Raikkonen "Şans Eseri Gelişim Göstermiyoruz"

Raikkonen 3 günlük başarılı geçen Bahreyn testlerinin ardından neşeli olduğunu belirtti.

Raikkonen Bahreyn’de 3 gün boyunca etkileyici performans gösterdi ve F2008 aracı geliştikçe Raikkonen’de derecesini geliştirdi ve geçen seneki pole pozisyon derecesini geride bıraktı.

Raikkonen aracın hem sıralama hem de yarış modunda gerçekten iyi olduğunu ve daha da hızlı gidebileceğini söyledi.

La Gazetta Della Sport’a konuşan Raikkonen "Oldukça istikrarlıyız. F2008 gibi bir aracı sürmek gerçekten fantastik. Daha şimdiden çok hızlı."

"Ancak ilginç olan ise araç hem yarış modunda hem de sıralama modunda oldukça hızlı. Her iki durumda da lastikler için oldukça kolay, lastikler bozulmuyor."

"Bunun nedeni ise gücün dengeli şekilde iletilmesi: aracın çekişi mükemmel. Başka bir deyişle peket bir uyum içerisinde çalışıyor. Önümüzdeki 3 günlük test yine bunu doğrulayacak."

"Gittikçe daha da hızlanıyordum ve kolayca biraz daha hızlanabileceğimi biliyordum çünkü araç mükemmel. Takım her şeyi, gelişmeleri bile çok iyi planladı."

"Memnun olmamın nedeni bu: Nerede olduğumuzu iyi biliyoruz ve şans eseri gelişim göstermiyoruz." dedi.

Ancak Raikkonen rakipleri hakkında temkinli konuştu.

Ferrari’nin rakiplerinin önünde olup olmadığının sorulması üzerine Raikkonen "Bunu bilmiyorum. Gerçekleri ilk yarışta göreceğiz." dedi.

“Raikkonen "Şans Eseri Gelişim Göstermiyoruz"” için 0 yorum

  1. gregory ağzına sağlık eyvallah kesinlikle haklısın biz zaten f1'den bahsetmedik bmw'nin yatığı M6 507 hp ile 330km/h yapıyor bunu başarabilen araba sayısı bir elin parmağını geçmez. herkes tuttuğu aracın tarihini iyice araştırsın gregory kardeşin dediği gibi bmw şampiyon olmadan hiç bir spor organizasyonundan ayrılmaz.

  2. 3. fren pedalından ben bahsedeyim. hem speedboy öğrenmiş olur hemde bilmeyipte merak edenler öğrenmiş olurlar.

    1998 sezonu başlangıcında mclaren pilotları mika ve david oldukça hızlıydı. bir yarışta bu ikili (luksemburg olabilir) start finiş düzlüğünde 1. ve 2. giderken kalıyorlar sanırım ve o sırada f1racing fotografcısı beklediği fırsatı yakalıyor ve aracın fotoğraflarını çekmeye başlıyor.

    araca iyice yaklaşıyor ve kokpitin içini pedal bölümünü çekiyor. o andan sonra mclarenin bu sistemi tamamen görüntüleniyor. normalde sadece gaz ve fren pedalları bulunması gerekirken fotografcı aradığını buluyor. 3. pedalda bulunuyor mclaren aracında. bu 3. pedal diğerlerinden bağımsız çalışan bir arka fren sistemini çalıştırıyordu. bu frenler aracın kontrolünde iki ekstra yenilik sağlıyorde ve performansı arttırıyordu. pilotlar bu sistem ile understeer olması olasılığını azaltıyordu. kimilerine göre bu sistem yeni bir sistem değildi ve ekstra bir özellik değildi, sadece mevcut kullanımın yeni bir şekliydi ancak ron dennis bu sistemin ifşa olmasından rahatsızdı.

    biraz daha bu sistem kullanıldı ve mclaren araçları gerçekten hızlıydı. Daha sonra mclaren'in o seneki rakibi ferrariden bu fren sistemine şikayet geldi.

    Bu sisteme charlie whiting tarafından müsade edilsede sezonun ikinci yarısında brezilya yarışındaki hakemler bu arka fren pedallarına karşı çıktı ve daha sonra bu sistem yasaklandı.

    kimilerine göre daha önceden geçerli sayılan bu sistemin yasaklanmasında politik çalışmalar başarılı oldu. ancak hepimizin bildiği üzere mclaren o sene şampiyon olmayı başardı.

    umarım açıklayıcı olmuştur. eksik olan şeyler varsa ve hatalı yerler düzeltme yapabilirsiniz

  3. yanlıs anlasılmalar oluyır ıste arada bmw elbette buyuk bır marka ona lafımız yok sen yaanlıs anlamsn benı neyse sorun yok:D

  4. Ben de reno f1 e başarısız demedim. Başarılı elbette. Ve pilot bulma konusunda da üstüne yok.Ama BMW her girdiği spordan şampiyon olmadan çıkmaz, tarihte girdiği motorsporlarında şampiyon oluyo ve ard arda şampiyon olunca tadı kalmıyo ve ayrılıyo. Yakında WTCC den de ayrılır. kaç senedir başka şampiyon yok. Le-mans da bu böyle oldu. BMW F1 de çok senelerden beri williamsla partnerdi. Kendi takımını kurduğundan beri inanılmaz bir gelişim içinde bunu herkes biliyo 0`dan takım yaratmak kolay değil. Ve şampiyonluğa oynayacağından da eminim. Almanlar bu işi yavaş yavaş yapar.Her takıma hayırlı olsun yeni sezon herkes hakettiği yeri bulsun.

  5. cok bılmıs gregory 1.ben bmw araclarıyla reno araclarını kıyaslamadım reno f1 ıle bmw f1 ı kıyasladm reno f1 suana kadar daha agır bastı daha basarılı 2.juan arkadasım dedıkı toros yapan marka nasıl f1 de basarılı olcak fln gıbı dalga gectı bnde reno araclarının torostan ıabert olmadgını anlatmaya calıstım megane laguna scenınıc vel satıs clıo vs araclar dunyanın en cok satan araclarından konumuz bu degıl kımın cok sattgıı kımın vs bızım konumuz f1 reno motor bazında formula 1 ın en ıyı motorcularından gerek wıllımasla olan ortaklıgından gerek benettonla gerekse baslı basına ve suan redbullda kullanıyo hıc reno motrundan sıkayet duymadık en mukemmel motrlardan bırıne sahıbz bnm savundugum reno f1 dır ve reno f1 5. buyuk butceyle gereken derslerı vermstr gelecktede verecktr bundan suphemz yok

  6. Ne zamandır takip ediyorum. Baksana arkadaşlardan biri reno ile BMW yi marka ve kalite bazında karşılaştırabiliyo. Arkadaş reno dünyada çok satar gibi garip bi yerden girmiş. Unutmam BMW bu dünyada motor ödüllerine her sene 7 tane motorundan ödül alıyo. Senelerden beri M5 in V10 u üzerine motor yapılmadı ne renosundan bahsediyosun. Reno motor mu yapmış aç bakalım http://www.renault.com u üst sınıf bi araba var mı. 220 bg demn fazla araba yok. Renault F1 de başarılı olabilir iyi bir ekip kurarsın 1 olur 2 olur 3 olur. Ama haddini markasının değerini herkes bilsin.

  7. Ya Allah Allah yine başlamışlar birbirlerine girmeye..yok hangi takım daha çok yasal olmayan şeyler kullanmışta mışta mış….sıktınız artık yaaa..tadını çıkarın ya..hayat çok kısa yaww…bir bakmışsınız 70 yaşına gelivermişssiniz…..hayatın gerçek anlamının ne olduğunu araştırın….

  8. hw-er şey sezon başlayınca belli olur ferrariler her zaman sezon öncesi iyi ve favoridir yarışlar her şeye gebedir bu yıl diğerlerinden daha zor geçecek

  9. kereme ve id1984 e ; arkadaşlar biz var olanları söledikce bazı yüzeyse f1 cilerde karşılık olarak sizdede şöyle oldu böyle olduya gidiyolar.Yazık ki olanların doğruluğu onları bu yola sevkediyor.f1 tarihinde hiç bir takım üzerin ferrari kadar illegal durum gözlenmedi.Ama bu durum nedense belli bir tarihten sonra başlıyor.1994…KİMLER VARMIŞ ORDA KİMLER Açıklama yok,hazırcılık zaten böyle sığ yorumlara sebeb oluyor!!!

  10. İsteyen istediği yorumu yapar arkadaşlar. Markalar tapulu malımız değil. Dikkat edelim konuşmalara. Sezonda herkes nerede olduğunu görür.

  11. juan bence sen yorum yapma bı arastır bakalım dunyada en cok satan markalardan bırıdır reno ayrıca toplamda 8 dunya sampıyonluguda sana en guzel cevaptr renonun motorları kadar dayanklı ender motorlar var haddını asma renoyu asagılamak kımsenın haddı olmamakla beraber senınde haddın olmaz yha bıde su var daha 3 ay oncesıne kadar alonso gelme bızıde batrma dıyen alonsoya hakaret edenler aman bıze gelme dıyen ınsanlar sımdı alonso renoda bı sene kalır dıyolar bu ınsanlara akıl mantık ermıyo hanı bu adamı ıstemıyodnz sızden uzak nereye gıderse gtsn dıyodunuz sımdı nıye alonso en fazla 1 sene durur dıyosnz ne kuyruk acınız var su renoyla su alonsoyla anlayamyrm

  12. mcmerc kardeş tartışabilmemiz için öncelikle test şeklinin bir kural olup olmadığı konusunda bir fikir birliğine varmamız lazım. test yönetmeliği kural değildir dersen tartışmamızın gereği olmaz çünkü başında bitirmiş oluyoruz herşeyi.

  13. W kanat falan hikaye. Daha düne kadar bu marka Reno 12 diye araba üretiyordu. Hala performanslı bir arabası bile yok. Alonso iyi bir pilottu şampiyon oldular. Açıkça aracı geliştirmeye çok büyük katkıları var her takıma nasip olmaz. Reno ya da 1 seneliğine geldi.Sonra büyük ihtimal ferraride. Renoyu kullanıyo anlayacağın. Arkadaşım anlayacağın BMW ile renoyu bir tutma. Duyan olsa güler.Ferrariyle Mercedesle de bir tutma.

  14. bala sampıyon olmusuz zuhahaha o dedgın bı kere olur bız ıkı kere olduk madem bala sampıyon olunabılıoyr senın tkaımın nıye olamıyor super agurı nıye olamıyor toyota nıye olamıyr redbull nıye olamyr yha cok komık oluyosn vallahı bıllahı bak formula1 de bala dıye bısey yoktur mclaren brıdgestonea nasıl uyum sagladıgını anlatmyım ıstersen spy fln desem nedenı basıtce anlaslr dımı siz bakalım o her tesstte ılk vırajda stop eden aracınızla gıreblcekmsnz ılk 5 e bız 2002den buraya hep zırveye yaknız son 3 sezonun 2 dunya sampıyonu bır dunya 3.su takımıyız ıstedgmz yere gırerız kapasıte var yanı hem r28 de kotu bı arac degıl testlerde mclarene cok yakındık bakalım aslı varsa bıe W kanatı gorcez o nekadar kazandrcak bıze sen bırak renoyla ugrasmayı sende bı reno kuyruk acısı var ama anlayamayrm nedenını her haberde bı renoyo satasma formula1ın en buyukl 5.butcelı takımı ıkı kez dunya sampıyonu oldu buna bal falan demek cok buyuk terbıyesızlıktır ayrıca bu sporda bal dıye bısey yoktur senın dedgın mahalle arasında yapılan maclarda olur mahalle arasında cok mac yapıysn herhalde bıraz cıktı ta dunyaya acıl

  15. adindar, FIA avustralya'dan malezya'ya kuralı değiştirmedi, çok büyük yanılgı içerisindesin kardeşim. Kural aynen duruyo, FIA kuralın uygulandığını tespit etmek için yarış önce test yöntemlerini değiştirdi, yani kurallara aykırı bir durumu tespit etmek için test yöntemi değişiyor bilmem anlatabildim mi?? Ferrari de ne hikmetse tabanını değiştirmek zorunda kaldı, Avustralyadaki tur başına 0,6-0,7 saniye farklar bir anda kayboldu.

  16. 3. pedal kural açığı deildi, kuralda öle bişe yoktuki açık olsun. tıpkı motor kuralindaki gibi bilmem anlatabildimmi.

  17. id1984 kardeş, keşke 98 yılını biraz daha araştırsaydın. 98 avustralyada mclarenler 3. sıradakine 1 dk fark atarak double yaptılar. ve avustralyada mclarenin extra bi fren pedalı kullandığı tespit edildi. yasaklandı ve avustralyadaki o muazzam hız bir anda yok oldu… tıpkı geçen yıl ferrarinin yaptığı gibi. bilmem ben anlatabildimmi?

  18. afedersin yasING RENAULT afedersin ama dediklerimde çok haklıyım reno koskoca 2 sezon bala şampiyon oldu geçen sezon ne oldu bahaneler ve yalanlar neymiş imkanlarımızı 2006'da çok kullandık 2007 aracını geliştiremedik baktılar kimse yemiyor sonra lastikler uyum sağlayamadık ozaman mclaren ve BMW nasıl uyum sağladı sonra kabulendiler siz bence ilk 5'e girin dua edin tamammı renocu arkadaşım.:))

  19. EFSANE1 nickli arkadaşım 98 deki mercedes motorunu fia kural dışı hareket nedeniyle yasaklamadııı ferranin yapmış olduğu lobi çalışmasıyla çevreye vermiş olduğu etkiler(?!!?!) bahane edilerek yasaklandıı….Anlatabiliyormuyum biras araştırrr oku oyle yorum yap…

  20. yha su bmw//bmw bı kerede adam gıbı yorum yap be bı kerede 0-3 yas grubu yorumu yapma renault sans eserı fln gelsm gostermedı kocum renault 2002 den berı sureklı gelstı sureklı bunda tesaduf fln yok brıdgestone a gecnce de takımın gerılemesı gayet normal sen agzına renaultu alma senın takımın once bı grandprıx kazansın tmm mı hadı bakalım

  21. arkadaşlar ferrari gibi bir takım şans eseri gelişim göstermez şans eseri ancak renault gelişim gösterdi ve şimdi geriledi burda ferrari'den bahsediyoruz reno'dan değil.

  22. adindar arkadaşım mclarenciler Geçen yıl şampiyon olsalardı şampiyon havalarıyla takılsalardı kimsenin aklına ferrarinin tabanı filan gelmezdi.kurallara göre legal olan parça mclarenciler tarafından illegal oluyor.yanlış hatırlamıyorsam mclareninde 98 yılında illegal bir motor mevzusu vardı;onu kimse hatırlamıyor.mclarenden bahsedildimi aklıma süt gibi ak olmaları geliyor.(missüt)

  23. geçen sezon ferrari'nin hareketli tabanına kuraldışı demeyelim lütfen. ferrari kural açığından yararlanmıştır. diğerlerinden daha iyi olmak için adamlar yapacak elbette. tek suçluda FIA'dır. kuralları adam gibi koymadıkları için…

  24. Sisa Denen Arkadas F2007 Fia Testinden Tam Not Almıs Bi araçtır Nigel Stepney uyarmıs olsun veya olmasın sonucta Fia geçerli notu verdi dimi o araca???? Nigel Stepney Konuşsun Dinliyoruz Ne Varmıs Bizim 5 yıl kazanılan Şampiyonlukta Hadi söylesin..

  25. sisa geçen yılki araç hiç kuraldışı olmadıki… avustralyadaki FIA kurallarına göre legaldi ama malezya ya gelindiğinde FIA kuralı değiştirdi. olay bu ortada kuraldışı bişey yok çelişkide yok. sen malezyada getirilen kuralla avustralya daki yarışın belirlenmesini bekliyorsan yanlışa düşünüyorsun çünkü kurallar geçmişi değil konduğu an ve sonrasını kapsar. e kural değiştirildikten sonrada illegal bi durum çıkmadı.

  26. sisa nickli arkadaş "stepni o kitabı bir basabilseydi çok şey olurdu ama olmadı.geçen yıl aracın taban kısmıyla alakalı bi şey söylemeseydi bu yıl bile devam ederlerdi", Kim demiş bunu ? Evet bende biliyorum Ron Dennis açıklama yapmıştı esnek tabanlar hakkında Stephney telefonla bilgi verdi ferrari esnek tabanlar kullanıyor diye ama ertesi günde Stephney ben Ron Dennisi aramadım bilgide vermedim demişti ! ve esnek tabanlarda yasak değil kural açığı idi.

    Neyse habere geçelim , "Memnun olmamın nedeni bu: Nerede olduğumuzu iyi biliyoruz ve şans eseri gelişim göstermiyoruz." dedi. Kimiye çalışmıyor diyenlerede dokundurma var burda inceden 🙂

  27. peki o zaman geçen yılki yarışın sonucu hem onaylanıp hemde yarışı kazanan araçın tabanının kural dışı olduğu nasıl oluyor.Bu ne çelişki.Buna derler fia(ferr ulsars otom fed)Gülünç oluyor.Renoyu geçemeyeceğini anlayınca bunak mosliye yüklenip kütle amotisörü yasakla oluyor o da seni başından beri kullanıyordu neden o zaman itirazın olmadı?siz gidin de o 5 yıl kazanılan şampiyonluğun içinde neler var stepniden öğrenin.Açıkla şu cesetler korkma stepni!!!

  28. Kardesim arac FIA testlerinden gectikten sonra ister kivrilir ister havalanir ister takla atar, kimse bisey diyemez..

  29. yoo pek sanmıyorum.o zaten var olan bir şeydir.ve fia da birileri homurdanmadan ses çıkarmaz.haa bir ikinci stepni gelir mi?o da zor.Zaten mc laren halledildi sesi çıkamaz diğerleride farkına varana kadar ooooo,yani al sana bi ceset daha.stepni o kitabı bir basabilseydi çok şey olurdu ama olmadı.geçen yıl aracın taban kısmıyla alakalı bi şey söylemeseydi bu yıl bile devam ederlerdi,kaldıki bu yılkinden kimin haberi olacak?kiminin bile olmaz hehehe…Diyelimki kural dışı bir durum var eeee ne olacak?Evet cevep veriyorum TOTD AŞKA GELİB HERŞEYİ ANLATACAK!!! Heeeeh heheeehe

  30. kımı hakettgı yerde arkadaslar dayanıksız mercedesle kac yarısı zırvede gotrrken sarı bayraklarla kenara cekldgını gorduk mclaren ona dayanklı bı arac verseydı hakkınenın yaptıklarını oda yapablrdı ama … ferrarıde ıstedgı gıbı dayanklı bır arac aldı ve sonuc dunya sampıyonu herseyı hakedıysn kımı go goD::D

  31. Ben senin senden onceki buyuk pilotlarla, seninkinden daha hizli araclarla tek basina SAVASMANI sevdim. Boyle yalniz basina ucmani degil..

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir