Kategoriler
Formula1

Mercedes, Abu Dhabi'de Gelecek Planlarını Açıklayacak

Auto Motor und Sport ve Motorsport Aktuell’in haberlerine göre Zetsche, Mercedes-Benz’in 2010 ve sonrasındaki F1 planlarını açıklamak için Abu dhabi’ye gidiyor.

İddialara göre Mercedes, Mclaren’de bulunan % 40’lık hissesinden vazgeçip Brawn GP ile yola devam etmek istiyor.

Ancak Mclaren ve Mercedes’in anlaşmaları 2011 sonuna kadar devam ediyor ve bu ikilinin daha uzun süre birlikte devam etmelerine neden olabilir.

Ancak haberler, Mercedes’in Brawn’ın % 75’ini hemen almak istediği yönünde.

Mercedes’in bu girişimi, Daimler’in Abu Dhabi’li ortağı AABAR tarafından destekleneceği tahmin ediliyor.

“Mercedes, Abu Dhabi'de Gelecek Planlarını Açıklayacak” için 0 yanıt

Mercedes in keyfi bilir Mclaren büyük ve güçlü bir takım Mercedes in motoruna ihtiyacı yok..Kaç yıldır Mercedesle çalışıyorlar 1 defa şampiyon olabildiler..Mclaren honda ile çok başarılıydı yine Mclaren Honda efsane ikilisini görmek beni çok mutlu eder…

lost boy, yorumundan dolayı seni kınıyorum. Benim bu "Ben McLaren-Mercedes taraftarlarının 2 ayrı grubunun birbiri ile sertçe tartışmasını ve birbirlerini kırmalarını anlamıyorum. " yorumum dururken senin bunu demen, McLaren'in Mercedes tarafı sayesinde bu takımı tutan taraftarları oldukça kırmakta.

Hatırlatırım ki McLaren 1992 1993 yılında Ford motoru ile, 1994'te Peugeot motoru ile şampiyon olamamıştı. Yorumun en başından hatalı zaten. Şampiyonluğun garantisi hiç bir zaman yoktur.

Ayrıca Mercedes'in satın al-işlet-yayıl-hisseleri satın al tarzı ortaklıkları oldukça sağlam oluyor. Şu an Mercedes'in resmi modifiyelerini yapan AMG, Mercedes tarafından %100 satın alınarak firmanın bünyesine katılmıştı. Ek olarak Formula 1'e girişi de bağımsız bir motor üreticisi olan Ilmor'u 1993'te satın aldığında olmuştu. Şirketin adını da çeşitli periyotlarda değiştirdiler. Mercedes'in daha önce başardıkları ilerinin teminatıdır diyebilirim. Honda ve BMW'den farklı bakıyorlar işlere ve arkalarında tamamen destek aldıkları "Daimler AG" var.

evet, maddiyatın maneviyatı da getirmesi mümkün. onca yıldır hiç problem yaşamadan iyi günde kötü günde tek bir vücut gibi götürdüler bu işi. 🙂

bu arada, evet mclaren mercedes ayrılınca büyük sorunlar yaşamaz, ancak mercedes'in de bmw gibi başarısız olacağını düşünmüyorum. sonuçta mercedes'in geçmişini, efsane gümüş okları hatırlatırım. f1'e her geldiğinde bir şeyler başarmıştır mercedes. tam bir kazanandır. üstelik mclaren'le ortaklıkları onlara yeni dönem için tecrübe de sağladı.

haug'un da dediği gibi, bir şey yapacaklarsa mclaren'in de onayıyla yapacaklar. eğer gideceklerse kanlı bıçaklı gitmeyecekler. ilişkileri de hep iyi olmaya devam edecek bence. taraftarların birbirine girmesini gerektirecek bir durum yok ortada…

McLaren; Honda, Porche-TAG ve Ford motorlarıyla defalarca takımlar şampiyonu oldu, ulaşılmaz rekorlara imza attı. Mercedes ayrılmak istiyorsa gidebilir. Biz kaldığımız yerden şampiyonluklar kazanmaya devam ederiz. Onlar da BMW ve Honda gibi 5-10 sene sonra birşey başaramadan giderler.

mercedes sende mclarende yalan oluyon hadi bakalım hayırlısı laf çıktı bikere uydurmadılar mclaren sen kendine coswort al :D:D:D

Evet, olaya farklı açıdan bakıp aynı şeyi düşünüyoruz. Ama ben maddiyatın maneviyat da getirdiği düşüncesindeyim. Örneklerimde de McLaren-Mercedes ilişkisinde de de maneviyat bulunmuyor demek yanlış olacak. Manevi bir kardeşlik ilişkisi kurulabiliyor eğer 2 tarafta avantajlı ise bu konuda.

Kesinlikle Norbert Haug giydiği McLaren üniformasından memnun gözüküyor. 🙂

işte ''evlilik'' dediğimiz şey şirketler arasında gelişiyorsa ortada maddi çıkar var demektir. yoksa niye evlensinler? 🙂

Büyük şirketlerin manevi kardeşlikte bulunduğu aslında otomativ endüstrisinde "evlilik" denilen ilişkinin oldukça başarılı örnekleri var. Peugeot-Citroen evliliği ve doğan PSA grubu ve ek olarak Renault-Nissan evliliği gibi. McLaren-Mercedes ilişkisi bu örneklere benzemekte. Kanımca ortaklığın güçlülüğü bakımından da verdiğim örneklere benziyor.

🙂 yok, ben büyük şirketler arasında manevi de olsa kardeşlik ilişkisi kurulabileceğini düşünmüyorum. ancak uyumlular, birlikte iyi bir iş çıkarmanın keyfi içerisinde olabilirler. kötü günler de geçirseler maddi anlamda hep kazanç getirdi bu ortaklık.

benim görüşüm tabi. sen farklı düşünebilirsin elbette…

Silver Arrow, "teknolojik kardeşlik"ten yanlış bir çıkarım yapmışsın ama, ben orada sadece teknolojiden bahsetmek istememiştim. Manevi kardeşliğin F1'e veya motorsporlarına uyarlaması diyebilirim.

mercedes ayrılabilir, ancak bmw-williams örneğindeki gibi olmaz.

bmw-williams ortaklığını hatırlıyoruz. her iki taraf da sürekli birbirlerini suçluyorlardı, üstelik bunu kamuoyuna açık bir şekilde yapıyorlardı. onların ortaklığı hiçbir zaman mclaren-mercedes gibi değildi zaten.

mclaren ve mercedes hep uyum içerisinde oldular. başarıda da başarısızlıkta da iki farklı baş görünümü vermediler.

ayrılma kararı verilirse de bu karşılıklı suçlamalar olmadan, gayet güzel bir ortamda olacaktır. bir ortaklığın bitmesi illa ki iki tarafın anlaşamamasından kaynaklanmaz. şirket politikasıdır bunlar.

bence artık siz mclaren-mercedes adını hafızanızdan yavaşca silin. bmw nin williamsa yaptığını mercedesde yapabilir

işte bazı insanların anlamadıkları şey bu ''teknolojik kardeşlik'' olayı zaten. onlar sanıyor ki takımda her şey mercedes'in, mclaren'in katkısı yok.

yıllarca mercedes motorunun dayanıksızlık problemi için hep ''mercedes bizim için motor sağlayıcıdan çok öte, bizler teknoloji ortağıyız, her departmanda ortak geliştirme çalışmaları yürütüyoruz. ortada bir sorun varsa hepimiz hata yapmışızdır.'' derdi.

mclaren ve mercedes'in ayrılık haberlerine yapılan ''geç kalındı, çoktan yapmalılardı'' gibi yorumları garipsiyorum açıkçası. mercedes bunca yıl mclaren'le kalmayı seçtiyse doğru olan bu olduğu için seçmiştir. eğer mercedes ayrılıp süper bir takım kurabilecek olsaydı çoktan ayrılırdı zaten. ancak f1'de her şey parayla olmuyor. toyota'nın, bmw'nin, honda'nın devasa bütçelerle neler yaşadıklarını gördük. o honda ki mclaren'e motor sağlarken bir efsaneydi.

şimdi mercedes için bir fırsat var ortada. brawn gp gibi mercedes motoruyla her iki alanda da şampiyonluğu yakalamış bir takım var. mercedes brawn gp'yi alırsa hem kendi takımına kavuşmuş olacak, hem de her şeye sıfırdan başlamak zorunda kalmamış olacak.

mclaren'in de kendi motoruyla yollarda boy gösteren otomobillerini büyük bir marka haline getirmek için f1'de kendi motoruyla kazanacağı başarılara ihtiyacı var.

ne mclaren mercedes sayesinde, ne de mercedes mclaren sayesinde efsaneleşti f1'de. her ikisi de birbirleri olmadan başarılar kazandılar. ancak birliktelikleri her ikisini de güçlü kıldı.

biz taraftarlara gelince. bizler bunca yıldır ne mclaren, ne de mercedes taraftarıydık. ''mclaren-mercedes'' ti bizim takımımız. ''beraber kazandık, beraber kaybettik!'' bir ayrılık dedikodsuyla bunların unutulması ne kadar üzücü.

ayrılırlarsa iki takımım olacak. ancak mclaren'i hep biraz daha fazla seveceğim. ama ikisinin başarısını da dileyeceğim. bu kadar basit…

Ben McLaren-Mercedes taraftarlarının 2 ayrı grubunun birbiri ile sertçe tartışmasını ve birbirlerini kırmalarını anlamıyorum. McLaren Mercedes ortaklığı sadece bir motor al ver ilişkisi değil ki. "Teknolojik kardeşlik" gibi bir tanımlama getirebilirim şahsen. Tüm taraftarlar da bu teknolojik kardeşliğin bireyleri değil mi?

McLaren taraftarlarına sormak istiyorum, hangi McLaren aracını izleyerek McLaren'a adım attınız?

ayrıca bir şeyi kullanıcı adı olarak kullanıyorsan da sanırım kaynağını bilirsin. wikipedia karıştırmana gerek yok yani 🙂

daha önce de mercedes'in ayrılmasını istemediğimi, ''gümüş ok'' lakabını da beraberinde götüreceğini, belki de mclaren'in orjinal turuncusuna döneceğini yazmıştım zaten.

ben mclaren mercedes taraftarıyım. kullanıcı adım da beni ilgilendirir. taraftar olmakla fikirlerini beyan etmek arasında belirli bir fark olduğuna inananlardanım. mercedes benim her modelini merakla takip ettiğim, en beğendiğim, hayranı olduğum otomobil firmasıdır. ancak mercedes hayranlığı başka, mclaren'in mercedes'siz bir hiç olmadığını kanıtlamaya çalışmak başka.

nostradamus bile kehanetlerini sallarken bir şeylere dayandırıyordu yahu! yok mclaren mercedes'siz hiçmiş, yok en fazla beş yıl dayanırmış… :))

f1'de başarılı olmak için gereken her şarta sahip mclaren. günümüzün en iyi simülatörü de dahil olmak üzere, dahi yöneticilere, çok iyi pilotlara, çok iyi bir ekibe sahip. mclaren technology center'a sahip, daha ne olsun?!

mclaren, tarihi boyunca 12 pilotlar şampiyonluğu almış. bunlardan 3'ü mercedes zamanında gelmiş. 8 markalar şampiyonluğu elde etmiş. bunlardan sadece 1'i mercedes zamanında gelmiş.

f1 tarihinin en iyi otomobili olarak kabul edilen mp4-4 de honda motoruna sahip.

sonunda mercedesı ve gumus oklarının mclrenden ayrıldıgını gormek cok guzel..mercedes arkasaındakı fınansman ve fabrıka destegıyle, sponsorlarıyla ferrarıyı gecıcektır.ross brown takımda olursa kesınlıkle yenılmez olucaklardır ..mclaren ıse en fazla 5 yıl dayanır mercedes olmadan. gorelım bakalım yok honda motoruyla fırtınalar estrıyormus eskıden vs vs..mclaren mercedes olamdan bır hıc..

Tek isteğim McLaren-Mercedes ortaklığının bitmemesi. Umarım bitmez. Bu ortaklığı neye benzediğini açıklamıştım daha önce (liken ile). Nereden biliyoruz ki ayrılacaklarını belki de ayrılmayacaklardır.

Eğer ayrılırlarsa da bir çok kişi aynı anda hem Mercedes'i hem de McLaren'i destekleyecektir. Böylece McLaren-Mercedes taraftarlarının mutluluk oranı 2 kat arta da bilir, başarılara sevinde yönünden.

Bildiğimiz ve de örneği bol olduğu üzere McLaren şu an teknoloji olarak en ileride olan takımdır. Tabi bu teknolojinin ne kadarında Mercedes'in payı olduğunu bilmiyorum ama McLaren bu teknolojik üstünlüğünü koruyabilecek kapasitede. F1 olasılıkların çok yönlü olduğu bir motorsporu MP4/4 gibi üstün bir araç da yapılabilir McLaren tarafından, Peugeot motorlu MP4-9 gibi bir araç da.

bütün spekülasyonlar hep gerçek oluyo er yada geç bence mercedes brawni alacak nicoda pilotları olacak gibi görünüyo ama 2010 ama 2011

bence bu ayrılık her iki firma için de doğru olan olacaktır, çünkü artık geleceğe dair koydukları hedefler birbirlerinden ayrılmalarını gerektiriyor, buraya kadarmış yani, kesinleştiğinde mercedes'e teşekkür edip kendi motorumuzu yapmaya koyuluruz, ve artık 2010 da tasfiye olacağı neredeyse kesinleşen bmw'nin motor bölümünü satın alıp veya tamamen sıfırdan başlayıp bu işi becerebileceğimize bakacağız, ron dennis hayattayken mclarenin önünde her zaman uzun bir yol olacak..

ancak sonuçta brawn için mükemmel bir gelişme olur, gerçi herşey olduktan sonra ortada brawn diye bi isim kalmıcak ama onlar için iyi bir şey olacak. mercedes ve mclaren de hedeflerine artık tek başlarına yüreyecek, ben mclarende olacağım ama ikinci takımım her zaman mercedes olur

Mecedes kendi f1 takımunu korup,mec laren de kendi motorunu üretirse daha iyi olmazmı?f1 in kaliteli takımlara ihtiyacı var daha rekabetçi olcağı düşüncesindeyim umarım düşündüğüm gibi olur.

inş. bu ayrılık gerçek olur ve SAF McLaren görürüm.eğer ayrılık olursa tahminimce mercedes yine 2011 sonuna kadar sadece motor verebilir.ondan sonrası muhteşem McLaren takımı.yürü be RON.amca değil harbiden babaymışsın ((:

Boyle Bir Ayrilik Olursa Mclaren'in Açıkcasi Cok Yara Alacagini Sanmiyorum..
En İyi Geliştirme Ve Teknoloji Üsttü,Sponsorlar Ve Pilot Kadrolari..Yazilimlar Vs.vs Ayrilik Olursa Mclaren'i Destikliycem Ama Benim Biraz Da Merak Ettigim Fanlar Nasil Olucak Acaba 😀 Simdiye Kadar Hep Ferrari-Renault Falan Olmustu Simdide Mercedes Le Rakip Olucaz 😀

brawn nın %75 i, McLaren in %40 ı yanında ucuz kalacaktır, merco hisseleri devredip brawn ı alırsa üste bol miktarda para bile kalır sanırım 🙂 ayrılırlarsa 2 takımım olur, tabiki McLaren ağırlıklı olarak.

çoook geç kalındı bile.ama eğer hemen ya da bikaç sene içerisinde "mercedes-benz f1 team" olmayacaksa, "brawn-mercedes" olarak devam edecekse istemem kalsın f1'den tamamen çekilsinler daha iyi.

Şimdi Mercedes'in tam performansını görme fırsatı. Ferrari ile eşit olmayan rekabette bir engel daha ortadan kalkmış olacak.

McLaren açısındansa ben bir etki edeceğinin düşünmüyorum. malum tarihin en iyi formula1 aracı olan MP4/4 honda motoru kullanıyordu. F1'in en iyi yazılımları, en iyi tesisleri, şu an için pistteki en iyi pilotuna sahip oldukları düşünüldüğünde (hatta en iyi simülatörü (Ekim/f1 racing) McLaren için bu sorun olmayacaktır. şayet bir sorun olarak gözükürse ilerleyen zamanlarda bunu rahatlıkla çözeceklerdir.

%100 Mercedes-Ferrari kapışması neye benzeyecek merak ediyorum.

merhaba arkadaşlar. mclaren kendi motor üretim altyapısını oluşturdu. fakat ayrılık gerçekleşirse hemen kendi motoruna geçmeyecektir. bi süre daha mercedes destekli yarışacaktır. saygılar…

Mclaren ve Mercedes'in ayrılıp ayrılmıyacağı büyük bi soru işareti.eğer ayrılırlarsa Mclaren'a, ayrılmazlarsa Mclaren-Mercedes takımına gelecek pilot daha büyük bi soru işsreti.çok karışık gerçekten açıklasalarda herşey açıklığa kavuşsa 🙂

ben de SpeedMan gibiyim vallahi. 🙂 ikisini de çok seviyorum, ancak mclaren'le bütünleştik sonuçta.

ayrılmaları mclaren'in ve ron dennis'in markalaşma amaçları düşünülünce doğru olan şey gibi duruyor. mercedes de artık kendi takımına sahip olmayı istiyordur, üstelik brawn gp gibi potansiyeli olan bir takım da var halihazırda.

bu birliktelik ikisine de çok şey kattı. ayrılırlarsa da problemsiz ayrılırlar. ben istemiyorum ayrılmalarını. adeta mclaren-mercedes gibi, iki firmadan da bağımsız bir marka çıktı ortaya. çok da güzel oldu. ama sonuçta her şey paraya ve şirket stratejilerine bakıyor. hayırlısı olsun.

ben de SpeedMan gibiyim vallahi. 🙂 ikisini de çok seviyorum, ancak mclaren'le bütünleştik sonuçta.

ayrılmaları mclaren'in ve ron dennis'in markalaşma amaçları düşünülünce doğru olan şey gibi duruyor. mercedes de artık kendi takımına sahip olmayı istiyordur, üstelik brawn gp gibi potansiyeli olan bir takım da var halihazırda.

bu birliktelik ikisine de çok şey kattı. ayrılırlarsa da problemsiz ayrılırlar. ben istemiyorum ayrılmalarını. adeta mclaren-mercedes gibi, iki firmadan da bağımsız bir marka çıktı ortaya. çok da güzel oldu. ama sonuçta her şey paraya ve şirket stratejilerine bakıyor. hayırlısı olsun.

Mercedes ; McLaren'in gelecek planları hakkında bir fikir sahibi ise bu anlaşma biter gibime geliyor. McLarenin kendi motorunu yapmak ve bağımsız bir Takım olmak yönündeki fikirleri yeni değil. Ron Dennis bu nedenle ayrıldı zaten; Takımdaki diğer operasyonları yönetiyor.

Ne kadar reddetsede Ron amca sıkı bir Kuzeyli ve İngiliz hayranı.. Bence Takımında bir Alman görmeyi istemiyor

Ayrılık Mclaren için çok zor olacak. Sonuçta 15 yıldır bir beraberlik var. Ve yeni motorlada kimse Mclarenden başarı beklemesin. Belirli bir süre geçmesi gerekecek. Ayrılık olacaksa Mclareni zor günler bekliyor.

Ortada ciddi birşey var ama ben hemen açıklığa kavuşturulmasını beklemiyordum. Yine de şüpheyle bakmakla beraber son yarıştan sonra planlarını net olarak açıklarsa bizler için super olur tahmin yürütmek den başka birşey yapamıyordu kimse.
Bu sezon sonu için dev bir krize dönüşmeden halledilebilirse taraflar için çok iyi olur.

mercedes brawn'ı alırsa bence kimi'yi değil vettel'i tercih edeceklerdir. zaten alman basınının baskısı var yıllardır, mclaren'de alman pilot yarıştırma konusunda…

Mercedes eğer Brawn'ın %75 hissesini alırsa Raikkonen Brawn GP'ye geçebilir. Aklıma böyle bir teori geldi haberi okur okumaz…

padokman inş kendi motorunu üretir mercedes ayrıldıktan sonra mclarenin batacağını düşünmüyorum bazıları böyle düşünüyor ama imkanı yok çünkü temelleri var geçmişleri var teknolojileri var

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir