Kategoriler
Formula1

Renault ve Heidfeld Resmen Yollarını Ayırdı

Renault, geçen hafta sonu Belçika’da Alman pilotun yerine Brezilyalı Bruno Senna’yı yarıştırmış, Heidfeld de koltuğu geri almak için konuyu yasal yollara taşımıştı.

Duruşmanın bu ay sonlarında yapılacak olmasına rağmen Heidfeld ve REnault’un hukuki temsilcileri arasındaki görüşmeler sonrasında taraflar anlaşarak meseleye nokta koyuldu.

Heidfeld: “Açıkçası Lotus Renault GP’den sezon ortasında ayrıldığım için hayal kırıklığı yaşıyorum. Takıma hâlâ büyük bir katkıda bulunabileceğimi düşünüyordum ama işleri onlar gibi görmek ve ilgimi geleceğe kaydırmak istiyorum”

“Bugün birlikteliğimize son vermeyi tercih ederek doğru kararı verdik. Enstone edindiğim bütün arkadaşlarıma başarılı bir sezon sonu diliyorum. Bir şey kesin ki, yakın zamanda en üst seviyede yarışmaya geri döneceğim”

Renault Takım Patronu Eric Boullier: “Nick ile olan anlaşmazlığımız, son zamanlarda basında çok fazla yer alan bir konuydu. Hızlı ve makul bir çözüme ulaştığımız için memnunuz. Ayrılık sürecimiz zaten zahmetliydi ve hiç bizimiz bir başka yasal süreçten geçmek istemiyordu”

“Takıma yaptığı yüksek değerdeki katkılarından dolayı Nick’e minnettarız. Birlikte iyi zamanlarımız geçti; özellikle de Malezya’daki podyumnu hatırlayınca. Çok güçlü ve kararlı bir yarışçı. Gelecek için ona başarılar diliyoruz”

Nick Heidfeld ile Renault’un yollarının resmen ayrılması, artık Bruno Senna’nın sezon sonuna kadar koltukta kalacağının da resmi bir duyurusu niteliğindeydi.

Bazı söylentilere göre Heidfeld, DTM’de BMW’nin gelecek seneki programına katılma konusunda görüşmelerde bulunuyor.

“Renault ve Heidfeld Resmen Yollarını Ayırdı” için 0 yanıt

QN okuduğunu anlayamamanın karşılığı senin bu yorumun olmalı.Ben diyorum ki 6-7 yarışlık performans ile bir üstünlük kurma durumu meydana gelemez öyle olsaydı Kobayashi geçen sene Nick'i madara etmiş olurdu diyorum altına da not düşmüşüm bak neyse ki F1 böyle dar açıdan olaylara bakanların uğraş alanı değil diye yani okuduğunu anlayamıyorsun gelip yaptığın yoruma bak.(Yine de anlayamadıysan daha da basite indirgiyim arkadaşın bakış açısına göre o zaman'lı bir yorum getirdim o benim kişisel kanaatim değil hala da anlayamıyorsan da elimden birşey gelmez)
2007-2009 olayına gelirsek 2009 aracı tam bir hayal kırıklığıydı Kubica ağır bir pilot olduğu için sürekli KERS dezavantajı yaşadı sezonun büyük bölümünü KERS'siz geçirdiYani 2009'u bir üstünlük görüyorsanız yanlış sporu izliyorsunuz bence.Ayrıca yorumumda da belirttim puan bazında üstünlük kurmak F1'de üstünlük kurmak değildir.Ayrıca bak ne güzel söylemişsin Kanada'yı hediye ettiler Kubica'ya diye demek ki Kubica bir Alman takımında bir Almana üstünlüğü kurmuş ki takım ona galibiyet hediye etmiş işte üstünlük kurmak tam da budur!
Button olayına gelirsek sen Button'ın Bar Honda zamanlarında elde ettiği podyumları 2004 sezonunu Renault'un önünde tamamladıklarında sarf ettiği eforu çektiği dikkati görememişsen ya körmüşsündür ya da F1 izlemeye yeni başlamışsındır iki durumda da seninle yaptığımız tartışma saçma olacak zira!
Gelirsek maaş konusuna Heidfield hiçbir zaman Jenson Button kadar yüksek maaşlarla yarışmamışdır.Honda F1'e en çok para harcayan takımdı ve dolar bazında Jenson gridin en çok kazananlarındandı Heidfield ne zaman onun kadar çok para kazandı bunu da açıklarsan sevinirim.Hali hazırda takımın birinci pilot Kubica bile 5-6m euro kazanıyordu BMW'den!

Romain senn bi dedigin bi dedigini tutmuyor hani 6-7 yarıslık performanslara bakılmazdı o zmn da kobayashinin madara falan ettigini soyleyemezsin hadi orayı da sayma heifeld gane Kubi'ye karsı 2-1 2007,2009 onde ayrıca ilk yarıs galibiyetini heidfeld bilerek Kubi'ye bırakmıstır. Ve kesinlikle MC'ye katılıyorum Button neyse Hei de odur Haaa bu arada maaslardan bahsetmissin Hei'nin BMW sauber maaslarına bi bak istersen sonra da Button'ın F1 de kalbilmek icin ne kadar maasından kesinti yaptıına…

Sacmalamakta sinir tanimiyorsun masallah ben oyle bir ifade kullanmadim aynen soyle demistim 2006 da 6-7 yarislik bir tecrubesi oldu tum sezon yarisan Heidfielde gecilmesi normaldi 2007 ise caylak sezonu sayilirdi ve aralarinda fazla da bir fark yoktu demistim.Gercekci anlamda degerlendrilmesi gereken 2008 sezonuna gelirsek BMW sezona en iyi iki aractan biriyle basladi sonradan gelisim hizlarina ayak uyduramadgi icin ucuncu takim goruntusu cizdi ki buna ragmen Kubica sampiyona liderligine kadar yukseldi ki yazdiklarin kendi icinde bile celisiyor.Heidfield Kubicaya ne ustunlugu kurmus BMW ye ilk pole pozisyonu ilk yaris galibiyeti ilk klasman liderligini kim getirdi? puan olarak onde olmak ustunluk kurmak midir? O zaman gecen sene Kobayashi madara etti Nick i ama neyseki F1 senin gibi dar acidan olaylara yaklasanlarin macera alani degil.Yani bu ne perviz bu ne lahana tursusu dedgim okadar cok sey var ki yorumlarinda her yorumun ayri bir celiski.Her defasinda cidden daha da sacmaliyorsun.
Son olarak Button senin iddia ettigin gibi BGP de kendini gostermedi.2008 oncesinden dem vurup da Benetton Renault ve ozellikle de Bar Honda da cikarttigi muhtesem yarislari bilmemek de bir ayri gaflet olsa gerek.Degeri bilinmeyen(!) bir pilota Honda 17m dolar civarinda para oduyordu.bilginize..
2.Tekrar ustune basa basa vurguluyorum ilgi ustune cekmek digerlerinden 1 saniye hizli araca oturmakla olmaz! Oyle herkesten hizli takimlarin ilgisi orta siradan cekilir.Bknz:Vettel-Alonso-Schumacher ve hatta Senna.

Bu konuda ilk tartıştığımızda "2008 dışındaki senelerde Heidfeld'in Kubica'ya kurduğu üstünlüğü saymam, araba kötüydü, yalnızca 2008'e bakacaksın" diyerek benim tezimi çürüttüğünü hatırlıyorum. Helal olsun valla, hiç beklemiyordum böyle müthiş bir savunmayı.

Maşallah şimdi de yalnızca 2008'den bahsediyorsun, sanki diğer senelerin hiçbirinde F1'i izlememişsin. Belki de gerçekten izlememişsindir, onu bilemeyeceğim.

Arkadaşım senin sorunlarının olduğu aşikar ama benim elimden pek birşey gelmez hangi gerçeği farklı yorumlamışım biraz açarsan! ezilince saçmalamaktan dem vuranların ezilmişlik psikolojisini anlarım ama çözüm için elimden bir şey gelmez.Benim Heidfield'le bir sorunum yok her zaman söylerim ideal bir ikinci pilottur ancak fazlası değildir.Tam bir istikrar abidesidir.Övülecek yanlarını överim ama olmayan şeylerin havada uçuşmasına da seyirci kalamam ben senin yazdığın zırvalamaları çürütmekten usandım sen zırvalamaktan usanmadın!

Sen gerçekleri kafanda farklı kurgulamışsın anlaşılan.

Ne zaman bir haberin altında Heidfeld ile ilgili olumlu bir şey söylesem derhal ortaya çıkıp saçma sapan şeyler yazıyorsun. Ne derdin var adamla anlamadım gitti.

Sezon basinda ucuncu takim falan degildi ayrica Robert sampiyona mucadelesi verdigine gore dikkatleri uzerine cekecek kadar iyi bir aracti F1.18.. Button Honda zamaninda da dikkatleri zaten ustune cekmisti bir insanin uzerine dikkat cekmesi icin illa ki digerlerinden 1 saniye hizli bir araca sahip olmasi gerekmez onemli olan normal araclarla da dikkat cekebilmektir.Vettel kendini ilk olarak BMW de sonra STR de gosterdi demek ki hersey digerlerinden 1 saniye hizli araca sahip olmakla olmuyormus

2008 BMW en iyi 3. takımdı. Heidfeld'in yarıştığı diğer takımlara oranla oldukça iyi olabilir, ama dikkatleri üzerine çekmek için yeterli değil. Button da en iyi 3. takımda yarışmıştı ama kıymeti yalnızca Brawn GP döneminden sonra ortaya çıktı.

Son parağrafı sevdim.Ayrıca bu İsimsiz GP adındaki takıma da tebrikler.5. yarışta(!) (sondan)en iyi takım olduklarını(!) kanıtladılar.İnşallah böyle gidip de (GP 85 serisinde) şampiyon olmaya(!) devam ederler.

ama şu ana kadar 10 yarışa 8 yarışlık bi durum var ortada ayrıca renault sezon başındaki halinden de çok uzakta o yüzden o kadar puan almasını beklemek biraz imkansızı istemek bence

Adamın tüm kariyerine bir bak istersen. Heidfeld her zaman takım arkadaşlarına üstünlük kurmuştur. Hem de takım arkadaşları da öyle yabana atılır pilotlar değil, Raikkonen, Massa, Kubica gibi isimler var aralarında.

Bu sene de Petrov'dan daha fazla puan topladı, kaç kere elinde olmayan nedenlerden dolayı yarış dışı kalmasına rağmen (aracın yanması gibi).

Heidfeld, Button gibi hiçbir zaman iyi bir takımda yarışmadığı için kıymeti anlaşılamamış bir pilottur. İnsanlar ancak Brawn GP'den sonra fark etti Button'ın ne kadar iyi olduğunu.

heidfeldi bu kadar övüyorsunuz ama adamın takım arkadaşına bile belirgin bir üstünlüğü yok. bence o kadar da müthiş bir pilot değil.

Mc_ inşallah senin dediğin gibi olur arkadaşım.inşallah daha da kötü olurlar.yazık ya.çok iyi bir pilotu harcadılar.

Bu arada gözlerden kaçmasın. Pazar günü Renault aracında 2 yeni sponsor logosu yer aldı. Gillette ve Brezilyalı OGX. Bence Mercedes arayı açıp gittiği için Renault yine sponsor getiren pilota gitti. Sonuçta Heidfeld Kubicanın yerine gelmişti o gelince zaten gidecekti. Heidfelde artık DTM serisinde BMW ile başarılar dileyelim.

Heidfeld gibi bir pilotun bu şekilde ayrılması çok üzücü. Umarım seneye onu terkar yarışırken görebiliriz.

Bu takım da aynı hızla düşüşünü sürdürür umut ediyorum ki.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir