Kategoriler
Formula1

Newey: "Vettel Artık Geçiş Yapamıyor Diye Eleştirilmez"

Red Bull pilotu, Monza’da 5. turda Alonso’yu Curva Grande’nin çıkışında çim alana taşarak geçmişti.

Newey: “Sebastian dünya şampiyonluğunu elini kolunu sallayarak kazanmak istemiyor. Bunu gerçekten hak ederek kazanmak istiyor. Bunu Monza’da gördünüz. Cesaret isteyen bir hareketti.”

“Seb’in tekrar liderliği almasının zor olacağını biliyorduk. Nihayetinde pitstopları erkene alarak bunu yapma fırsatı her zaman olacaktı. Ama erken pitstop ile bunu yapamazsak, zor olacaktı”

Newey ayrıca Vettel’in gelişen yeteneklerini övdü.

Newey: “Onun hakkındaki etkileyici olan şey, aynı hatayı iki defa çok nadiren yapması. Öğreniyor ve eleştirenleri utandırmaya devam ediyor.”

“Geçen sene insanlar onun liderken harika olduğunu ama başkalrını geçemediğini söylüyordu. İnsanlar bu birkaç yarışın ardından böyle şeyler söyleyemeyecek”

“Newey: "Vettel Artık Geçiş Yapamıyor Diye Eleştirilmez"” için 0 yanıt

@GÖKHAN VETTEL

inşallah vettel diğerleriyle eşit bir araçta yarışırda ölmez görürsek ben sana bu vetteli pohpohlayan ve haşa arşa koyduğun ifadeleri hatırlatırım veya ferrariye gelirde..

geçişten bahsediyor adam komik durum tüm sene boyunca kaç geçiş yapmış vettel hiç..

arkasında buttonu görünce pist dışına çıkan bir çaylaktan bahsediyorsunuz işte şampiyonunuz

meşrubat takımına bu kadar olur.

Redbull sadece işini yaptı,pilotları ise hırs ve araç gelişimi konusunda mühendisleri kadar çalıştı.redbul ve newey yaptı vettel ve webber dahasını istedi.nihayetinde araç bu seviyeye geldi.ferrari tarihinin en kötü sezonlarını yaşıyor birde monzada ferrari düzülük hızı 330idi.redbulun ise 319 du yine yavaştı.bence dikkat edin vettelin herkese göre farklı sürüş tarzı var webberle bile farklı yani.genç adam tecrübe konusunda eksiklikleri var ama bunu tamamlıyor.Adam 1.lik için programlanmış.aryton sennanın bi sözü vardır;*Risksiz bir yarış düşünemiyorum, her pilot kendini geliştirmeli, her pilotun kendi limitleri var benimki diğerlerinin biraz üstünde.. bu söz vetteli zaten anlatıyor.herkes boşa konuşuyor vettel şuan ferrariye geçsin yine redbulldaki gibi hızlı olcak.ayrıca ferrari belki ilk defa kendi üretimi dışında bi parça ekleyecek 2012 deki aracı için redbullun süspansiyonuni alıyor.işte o zman göreceğiz ama inanın vettel araç sağlam olduğu sürece kazanmsını bilecektir

beklerdim ama newey gibi bir insandan böyle bir açıklama beklemezdim. adam rahat tabi son yarışlarda herkes bırakmış şampiyon belli geçer tabi zorlama yok. redbull ferrariden katlarca hızlı bir araç ve buna rağmen vettelin alonsoyu geçisinden bahsediyorlar. bu kadarda saçmalık olmaz!!!
alonsoya ver o aracı açık ara şampiyon olsun! bunu herkes biliyor ama vetteli övmek için her türlü yalana girdiler helal olsun!!

farkındaysan ilk sektörde en hızlı red bulldu ferrariden 1 sn mclarenden 0.5 sn hızlıydı ferrari sadece 3.sektörde hızlıydı ki ordada 0.2 sn falandı arada 0.8 sn fark ve drs varken bir zahmet geçsin

Vettel`in Alonso`yu gecisi YILIN gecisidir, ve Sampiyonlugu getiren gecistir abicim..

Bosu bosuna da kivirmayin, yok efendim 1 sn hizliymis, yok efendim rahatmis da onda risk almis, guldurmeyin adami, varsa bu sene daha iyi gecis gosterin gorelim bizde..

Evet haklısınız F150 tuhaf bir şekilde değişiklik göstermeye başladı.Bu kadar yavaş kalmayı kimse beklemiyordu.Özellikle de yaz arasında birçok sıkıntının giderilebileceği umudu varken.
Monzada mclaren Ferrariden daha güçlüydü.Vettel bir mclarenin arkasında olsaydı o zaman geçiş ile ilgili cümleler kurabilirdik.Sezonun geneline baktığımızda Rdbulla en yakın aracın mclaren olduğunu görebiliriz.Öyleyse vettelin hamiltonu geçebildiği yarışı bulmak lazım.

geçiş konusunda tablonun geneline bakılır. yani pilot 1 geçişle kafalardaki imajı silemeyeceği gibi aksi durumda da eski geçişlerini veya geçemeyişlerini unutturmaz.

Vettel: "O anda sola gitmeye karar verdim ve sadece beni görmesini umdum. Çünkü giderek sola yanaşıyordu"

"Yeteri kadar yer yoktu. Tam gaz devam ettim ama iyi ki virajdan çıktık. İki tekerleğim çimlerdeydi. Yan yana geldiğimizde hâlâ orada olduğumu fark etti.


Bunlar geçişten sonra vettelin sözleridir.Buradan da anlaşılıyor ki webberin Alonso hakkındaki sözlerini hatırlamış.Alonsonun kendisini görmesini umması ve yanyana geldiklerinde hala orada olduğunu farketmesi bu olayı kazasız neticelendirmiştir.

"Seb'in tekrar liderliği almasının zor olacağını biliyorduk. Nihayetinde pitstopları erkene alarak bunu yapma fırsatı her zaman olacaktı. Ama erken pitstop ile bunu yapamazsak, zor olacaktı"

Neweyin bu sözleri gerçekçi değil.Aracın gücünü , pit ekibinin hızını , erken pite girmeyi bilmezmiş ayakları bunlar.
Vettel acele etmiştir.Hiç gerek yoktu zorlamaya.Alonso eninde sonunda vettele geçilecekti.Orada olmasa pitlerde geçecekti.(Erken ve hızlı pit )Orada da olmazsa sert lastikler takıldığında geçecekti.Yani Alonso muhakkak geçilecekti.Vettel biraz Alonsoya güvenerek birazda aradaki puan farkına güvenerek bir artistlik yapmıştır.Nasıl olsa Alonsonun aracı çok yavaş, nasıl olsa Alonso kazaya sebeb olmaz, nasıl olsa puan farkı çok fazla , nasıl olsa kaza çocuk lakabı hamiltona geçti….EEE bütün bunları düşününce gereksiz yerde atak yaparsın.
Bundan sonra vettel için show zamanıdır.Puan farkı oldukça fazla üstelik araba yer, hava ve lastik seçmeyen hızlı bir araba..Eğer o geçişi hamilton yapsaydı kaza çocuk yine tehlikeli hareket yaptı diyecektiniz.
Bugün yoğun yağmurlu bir yarış olsa eminim ki vettel "yarışı durdurun" diye ağlamaz.(kore 2010).Çünkü puan farkı fazla.
Biz vettelin puan farkının çok olmadığı zamanki hallerini de gördük.Evet vettel hatalarını tekrarlamıyor ama bunda takımın da katkısı oldukça fazla.

bi zahmet geçsin artık .şampiyonlugu 2 yarış önceden kesinleşti, bu kadar puan farkı bu kadar iyi araç altındayken kafası her zaman rahat istediği gibi yarışır. Hep vettel baskı altında yarışamıyor ya da yarışıyor lafları dönüyor ve vettel artık baskı altında kalmıyor deniliyor,ama gerçekten vetteli bu yıl baskı altında görmedik altında muazzam bir araba nerdeyse sezonun yarısında şampiyonluugu büüyk ölçüde garantilemiş biri için pek fazla stress unsuru olmasa gerek.baskı altında ne yaptıgı cevabını bence bu yıl alamadık…

Aracın hızını biliyorsundur demi ?
Ayrıca Webber'in nasıl hırslı bir pilot olduğunuda bu kadar tecrübeli bir pilot nasıl olurda bu sene hemen hemen tüm yarışlarda sıra kaybeder ?
Neden İngilterede engellenir ?

Formula 1 çok güzel aynı zamandada çok acımasız …

sevgili dekolte kafalı mühendis efendi pistlerin dominant aracı ile bu işler kolay monzada bile diğerlerinden 1 saniye hızlıydınız…

sizleri asıl şu araçlar bir birleriyle eşitken göreceğiz

ve en önemlisi şu besleme düzenbazlığı bitsede maskeniz düşse.

yine Alonsoya 2005-2006 için taşlar atılmış

Alonso kadar taş düşsün başınıza…))

biz antin kuntin kanat vs deyince hemen veryansın ediyorsunuz

sizi gidi meşrubatçı tayfası sizi..

gözünüz doysun beyler hiçbir şey demiyorum size,işin iyi tarafı bu adam kendini sizin gibilerine kanıtlamak zorunda değil.bir şeyler yapabiliyor bu adam kapasitesi çok yüksek bu açık bir şey.tek turda onun kadar iyi olabilince diğerleri bu adamda gayet 10. başlamayı bilir..

adam daha 23 yaşında bilmem farkında mısın sadece 3 sezonda şampiyon oldu elbette eksik yanları olacak ama abartma sonuçta ne yarışlar gördük 1 saniye yavaş araçla adam arkasında tuttular schumi en canlı örnek hemde tamamen 0 DRS ilk safkan bi atak yaptı vettel ve gerçekten sezonun en sağlam ataklarından biriydi orada aracın kontrolünü kaybetmek çok kolay alonso bile tehlikeli olacağı için oraya girmeyeceğini düşündüğünü söyledi yani eskisi gibi değil tamam bi raikkonen yada schumi değil ama onların yaşıyla vettel in yaşını bir tutma sonuçta tecrübe diye bişeyar sen alonso nun 2005 – 2006 yılında kaç tane ayakta alkışlanacak atağını gördün

Bende katılıyorum sana.
Vettel çok iyi iş çıkarıyor herkesten hızlı araç ile monzada bile herkesten hızlı araç ile
gerçekten iyi iş çıkarıyor minimum hata ile ama ben bu adamın sürüşünün çok iyi olduğuna inanmıyorum.

Alonso monzada önündeki ve arkasındaki araçtan 1 sn yavaş idi buna göre geçti yani Vettel.

seneye şu araçlar yakın kuvvete gelsede adam akıllı mücadele görsek

Alonsoyu geçişi tek kelimeyle mükemmeldi.Her yönüyle vettel şampiyonluğu hakediyor.Hamilton hata yapmasaydı vettelden en az 50 puan arkadaydı.

aynen katılıyorum hatta ben 5.likten bile ona şans tanımıyorum bence eğer gerçekten geçişlerin nasıl yapılacağını biliyorsa bunu singapurdan sonra göstersin singapur büyük ihtimalle kazanır ve şampiyonluğunu ilan eder diğer yarışlarda bunu insanlara gösterirse yani pole dışında bi pozisyonda başlayıp kazanırsa insanlara asıl o zaman gerçek şampiyonluğunu kanıtlamış olur

İtalya yarışından önceki ALonso nun açıklamaları dikkat çekiciydi… ALonso şöyle bir açıklama yaptı;'araç burada çok yavaş ve her nedense düşük DF li pistlerde artık kötü çalışıyor ve yüksek DF li pistlerde daha iyi durumda'.Bu kadar yavaş olan araca o kadar hızlı araçla atak yapmanın geçişle olan alakası nedir? Hamilton önde olsaydıda geçebilseydi (McLaren ler Ferrari den daha güçlü bir haftasonu göstergesi yapmışdı) o zaman haklısın diyebilirdik.2009 Avustralya ve 2010 Türkiye 2010 SPA ye bakın Vettel in yaptığı hatalardan ders alma ve bir daha yapmama özelliğini anlayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir