Kategoriler
Formula1

Artık Yarışlar TRT'de mi ?

Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinin yeni isim sponsoru ING Bank oldu.

Petrol Ofisi ile yapılan üç yıllık sözleşmenin bitimiyle birlikte sponsorsuz kalan Türkiye Grand Prix’si’ne, yaşanan global mali kriz ortamında adeta ‘talih kuşu’ kondu. 2007 yılında Oyak Bank’ı satın alarak Türkiye pazarına giren Hollanda’nın bankacılık ve sigortacılık devi ING ile Formula 1’in ticari haklarını elinde bulunduran FOM arasında üç yıllık anlaşma imzalandı. Sponsorluk bedelinin yıllık üç milyon dolar civarında olduğu tahmin ediliyor.

İki yıl önce Renault takımına ana sponsor olarak Formula 1’e yatırım yapmaya başlayan ING Bank, aynı zamanda Avustralya, Belçika ve Macaristan Grand Prix’lerinin de isim sponsoru olmayı sürdürüyor. Hollanda şirketi, özellikle Türkiye ve Balkan pazarında da marka bilinirliğini Formula 1 ile artırmayı hedefliyor.

Böylece İstanbul Park Pisti’ni yıllık üç milyon dolar bedelle işleten F1’in patronu Bernie Ecclestone da rahatladı. Ecclestone, FİYAŞ ile 2021’e kadar olan işletme sözleşmesini, Türkiye’nin 7 yıllık yarış yapma izninin sona ereceği 2011 yılı sonunda iptali için başvurmuştu.

Yarışlar TRT’de!

Formula 1’in Türkiye’deki yayın hakları için TRT ile yapılan görüşmelerde de son aşamaya gelindi. Türkiye Grand Prix’sinin başladığı 2005 yılından bu yana yayın haklarını elinde bulunduran CNN Türk’ün dört yıllık sözleşmesi, bu yıl sona erdi. Formula 1’in tam yarışlarını kapsayan üç yıllık sözleşme için TRT’den yıllık 3.5-4 milyon dolar talep edildiği öğrenildi.

 

HTSPOR.COM ÖZEL HABER / MURAT AĞCA

 

“Artık Yarışlar TRT'de mi ?” için 0 yanıt

tahsin emre efe'ye katılıyorum. CNN den kurtulduk. Serhan Acar konusuna gelince de nasıl bir zamanlar NBA=Murat Murathanoğlu ise şimdi de bu F1 ve Serhan Acar için böyle gibi. Opsiyonu yok mu? Var tabiki, Okay Karacan.

hangi kanal alırsa alsın razıyım. internetten kurtulalım GB sınırı olana kota çok kötü koyuyor 🙂 bir yarış izlemek yaklaşık 450-500 mb yiyiyor.

ilk önce CNNTÜRK kanalından kurtulduğumuz için şükretmeliyiz.:D TRT'nin fazla kanalının olması ve ticari kaygısının bulunmaması sebebiyle(devlet televizyonu olduğu için)bize gerçekten güzel bir yarış haftasonu sunabilirler TRT1 kanalında olursa yanın kesileceğini sanmıyorum çünkü TRT1 kanalı haber kanalı değil TRT2 kanalı haber kanalı ve sonuçta ticari kaygıda olmadığı için az reklam ve uzun yayın olabilir ama tabiki en önemli nokta spiker serhan acar çok iyiydi ve insanlara yarış atmosferini çok iyi lanse edebiliyordu inşallah spiker olarak serhan acar olur o olmassa iyi bir spiker bulunacağından emin değilim çünkü serhan acarın mühendis olmasından dolayı ve sporuda sevmesinden dolayı F1 hakkında fazlasıyla bilgi sahibi bir zattı.umarım TRT iyi bir yayın yapar.artık sıkıldık yayının erken kesilmesinden geç başlamasından RTL kanalındaki gibi yarış başlamadan 2 saat önce yayına başlayıp insanı heyecanlandırmayı biliyorlardı umarım TRT kanalıda böyle bir uygulama yapar ve on olarak Türkiye'nin her tarafına ulaştığı için TRT reyting anlamında CNN kanalından çok önde inşallah hayırlı olur adam gibi yarış izlemeyeli 5 sene oldu NTV kanalında çok harika bir yayın vardı özledim inşallah TRT bize özlediğimiz günleri aratmaz.:))

Cnn kriz yüzünden f1 yayın hakkını almaya yanaşmaması bu durumda ticari kaygısı olmayan trt bu yüzden atağa geçmiş olabiir.Trt nin alması bizim için iyi bir gelişme . Kamu yayıncılığı yapan yani ticari kaygısı olmadan yayın yapmayı ilke edinen (buna rağmen özel kanallarla rekabet eden ) bir kanalın f1 in yayın ihalesini alması tv seyircileri için kesinlikle harika olur. Reklam konusunda cnn den daha ılımlı olacağı da kesin ayrıca önemli haberler yüzünden cnn de olduğu gibi f1 yayını kesmeyeceklerdir. Çünkü birden çok kanalı var . Ama serhan acarı kadrolarına katmazlarsa büyük kayıp olur en azından yorumcu olarak katılacağını düşünüyorum cem yılmazı da unutulmamalı o da olmadı okay karacan =)
CNN türk e herşey için teşekkürler =)

Reklam süresiniin üst sınırını RTÜK belirler,programlarda 20 dk da bir reklam verme durumu vardır vermezsende Rtük neden vermedi demez……Reklam sayısına Rtük karışmaz zaten süreyle sınırlamıştır..Fakat spor canlı yayınlarında özellikle durumun heran değiştiği F1 gibi,izleyiciler yayıncı kuruluştan daha fazla anlayış bekler…reklamların kısa olmasını ve rutin görüntülerde reklam olmasını…NTV nin izleyicilere böyle bir yaklaşımı yok…Sporun ruhunu izleyiciye taşımıyor…Parayı hesaplamak onlar için daha önemli,CNN bu konuda daha iyiydi…

Bazı arkadaşlar yayın hakkını NTV'nin almaması çok sevinmiş neden olarakta sürekli reklam yayınlanlasından şikayet etmiş. Bu konuya açıklık getirmek lazım kanallar kendi istedikleri gibi reklam sayısında oynama yapamıyor. RTÜK belirli saat aralıklarında onlara yayınlamarı gereken reklam sayısını söylüyorlar. Kanallar da sadece bu reklamların zamanını ayarlayabiliyorlar. Yani bu NTV'nin canını istediği gibi 5-10 reklam verdiği anlamına gelmiyor reklam kuşakları RTÜK tarafından belirlenen bir konu, reklamın sayısı ve süresi.

super olur en azından devletin tvsı cnn turk bıle ısraıol malıymış zaten normaldede ızlemeyectım cnn de fılıstınlı şehıd kardeşlerımızın oburku tarafta yuzune bakamazdık ALLAH razı olsun alırlarsa dua ederım onlara

bence f1 kanalı şart sabah akşam yayınlasınlar eski yarışlar falan ben çok merak ediorum ne güzel trt şeş çıktı ya bi de trtf1 açsalar süper olur ya =) inşallah fazla zaman ayırırlar da antremanları falan izleriz bence de trt3 te çıksın buz pateni koycaklarına hem reytingi artar biras 😀

İngilterede de bu sene BBC sunacak bizde de TRT sunsun bence gayet güzel bir fikir…Teknolojik altyapı ve insangücü bakımından ülkedeki en iyi yayıncı kuruluştur..Eğer o kadar para verilecekse oturular bu işi en iyi kim yapabilir diye kadro oluştururlar,Serhan Acara da teklifte bulunurlar sonuçta herşey ortada,CnnTürk ün kadrolu personeli olmadığına göre teklifide büyük ihtimal kabul eder..Tak televizyona bir çubuk heryerden izle :)) Yinede Serhan Acarı TRT ye hatırlatmak lazım…İyiki NTV grubu almadı dakka başı reklam yayınlarlar.Geçen sene Moto GP yayınında bezdirdiler resmen çok fazla reklam,bazen bant yayın,spiker çok kötüydü…TRT de iyidir..

cnn turk de olmadgı için üzüldüm ama karasal yayında cnn yok zaten hayırlısı olsun trt için ama en cok istanbuldaki yarışlarda emre tilev anlatıyodu artık o olmıcak işte bu süperr….umarım serhan acar olur trt de…

Neden ideolojik saldırı olarak algıdanız ki yazılanları?Herkes istemek zorunda değil ben gördüğümü söyledim.Asıl branşım basket ve olimpiyatlardaki spikerler gerçekten çok kötü ve bilgisizdi bu konuda kaldı ki f1 çok daha teknik ve bilgi isteyen bir spor bunu kime nasıl sunduracaklar merak ediyorum.Yoksa devlet kanalı olsun olmasın iyi yapacaksa hakkını vericekse başım üstüne.Elbette bir faydası çok fazla kullanıcıya izleyiciye rahat ulaşıcaktır.İnşallah iyi iş çıkarırlar bizde memnun oluruz zaman göstericek yani bunu.İyi kesintisiz bir yayın,gerekli önem,güzel f1 haber yada programları verebilirlerse antremanlar ve en az serhan acar kadar bilgili bir sunucu.

valla ben serhan acarın anlatmısını isitiyorum çoğu arkdşmda öle çünkü biz srhan acarın anlatmasına alıştık onun içinde şimdiden trt1 mail atmaya başladım ve sizide buna davet ediyorum saygılar… SERHAN ACAR İNŞ sen anlatırsın yarışları

güzel bir haber en azından karasak yayına geri döner ama ben açıkcası ntv den bekliyordum o bu tür sporları daha önem veriyo ama onlardada moto gp var bundan dolayı almamış olabilirler

Yarışları da Orhan AYHAN sunar :)))

''evet sayın seyirciler bugün hava çok güzel insanlar çimenlere uzanmış bu güzel haziran güneşinin tadını çıkartıyorlar İstanbulpark'ta''

ya da; ''sayın seyirciler Massa geldi kuş gibi uçtu gitti, artık yarıştan sonra da pikniğe falan gider''

ben ntv ve ntvspor un almasını bekliyordum. açıkçası hangi kanal f1 daha fazla zaman ayıracaksa ve f1 le ilgili haber verecekse o kanal yayınlasın. bu arada barış kuyucu askerliği bitmesine rağmen ortalarda görünmüyor. ben barış kuyucu ve serahn acarın beraber sunmasından yanayım. ya da eskilerden serra demirkol ve serhan acar iyi olur…

McMerc'e katılıyorum.
İdeolojik saldırı yok.
TRT o eski bildiğiniz TRT değil.
Ben inanıyorum ki F1 in bütün detaylarını yayınlayacaktır.Serhan Acar bu işin uzmanı artık.Bunu da TRT görecektir elbet.Ayrıca merak etmeyin TRT nin başında akıllı bir adam var.

arkadasım 4 milyon dolar az para değil dimi. pek isen neden bu parayı verirsin çünkü sana getirisinin çok olacağına inanıyorsundur.o yüzden trt1 de olur olucak.hiç milli maç gördünn mü trt3 te yok.

yarışların trtden yayınlanması harika olur.trt nin görüntü kalitesi kesinlikle türkiyedeki özel tvlerden çok daha üstün, trtnin bu anlamda eksisi olduğunu nerden çıkarıyorlar anlamıyorum..yarışları internet üzerinden yabancı kanallardan seyretmekten bıkmıştım..çok güzel bir haber..ama trt de alsa özel tv de alsa yarş arasındaki reklamlar devam eder..

arkadaşlar devleti niye küçümsüyoruz devlet kanalı olunca noluyo özel kanal olunca noluyo benim devletimin kanalı f1 i tüm özel kanallardan daha iyi yayınlar buna inanıyorum siz de inansanız iyi olur.Digitürk falan alsa daha mı iyi şifreli kanallar fln.trt her televizyonda olur üstelik antremanlar fln trt3 te verilir

ya arkadaşlar
matematik olarak trt1>trt2>trt3>trt4>trt6 mıdır? hepsi aynı vericilerden yayın yapıyor ve görüntü kalitesi olarak hepsi aynı. trt3 ü küçümsemenin manası nedir anlayamadım. hangisinden verirlerse versinler hiç önemli değil.
trt3 den vermeleri avantajlı olabilir. çünkü f1 yayınına daha geniş zaman ayırarak daha fazla seyir sunma olanakları olacaktır. trt1 de daha dar bir zamana sıkıştırılmış yayınla trt3 de daha geniş bir programa sahip yayından hangisini tercih edersiniz?

bencede trt iyi olacak.hem bu sporun türkiyede daha geniş kitlelere ulaşması için iyi bir fırsat.trt nasılki dünya kupası ve avrupa kupası futbol maçlarını en güzel şekilde yayınlamışsa bu işinde üstesinden gelecektir.sunucu olarak serhan acar yada okay karacan olmalı.hayırlısı…

Evet ya TRT iyi olur bence.. Birde deve keserler start-finiş düzlüğünde yarış öncesi tam olur.. Şaka bir yana, Serhan Acar olmadan F1 bize ızdırap arkadaşlar.
Şimdi bu adamlar Bahreyn'den yorumcu getirirler

adamlar dan ne kadar para talep ediyorlar.Arkadaşta diyorki trt3 e verirler:D
TRT nin nesini beğenmezsiniz anlamıyorum.Devlet kanalı diyemi hoşunuza gitmedi.Bence o parayı verirlerse o.karacanı alırlar o sunar.
Tek sorun trt de görüntü kalitesi canllıgı cnn gibi değildi heralde

millet gelen gideni aratır cnn i eleştirioduk ama cnn i arıycaz hemde cok gibi bi his var içimde 😀 ama kanla d den ii olcagı kesinn:D

arkadaşlar tahminimce trt alırsa eğer, yayını trt3 den verecektir.
çünkü sporların çoğunu ve motor sporlarını trt3 den yayınladı. trt1 ve trt2 yayın akışı kemikleşmiş kanallar. trt yayın akışı daha esnek olan trt3 ü tercih edecektir. ayrıca formula 1 konusunda uzman bir spikeri transfer edecektir. yoksa müzelik sunuculardan f1 gibi uzmanlık ve bilgi isteyen bir sporu sunmasını bekleyemezsiniz. sonrasında emre tilev gibi vakalar çıkar ortaya ve trt tepki alır.
neler olacak bakalım, bekleyelim ve görelim.

arkadaşlar haydin , trt ye mesaj atalım , mail atalım. F1 yayınlarını Serhan Acar la izlemek için. Hatta antrenmanları da yayınlasınlar. Herkes mail atsın bu konuyla ilgili olarak

trt umarım alır ama , Serhan ACAR sız bir f1 anlatımı hayal bile edemiyorum. Serhan Trt ye geç , ya da f1 yayınlarını trt de ver. Herkes adına sesleniyorum. TRF1 sana güveniyoruz. bizi duy. Bu olaya el at.

Trt bence iyi seçim, zaten cnnturk'ten sonra trt bal-kaymak gelir… İnş. ciddi yaklaşır alan kanal, trt veya başkası

kırsal kesimde uydusu olmayanların izlemesi bakımından iyi olur trt nin alması fakat kimin sunucağı önemli tabi serhan acara 4 senedir alışmıştık inş yine o sunar:(bütün sezonu kanal d nin türkiye grandprix sindeki sunumu gibi izlemek kabus gibi bişey olur açıkcası!

TRT NİN VERMESİ İYİ OLUR EN AZINDAN REKLAM İZLEMEYİZ KANAL SAYISIDA FAZLA OLDUĞUNDAN BİR KANALI FORMULA YARIŞLARINA AYIRABİLİRLER ANTRENMAN TURLARINI YARIŞLARIN ÖNCESİNİ SONRASINI SAATLERCE KESİNTİSİZ İZLERİZ

Trt'nin çok kanalı olması antremanları vereceği düşüncesine itmiyor beni.zaten o kanallarda gereksiz bir sürü program var bence.sadece daha fazla haber verirler ama bir haber kanalı zaten 15dk bir borsa yada güncel haber var.spikerleri facia bir organizasyonu beceremiyorlar mesela olimpiyat.branşlarının spikeri yok voleybol basketbol maçlarını ömer üründül sunmuştu.yineo sunar ve evet araçlar gidiyor aaa kollekif f1 falan der kanatlardan yayılamıyor ferrai

Amannn!
TRT deve yarışları yayınlasın, bıraksın Formula 1'i falan. Piglet'ten dolayı(haram diye) Winnie-the-Pooh'yu yayından kaldıran TRT'ye böyle israfa teşvik eden şeyler yakışmaz..

TRT isterse F1 i çok ii bir şekilde bize sunar ant.dan tutunda sıralama yarış vs mehmet arkimizin dedigi gibi bi sürü kanalı var bunlardan 1 ine en iyi şekilde F1 yayını yaparlarsa harika olur ama TRT1 de olursa vay halimize 🙁

hadi ya.
devlet kanalında f1 mi izlenir.
zırta keserler, vırta keserler yayını.
neyse artık biz de artık yabancı kanallardan takip ederiz.

trt insallah alır yayın haklarını karasaldan, uydudan herkez rahatlıkla seyredebilir bir sürü kanalı var nasıl olsa yayını birinde keserse diğerinde sürdürür diye düşünüyorum ama yarışları kim anlatıcak burasıda önemli

şimdi bunlar sıralamaları yarışı canlı vermezde 🙁 devlet kanalı oldugu için bi olay olsa hemen yarışı keserler 🙁 Bari Serhan acar sunsa

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir