BMW, F1.08'de Yeni Kanatlar Deniyor

BMW Sauber takımı 2008 sezonunda yarışacaı F1.08 aracını dün Münih’te tanıtmıştı. F1.08’in bir önceki araca göre özellikle ön bölümde ve bazı bölümde yeni bir görünüme sahipti.

Aracın ön bölümü tamamen yeniden dizayn edilmiş ve bir çok bölüm elden geçirilmişti. Aynı zamanda hem ön hem arka lastiklerde karenaj kapakları vardı.

BMW Sauber, F1.08 ile çalışmalarına bugün pist üzerinde devam ediyor. Robert Kubica’nın kullandığı araçta dünkü araca göre farklılıklar direk göze çarpıyor.

Aracın burnunun her iki tarafında daha önce Ferrari’de de gördüğümüz parçalar var. Bunun yanında aracın sidepod hava girişlerinin yanında bulunan kanatlarda farklı bir çalışma deniyor BMW Sauber. Bu kanatlara bağlı dikey olarak aşağıya inen ve bargeboard kanatları ile birleşen yeni bir kanat mevcut. Aynı zamanda dün arka tekerlerde bulunan karenaj kapakları bugün kullanılmıyor.

Araçtan görüntüler

bmw_sauber_f1.08_test_5.jpg

bmw_sauber_f1.08_test_6.jpg

bmw_sauber_f1.08_test_1.jpg

bmw_sauber_f1.08_test_2.jpg

bmw_sauber_f1.08_test_3.jpg

bmw_sauber_f1.08_test_4.jpg

“BMW, F1.08'de Yeni Kanatlar Deniyor” için 0 yorum

  1. arkadaşlar mclaren vari bir tasarım olan aracın burnu değil ön kanadı, burun nerden çıktı bende anlamadım 🙂

  2. burun nerden çıktı diye söyliyim ben.autosport.com daki haberde BMW ye mclaren vari bi tasarım dediler ve burunu benzettiler.sanırm bu sitede ordan aldı haberi.bunu gören maccacılarda coştu kopyacılar diye.çünkü işlerine öyle geliyor.2007 yi hemen unutuyorlar oysa.kendi takımları kusura bakmayın yaptıklarımız için dedi daha geçen sene sonunda.mclarenciler bukdar kopyalamaya karşıysa geçen sene takımlarını bırakmaları gerekirdi..

  3. Geçen seneki puan cetveline baksın McLarencılar Kopyacılar. 2006 da araçları yarış tamamlayamıyordu:)) 2007 de ne oldu Ferrarinin vites kutusuna kadar kopyaladılar. Bir de özür dilediler. Aferin hizaya geldiler. Kopyacı McLaren

  4. Yav bu Maccacılar iyice kafayı yedi.Milletin işi gücü yok sizi taklit edicek çok başarılısınız ya.Geçen sene bir şeyler yapmaya çalıştınız onu da yüzünüze gözünüze bulaştırdınız.:DD

  5. yok canım size kafa tutmak ne haddimize istemeden incittiysek sizi afedersiniz yani hey allam yaw havalara bak.sanki mclarenleri kendi yapmış.millet sizin mclareni ilk gördüğünde tebrik etti başarılar diledi.sizden iyi dilek bekleyen filan yok çamur atmayın yeter..nedense birtek maccacılar ağlıyor bi burunu benzettiler diye yaygarayı kopardılar.madem bu araba kopya ferraricilerden neden ses çıkmıyor.ben söliyim onlar f1 den bitakım maccacılardan daha fazla anlıyor(sözüm ısrarla kopya bu diyen 2007 yi unutnlaradır).sizde iyi dilek filan bekleyen yok çamur atmayın yeter..

  6. haklısınız valla biz f1 dünyasında olduk olası hep arakladık birilerinden.sennalar,hakkinenler araklayarak oldular.bu arada mp4-22 değil bu mp4-20:))bmw de bize kafa tutuyo ya ne diyeyim valla.

    senna McLaren başkada söze gerek yok.

  7. burunun 2 tarafındaki parçalar kamera yaw.geçen sene 1 tarafında vardı.şimdi 2.yide okymuşlar.tek tarafta olunca güzel olmuyo zaten simetrik daha güzel.araç umut verici ve şuana kadar gördüğüm en güzel f1 aracı.takım ufak tefek parçalarda eklemiş büyük resimlerde ancak görülebiliyolar.güzel araba valla umarım başarı getirir.arka kanatta yakın zamanda çıkacaktır oda radikal bi tasarımsa dahada bişey demiyorum artık :D:D

  8. McLaren da iyi ki bir boynuz yaptı. Ferrariden çaldıkları için fia ve ferrariden özür dileyen BMW değil. Başka da bişey söylemeye gerek yok.

  9. hehe 😀 her yerden bi parça fışkırıo yavf bu ne :s geçen sene bu parçalar yokken ii iş çıkarmışlardı bu sene bu kadar parçayla uçarlar 😀 şaka bir yana gerçekten görücez o kadar parça işe yarıyor mu yaramıyor mu ?

  10. bmw laf atan mclaren ciler kendine baksın ferrari bilgileriyle yarıştılar yoksa bu kadar başarılı olamazdılar bende şaşırdım neden bukadar iyiler diye ama kokusu çıktı hırsız mclaren araç ferrari kopyasıydı HIRSIZ McLAREN.

  11. Umarim bunlar show amacli degildir, zira gecen sezon iyi bir paket yakalamisti Bmw, onun uzerine kurulduysa yeni parcalari anlarim, ama sifirdan bir aero yaptilarsa bence cuvallama ihtimalleri yuksek..

  12. Burnun her iki yanındaki parçalar derken kamerayımı diyorlar ya da onlar kameramı? Testte hâlâ eski arka kanadı kullanıyorlar, yenisi nasıl bişeyse daha bitmemiş anlaşılan. Şu yeni parçada çok güzel görünüyor, bu sene epey detay çalışması var, geçen seneki araç çok daha basit bişeydi.

  13. bencede bmw şuanakadar en şık aracı yaptı,çizgileri ve kanatları çok yakışmış inş iyi bi sezon geçirirler…

  14. Kesin öyle der McLarencılar, kendileri komple ferrariyi arakladılar. Bence BMW nin çizgileri tamamen kendine özgü. F1.06 dan beri arabanın geneli hep aynı görüntüyü çiziyo. BMW nin şekli kendine özgü. Zaten bu dış kabuk da pek önemli değil, önemli olan içi. Ama hala söylediğim gibi araç şu ana kadar gördüğümün en iyisi.

  15. burundaki yatay parçaları ilk olarak bmw williams kullandı 2004 senesinde FW26 da. şimdi gelip tekrar kopyalamışlar diyecek millet. 🙂 bargeboard la sidepod u birleştiren parça ise kesinlikle mclarenden araktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir