Massa, Valensiya'da İkinci Günü de Lider Tamamladı

yazar:

kategori:

Brezilyalı pilot, günün büyük bölümünü uzun sürüşler için harcadı ancak sabah bölümünde attığı hızlı turunu gün boyunca kimse geçmeyi başaramadı.

Elde ettiği 1.11.722’lik derecesi ile ilk sırada yer alan Massa’yı BMW Sauber pilotu Kamui Kobayashi takip etti. Günün üçüncü en hızlı ismi ise McLaren pilotu Lewis Hamilton oldu.

Hamilton da Massa gibi uzun sürüşlere odaklanmasına rağmen öğleden sonra 1.11.256 ile en hızlı üçüncü dereceyi elde etmeyi başardı.

Renault pilotu Robert Kubica ise gün sonunda zaman tablosunun dördüncü basamağında yer buldu kendine ve toplamda 119 turu tamamladı.

Polonyalı pilot test seansının son 30 dakikasında elde ettiği 1.12.426lık derece ile devam ederken bitişe beş dakika kala start-finiş dülüğünde aracını durdurmak zorunda kaldı. Bunun neticesinde testlerin ikinci kırmızı bayrağı sallandı.

Kubicayı, Nico Rosberg takip etti ve hemen arkalarında da Williams pilotu Rubens Barrichello yer aldı.

Sebastien Buemi günü zaman tablosunun son sırasında tamamlarken pazartesi günü yaşadığı vites kutusu probleminin ardından verimli bir gün geçirdi. Buemi toplamda 107 turu tamamladı.

Yarın yapılacak olan Valensiya’daki son test gününde üç dünya şampiyonu pistte olacak. Jenson Button, Fernando Alonso ve  Schumacher.

Valensiya İkinci Gün Dereceleri

 1.  Massa         Ferrari              (B)   1:11.722  124
2. Kobayashi BMW Sauber-Ferrari (B) 1:12.056 96
3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:12.256 108
4. Kubica Renault (B) 1:12.426 119
5. Rosberg Mercedes GP (B) 1:12.899 119
6. Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:13.377 102
7. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:13.823 107

 

Gün içindeki Gelişmeler

Not: n-tv, zaman zaman bağlantı ile testleri görüntülüyor. http://www.n-tv.de/mediathek/livestream

17:00 – Seans bitti

17:00 – Kırımız bayrak nedeniyle takımlar seansın 10 dk uzatılmasını talep ettiler.

16:57 – Kırmızı bayrak. Kubica motor sorunu nedeniyle aracını start finiş düzlüğünde bıraktı.

16:34 – Bu arada Button ve Hulkenberg, çalışmaları izliyor.

16:30 – 80’den fazla tur atan Kubica, Renault ile uzun sürüşler yapıyor. Bu gerçekten uzun bir sürüş olacak, çünkü pit duvarından gösterilen tabelaya göre 31 turu kaldı. Rosberg, şu ana kadar toplamda 68 tur tamamladı. Massa’nın en hızlı tur derecesi henüz geçilmedi.

16:13 – Ferrari, Massa’nın, aaçla ilgili harika hisler edindiğini söyledi. 

16:10 – Michael Schumacher, Nico’nunkinin yanında kardeşi Ralf’in motorize evinde kalıyor. Gün içinde Rosberg çalışırken Schumacher, uygun kıyafetleri ile bisikletle turlar attı.

16:04 – Bazı takımlar, araçları pite dönerken arka difüzör tasarımlarını saklama gayretinde

16:00 – Güncel dereceler; Massa 1:11.722; Kobayashi 1:12.056; Hamilton 1:12.256; Rosberg 1:12.899; Barrichello 1:13.377; Kubica 1:13.659; Buemi 1:14.862

15:44 – Valensiya’da 7.200 kişinin testleri takip ettiği söyleniyor. Bu durum, yarın Alonso’nun piste çıkmasıyla oldukça artacaktır.

15:44 – Şu ana kadar 84 turla Hamilton en çok çalışan isim gibi görünüyor. Şimdi de 1:13’lü turlar atarak devam ediyor. Bununyanın Rosberg, 1:16’larda geziyor. Tahminen çok daha ağır yakıt yükü ile turluyor.

14:00 – Güncel dereceler; Massa 1:11.722; Kobayashi 1:12.056; Hamilton 1:12.368; Rosberg 1:12.899; Barrichello 1:13.377; Kubica 1:13.659; Buemi 1:14.862

14:32 – Hamilton derecesini geliştirdi ve 1:12.491 yaptı

14:23 – Sessizliği Kubica bozuyor ve piste Renault aracı ile çıkıyor.

14:01 – Herkes pite dönüyor. Ara zamanı olmalı. 3 saat geçti. Güncel dereceler; 1 Massa 11.722; 2 Kobayashi 12.056; 3 Hamilton 12.508; 4 Rosberg 12.899; 5 Barrichello 13.377; 6 Kubica 13.659; 7 Buemi 14.862

13:52 – Rubens Barrichello, 30 turluk uzun sürüş yaptı ve hiç bir sorunla karşılaşmadı. Brezilyalı pilot araçtan memnun

13:40 – McLaren, Lewis Hamilton’un şimdiye kadar araçtan memnun olduğunu söyledi. Şimdilik en iyi derecesi 1:12.593

13:30 – Williams takımında Nico Hulkenberg’de Valensiya’da. Genç pilot mühendisleriyle birlikte çalışmalara katıldı http://twitpic.com/1109jo.

13:24 – Bu arada Force India, akşam saatlerinde test pilotunu açıklayacağını duyurdu. Pilotun Paul di Resta olması bekleniyor.

13:23 – Massa ve Barrichello pistte. Rubens 1:14’lerde turlarken Massa 1:16 civarında turlar atıyor.

13:13 – Barrichello derecesini 1:14.286’ya geliştirdi ve Buemi’nin önüne geçti

12:58 – İki saat geride kalmak üzere. Güncel dereceler; Massa 1:11.722; Kobayashi 1:12.056;

           Hamilton 1:12.614; Rosberg 1:12.899; Kubica 1:13.659; Buemi 1:14.862; Barrichello 1:14.862

12:46 – Massa, Kobayashi ve Hamilton şu anda pistte ve 1.13lü turlar atıyorlar.

12:40 – McLaren ön kanat detayı http://twitpic.com/1103io

12:38 – Toro Rosso, artık vites kutusunda sorun yaşamadıklarını söyledi.

12:33 – Kubica, 1:13.659 ile derecesini geliştirdi. 

12:22 – Kobayahi, 1:12.384 elde etti ve ikinci sıraya oturdu.

12:14 – Mercedes GP adına Rosberg, hızlı turunu geliştirdi ve 1:12.899 yaptı.

12:00Bir saat geride kaldı. Dereceler şu şekilde 1. Massa 1:11.722; 2. Hamilton 1:13.161; 3. Kobayashi 1:13.486; 4. Rosberg 1:14.036; 5. Kubica 1:14.714; 6. Buemi 1:14.928; 7. Barrichello 1:15.493

11:45Siyahlar içinde biri F10’u sürüyor. Endişelenmeyin. O Felipe. Brezilyalı pilot, Schubert tarafından tasarlanan yeni bir kask deniyor.

11:41Massa, 1.13 sınırını altına inen ilk isim 1:12.227 yaptı. Hamilton ise ikinci 1:13.161.

11:33Buemi pistte, vites kutusu sorunu çözülmüş görünüyor.

11:31 – Massa, dünkü en iyi derecesini geride bıraktı. 1:12.393.

11:26Robert Kubica, şimdiden düne göre daha hızlı. 1:14.714.

11:20 – Sebastien Buemi, Toror Rosso ile ilk hızlı turunu tamamladı. Takım, dün aracı pitte bırakan vites kutusu sorununu çözmüş olmayı umuyor.

11:09Lewis Hamilton, MP4-25 ile ilk turunu tamamladı.

11:04 – Bugün sürüş yapacaklar Kamui Kobayashi (Sauber), Lewis Hamilton (McLaren), Robert Kubica (Renault), Rubens Barrichello (Williams), Nico Rosberg (Mercedes GP), Sebastien Buemi (Scuderia Toro Rosso) ve Felipe Massa (Ferrari).

11:00 – Pit yolu açıldı. Bugün bulutlar daha büyük ve hava sıcaklığı 4.7 derece


Yorumlar

  1. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    massa ilk günkü derecesini geliştirdi ozaman ilkj gün boş deilmiş boş konuşuyosunuz. 2. güdneboş deildi massa. ferrari iiaynı barichellonun dediği gibi ferrari daha ii

  2. ross brawn diyorki
    Gelecek hafta görücüye çıkacak bir Red Bull aracı var ve Adrian Newey normalde ne yaptığı konusunda oldukça bilinçlidir. !!!

  3. mclaren ferrari mercedes kendi aransında savaşa dursun.esas bomba patlamadı daha red bull hepsine güzel bi süpriz yapacak.

  4. alonsomassa avatarı

    bende diyorunki:neden ferrari yapınca boş depo,trafik,sıcaklık ta mclaren yapınca süper oluyor.button 1inci olsa kaç yazar testte.alonso nun tur yapamayacağını nerden çokardın.sizin bi lanetiniz vardır bizim üzerimizde nedense.şimdi button 1 olur bugün ondan sonra seyret patırtıyı.kimse yakalayamaz demedi.kimse geçemezde demedi.sadece şu anda ferrari daha iyi dedik.iki eşit pilot çıkmışsa sabahtan beri tur atmışsa ferrari daha hafif bile olsa aradaki 0.6 sn yle üç-beş hesaplarsan ferrari biraz daha iyi.daha 2 gün oldu.neyin ne olacağı belli olmaz.o zaman derimki belki mclaren çok hafif ona rağmen geride.sende bunu yalanlayacak veri varmı yok!o zaman testteki dereceleri baz alıca.bugün button 1 olursa bende alonso ağır dicem.çok istiyosanız siz testte 1 olun biz yarışlarda.ama ben onu bile istemem umarım alonso bugün ağır olsa bile mclarenin önünde olur.saygı:benim pilotlarıma ve takımıma saygı duymanın 2007 den beri piyasaya çıkmış pilotuna saygı duymam.ne zaman onlar duyar bizde eşit miktarda yaparız birşeyler.

  5. Meçhul F1 Tutkunu  avatarı
    Meçhul F1 Tutkunu

    Massa bu ne hız.Çok agresif gördüm massayı senide şampiyon olarak görmek gerçekten isterim.

  6. Bu arada button'ın kası çok harika olmuş söylemek istedim 🙂

    Çok beyendim onun kaskını ben

  7. ben luris'e katılıyorum, katıldığım noktayıda bir örnekle pekiştireyim, ben herkesin bir önceki araçla kıyaslama yapabilmek adına, düşük yakıt yüküyle de bir miktar turladıklarını düşünüyorum, fakat bu turlar farklı zamanlarda ve farklı koşullarda atılmış olabilir, örneğin, mclaren sabah atmıştır, ferrari öğleden sonra atar, pist git gide kauçukla kaplandığı için hızlanmıştır ve ferrari daha hızlı bir tur atar, veya aynı şekilde ferrari hızlı bir turdayken(düşük yakıt yükü, yeni lastik, pistin hızlı olduğu herhangi bir an) massa bir virajın apeksini kaçırır ve orada 0.2 saniye kaybeder, doğal olarak mclaren öne geçebilir ya da massa 1 saniye önde olacakken fark 0.6 falan olur… bunları bilmemiz -imkansız- Her takım aracı tanımaya çalışıyor, herkes hızlı tur atmak için kasıyor olsa, evet o zaman oturup tartışalım dereceleri, fakat bunlar öyle testler değil arkadaşlar, araçlarda şuanda illegal parçalar bile olabilir, belkide bazı araçlar 620 kg yasal sınırda değiller? evet uç bir şey ama bunun bile garantisi yok iken biz benzin yüklerini falan tartışıyoruz… Takımlar bu testlerden bir sonraki testlere kadar, hiç bir parça eklemeden, sırf aracın ayarlarını düzelterek 1 saniyeye yakın bile kazanabilir, o kadar belirsiz durum anlayacağınız 🙂 Mclaren-Mercedes'in paylaştığı bilgilerde güzel, kimin kaçıncı turda ne yaptığı, fakat bu bile fazlasıyla yetersiz…

  8. Tamam dostum o konuda sıkıntı yok o lafı sen kendi üstüne alınma senin yaptığın bi şeyden bashetmedim ben orda

  9. Hyperion bu arada oku dediğin şeyi tekrar anlattırma bana:) Yav diyorumki kesin olmamakla birlikte Ferrari önde gözüküyor bu yani.Buradan başka birşey çıkarmana gerek yok Bak hamilton ne demiş"“Tabii ki Ferrari oldukça hızlı görünüyor ve Sauber de öyle. Ama herkesin yüksek yakıt yüküyle sürüş yaptığını sanmıyoruz. Biz de iyi durumdayız ve yaptıklarımızdan memnunuz ama biraz daha hızlanmamız gerek.” benim söylediğimde buna yakın şeyler.

  10. LUris arkadaşım o dediğin değerleri biliyormusun sıcaklık trafik vs. bilmiyorsun.İşte anlatmak istediğim bu ben eldeki verilerle bir sonuç çıkarıyorum.Bu verileri de diğer yorumlarımda söyledim.Eldeki malzeme bu.Başka bir bilgisi olsa insanların zaten bizim yorum yapmamıza gerek herşey apaçık ortaya çıkmış oluyor.Ayrıca trafik sıcaklık vb değerler demişsin bu otomobiller 2 günde 200 küsür tur attılar ve de bu turların içinde illaki sorunsuz tur olmuştur 200 turun 200 ünde de sorun yaşama ihtimali söz konusu değil.O yüzden diyorumki kesin olmamakla birlikte eldeki verilerden çıkan sonuç bu.Başka birşey demek ya partizanlığa girer ya da falcılığa:)Boş konuşmuş oluruz anlayacağın

  11. feel_it61 arkadaşım, dediğin şey tam olark doğru değil, çünkü diğer bazı değişkenleri yok sayıyosun, lastikler veya pist sıcaklığı veya hatta trafik gibi bir çok şey, aracın optimum hızını göstermesine engel olabilir. herkes yeni lastiklerle, aynı sıcaklık altında, tek başına ve boş bir depoyla birkaç tur atmış olsalardı, işte o zaman haklı olabilirdin, aklıma gelmeyen bir çok parametre mutlaka vardır ayrıca.. bak mesela şimdi bi tane daha söyliyim, belki de bazı araçlar yüksek yakıt karışımı modunda, bazıları da tasarruf modundayken motoru kullanmış, test etmiş olabilir. anlatmak istediğim şu, takımlar burda en hızlı dereceyi yapmaya çalışmıyolar, sadece kendilerinin performanslarını ölçmek ve buna uygun çözümler üreterek araçlarını daha da hızlandırmak.. yani aslında herkes kendisiyle yarışıyor.

  12. bence sen yazdıklarımı anlamıyorsun ben dedim ki ;

    Bana laf atmayı biliyorsunuz hep siz hızlısınız hep siz hızlısınız sürekli takımı savunursunuz kutsanmış gibi başka yaptığınız şey yok diye ama her lafınız sonunda da ama ferrari bi adım önde ferrari %90 daha iyi diğerlerine göre ama ferrari iyi iş çıkarmış diğerlerine göre demeyi de eksik etmiyorsunuz maşallah..

    sadece bu kısmı oku ve anlamaya çalış zaten bu lafım sana değil burda yani takımını delicesine savunup ta en doğru düzgün yorumu da yapan sensin o konuda bi problem yok 😉

  13. Ya benim yazdıklarımı düzgün okumuyorsun ya okuduğunu anlamıyorsun yada anlamak istemiyorsun söylediklerimizi."ferrari bi adım önde ferrari daha iyi diğerlerine göre ama ferrari iyi iş çıkarmış diğerlerine göre" bu söylediklerimizin neresinde tutarsızlık var anlamadım bizim buralarda bunlar aşşağı yukarı aynı anlama geliyor.Ben diyorumki kesin birşey söyleyemeyiz ama Ferrari bir adım önde gözüküyor diyorum.Bunu sırf ben değil ross brawn hamiltonun vb isimler de söylüyor.Bu söylediklerimi nereden çıkarıyorum sonuçta bu takımlar 2 gün boyunca hep ağır yakıt yüküyle yarışmadılar değilmi illaki boş depoyla da turlar atmışlardır arabanın saf hızını görebilmek için.Bu yüzden takımların attıkları en hızlı turu baz almak kadar doğal birşey olamaz.Bu da bize Ferrarinin bir adım önde olduğu izlenimi verir.Arkadaşım birde saubere atlamışsın bende tam senin dediğini diyorum kaç turluk benzin aldıklarını bilemessin.AMa yukarıdaki söylediğim şeylerden ötürü bir fikir sahbide olabilirsin.

  14. Bana laf atmayı biliyorsunuz hep siz hızlısınız hep siz hızlısınız sürekli takımı savunursunuz kutsanmış gibi başka yaptığınız şey yok diye ama her lafınız sonunda da ama ferrari bi adım önde ferrari %90 daha iyi diğerlerine göre ama ferrari iyi iş çıkarmış diğerlerine göre demeyi de eksik etmiyorsunuz maşallah..
    Bu kadar çelişki arasında yağtığınız yorumlardada mantıksızlık olması pek doğal tabiki..

    Ama belirtmek isterim ki ; siz çok erken girdiniz havaya yani daha dün bu kadar erken heyecanlanmayın hiç bişi belli değil derken tabiki belli değil heyecan falan da yaptığımız yok derken bugün bi 0,6 saniye gördünüz taktınız dilinize maşallah..

    Lafın başında kimin ne kadar benzin yüküyle çıktığını bilemeyiz deyip ardından Ferrari daha iyi iş çıkarmış derseniz size gülerler.. Belki Sauber 80 turluk depoyla çıktı ve o dereceyi yaptı.. Ne olacak o zaman admalar sizden kat kat hızlı demektir yandınız vallahi..

    Son olarak ta şunu belirtmek isterim ki yarın Alonso gelsin Massa gibi sabah seasında 3er 5er 6şar turluk seriler yapıp Felipa Massa'dan yavaş bi tur atsın o zaman derim ki işte gerçekten Ferrari iyi iş çıkarmış gibi gözüküyor..
    Umarım Button da hız üzerine testler yapar yarın da onun derecelerini de görürüz yoksa halimiz yaman yarın çıkıp aradaki 6 saniyeyi falan sindir de demeye kalkarsınız siz şimdi..

  15. Biz demiyoruz Mclaren yavaş durum o ki ne Ferrari nin ne de Mclaren ın yavaş olma lüksü yok çünkü bahaneleri yok.Ferrari yazdan beri bu araba için uğraşıyor.Pilot,kaynak,zaman vb her türlü imkanla oluşturulan bir otomobilin yavaş olması demek montezemelo aldo costa dominic gibi isimlerin işlerinin tehlikeye girmesi demek.Geçen sezon Bmw de erken bırakmıştı 2009 sezonu için ayırmıştı kaynaklarını ama rezil bir sezon geçirdiler.Bu sebepten Bmw yönetimi bunu kaldıramadı spordan çekilmek zorunda kaldılar.İşte bunu bilen Ferrari takımı tabiiki en hızlı otomobillerden birini üretmek zorundaydılar.Tabi Ferrari veya Mclaren in f1 den ayrılmaları çok ufak bir ihtimal ama bu böyle.Kısacası dediğim gibi bir tahmin yapmak zor testlerde kimin ne kadar yükle yarıştığını bilmek zor hatta kesin sonucu bilmek imkansız ama Ferrari bir adım önde duruyor diğer rakiplerine göre.

  16. Arkadaşlar artık sıkılmadınızmı McLaren-Ferrari rekabetini düşmanlık gibi göstermeye. Biraz daha olgun olun daha sezon başlamadan yorumlarınız süper vallahi.

    F1 iki dev var ama düşmanlık olmaması lazım.

    Seversin yada sevmezsin sadece saygı göstermek zorundasın!

  17. Şu ana kadar sanki Massa kendisinin kazadan sonra 2010 a hazırım demeye çalışmış gibi turlar attığını görüyoruz.

    McLaren ve Mercedes biraz daha taktiksel çalışıyor (tutunmaydı, ayardı vs)

    Bu arada kimseye yavaştır yada hızlıdır demek çok anlamsız, ilk yarışta bile öyle. Çünkü Bahrein o kadar araçları sınayan bir pist değil enkötüsü bile pole alabilir.

  18. alonsomassa avatarı

    neyse tartışmaya değmez.bak 1 de kim var.bana anlatma şu lt bu tur vs.bak ve gör bak ve gör.19 yarış boyuncada 1 2 yi hep kırmızı gör.bir o bir o.böyle bir sezon olsun.yetti ya.sanki kutsanmış takım başıma savunmasa olmuyo adamlar.yakalamazmı dedik.yakalar dedik.kesin yarın şimdi hafif depoyla çıkar 1 yapar sonra 67 turda yaptık dersiniz.

  19. alonsomassa avatarı

    yok açmışsın ağzını utanma mclaren daha hızlı de.ama önce bak o 0.600 ü sindir.alonso taraftarlarının bişi zannettiği yokta sizde utanmadan lewis e numara verip o adam sporu bırakınca o numarayı emekliye ayırmak isteyenler var.biz demiyoruz mclaren ve mercedes yakalayamaz.ama ondan sonraki turlara bak genelde aynı tempoyu tutturdular.nedense hep mclaren ağır olur canım.ama o 0.600 ne olacak?neyse yanlış anlama zaten sizde bu beddua etme olayı varken kapanır o fark

  20. 2 günlük test süresince muhtemelen tüm takımlar benzer şeyleri yapmışlardır..takımların asıl amacı hızlı olmak..dolayısıyla, dolu depoyla turlayıp lastik aşınması,dayanıklılık gibi unsurlardan daha önemli olan araç hızını da merak ve kontrol etmişlerdir..kesin olarak bir şey ifade etmek doğru olmaz, ama %90 ferrari şu an için mclarenden de mercedesten de hızlı

  21. arkadaşlar birbirinizi yemeyin şurda, bunlar sadece birer test. bi sakin olun ya..

  22. Bu arada düşündüm de galiba biraz yanlış anlaşılma da oldu.

    Ben demiyorum ki Ferrari yavaş , ama McLaren ve Mercedes GP'nin daha arayı kapayacağını belirtmek istedim sadece..

    Bu kadar fark olucağını sanmayın yani sezon başında ama yine Ferrari önde olur olmaz orasını bilemem..

  23. şu bir kesin arkadaşlar renault hep ağır benzin yükü ile piste çıktıı nerden biliyorsun derseniz 80'den fazla tur atan Kubica, Renault ile uzun sürüşler yapıyor. Bu gerçekten uzun bir sürüş olacak, çünkü pit duvarından gösterilen tabelaya göre 31 turu kaldı burdan biliyorum

  24. Haha size gülüyorum ya vallahi başka diyecek söz yok yazık..

    Massa'nın 11 turluk bi seride bu hızlı turu hamilton'ın sa 20 turluk bi seride bu en hızlı turu attığı söyleniyor..

    Maşallah benzini dolu yüklüyor ferrari ama ne hikmetse hiç 20-30 tur atmıyor öyle mi ? Vay be .. Ne kadar da zeki takımmış. Hani 80 turluk benzin yükleyelim araca 5 tur yapalım 8 tur yapalım 10 tur yapalım dönelim ama yeterki depomuz full olsun diyorlar zaten.. Zeki ferrarici arkadaşlar helal olsun size ..
    Şimdi bi de dünyayı Alonso'nun etrafında döndüğünü sanan Alonso taraftarları da geldi Ferrarici oldu tam oldunuz yani. Tencere kapak misali.
    Sezonun ilk yarışında hayal kırıklığına uğrarsanız ama lanet yağdırmayın sonra.
    Gerçi ilk yarıştan belli olmuyor 2008dede Raikkonen pistte tutmamıyordu Ferrariyi massa da aynı şekilde yarış dışı kaldı ancak sonra 4 yarış boyunca habire 1,2 geldiniz onu da unutmamak gerek..

  25. alonsomassa avatarı

    o bilir mclaren ci o.her şeyi bilirler ama kendilerince.işine geldikleri gibi.çoçukça buluyorum 🙂

  26. Hangi takımın ne kadar benzinle ne kadar tur attığını takımdaki bazı kişiler ve pilottan baka kimse bliemez arkadaşım james allen da kim.Takımlar tarafından veya fia tarafından açıklanmadığı sürece birşey diyemez kmse mclrn mrcds arkadaşım.Hyperion a gelince hala Ferrari Mclaren gibi tüm gün ağır yakıt yüküyle turlar atmadı diyorsun:D Takım içinden çok üst düzey bir yetkiliyle yakın ilişki içerisindesin heralde veya direk bize Jerezden takım garajlarından bildiriyorsun bu haberleri:))) Yakıt yükülerini her takım sır gibi saklıyor hiçbir plottan duydun mu sen ağır yakıt yüküyle çıktık bugün diye??yok söylemezler tabi ama sen biliyorsun ne hikmetse:)

  27. alonsomassa avatarı

    evet herkes hazırlık aşamasında 200lt benzini var ferrari boş depo.keşke kimi gelsede kurtarsa bizi.akşam akşam laf salatası

  28. raikkonen_the_best_of_f1 avatarı
    raikkonen_the_best_of_f1

    erken öten horozun başına neler gelir hepimiz biliyoruz erken konuşamamak lazım bütün takımlar hala hazırlık aşamasında

  29. alonsomassa avatarı

    pite girmesi yakıtının bittiği anlamına gelmez.ayrıca aracın lastikleri nasıl kullandığı,set uplar vs pekçok etken var.öyle olsa bile arada 0.6 bir fark var.tabi bu daha testin 2inci günü.daha yolumuz uzun.çalışmayı bırakmamak lazım.ama 4 takım öne çıkacak bence.umarım biri ve en hızlısı ferrari olur.dayanıklı birde.

  30. Remzi Ersoy avatarı

    pardon sauber e sponsor arıyoruz

  31. Remzi Ersoy avatarı

    sauber e sponsor aranıyor 🙂

  32. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .

    sevgili F1 severler daha çok erken
    bu Valencia testlerini ben bebeğin emekleme zamanına benzetiyorum HERŞEY BARCEKLONA TESTLERİNDE BELLİ OLACAK.
    o yüzden "relax" olalım. 🙂

  33. düzgünce okursanız yazdıklarımı hata yapmadığımı görürsünüz ..
    Tam olarak en ince detayına kadar takip etmediğim için kesin konuşmadım zaten..
    Massa en hızlı turunu 3 tur atıp girdiği zaman attı demedim..Massa 3 tur atıp içeri girdiği de oldu 1 tur atıp içeri girdiği de oldu dedim…
    Yani takımların neye çalıştığını bilemeyiz ama Ferrarinin McLaren gibi gün boyu ağır yakıt yüküne çalışmadığı kesin..
    Ben istiyorum ki McLaren yarın Button'la bi hız üzerine sadece test yapsın sabahtan hep sabahları Ferrari'nin yaptığını düşündüğüm şeyi görelim şu MP4/25'in tam potansiyelini bi kere yahu..

  34. burak bocek avatarı

    Ferrari iste seansın sonuna doğru boş depo ile yeni set lastiklerle çok rahat 1:10da yapardı ancak gerek yok bunlara.Herkesten fazla km test yapmış durumdayız ve hiç sorun yaşamadık.Eskiden hergün yok kers yazılımı,yok vites kutusu,elektrik,kaza….Ancak şimdi 226tur atıldı.Bakalım son testler ve son updateler sezon öncesi en hazır takımları ortaya çıkartır.İnşallah hızımızı koruruz

  35. Abuzer Kadayıf avatarı
    Abuzer Kadayıf

    bu bilgilere göre LH da en az60-70kg yakıt olması lazım. pite girdikten sonra yakıtı kalıp kalmadığını bilmediğimizide eklemek lazım. kalmışta olabilir çünkü ağır yakıt yukunun lastikler üzerine etkisine çalışmışlar.

  36. mclaren mercedes doğruysa ferrari ve mclren açık ara öndeler ama şuda var 3.turda pite girdi diye yakıtı bittiği aynı anlamda değil

  37. James Allen'ın sitesinde verdiği bilgilere göre Massa 11 turluk stintin ilk turunda yapmış en iyi derecesini Lewis 20 turluk stintin 4. sünde yapmış. Bana 3 tur çıkıp dereceyi yapıp içeri girdi diyen arkadaş iyi okusun.

    1. Felipe Massa – 1:11.722 [LAP 1 OF 11]
    2. Kamui Kobayashi – 1:12.056 [LAP 4 OF 8]
    3. Lewis Hamilton – 1:12.256 [LAP 4 OF 20]
    4. Robert Kubica – 1:12.426 [LAP 2 OF 3]
    5. Nico Rosberg – 1:12.899 [LAP 5 OF 6]
    6. Rubens Barrichello – 1:13.377
    7. Sebastien Buemi – 1:13.823

  38. arkadaşlar şu anda 0.5 sn kadar geride olsak bile, ki öyle olduğunu düşünmüyorum, mclarenin gelişim hızını hesaba kattığınızda bence çok iyi bir konumda olurduk yine. ferrari, mclaren ve mercedes bence şu ana kadar hızlarını kanıtladılar, şimdi bundan sonraki testlerde bu 3 takımın ve sonradan katılacak olan redbull takımının birbirlerine göre nerede olduklarını biraz netleştirebiliriz, bu 3 günlük testlerin sonun araçta büyük değişiklikler yapılabilir, ilk başta hız kazanmak her zaman kolaydır çünkü çok büyük bir gelişim alanınız oluyor ve bunların çoğunlukla da performans üzerinde etkisi büyük oluyor. sadece çalışmayan parçaları araçtan çıkarmak bile büyük adım olarak performansınıza yansıyabilir. son testlere kadar kimse şu şampiyon olur diyemez, diyenler de gülüyorum zaten burdan.

    şöyle bir şey daha var, nasıl bir performans göstereceği merak konusu veya şüphe altında olan pilotların genelden daha düşük yakıt ile piste çıkarıldığını düşünmeye başladım, güven vermek amacıyla yapıyolar sanırım. mesela dün msc ile rosberg arasında o kadar fark olmaması lazımdı. massaya da böyle bir bakış açısıyla davranmış olabilirler. sanıyorum ki yarın alonso ve button'da da aynısı göreceğiz.

    bir de şuraya gelip ağırdı,hafifti muhabbeti yapmayın, kimse ne olduğunu bilmiyor, en azından şu daha istikrarlı gidiyor deyin de biraz mantık olsun yorumunuzun içinde.

  39. alonsomassa arkadaş yazınca hatırladım. bu yılki sezonun bahreyn'de açılış yapması, felipe için çok büyük bir avantaj olacak. malum, felipe hem bahreyn'de çok hızlı, hem de sezon başlarında görmeye alıştığımız felipe'nin saçma sapan hatalarıyla berbat ettiği açılış yarışlarını (melbourne) görmeyeceğiz. nasıl başlarsa öyle gider derler, felipe'nin favori pistlerinden birisinde açılacak sezon, bu onun için iyi. anladığım kadarıyla felipe'nin ilk yarışlarda konsantrasyon eksikliği var, bahreyn'de güzel bir derece ile sezona ısınmak ve bunun getireceği moral, devam eden yarışlarda göstereceği performansı direkt etkileyecek ve belki de bir sezonun kaderi değişecek..

  40. Geçen sene,Brawn ın tur derecelerine bakıp; sponsor bulmak için böyle turlar atıyorlar dediğim ve ilk yarış başladıkdan sonra mahcup oldum.Şimdi,Sauber için böyle bir cümle kurmayacağım.Boyumun ölçüsünü okkalı aldım… 🙂

  41. alonsomassa avatarı

    massathebest dereceler gelişmeyebilir bu aero paketlerle ancak değişen şey görsellik.uzun uzun baktım resimlere ve official sitede süper resimler gördüm.

    gelelim teste.başladıkmı yine 2007 2008 e sevgili mclarenciler?ferrari yapınca hafif mclaren hep ağır.evet testler kesin sonuç değil ama veridir.mclarende hafif depoyla turlar attı.sonuç olarak bu ferrari hep önde olacak demek değil.ayrıca mclaren ve mercedes in de ferrari yi yakalayacağı açık.(umarım önde oluruz ama beklentim bu)

    görsel olarakta ,performans olarakta ben takımından memnunum.diğer araçları(sauber hariç) beğenmekle birlikte en şık araç ferrari.rb diyenler mercedes ve mclarende rb den alıntı görmüyorlarmı?

    rb rb dedik gelelim rb ye.arkadaşlar rb sonuçta bu sene 3 büyük takıma ilham verdi.ne yaparlar ne ederler bilemem ancak mahşerin 4 atlısını oluşturacaklarını düşünüyorum 3 silahşörlere dahil olarak.sonuçta newey var ordada.

    alonso odaklanmaz şunu yapar,bunu yapar demek ne derece doğru bilemem.ama ferrari (kimici arkadaşlarım kızmasın)doğru olanı yaptı.bunu f1 racing şubat sayısını okuyunca 1 kez daha anladım.iyi adam hoş adam ama sanki alacağını aldı f1 den.umarım geri döner.

    yani sonuç olarak massa burda babasının hayrına zorlamıyor.hatta bu sene ferrari de latin,mclaren de ingiliz,mercedes te dış faktörlü gerginlikler görebiliriz.umarım bu sporun içinde kalır ve önüne geçmez.dolayısıyla alonso zorlamalı ve takımda geri planda kalmamalı.şu anda (nazar değmesin felipe iyi darısı alonso nun başına)ama ben bahreyn de massa yı 1 adım önde görüyorum alonso karşısında.

    saubere gelecek olursak,gridin en çirkin aracı.hem örs hem uzun burun yakışmamış.renault gibi yapamamışlar yada str.ama neyseki diğerleri hoş.geçen sene sürünen bmw yi baz alan sauber in bir brawn gp patlaması yapacağını sanmıyorum.kısıtlı kaynaklarla ne kadar geliştireceklerki?unutmayın brawn gp uzun aylar süren bir eserdi.yani bence sauber boş depo olma olasılığı fazla.

    gelelim difizöre.muhteşem difizörler var.ferrari,mclaren ve mercedes.2011 de yasaklanacak olması yazık.ferrari ninki cidden darth vader a benzio :)).sezon yaklaşıyor,pist ısınmaya başlıyor.sezon bahreynde açılacak (keşke melbourne olsaydı) çölde lastik savaşlarını bekleyeceğiz.sanki pilotlar,seyirciler,takımlar 2009 u unutturmaya gidiyor.Allah hepsini korusun hiç bir kimsenin başına kötü birşey gelmesin.bunun nedemek olduğunu macaristandan çok iyi biliyoruz.herkese iyi eğlenceler keyifli seyirler.

  42. elif çivici avatarı

    Massa 2 gündür takım için çok sayıda önemli turlar attı.Şu an için araç fena gözükmüyor,ama tabi daha çok erken.Bakalım,yarın da Alonso çıkacak,eminim o da araç için faydalı olacak turlar atacaktır.Sonuncu da olsak önemli değil,bu turları çeşitli veri toplamak için atıyorlar zaten.Red bull bence güzel br araç yapacak,ama Ferrari,Mclaren ve Mercedes ten daha mı iyi,daha mı kötü göreceğiz.

  43. 26 turluk benzinle sürekli 1.12 dönülüyorsa 1.08 falan hikaye, bos depoyla bu pistin hız rekorunu kırıcaz demektir 😀 demekki bu araçlar v10 motorlu araclardan bile hızlıymıs arkadasın dedigine göre ahaha 🙂

  44. sezgin güneş avatarı
    sezgin güneş

    arkadaşlar redbull gelsin bakalım bence ferrari mclaren mercedes redbull ve sauber dikkat çekici takımlar olacak. sanırım sponsor için yapmazlar sonuçta bu sponsorlar salakmı aa hızlı tur yaptı hemen sponsor olalım diyecek kadar inceleme yaparlar boşdepoyla çıkanlar ancak kendini avutur takımlar bu gün hem boş depoyla test yaptı hem dolu ve yarın daha net bilgimiz olacak

  45. Lewis en hızlı tur zamanını 3 turluğuna piste çıktığında yaptı tıpkı Massa gibi.25 turluk benzin olduğunda ise 1.14-1.15 le dönüyodu tıpkı Massa gibi.Gerçi MAssanın ağır arabayla yaptığı turlar çok istikrarlı ve de hızlıydı.Mclaren 20 turluk periyotta sadece 8-9 turda istikrarlı turlar atabildi ama Ferrari 25 turun 15inde çok hızlı ve de istikrarlıydı.Olaylara görmek istediğimiz şekilde yaklaşmasak olanları birebir açıklasak daha doğru olur sanırım.

  46. arkadaşlar hemen sonuca varmaya çalışıyorsunuz bilmem farkında mısınız daha 2 gün oldu testler başlayalı takımlar araçlarını bi tanısın barcelonada gerçek performanslar anlaşılır az çok geçen sene öyle olmuştu ama yeni benzin kuralından sonra kimin ne yaptığını kestirmek güç. Lewis bugün 26 turluk stint yaptı ve 1.12 civarında oldu sürekli dereceleri buda ağır yakıt yükü ile istikrarlı olduğunu gösterir.

  47. 007 (06 Spec – 07 Bridgestone): 1:12.169 Robert Kubica (BMW Sauber F1.06B) – 17 Ocak
    2007 (07 Spec): 1:11.119 Lewis Hamilton (McLaren MP4/22) – 2 Şubat
    2008 (08 Spec): 1:11.000 Heikki Kovalainen (McLaren MP4-23) – 23 Şubat

    ben bu derecelerin çok da aşağı ineceği düşüncesinde değilim. 2007 ve 2008 araçları, aerodinamik açıdan f1 araçlarının tavan yaptığı yıllardı ve atılan en hızlı turlar ortada. daralan ön lastik, düşen motor devri, uzayan araçlar ve mevcut aerodinamileri ile bu yılki araçlardan daha da hızlı bir tur gelmesini beklemiyorum şahsen.

  48. ben siz kendinizi avutuyorsunuz ..
    nası takip ettiyseniz artık..
    Hamilton pistte attığı turlarda en az periyodu 5 tur olan şeklinde attı ..
    3 Tur atıp pite girdiği de oldu ama o civarda hiç en hızlı turu atmadı başka bişey deniyorlardı sanırsam..
    Felipe'nin 2 tur atıp bile girdiği oldu iyice takip etseydiniz görürdünüz zaten..
    Umarım yarın McLaren de hızlı tur çalışması yapar da o zaman karşılaştırırız zamanları..

    Hem daha bekleyin nedir ki bunlar McLaren de Ferrari de daha hızlanıcak 1.11'li turlar yeterli değil ..

  49. testleri zirvede tamamlaması da araca uyum sağladığının bir göstergesi değil midir? massa bu dereceleri göz boyamak için mi yaptı? aslında araca uyum sağlayamadı ama hızlı turlar mı attı yani? kobayashi de, de la rosa da ilk kez sauber'e bindiler ama ikisi de günleri 2. sırada tamamladı. şimdi buna bakarak, bu iki pilotun araca uyum sağlamaya çalışmadığı anlamını mı çıkarmalıyız?

    ferrari'nin hızlı olduğu bu 2 günde kanıtlandı. benim düşüncem, alonso da kamui ve dela rosa gibi ilk kez bineceği aracından çok iyi dereceler çıkaracak (çıkarmalıdır). araç olarak ferrari üstüne düşeni yapıp hızlı bir araç üretmiş.

  50. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    FERNANDO ALONSO hiç bi zaman testlerde hıza odaklanmaz osadece işini yapar yarında alonsonun zirvede olacağını zanntmiyorum araca alısmak ve programı tatmamlamak için calıscaktır

  51. açıkçası ben de arkadaşın sözlerine katılıyorum. red bull bu yıl başa güreşecek bir araç yapamayacak bence. ne kadar newey gibi teknik yönden kuvvetli bir adam red bull'u üretse de, sonuçta 2005-06-07-08 yıllarında da bu adam oradaydı, ve red bull'un performansı ortadaydı ve kimsenin taktığı yoktu.. geçen yıl benzersiz bir sezon oldu, hem difüzör hem de aerodinami kurallarına en iyi uyum sağlayan takımlar başarılı oldu. red bull da bunlardan biriydi. ama bu yıl, başta ferrari ve mclaren olmak üzere büyük takımlar, geçen yılın hatalarından ders çıkardılar ve alıştığımız performanslarında olacaklardır. red bull için geçen sezon, altın tepsiyle sunulmuş bir fırsattı ama kullanamadılar. bence bundan sonra da böyle bir fırsat ellerine bir daha geçmeyecek.

  52. En gerçekçi sonuçları 3. gün sonundaki her takımın en iyi derecelerini karşılaştırarak bulabiliriz.En doğru sonuca bu şekilde ulaşabilirirz.Bu arada Sauberin hızı şaşırttı beni.Tabi bunda sponsor bulmak için diğer takımlardan daha az benzin yüküyle çıkmışlardır.Ama bu Sauberde illaki dolu depoyla test yapacaktır yapmıştırda.Bu arada herkes Redbullun çok iyi olacağını düşünüyor ama bana kalırsa en iyi otomobil olamayacak.Geçen sene Ferrari ve Mclaren in yokluğundan faydalanıp ön plana çıktı bu takım sonuçta en az 2 takım şampiyonluk için yarışmak zorundaydı.Biri Brawn biride Redbull du

  53. felipe'nin 2 günde attığı 226 tur gerçekten etkileyici. en kısa sürede araca alışabilmesi adına çok uzun bir mesafe. %100 verimli bir test oldu bu. yaptığı tur zamanları, kazanın bir yan etkisi olup olmadığı şöyle dursun, pozitif yönde bir motivasyon sağladığı bile söylenebilir (ki böyle olacağına kendi adıma emindim). ferrari'nin de bu 2 günde herhangi bir arıza vermemesi çok sevindirici. yarın alonso da verimli ve arızasız bir test günü geçirir umarım.

  54. vallahi felipe uçuyor musun ne? anlıyorum pistleri özledin de dur bi bakalım yarışlara da sakla kendini 🙂 maşallah allah daha süper dereceler göstersin bizlere. felipem seninle gurur duyuyorum.

  55. sezgin güneş avatarı
    sezgin güneş

    arkadaşlar yarınki testlerden sonra fikir sahibi olacağız çünkü hep dolu araçla çalışmazlar sanırım bu mercedes biraz uzun sürüş testi yaptı

  56. hepsi bi tarafa esas süpriz redbulldan gelecek.horner süper bi araba yaptı bence
    testlere gelince mercedes ve mclaren boş depoyla tur atıp gerçek gücünü göstermiyorlar gibi düne göre tüm arabalar hızlanmış 1 saniye civarında sauber iyi araba yapmış.ama bu delarosayla bi halt olmaz(hiedfeldi almadığı için peter sauber sezon içinde dizini dövecek) kamui de muamma bakalım ne yapacak.

  57. renault hep uzun turlara odaklandı depoyu doldurup buda etkiler bakalım yarın neler olacak daha redbull gelsin bir bakalımm nevi büyük adammış bir çok takım redbull tarzıı çalışmış hep

  58. kardeşim hamilton 3 turluk periyottan sonra 01:12.256 yı yaptı sonra pite girdi. attı yani anlıycaan :=). hatta massada öyle. massanın uzun turlarındaysa 13 turluk bir periyotta 1.12.200 ve 1.12 ler civarında lastik bozulmaya baslayınca 1.13 ler civarında döndü. yani sen mclarenin hep doluyla attgını zannetme. takımların cogu genelde sabah depoyu fazla doldurmadı. öğleden sonrada bos cıkan yoktu bu takımlardan. bos cıkan olsa pist ısınmısdı ve lastik parcaları vardı daha hızlı zaman gelirdi. dünde massa bos diyodu millet bugun o dünkü dereceyi ezdi yine yarında alonso ya bakalım. alonsoda ezer yarın dereceleri :=)

  59. burak bocek avatarı

    Bu sene sıralama turları her zaman olduğundan daha önemli.Takımlar tek turdaki perfonmanslarınıda görmek zorundalar.O yüzden hergün full depo çıkacak değiller.Aşağı yukarı yakın benzin yüklemişlerdir bence.İlk gün Renault dışında full çıkan yok gibi yada çok ağır diyelim.Çünkü 30turluk pite girmeden bir sürüş gerçekleştirmişler yanılmıyorsam.Diğerleride 10 15 tur atıp pite girmiş.Massada 15 20 tur kadar atıp girmiş en iyi derecesinde.Elbette yarış için depoyu fullediklerinde 1:15veya 1:16larla dönmeleri muhtemelen

  60. Sabah takımlar pistte az benzinle turlar yaptılar öğleden sonrada hepsi Yarış benzinleri ile turlar atıyorlar.Tur dereceleri güzel ama McLarende hızlı olacaktır araçların hızını ölçebilmek için toplu testler sonunda Takımların attıkları en hızlı tura bakmak gerek yarın Çıkıp McLaren ve Mercedes 1.10 lu turlarda atabilir ki Hayal gibi görünmüyor

  61. Sabah takımlar pistte az benzinle turlar yaptılar öğleden sonrada hepsi Yarış benzinleri ile turlar atıyorlar.Tur dereceleri güzel ama McLarende hızlı olacaktır araçların hızını ölçebilmek için toplu testler sonunda Takımların attıkları en hızlı tura bakmak gerek yarın Çıkıp McLaren ve Mercedes 1.10 lu turlarda atabilir ki Hayal gibi görünmüyor

  62. hyperion sende kendini bu yorumlarınla avut.Sen nereden biliyorsun hangi takımın ne kadar benzinle çıktığını?Bütün gün boyunca takımlar illaki az benzinle tur atmıştır en iyi zamanları da böyle elde etmiştir.Ferrari 3 turluk benzinle mclaren 10 turluk benzinle yaptı o zamanı demek ancak kendini avutmaktır.BUradan çok büyük sonuçlar çıkarmamak lazım ama Ferrari nin bir adım önde olduğu açık.

  63. Ferrari sabah seansında bi hızlı tur attı bi daha kendileri dahil geçemediler.. O ara sanki Felipe hızlı tur denemeleri yapıyordu az benzinle çıktı hep..
    McLaren hiç az benzinle çıkmadı hep 10a yakın turlar atıp girdi pite insan bi dener dimi 3,4 turluk benzinle nasıl gidiyor .. neden denemediler ki acaba..

    Sauber'i kutlamak istiyorum onları pek takip etmedim ama çok hafif depoyla gitmiyorlar sanırım , iyi iş çıkarmış gözüküyorlar 🙂

  64. Ferrari sabah seansında bi hızlı tur attı bi daha kendileri dahil geçemediler.. O ara sanki Felipe hızlı tur denemeleri yapıyordu az benzinle çıktı hep..
    McLaren hiç az benzinle çıkmadı hep 10a yakın turlar atıp girdi pite insan bi dener dimi 3,4 turluk benzinle nasıl gidiyor .. neden denemediler ki acaba..

    Sauber'i kutlamak istiyorum onları pek takip etmedim ama çok hafif depoyla gitmiyorlar sanırım , iyi iş çıkarmış gözüküyorlar 🙂

  65. takımlar ayrı ayrı proğram uyguluyorlar bakalım neler olacak

  66. ferrari iki gün boyunca toplam 226 tur attı yaklaşık 1000 km tebrik etmek gerek

  67. yahu felipe biraz yavaş sür, gören de hiç kaza falan yapmamış sanacak =) maşallah diyeyim, Allah nazardan korusun. deli gibi döndü pistlere.

  68. alonsomassa avatarı

    valla eğer bu difizör ve gelişim gerçekse.çok teşekkürler ferrari.gerçekten bazı şeyleri iyi organize ettiler.ancak mclaren ve mercedes in yakalayacağını ve rb ninde iddalı olacağını tahmin ediyorum.kaldıki kimse 1 2 kişinin domine etmesini istemez heyecan açısından.biz 0.1 de olsa hızlı olalım da geçen senenin acısını çıkaralım.ama en büyük rakiplerimizle beraber.bu arada orjinal sitede bir virajda rubens ve massa nın virajda resmi var ve araçlar süer görünmekle beraber boyuttan dolayı virajlarda ön arka kontrol ederek dönme diye birşey olmayacağını kanıtlamışlar.

  69. sezgin güneş avatarı
    sezgin güneş

    arkadaşlar ferrariyle biraz eğlenmiştik ama şimdi pişmanım adamlara hakkını vermek lzm gösteriş için asla boş depoyla çıkmazlar. ve gerçekten rekabetçi bir araçları var kimse massanın yaptığı derecenin altına inemiyor sanırım sauberde de birşeyler var

  70. 1.F. Massa 1:11.722 92 pit
    2.K. Kobayashi 1:12.056 74 pit
    3.L. Hamilton 1:12.256 95 pit
    4.N. Rosberg 1:12.899 82 pit
    5.R. Barrichello 1:13.377 77 pit
    6.R. Kubica 1:13.659 92 pit
    7. S. Buemi 1:14.862 74pit
    5 Dakka önce gelen bilgiler bunlar takip etmek isteyenler

  71. göz yanılması olmus arkadaslar pardon yenı motor kapadı değilmş

  72. Renaulttan çok ilginç bir motor kapagı sanrm bu sezonun ılk radıkal parçası 🙂

    http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=144654&catID=4598

  73. Mercedes GP Ve McLaren yarış formatı ile turlar atmaya başlamışlar

  74. massa etkiliyici bi dönüş yapmış. çok çalışkan bi pilot. şimdilik işler ferrari adına iyi gidiyor. bide alonso geçseydi şu direksiyonun başına

  75. massa etkiliyici bi dönüş yapmış. çok çalışkan bi pilot. şimdilik işler ferrari adına iyi gidiyor. bide alonso geçseydi şu direksiyonun başına

  76. Geçen yılda Brawn için sponsor nedeniyle boş turluyorlardır diyorduk ama adamlar herkesi ters köşeye yatırdı. Belli olmaz. Tam emin olamayız bu testlerden ama Ferrari güçlü bir araç çıkartmış sanırım.

  77. Massa araca alıştı dünden beri .
    McLaren ve Ferrari hzılı gözüküyor. Umarım yine hasret kaldığımız Ferrari McLaren çekişmesi olur bu sene de 🙂

    Sauber de dikkat çekici.. Sponsor bulmak için hafif mi gidiyorlar acaba yoksa gerçekten hızlılar mı merak ettim .

  78. hamilton şöyle 1.12 lerin altına insede yüreğimize su serpilse

  79. meltem eroğlu avatarı
    meltem eroğlu

    teşekkür ederim 🙂 siyah denince daha farklı bişey düşünmüstüm,eskisi daha güzel bence..

  80. testleri nerden izleyebiliriz acaba?

  81. meltem eroğlu avatarı
    meltem eroğlu

    arkadaslar massanin yeni kaskinin linkini yollayabilirmisiniz??

  82. burak bocek avatarı

    Ben tur derecelerini ilk testlerde önemsemiyorum.Ancak sürekli şekilde önde olursak son teste kadar bir fikir ediniriz.Mclaren ve Mercedes te benzer tur zamanları yapacaktır.En çekindiğim Redbull halen sahneye çıkmadılar.Çok güçlü gelebilirler ve daha 8 gün var araçlarını görmemize.Yarın Alonso geçiyor artık oda en kısa sürede alışır aracımıza ve ayarlarını yapar.Testlerde olmasa cidden çok sıkıcı.F1i bu şekilde bile takip etmek insana moral veriyor:)

  83. bu sauber ne böyle yaw bu senenin brawnı mı olacak ne :S ferrari motor üstündede çalışmış galiba bayagı.

  84. Larien Larien avatarı
    Larien Larien

    sanırım massa 1,10 altına iner birazdan. çok hızlı görünüyor. bu arada massa lütfen o siyah kaskı takmaya kalkma sezonda… yeşil senin simgen

  85. Larien Larien avatarı
    Larien Larien

    sanırım massa 1,10 altına iner birazdan. çok hızlı görünüyor. bu arada massa lütfen o siyah kaskı takmaya kalkma sezonda… yeşil senin simgen

  86. aliokan yılmaz avatarı
    aliokan yılmaz

    Kobayashi ikinci oldu (1:12.384), Rosberg (1:12.899), Hamilton (1:13.161), Kubica (1:14.714), Buemi (1:14. 928), Barrichello (1:15.493)

  87. aliokan yılmaz avatarı
    aliokan yılmaz

    güvenilir kaynak

    t was a positive start for Ferrari. There have been rumours about the aero figures being poor and a B spec car being prepared. But my sources suggest that what has happened is that they recruited a new head of aerodynamics from Toyota in December and he brought a solution for a radical new diffuser with a hole the size of a sheet of A3 paper! It’s worth a lot in extra downforce and so Ferrari may well be building an update package around it, possibly for the first race if they can build it in time.

  88. burak bocek avatarı

    massanın en iyi turu 16 turluk bir serinin 14. turunda gelmiş ve muhtemelen de eski lastiklerle, bu olumlu bir işaret.(dünkü derecesi)
    Çok güvenilir bir kaynaktan öğrendiğim kadarıyla ferrari aralıkta toyotadan bir aerodinamist almış ve onun çok radikal bir diffüzör çözümü varmış. Bir A3 kağıdı büyüklüğünde bir delik daha ekleyecek bir çözümü varmış ve ferrari bunu bahreyne yetiştirmek için var gücüyle çalışıyorlarmış. İnşallah yetiştirirler..

  89. aliokan yılmaz avatarı
    aliokan yılmaz

    Massa 1m11.722s (17), Hamilton 1m13.161s (11), Rosberg 1m13.296s (14)
    Mevcut durum, Massa hızlı

  90. tamm beyler mclaren, redbull, mercedes boşuna uğraşmasın ferrari uçuyor

    Massa 1.11.722 18 pit
    Hamilton 1.13.161( +1.439 ) 11 pit
    kobayashi 1.13.486

  91. alonsomassa avatarı

    veremem çünkü malesef bu siteden değil.saygısızlık olmasın.ama çok güzel.mclareninkide hoş.mercedes in ki daha klasik.ama gerçekten bu turlar umarım bu depolar esşittir.

  92. resmin linkini versene kardeş dünkü fotolardakini mi dion. bende gördüm suanda bütün takımların tasarımını mercedes ferrarinin ki benziyor. ama o iç katmanda ferraride bircok katman daha var uzaktan fotolarda gözükmüyor. yakından vardı bitane ferrari içer tarafa katmanları dizmiş : p

  93. alonsomassa avatarı

    ferrarinin difizörünü sonunda gördüm ve……… WOOOOOOOOOOOW umarım bu turları boş depoyla atmıyoruzdur.ayrıca mclaren de iyi.şu anda mercedes biraz geriden ama adım adım geliyor.bakalım neler yaşanacak.

  94. nereden izleyebiliriz testleri bilen varmı
    n-tv de den bakıyom ama hep renkli kareler görüyom başka biyer varmıdır acaba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir