Valencia'da 3. Gün – Alonso Ferrari ile İlk Sürüşünden Lider Ayrıldı

yazar:

kategori:

İtalyan takımı ile ilk kez sürüş yapan Fernando Alonso 3 günlük testlerin en iyi zamanını yaparak yeni takımıyla güçlü bir  başlangıç yapmış oldu.

Yerel kahraman Alonso’yu binlerce vatandaşı da bu ilk sürüşünde yalnız bırakmadı. Açıklananlara göre 35.000 kişi Alonso’yu kırmızılar içinde görmek için tirübünleri doldurdu.

Alonso sabah seansının açılmasıyla bir saat için de 1:11.* lik derecelere ulaşmayı başardı. Sabah seansının sonuna doğru derecelerini geliştiren Alonso takım arkadaşının derecesini de geride bırakmıştı. Öğleden sonra da bu dereceyi 1:11.470’e kadar indirdi. Ferrari’nin bu dereceleri nispeten daha hafif bir depoyla yapıldığı düşünülüyor. Ancak üç gün boyunca 1:11.* li derecelere düşen başka takım olmadı.

Sauber’in direksiyonunda olan bir başka İspanyol pilot De la Rosa sabah saatlerinde bir aksilik yaşamıştı. Bu sezonun yeni çaylağı Hulkenberg’i içerden geçmeye çalışırken aralarında ufak bir temas yaşandı. Ancak bu de la Rosa’nın gününü etkilemedi. Diğer günlerde olduğu gibi Sauber yine zaman tablosunun ikinci sırasında kendisine yer buldu.

Günü 3. sırada bitiren ise Michael Schumacher’di. İlk gün yaptığı dereceyi ve dün takımın arkadaşı Nico’nun elde ettiği dereceyi geride bıraksa da Alonso’dan 1 sn daha yavaş bir derece elde etti. Ancak W01 henüz asıl difözörü ve ön kanadına sahip değil. Schumacher akşam saatlerinde yaşadığı küçük bir hidrolik sorunu nedeniyle günü erken bitirdi.

BBC’ye konuşan Ross Brawn “Takımın rekabet perfoamsnı hakkında bir şeyler söylemek için erken. Değerlendirmesi her zaman zor olmuştur. Dün (Salı) dolu depo ile fena görünmüyorduk ama biraz tempodan uzaktık ve aracın hakimiyeti ile dengesinde biraz sorunumuz vardı, bunu da Jerez’de halledebilriz. Sorunun ne olduğunu biliyoruz. Şüphesiz diğer takımlar da ilerleme kaydediyorlar. Ferrari ve Lewis kadar hızlı görünmedik. Yani yapacak daha işimiz var.”

Bir diğer İspanyol pilot Alguersuari’de sorunsuz bir gün geçirdi ve günü 4. olarak tamamladı. 97 tur tamamlayan Alguersuari’nin en iyi derecesi 1:12.576.

Yeni takımıyla ilk kez sürüş yapan bir diğer pilot ise 2009 şampiyonu Jenson Button’dı. Dünya şampiyonu pilot ilk saatleri pitte geçirdi. Button’ın kokpitte rahat etmesi için yeni ayarlamalar yapıldı. Daha sonra piste çıkan Button 82 tur tamamladı. Gün sonunda en iyi derecesi 1:12.951.

Formula 1 ‘in ilk Rus sürücüsü olan Petrov için de bugün bir ilkti. Gün boyuncu daha hızlı olmak için kendisini geliştirdi. Gün sonuna doğru en iyi derecesi 1:13.097 olarak kaydedildi.

Renault’un R30 aracını geliştirmek için hâlâ yapması gereken işlerinin olmasına rağmen, ki sezonun ilk yarışından öncesi için planlanan büyük bir aerodinamik yenilik var, Petrov mümkün olanı yapabildi.

Zaman tablosunun en altındaki Hulkenberg, sabah de la ROsa ile olan çarpışmasını telafi edip 126 tur tamamladı, yani Alonso’dan sadece 1 tur az. Ama gene olarak tur derecesi, kendisini biraz hayal kırıklığına uğrattı.

 

Pos  Driver        Team                       Time     Laps
1. Alonso Ferrari (B) 1:11.470 127
2. de la Rosa BMW Sauber-Ferrari (B) 1:12.094 80
3. M.Schumacher Mercedes GP (B) 1:12.438 82
4. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:12.576 97
5. Button McLaren-Mercedes (B) 1:12.951 82
6. Petrov Renault (B) 1:13.097 75
7. Hulkenberg Williams-Cosworth (B) 1:13.669 126

 

 

18:00: Valencia testleri burada bitiyor son dereceler şu şekilde:  FA 1:11.470, PdlR 1:12.094, MS 1:12.438, JA 1:12.576, JB 1:12.951, VP 1:13.097, NH 1:13.669

17:45: Bu arada Petrov dercesini 1:13.097’ye geliştirirken basına konuşan Schumacher, hidrolik kaçağı nedeniyle çalışmalarını erken kestiğini belirtiyor.

17:43: Artık son turlar atılıyor. Gelecek hafta 10 Şubat’ta Jerez’de 4 günlük testlere kadar F1’de pist üzeri aksiyon sona edecek.

17:40: Alonso 110 turu devirdi. Ferrari toplamda 336 turu geçiyor.

17:36: Yarım saatten az bir süre kaldı ve pistte Alonso, de la Rosa ve Alguersuari var. Üç İspanyol belki de taraftarlar için son bir çıkış yapmıştır.

17:33: Büyük ilgi gören Valensiya testleri bitmek üzere, dereceler gelişecek gibi görünmüyor. Artık toplanan verilerin değerlendirilme zamanı. Ama önce basına konuşmak lazım… Gün sonu değerlendirmeleri ilerleyen saatlerde ekleyeceğiz…

17:27: Bu sefer de Button geri adım atıyor ve Alonso yanından geçiyor. İspanyol pilot daha sonra garaja dönüyor. Pistte yalnızca Button kaldı

17:25: Alonso tekrar Button’a yaklaşıyor, arada sadece 2 saniye var. Bu arada Schumacher de, basınla görüşmek için hazırlanıyor http://twitpic.com/116qxr

17:24: Hulkenberg’in son turu 1:13.669, Bu onun 126. turuydu

17:23: Valensiya’daki ilk grup testlerde sona yaklaşılırken 1:11’li turlar atan sadece Ferrari pilotları Massa ve Alonso oldu.

17:20: Button hâlâ öndeydi ama Alonso’nun önünü açmak istemesi ile heyecan sona erdi

17:17: Şu anda Alonso 1:12’lerde turlarken Button’un dereceleri 1:13 civarlarında. Hatta bu iki pilot pistte ard arda gidiyor. Alonso, şu anda Button kuyruğunda. Trafikten kurtulmak için erken çıkan seyirciler sanırız bunu kaçırdıklarına üzülecek.

17:14: Valensiya’daki ilk testlerde 2 gün çalışan Massa 226 turla başı çekerken 2 gün çalışan diğer pilotlar Kubica 188 tur, Barrichello ise 177 tur attı.

17:08: Schumacher, 10 dakika içinde basın mensupları ile konuşacak. Anlaşılan o ki Alman pilot çalışmaları biraz erken bitiriyor.

17:05: Valensiya’dan yetlililer bugün 36.400 kişinin testleri takip ettiğini, 3 günlük seyirci sayısının ise 59.100’ü aştığını belirtti.

17:03: Williams’tan: “Eski Nico’muz (Rosberg), dün bir ara kazara bizim pitte durdu. Bizi özlüyor olmalı”

17:00: Petrov sessizliği bozuyor ve son saate girilirken pistte çalışan tek isim o

16:49: Algursuari de garaja döndükten sonra artık pistte araç kalmadı. Seansın bitimine 1 saati biraz aşkın zaman kala güncel dereceler; 1 Alonso 11.470; 2 De la Rosa 12.094; 3 Schuey 12.438; 4 Alguersuari 12.576; 5 Button 12.951; 6 Petrov 15.582; 7 Hulkenberg 13.669

16:31: Alonso sürüşüne devam ediyor ve 1:15-1:16 lı turlar atıyor. Şu ana kadar atılan tur sayıları FA 78, PdlR 47, MS 76, JA 54, JB 42, VP 58, NH 99

16:26: Button şu anda pistte ve uzun sürüş yapıyor. Gittikçe hızlanan Button, 1:13.180 yaptı

16:08: Petrov derecesini 1:13.582’ye geliştirdi.

16:03: Schumacher tekrar piste çıkıyor. Pissteki diğer pilotlar Alguersuari, Petrov ve Hulkenberg

15:48: Güncel dereceler; Alonso (1:11.470), De la Rosa (1:12.094), Schumi (1:12.438), Alguersuari (1:12.576), Jenson (1:12.951), Petrov (1:13.666), Nico H (1:13.669)

15:35: Hulkenberg, yarış simulasyonu yapıyor gibi. Isınma turunu atıp çalışmalara başladı. 1:16 ve 1:17 li turlar atıyor

15:20: Alonso daha da hızlandı ve 1:11.470 yaptı.

15:13: Ross Brawn’dan: “Takımın rekabet perfoamsnı hakkında bir şeyler söylemek için erken. Değerlendirmesi her zaman zor olmuştur. Dün (Salı) dolu depo ile fena görünmüyorduk ama biraz tempodan uzaktık ve aracın hakimiyeti ile dengesinde biraz sorunumuz vardı, bunu da Jerez’de halledebilriz. Sorunun ne olduğunu biliyoruz. Şüphesiz diğer takımlar da ilerleme kaydediyorlar. Ferrari ve Lewis kadar hızlı görünmedik. Yani yapacak daha işimiz var.”

15:10: Alonso’dan bir sürüş  1:11.901 / 1:11.692 / 1:11.470 / 1:12.698 / 1:12.720 / 1:12.375 / 1:12.130 / 1:11.520 / 1:12.376 / 1:15.463

15:09: Petrov, kendisinin derecesini geliştirdi ve 1:13.902 yaptı

14:58: Ferrari’nin nispeten hafifi yakıtla teste çıkarak F10 ile F60 arasında kıyaslama yapmayı amaçladığı söyleniyor.

14:53: Michael Schumacher’in sürüşü  1:15.610 / 1:15.894 / 1:15.203 / 1:15.337 / 1:15.295

14:50: Pist şu anda sessiz. Alonso şimdiye kadar 63 tur attı ve en iyi derecesi 8 turluk sürüşte 1:11.470 oldu. Şimdi ise 1:12 lerde turluyor

14:35: Fernando Alonso’dan sürüş aralığıı;  1:12.600 /  1:12.302 / 1:12.133 / 1:11.985 / 1:12.122 / 1:12.133 / 1:12.240 / 1:12.00 / 1:11.669 / 1:13.205 / 1:11.625

14:34: Ferrari: “Piste ulaşmak için 4 km.lik bir araç kuyruğu var. Testi izlemek isteyen 30.000’i aşkın taraftar var”

14:25: Williams’tan Barrichello’dan, yeni kurallarla birlikte artık testlerin klasik değerlendirmesi olan yorum “Herkesin ne kadar rekabetçi olduğunu söyleyemem. Çünkü yakıt depoları çok geniş, bu da dereceleri analiz etmeyi zorlaştırıyor.”

14:22: Hulkenberg bugün yoğun çalışıyor. Şimdiden 70 turu tamamladı bile

14:00: Güncel dereceler; Alonso 1m11.599; de la Rosa 1m12.094; Schumacher 1m12.438; Alguersuari 1m12.576; Button 1m13.498; Hulkenberg 1m13.959; Petrov 1m14.009

13:32: Button, 1:13.498 yaptı ve derecesini geliştird ama 5.likte yeri değişmedi.

13:32: Petrov, derecesini geliştirerek Hulkenberg’in hemen önünde 6.lığa yerleşti.

13:07: Alonso geliştirmeye devam ediyor. 1:11.599

13:04: Sauber’den gelen yeni haberlere göre de la Rosa, Hulkenberg’i içten geçmeye çalışırken araçlar temas yaşamışlar.

13:00: Güncel dereceler; Alonso 11.709s; 2 De la Rosa 12.094; 3 Schuey 12.438; 4 Al’suari 12.576; 5 Button 13.783; 6 Hulk’berg 14.410; 7 Petrov 14.707

12:57: Bu sefer Alonso derecelerini geliştiriyor. Hatta en hızlı derece 1:11.837 oldu

12:57: Bu sefer Alonso derecelerini geliştiriyor. Hatta en hızlı derece 1:11.837 oldu

12:55: Button, ilk turlarında 1:14’lü dereceler elde etti, ardından 1.13’lere indi. (1:13.783)

12:47: Button piste çıkarken, Virign’den Lucas di Grassi, bir iki resim ekleme imkânı arıyor

12:45: McLaren: “Daha ilk sürüşü. Onun rahatlamasını sağlıyoruz ve Gary ile Lewis’inkinden biraz daha uzun bir kontrol listesi uyguluyoruz.”

12:37: Hazır Valensiya’da pek hareket yokken Virgin tanıtımı hakkında bilgi verelim. Aracın tanıtımı, teknik bir aksaklık nedeniyle internet üzerinden canlı yayınlanmayacak ama tanıtımın Silverstone’de olduğu belirtildi.

12:18: Virgin Racing’in aracı beklenirken çalışmalara devam eden Schumacher, 1:12.874 ile derecesini geliştirdi.

12:10: Güncel dereceler; FA 1:11.905, PdlR 1:12.293, JA 1:12.576, MS 1:13.686, VP 1:15.240, NH 1:15.373, JB 1:32.980

12:02: Şimdiye kadar 13 tur atan Schumacher, orjinal kırmızı kaskına geri döndü. Bu arada Virgin Racing, yeni aracını internet üzerinden birazdan anıtmaya başlaması bekleniyor

12:00: İlk saat geride kaldı. Gündel dereceler; Alonso 1:11.905; de la Rosa 1:12.293; Alguersuari 1:12.576; Schumacher 1:13.686s; Petrov 1:17.425s; Hulkenberg 1:17.723s; Button 1:32.980s

11:53: Alonso 1:11.905’e kadar çekti derecesini. Bu arada Sauber’den gelen bilgiler Pedro de la Rosa, mekanik bir sorun yaşamadı, Williams’tan Nico Hulkenberg ile çarpışma yaşadı.

11:51: Hava ve pist sıcaklığı artıyor, Alonso’nun dereceleri de gelişiyor. Şu anda 1:12.160 ile listenin başına sıçradı

11:50: İlk 3 sıra İspanyol egemenliğinde. Sıra Pedro de la Rosa, Alonso ve Alguersuari. Ardından Schumacher geliyor.

11:47:Button, uzun yıllar sonra bir McLaren aracına geri dönüyor. Eskiye dönelim biraz… http://www.sutton-images.com/previews/tne0918no02.jpg/

11:46: Yeşil bayrakların hemen ardındna F10 ile piste Alonso çıkıyor. İlk hızlı turu 1:16.356, daha sonra 1:15.351, 1:14.554 ve 1:13.646. Bu arada Alguersuari 1:13.527 yapıyor.

11:38: Seans tekrar başladı

11:25: Kırmızı bayraklar sallanıyor… Bu testlerde pek alışık olmadığımız bir durum. Sauber aracı ile de la Rosa, pistte durdu

11:20: MercedsGP ile piste çıkan Schumacher, ilk sürüşlerinde Schuberth için yeni bir prototip kask deniyor. Uzay Savaşları serisinden Darth Vader’i anımsatıyor.http://twitpic.com/115ge1

11:20: Araçtan memnun olan Pedro de la Rosa, Sauber ile 1:13.038 yaptı, ardından da 1:12.293

11:16: Schumacher ilk zaman turları 1:17.180 ve hemen ardından 1:15.882 ve 1:14.889

11:08: Schumacher ve Button hariç bütün pilotlar keşif turlarını attı.

11:06: Şimdiden kalabalık arttı. Bugün yarış mı vardı?

11:00: Seans başladı… İlk olarak Nico Hulkenberg, ardından Toro Rosso, Ferrari’si ile Alonso ve Renault piste çıktı.

10:59: Sanırız buradan bir McLaren geçmiş. http://twitpic.com/115edi

10:56: McLaren’de hareket var, ama piste çıkış için değil. Button poz vermek için aracıyla garajın önünde http://twitpic.com/115e3m

10:50: Seansın başlamasına dakikalar kala motorlar çalışmaya başlıyor. Bu arada MercedesGP’de pist çalışmalarını dün tamamlayan Nico Rosberg, pist dışında görevlerini yerine getiriyor. Tabi ki öncelikle röportaj… http://twitpic.com/115dsu

10:35: Williams’tan Rubens Barrichello: “Williams büyük savaşçıdır. Pes etmezler, aynı benim gibi.”

10:15: Kalabalık tribünlere gelmeye başlarken hava sıcaklığı sadece 1.6 derece. Pist ise 6.7. Ama güneşin oluşu ile sıcaklığın artması bekleniyor.

10:00: Williams ile çalışacak olan Hulkenberg: “Başlangıçtan itibaren iyi olmalıyım. Burada sonuçlar almak için bulunuyorum ve meydan okumak için sabırsızlanıyorum”

09:45: Michael Schumacher, MercedesGP’nin mühendislik ofisine gelip hazırlıklarına başlıyor


Yorumlar

  1. 91d en beri doğru söylüyorsun ama alonso minardide ilk yılı acemilik yılı idi puan alamsalarda takım arkadaşından daha iyi dereceler elde etti.alonso

  2. jetman, güzel yorumlar yapıyorsun ama bazı yorumların gerçeklere dayanmıyor. rakamsal net değerler belirten yorumlar yapacağın zaman iyice arşiv araştırması yap nedenmi? alonso hep takım arkadaşının önünde yer almamıştır. 2001 yılında minardi ile takım arkadaşı ile eşittir puanı sıfır çekmiştir her iki pilotta. sana katılıyorum massa, alonso ve kimi kadar iyi hızlı yetenekli yada ne derseniz deyin onların ayarında değil. 91 ve 99 yarım sezonlarını saymazsak takım arkadaşına hiç geçilmeyen pilot schumacher…

  3. vay be massa ne pilotmuş be..vay vay vay…f1 in en ii pilotu massadır…çok komiksiniz ya..sumi nin altında ezilmemiş ha..biz herhalde yanlış bi şey seyrediyoruz.

  4. alonsomassa avatarı

    massa 2008 sezonunda lewis i son viraja kadar zorlamış ve takım arkadaşı olan schumi ye ve kimi ye ezilmemiştir.takım arkadaşı kadrosuna bakarsan massa nın kaliteside ortada.her pilotun -+ sı var.

  5. massathebest arkadasım massa kimki kompleks yapacağım alonso zaten ondan daha iyi.. bence sen kendin kompleks yapıyorsun…benim yorumumu ii okumamıssın demekki..ben massa alonsodan daha ii bi pilot vs. vs. diyenler için yazdım o yorumu…massa gerçektende mükemmel bir yardımcı pilot sadece o kadar işte…ötesi zaten olamaz çünkü bugüne kadar bunu basaramadı..alonso ile kıyaslanması çok komik ve alonso ya saygısızlıktır…

  6. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    Ben testlerden kendimce çıkardığım yorumları, yani düşüncelerimi yazdım. Massathebest kardeş, yorumlarıma ve yazdığım test sonuçlarına itiraz etmiş. bende cevap hakkımı kullandım. Bu kadar basit.

    Herkes düşüncesi neyse yazabilir buraya. Vede herkes aynı düşünüp, noter gibi birbirinin söylediklerini tasdiklemek zorunda değil. Bu karşılıklı cevaplaşmaları neden zararlı bir tartışma olarak algılıyorsunuz anlamıyorum. Başkalarını bilmem ama ben sadece kendi düşüncelerimi kabul ettirmeye çalışmıyorum. Burada bu yorumlar sayesinde bilgilerimi ve düşüncelerimi güncelliyorum, yanlışlarımı düzeltmeye çalışıyorum. Bunda bi tuhaflık olmasa gerek. Diğer bazı arkadaşlar gibi, "siz nasıl böyle yazarsınız, şimdi delirecem, şimdi çıldıracam" gibi şeyler yazmıyorum. Bu sayfalarda yorum yazma özelliği varsa, bu herkes aynı ağızdan, başlığı destekleyen cümleler yazsın diye değildir, öyle değil mi? görüş farklılıkları olabilir de, saygı çerçevesinde dile getirilebilir de, tartışılabilir de. Aksi takdirde yorum yazmanın ne anlamı var?

  7. benim pilptum kimi
    alonso ile massayı aynı kefeye koyanlar hislerini yazmışlar.
    ama gerçek şuki alonso-schumi-hamilton şu anda griddeki en iyi pilotlar dır bence

  8. el_fano _Alonso

    adamlar yarış mı yapıyordu da, Alonso ilk seansta massayı geçmiş falan olsun? Komik duruma düşürüyorsunuz kendinizi, bunlar test(!) adamlar tur zamanı yapmak için kasmıyor, ki Alonso massa'nın setup'ıyla sadece araca ve takıma –yeni şeylere– alışmak için turladığına dair açıklamalarda bulunmuş… Testlerde bu kadar kıyameti kopartıyorsunuz, yarışlarda ne yapıcaz allah bilir

  9. alonso'nun ne kadar güçlü bir pilot olduğunu, yeteneğini başarılarını en az bu iki arkadaş kadar biliyorum. bunlara elbette bir sözüm olamaz, zaten yok da. benim alonso ile bir problemim de yok. hatta dün umarım çok verimli ve arızasız bir test günü geçirir demiştim. alonso'nun test gününde en hızlı turu atacağını düşündüğümü, bunu beklediğimi de söylemiştim. oturup massa şunu yapmış, alonso bunu yapmış diye kendi kendime kıyaslara da girmiyorum. alonso rf1 ve el fano nun massa kompleksi kendini göstermiş yine. ferrari'de takım içi ahenk bu şekilde devam etsin, pilotlar yardımlaşmada bulunsun, kırmızılar önde olsun önemli olan bu. yoksa bir kaç kişinin massa kompleksinin kendilerinden başka kimseye zararı olmaz.

  10. alonso ve massa arasındaki bazı farklar
    1-massa hep takım arkadaşlarının gerisinde kalmış (2008 hariç oda kimi asılmadığı için)
    alonso hep takım arkadaşlarının önünde kalmış
    2-alonso 2 kez şampiyon olmuş
    massanın takım arkadaşı şampiyon olmuş massa hiç şampiyon olamamış
    3-alonso massadan daha çok best lap yapmış
    başka söze gerek yok bence

    bunlar aklımdakiler belki bazı istatistiklerde çıkabilir internetten derinlemesine bakarsak

  11. alonsomassa avatarı

    ya arkadaşım dün gelip ferrari nin pilotunu yermeyin.2 kere dünya şampiyonu olmuş Alonso gibi bir pilot büyük bir alçak gönüllülükle bunu itiraf ediyorsa sizde payınızı alın adamdan.ne olacak Alonso yenerse yada Massa yenerse.ben Kimi varken %51 Kimi %49 Massa yı desteklerdim.Şimdi %50-50.sizde Alonso yu destekleyeceğiz diye Massa y yermeyin tamammı?umarım ikiside çok uzun yıllar birlikte büyük başarılara imza atarlar.

  12. şu massa fanlarını anlamakta güçlük çekiyorum…adam bilmem kaç yıldır ferraride ama gerçekci olarak hiç bir zaman birinci pilot olamadı…olsaydı eğer suan alonso burada olmazdı diye düşünüyorum….artık kabul edin ve bööle tartışmalara girmeyin…giderek komik oluyorsunuz…alonso massa dan daha ii bir pilot…neden mi böyle söylüyorum.. done ler ve istatistikler bunu söylüyor..

  13. Mercedes taraftarı olarak benim tavsiyem… Massa-Alonso tartıoşmalarına girmeye gerek olmadığıdır.Araçları sağlam ve güçlü olsun onlar kendi aralarında sen önde kal ben savunma yaparım gibi yorumları yaparlar (kendi içlerinde).Şu yarışları izleyip zevk alalım…

  14. Mercedes taraftarı olarak benim tavsiyem… Massa-Alonso tartıoşmalarına girmeye gerek olmadığıdır.Araçları sağlam ve güçlü olsun onlar kendi aralarında sen önde kal ben savunma yaparım gibi yorumları yaparlar (kendi içlerinde).Şu yarışları izleyip zevk alalım…

  15. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    Yapma yaa, Alonso setupları yapılmış araçla laf olsun diye turlayıp durdu öyle mi? Diyelim ki öyle, bu yapılmış setuplar gece mi yapıldı kendiliğinden? Madem yapıldı, o zaman Massa da yapılmış ayarlarla, inmeden iddialı bir tur daha atsaydı.

    Pistlerin hızı da bir günde 0.5 sn artmaz.

    Senin ilk günle 2. gün arasındaki 0.85 sn farkı her takım yaptı massa gibi. 3. gün Alonso dışında kaç pilot 2. gün testini 0.5 sn artırabildi?

    Alonso Massanın belirlediği ayarlarla bile farkını ortaya koymuş, Massa gibi birkaç gün daha test yapıp kendi ayarlarını bulduğunda Massa ne yapacak?

    Senin Massanın iki gündeki en iyi dereceyi Alonso ilk seansta geçmiş. Hala kabullenmemekte ısrar ediyorsun.

  16. alonso gerçekten verimli ve sorunsuz bir test günü geçirmiş. attığı hızlı tur ferrari'nin gücünü bir kez daha gösteriyor bence. bir arkadaş massa sauber'e 0,25 attı alonso 0,6 saniye; eşit şartlarda massa'yı geçeceğini gösterdi gibi dereyi görmeden paçayı sıvama olayına girmiş. unutulmasın ki massa, hem pistin kirli olduğu günlerde test yaptı, hem de alonso'nun hızlı turunu atmasını sağlayan ayarlarla uğraştı. hazır set-up'ı yapılmış aracın başına geçmedi alonso'nun da dediği gibi. pistler her geçen gün kullanıla kullanıla üstü lastik parçalarıyla dolar, her geçen gün pistin yol tutuşu artar. bu da tur zamanlarını iyileştirir. massa'nın ilk gün ile ikinci günkü dereceleri arasında bile 0,85 saniye var. gerçekten bu işlerden anlamıyor mu, yoksa anlamıyormuş gibi mi davranıyor bazıları anlamadım.

  17. şu alonso button kağışması.kimin deposu daha dolu yada kimin arabası yeni diğeri eski lastik kullanıyor.bunu bilemeyiz.kimin geçtiği önemli deği.ama kim geçerse geçsin bu hiç bir zaman testlerde kısas olamaz saydığım nedenlerden

  18. Açıkcası Mercedes'in henüz yeni parçalarla tur atmaması bir avantaj değil, deavantaj… Yeni parçalar hemen işe yaramayabilir, şuanki takımlar mevcut tasarımı anlayıp efektif kullanmaya başladıktan sonra gelişime devam ederken, mercedes daha bu parçaları pistte bile denememiş oluyor ki bence bu ideal değil…

  19. Emin olun yapardım .. Ne demessiniz. yaygara koparmayı sevenler sizlersiniz unutmayın.. Hamilton Şampiyon olduğunda daha siteye girip coşkuyu paylaşmadan bi dolu ferrari'ci arkadaş Glock'a lanetler dolu yorumlarını doldurmuşlardı bile ..

    Ama hele bi haftaya McLaren lider olsun testte sizin bu yaptıklarınızdan ben de tabi dururmuyum bundan sonra.. Her tarafı McLaren'in attığı farktan bahseden yorumlarla dolduracağım ..

  20. Yavuz Balcı avatarı

    geçen sene yarışlardan sonra bu kadar yorum yoktu.maşallah trf1 ailesi formda giriyor sezona ((:

    beyler bunlar test adı üstünde.kimin ne amaçla ne yapmaya çalıştığını burada yorum yazan biri gelsin biliyorum desin.atılan her tur veya farklı periyotlardaki sürüş neden yapılmış bileniniz var mı ? sıkmayın canınızı.kaldı 35 gün.

  21. Anlasilan bu sene bayaa rekabetci olucaz hatta sampiyonluk icin mercedesle cekisecegimizi dusunuyorum benim korkum bu sene pitstplarda benzin ikmali olmayacak ferrari motoru her zaman fazla benzin harcar umarim buna iyi bir cozum bulunmustur bide ros brown ve schumi cunku bu ikilinin yanyana durmasi bile bir olay hem mercedes daha 2010 da kullanacagi difuzor ve on kanadi kullanmadi son olarak burda bazilari iyi sacmaliyor ya anlamadigim ferrari calisanlari deli siz akillisiniz ferrari bos depoyla tur atiyor sizin gozunuzu boyamak icin her halde peki bunu ferrari yapiyorsa digerlerine yasakmi geldi illa dolu depoyla tur atacaksiniz diye ya sacmalamaninda bir siniri var

  22. mephistofeles  avatarı
    mephistofeles

    alonsomassa yorumuna sonuna kadr katılıyorum …ayrıca Hyperion eğer 3 gün boyunca siz 1. olsaydınız testlerde siz bunun 2 katını yapardınız…sonra biz size boş depo deseydik kızardınız hiç boşuna çenenizi yormayın ferrari şimdiden ne olucağını bize gösteriyor senin burda saçmalaman ne ferrari'yi yavaşlatır ne de McLaren'i hızlandırır…

  23. Geçen senedeki testler sırasında Brawn hakkında Alonso nun dile getirdikleri yeterli olsa gerek.Bunun asıl sebebi bir aracın bir kaç tur düzensiz giden zamanlarla yol alması yanında bir tek hızlı bir turla Brawn ı geçmesinden ibaretti.Brawn aracı sürekli olarak rantabl turlar yapması ve bir anlık birilerinin hızlı görünmesi ni yıkışı ve her seferinde daha hızlı oluşu.Ferrari en hızlı olmayabilir ama turlarının düzenli olması dikkate değer.

  24. Biz görüyoruz kimin kaçıp kimin kaçmadığını ..
    Bu lafı üstüne alınması gerekenler zaten kendilerini biliyorlar..

    Ayrıca şunu takmışsınız dilinize 3günde illaki bi hız denemesi yapmışlardır boş depoyla sonuçta galibiyet için savaşıyorlar diye..
    Hayır kardeşim hayır işte .. Hiç 3 gün boyunca yapmış olmak zorunda değiller hız denemesi falan.. 3 gün boyunca en hızlı turu atmak için bi kere bile olsun denememiş olabilirler.. Nerden çıkardınız o lafı.. Tabi siz Ferrari taraftarısınız bilirsiniz kimin deneyip kimin denemediğini siz herşeyi bilirsiniz zaten..

    Belki takımlar burda güvenlik ayarlarını bazı setupları ve uzun sürüşleri denediler ve Jerez'de sıralama turu performansına bakacaklar nereden bilebilirsiniz ki..
    Burda gelip günü lider bitirmeyi falan da istemek zorunda değiller bunu denemek te her takımın isteyeceği iş değil gelirler programlarını uygularlar bi hata varsa onu düzeltmeye çabalarlar bu şekildedir bu..
    Ama tabi italyan basınını biliyorsunuz bu testlerde Ferrari yine geri kalsa o kadar taşa tutacaklardı Ferrari'yi heralde Domenicali'yi zorla intihar ettirirlerdi.. Burda liderliği bi bakıma almak zorundaydılar.. Geçen sene olan fiyaskonun ardından buna mecburdular.. Yani demek istediğim o ki burda liderliği neredeyse almak zorunda olan tek takım Ferrari idi.. Ve bunu başardılar tebrikler. Demek ki araçları iyi ki bunu başarabiliyorlar ama bu demek değildir ki diğer takımlar liderlik için kastılar yapamadılar.. Bu testteki liderliğin ne önemi var ki ? Ama gel bunu anlatabiliosan anlat italyan basınına.. Topa tutmak için ellerinden geleni yaparlar hele bi kötü gözüksün ferrari.. bu iş böyle italyada hep te böyle olacak gibi..

    Bir tek Sauber vardı orda hızını ispatlaması gereken onlar da sponsor arıyorlar zaten..
    Biraz karışık oldu umarım istediklerimi anlatabilmişimdir..
    Jerez'de 2 saniye yavaş araçla bile liderliğini alabilen McLaren aynı şekilde inanılmaz yavaş bi araç ile liderliği alabilen bi Renault varken burda lider olan takıma göre karşılaştırma yapılması çok çook saçma..

    Okuduğunuz için teşekkürler..

  25. alonsomassa arkadaşım dediklerine katılıyorum bu sadece benim tahminim.Şu an FErrari önde gözüküyor.Ferrari nin önde olmaktan başka çaresi yok,bahanesi yok kesin dönmeliydiler zaten tekrar yarışa.Yoksa oradaki çoğu insan işinden olur.BMW gibi olmak istemezler biliyorsun BMW de 2009 sezonu için erkenden çalışmalara başlamıştı ama sonucu biliyorsun.Bana MErcedes in neden hızlı olacağını düşündüren şey diğer takımlar yeni parçalarını kullanırken Mercedesin eski parçalarla test yapmasından.Herneyse sonuçta bizim söylediklerimiz olacak diye birşey yok:)

  26. henüz takımların şasi ve şasi elemanlarını deneme;araç ayarlarına ulaşma,pilotların kullanım ve ihtiyaçlarını giderme gibi niteliklerle uğraşmalrının haricinde pekde bi şey görülmedi.Belkide RedBull un ortaya çıkmamasına asıl sebep bu durumdu.RedBull un yine karakteristik bir araç çıkarabileceği ve bunun daha herşeyin başında gösterilmemek istenmesi asıl amaç olmuş olabilir.Hiç bir takım asıl yapılarını henüz göstermedi.Geçen seneki bileşenlerin bu seneki monokokda nasıl durduğu belkide ağırlık noktası etkileşimleri ve asıl sorun olan lastik kullanımı konularında veri toplama arzularının ön planda olduğunu sanıyorum.Bu araçlar Jerez de yeni ön ve arka kanatlar aero bileşenler hatta yeni difüzerlerini ortalığa çıkaracaklardır.Ferrari nin dayanıklılık üzerinde çalışma yapmış olabileceği aklıma gelmekle birlikte hafif olma olasılığı ile motor dayanıklılığı üzerinde durabilmişlermi diyede merak ediyorum.Sonuç olarak dolu depolar ve yeni lastiklerle birlikte çok zorlama; aşınan lastikler ve boşalan depoyla daha çok hız yapma ve bunların getirmiş olduğu yıpranmaların verilerinin değerlendirmesi yarış sezonu açısından önemli olsa gerek.
    Şu an oluşan hızlarla kimse o hızlı bu hızlı diyemez durumda.

  27. alonsomassa avatarı

    feel_it61 doğru söylüyorsun ancak kaldıki ferrari yeni difizör yapıyor.daha gelişmişi.kaldıki rb daha gelmedi.kaldıki mclaren gelişecek.mercedes yeni parçaları kullansada hemen en iyi olacak diye birşey yok.yada işe yarayacak diye birşeyde yok.kimsenin domine edebileceğini sanmam.kaldıki tek akıllı ross değil burda.

  28. Ayrıca bana göre Button hayatının hatasını yaptı.DAha F1 deki ilk senesinde Alonsoyla başabaş gidebilen ayrıca Mclaren in hırsızlığı sebebiyle son yarışlarda üstü örtülü bir şekilde FIA tarafından şampiyon olması engellenen,daha sonra gelen takım arkadaşına ezici bir üstünlük sağlayan ve yine bana göre Ferrariden az da olsa yavaş olmasına rağmen 2008 de şampiyon olan birinin yanına gitmesi onun bir anlamda intihar etmesi demektir.Hamilton bana göre şuan Alonso ve Schumi ile beraber en iyi 3 pilottan birisi.Button daha o yaşlı barichelloya geçiliyordu neredeyse.Bu yüzden büyük bir hata yaptı bana göre

  29. MErcedes eski difüzörle eski burunu kullanmış yani 2010 için hazırladıklarını kullanmamışlar.BU ross brawn çok uyanık hakikatten.Diğer takımların ne yaptıklarını görmek istedi büyük ihtimalle.Hemen hemen geçen seneki aracın bu seneki araçlarla olan farkını görmek istedi büyük ihtimalle.Mercedes gerçek parçalarını kullandıktan sonra işler değişebilir.Benim düşüncem şampiyonluk Ferrari ve Mercedes arasında geçecek.Bu benim düşüncem.Herkesin düşüncesine saygım vardır ayrıca.

  30. alonsomassa avatarı

    Hyperion biz burdayız sen merak etme.ama umarım ferrari testleride sezonuda domine eder.19 yarış 1-2 olsunlar.pole de alsınlar.çünkü sen bu kadar rahatsız oluyorsun.biz hiç bir zaman kimse bizi yakalayamaz demedik.daha herkesin gizlediği parçalar ve updateler var.ama kendine şunu sor:3 günde lider olsaydın ne yapardın?biz boş depoyuzmu derdin?bizde geçen seneki sıkıntılardan sonra geri dönmek istiyoruz.bu testler moral verdi.ama bunla yetinmemek lazım.diğerleride geliyor.kaldıki daha rb yi bilmiyoruz.testler kesin değil ama geçen sene brawn da testlerde iyiydi.herkes sponsor diyordu ama o araca çok zaman harcandı.aynı ferrari gibi.umarım ferrari daha iyisini yapar.tabi sende kendi takımın için dile.ama bunu yaparken başkasınıda küçümseme.kötü sözle değil,pist üstünde müthiş mücadeleyle cevap verme yada cevap alma taraftarıyım.haftaya bakalım neler olacak.

  31. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .
  32. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    Arkadaşlar, her takım en hızlı turunu görmeye çalışmıştır. Hepsi koca üç günün birinde, kısa bir süre için bile olsa boş araçtaki hızı ve dengeyi görüp, sonra yakıtın getirdiği dinamiklerle karşılaştırmayı akıl edebilirler değil mi?

    Nede olsa, yarış kazanmak için önce pol mücadelesi verilecek. O da 160 kg yükle değil, boş depoyla olacaktır. O yüzden hepsinin yukarı listedeki minimum dereceleri, 5-10 turluk benzinlerle atılmıştır. Zaten kısa bir ara Alonso da 1.15-1.16 lı derecelerle sürekli devam ediyordu.

    Şu an herkesin dediği gibi, kim ne kadar hızlı bilemeyiz ama, bazı şeyleri anlayabiliriz. mesela, Alonso 1 saat içinde Massanın 2 günlük derecesini geliştirmeyi başardı. Muhtemelen ikisi de eşit şartlar altında test yaptı.

    İlk iki gün dereceler gelişti fakat, iki günde de Massa 0.25 sn kadar sauber e fark atabilirken, Alonso ilk gününde 0.6 sn fark açtı. Ayrıca Alonso Massanın ayarlarını değerlendirdiğini açıkladı ki; bu da eşit şartlarda Massayı geçtiğini kanıtlıyor.

    Bunun dışında Şumi kendinden beklenenin fazlasını verdi rosberg i geçerek.

    Yalnız Alonso nun öğle sonu da en hızlı turlar atması beni rahatsız etti. Çünkü, diğer takımlar boş depolu turları öğle öncesi atıp, öğle sonu sürekli dolu depo çalıştı. Ferrari ise kısa bir süre hariç, öğle sonuda ağırlıklı olarak,en fazla çeyrek depo benzinle çalıştı gibi görünüyor.

    Bu pistte görünen, boş turlar 1.11- 1.12, daha yüklü turlar, 1.15- 1.16 . Tabi bu 1.15-1.16 lı turlar full yüklü mü, yoksa yarım depo benzinli mi bunu da bilmiyoruz.

    Öte yandan, Redbull un rekabetçi olacağını düşünmüyordum, bu gün Toro Rosso ya bakarsak, iyi bir aero dinami yakalamışlar diye düşündüm. Şimdi bakıyorum, Toro Rosso, redbull dan farklı olarak Ferrari motoru kullanıyor. Sauber in de hızına bakarsak Ferrari motoru çok kuvvetli. Redbull ise Renault motoru kullanıyor ve Renault motoru geçen yıl ki gibi çok zayıf görünüyor. Böyle giderse Toro Rosso redbull dan hızlı olabilir.

  33. mephistofeles  avatarı
    mephistofeles

    Hyperion sölerine dikkar et bak bu yorumunun ardından sana kötü bişy söylememek için kendimi zor tutuyorum sen kimin ne kadar takımının arkasında olduğu bilip bilmeden sallamışsın yorum yapmak için yorum yazma…ben ferrarinin 2009'da bile hep arkasındaydım ve önceki sezonlarda olduğu gibi…çoğu kişi gibi hemen red bull veya brawn'a kaymadım… hemen brawn bütün yarışları aldığını gördüler onu sahiplendiler… ben yine ferrarinin yanında oldum ve hep olacağım… bir tifosi asla takımını yarı yolda satmaz burda bütün ferrari taraftarları adına konuşuyorum…

  34. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    Öncelikle testler hakkında konuşmak gerekirse:
    Ferrari sadece şimdilik yarım adım önde gözüküyor. Toplamde en fazla tur atan takım olmaları ve en hızlı derecelere sahip olmaları.. Sonuçta tüm takımlar hem hafif hemde ağır araçlarla turlar attılar değil mi? yani sadece Ferrari'nin boş diğerlerinin 8 graston yükle tur atmalarını düşünmek mantıksızlık olur. Ancak takımlar muhakkak farklı stratejileri denediğinden sağlıklı bilgilere kesin olarak ulaşamasakta Ferrari'nin ufak bir farkla önde olduğu anlaşılıyor. Mclaren ve Sauber ensede Mercedes ise bu ikisinin çok az bir farkla gerisinde… Ancak yeni parçalar ve testlerle birlikte bu farklar gittikçe azalacaktır. Özellikle Redbull bu grubun içine dahil olacaktır. Testlerin sürprizi ise kesinlikle Sauber! istikrarlı hızlı turlar bunun kanıtı olabilir. Umarım Kubica bu durumdan pişman olmaz…

    Alonso'nun hızlı turlarına gelince, araca bu kadar çabuk ve iyi bir şekilde alışması etkileyici; ancak massa'nın set up larınıdan yararlandığıda gerçektir sanırım. İki pilotunda hızlı turlar atması Ferrari'nin güçlü hazırlandığını gösteriyor.

    Tartışmalar hakkında: amacım kimseye laf atmak değil. Ancak hatırlarsınız araç tasarımları ilk ortaya çıktığında Ferrari'nin kopya bir araç yaptığı hakkında ayrıntılı analizler döküldü ortaya. şöyle çalmış böyle çalmış. Ancak diğer takımları da görünce baktık bu sözleri söyleyenler ortada yok. hani köpek balığı sırtı çalıntı olmadı birden veya yıllardır düşük burundan vazgeçen takımın bu değişikliği normal oluverdi birden. Yani gereksiz bir takım sallamalar dolaşıyor etrafta. Durmadan bir saldırma var. Her iki taraftanda.. Veya boş depoyla turlar atan tek takım Ferrari oluyor, hele en hızlı turu Alonso attıysa deposuz turlar atmış oluyor Alonso. Diğer takımlarda nedense hep benzin tankeri mübarek… Brawn için sponsorlara şov yapıyorlar demiştikte sonra anaaaa demiştik ya, bu sene aynısını sauber yapabilir benden söylemesi. Herkesten rica ediyorum. Hadi laf atmak bir alışkanlık bir AMAÇ olmuş sizin için anladık ama lütfen biraz sabırlı olun. Sonra bize bakmaya yüzünüz oluyor ama kendinize yapmayın bari bu işkenceyi! Yemin ederim ki üzülüyorum yahu vallahi çok samimiyim!

    Takımlar ve pilotlar hakkındaki görüşlere gelince sıra:

    Ferrari : Massa inanılmaz hırslı geliyor, Alonso ile güzel dakikalar izletecek gibi geliyor. Alonso'nunda hızlı uyumu göz kamaştırıcı. Eğer kimyaları uyuşursa ferrari tekrar pistleri kırmızıya boyayabilir.

    Mercedes : Schumacher mükemmel döndü. Rosberg için kara Schumi için beyaz bir sayfa açılabilir bu yıl! Ancak bu ikili arasındaki farkı yarışlara kadar beklememiz gerektiği düşünüyorum. Schumacher'in önde olacağını düşünüyorum. Şu an biraz geride gözükseler bile kısa zamanda bu açığı kapatacaklarını düşünüyorum.

    Mclaren: Hamilton ve Button iyi bir ikili olacaktır. Ancak Massa ve Alonso karşısında daha güçsüz olacaklarını düşünüyorum. Mclaren 1. pilot stratejisini uygularsa Ferrari'Ye karşı avantajları olacaktır aksi taktirde pilot dizilimi olarak bir adım gerideler bence. Mercedestede hiyerarşi az çok belirmişken… Araç ise bence hızlı ve Mclaren araç gelişimindeki kalitesini tekrar gösterecektir.

    Sauber: Bu senenin sürprizi olabilir. Kobayashi çekirge De la Rosa Sensei olacaktır. ilk sene çok büyük bir başarı beklemesemde takım başarılı olursa bu birliktelik çok iyi yerlere gelebilir.

    Renault: Umarım hızlı bir şekilde gelişirler, Kubicaya yazık olmaz umarım…

    Williams: Tarihi kadar başarılı ve dolu bir sene geçirmesini isterim ama şu andazor gözüküyor. Barichello gereksiz konuşmaya başladı. Umarım nefesini bu demeçlere değil hulkenberge harcar ve kobayashi hulkenbergi çekirge kapışmasında bolca izleriz.

    Şimdilik bu kadar herkese iyi akşamlar..

  35. Işte burdan da görüyoruz artık ferrari taraftarlarının yorumlarına cevap yazmama kararımın doğru olduğunu.. 3 gün boyunca tartıştığım kişiler de seviyeli yorumlar yaptıkları için konuştuğum kişilerdi zaten.
    Kendilerine teşekkür etmek istiyorum .
    Testlerin takımları karşılaştırmakta ne kadar gerçekçi olmadığını biliyorduk ama farklı açılardan bakıyorduk konuya o yüzden tartışıyorduk ama şimdi görüyorum ki gözü boyanmış taraftarlar hücum etmiş yine buraya..
    Güzel sizde sevinin tabi bişey demiyorum ama sizi gibiler takımları ortadan kaybolduğunda kendileri de kabyolduğu için biz yine tartıştığım arkadaşlarla neden bu böyle oldu diye sorgularken siz yarış bitmeden televizyonu kapatıp buraya da asla uğramamayı düşünüyor olucaksınız ..
    Hadi kalın sağlıcakla.. Bahreyn'den sonra görüşmek üzere tabi burada olursanız..

  36. Bazıları Alonsunun bu derecesini ya da derecelerini çok abartıyor. Tamam anladık iyi turlar atılmış ,iyi zamanlar yapılmış; ama bu kadar da büyütmemek lazım çünkü bu bir test ve aynı zamanda Alonso, Massanın iki gündür üzerinde çalıştığı setupları kullanmış.Bunun için de Massaya teşşekür bile etmiş :). Bu arada yapılan açıklamalara göre Mercedes ağırlık dağılımını elde ettiği bu verilere göre tekrardan gözden geçirecekmiş. Bu sene için tasarladıkları diffüzör ve ön kanatları da testler de kullanmamıştar.Bu da şunu gösteriyor bu testler kimin rekabetçi bir araç ürettiğine dair sağlık bir bilgi vermeyecekdir.

  37. bizim aımıza mükemmel bi gündü. araca ilk defa binmesinden sonraki 1 saat içinde takım arkadaşının derecesini yakalamak gerçekten müthiş. ferrari açısından dolu dolu geçen 3 gün . burdan toplanılan veriler çok önemli tabi. alonso araca çabuk uyum sağlayacak gibi:))

  38. mephistofeles  avatarı
    mephistofeles

    en çok tur attığımız hırslı olduğumuz anlamına gelir…çekemiyo diğer takımlar galiba ahhaha:D

  39. Arkadaşlar sadece alonso ilk defa yeni bir arçla çıkmıyor piste, tahminime göre bugün pisteki bütün pilotlar bu takımlara bu sezon geldiler 😀 yani hepsininn ilk denemeleriydi diyebiliriz.Bu arada ferrari diğer takımların taraftarlarını kötü etkilemiş her nekadar test olsa da.

  40. Ferrari en çok tur atan takım oldu 3 günde de, bence asıl sevinilmesi gereken nokta bu taraftarlarca 🙂 Tur zamanları tabi ki insanın içini açıyor, ama net bir şey söylemek imkansız

  41. mephistofeles  avatarı
    mephistofeles

    ferrari uçuyor 😀 3te 3

  42. alonsomassa avatarı

    kıskananlar çatlasın-mp3 download 🙂

  43. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    yaw alonso ilk kez bi ferrariyle adam akıllı tur attı ilk defa kullandı f10 valalhi helal olsun. hafta sonunun en hızlı turunu attı sanki bi kaç yıldır ferrari aracı sürüyomuş gibi. alonso son 2 senedir cok geliştirdi kendini

  44. alonsomassa avatarı

    gençlikle alakası yok.bugün schumi 1nci olsa :adam döndü herkesi geçti işte mercedes vs. mclaren ler birinci olsa işte son 2 sezonun şampiyonları işte muthiş araç diyeceklerdi.bizde şu anda caktı cuktu olmadan bunun gururunu yaşıyoruz.rakiplerin ciddi olduğunu ve zor bir sezon olacağınıda biliyoruz.ama sadece hep kazanmayı ve daha iyi olmayı umuyoruz.umarım bu bir bütün olarak sezonada yansır.eksi vermek isteyen versin.ama bu eksiler 3 günün birincisini değiştirmiyor ve umarımda değiştirmez.siz verin ben rağzıyım yeterki ferrari kazansın.

  45. murat levent avatarı

    benzin diye saçmalayan arkadaşlar geçen seneyi bir hatırlasınlar, min ağırlığın 605kg olduğunu düşündüğümüzde 630kg çıkan araçta vardı 710kg çıkan araçta, ama aralarında max 1 bilemedin 1.5 saniye tur farkı oluyordu. Siz şimdi kalktınız 40kg ile 100kg arasını 5-6 saniyeye çıkardınız.

    Bişey demeye gerek yok daha fazla.

  46. Dün birisi yorumlara şöyle bir yazı yazmış…'yarın ki başlık button ferrariye dur dedi :P'
    Bu gün bu başlık ne olabilir acaba?…

  47. Dün birisi yorumlara şöyle bir yazı yazmış…'yarın ki başlık button ferrariye dur dedi :P'
    Bu gün bu başlık ne olabilir acaba?…

  48. Sanırsam önce Alonso önünü boşaltmak için pite falan girmiş, ardından tekrar yakalayınca Button'ı, Button yol vermiş bu sefer… ben böyle duydum 🙂 Tabi gerçek bir kapışma değil bu, fakat oraya giden binlerce F1 taraftarı için güzel görüntüler tabi 🙂

  49. alonsomassa avatarı

    umarım her geçen gün daha iyi oluruz.biz biliyoruz diğer üçlünün bizi yakalayacağını.ama umarım bazıları bu testlerde ferrari nin iyi iş yaptığını kabul eder.ferrari nin sponsoramı parayamı ihtiyacı var?öte yandan hafiftide ağır depoyla atılan turlardada çok kötü bir derece görmedim ben.alonso nun araca alışması,massa nın formda olması güzel.umarım devamı gelir ve hiç kesilmez.

  50. Larien Larien avatarı
    Larien Larien

    birileri bu genç arkadaşlara bunun araçların kış boyunca geliştirdikleri araçların ve ayarların test edildiği bir çalışma olduğunu, bir yarış olmadığını anlatsa iyi olacak. burdaki neticeler takımları birbirleri ile kıyaslamak için sağlıklı olmayabilir. ki değil de zaten. bu kadar yaygara koparmaya gerek yok. kimin ne iş yaptığı bahreyn den sonra ortaya çıkıcak.

  51. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    alonsonun sabah yaptığı derece oakdarda hafif depoyla değilmiş f1 otoritetleri böyle düşünüyor.

  52. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .

    jet man kim hızlıymış :))
    şu Alonso-Button kapışmasının videosu yarın internete düşer mutlaka çekmişlerdir kapışmayı
    burada TRF1 yayınlar herhalde o kapışmayı.

  53. alonsomassa avatarı

    eksi verirsiniz ama gerçeği gölgeleyemessiniz

  54. alnosoyla button kapışmış taraftarlar coşunca alonso geçmiş buttonu :p yarışdaki gibi kapışma olmuş :).

  55. bu testlerde takımları karşılaştırmak çok sağlıklı olmaz.ama takım arkadaşlarını birbiriyle kıyaslayabiliriz.takım arakadaşlarının derecelerini kıyaslayıp kimin hızlı olduğunu görebiliriz.
    ama şu test tablosunda süpriz takım sauber

  56. alonsomassa avatarı

    hayır mclaren nedense 1 olunca süper lewis süper ama ferrari olunca boş depo,dünya alonso nunmu etrafında dönüyor vs.yorumcular ve uzmanlar çokta hafif olmadığını söylüyor.bizde biliyoruz diğerlerinin yakalayacağını bizde biliyoruz ciddi rakiplerimizin olduğunu.işte bu yüzden daha fazla çalışmalıyız.bunlar test içimizi rahatlatır ama en önemlisi bunu sezon boyunca yapmak ve hiç bırakmamak.umarım bunu başarırız kazasız,belasız ve kavgasız bir şekilde.dün massa ya moral olsun diye hafif dediniz şimdi neden hafif?ispanyollar sevinsin diyemi?ferrari nin sponsora mı ihtiyacı var.pazartesi 1 olmuşken neden salı ve çarşambada hafif olsun.diğerlerininde ferrar ninde yakıtınız bilemessiniz.ama siz istemesenizde umarım sezon boyunca dahada hızlı ve yenilmez bir rakip bulursunuz karşınızda.hani jb hız denemesi yapıp 1inci olacaktı.bazı arkadaşlar güzel yorum yazıyor ama bazıları remsen istemiyor veya kabullenmiyor.onlara inat daha başarılı oluruz umarım.

  57. alonsomassa avatarı

    hayır mclaren nedense 1 olunca süper lewis süper ama ferrari olunca boş depo,dünya alonso nunmu etrafında dönüyor vs.yorumcular ve uzmanlar çokta hafif olmadığını söylüyor.bizde biliyoruz diğerlerinin yakalayacağını bizde biliyoruz ciddi rakiplerimizin olduğunu.işte bu yüzden daha fazla çalışmalıyız.bunlar test içimizi rahatlatır ama en önemlisi bunu sezon boyunca yapmak ve hiç bırakmamak.umarım bunu başarırız kazasız,belasız ve kavgasız bir şekilde.dün massa ya moral olsun diye hafif dediniz şimdi neden hafif?ispanyollar sevinsin diyemi?ferrari nin sponsora mı ihtiyacı var.pazartesi 1 olmuşken neden salı ve çarşambada hafif olsun.diğerlerininde ferrar ninde yakıtınız bilemessiniz.ama siz istemesenizde umarım sezon boyunca dahada hızlı ve yenilmez bir rakip bulursunuz karşınızda.hani jb hız denemesi yapıp 1inci olacaktı.bazı arkadaşlar güzel yorum yazıyor ama bazıları remsen istemiyor veya kabullenmiyor.onlara inat daha başarılı oluruz umarım.

  58. alonsomassa avatarı

    hayır mclaren nedense 1 olunca süper lewis süper ama ferrari olunca boş depo,dünya alonso nunmu etrafında dönüyor vs.yorumcular ve uzmanlar çokta hafif olmadığını söylüyor.bizde biliyoruz diğerlerinin yakalayacağını bizde biliyoruz ciddi rakiplerimizin olduğunu.işte bu yüzden daha fazla çalışmalıyız.bunlar test içimizi rahatlatır ama en önemlisi bunu sezon boyunca yapmak ve hiç bırakmamak.umarım bunu başarırız kazasız,belasız ve kavgasız bir şekilde.dün massa ya moral olsun diye hafif dediniz şimdi neden hafif?ispanyollar sevinsin diyemi?ferrari nin sponsora mı ihtiyacı var.pazartesi 1 olmuşken neden salı ve çarşambada hafif olsun.diğerlerininde ferrar ninde yakıtınız bilemessiniz.ama siz istemesenizde umarım sezon boyunca dahada hızlı ve yenilmez bir rakip bulursunuz karşınızda.hani jb hız denemesi yapıp 1inci olacaktı.bazı arkadaşlar güzel yorum yazıyor ama bazıları remsen istemiyor veya kabullenmiyor.onlara inat daha başarılı oluruz umarım.

  59. mclareni değilde boş meydanda şampiyon olan buttonun kötü dereceler yapmasını isterim böylelikle ondan kurtulmuş oluruz.nasıl olsa onu lewis muma çevirecek.evire çevire ezecek altında onu sezon boyunca. (fear şampiyon jenson)

  60. alonsomassa avatarı

    acaba mclaren 1nci olsaydı ne olacaktı.lewis i en iyi zannedenler kendini kandırsın.ferrari hızlı.umarım sezon boyuncada en hızlı ve dayanıklı olur.yakıtların ne olduğunu bilemesekte diğerleri neden hafif depoylada çıkmıyor?ferrari ağır depoylada turlarken de performansı iyi.nazar değmesin hep en iyisi olsun.rahatsız olanlar bu duyguyu sezon boyunca yaşasın ve bitincede ayakta alkışlasınlar ayakta!ben bunu istiyorum ve bu olsun!yeter artık.işte bu yüzden sevmiyorum mclareni.

  61. Alonso öğleden sonra daha fazla yakıt yükü ile çıktığı söyleniyor ve derecelerdende belli oluyor bu zaten 1.16 ve 1.17 li dereceler yapıyor halbuki sabah 5 ve 10 turluk stintlerde 1.11 li ve 1.12 dereceler yapıyordu 5-6 saniye çok büyük bir fark bu pist 4km uzunluğunda 10kg benzin 6-7 tura tekabül ediyor yani kaba bi hesap yaparsak sabah 30-40 kg lık benzinle turlar atan alonso şimdi 100kga yakın benzinle turlar atıyor bu yüzden testlerden bir şey çıkarmak güç Schumacherde gün boyu 1.15 li dereceler yaptı onunda sağlam yakıtla turlr attığını düşünebiliriz fakat McLarenden emin değilim benim tahminim 60kg civarı benzinle tur atıyor olabilirle bu sadece bir tahmin dereceler arasındaki farka bakarak 🙂

  62. Arkadaşlar hala neyi tartışıyorsunuz.BU takımlar 3 günde illaki otomobilin hafif yakıt yüküyle nasıl gittiğini test etmiştir veya edecektir.BU yüzden 3 gün sonundaki en hızlı derecelere bakarak hangi takımın ne kadar hızlı olduğunu kesin olmamakla birlikte anlayabilirsiniz.BUnun haricindeki tartışmalar anlamsız…

  63. iyi de adamlar prestij peşinde değil asıl prestij ilk yarışta zirvede olmakla olur bunun içinde ne kadar hızlı olduğunuzu gizlersiniz ve ya gizlemezsiniz ferrarinin ya aracı muhteşem değildir(kendilerine göre) rakiplerinin gerçek gücünü göstermesini sağlamak için mümkn olduğunca basıyordur ya da ferrari gayet normaldir diğerleri yavaştır ve ya kendini gizliyordur yani bu ilk testlerin ilk bir kaç gününe bakarak olmaz herkes bişey savunabilir ama unutmayın kimin kendini gizlediği kimin balon olduğu ve ya olmadığı yakında ortaya çıkar çok erken uçmayında nolur nolmaz

  64. Evet yani nedir bu depo olayı ? Koskoca test günü var ve takımlar hiç düşünmez mi sınırlarımızı zorlayalım neler yapabiliyoruz bir görelim diyip boş depo ile turlamayı ? Bunu hepside yapıyor kendimizi kandırmayalım. O şu kadar tur attı bu bu kdar tur attı bunları geçelim.

  65. benzine takımımızın nedenii şu Fernando Alonso 1:11470'lik derecesine 8 tur tamamladıktan sonra ulaştı. Buradan ulaşılacak netice Alonso'nun Ferrari F10'unda en az 20 kg benzin bulunuyordu.

    şimdii burda 150 kg lık benzin deposunda 20 kg lik benzin bulunması çokmuu

  66. murat levent avatarı

    Ya benzine niye taktınız bu kadar anlamadım, ama öyle ama böyle sürekli aynı şeyi yazıyorum, her takım gün sonunda o listenin en tepesinde olmak ister, bunu neden inkar ediyosunuz, boş depo ise boş depo, diğerleri de atsın boş depoylan, atmasın diyenmi var.

    Schmi yi düşünün 3 sene sonra gelmiş çıkmış piste, o listenin tepesinde günü kapamak nasıl bir prestij sağlar adama ve takıma, ama olmuyor demekki, neden israr ediyorsunuz ki.

  67. işee yaramadıktan sonraa hemen dönsünn 1 10 laa ne anlamı kalırr

  68. evet biliyorum jerez pistii olduğunu bunları vermemin nedeni testlere fazla aldanmamak için verdim sonuç ortada.J3 levellingdust rica ederim ne demek

  69. hahaha gerçekten çok gerçekçi bi yorum..
    Adamlar test yaparken 10 turda bi benzin almak bıkkınlık veriyor diye boşver canım salla bizim planları al 50 turluk benzin öyle takılsınlar pistte diyecekler zaten 😀

  70. her 10 turda bir benzin almadı en hızlı turu ard arda attıgı turlarla yaptı pite girmeden , az öncede 11 turluk seride de 1.12 ve 1.11 gibi döndü ard arda atarak. renocu kardeşin yazdıgına bakma :p hafif cıksa ferrari 1.10 larda döner 🙂

  71. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    yaw bu adam her 10 turunda bi benzmi alıo bence cok saçma bu. bi düşünün ne kadar test olsada ferrari bu akdar hafifdeil cünkü insana bıkıntı gelir her 10 turda bi benzn almak.

  72. J3 levellingdust avatarı
    J3 levellingdust

    r30 sağlıklı bilgiler veriosun tşkkrler

  73. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    jerezle bu pist bi değilki burası ricardo torno pisti jerezle alakası yok. verdiğin dereceler jerez derecelri

  74. 14:58: Ferrari'nin nispeten hafifi yakıtla teste çıkarak F10 ile F60 arasında kıyaslama yapmayı amaçladığı söyleniyor.

  75. mclaren dünkü performansıyla hızlı oldugunu gösterdi zaten lewis dün iyiydi 12.2 sauber hakkında yorum yapamam kapalı kutular tamamen. bak ross bile acıklama yaptı mclaren ve ferrai kadar suan hızlı deiliz aracın dengesinde sorun varmıs. rows brawnın yorumuda mclaren ve ferrarinin suan hızlı oldukları yönünde. ferrari ve mclaren arasında ucurum yok.

    bu arada benim avatar hep boyleydi avatar yokdu :p

  76. Ferrari taraftarlarının verdikleri tepkiler doğaldır ve hiç abartı bir şeyde yok. Takım hızlı görünüyor bunu Ferrari taraftarı dile getirince olay çıkıyor nasıl bir mantıksa bu.

  77. arkadaşlar neyin tartışmasını yapıyorsunuz anlamadım bunlar adı üstünde test buyrun geçen seneki sonuç
    Jerez Testleri 2. Gün

    Pos Driver Team Time Laps
    1. Alonso Renault (B) 1:18.343 99
    2. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:18.398 62
    3. Button Brawn-Mercedes (B) 1:18.892 12
    4. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.513 85
    5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.783 123

    sonuca bakın arkadaşlar birdee

  78. yahu nerden biliyorsun sadce 9ar turluk benzinle çıkıp piste tur atıp tekrar dönmediğini , bu arada 1:12:094 yapan Pedro De La Rosa'nın aracında 100 turluk benzin varken bu turu atmadığı ne malum ?

    Ben karşılaştırma yapmıyorum demişsin ya zaten hiç bi şekilde bi karşılaştırma yapmaya imkan yok neredeyse demek istiyorum ben de zaten..
    Ferrari'nin yavaş olduğunu yada Alonso'nun yavaş olduğunu da söylemedim zaten.. Sadece elmayla armutu karşılaştırmaya çalışıyoruz belkide hatta karşılaştırma yapmayı bırak neyi karşılaştırdığımız bile kesin değil daha .. test bu test .

    F1oneFF senin avatara ne oldu yahu ?

  79. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .

    prd az önceki bilgim yanlış olmuş düzelteyim
    Schumi aracıyla 30 turluk benzine rağmen 1.11.469 yapmış :))))

  80. kardeşim ben ferraribir adım önde falan hiç demedim suana kadar hep dereceleri yazdı. performans yorumu yazmadım. al şimdide alonso ilk üç turunda döndü ve en hızlı turu attı şimdi ne dicen depo bosalıyormu dicen. ben hala bir adım öndeyiz demiyorm. ferrari ve mclaren karsılastırmasıda yapmadım.

    .11.901, 1.11.692, 1.11.470, 1.12.698, 1.12.720, 1.12.375, 1.12.130, 1.11.520, 1.12.376, 1.15.463 şidmide ilk üç turda attı az önce depo bosken diyodun. 🙂 bide en hızlı turu attı ilk üç turda 🙂

  81. bence bu sene en güçlü sauber ama kendilerini gizliyorlar 😀 hep 2. ler ilgiyi üstlerine çekmek istemiyorlar sanırım 😛

  82. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    BEN ferrariyi 1. yapmıyorm sadece alonsonun performansını övüyorum adam ilk günde ilk kes oturduğu aracta iyi bir performans sergilio.

  83. burak bocek avatarı

    Bizim at gözlüğü ile baktığımız yok.Her yorumda kimin at gözlüğü ile dolaştığı ortada.Bu lafı kullanmayı hiç sevmiyorum ancak nedense arkadaşların dediği gibi gereksiz bir kaubllenememe,sürekli derecelerin altında anlamsız nedenler aramak var.Ama Ferrari şöyle yapıyor gibi ımmm bizimkiler taktiksel çalışmış falan.Ya böyle saçmalık olur mu?Öbürü çıkar sezonu 0.6sn önde tamamladık der.Buyur burdan yak zatne bunu söyleyenle ne diye konuşsun Ferrari fanı.Sezonun son 2 yarışını Redbull kazanıyor adam sezonu 0.6sn önde bitirdik diyebiliyor.Pistten piste fark olduğunu ve bazı sistemlerin o pistlerde çok işe yaradığını unutarak bunu söylüyor.Ne testmiş iyi ki 3 gün lider göründük.Şunuda söyleyeim ben 4lü bir çekişme bekliyorum ve farkların çok az olacağına inanıyorum.Mclaren de,Redbull da,Mercedes de,Ferrari de iyi araçlar çıkartacaktır.Ferrari'nin temposu göz ardeı edilemez ayrıca.2günde katedilen toplam mesafe ki bunlarda tek sorun dahi yok ayrıca gelen geri bildirimlerde olumlu.Geçen seneki hatalarımızı tekralamayağımızı umuyorum.Değinmek istediğim bir diğer nokta ise ne Ferrari ne başkası testlerde en hızlı turu atıp daha ilk günden limiti görmek için tur atmaz.Evet turları etkileyen bir sürü faktör var bunu epiniz biliyorsunuz.Ancak diğer takımlarda benzer dereceleri atabilir.Neticede ben aman aman benzin farkları ile piste çıktıklarını düşünmemekteyim.Elimizdeki sınırlı veriler ile tek gerçekçi en uzun sürüşü Renault'un yaptığını görüyoruz.Çünkü pite girmeden çok uzun süre pistte kalmışlar.Bu dereceleri çok önemsemeye veya şişirmeye gerek yok.Kimse kimseyi test yüzünden kırmasın.Daha çok test günü var ayrıca pek çok updateler yapılacak.Biz lider gidiyoruz diye en iyi olduğumuzu iddaa etmiyorsak listenin sonunda olan içinde en kötü diyemiyoruz.Yazdıklarında tek katıldığım nokta burası zaten.Mclaren çok hızlı gelişen bir takım bunun nedenide belli zaten.Sezona en hızlıda başlayabilirler 2.3.4.de başlayabilirler.Daha önce yazdığım gibi bu sene sıralama turları çok daha önemli arkadaşlar.Yazı uzun ve birbirindne kopuk konularla doldu ancak kafadaki karışıklıları gidermek lazım.O yüzden takımlar sıralama açıısndan güçlerini görmek zorundalar.Önce çıkıp hızlı tur atar pite girip yakıt alır tekrar piste çıkar.Bu kadar basit.Nitekim diğer tüm takımlar 15-20 tur kadar pistte kalmış sürekli haksız mıyım?Yanlışım varsa düzeltin.Harika bir sezon bizi bekliyor tüm ekiplere başarılar

  84. J3 levellingdust avatarı
    J3 levellingdust

    ulas o zman sen nerden biliosun 9 turluk benzn olmadığını hyperion sabahtan beri test bu kimin daa iii olduğunu kesn bilemeyiz dio ama sen illa ferrariyi şmididen birinci yapmaya çalışıosun

  85. Ya kardeşim nası yorum yapıyorsunuz ya töbe yarabbim ya..
    Madem öyle diyorsunuz o zaman belki dün Hamilton en iyi derecesini aracında 120 turluk benzin varken yaptı.. Bu durumda nası karşılaştırabilirsin ki McLaren ile ferrari'yi..

    Eğer ki bu söylediğinin arkasındaysan ve bu testlerden bişey çıkartamayız diyorsan kaç turluk benzin olduğunu ne denediklerini bilemeyiz diyorsan ( ki ben de onu diyorum başından beri ama benim bile nevrim döndü..) o zaman demiyeceksin ki Ferrari 1 adımn önde gibi Ferrari en hızlı aracı üretmiş galiba falan demiyeceksin..Sauber sizden hızlı olabilir belkide belli mi olur ..

    Ama eğer "elimizdeki bilgilerle bi değerlendirmeye çalışırsak " diyenlerdensen o zaman elimizdeki bilgilerle benim söylediklerim çıkıyor işte ortaya 20 turda 20 turluk benzin 11 turda 11 turluk benzin şeklinde..

    Sen kendini değerlendirken elindeki bilgileri kullanıp Ferrari'yi hızlı gösterip ardından ben elimdeki bilgileri kullandığımda McLaren hakkında nerden biliyosun belki o bilgi o şekilde değil dersen o zaman akli dengende bi sorun var yada tam bir partizanlık yapıyorsun demektir..

    Bu lafım da direkt sana değil ayrıca fernando ulas sadece sen bunu belirtince bende başından beri söylemek istediklerimi biraz toparladım.

  86. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    yaw inanın alonsonun testlerde bile önlerde olmasını cekemiyosunzu yada ferrarinin. test bunlar test

  87. hyperion kardeş hehralde suanda valenciadan bize yazıyor ve depolarıda o dolduruyormuş. baksana nasılda dpoları bize söylüyor kac turluk var diye 🙂 kardeşim tamam teset performansını bile hazmedemiyosun. teset zaten bu bende bu sene mclaren ve ferrarinin birdibirine yakın olacagını düşünoyurm. eski günler gbi olacak. Zaten eskidende hep böyle olmuyormuydu yarış öncesi testlerde ferrari hızlı olunca bos depo diyodu mclarenci kardeşler 🙂 sonra yarısda duble yapıoduk :). bu sene ingiliz ,italyan kapısması olacak. ama depoları kimse bilemez. alonsonun uzun srüşlerde 1.11 lerde döndüğünü kimse unutmasın. bos depoyla tur atsa 1.10 lara iner. ki sen diosun depo bosalıo her tur. lastiklerde aşınıyor her tur :).

  88. murat levent avatarı

    Depolarda kaç turluk benzin olduğu bilgisini nerden ediniyosunuz merak ettim de.

  89. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    hyperion nerdn biliosn 9 turlk benzn oluduğu alonsonun pite girmesi için illa benzininin bitipte ölemi pite girmesi lazmki.. bence cok sacma her. adam istedği sman girer pite.9 turlk benzinin olduğunu nernd biliyosun sölesene 9 turatıpta pite giricne 9 turlk benzinimivar oluo :))))

  90. MagicAlonso avatarı

    arkadaşlar Alonso nun şuana kadar kaç tur attığını bilen varmı ben göremedim de

  91. Yahu 12 turluk serinin son 3 turunda atmış en iyi dereceyi ne değiştirir ki ilk başta araçta kaç turluk benzin olduğu..
    Hamilton dün en iyi derecesini daha deposunda 15 turluk benzin varken attı.. Daha sonra neden daha hızlı bi tur atamadı .. İşte tek olay orda zaten test olduğu için bu koşulları bilemeyiz neden daha hızlanmadığını bilemeyiz..
    Ama yinede karşılaştırmak istersen Alonso 1:12:133 atmış deposunda 9 turluk benzin varken hamilton dün 1:12:256 yapmıştı 15 turluk benzin varken deposunda daha .. yani demek istediğim şu ki o 0,6 saniyeyi çok fazla büyüttünüz gözünüzde bence.. Ferrari ile McLaren'in performansı birbirine çok yakın..Hangisi önde diyemem ama önde bile olsa bi tkaım 1 adım etmeyacek kadar az bi fark.. İlk yarışta zaten görücez herşeyi . Umarım ne ferrari ne McLaren bir sorun yaşarda o zaman görücez zaten ne kadar rekabetçi araçlar olduklarını birbirlerine karşı 😉

  92. MagicAlonso avatarı

    Hyperion_ arkadaşım bende sana teşekkür ederim nezaketinden dolayı.Futbol taraftarları gibi holiganlık yapmak yada aşırı uç noktalarda yorum yapmak yanlış.F1 izleyicisi sadece bir sporun değil teknolojinin de takipçisi konumundadır veben bu yönüyle diğer spor dallarını takip edenlerden daha ayarıcalıklı ve seviyeli takip eden insanlar olarak görüyorum(en azından böyle temenni ediyorum tabi diğer spor dallarını takip eden arkadaşları küçümsemek gibi bir düşüncem asla yoktur ve bu benim haddime bile değildir).Fanatiklik yapmadan birbirimizi kırmadan yorum yaparsak hepimiz için en iyi olur kanısındayım.

    Tüm F1 Severlere Saygılar

  93. one-Schumi-and-F1-lover arkadaşım öyle birşey yok heralde yanlış gördün veya okudun:)

  94. daa ilk testlerden kimse bi kanıya varmasın gerçekten ferrari şu an çok hızlı olsa bile ilk yarışa kadar herşeyn değişebileceği bi spor f1 bunu untmayalım arkadaşlar

  95. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    alonso 1,11 li turlara devam ediyor. 1,11 900 civarlarıALONSONUN SON TURU 1,11,470 ALONSOOOOOOOOO

  96. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    alonso 1,11 li turlara devam ediyor. 1,11 900 civarları

  97. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .

    veee Schumi'den 1.10.7xx geldi.

  98. Bak fernando ulaş arkadaşım Alonsonun turlarını vermiş ard arda 12 tur bu da demekki deposunda aşşağı yukarı 20 turluk benzin vardı ve de buna rağmen attığı turlar çok rekabetçi.Yani buradan çıkarılabilecek tek sonuç var Ferrari dolu depoyla da en iyi turları atabiliyor…

  99. sezgin güneş avatarı
    sezgin güneş

    arkadaşlar ben mercedes takımını tutan biri olarak ferrarinin iyi performans sergilediğini söylüyorum ama mclaren ci arkadaşlar bunu kabullenmiyor:D

  100. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    yaw nie herkez bukadar abartıyor ferrari hep boşmu tur atıyor hep ala ala 🙂 alonso uzun sürüşleridne bile rekabetci yaw adam daha ilk kes f10u kullanıyor. ve dereceleri gayet ii. ben alonsonun acıklamalrını bekliyorum AMA DİKAKT ALONSO ACIKLAMA YAPMISTI tur derecelerini sakın önemsemeyin die. bisde öle yapmalıyız

  101. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    yaw şuanda mclaren lider olsaydı testlerde neler olurdu acaba :))

  102. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    •1:12.600
    •1:12.302
    •1:12.133
    •1:11.985
    •1:12.122
    •1:12.133
    •1:12.240
    •1:12.00
    •1:11.669
    •1:13.205
    •1:11.625
    alonsonun turları 12 turda

  103. Sürekli Ferrari bir adım önde demeniz beni sinirlendiriyor ferrarinin yaptıkları değil .
    Geçen sene testleri hep brawn domine ederken fark böyle 0,6 saniye falan değildi ayrıca McLaren Jerez testlerinin 4ncü gününde lider bitirmişti günü .. O McLaren çok mu iyiydi yani şimdi.. 2,5 saniye fark yedik biz ilk yarışta 2,5 saniye fark .. az buz değil ama bu kadar yavaş bi araçla bile testleri lider bitirebiliyor demek ki takımlar .. O yüzden diyorum size bu testlerden bir adım önde olduğunuzu çıkartmak biraz sorunlu bi iş sanki .. Bunu demeniz pek sağlıklı görünmüyor bence.. Ama size laf anlatanda kabahat..
    Ferrari zaten iyi bi iş çıkarmış orda sorun yok ama diğerlerinden bi adım önce oldukları falan da yok bence.. Bunu zaten ilk yarışta görücez ama o zamana kadar kafamızın etini yersiniz tabi bi 0,6 0,5 saniye görünce..
    Neyse zaten bu sitedeki ferrari fanlarının bu kadar at gözlüğüyle dolaştığını bilmeme rağmen yeniden üyelik almak benim hatamdı.. Harcadığım vakitlere yazık..
    Hepinizden özür dilerim siz en iyisisiniz siz en süpersiniz.. Schumacher döneminden önce de 21 yıl boyunca bi tane bile şampiyon çıkaramayan takım siz değildiniz..Siz her zaman en iyisiydiniz zaten .. Tekrar özür dilerim..

  104. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    alonso şuanda 1,11 li turlar atıyor.

  105. Biz önde göstermiyoruz Ferrari bunu kendi yapıyor bizde burada söylüyoruz eğer Ferrarinin hızlı olması seni sinirlendiriyorsa git onlarla konuş hallet "kardeşim neden bizden hızlısınız hızlı olmamanız gerekir" de onlara biz sadece elçiyiz.Biliyorsun elçiye zeval olmaz:))

  106. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    Alonso'nun ard arda attığı tur dereceleri:
    1:12.683
    1:12.235
    1:12.183
    1:12.207
    1:12.515
    1:12.054
    1:12.382
    1:12.263
    hepside rekabetci turlar

  107. Şu 3 gündür gördüğüm en doğru yorum MagicAlonso'dan geldi teşekkür ediyorum kendisine diğer Ferrari'ciler gibi bana takımı savunma konusunda laf atıp ta kendi takımını da sürekli bi adımda gösterenler gibi yapmadığı için ..

  108. murat levent avatarı

    Alo uzun turlara başladı herhalde, 1.12 lerde dönüyor sürekli.

  109. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    alonso nun attğı turlar uzun sürüşlerde 1,12 100,ve 1,12,200 lerde güsel güsel 🙂

  110. fernando ulaş arkadaşım. alonso daha çok işler başaracak. bunlar birşey değil.

  111. Alonso'ya helal olsun cidden 2 gün boyunca aracı süren massayı geldiği gibi geçti.Iyi iş çıkarıyor.

    Button bugün aracı uzun uzun sürmeli kaçlı zamanlar yaptığı önemli değil tam olarak alışsın aracı iyi hissetsin kendini.. Bu çok önemli şuan için bence.

  112. MagicAlonso avatarı

    Bu sene Ferrarinin en hızlı araç olmasa bile en hızlı3 araçtan biri olacağı ve şampiyonluğa oynayabilceği aşikar testlerin ilerleyen dönemlerinde ve sezon açılışında ancak tam olarak nerede olacaklarını görebileceğiz.Buradan bence tek bir sonuç çıkıyor oda harika bir sezonun bizleri beklediğidir

  113. bnce ferrari iyi iş çıkarmıştır çıkarmazlarsa monteye bide dominic e veda edelim:)

  114. bnce ferrari iyi iş çıkarmıştır çıkarmazlarsa monteye bide dominic e veda edelim:)

  115. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    1,11,599 🙂 fernando alonsooo

  116. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    1,11,599 🙂 fernando alonsooo

  117. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    1,11,599 🙂 fernando alonsooo

  118. Mehmet Deniz Özbucak avatarı
    Mehmet Deniz Özbucak

    testi veren bi tv yokmu ya link verseniz bana 😉

  119. murat levent avatarı

    alonso kendini ferrariye saklamış anlaşılan bunca senedir, adam patlama yaşıyor nerdeyse 🙂

  120. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    1,11,599 🙂 fernando alonsooo

  121. alonso 1.11.599

  122. murat levent avatarı

    1.11.709 hey yavrum massayı da geçti 🙂

  123. aliokan yılmaz avatarı
    aliokan yılmaz

    Alonso 1m11.709 massa yı geçti

  124. alonso nun derecesi daha ilk günden muhteşem. bakalım daha ne kadar geliştirecek

  125. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    alonso cok istikrarlı turlar atıyo uzun sürüşünde. 1,12li turlar

  126. alonsodan 1.11.837 ferrariyi durdurmak lazım

  127. fernando ulas avatarı
    fernando ulas

    yaw bunlar sadece test ama alonso ilk oturduğu aracta ilk turlarda hıslı turlar atamsı ferrari aracının hıslı deil güclü olğunu sorunsuz calıstığını gösterir. alonmso şuanda mekanikerlerle arac üzerinde calışıyomus

  128. button yükseliyor
    1.14.650
    1.14.147
    1.13.783

  129. sezgin haklı 3 gündede en tepede olmaları tesadüf olamaz. ama mclaren şu an ilk 3te olursa sezon ilerledikçe rahat bir şekilde ferrariyi yakalıyacağını düşünüyorum.
    bu arada button'ın son 2 derecesi
    1.16.263
    1.15.833

  130. sezgin güneş avatarı
    sezgin güneş

    arkadaşlar ferrarinin hızı ortada bence gerçekten hızlılar sponsor bulmak için boş depoyla çıkmıolar demi 😀 ya sauber mercedes sıralama hep böyle :S

  131. evet button 1.18.420

  132. button 1-2 dakika önce dönmüş piste hadi jenson mclarenin yüzünü kara çıkarma

  133. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .

    M.Schumacher'in yeni kaskı ilk resimde görüldüğü gibi olur siyah kask tek kelimeyle harika olmuş beğendim kaskı araçlada harika uyum sağlıyor umarım bu kask olur.

  134. SChumi şimdiden rosbergi 0.5 sn ye geçti:)) hadi bakalım gün sonuna kadar neler olacak

  135. saol f1one ff arkadaşım.mclarenla ilk deneyiminde böyle bi sorun yaşaması kötü oldu.umarım en kısa zamanda sorunu çözüp deönerler.

  136. evet button mclaren suan mekanik bir sorun yaşıyormuş sanırım öğleden önce piste cıkamnayacakmıs. öğleden sonra calısır muhtemelen.

  137. Larien Larien avatarı
    Larien Larien

    arkadaşlar bir şey soracam testler boyunca takımlar tek araçla mı çıkıyorlar piste? yoksa her pilot kendi aracını mı kullanıyor?

  138. arkadaşlar mclarenda sorun mu var.bilgisi olan var mı?

  139. murat levent avatarı

    Bence bu dereceler çok şey ifade ediyor 3 gündür, henüz erken tabiki ama bence Ferrari diğer araçlardan 1 adım önde gözüküyor.

    Neden derseniz, dünde belirtmiştim hangi takım olursa olsun o listenin en üstünde günü kapamak ister, mesela Schmi, adam 3 yıl sonra dönmüş, o listenin en tepesinde olmak istemezmi, ne biçim manşet olurdu.

  140. bizimkinde tık yok kesif turu daha attı bi daha girmedi.

  141. Alonso pite girmiş olmalı, 11 turun ardından, Muhtemelen Massa'nın yaptığı gibi 11 turluk seri yaptı o da, henüz ayar falan yaptıklarını zannetmiyorum pek, Alonso araca alışsın diye turluyodur, tabi üst sıralarda olmak güzel fakat bu dereceler henüz bir şey ifade etmiyor

  142. Yok Pit'e Girmiş Ferrari Ucuyor Heytt:D

  143. alonso uzun turlar sonucunda son derecesi 1:11.905 🙂 daha pite girmedi. daha atıyodur tur.

  144. ferrariye dün bos diyenler wardı alonso farkını hissettiriyor. uzun turlarda her tur derecesi iyileşti ve son turu 1.12.160 🙂 alonso ayarlarda da farkını hissetirdi. aslasın benim 🙂

  145. murat levent avatarı

    Alonso ya bak yaw, ilk defa bindiği araçta şimdiden çok iyi zamanlar yapmaya başladı. Helal olsun.

  146. alonso uzun turlar atıyor performans cok iyi lastikler bozulmuyor. her tur dereceleri iyileşiyor.

  147. bu siyah kasklar ne için ya bşy oldu da bızmı bılmıyoruz önce kubica sonra massa şimdide schumi sanrm schumıdede sankı sıyah kask var

  148. one-Schumi-and-F1-lover . avatarı
    one-Schumi-and-F1-lover .

    sezonun ilk büyük testinin son günündeyiz.
    umarım M.Schumacher için soruunsuz bir gün geçer aynı şekilde aracımız içinde.
    yalnız n-tv yi ihmal etmeyin derim
    çünkü yaşayan efsane bugün tam gün çalışacağı için n-tv dünkünden daha fazla yayın yapacak tahminim bu yönde.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir