"Button, Yağmurdaki En İyi F1 Pilotu"

yazar:

kategori:

İkili, 2003 senesinde BAR takımında birlikte yarışmışlar ve çetin bir dönem geçirmişlerdi ama Villeneuve, o zamandan beri İngiliz pilotun yeteneklerini beğendiğini belirtmişti.

39 yaşındaki Villeneuve, bu sezon şimdiye kadarki ıslak zeminli yarışlarda Button’un sürüşünden etkilendiğini ekledi.

Villeneuve: “Jenson, yağmurda her zaman hızlıydı ama şimdi giderek grubun en iyisi haline geliyor.”

“Michael her zaman bu üne sahipti ama Jenson’un şu anda akıllarda onu geçtiğini düşünüyorum”

“Ama Alonso’yu da unutmam, Şangay’da ıslak pistte olağanüstü bir yarış çıkardı”

Villeneuve, Button’un McLaren ile 2010’a böylesine bir başlangıç yapmasının, dünya şampiyonu ünvanını hak ettiğini gösterdiğini de belirtti.

Villeneuve: “Takımları değiştirip en iyiler arasında kalmak, tesadüfi bir şey olmadığını gösterir. Onun adına gerçekten mutluyum”

Eski rakibi Schumacher için ise Villeneuve, Alman pilotun geri dönüşünün şimdiye kadar hayal kırıklığı yarattığını söyledi.

Villeneuve: “Bu onun ilk büyük hayal kırıklığıydı. Başlangıçta, 3 sene yarışmamış biri için iyi iş çıkardı ama sonrasındaki sonuçlar hayal kırıklığıydı”

F1 eski pilotu yine de Mercedes’in Schumacher’i spora geri getirmekle doğru kararı verdiğini düşünüyor.

Villeneuve: “Michael, kazanamasa bile yararlıdır. Kimse 7 dünya şampiyonluğunu veya tarihin en iyisi ünvanını ondan alamaz”


Yorumlar

  1. 500 payday loan short term lenders cash advance loans online payday loan store online what is the best online payday loan no payday loans direct payday lenders

  2. Sir Jack B.  avatarı

    Tartışmasız sezona en başarılı başlangıç yapan pilot Button. Bence ayakta alkışlanması gerekiyor. Geçen sene bir çok insan şampiyonluğunu kabullenememişti. Mclaren'e transfer olması ise intahar olarak görülmüştü. Evet Mclaren gibi alışılması zor bir takımda Hamilton gibi bir pilotun yanına gitti. Daha sezon başında Hamiltonu hem sıralama turlarında hem yarışlarda geride bıraktı. En hızlı olmayan bir araçla 2 yarış kazandı ve şampiyonada lider durumda.

    Bu adam daha ne yapsın ki. Bu bile onu kabul etmeniz için yeterli. Hamilton ile sürüş stilleri çok farklı ve Hamilton'un agresif stiliyle daha hızlı gözüküyor. Ancak bu sezon yarışta ki tempoları onların gerçek hızını yansıtmıyor. Sıralama turlarına bakarsak Button orada da üstünlük kurmuş durumda. Tabii ki bu böyle gidecek diye birşey yok. Normal şartlar altında henüz bir yarış seyredemedik. O yüzden sezonun nasıl gelişeceği hala merak konusu.

    Hem yağmurda hem normal şartlarda hızlı olan Kubica'yı da göz ardı etmemek gerek. Bu sezonun flaş ismi Kubica. Zayıf renosuyla istikrarlı ve hızlı.

  3. Marlboro arkadaş Button öyle yada böyle bir şekilde şampiyon olmuş bir pilot ve buna itirazım yok.Yarış içindeki bu stratejiyi Buttonun belirlediğine inanıyormusun.Dikkat et McLaren takımı sır bir takımdır çözümü kolay değildir.Gelelim buttonun bu yılki ilk zaferi olan albert parka.Cuma antrenmanlarında, sıralama turlarında ve en hızlı turda buttondan eser yok ama bir şekilde yarışı kazanmış.Startta Fernandoya temas ediyor.Fernando spin atıyor ve yanında şumide gidiyor.Artık ön taraf daha sakin derken arkadan hamilton geliyor ve tur bindirir tarzda buttonu geçiyor.Button hızla gerilere düşmeye başlarken takım diyor ki artık kaybedecek bişey yok ve buttonu pite alıp kuru zemine geçiyorlar.Bu riskli kumarı hamilton üzerinde oynayamazlardı.Nitekim button pitten sonraki ilk metrelerde nerdeyse out olacaktı.Benzer bir durum çin de oldu.Orada da yağmur vardı.Takım buttonu kobay olarak kullanıp yağmur lastiği takmadı.3 araç haricinde(but ros kub) tüm araçlar aniden pite girdiler.Lafı uzatmayalım bana göre,o anda yapılması gereken veya herkesin yaptığı herşey hamilton için yapıldı ama buttona yaradı.Kime niyet kime kısmet oldu.Tekniker olan ve aracı 3 sn.geliştiren diye alay etmenin sebebi ;Buttonun kazandığı 2 yarışta da fernandonun şanssızlık yaşaması olmasın sakın.Buttonun durumu bundan sonra yani avrupada daha net ortaya çıkacaktır.Yanlış anlamayın Button kötü pilot demiyorum.Sadece, kazanmak için gereken bazı şartların yerine mükemmel bir zamanlama ile gelmiş olması..Bir de unutmadan Alonsothebest arkadaş lewise de laf söyletmem Alonsoya da derken bazı imalı dokundurmaları(3 sn.geliştiren tekniker) gözardı etmişsin.

  4. Button hakkında düşündüklerimi Janus arkadaşımız mükemmel bir şekilde yazdığından, başka bir konuya değinmek istiyorum.Kişisel görüşüm, yağmurlu yarışlarda önemli olan şey lastiktir. Bu durum 2007'ye kadar daha da belirgindi( örnek 2003 Amerika gp) ancak şu anda da etkili, lastiği kullanabilen pilot öne geçiyor. bir de yağmurlu yarışlarda küçük takımların daha çok göze batmasının sebebi kaybedecek birşeyleri olmamasıdır. Şampiyonluk için çekişen takımlar risk almazken, kuru havada şansı olmayan takımlar büyük risk almakta ve daha çılgın stratejiler izlemekteler. Sutil'in de göze batması, uzun süredir alt sıra takımlarında yarışması ve üst ligden bir takıma terfi edememesinden kaynaklanıyor. Yoksa şampiyonluğa oynayan bir Force India olsaydı, yağmurda iyi olması beklenen/umulan bir şey olacağından bu kadar göze batmayacaktı.

  5. j.button ben seni gayet iyi anlıyorum şu an için(fakat button-hami arasında şu an için bi yorum yapamam.sene sonu nihai netice).rosberg-schumi durumuda farksızdı.hatta beni yoğun topçu ateşine tuttu schumi hayranları ve schumi yandaşları.hepside bana cephe aldı doğal olarak ama bende altında kalmadım kalmamda.ben hep inandığım ve kendi doğrularmı yazdım.ben rosberge canı gönülden inanıyorum.şimdi basın eksileri bana

  6. mehmet ceviz avatarı

    herhalde bazı arkadaşların anlam sıkıntısı var;şumiyi liste dışı tutmamın sebebi kötülemek için değildi.

    açıklama yapmamın sebebi ise eksileri takmam değil,bazılarının anlamasını sağlamaktır.

  7. Benim anlamadığım bişey var.Hemen hemen her sene şampiyona da öne çıkıp mücadele eden iki takım oluyor,çünkü en hızlı araca sahip oluyorlar doğru mu.Geçen sene McLaren ve ferrari yi gördük.Demekki en hızlı araçlardan birine sahip değilsiniz.Hiç pole kazanmadan veya fastest lap yapmadan şampiyon olan takım yoktur diye tahmin ediyorum.Şimdi;Msc,Alonso veya Lewis en hızlı araçlarda oturmuyordu diyebilecek biri var mı.Alonso araçtan bağımız şampiyon olduysa 2006 dan beri niye şampiyon olmuyor veya Msc 5 yıllık seriyi niye bozdu veya Lewis ünvanını niye koruyamadı.Hatta en hızlı araçla şampiyon olamayan vettel e bile toz kondurmuyorsunuz da Button la ne derdiniz var.Sezonun ilk yarısında 6 yarış kazandı sonra kazanamadı da ondan dediğinizi duyar gibiyim.2006 ya bakın bakalım japonya da Msc nin motoru iflas etmese lider giderken,Alonso nun durumu ne olacak.Hemen söyleyeyim;sezonun ilk yarısında kazanılan 6 yarış.Tanıdık geldi mi bu tablo.O yüzden biraz saygı duyun,rakibiniz bile olsa.

  8. Ben Button'a hakkının verilmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Hem 2009 şampiyonluğu için, hem de 2010'da kazandığı yağmurlu yarışlar için.

    Herkesin katılacağı bir "en iyi" bulmak imkansız. Yağmurda iyi olan pilotları bazı arkadaşlarımız ayrıntısı ile güzelce yazmış ve Button da en iyilerden biri…

    Ayrıca ben Button'ın Renault'ta kalması ile şampiyonluğa daha erken ulaşabileceğini düşünüyordum. Ancak Fernando Alonso'nun Renault'taki varlığı, Button'ın kariyerini derinden etkiledi.

  9. yav burda button ve shmi den bahsediyorlar bazı arkadaşlarımız sanki pilotlarla çay içmiş yok bu kaliteli yok bu kalitesiz eminim hepimiz f1de hangi pilotun dürüst olduğunu bilmiyoruz ben pilot yarışta bana zevk verirse tutarım örneğin ben maç seryetmem ama messi yi seryederim artık bırakalımda kimin kaliteli kişiliklerini kaliteli yarış izletsinler bol geçiş olsun bunu button mu yapar shmi webermi vettelmi lewismi rosbergmi sutilmi alonsomu kim yaparsa yapsın yeterki bol geçişli yarış olsun banane kişiliklerinden oturup sohbet edip yola çıkacak halim yokya onlarla

  10. mehmet ceviz avatarı

    yağmur dedinmi duracaksın derin bir nefes alacaksın ve senna yı saygıyla anacaksın.ondan sonra yenilerden bir liste yapacaksın.
    benim listem
    1-lewis-alonso
    2-jenson
    3-sutil
    4-vettel
    şumi yi liste dışı tutuyorum

  11. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    @ Mc Laren ~Mercedes GP~

    Her zaman için güçlü olmayı başarmış bir takım

    2 kez dünya şampiyonu olmuş muthiş bir pilot ve devamını getirme ihtimali var

    Güçlü ve hızlı bir takım arkadaşı…

    Bizde iyi bir takımız gerisi….

  12. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    AArank herkes kendi takımını tutar ve sever vede pilotlarını.

    Senin doğrun ona göre yanlıştır.Onunkide sana göre yanlış.Herkes aynı şeyi desteklerse ortada takılma olmassa olmaz.

    Konu sevmemekse inan kimse kendisi dışındakileri sevmiyordur hele rakipse.

    Ama küfür yada bu şekilde aşağılamalar insan olarak kimseye yakışmıyor.

    F1de Alonso-Hamilton dan ibaret değil.Her konuyu oraya çekmeye gerek yok.Adamlar yarışıyor işte bakalım kim şampiyon olacak.Belki ikiside olamayacak.Onun için böyle yorumlar yapma -bu kendim dahil bazı diğer arkadaşlar içinde geçerli.

  13. • Mc Laren ~Mercedes GP~ avatarı
    • Mc Laren ~Mercedes GP~

    -Geride başlasalar bile en öne gelmeyi başaran yaratıcı teknoloji takımı McLaren.
    -Gözleri kapalı bile aracın hakkını vererek kullanabilecek, gerçek! f1 taraftarlarının izlemekten zevk aldığı süper pilot Hamilton.
    -Sakin bir şekilde amaca odaklanan, takımın aksine doğru stratejik kararlar alan Button.
    biz gayet iyi bir takımız gerisi …

  14. bu villeneuve şahsi görüşü başkası çıkar vettel en iyisi der.button bana göre yağmurda en iyi süren pilotlardan biri.JB nin mclarenda yaptığını küçümsemek bana biraz garip geliyor.sene başında hamiltonu hayatta geçemezdi, geçen sene en hızlı araçla kazandı, hondada kimi toro rossonun üzerine çıktı renault aptalca bi hata yaptı, bu sene strateji kumar agresif değil normal şartlarda kazansın falan filan oh oh.bunlar değişmez button ne yapsada yaranamaz kimseye.ben mutluyum sezon başındaki yorumlara bakarsak button mükemmel bir sezon geçiriyor.

  15. Halil Akıncı avatarı
    Halil Akıncı

    Bir site yönetiminden bir yenilik yapmasını rica edicem bazı haberlerde şu ilgisiz ve kalitesiz yorum yapan arkdaşlara – veya + veren hangi F1 sever arkadaşlarımız olduğunu görebilsekte bizde onların kalitesini sorgulasak; zor bir istekmi olur?

  16. Aarank
    siteye geldiği günden itibaren çok kaliteli harika mükemmel olaganüstü yorumlar yazıyo maşşallah nazar degmesin bütün +replerim ona gitsin:)))

  17. Halil Akıncı avatarı
    Halil Akıncı

    Jacques Villeneuve kendi görüşünü belirtmiş bu konu hakkında yorum yapmak varken neden başka konular tartışılıp kaliteden söz edelir?Tartışma ortamı yaratmakta amaç ne?KAç tane + yada – alıcam diye merak ediliyor galiba.Yorumlardan kalite ortaya çıkıyor zaten.

  18. Marlboro  Project 4  avatarı
    Marlboro Project 4

    Button'a Laf Atanlara Soruyorum…
    Araci 3 saniye gelistiren tekniker olan alonso peki neden bu stratejileri vs.vs uygulayamiyor ? Kumar Oynamista Tutmusta blah blah blah…F1 Bir Bütündür Micheal Taraftarlari Cok İyi Schuminin Strateji Sayesinde Nasil Yarislar Kazandigini
    Ayrica Button'un Sampiyonluguna Laf Atanlar Lol Onlar Yorumsuz Zaten..
    AARank Sen Oyle Gormeye Devam Et Milyonlarca Lewis Taraftari Destegini Sürdüyor Senin Görüsün Hic Önemli Degil Bizim İçin

  19. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    AARank;
    Yanlış yoldasın.

  20. Artısınıda eksisinide yazdım buraya… Kalitesiz insan dememin sebebi açıkdır; Alonso nun 'o gün yalan söylediler ' cümlesine açıklama yapamadıkları sürece bu lafı yazacağım.O gün araştırmanın merkezinden bu gün yönetici olarak çalışan teknik ve yönetici insanları kurtarmak için Alonso yu nasıl topun ağzına sürdüklerini açıklamanın yerine Alonso ya laf atmaya dewam ettikleri sürece bende bu lafı dewam ettireceğim.Kalitesiz dememin sebebi çok açıkdır… O gün ,Alonsoyu şamarçocuğu haline getirenleri bu gün dahi savunmaya dewam ettirdiği sürtece bunu söyleyeceğim.Bu senenin başında küçük bir günah çıkardı ve ben sadece dewamını bekliyorum.Şayet öyle bir açıklama yaparlarsa ki; Hamiltoncu McLaren taraftarlarının utancınıda görmek istiyorum.

  21. yanlış tesbit villeneuveden.strateji buttona kazandırdı.
    herkese saygım var ama benim şahsi görüşüm yağmurda en iyisi sutil diğerlerinden bazılarıda gayet iyi ama en iyisi yağmur adam sutil.

  22. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    AArank. Bende Hamilton ı sevmem.

    Ama ben nasıl Mclarenci arkadaşlara Alonso ya laf ettirmemek için uğraşıyorsam sanada Lewis e bu şekilde laf ettirtmem.

    Tamam sevme,yarış dışı kalsın puan alamasın vs de bunlar olur.Ama böyle kalitesiz vs yakışmıyor.Yahu adamlar birbirleriyle konuşuyorlar,siz burda adamlara sövüyorsunuz.

  23. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    AARank bazen güzel yorumlar yapıyorsun ama bir pilota kalitesiz insan demek çok da doğru değil.
    Lewis'i ne kadar tanıyorsun ki kalitesiz insan damgasını vurabiliyorsun anlam veremedim doğrusu.

  24. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    En iyiymiş… Yok deve..
    Sadece kumar oynadı iki yarışta ve ikisinde de tuttu. Her yarışta tutacak diye bir kural mı var? Button Mclarene geldi, kariyeri bu şekilde kumar oynayıp Hamiltondan daha iyi strateji kurmaya çalışmakla geçecek. Eşit şartlarda Hamilton ona senede iki yarış verir en fazla. Onun için takım bu şekilde aykırı kumarları Button üzerinden oynamaya devam edecek. Kumar ters teptiği zaman Button ilk 15 te bile bitiremeyecek.

  25. Şİmdi… Button ın durumu muallakdadır.2006 yılında kazandığı yarış da bu gün kazandıkları gibi puslu bir havadan çıkımışdı.Raikonen efendinin Vito Antonio Luoisi nin ToroRosso aracının üstüne çıkması ve Alonso nun safdışı kalması hatta yarışın alt-üst olması sonucunda o sıralarda birazcık güçlenmiş olan Hında ile yarışı kazanmışdı.
    Şu açıklamaya çok güldüm:
    Villeneuve, Button'un McLaren ile 2010'a böylesine bir başlangıç yapmasının, dünya şampiyonu ünvanını hak ettiğini gösterdiğini de belirtti.

    Villeneuve: "Takımları değiştirip en iyiler arasında kalmak, tesadüfi bir şey olmadığını gösterir. Onun adına gerçekten mutluyum"

    Bu adam Honda Versiyonundan Mclaren e geldi.Renault a gidip böyle bir başarı yakalaması onun kalitesini belirtebilirdi oysa orada Kubica kendini gösteriyor.Kubica nın Villeneuve yerine geldiğini hepimiz biliyoruz 🙂 onun yerine gelende Vettel di. Bu silsile münasebetiyle çok verimli bir seans olduğu Vilneue için geçerlidir.
    Button ın başarısını yere vurmak amacında değilim ama abartılacak kadar muhteşem arıyorsanız (Mclaren için) Hamilton a bakın.Kalitesiz bir insandır ama kapasiteli bir pilotdur(hemen söyleyeyim… ben sevmem)

  26. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Schumi-Alonso-Lewis-Vettel-Button-Sutil yağmurda iyi.

    Button ilk zaferini anormal şartlar altında almıştı hatırlasanız.

    Massa yağmurda kötü denmesine rağmen 2008 de inanılmaz şartlar altında kazanmıştı.

    Yağmurda araçta önemli-pilotta.Ancak bence Button'ın bu seneki kararları bunu öne çıkardı.

    Yağmurda iyi olmak avantaj ancak abartmamak lazım.Tekne yarışı değil sonuçta bu.Button'ın 2 zaferi var ama diğer 2 yarışta Lewis ondan daha iyiydi.Sadece hava şartlarına bakarak değil o anki durumuda gözden geçirerek değerlendirmek lazım.

    Mesela Alonso 2006 Macaristan da çok iyi gidiyordu ama yarış dışı kaldı.

    Lewis 2007 Çin de yine aynı.
    Kimi 2008 İngilterede Lewis le aynı tempodaydı lastikte hata yaptı.

    Alonso fuji 2007 de kaldı ama Çinde ikinci oldu Lewis Fuji yi aldı ama Çinde kaldı.

    Yani şartlarda önemli bunları bir araya getirmekte.

    Söyleyecektim uygun haber oldu yazayım.Şimdi bu sene Button şampiyon olursa yine kimseye yaranamayacak.2009 da difizör derken 2010 dada aracını iyi korudu erken pit yaptı diğerleri sorun yaşadı diyenler olacak.Kimse onun 2 kez dünya şampiyonu olduğunu dikkate almayacak bu olursa.

    Yağmurda en iyi diye bir şeye katılmıyorum.O zaman biride çıkar Sutil india ile 2008-2009 da neler yaptı altındaki araç Ferrari-Mclaren olsaydı ne olurdu derler.

  27. Button neden bu kadar abartıldı anlayamadım gitti.Yarışlarda da öyle ahım şahım bir performansını da göremedim.Kanaatimce bu, Button için hiç de iyi değil.Böyle aniden göklere çıkıpta sonradan çok kötü bir şekilde yere çakılması da var.Bekleyelim ,görelim ne olacak.

  28. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    Button zaten yapmurda en iyi kesinlikle değil.
    Bu yıl yarışları aldığı riskler ve strateji sayesinde kazandı.
    Zaten bu yıl yağmurda Hamilton Button'ı geçti.
    Dada sonra risk alarak Button Hamiltonu geçmeden (diğer pilotların pite girmesiyle) yarışı önde bitirdi.
    Öyle sanıldığı gibi ortada süper bir tablo yok McLaren adına.
    Sonuçta en iyi olmayan araçla ilk yarışlarda aldığı risklerle ve olağan dışı durum ile iyi bir noktadayız.
    Ama umudum Avrupa'da diğer takımlara göre daha iyi bir şekilde gelişerek aradaki parkı kapatıp gerisini pilotlara bırakacağız.
    Ayrıca yağmurda pilot yoktur araba vardır diyen arkadaş aynı aracı kullanan iki farklı pilota bakarsa aradaki farkı anlar.

  29. burak bocek avatarı

    Ben en iyinin Button olduğuna inanmıyorum.Lewis ve Vettel de yağmurda harika zaferler kazandılar.Schuminin yağmurlu yarış kariyeri ortada o yüzden tüm bu pilotlar içinde sadece bu sene en başarılı grafiği Button çiziyor.Tüm bunları unutup genelleme yapmak hele kafalarda Schumiyi geçti demek sadece JV'nin şahsi görüşüdür ben katılmıyorum.

  30. en iyi ifadesi her konuda çok iddialı ve genelde söyleyeni ilerde yanıltabilecek bir ifadedir. button pilotajını çok beğendiğim gerçekten az hata yapan pilotlar arasındadır. yağmurlu havada iyi araç kullanmak iyi yarışlar çıkarmak o iyi o ondan dahai iyi gibi ifadeler…bu konuda bir nasip ile alakalı nerede yağmur birikintisi var o an önünüzdeki aracın sürekli sprey etkisi ile görüşünüzü kısıtlaması vs.vs. birçok etken yarışınıza olumlu veya olumsuz etki edebilir. anladığım kadarıyla ne kadar iyi araç o kadar iyi pilot…2008 spa da kuru zeminde başlayan yarış startta dördüncü başlayan ve ilk tur bitmeden birinci sıraya çıkan kimi yaklaşık 7 saniye önde götürdüğü 42 tur boyunca yarışı son iki turda yağmur ile o farkın kapanması ve hamiltonun onu geçmesi şikanı kestide geçti bahaneleri zaten kesmese o düzlüktede geçerdi o hırsla kiminin ikinci götürdüğü yarışta metreler kala hırsından(hırs sebebi hasarettir)kontrolü kaybedip duvara toslaması…bütün bunlar o dönemde mclaren araçları yağmurda ferrarilere göre çok daha iyi performans gösteriyordu açıklamasına insanı inandırıyor. hülas yağmurun kralı yok yağmurlu havada aracın kralı var buda her seneye göre değişkenlik arzedebilir.

    Allah herşeyin hayırlısını versin…

  31. Bir insan başarı kazanırsa sahiplenen çok olur derler ya o hesap..Bu zamana kadar nerdeydiniz diye sorarlar adama ???

  32. güzel konuşmuş shmi ye destek vermiş ünvanını geri dönüşle lekelenmeyeceğini izah etmiş bütün dünya istiyordu efsanenin dönmesini şimdi niye yerden yere vurmaya çalışıyorlar adamı anlamış değilim

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir