McLaren Yeni Aracını İlk Testin Ardından Tanıtacak

yazar:

kategori:

Bu tarih, sezon öncesi testlerin ilki olan Valensiya’dan sonraya denk geliyor ve anlaşılan o ki Woking kökenli takım, bu teste geçici bir araçla çıkacak.

McLaren, ilk testte ne yapacağı konusunda ayrıntılara girmedi ama kaynaklardan gelen bilgilere göre takım, 2011 aracından ziyade MP4-25’in gelişmiş versiyonunu, yani temelde MP4-25 ama 2011 aerodinamik parçalarının eklendiği bir aracı kullanmayı planlıyor.

Bu şekilde McLaren, rüzgâr tünelinde daha fazla çalışma şansı yakalayacak ama Pirelli lastiklerinin davranışlarını daha iyi analiz edebilmek için sonrasında çok yol kat etmesi gerekecek.

McLaren’in 2010 aracı Şef Mühendisi Tim Goss, geçen ayki açıklamasında yeni aracın gelişiminden memnun olduklarını söylemişti.

Valensiya’da 2011 aracını denemeyecek tek takım McLaren değil. Onlara Force India, Virgin ve HRT de katılıyor.


Yorumlar

  1. mclaren ist numa 1 avatarı
    mclaren ist numa 1

    sacma sapan bir yorum bos depo dolu depo,sezonun en iyi araci arkasinda 2. bitirmis McLaren ama senin gibiler atip tutuyor McLaren herzaman diyer taraftarlar tarafindan kiskanilan takim olmustur diyer takimlardan bize ne hic birini cekememezlik yapmiyoruz baska takimin basarisi veya basarisizligindan zevk almaz McLaren ciler biz kendi basaramizla gurulanir basarisizligimizla üzülürüz, baska taraftarlar gibi saga sola saldirmayiz, onun icindirki McLaren ci olmak coook cook özel hisetdirin insana kendisini saygilarimla.

  2. @Onur Aybars , saygılar verdiğin değerli bilgiler için ve de değerli yorumların için… McLaren taraftarları başka oluyor 🙂

  3. Mclaren Mercedes  avatarı
    Mclaren Mercedes

    Alemin kralı geliyor 🙂

  4. Mclaren Mercedes  avatarı
    Mclaren Mercedes

    Alemin kralı geliyor 🙂

  5. Yorumları detaylı olarak okudum. Renault "Renault F1 team" olarak ilk defa 2002 'de F1'de yarışmaya başladı. 77 senesindeki katılım tıpkı şuan Lotus'un Reno'yu satın alması gibi bir olaydı yani o sene Renault'u takım performansı olarak göstermek abesle iştigal olur. Bu bakımdan Renault takım olarak 2002'den bu yana başarılı bir performans sergilemiş iki şampiyonluk sığdırmıştır. Yani yorumlarda Mclaren team ile Renault F1team karşılaştırılmış zaten yanlış anlaşılma olmasın.

  6. SịאĎŖąġỌSå  avatarı
    SịאĎŖąġỌSå

    Fernando Alonso-DIAZ davidson'ı yenmiştir.davidson 3 senedir şampiyon olamıyor ve Alonso birini engelledi =) mclaren takımlarıda alamadı.Siz zaten edildiniz.Bu senede şampiyon sizden çıkmayacak ve birlikte sevinicez. =)))

  7. Yusuf  Hitay avatarı

    cidden rakiplere göre çok düşük bir bütçeyle yarışmışız, bu anomalliğin mercedes ayrılığıyla ilgisi olabilir. umarım 2011 sezonuda bu şekilde geçmez.

  8. ama gücünüzü çok saklıyorsunuz bunun için şampiyonluktan bile feragat ettiniz ahaha.
    Ferrari dolu depoyla çıkıyormuş niye, motoru dolu depoyla en hızlı zamanı yapan ferrari mi gördü birisi ama mclaren gördük. Eksik olduğunuz konularda fazla konuşmayın gt edilirsiniz.

  9. SịאĎŖąġỌSå  avatarı
    SịאĎŖąġỌSå

    Hayır yanlış biliyorsun.Geçen sene testlerde ilk test hariç Ferrari hiç ilk sırayı almadı.Mclaren ise antremanlarda o pistte iyi olsun olmasın,mclaren ilk antremanlarda hep hafif depoyla çıkar ve ilk 3 te yer alamaya çalışır.Bunu Monzadada yapıyor,Macaristadada.Ferrari ilk antremanlada genelde 10+ derecelere yer alır.İkinci antremanlarda gücünü genelde biraz saklayarak 4 5.sıraları alır ama fazla fark olmaz.(+0,200) max…bunlar yanlışmı ?

  10. ortada yanlış yok bak arkadaşım her takım hafif depo ile çıkar ara ara bunda garip bişey yok neden bunu bu derece memleket meselesine çevirdin anlamıyorum mclarene laf edecek yer mi kalmadı
    sana diyecek sözüm yok geçen sene şubat ayında yapılan test sonuçlarına bi bak özellikle valenciaya bak bakalım o uzun turları kim atmış en hızlı zamanı kim yapmış? onlar dolu depoydu deme ferrari ilk sırayı alınca
    sezon içi antrenman seansların da buradan bakabilirsin her takım özellikle iyi olduğu pistlerde antrenmanlarda iyi sonuçlar elde etmiş ilk iki seans dereceleri sadece depoya bağlanamaz bunu da hatırlatayım
    http://www.formula1.com/results/season/2010/828/6727/

  11. hiçbir sebep yokken dillendirmenin lüzmu var mıydı peki sen rahat ol biz kaç yıldır şampiyon olamadığımızı her dakika biliyoruz zırt pırt birilerinin üstüne vazifeymiş gibi hatırlatmalarına gerek yok ferrari seni ilgiilerndirmediği için ilgilendiren konu üstünden yorumumu yaptım belki empati yaparsın diye

  12. Sana katılıyorum geçen sene Renault un tanıtım da R29 un arka ve ön kanadını alt zemini görünce yıkılmıştım ama testlerde komple değişti sonradan rahatlamıştım biraz

  13. Yani dostum ama neyse hepimiz hayranı olduğumuz takımı savunuruz

  14. Abi bilgiler için teşekkür ederim

  15. Renault Mercedes Honda Toyoto gibi markaların belli bir menfaat çıkarları vardır bu işden baktı zarar ediyorlar hepsi çıkıp gider.Ama genlerinde yarışçı ruhu olanlar Ya motor olarak kalırlar ve Teknılojiyi yine zorlar ve başarılı işlere imza atarlar az bir parayla yine raklamını yaparlar.

    Örnek · Renault, 2011 ve sonraki yıllar için motor sağlayıcı ve teknoloji tedarikçisi olarak Renault’nun Formula 1’e katılımından sorumlu olacak sportif faaliyetler bölümü Renault Sport F1 birimini kurduğunu duyurdu. Renault Sport F1, 2011’de F1’e katılan ekürilerin %25’ini oluşturan üç ekibe motor temin edecek.
    · Motor tedarikine ek olarak, Renault Sport F1 iş ortaklarıyla ileri düzeyde araştırmalar ile aynı zamanda aktarma organları ve kinetik enerji geri kazanım sistemleri (KERS) gibi alanlarda mühendislik programları yürütecek.

    İşte olay budur diğerlerinden ayıran özellik Gerçek üreticeler Mercedes ve Renault dur bu iki firmanın ürettiği yıllık araba sayısını diğerleri 2-3 yılda anca ulaşır çünkü seri üretimleri yoktur.Şuan ki F1 takımları için geçerli bu yazdığım

  16. Benim aklıma ilk gelen şey geçen yılki gibi aero bir buluş var ve son testlere kadar bunu göstermek istemiyorlar!

  17. İsteriz ki Renault F1'de takım olarak sürekli yarışsın ama olmuyor işte.

  18. Formula 1'de Renault demek Motor tedarikçisi demektir. Tıpkı Honda gibi. Ben Ferrari dışındaki üreticilerden nefret ederim. Bir varmış bir yokmuş. Süreklilikleri yok, pazar takıntıları var, kısaca herkesten daha şirketler ve kar-zarar hesabı üreticiler için yarışmaktan çooook önce geliyor. O nedenle Renault,Honda,Mercedes gibi takımlar gelip geçicidir ama McLaren-Williams ve Ferrari gibiler kalıcıdır. Mesela BMW zamanında Williams'ı satın almak istedi ama alamadı. Eğer Williams'ı almış olsaydı şimdi Williams takımı da Minardi gibi, Arrows gibi Stewart gibi tarih olmuştu. Mesela ben Mercedes'in 2015'i göremeyeceğini her fırsatta yazıyorum.

  19. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    dostum canını sıkmaya gerek yok. f1i bilen insan renaultun f1 için ne anlama geldiğini bilir zaten. daha takım yada motor olarak ne demek onu ayırd edemediler sanırım.he birde lafı gelmişken. turbodan ziyade 4×4 sisteminide ilk uygulayanda renaulttur.

  20. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    dostum canını sıkmaya gerek yok. f1i bilen insan renaultun f1 için ne anlama geldiğini bilir zaten. daha takım yada motor olarak ne demek onu ayırd edemediler sanırım.he birde lafı gelmişken. turbodan ziyade 4×4 sisteminide ilk uygulayanda renaulttur.

  21. Renault Takımı'nın F1'e giriş yaptığı yıl 1977'ymiş. 1985'e kadar kesintisiz olarak devam etmişler. Toleman Takımı '81-'85 arası yarışmış ve 1986'da Benetton tarafından satın alınmış. Benetton Takımı '95-'97 arası ile 2001'de Renault motoru kullanmış. 2002'de Renault, Benetton Takımı'nı satın almış ve 2010 Renault Takımı'nın -en azından şimdilik- F1 deki son yılı olmuş.

    Renault'nun 'takım' performansı

    Sezon: 18
    Katıldığı yarış: 287
    Katıldığı araç: 554
    Start aldığı araç: 543
    Pol: 51
    İlk çizgi: 91
    Galibiyet: 35
    Podyum: 98
    En hızlı tur: 31
    Puan: 1245
    Tamamlanan tur: 26092
    Tamamlanan km: 125432,538
    Liderlik yapılan yarış: 88
    Liderlik yapılan tur: 2514
    Liderlik yapılan km: 12149,610

    1977; 0 puan (17 yarışlık sezonda 8 yarışa katılıp yalnızca 4'ünde start almışlar ve yalnızca tek pilot (Jean-Pierre Jabouille) yarıştırılmış.)
    1978; 3 puan, 12.
    1979; 26 puan, 6.
    1980; 38 puan, 4.
    1981; 54 puan, 3.
    1982; 62 puan, 3.
    1983; 79 puan, 2.
    1984; 34 puan, 5.
    1985; 16 puan, 7.
    2002; 23 puan, 4.
    2003; 88 puan, 4.
    2004; 105 puan, 3.
    2005; 191 puan, Şampiyon
    2006; 206 puan, Şampiyon
    2007; 51 puan, 3.
    2008; 80 puan, 4.
    2009; 26 puan, 8.
    2010; 163 puan, 5.

    Motor üreticisi Renault

    1977-1986, 1989-1997 ve 2001-2010 arasında, toplam 29 sezonda kendi takımı da dahil olmak üzere 7 takıma motor tedarik etmiş.

    Katıldığı yarış: 467
    Katıldığı araç: 1475
    Start aldığı araç: 1459
    Pol: 175
    İlk çizgi: 318
    Galibiyet: 130
    Podyum: 346
    En hızlı tur: 130
    Puan: 3664,5
    Tamamlanan tur: 72013
    Tamamlanan km: 341882,698
    Liderlik yapılan yarış: 243
    Liderlik yapılan tur: 8886
    Liderlik yapılan km: 42531,755


    Şampiyonluk Yaşadığı Ortakları

    Benetton-Renault

    Katıldığı yarış: 67
    Katıldığı araç: 134
    Start aldığı araç: 134
    Pol:6
    İlk çizgi: 14
    Galibiyet: 12
    Podyum: 34
    En hızlı tur: 13
    Puan: 292
    Tamamlanan tur: 7058
    Tamamlanan km: 33668,139
    Liderlik yapılan yarış: 25
    Liderlik yapılan tur: 645
    Liderlik yapılan km: 3267,462

    1995; 137 puan, Şampiyon
    1996; 68 puan, 3.
    1997; 67 puan, 3.
    2001; 10 puan, 7.

    Williams-Renault

    Katıldığı yarış: 149
    Katıldığı araç: 291
    Start aldığı araç: 291
    Pol: 79
    İlk çizgi: 149
    Galibiyet: 63
    Podyum: 141
    En hızlı tur: 69
    Puan: 125
    Tamamlanan tur: 15382
    Tamamlanan km: 71745,981
    Liderlik yapılan yarış: 105
    Liderlik yapılan tur: 4234
    Liderlik yapılan km: 19779,497

    1989; 77 puan, 2.
    1990; 57 puan, 4.
    1991; 125 puan, 2.
    1992; 164 puan, Şampiyon
    1993; 168 puan, Şampiyon
    1994; 118 puan, Şampiyon
    1995; 112 puan, 2.
    1996; 175 puan, Şampiyon
    1997; 123 puan, Şampiyon

    Red Bull-Renault

    Katıldığı yarış: 71
    Katıldığı araç: 142
    Start aldığı araç: 142
    Pol: 20
    İlk çizgi: 37
    Galibiyet: 15
    Podyum: 38
    En hızlı tur: 12
    Puan: 704,5
    Tamamlanan tur: 7265
    Tamamlanan km: 36607,408
    Liderlik yapılan yarış: 26
    Liderlik yapılan tur: 1008
    Liderlik yapılan km: 5098,855

    2007; 24 puan, 5.
    2008; 29 puan, 7.
    2009; 153,5 puan, 2.
    2010; 498 puan, Şampiyon

    Renault Takımı ile McLaren Takımı kıyaslanabilir. Renault motoru ile Mclaren'i kıyaslamak abesle iştigaldir.

  22. Formula 1 tarihinin 4 büyük üreticisi Ferrari, Lotus, McLaren ve Williams'tır. Bu takımların zirve yaptığı zamanlar da olmuştur çok gerilerde kaldığı da. Zaman zaman şampiyonluk kovalamış ama bir türlü ulaşamamış oldukları zamanlarda yaşamışlardır.

    Şu an ki Williams'ın durumu maalesef ileride ışık göstermiyor. Ama McLaren'in son 10-12 sezonu '83-'99 arası Ferrari'yi anımsatıyor.

    Ferrari 16 yıl üzerine şampiyon oldu da bu arada geçen sürede büyüklüğünü kaybetti mi? Hayır. McLaren 12 sezondur şampiyon olamıyor, O büyüklüğünü kaybetti mi? Hayır.

    Her geçen sezon hedefe ulaşmak daha da zorlaşıyor. Çünkü gerek rakiplerin teknolojik ve teknik anlamda ilerlemesi, gerek yeni kurallar mücadeleyi kızıştırıp rekabeti arttırıyor. McLaren şampiyon olur mu, olursa ne zaman olur; müneccim değilim, bilemem. Ama o ışık kaldığı sürece problem değildir.

  23. Geçen sene bu zamanlar McLaren'in sezon içerisinde aracı geliştirmede zorlanabileceğini çünkü kaynak sıkıntısı yaşayabileceğini bu sayfalarda belirtmiştim. Gerek sezonun sonlarında McLaren'in iki rakibinin ardında kalması, gerek geçenlerde çıkan "2010'un En İyi Değerli Takımı McLaren" (http://www.trf1.net/formula1_haberler/18316-2010-un-en-iyi-degerli-takimi-mclaren.html) başlıklı haber düşüncemin bir nebze de olsa haklı çıktığını gösterdi.

    Bu haberdeki gecikmenin sebebi de daha doğrusu sebeplerinin biri de bu maddi sıkıntı olabilir. Bir diğer sebep şampiyonluğun hayalden öteye gidemeyeceğinin belli olduğu son yarışların gelmesine rağmen hala MP4-25 için verilen uğraş (McLaren mühendisleri ya Brezilya ya da Abu Dhabi'de hala F-Kanalı ile oynuyordu).

    Takım geçen sene Mercedes'teki %40 hissenin %29'unu geri aldı. Bu sezon kalan %11'i almak zorunda. Yani buraya harcanacak kaynak geçen seneye göre daha düşük. Ancak yine de para paradır, giden para aracın gelişimini etkileyecektir. Ron Dennis'in kafayı kullanacağından şüphem yok. Bir an önce hisselerin bir kısmını Ortadoğu'dan bir şeyhe satacaktır, satmalıdır 🙂

  24. 01McLaren01  avatarı

    ferrarinin rekoru 1979-2000 pilotlar, 1979-1999 takımlar değilmiydi? 16 yıldan fazla olması lazım.

  25. Eeeeeee…Mclaren boş depoyla turlar atıyor diyelim,Ferraride geçen sene hep doluydu,ne var bunda..Sezon sonu ne oldu..Bu hesap kitap Ferrariye herhangi bir artı kattımı hayır..

  26. Yani karışmayayım dedim ama artık yeter.Renault F1 1970 yılından bu yana birkaç aralıkla yarışlara çıkan hem motor tedarikçisi hem de otomobil üreticisi olan bir Formula1 takımıdır. Renault 1977 yılında Silverstone'da ilk çıkışlarını yaptıklarında turbo morotu Formula1'e tanıtan ilk takım olmuştu. Yarışlar kazanmış ve dünya şampiyonluklarına ulaşmış Renault Takımı 1990lı yıllarda Williams ve Benetton takımlarına motor tedarikçiliği yapıyordu.1992 Yılı ile 1997 yılları arası Williams ve Benotton Renault ile şampiyonluklar kazanmıştır takım 2001 yılının sonun da Benottonu satın alarak 2002 de Yüzde yüz Renault olarak spora geri dönmüştür ve üç yıl geçtikten sonra 2005 -2006 yılları arasın da hem takımlar hem pilotlar dünya şampiyonu olmuştur.Biz Ferrari gibi 16 yıl aradan sonra şampiyon filan olmadık 30 yılı açıklayın bende öğreneyim Renault F1 30 yıl hiç kesintisis hangi yıllar arasında F1 de kalmış söylermisiniz.Ayrıca son altı yıla baktığımızda Renault Motorlarının ve takımının şampiyonluklarını görürsünüz 2005 -2006 Renault F1 2010 Redbull Renault buda gurur verici birşeydir.

  27. SịאĎŖąġỌSå  avatarı
    SịאĎŖąġỌSå

    =))

  28. muhtemelen tek katmanlı difüzöre, f kanalsız bir aero pakete sahip, sade bir paketle piste çıkarlar. Süspansiyon özellikleri 2011 aracına paralel olur, pirelli lastiklerini test ederler böylece.

    çok sofistike bir çözüm bulup saklıyor olabilirler, ya da yetiştiremediler yepyeni paketi, alel acele bir şeyler yapıp teste yetiştirmektense, ilk testleri pirelli lastiklerinin son halini tanımaya harcayabilirler… hangisi bilemiyoruz tabi, bu konuda yetiştiremedik demezler de muhtemelen.

    Bu arada yeni aracı tanıtacak ve ilk testlere sunacak olan takımlar da araçlarının son halini kullanmayacaktır, tek zeki takım bu konuda red bull veya mclaren değil, örneğin ferrari geçen sene gelişmiş jant dizaynını son testlere yakın ortaya çıkarmıştı, böylece diğer takımlara kopyalama şansını vermediler, klasik söylemdir ama doğrudur, bu ilk testlerde piste çıkacak araçlarla ilk yarışta piste çıkacak araçlar arasında çok farklar olacak.

  29. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    tamamda dostum. konuşmalarda tezat oluşuyor yine. 30 yıllık renault olayından bahsediyorsunuz. ama onun yanında mercedes 2 sene önce şampiuyon oldu diyorsunuz. renault takım olarak 8 senelik bir takımdı. 8 sene içinde aldığı yol hiç azımsanmayacak derecede bence. 8 seneye 2 şampiyonluk sığdırması cabası. malesef 13 yıldır bunu başaramadı. dilerim 2011 muradına ererler. renault taraftarının mclarene böyle laflar ettiğine şahit olmamışsın demekki. 2005 yılında gırtlak gırtlağa gelindiğini hatırlıyorum ben 🙂 o yıllarda da ferrari ile mclaren arasında çekişme yoktu ama yakın geçmişte çok gördük. çıkarlar ve mücadele kimin arasındaysa çatışma kaçınılmaz oluyor bence. 🙂

  30. SịאĎŖąġỌSå  avatarı
    SịאĎŖąġỌSå

    mp4-26 yine yanlış..

    Boş depoyla tur atıp zaman listesinin en üstüne çıkmayı Rosberg'ten sonra en çok yapanlar mclaren pilotları oluyor genelde.Bu geçen sene testlerdede böyleydi,sezon içerisinde,cumartesi-pazar günleri geride kaldıklarının 1-2 ve 3.antremanlarında hafif depoyla tur atıp zaman listesinde en kötü 3.olup BBC,Eurosport yada ülkemizdeki spor haberlerinde atıyorum Bahreyn'de en hızlı zamanın sahibi davidson oldu gibisinden haberlere çıkıp,spor haberlerinde 1 adım daha fazla görünüp,Amerikalıların dediği gibi 15dk lik şöhretin tadını çıkarmaya meraklı bir takımdır.
    Hatta o kadar çok severlerki,davidson eğer zaman tablosunda 2.liğe inmişse hemen anında piste yollanır.Bunu eleştirmek için söylemiyorum.Beni rahatsız ediyor.Çünkü diğer bütün takımlar hemen değil bir süre sonra yollarken bu mcalren de daha sık yapılan bir durum.
    Hatırlarsan geçen sene testlerde,Ferrari ilk testleri domine ettikten sonra hiç 1.olamadı.Genelde mclarenler sabah ve öğleden sonra hafif depoyla turlayıp sonradan yarışa yönelik ayarlar yaptılar.Hatta şunuda söyleyeyim,Ferrari 2010 sezonunnda (örnek veriyorum çünkü 2006 dan beri bu yapılıyor) kaç defa sezon içinde testlerde ilk sırada yer aldı.mclaren kaç kere.
    Yaptıkları aslında kötü birşey değil.Kötü anlamdada söylemedim.Ama geç tanıtılan bir araç tv da ne kadar görünürse o kadar iyidir.
    Birde anlamadığım neden her dk konu ALonso ya geliyor.Alonso 2 kere dünya şampiyonu olmuş.2 kerede kaçırmış.Hamilton 2008 den beri olamyor.şu anda 3.yılın içine girdi.Artık 26 yaşında.Yani bir arakdaşımızın yaptığı yorumda dahi her seferinde konu Alonso ya dönüyorsa bırakında bizde birşeyler yazalım.

  31. bazı insanları matematik yok diye eleştirmişsin bende şimdi sende zeka yok diye eleştiri yapardım ama neyse boşver.

  32. motor tedariksici olmak önemli değil dostum ozaman Mercedes 2 sene önce şampiyon oldu.ben renault'cuyum demişsin ben hç bir renault'cunun mclaren hakkında böyle bi yorum yazdığını görmedim. yusuf kardeşimin dediği gibi ferrarinin 16 yıllık rekorunu ve renault'nun 30 yıllık rekorunu kıramayacağız ama olsun.

  33. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    renault mu 30 yıl olmadı? elinin altında internet var dostum. araştır bşraz bence williams ile benetton ile kazanılan şampiyonlukları saymıyorsun galiba. ok motor tedarikcisi desek. o zaman sana göre renault 2002 de kendi adıyla yarışmaya başlamadı öylemi* hangisi. seç beğen al.

    yaptığım yorumların alonso ile ne alakası var onu anlamadım? ben kendi irademle mclarenin verdiği demece yorumumu ekledim arkadaşım bunda gocunulacak ne var ki? alonso mclarende tutunamadı diyede bi kinim yok mclarene. sadece kendimi bildim bileli mclarene has dır bu antipatim. sadece 12 yıldır şampiyon olamadı dedim. yani sen ilgilendiğindne beri. ha yoks abaşarııs yokmu. tabikide var. TAG ve honda ile uzun zaman domine etmişliğide olmuş, helal olsun. ama 12 senedir. hakkinenden kalma şampiyonlukla anılıyo bende bunu yakıştıramıyorum şahsen. 16 senelik ferrari şampiyonsuzluğu ile 13 arasında matematiksel olarak çok fark yok ayrıca…

  34. bence senin için en hayırlısı alonso olmalı biz oturup alonso da ne zamandır şampiyon olamadı ha diyormuz? çünkü bizim işimiz mclarenle alonsonun ne yaptığının bi anlamı yok bence sende aynısını yapmalısın mclarenin ne yapıp ne yapmadığını bırakp alonsoyla ilgilenmelisin yoksa sen de mi "la bunlar alonsoyu çok eleştiriyorlar du bi iki laf da ben edeyim onlara da nasıl bişey olduğunu görsünler hehe"cilerdensin?
    her türlü lafa tahammül ederim ama şu şampiyon olamadığımız döneme laf etmeyin lütfen benim gibi 98den beri izleyen ve gençliğini şampiyonluk görmeden geçirenlere ayıp oluyor 2007 bile bu kadar rahatsız etmiyor beni lütfen hassas olalım bu konuda eğlencelik bir tarfı yok

  35. tam tersi sonraki testlerde daha ağır olmak demek tabi sonra hafiflemek normal olan da bu ne yani ferrari tüm testleri dolu depoyla mı atacak? boş depoyla yüzlerce tur atmak ne kadar hata ise dolu depoyla yüzlerce tur atmak da o kadar hatadır izlendin mi bilmiyorum ama 2010 senesinde araçların depoları yarış sonunda boşalıyordu yani aracı hafif de denemek lazım 😀
    tamam insalar alonsoyu ferrariyi belki biraz fazla eleştiriyor buna karşılık vermek istiyorsun haklısın ama biraz mantık temeline dayansın mclaren veya ferrari hagi sene testlerde boş depo ile çıkıp prim yapmak istedi? 2009da testlerde 2 sn yiyorduk yine de boş depoyla tamamlamadık tüm test sürecini aslanlar gibi 2 snyemizi de yedik
    yine de her takım boş depoyla, dolu depoyla attığı kadar tur atmak zorunda sonuçta bu araçlar yarışın yarısını yarım depo benzinden daha azıyla da geçirecekler değil mi?
    eleştirini çok da geçerli görmedim kendini geliştirmelisin bu konuda

  36. Yusuf  Hitay avatarı

    renault hımm,yani şampiyon olunamamış 30 küsür yıl. bir şey ifade etmiyo olsa gerek.

    ne de olsa kıllık yapmaktan başka bi amaç yok, anca sidiği uzağı fırlatma derdi.

  37. Yusuf  Hitay avatarı

    "ferrarinin efsane 16 yıl serisini yakalayamayız belki ama 12 yılda iyi bir rakam."

  38. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    benim ferrari ile bir işim yokki. isme kanıp ferrarici sanma, geçmişten beri renaultu desteklerim. 12 benim için bi; gün diliminin son saati , ay satısı birde şampiyon olunamayan 12 seneyi hatırlatıor. ama pardon 2011 deyiz 13 oldu sanırım 🙂

  39. Yusuf  Hitay avatarı

    ferrarinin efsane serisini yakalayamayız belki ama 12 yıl bir rakam.

  40. f-kanal 2011 de yasak sistem araçtan çıkarılacak mı yada kers yerleştirilecek mi ağırlık dağılımı felan ne olur gibi bir çok soru geldi aklıma ama keşke biraz daha detaylı bilgi verselermiş
    ''yani temelde MP4-25 ama 2011 aerodinamik parçalarının eklendiği bir aracı kullanmayı planlıyor''
    ifadesi çok kapalı kalıyor
    Kaynak: http://www.trf1.net/formula1_haberler/18533-mclaren-yeni-aracini-ilk-testin-ardindan-tanitacak.html#ixzz1ARANAeva

  41. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    şampiyon olunamamanın serisi. üzülüyorum şahsen.

  42. Yusuf  Hitay avatarı

    12 yıllık efsane seri ?

  43. fantastico _alonso avatarı
    fantastico _alonso

    herşeyden önemlisi. 12 yıllık efsane seri son bulacakmı? bunu desinler önce.

  44. Yusuf  Hitay avatarı

    birde berlin neyin nesi ?

    mclaren mercedes ortaklığı zamanında almanya da tanıtırdık araçlarımızı.

    geçen yıl vodafone binasında tanıtmıştık, peki bu berlin neyin nesi ?

  45. Yusuf  Hitay avatarı

    mantıklı sebepleri olabilir. sonuçta 2011 de köklü değişiklikler olmayacak, yani zaten hali hazırda mp4-26, mp4-25 in geliştirilmiş hali olucak. o nedenle f-kanal gibi farklı sistemler geliştirdilerse ilk testten aracın genel değişimini göstermek istememeleri çok normal.

  46. SịאĎŖąġỌSå  avatarı
    SịאĎŖąġỌSå

    Daha sonraki testlerde daha fazla tur atacaklar.Buda daha fazla hafif depo demek.Buda testlerde önlerde olmak demek.BCC sports ta 3 dakika gözükmek demek.hmmmmmmmmmmm düşündürücü.

  47. force india da rüzgar tünelinde daha fazla çalışma yapmak istedikleri yönünde bir açıklama yapmıştı bu konuda testlerin yetersiz olduğu yönünde sıkça vurulan demler felan aklımızın bir köşesindeyken olayın artısı eksisi iyi hesaplanmıştır umarım

  48. rakipleri ne yapmış, kendileri nerde ona bakacaklardır belki

  49. ilginç , neweyin yaklaşımına benziyor…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir