Ferrari Valensiya'da İlk Cebi Hedefliyor

yazar:

kategori:

Sezon başlarında son seansa kalmakta bile güçlük çeken takım, F2012’ye eklediği güncellemelerle ileri yönde adımlar attı ve galibiyetin ciddi adayları arasına girdi.

Alonso geçen hafta sonu bitime yaklaşırken gerilese de Kanada’da zafer mücadelesinin içinde yer aldı. Maranello kökenli takım Montreal’de yeni egzoz düzenini kullanmıştı.

İspanyol Gazete Marca’ya göre Ferrari, Valensiya için de güncellemeler olacak ve bu yenilikler, aracın azami hızını ve çekişini geliştirecek.

Yazar Marco Canseco: “Amaç, senenin ilk pole pozisyonunu elde etmek.”

Takım Patronu Stefano Domenicali de aynı yönde ifadeler kullanmıştı.

 


Yorumlar

  1. alperdunga (Spanish GP-1996) avatarı
    alperdunga (Spanish GP-1996)

    40 kez diyince olsaydı senin sayende en hızlı araç ferrari olurdu

  2. bir adama 40 kere sen delisin dersen adam en sonunda deli olur.hala ferrarinin mclaren ve rbr nin gerisinde olduğunu iddia edenler var. tam tersi en önde ferrari var.canada gibi mclarenin baskın olması gereken pistte bile ferrari mclarenle aynı tempoda yarıştı rbr yi geçti.yağmurlu havada uçtu gitti malezyada sezonun en çok güncelleme yapılan ve gidişatı belirleyici pistinde ispanyada tüm rakiplerini geride bıraktı williams süprizi hariç daha neyin en zayıfı ferrari en güçlüsü ferrari şampiyon olamazsa hem pilotlarda hemde takımlarda niye diye sorarlar adama bir deli bir kuyuya bir taş attı sezon başından beri 40 akıllı çıkaramadı

  3. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Neyse uzatmayalım herkes haklı kendince sonuçta.

  4. rocco junior avatarı

    Ayrıca madem bana yazma,ağız dalaşına girmek istemiyorum diyorsun o zaman kendin yazma arkadaşım.Madem benim karakterimi beğenmiyorsun ne diye cevap yazıyorsun?Dinime küfreden Müslüman olsa.İstemiyorum diyor paso cevap yazıyor.Çok delikanlıysan,beni kötülediğinin aksine karakterliysen sen yazma.Bende bu adam harbi adammış derim daha sana cevap atmam anlatabiliyor muyum?Yoksa burada senin söylemenle cevap vermeyi durduracak değilim.Senin pilotuna ya da takımına art niyet bir nefret taşımıyorum.Hakkımdaki tüm saptamaların gibi buda yanlış.Özellikle bir takım ya da pilota kinim yok.O yüzden sitede epeydir yazan biri olarak herkes nasıl birisi olduğumu bilir.Şu son yorumlarda sana kibirli ve dayı bir tipleme gibi geldim belki ama gerçekte tam aksi bir insanım sadece bam teli durumlarında değişiyorum.Onda da takip ettiğim kadarıyla senin yorumlarının bendeki kötü etkisinden olabilir.Yani hani nabza göre şerbet mi diyorlar aynen öyle.Yoksa burda herkese böyle yazıyor değilim.3-5 arkadaşımızvar hiç geçinemediğim bunun dışında bir şey yok.Sana ayrıca bir kin beslemiyorum emin olabilirsin.Yarın unuturum

  5. Talha Yıldız avatarı
    Talha Yıldız

    valensiya ya egzozun geliştirilmiş modelini ve orjinal acer kanalı artık çalıştığı için ona uygun difüzör getirilcekmiş ve yeni ön kanat arka kanat da var joseluisf1 taban hakkında şey yazmış newey bu sefer kopyalamak zorunda kalıcak yazmış taban için

  6. rocco junior avatarı

    Senden izin alacak değilim sana cevap vermek için.Ben istediğim kadar yazarım eğer kurallara aykırı değilse.Zırt pırt karakterden girme bende daha sivri cevaplar yazmayayım.Git kendin nerde eskiyorsan eski adama bak akşam akşam.Kimseye bilmişlik taslamıyorum millete taslayan sensin yok diğerleri gelişmiyormuşmuşta yok 2013e odaklanmayında.Önce sen alaycı konuşmanı bırak.Burda ben dediğim gibi sen ve senin gibi tiplere bu cevapları veririm hiç gocunmam.Spor benim gibiler sayesinde yürüyordu bu ülkede senin gibiler sayesinde battı.Görevimi sonuna kadar yerine getirdim.Herkese anlattım tanıttım,ünide projemi yaptım yarışa gittim,dergisini aldım vs vs bu ülkeye ilk uyduğu girdiğinde tanıdım ben f1i aralıksız 18yıl izledim ne ne konuşuyorsun?Beni tanımaz etmezsin 1 adama 1 insana bakıp senin yüzünden bitti diyorsun.

  7. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Bak işte gerilmene gerek yok.Ben pole alacak güce ulaşamayacaktır demişim kendi bilginin seviyesi sana kalsın ben kendi bildiğim kadar yorum yaparım sanada düşmez bunu irdelemek yok yeni taraftarmışım gözünde senin gözün benim için birşey ifade etmiyor ne sanıyorsunuz acaba kendinizi sadece belli bir kitle bu sporu izler belirli kitle anlar diğerleri hiç bir halttan anlamaz sadece biz biliriz havalarına giriyorsunuz.Afedersinde sen ve senin gibi düşünenler yüzünden bu ülkede bu spor yayılamıyor yeniysem yeniyim buyur hoşgeldin aramıza senide eskitelim demen gerektiği yerde inceden aşağılama cabalarına girmen aslında senin nasıl bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor gerçekten laf dalaşı yapmak istemiyorum seninle devam etmezsen memnun olucam yoksa cevap hakkı doğuruyorsun bana.

  8. rocco junior avatarı

    Ya arkadaşım,senin gibi adama anlayacağı laftan konuşuyoruz.Sen değil başkası olsa böyle konuşmam.Benim nasıl yorum yaptığımı herkes bilir.Sen daha f1 için yeni izleyici kitlesindesin benim gözümde.Ancak yorumların sivri ve ukalalık akıyor haliyle bizde saça göre tarak uzatıyoruz anlatabildim mi?Yoksa burda son derece saygı duydupum yorumcular var.Yorumlarımın %80ininde bu tarz konuşmam bilgi veririm bazen alırım sorarım muhtemellikten bahsederim elime geleni paylaşırım görüşümü bildirim.Senin gibi bol keseden sallamam

  9. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb
    Gerek f1 biglinizi gerek insanlık olarak gerek görgünüzü ve konuşma tarzınızı değiştmeniz laızm.Kimseye saygınız yok.Anca benim adamım muhabbetleri.

    Bunları söyleyen biri ''Keşke öyle bir imkan olsa eminim sonra bir daha konuşmak istemezsin.'' diyor bana insanlıktan ve konuşma tarzından bahsediyor nekadar ters işler yapıyorsun kabadayılık yaparak klavye başında benim veya başkasının düşüncelerini yorumlamalarını değiştirebileceğinimi sanıyorsun acaba? Ben yorumumu yapmışım ister katıl ister katılma benim buna saygım var tifosiliğinizi heryerde belli etmeyin sırf destekçisi olduğum pilot ve takıma kıl kapıyorsunuz diye insanların yorumları düşüncelerini öngörülerini sorgulayamaz ve saldıramazsınız dahada seninle muhattap olmak istemiyorum sende benimle olmazsan sevinirim.

  10. [quoteSize iyi gelişimler o zaman.Her şeyi siz biliyorsunuz her şeyi en iyi anlayan sizsiniz çünkü siz tifosisiniz.Seninle laf ebeliği yapmayacağım sonuçlardan sonra yorumlarımı yazarım yine ozaman konuşuruz seninle.]

    Biz buralarda olacağız da bakalım sen burada olacak mısın?

  11. rocco junior avatarı

    Benle konuşacakmış bak sen!Keşke öyle bir imkan olsa eminim sonra bir daha konuşmak istemezsin.Herşeyi biliyoruz diye iddaa eden yok.Aksine bunu sen iddaa ediyorsun.Kesin hüküm bildiyirosun.Lakin kesin hüküm bildirmek ve yanılmamak sadece Allaha mahsustur sen kimsin ki be kardeşim şu olmaz bu olmaz diyebiliyorsun?Biz burda hep temkinli ve ihtimalleri hesap ederek kounşuyoruz.Ama sen ve senin gibi arkadaşlarımız toyluklarını atana kadar epey zaman lazım.Gerek f1 biglinizi gerek insanlık olarak gerek görgünüzü ve konuşma tarzınızı değiştmeniz laızm.Kimseye saygınız yok.Anca benim adamım muhabbetleri.O daldan o dala durmadan adam değiştirmek ayrı bir meziyetiniz.Hem ayrıca sonuçtan sonra herkes konuşuyor bundan kolay ne var?Herşey ortadadır zaten.Ha ben dedim oldu diye karşıma çıkma sonrada kahin sıfatı ile dolaşma yani.Sonuca göre konuşmaktan kolay bir şey yoktur yani.Kalkıp bana Alonso kazanamadığında bakınzı ben demiştim deme gafletinde bulunma

  12. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Size iyi gelişimler o zaman.Her şeyi siz biliyorsunuz her şeyi en iyi anlayan sizsiniz çünkü siz tifosisiniz.Seninle laf ebeliği yapmayacağım sonuçlardan sonra yorumlarımı yazarım yine ozaman konuşuruz seninle.

  13. Cihangir Rai & Fernando avatarı
    Cihangir Rai & Fernando

    Her habere her yoruma her defasında lastik muhabbetinin eklenmesınden gayet sıkılmıs durumdayım..Yok piyangoymus yok bilmeceymiş iyi çalıştırmaymış kötü çlıştırmaymış.. Üretici firma 3 veya bes cesıt lastık uretıp takımların önune koymus lastikler bunlarıdr sende oda buda aynı lastikleri istediğiniz gibi kullancaksınız mc lere ayrı ferrariye lotusa redbl a ayrı lastik üretimi yok sonuçta değilmi? E herkese aynı lastik üretilip veriliyor ise takımların ayrı ayrı üretici firmayı suçlamasının manası kendi beceriksiliklerini örtmek için bir bahane ? refleks ? vs imidir ? manası nedir ? anlayamıyorum mevcut lastıklerı herkes kullanıyor ve ortada bir eşitlik söz konusu iken herşeyı buraya yuklemek normalmıdır arkadaşlar ? lastiğin ömrünü ve dayanılılıgını uzatan veya kısaltan onlaraca etken varken siz neyın analizni neye göre yapıpta pirelli f1 in içine etti diyorsunuz? herkeste aynı lastık var değilmi ? e yere basma kuvveti, sürat pilotajın sürüş stili egzostan cıkan havanın lastiğe olumulu veya olumsuz etkisi ve bir çok etken var ve bunları en ıyı kullanmyaı bılen iyi turlar atıyor burada lastiğe *** atmak yerıne daha mantıklı şeyler dusunsek daha ıyı olmazmı. ki asıl söylemek ıstedıgım konuya geleyım Alonso nun her gp de lastiklerinin çabuk tuketmesının en buyuk sebebı gridde aracını lımıtlerının ustunu en cok zorlyacak sekılde kullanan pilot olmasıdır her yarış özetini izlerken dikkat edın hızlı virajların her çıkışında körb leri tamamen kullanan hatta hafıf dısarı tasan pilot hangısıdır ? elinde grideki en iyi paket olmadıgından dolayı bu sekılde zorlayarak kullanırken lastıklerın dıger pılotlara göre cabuk erımesı bence gayet normaldır sözlerım kımseyı kucultmek ıcıntmek ıcın degıldır tamamen kendı dusuncem..
    Saygılar.

  14. Bu lastik olaylarından iyice sıkıldım her pozisyon kaybeden, pol alamayan tur yiyen, takım arkadaşı ile arada ucuk farklar olan, spin atan kaza yapan.. vs.. herkesin ilk bahanesi lastik oldu olmayada devam ediyor, Pirelli Ferrariye farklı mc lere farklı redbl a farklı lastik üretiyor değil herhalde, adamlar her pistte değişik seçenek getiriyor arkadaş alın bu budur ısteyen ıstedıgı gıbı kullansın herşey eşit sonuçta? O takım çalıştırabılıyor su takım çalıstıramıyor falan dı filan dı arkadaş bir lastiğin çalısıp çalışmamasını etkileyen on larca faktör var ve bunları en ınce detayına kadar bilemeyız değilmi aracın yere basmasıydıi egzos tan cıkan havanın lastiği az veya cok ıstıması gibi bunları en aza indirgeyenın aşınması daha az oluyor belliki.. ama özellikle alonso nun lastıklerının dıger pılotlara göre erken iflas etmesının en buyuk sebebi bence aracı kesınlıkle son lımıtlerınde kullanmasıdır ki her hızlı virajda en cok dısarı taşıp korb lerı sonuna kadar kullanan pılot kendısıdır kı bu bırcok arkadas tarafından lastıgı bıttıgı ıcın kaydınıgının sanılmasıdır.. diğer araçlar paket olarak daha ıyı durumda oldugu ıcın okadar zorlamayarak lastikleri daha ıyı kullanmaktadırlar.. kısacası fia nın getirdiği kurallar çerçevesinde teknolojı olarak daha ust sevıye keşfedilemedğinden dolayı çoğu takım hemen hemen aynı teknolojılerı kullandıgından veya kullanabılmekte oldugundan (kopya çalma araklama vs. gibi ) bu kadar çok takımın bırbırıne yakın sürelerde gıtmesı nın olmasının kaynagı bence tamamen bu yuzdendırve gayet normaldır.
    Saygılar.

  15. ƒєяηαη∂σ  αℓσηѕσ avatarı
    ƒєяηαη∂σ αℓσηѕσ

    sezon içinde ne olur bilmem ama sonunda inşallah alonso şampiyonluk sayısını 3 yapar

  16. sulonsoo sulonsoo avatarı
    sulonsoo sulonsoo

    redbull giibi illegal şekilde gelişmiyorlar en azından

  17. fatih kılıç avatarı
    fatih kılıç

    polü alsanda almasanda her yarışta 10 kere tur yesende. sezonu en son sırada bitirsende. en zengin takım değilde en fakir takımda olsan. civataya muhtaç olsanda. GÖNLÜM SENDEN BAŞKASINDA DEĞİL FERRARİM. BU KALP SENİN İÇİN ATIYOR.

  18. bildiğim kadarıyla iki seçenek var ve tamamen tercih meselesi;
    1- Orijinal dilinde Valencia diye yazılması ya da
    2- Türkçe yani Valensiya diye yazılması.
    Arkadaşlar tercihini bu yanda kullanmış…

  19. Abiciğim şu isimleri düzgün yazın Valensiya ne ya 🙂

  20. rocco junior avatarı

    Bravo,güzel sallamışsın.Hayatımda gördüğüm enf1 bilgisinden yoksun yorum

  21. rocco junior avatarı

    Bir yerde sezon başı sıralama turları farkları ve kaç sn fark kapandığı her yarış nasıl oluştuğu hesaplanmıştı ama 1sn yada daha fazla bir farkı kapattığını biliyorum takımın.Bulursam paylaşıcam.yani millet neden bunu bu kadar takmış anlamadım sanki imkansız bir şey yada bunu Ferrari'nin yapması söz konusu olamazmış gibi.

  22. rocco junior avatarı

    Nerden biliyorsun,gökten vahiy mi iniyor?Şu tarz olmayacak etmeyecek yapamaz tarzı yorumları bırakın artık yahu!Baydınız cidden sanki çok biliyorsunuz.Kesin yargılarınız cidden size kalsın arkadaşlar.Pole alırsa yada ilk çizgiden start alırsak daha yazma o zaman.Ayrıca diğerleri de araçlarını geliştiremeyecek mi diyorsun.Elbette ama herkesin aracında oynayabileceği bir alan var.Ferrari'nin hep söylediğimiz gibi aracı daha açık gelişime.Diğerleri daha çok mevcut şasinin ömrünü dolduruyorlar.Sezon başından beri kapanan farka bak anlarsın.Hani yorum yazıyorsunuz bari bilgi sahibi olduktan sonra yazın

  23. alperdunga (Spanish GP-1996) avatarı
    alperdunga (Spanish GP-1996)

    yarış temposu derken dolu depo demek istediniz herhalde. çünkü yarışın sonlarında hep süründük. en hızlı zamanları son turlarda sauber atarken biz orta sıra takımlarına eşitleniyoruz.

  24. alperdunga (Spanish GP-1996) avatarı
    alperdunga (Spanish GP-1996)

    hemen hayal kurmayalım, reel olarak araç hala Mclaren ve Redbull'un gerisinde. Bir kaç şans ve rakip hatalar nedeniyle iyice havalandılar. Hala ilk 3 içinde, en yavaş, dengesiz, sürmesi zor ve lastik harcayan araca sahibiz, e tabi bir de en ******** ve iktidarsız pit duvarına (pit ekibine demiyorum). Diğerlerine göre tek avantajımız Alonso

  25. ƒєяηαη∂σ  αℓσηѕσ avatarı
    ƒєяηαη∂σ αℓσηѕσ

    geçişinde zor olduğunu düşünürsek(drs ile bile) valencia da pol gerçekten çok önemli alonsonun artık kendi evinde yarış kazanması lazım 2006 dan beri kazanamıyo zaten1 tane galibiyeti var heralde kendi evinde bu sene çok yaklaştı ama çok sıradışı bir şekilde maldonado kazandı inşallah valencia da kazanır ve şampiyona lideri olur tekrar

  26. Team Sauber C31 avatarı
    Team Sauber C31

    Meşrubatçıların en azından bir vasfı var Toyota gibi Bmw gibi Honda gibi spordan kaçmıyorlar 🙂

  27. Q3 e girmek için Alonso'nun kusursuz bir tur atmasına ihtiyaç duyuyorduk. Tüm yumuşak lastikleri harcayarak Q3 e girdiğimiz için Q3 te tur atmadığımız yada sırf atmak için attığımız bile oldu. Yarış tempomuz daha iyiydi fakat azami hız ve çekiş eksikliğinden dolayı araç geçmek DRS ile bile eziyet oluyordu.

    Takım 4 farklı egzos kombinasyonu denedi. Her antrenmanda kanatları sarıya boyadılar, flowvis ile rüzgar tüneli verilerini kontrol etmek için. Hemen hemen her yarışta bir güncelleme vardı. Aracın sorununu bile tam anlayamazken bu kadar gelişim elde edildi. Sezon başında en büyük baş ağrısı yaratan düzlük hızı ve çekiş konusunun en önemli olduğu Kanada gibi bir pistte sıralamalarda 3. sıra elde edildi. Yarış galibiyeti kovalandı. Yapılan gelişimi sayılarla belirtmek yada ölçmek zor aslında. Ama sene başında hayatta toparlanamazlar, bu seneyi de yaktılar gözüyle bakılan takım şuanda liderliği zorluyor.

    işin en güzel tarafı rüzgar tüneli-simulasyon verileri pisttekilerle uyuşmaya başladı artık, o korelasyonu düzelttiler sonunda. Eskiden araca gelen güncelleştirmeler işe yaramıyordu, şimdi gelenler ufak yada büyük ileriye bir adım sağlıyor. Bu da geleceğe bakarken bize umut veriyor. Valencia'ya güncelleştirmeler gelecekse, onlarda beklendiği gibi çalışırsa, pol mücadelesi vermek işten bile değil, yarış galibiyeti mücadelesi ise -yani asıl önemli olan- kesin olarak verilecektir diye düşünüyorum.

    Aracın gelişimini Felipe Massa'nın performansıyla bile anlamak mümkün

  28. valenciyada pole için zaten rbr ve ferrari aday.ferrari son yarışta çok gelişmiş burayada güncelleme ile geliyormuş.alonsonun rakibi webberi zaten geçmesi lazım rakibi vettel onuda geçip pole alması lazım en kötü vettelin arkasında ilk cebi alması lazım

  29. prancing horse avatarı
    prancing horse

    dün öğleden sonra bu haberi gördüm ve siteye her girişimde bu haber gözüme çarpıyor daha doğrusu gözüm bu haberi arıyor ve gülümsüyorum. vay be diyorum sezon başında ferrarinin durumu hiç iç açıcı değildi şimdi ise pole den bahseder oldu. nerden nereye hey gidi hey:) umut sözcüğünü çok severim iyi hissettiriyor. evet ümitvarım pole neden olmasın….

  30. ferrari avustralya ve çin dışında o kadar da kötü değildi. malezya'da yağmur sayesinde sauberden sonra en hızlı araçtı. bahreynde ilk 10'a rahat girip tur atmamayı tercih ettiler, ispanyada ilk 3teydi. monaco'da yarış tempoları mclarenler de dahil çoğundan iyiydi. kanada da ise rahat 2. olabilecekleri yarışı strateji hatasıyla kaybettiler.

    yani şuana kadar ferrari sadece çin ve avustralyada kötü bir araçla yarıştı. diğerlerinde ilk 2 veya 3 takımın içindeydiler.

  31. Button ın açıklamalarından öte bazı yöneticilerin açıklamalarınıda hatırlıyorum.Button neden bahsetmişdi… Ferrariye binen ALonso mu demişti yoksa İşde Alonso hemde Ferrari ye biniyor.. bi cacık olmaz gibisinden bahistemi bulunmuşdu.Bazen böyle açıklamalar olabiliyor.Macca taraftarları burunlaşrının güzelliğiyle önünürken şimdi uyduruk bir burun sahibi oldular ama itiraz yok…

  32. Verdiğim rakamlara tepkiniz olur diye azalttım… sebebi; uçukluğundan bahsetmemeniz içindi. Örneğin… Ferrari başta 1.5 sn gerideydi ve ben 1,2 sn olarak yumuşattım. Gelişimler 0,8 sn civarlarında ama ben 0,6 sn olarak verdim.Başka açıklama yapmama gerek varmı? Bu sırada … bende Mercedes GP taraftarıyım.

  33. Görüş açına ve yorumuna kahkahalarla gülüyorum. Sanırım ki F1 i yaa sadece yarış günlerinde izliyorsunuz yada bakmak istediğiniz şekliyle yorumluyorsunuz. Testler sonrası yada sezon öncesi ve hatta ilk yarış öncesi ve sonrasındaki açıklamaları bir daha kontrol ederseniz belki daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.Fikir edinmek yada fikir yürütmek aynı şeyler değildir.

  34. sanıldığı kadar kötü değildi bu sözümün arkasındayım.isteyen istediğine inansın, bunda yanlış yok. ferrari sezon öncesi testlerde ve ilk yarışlarda dikkat ederseniz viraj girişlerinde ve çıkışlarında ne önü ne arkası tutuyordu, çekişi kötüydü.daha çok lastik problemini işaret ediyor.ortada bir gerçek var lastiği çalıştıramıyorsanız en az 1 sn geride kalıyorsunuz. ferrari lastikleri anlamakla birlikte en az 0,5 sn de diğer güncellemelerden gelince durumu eşitledi, ortada mucize filan yok. her yarış hafta sonunda lastiği çalıştıramayanların durumuna şahit olduğumuz bir ortamda, yok lastikten değil,yok bundan değil diyen kesim açsın gözünü iyi izlesin. bu sene farklı diyoruz sizin kafanız hala geçmişte herhalde.her yarış piyangoya dönmüş, sebep? tabiki lastikler. sezon başı pirelli değilde bridgestone kullanılsaydı emin olun o 1,2sn dediğiniz fark olsa olsa 0,4-0,5 olacaktı. ona kalırsa ilk yarış redbulda 0,7-0,8 sn fark yedi sıralamada, bu farkı yiyen adamlar bahreynde pole aldı ve uçtu, monacoda ilk sıradan başladılar,kazandılar,canada da pole aldılar. görmek istediğinizi gördüğünüz zaman böyle oluyor malesef. kısacası durum şudur: lastikleri iyi çalıştırmak en önemli faktördür.
    ilk yarış bahreyn olsaydı, bende çıkar derdim ki McLaren yarış temposu açısından 1 saniye geride, böyle berbat bir araç olamaz, sonra ispanya ya gelince vay be 1,5 sn geliştik mi diyecektim?? neyse boşverin siz bakmak istediğiniz açıdan bakın, gerçekler ortada isteyen alır, isteyen almaz.

  35. sanıldığı kadar kötü değildi bu sözümün arkasındayım.isteyen istediğine inansın, bunda yanlış yok. ferrari sezon öncesi testlerde ve ilk yarışlarda dikkat ederseniz viraj girişlerinde ve çıkışlarında ne önü ne arkası tutuyordu, çekişi kötüydü.daha çok lastik problemini işaret ediyor.ortada bir gerçek var lastiği çalıştıramıyorsanız en az 1 sn geride kalıyorsunuz. ferrari lastikleri anlamakla birlikte en az 0,5 sn de diğer güncellemelerden gelince durumu eşitledi, ortada mucize filan yok. her yarış hafta sonunda lastiği çalıştıramayanların durumuna şahit olduğumuz bir ortamda, yok lastikten değil,yok bundan değil diyen kesim açsın gözünü iyi izlesin. bu sene farklı diyoruz sizin kafanız hala geçmişte herhalde.her yarış piyangoya dönmüş, sebep? tabiki lastikler. sezon başı pirelli değilde bridgestone kullanılsaydı emin olun o 1,2sn dediğiniz fark olsa olsa 0,4-0,5 olacaktı. ona kalırsa ilk yarış redbulda 0,7-0,8 sn fark yedi sıralamada, bu farkı yiyen adamlar bahreynde pole aldı ve uçtu, monacoda ilk sıradan başladılar,kazandılar,canada da pole aldılar. görmek istediğinizi gördüğünüz zaman böyle oluyor malesef. kısacası durum şudur: lastikleri iyi çalıştırmak en önemli faktördür.
    ilk yarış bahreyn olsaydı, bende çıkar derdim ki McLaren yarış temposu açısından 1 saniye geride, böyle berbat bir araç olamaz, sonra ispanya ya gelince vay be 1,5 sn geliştik mi diyecektim?? neyse boşverin siz bakmak istediğiniz açıdan bakın, gerçekler ortada isteyen alır, isteyen almaz.

  36. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Mükemmel bir hesap ve bakış açısı.Hatta eksiği var fazlası yok.
    Konuya istinaden Martin Whitmarsh'ın bir sözü şöyleydi: ""Her yarış 0.2 saniye gelişmezseniz geride kalırsınız""

    Ferrari'nin sezon başında en iyi 6.takım olduğunu ve hatta Button gibi üst düzey bir takımın sürücüsü tarafından rakip olarak dahi görülmediği günleri unutmayalım.

    Hataları asgariye indirip aracını keşfeden ve üstelik bunu yeni bir ekiple yeniden yapılandırarak kuralları ihlal etmeden yapmaya çalışan bu takım, tebriği de saygıyı da hakediyor.

  37. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Sezon başından beri Mclarende Redbullda MGP de en hızlı takımlardı zaten gelişmelerine gerek yok lastikleri anlama ve EBD den kaybedilen avantajları gidermekle uğraştılar sezonun ilerleyen zamanlarında zaten göreceksin gerçek yarış pistlerinde fark ortaya çıkacaktır.Yağmurdan starttaki karmaşalardan kimin ne derece iyi olduğu hala çok net değil.son olarak gelişimler yarım saniyenin çok üstünde zaten.Yasaklanan EBD ile Redbull 2 saniyesi elinden alınarak sezona başladı en sonra Canada GP de aldığı pole ortada bu da o kaybedilen 2 saniyenin nasıl geri alındığının açık kanıtıdır görmek istemezsin o ayrı konu saygılar.

  38. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Şöyle söyliyim ozaman Ferrari 1.2 sn geriden başlamışsa çok büyük gelişimler gösterdi diyorsunuz 2 yarış öncesine kadar yerden yere vurduğunuz takımınızı Redbull Sezona 2 sn kaybederek başladı ve McLaren ile hep önde oldular yeni EBD siz aracı anlamaları sadece zaman aldı lastiklerle beraber.Tamam gelişim gösterdi Ferrari ama şunuda unutmayın şans faktörü herzaman etkilidir hemen saldırı pozisyonuna geçmeyin yorum yapıyoruz bizde.Diğerleri kötü olmasaydı puan durumu kesinlikle böyle olmazdı Hamiltonun pit sorunları olmasa şuan daha fazla farkla lider konumunda olacaktı.

  39. Sen rahat ol.McLaren ve Red Bull'a yetişemesek bile Alonso şampiyonluk yarışında kalmak için sizin pilotlarınızın boşluklarından faydalanıp gerekli puanları alır.

  40. Kesinlikle ana fikir doğru. Rakamlar her pistte böyle değildi elbet ama kimi pistlerde 1,5 saniye yediğimizi hatırlıyorum.

  41. Sezon başından beri ne gibi bir gelişim gösterdi ki mclaren ve redbull, eğer yarım saniyeden daha fazla ise buyur kanıtla.

  42. donnie darko avatarı

    Temel olarak katılıyorum. Ancak bana göre olay biraz daha farklı. Bu gelişmeleri her takım yapabiliyor mu? Bütün takımlar ne zaman yasaklanan veya yeniden serbest bırakılan bir sistem olmasının haricinde toplu halde aynı seviyede gelişebildiler? Cevap hiçbiri. Çünkü büyük takımlar ne kadar geride başlarlarsa o kadar çok gelişme potansiyeline sahip olurlar. Yani bardak ne kadar boş ise o kadar fazla sıvı alır.

    ama kesinlikle yapılan işi küçümsemiyorum. Adamlar harika iş başardılar. Ve bence bu işi exterem durumlar haricinde herzaman başarabilecek 3-4 takımdan birisi Ferrari. Dolayısıyla tebrikler…

  43. Aslında lastiklere davranış açısından Ferrari oldukça yumuşak, ama dediğin gibi biraz daha geliştirilebilir

  44. Verdiğin rakamlar çok uçuk. Ama mesajının anafikrine katılıyorum.

  45. Sezon başlarken Ferrari dğer araçlardan yaklaşık olarak ne kadar gerideydi: Takriben 1,2 sn. Sezon başından itibaren diğer araçlardan öncülük edenler ne kadar geliştiler : Takriben 0,6 sn. Şu an Ferrari öncülerden ne kadar geride: Takriben 0,3 sn. Gridde , takriben 1,5 sn gelişmeyi yapabilen bir babayiğit daha varmı (1,2+0,6-0,3=1,5sn).Benim taraftarı olduğum takım dahi bu gelişmeyi yapamamışsa… becerebilene şapkamı çıkarmıyorum ama saygısızlıkda etmiyorum.Tüm takımların gelişiminden iki kat daha fazla gelişen takım Ferrari ise adamların çalışma azmine saygı duymak gerekli.

  46. Kimi Raikkonen avatarı
    Kimi Raikkonen

    bu ekiple pole almıycaklarda lotus ekibiylemi pol alacaklar ?

  47. soylediklerine katiliyorum, dogru bu sene en iyi gelisen takim ferrari cunku sene basinda araba ii degildi, zaten ii olan bi paketi guncellestrmesi cok zordur o yusden fazla goze carpmaz

  48. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Mclaren Redbull sanıyormusunki kendilerini geliştirmeyecek hep aynı kalıcaklar.Sezon ortası 2013 aracına odaklanmayın yine.

  49. ok… biz 2013 e odaklanalım

  50. Fantastic Seb avatarı
    Fantastic Seb

    Bu sezon ferrari kesinlikle pol alacak güce ulaşamayacaktır

  51. Yusuf  Hitay avatarı

    öyle söylediğin kadar hızlı viraj barındırmıyor, sadece son sektörde bulunuyor.

  52. rocco junior avatarı

    Haydi çocuklar başarabilirsiniz.

  53. ferrari'nin getirdiği bütün güncellemeler işe yaradı ve büyük adım oldu hepsi. Bu seferde büyük güncellemeler işe yararsa olabilir. Valencia monako gibi değil cadde pisti ama gayet hızlı virajları var. Ferrari için hızlı virajlı pistler avantaj. Çekiş ve azami hız güncellemeleri Ferrari için çok uygun ve eksikleri olan alanlar. Yavaş yavaş tüm eksiklerini gideriyorlar. Bu sene en iyi güncelleme yapan takım. Her yarış için yenilikler var. Mücalede Hamilton ve Alonso arasında geçecektir.

  54. Orta sınıf için zorsa meşrubatçılar için de zor 🙂 "Şaka Şaka :D"

  55. Katılıyorum.Bazıları Ferrari'ye o kadar düşman ki başarılara bir bahane aramak için biryerlerini yırtıyorlar.

  56. the huntsman  avatarı

    Zor..Ama umalım bakalım.Pole olmasın,zafer olsun.Yinede zor,hedef Hamilton ve Vettel'in önünde tamamlamak olmalı.

  57. Mclaren_Sauber_Duhan avatarı
    Mclaren_Sauber_Duhan

    Orta sınıf bir takım için cok zor 😀 Şaka Şaka 😀

  58. Ferrari (FAster) avatarı
    Ferrari (FAster)

    Kanada'da Son Turlarda Alonso =)

  59. remux cayden avatarı

    sikimi alır

  60. Valensiya karakter olarak Monaco'ya benzeyen bir pist. Monaco'da hızlı olan araçların/pilotların Valensiya'da da hızlı olması lazım.

    Ama bu sezon hiçbir şeyi kesin olarak bilemiyoruz tabi.

  61. Bunun lastik çalıştırmakla bir ilgisi yok. Her şeyi lastiğe bağlamayalım. Ferrari sezon başında kötüydü çünkü araç kötüydü.

    Araca yapılan güncellemelere bakarsanız aracı hızlandıran şeyin lastik kontrolü güncellemeleri değil, aero paketleri olduğunu fark edersiniz.

  62. Bu da sonuçta aracın zayıflığını gösterir.ÜStelik sadece lastik değil çekiş ve hız problerimiz de çok fazlaydı hatta Alonso Avusturalya antremanlarında start finiş düzlüğünde DRS açıkken Karthikeyn'ı bile geçemiyordu.Aracı hhem lstik hem de çekiş ve hız anlamında düzelttik.Çekiş ve hız hala sorunlu olsa bile lastikleri iyi anlamış gibiyiz.

  63. bu konuda bir miktar yanılgı var. sezon başında ferrari aracı redbul ve mclaren den yavaştı ama o kadarda değil, fark azdı, farkın büyükmüş gibi görünmesinin sebebi lastikleri çalıştıramamaktı. tıpkı şu anda jenson button da olduğu gibi. yani ferrari aracı öyle sanıldığı gibi traktör filan değildi. düşünün, eğer Lewis, button gibi lastiklerde sorun yaşasa MP4-27 ye 24 ten bile kötü diyebiliriz.gerçekte öyle mi? değil.. bu sezon böyle, lastikleri iyi çalıştırmak herşeyin başında geliyor. ferrari şuanda lastik aşınma değerlerinde mclaren den daha iyi. Lewis ve ferrarinin hızlarına bakarsanız nerdeyse eşitler. kısacası aracınız kötü değildi, lastikler öyle gösteriyordu.

  64. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    valencia monaco gibi.. MSC için artık podyumda 2.lik 3.lük hedefi olmamalı polü alıp kazanması şart! yeterince haybeye puan kaybetti 7 yarışta.

  65. Forza Ferrari avatarı
    Forza Ferrari

    Valenciada pol almak monakoda pol almak kada önemli o yüzden burdaki pol çok anlmalı olacaktır ve ferrari pole hasret umarım valenciada muradımıza erer polden başlayıp kazanırız yarışı

  66. Michael Schumacher avatarı
    Michael Schumacher

    Önümüzdeki yarışı izlemeyeceğim..Ama Red Bull ve Vettel Cumartesi polü kimseye bırakmaz..Yarışta Kanada gibi geçer..Hamilton, Vettel ve Alonso arasında.

  67. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    valencia monaco gibi.. MSC için artık podyumda 2.lik 3.lük hedefi olmamalı polü alıp kazanması şart! yeterince haybeye puan kaybetti 7 yarış.

  68. sen benimsin avatarı

    ferrari bu ekiple pole pozisyonunu bile elde edecek kapasitede değil elde etse bile muhtemelen aptalca bi strateji ile yine yarışı kazanamazlar! görünen köy klavuz istemez. senelerdir köy aynı köy görünmüyormu yoksa görmekmi istemiyorlar onu anlamış değilim. sizden bi cacık olmaz!

  69. önce lastiklere iyi bakalımda sonrası ilk cep olsun bide pit hatası yapmasalar bir daha iyi olur

  70. admin bunuda al

  71. f1ferraridir avatarı

    kırmızıları önde görmeyi özledim hadi hayırlısı

  72. Basarabilirlermi? Redbull birakmaz gibime geliyor bundan sonra..

  73. Ferrari%100 avatarı

    Güncellemeler Masaya uyarsa o bile pole alır performansı süperdi son iki yarışta
    Kanadada 5>likte olsaydı podyuma çıkma imkanı vardı hemde %100

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir