Kapadokya Barrichello'yu Büyüledi

yazar:

kategori:

İki günlük Kapadokya turu kapsamında, konakladığı otelde bir süre dinlenen Formula 1 pilotu Rubens Barrichello ve beraberinde gelen 3 yakın arkadaşı sonrasında rehber eşliğinde her yıl 2,5 milyonu aşkın yerli ve yabancı turist tarafından ziyaret edilen Göreme, Ürgüp, Zelve, Çavuşin, Uçhisar ve Avanos’daki tarihi ve turistik merkezler ile Avanos ilçesine bağlı Özkonak beldesinde bulunan Yeraltı şehrini gezdi.

Yeraltı şehrini çok ilginç ve harika olarak niteleyen Barrichello, rehberden ayrıntılı bilgi aldı. Akşam saatlerinde ise dünyada günbatımının seyredilebileceği en önemli mekanlar arasında yer alan Ürgüp ilçesine bağlı Ortahisar beldesi sınırları arasında yer alan Kızılçukur Vadisine giden Rubens Barrichello, sonrasında Ürgüp ilçesine geçerek 1985 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesine dahil edilen Kayakapı Mahallesi’ni gezdi.

İlk hristiyanların yaşadığı Göreme Milli Parkı sınırları içerisinde yer alan ve restorasyon çalışmaları sonrasında turizme kazandırılan Kayakapı’da bulunan Kayakapı Premium Otel’de akşam yemeği de yedi. Otelin sahibi Yakup Dinler’in onuruna verdiği yemekte Türk ve Osmanlı mutfağının seçkin yemek ve tatlıları yanında Barrichello ve beraberindekilere, ana yemek olarak ise pekmez soslu kuzu tandır ikram edildi.

Rubens Barrichello, bu sabah saatlerinde ise Royal Balloon tarafından kendisine özel tahsis edilen sıcak hava balonu ile 1 saat boyunca Aşk Vadisi, Güllüdere, Çavuşin, Paşabağ ve Devrent Vadisi’ni havadan izledi. Balondan cep telefonu ile Kapadokya manzarasının fotoğraflarını çekti.

Barrichello, üç yıl önce İstanbul’da yapılan yarış sonrasında özel uçakla gezmek üzere geldiği Kapadokya’ya hayran kaldığını ve tekrar gelmek üzere fırsat kolladığını söyledi.

Tatilini 3 arkadaşı ile birlikte Türkiye’de geçirmeyi planladıklarını ve bu nedenle 3 gün önce Antalya’ya geldiklerini ifade eden Barrichello, “2 gün Antalya’da kaldıktan sonra dün Kapadokya’ya geldik. 3 yıl önce gelmiş ve gezmiştim. Tekrar gelmek istiyordum. Arkadaşlarımla birlikte geldim. Dün bölge turu yaptık. Çok muhteşem ve ilginç bir bölge. Önemli kısmı bölgede çekilen Salva Jorge dizisi nedeniyle Kapadokya’ya, Brezilyalılar gelmek istiyor. Bölge turları ile ilgili fotoğrafları instagram hesabımda yayımladım. Yayınladıktan sonra “bölgeyi gez ama balona binme” yorumları yapıldı. Ben bu yorumlara katılmıyorum. Balonun güvenli olduğunu düşünüyorum. O yüzden bineceğim dedim ve bindim. Muhteşem bir tur oldu. Gökyüzünden Kapadokya harika görünüyor. Ayrıca takım arkadaşım olan Michael Schumacher’e de bölgeyi ve balon turunu önereceğim.” diye konuştu.

Uçuş sonrasında Rubens Barrichello ve beraberindekilere hatıra olarak madalya takıldı. Barrichello ve arkadaşları balon turu sonrasında İstanbul’a gitmek üzere özel uçaklarıyla Nevşehir’den ayrıldı.