2014 Malezya GP – Pole Pozisyonu Hamilton’un!

2014 Formula 1 sezonunun Malezya’da gerçekleştirilecek 2. yarışı öncesinde pole pozisyonu Mercedes pilotu Lewis Hamilton’un oldu.

Yoğun yağmur altında geçen zorlu koşullarda Hamilton 1.59.431 ile en hızlı isim oldu ve Malezya’da pole pozisyonunu kazanan isim oldu. Böylece Hamilton sezonun ilk 2 yarışı öncesinde polün sahibi oldu.

Red Bull pilotu Sebastian Vettel sıralamalarda 2. olurken Ferrari’den Fernando Alonso 3. olacak gibi görünüyordu ancak son anda Mercedes pilotu Nico Rosberg 3. sıraya yükselerek Alonso’yu bir sıra geriye itti. Alonso, 2. seansta Toro Rosso sürücüsü Kvyat ile yaşadığı temas sonucunda süspansiyonu kırıldığı için son bölüme geçememe riskiyle karşı karşıya kalmıştı ancak mekanikerler Alonso’nun aracını zamanında hazırlamayı başardılar.

Red Bull’un Avustralyalı sürücüsü Daniel Ricciardo’nun 5. olduğu sıralamalarda, antrenmanlarda Mercedes’lerin ardından en hızlı isim olan Kimi Raikkonen 6. olabildi.

Force India pilotu Nico Hulkenberg 7. olarak son seansa kalmayı başarırken takım arkadaşı Sergio Perez ancak 14. olabildi.

Mclaren sürücüleri Kevin Magnussen ve Jenson Button seansı 8 ve 10. sıralarda tamamladılar. Spin atan ancak yine de son seansa geçmeyi başaran çaylak sürücü Magnussen, ikinci sıralama seansında da deneyimli takım arkadaşı Button’u geride bırakmayı başardı.

Toro Rosso pilotu Jean- Eric Vergne, sevdiği yağmurlu koşullarda bir kez daha son seansa kalmayı başardı ve seansı 9. sırada tamamladı.

Toro Rosso’nun çaylak sürücüsü Daniil Kvyat, Alonso ile temas yaşadığı 2. seansta 11. olarak kılpayı son seansı kaçırırken onu Sauber’den Esteban Gutierrez takip etti.

Yağmurlu koşulları sevmeyen Williams’ta Felipe Massa 13, Valtteri Bottas 15. sırada yer aldılar.  Onların arasında Force India pilotu Sergio Perez ayırdı.

Büyük sorunlar yaşayan Lotus pilotları seansı 16 ve 17. sırada tamamladılar. Pastor Maldonado ilk seansta elenirken Romain Grosjean güçlü bir şekilde 2. seansa kaldı ancak o da 2. seansta pozisyonunu geliştiremedi.

Sezonun 2. yarışı olan Malezya GP, Türkiye saati ile 10.00’da başlayacak.

Poz Pilot                Takım                  Süre       Fark 
 1. Lewis Hamilton        Mercedes              1m59.431s
 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m59.486s  +0.055s
 3. Nico Rosberg          Mercedes              2m00.050s  +0.619s
 4. Fernando Alonso       Ferrari               2m00.175s  +0.744s
 5. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      2m00.541s  +1.110s
 6. Kimi Raikkonen        Ferrari               2m01.218s  +1.787s
 7. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  2m01.712s  +2.281s
 8. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      2m02.213s  +2.782s
 9. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    2m03.078s  +3.647s
10. Jenson Button         McLaren-Mercedes      2m04.053s  +4.622s
Q2 elenme derecesi: 1m36.811s                                   Fark **
11. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    2m02.351s  +3.310s
12. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        2m02.369s  +3.328s
13. Felipe Massa          Williams-Mercedes     2m02.460s  +3.419s
14. Sergio Perez          Force India-Mercedes  2m02.511s  +3.470s
15. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes     2m02.756s  +3.715s
16. Romain Grosjean       Lotus-Renault         2m02.885s  +3.844s
Q1 elenme derecesi: 2m01.689s                                     Fark *
17. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         2m02.074s  +4.891s
18. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        2m02.131s  +4.948s
19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      2m02.702s  +5.519s
20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      2m03.595s  +6.412s
21. Max Chilton           Marussia-Ferrari      2m04.388s  +7.205s
22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      2m04.407s  +7.224s

% 107 derecesi: 2m05.385s

Yorumlar

“2014 Malezya GP – Pole Pozisyonu Hamilton’un!” için 109 yanıt

  1. Kuala Lumpur, 14, Malaysia 30-3-2014 Saat:6:00 AM MYT
    24°C Çok Bulutlu

    Şu an Hissedilen 26°C
    Gündüz En Yüksek Sıcaklık 33°C
    Gece En Düşük Sıcaklık 25°C
    Şu an Ültraviyole İndeksi 0 Düşük
    Hava Basıncı 982 milibar
    Rüzgar Yönü
    Rüzgar Şiddeti 0 km/saat
    Nem % 94
    Çiy Noktası 23°C
    Görüş Mesafesi 8 km
    Güneş Doğuş Saati 7:14 AM
    Güneş Batış Saati 7:22 PM

    Bugünün tahmini
    Gündüz
    (Saat 7:00-19:00 arası) Öğlen Fırtına
    En Yüksek Sıcaklık 33°C
    Rüzgar keşişleme 12 km/saat
    Nem Oranı ortalama % 74
    Yağış ihtimali % 80

    Gece
    (Saat 19:00-7:00 arası) Yaygın Fırtına
    En Düşük Sıcaklık 25°C
    Rüzgar gündoğusu 8 km/saat
    Nem Oranı ortalama % 86
    Yağış ihtimali % 50

    1. Saatlik olarakta 16.00 da %51 yağmur 17.00 de %47 yağmur yağma ihtimali varmış.Yağmur geçişleri olacak gibi.

  2. Eskiden, hani Monza’da olsun Spa’da olsun jilet gibi arka kanatlarla yarışılabilen zamanlarda yağmur ayarlarında kanat açıları arttırılır ve süspansiyon sertlikleri ayarlanırdı. O zamanlar esas etkiyi mekanik, yani süspansiyon ayarı yapardı.

    Günümüzde ise arka kanatlar standart. Ön kanadın açısını arttırarak elde edeceğin yerebasma gücü devede kulak bile değil, devede tüy. Günümüzde yağmur ayarı neredeyse tamamen süspansiyonla ilgili.

    Yağmur ayarı mekanik ayardır, süspansiyondur. Kuru havada sert olan süspansiyonlar yağmurlu havada yumuşatılır.

    1. Ha bir de yağmurda vites mevzusu vardı. Ama bu sezon vites oranlarının sabitlenmesi mi diyeyim, homologe edilmesi mi diyeyim anladınız siz onu, işte o mevzuyla o da gitti.

  3. ForzaFerrari avatarı

    Konu dışı: Beyler yarış saat kaçta? sitede 11 yazıyor bi tv kanalı spor kanalında yarış 10 da diyor.

  4. Yağmur ve DF tartışmasını keyifle okudum, her katılanın da ellerine sağlık.

    Daha rahat açıklayabilecek bir nokta var; Malum araçlar lastik üzerinde gidiyor ve üretilen DF lastik aracılığıyla piste aktarılıyor. Yağmur yağınca da lastiğin yol tutuşu üçte biri civarına (bu yol otomobillerindeki değerdir) düşer. Bu saatten sonra ne kadar DF üretirsen üret kurudaki kadar yola basamazsın. Ayrıca aracın üzerine temiz hava yerine su damlalarıyla karışık buhar geldiği için ince detay diyebileceğimiz aero kısımları eskisi kadar da DF üretemez. Biraz yoğunluk farkı olur, o kadar.

    Yağmur yağınca kanat açılarını vs max DF için ayarlarlar ki az tutunmaya rağmen bir nebze de yol tutuşu olsun. Nasıl olsa yüksek hıza çıkamayacaksın, nasıl olsa erken fren yapmak zorunda kalacaksın.

    Aerodinami, F1 araçlarında yağmur çamur buz demeden her zaman önemlidir, araçların tasarım mantığı böyle zaten. Yağmurda eskisi kadar işlev göremiyor sadece, sıfıra inmiyor. F1 araçlarının da temelde ne kadar yakın olduklarını düşünürsek yağmurda çok daha yakınlaşmamaları için bir sebep yok. Fark yaratan detay aero gitmiş bir kere.

    Mekanik yol tutuş önemli elbette ama bunun takımlar arasında neredeyse aynı seviyede olduğu yönünde bir düşüncem var, ne kadar doğru bilemiyorum.

    Bilmediğim veya yanlış bildiğim bir şey varsa çökün, öğreneyim. Ukalalık yapacak biri değilim 😀

    1. biraz ukalalık gerek. özellikle sana verilen cevap o yöne itiyorsa 🙂

      yine politik bir şekilde fikrini belirtmişsin 🙂 ben de mekanik yol tutuşun araçlar arasında o kadar farklı olduğunu düşünmüyorum. mercedes’in monacoda hep iyi olmasının asıl sebebi mekanik tutuşu değil motorudur bence. 2012’de bile öyleydi. v8 dönemi de olsa müşterisine ayırdığı motorla kendi motorunun tamamen aynı gücü ürettiğinden emin olamayız.

      su buharı ile üretilen DF düşüyor ancak tüm araçlarda aynı durum olduğu için öneminde bir değişiklik olmuyor. yani şöyle basit bir örnek yağmursuz 200 üretiyorsa redbull ve merc 180 ise, yağmurlu 180 redbull 160 merc diye basit bir mantıkla açıklanabilir. yani aradaki farklar aynı. ve bunun üzerine kaygan pistte yere basma çok daha fazla gerektiği için, aeronun önemi artıyor. düşüncem bu.

      meclise bir not: bakın, düzgünce yazana nasıl düzgünce cevap geliyor.

      politik meclis vs dedim de aklıma geldi. yarın seçim var. hayırlısı.

      youtube da kapandı bu arada, hamilton’ın turu burda:

      http://surftunnel.org/surf.php?u=7YSUP4XP58niCDeXcWYGgzZW8omQsfsdSZ%2Fk0%2FkYHKX9f5lj30E%3D&b=29

  5. vw-tdi-power avatarı

    Çok ilgisiz izledim turları ama diyeceğim 3 şey var.

    Nico sıralamalarda da yarışta da gayet başarılı, 7.lik gayet güzel bir sonuç gerçekten. En güçlü gerçekçi sonuçlardan biri hatta.

    Esteban Gutierrez Sauber ile çok iyi bir iş çıkardı gerçekten.

    Williams yağmurda gerçekten rezalet sıralamaların ikisinde de gördük. Yarış performansları kuru havada bir tek Mercedes’ce geçilebilir ama yağmur gerçekten kötü. Üstlerde görmek istiyorum Williams’ı artık sıralamalarda hadi be Felipe hadi be Valtteri..

  6. McLaren, Williams ve Ferrari’den bir açıklama gelmedi mi bu 2-3 sn’lik farklar hakkında?

  7. Yarış saati hakkında…

  8. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Yağmurda downforce’un önemi artarmış hahahhahahahahah xD

    1. royalhunt: raikkonen yağmurda kötü

      berkcan: raikkonen yağmurda kötüymüş ahahah xd xd 😀 zaa. nasıl yağmurda kötü dersin örnek 2005de, örnek 2007de örnek 2003’de (tcsiz dönem örneği yok)

      royalhunt:yahu o zamanlarda tc vardı?

      berkcan: ne tcsi bilader tc varsa herkesde var hem sen niye böyle diyon sonra hem kimi critical tc acdı yagmurda bilde konus ok.

      (bir süre sonra)

      “raikkonen’in yağmurda kötü olduğunu biliyoruz”

      fin bir arkadaşla konuşurken dün akşam söyledi, kimi yağmurda hiç bir zaman iyi olamadı diye. helal olsun dedim.

      1. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
        Berkhan Oğulcan Akçay

        Saçmasapan teorin altta çürüdüğü için bana sallamana gerek yok.

        Adım Berkhan Oğulcan’dır.

        Kimi yağmurlu havalarda pek çok kez iyi yarışlar çıkarmıştır. 2007’de şampiyonluğu kazanmasını Fuji’deki olağanüstü performansına borçluydu. Fakat takdir etmek gerekir ki her pilot her yağmurda her daim iyi performans veremez. Bahsettiğim yarışta senin takıntı haline getirdiğin TC olmasına karşın Alonso kendi kendine spin atarak yarış dışı kaldı ve şampiyonluğu kaybetti.

        Bir süre sonra dediğin kısımda ben hiçbir zaman öyle bir şey söylemedim. Bu sitedeki en sallamasyon adamsın. Bunu herkes biliyor. Boşuna debelenme. Benimle uğraşıp durma.

        ne tcsi bilader tc varsa herkesde var hem sen niye böyle diyon sonra hem kimi critical tc acdı yagmurda bilde konus ok.

        (bir süre sonra)

        “raikkonen’in yağmurda kötü olduğunu biliyoruz”

        Bu yorumların yazılış biçimine bakan herkes zaten bana ait olmadığını anlar. Ben senin gibi laubali ve saçmasapan cümlelerle uğraşmam.

        Sen olmasan kiminle eğleneceğiz hakkaten komik adamsın. Şu Vettel fanboyları bile birazcık olsun aşama kaydetti. Sen gün geçtikçe geriye gidiyorsun. Devam et.

        1. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
          Berkhan Oğulcan Akçay

          TC’siz örneğe takıldıysan:

          2009 Brezilya 2. seans yoğun yağmur. 3. seansta pist kuruyunca o seneki Ferrari otomobili malum.

          2008 İngiltere (Hamilton’ın efsane ilan edildiği yarış. Önde kimseyle uğraşmadan gitti) Hamilton’ın 3-4 saniye arkasından yaklaşıyordu fakat Ferrari pit duvarı ilk pitlerde yağmur lastiklerini değiştirmeyerek yarışı berbat etti.

          İlk aklıma gelenler. Elbette kötü olduğu zamanlar da yaşandı. Çünkü dediğim gibi her daim yağmurda kusursuz gidemezsin. Bu pek çok etkene bağlıdır.

          Ayrıca bazı otomobiller yağmuru sevmezken bazıları daha iyi performans verir. Mesela son 2 sezonun Lotus’u. 96’da Schumacher kuruda korkunç bir otomobille 2 galibiyetini yağmur altında kazandı. Bir arkadaş geçtiğimiz sezonlarda yağmur yağınca Ferrari otomobilinin pol aldığını söylemiş ki bu zaten senin teorinin saçmalığını kanıtlamaya yeter. Kuru zeminde sıralamalarda Red Bull’dan fark yiyen araç 2 polü de yağmurda almıştı.

        2. Yorumda katıldığım noktalar var ancak Alonso’nun Fuji 2007 kazasının TC ile alakası yoktu.TC’nin yağmurda getirisi wheelspini engellemesidir, Alonso yüksek hızlı bir virajda spin atmıştı.

  9. Schumi Nerde Ben Orda avatarı
    Schumi Nerde Ben Orda

    Bu arada bazı arkadaşlar f1 uygulamasına para vermişler ben jailbreak yaptım bedavaya satın aldım sonra pcye yedekledim itools ile tlfnu restore yaptım sonra tekrardan kurdum jbye gerek kalmadan boşuna o kadar para veriyorsunuz

    1. Pc için olanı yokmu bu proğramların ?

    2. bu dediginiz sadece ios’ da oluyor sanırım?

    3. iOS 7 den sonra cydia biraz sıkıntı yaptı bende. Hangi repository de var live timing. AppStore zaten görünmüyor istesen para ile de su an alamazsın. Appcake le bulduklarım demo versiyon çıktı.

      Şunu bi aydınlatsan sevinirim,

      iPad i sıfırlamak zorunda kaldım. Live timingsiz tatsız oluyor bu iş,

  10. hamilton’ın pole turu;

    http://surftunnel.org/surf.php?u=7YSUP4XP58niCDeXcWYGgzZW8omQsfsdSZ%2Fk0%2FkYHKX9f5lj30E%3D&b=29

    youtube kapalı burdan izleyeceğiz mecbur. burdan da aero’nun önemi anlaşılıyor. dikkat ederseniz düşük hızlarda en hafif dönüşlerde kaymaya başlayan araç hızı yükseldiği an hissedilir bir denge kazanıyor. frenlemelerde de çok iyi oluyor. kısacası görüldüğü üzere aero’nun etkisi yağmurda düşmez, artar. tüm yük mekanik tutuşta olsa, o araç hızlı virajları o şekilde kesinlikle dönemez. çünkü mekanik tutuş hızlanınca değişmez.

    1. Yusuf Hitay avatarı

      bak yine yanlış anlamışsın ve savını zorla devam ettirmeye çalışıyorsun. ilk açıklama cümlemde ne dedim? kanat açıları artırılır. evet. bunun downforce için olduğunu da hepimiz biliyoruz, kimse downforce önemsiz de demedi. ama gel gelelim, bu işlem son çaredir. zaten o kanat açılarıyla oynadığınız da bile, artık o araç az önce kuru zeminde kullandığınız araç değildir, hava akışı tamamen değişmiştir. bu değişiklik olabildiğince fazla yere basma gücünden yararlanmak için yapılıyor, çünkü ne oluyor? yağmurla birlikte araç downforce kaybediyor. o araçların niye kıçı başı ayrı oynuyor? kuru zemine göre çok çok daha az downforce üretebildiği için. yoğun yağmur altında, bir miktar yere basma gücü ve mekanik yol tutuşunuzla iş sürüş kabiliyetinize kalıyor. öte yandan kuru zeminde bile aslen mekanik tutuşun da önemli olduğu virajlara sahip bir pist burası. zaten yağmurda her pistte bu yeteneğe ihtiyacınız olur, o yüzden monaco’yu araya sokarak sapla samanı karıştırmayalım. brundle’dan daha iyi bilmiyorum, bilmeme de gerek yok. yağmurda herkesin hemen hemen aynı ayarı yaptığını bilmem yetiyor bana. yağmurda downforce’u artırmak başka şey(herkesin yaptığı), senin savunduğun şey başka şey. daha açık anlatamam heralde.

      1. o araçların niye kıçı başı ayrı oynuyor? kuru zemine göre çok çok daha az downforce üretebildiği için.

        yanlış. yerler ıslak ve kaygan olduğu için.

        daha az df üretmesinin sebebi de yağmurun aeroyu etkilemesinden değil, yavaş giden aracın daha az DF üretmesinden. ne kadar yavaş gidersen o kadar az df üretirsin.

        redbull konusunda sanırım brezilya örneğinden sonra haksız olduğunu farkettin.

        pistin mekanik tutuş gerektiren yavaş virajlara sahip olduğu doğru. ama konumuz yağmurda aeronun öneminin azaldığını savunman. ve bu da son derece yanlış.

        1. Yusuf Hitay avatarı

          her şekilde kendinle çelişmekten bıkmadın mı? yavaş giden araç daha az yere basma gücü üretir doğru. yani ne oluyor, doğru düzgün downforce üretemeyen araç mekanik yol tutuşun başarısına kalıyor büyük oranla. az biraz f1 oyunu oynamış olsan ve ince ayarlara hakim olsan bile böyle bir fikri savunmazdın.

          yere basma gücünün yağmurdan direkt olarak etkilenmediğini söylemek ise saflık.

          brezilya örneği ha? hani kaza yapmasa, en kötü ihtimalle hulkenberg’in podyumda ve redbull’un önünde bitireceği, mclaren ve ferrari’nin redbull’un önünde bitirdiği yarış mı? yapma gözünü seveyim. ben bu örneği kaale bile almadım sen gelmiş haklı olduğunu düşünüyorsun hala.

          sadece 2011 kanada ve macaristan örneği varken hala bunu savunabiliyor olman ilginç. 2011’i ebd ile domine eden redbull’un yağmurda nasıl diğer araçların seviyesine gerilediğini biliyor olmalısın. yağmurda aero etkinliği azalır, türlü türlü de örnek verebilirim, böyle bir konuda vakit harcamaktan da sıkıldım açıkcası.

          tartışma komik bir hal almaya başladı. lütfen bir şey yazmadan önce yazdıklarımı daha dikkatli oku.

          1. aracın kuru havadaki kadar df üretmemesi, önemsiz olduğunu göstermez. çünkü tüm araçlar aynı konumdadır. kuru havadan az df üretmesi de yerler kaygan olduğu için yavaş gitmesidir. yavaş virajlarda daha fazla kıç baş oynaması ise araç yavaşladığı için DF azalması sebebiyledir.

            yukarıdaki alıntıdan da yanlış şeyi savunduğun son derece açık. araçların yol kayganlığı sebebiyle değil de df üretemediği için kıç baş oynattığını savunmuşsun ciddi ciddi. o araçların tüm kanatlarını kes, kuru havada piste sal. 0 df üretse bile o şekilde kıçı başı oynamaz. çok yavaş gitse de stabil bir görüntü çizer. yol araçları gibi, karting aracı gibi.

            ha bu arada rb’nin brezilyada 20 saniye geriden geldiğini unutma. yarış başındaki kazayı hatırlatırım.

            70-80kmlik hafif dönüşlerde bile mekanik tutuş durumu kurtaramayıp araç hala kayarken, araç hızlandıktan sonra virajları hala çok hızlı birşekilde alması aero’nun toparlanmasıyla aracın yere oturduğunun kanıtıdır.

            cevaplarının tonu haksızlığını kabul ettiğini gayet iyi gösteriyor. sanırım bu kadarı yeterli 🙂

            1. Yusuf Hitay avatarı

              yahu hakikaten okuduğunu anlama problemi yaşıyorsun. sağ kulağını sağ elinle değilde sol elinle tutup bu kulaktır diyorsun. ikimiz de downforce az diyoruz, ama sen downforce azlığında asıl önemli olanın mekanik tutuş olduğunu kabul etmiyorsun. yukarıda alıntıladığın şey yanlış diyorsun, üstüne bir de kanatları kessek yine de araç kaymaz diyorsun 🙂 0 downforce üretse bu araçla ancak drift yaparsın. aracın sinirli olmasının, önden ya da arkadan kaymasının denge ya da downforce eksikliğinden kaynaklandığı söylememe gerek yok heralde.

              örnekler, savlar gerçekten müthiş.

              bilgisiz insanla tartışması bazen insanı gerçekten yoruyor, o yüzden çok nazik olmasa da terbiyeli şekilde anlatmaya çalışıyordum. ama gördüm ki nafile, vakit kaybı. belki daha vakti bol, daha öğretmeye kendini adamış biri sana uzun uzadıya, anlayacağın kadar detaylı anlatabilir.

              brezilya örneğin başlı başına fiyasko zaten. başka böyle zorlama bir örnek de bulabileceğini sanmıyorum. ha benim verdiğim örneklere de bir cevabın olamadı, o yüzden ancak böyle sırıtma şeklinde bir savunma mekanizması seçtin haliyle.

              neyse çok bile uzadı, sen mantık yürütmeye devam et.

    2. ForzaFerrari avatarı

      Aeronun etkisi yağmurda artmaz azalır. Yağmurda aracın mekanik yol tutuşu ön plana çıkar. Şu soruma cevap verir misin. Yıl 2012 ferrari sezona 2 sn yavaş başlamış ve aerodinami anlamında sınıfta kalmıştı. Malezya yarışında Alonso yağmurlu havada yarışı kazanmıştı. Aynı sene Alonso Almanya ve silverstonede yağmur altında geçen sıralamalarda da polü almıştı. Madem aero dinami bu kadar ön plana çıkıyor nasıl oluyor da ferrarinin sezon boyu aldığı 2 pol yağmur altında oluyor?

      1. işte malesef o kadar basit değil. 2012den 2 örnek vermişsin. ben de 2 örnek vereyim;

        redbull’un mekanik tutuşunun ferrari’den daha kötü olduğu, bu yüzden sıralamada alonso’nun polü alabildiğini söylemişsin, o zaman ben de sana sorarım: bu mekanik tutuşu kötü olan redbull, mekanik tutuşun gerektiği yağmurlu monaco yarışında nasıl zafer kazandı?

        veya vettel brezilyada 20 saniye geriye düştüğü yarışta aracı her bulduğu yere vurmasına rağmen nasıl 3. oldu?

        özellikle o sezon lastikleri yağmurda çabuk ısıtabilen kazanıyordu. ayrıca olaya sadece alonso’nun aracından bakıyorsun. ne kalitede bir sürücü olduğunu biliyoruz. aslında yağmurda aeronun öneminin artması hemen aerosu iyi olan aracın farkla kazanacağı anlamına gelmez. lastik ısıtması gibi bir sürü değişen var. dikkat edersen bu seneki lastikler daha stabil, herkes düzgün kullanabiliyor. en azından lastik değişeni yok. 2012 sezonunda ise lastikleri özellikle yağmurda ısıtmak sorundu.

        bir de almanyadaki sıralamalarda alo-vet farkı 0.6, vet-web farkı 0.5, vet-web farkı sürücü farkı olduğu gibi, alo-vet farkı da sürücü farkı olmadığını kimse iddia edemez.

    3. “Bilmiyorsan Sus, Biliyorsan da sus; ancak sorulduğunda cevap ver. ”

      Bir peygamber sözüdür bu. Muhteviyatı ise : lütfen bu işi daha iyi bilenler yorum yapsın diğerleri ise inat etmek yerine dinlesin .

  11. arkadaş işimiz gücümüz var, mümkün olduğu kadar kısa sürede evden çıkmadan bol haber yapalım diyoruz ama f1 siteleri uyuyor resmen. Yabancı haber sitelerini istifaya çağırıyorum! 1.5 saattir doğru dürüst haber çıkmadı ya 🙂

    Şansınıza diğer arkadaşlar gelir inşallah 🙂 ya da benim işim erken biter…

  12. Abuzer Kadayıf avatarı
    Abuzer Kadayıf

    geçen sezon çok kötü bir araçla başladık ve geliştiremedik. 29, rakiplerle kıyas edince yine kötü. bu sefer gelişim yarşında düzeltirlermi bilmiyorum. bu pist kötü aracı affetmez. malesef yine aynı kabus. umudumuz geçen sezon gibi devam etmemesi ve aracın ilerleme kaydetmesi. mekanik açıdan iyi görünsekte,aero konusunda çok gerideyiz.

  13. Bu sabah 27,70 TL ödeyerek google play store’dan F1 live timing official app yi indirdim. Grafikler, tur zamanları, seçtiğiniz pilotun (ve digerlerinin) pist üzerinde takibi, farklar, drs alanı, yaşanan temaslar vs..vs.. uygulama çok iyi ve geçen haftaya kadar ülkemizde desteklenmiyordu yani parasıyla dahi geçen yarış indirememiştim. Ben beğendim ama tabiki herşeyin daha iyisi yapılabilir. Bir de dsmart maxi paketin sd’si taahhütlü bile ayda 28TL iken live timing uygulaması tüm yıl sadece 3 paket tütün mamülü fiyatına olunca kabul edilebilir bir rakam sayılır.

    1. programın ismi nedir tam olarak ben göremiyorum o fiyatta hicbir program?

      1. bende görünmüyor şaka gibi 😀

      2. google play store a gir arama kısmınba formula 1 live timing yaz, ilk sırada Offical F1 App çıkıyor. onu indirmen gerek. tabi kredi kartı ist,yor ama ödemesi fln çok basit. yanlızca akıllı tlf.ilk aldığında gmail ile google kayıt olduysan eğer orada kullandığın şifreyi isteyebilir. ben indirdim, yükledim ödeme yaptım ve kullanıyorum samsung s3 avea internet bağlantısı ile. hiç sorunsuz ve inanılmaz hızlı çalışıyor.

  14. açıkcası artık yağmurlu yarışların pek bi heyecanı kalmadı eskiye göre o yüzden kuru zeminde olmasını istiyorum yarışın ama pek mümkün gözükmüyor.bu arada live timing bu hafta düzelir diyodum ama hala aynı.hayalkırıklıgından başka birşey değil malesef.sıralamalarda alonso hariç beklenildiği gibi oldu.alonsonun çok çok iyi bir tur attıgını düşünüyorum.çünkü en iyi sektör dereceleri kimi yle hemen hemen aynı.kvyat a ceza gelmeli ayrıca.kuru olursa da RAİ den bi podyum bekliyorum.

    1. Onur Tezoğlu avatarı
      Onur Tezoğlu

      Live Timing android ve iphone’larda ücretli oldu.
      Ben 27,70 TL ödedim ve uygulamayı satın aldım.
      Can sıkıcı bir durum ancak, yeni özellikler eklenmiş (Pit radio vs)
      Çok da iyi olmuş.

      1. Telefonda kullanışlı mı peki?Yani almaya değermi?

      2. bende iphone var fiyatı 19.99 tl yazıyor

      3. android markette çeşitli uygulamalar var fakat dediginiz fiyatta program göremiyorum ben?

  15. sıralama turları oldukça heyecanlıydı, geçen yarıştan sonra iyi geldi, yağmurun olayları karıştırması hala işe yarıyor demek ki 🙂

    Vettel çok iyi iş çıkarttı, Hamilton ve Rosberg’te aracın hakkını veriyor diye düşünüyorum, Rosberg yağmur lastikleriyle frenelemede araca güvenemediğini söyledi, ona rağmen 3. olup şansını yarına taşıdı. Ama seansın olayı Ferrari’nin kırılan direksiyon rotunu o kadar kısa sürede değiştirmesi (kırmızı bayrakta saolsun). Alonso direksiyonun sağ dönüşlerde sert sola doğru yumuşak olduğunu(yada tam tersi, tam hatırlamıyorum şimdi) ve buna rağmen 4. olduğundan dolayı mutlu olduğunu söylüyordu basının önünde… Raikkonen’i geçmesi de cabası tabi… Raikkonen tüm hafta boyunca kuru zeminde Alonso’dan hızlı gözükse de, fark gözüktüğünden azdı en hızlı sektörlere bakınca, ama yağmur geldi zaten durum değişti… Ama dikkat ettim son seansta RAikkonen en hızlı turlarını hep önü açıkken attı, buna rağmen Alonso’dan 1 saniye geride kalması, hala araca yağmurda yeterince güvenemediğinin açık kanıtı… tabi bu Alonso’nun başarısını gölgelememeli…

    en önemlisi ise, puanlar yarın veriliyor 😉

    1. Alonso has said to a Spanish TV that after the Kvyat-gate he had problems with the wheel alignment and it was very hard to turn right while he could turn left with one finger.

      1. heh işte bundan, doğru hatırlamışım demekki, dinlerken röportajı hangi yöne daha zordu falan ona dikkat etmemiştim…

    2. kardeşim kimi son seansa geçiş lastiği ile çıktı, pist aşırı ıslaktı zaten, gereksiz iş yaptılar , 2.seansta da denemişlerdi, hala kim ısrar ettiyse, kim takalım bu lastiği dediyse, ona selam olsun, ilk sırada başlatıyorsun pilotu ama geçiş lastiği ile başlatıyorsun, elbette turu kötü olacak, sonra mavi renkli tam yağmur lastiğini taktılar ama iş işten geçmiş ti, seans başındaki turlarını, 1.2 pilot hariç kimse geliştiremedi, çünkü pist daha da ıslandı, çok basit gibi görünen bu detaylar sebebiyle, birçok yarış kaybediliyor, ben 2.seansta kimi ile alonso nun fazla farkı olmadığını gördüm, demek ki araç baya gelişmiş, umarım kuru hava ve red flag sız yarış olur 🙂

      1. öyle bir şey olmadı, Kimi seansa yağmur lastikleri ile başladı, en önde önü açıkken başladı, ardından pite girdi, yepyeni yağmur lastiklerini taktı, o lastiklerle 2 tur falan daha attı. Senin dediğin olay 2. seansta olmuştu, onda da Alonso-Kvyat olayı olunca zaten direk yağmur lastiklerine geri döndüler…

        Hatta yorumlarda muhabbeti geçen F1 livetiming olayı ile tekrar baktım hani belki ben gözden kaçırmışımdır diye, orda da kimi yağmur lastikleri ile başladı gözüküyor, geçiş lastiği kullanan tek pilot 10. olan Buttondı…

        1. Yeni lastiklerle 1 tur atabildi sadece. Onda da yağmur hızlandığından Rosberg hariç herkes çok kötü turlar attı. Rosberg’in turu da Alonso’yu zor geçti zaten.

          1. Alonso’nun en hızlı turuda, tur attığı ilk lastiklerle geldi, son turunda ise kendisinin en hızlı ilk sektörünü atmasına rağmen sonradan zaman kaybetti. Sonuç olarak Alonso ile benzer lastik stratejisi ile, hatta bu sefer önünde hiç trafik olmadan sıralama turuna çıktı… Rosberg hariç herkesin kötü tur atması çok bir şey değiştirmiyor Kimi için, Kimi ilk bölümde tur atmadı mı ? attı, sonuç ortada. vurgulamaya çalıştığım nokta geçiş lastiği olayı yada bir lastik stratejisi hatası olmadığı

            1. Oversteer haklısın tekrarı izlediğimde çok dikkat ettim Kimi yoğun yağmur lastiği ile piste çıkmış, lastikten de şikayet etmiş bittiğine dair, ancak bunlar olmamalı tabi.Alonsonun derecesini hakkıyla kzandığını düşünüyorum Kimi yağmur şartlarında çok üstün olmadı çoğu zaman, yarın yağmur yağarsa yine Alonsonun onde olacağını düşünüyorum ancak kuru şartlarda Kimi öne geçebilir diye düşünce içerisindeyim.Ayrıca taraf olmana rağmen objektif bakış açın, duruşun takdir edilesi..

        2. ben öyle hatırlıyorum lakin netten izlediğim için maalesef görüntüler net değil anca telsiz konuşması aklımda kaldı o sebeple söyledim lastik değişim v.s diyordu ve değişti gerçekten yeşil olan geçiş lastiği değilde mavi tam yağmur lastiği ile çıktıysa ve kötü derecede kaldıysa sorun vardır birde niçin tekrar lastik değişti lastikler çabuk mu bitti acaba ?

          1. Arka lastikler bittiği için lastik değiştirmeliyiz dedi.Pite girmeden önce de yoğun yağmurlar takılıydı.

  16. Schumi Nerde Ben Orda avatarı
    Schumi Nerde Ben Orda

    Kuru havada Mercedes’in hızı ortadaydı Rbr’nin sadece yağmurda hızlı olacağını herkes biliyor sıralamalar için yarın kuru zeminde yarış olursa Mercedes yine kazanacaktır lastik sıkıntısı var deniliyor ama bu sefer tur başına 1 sn takmazda 0.3 0.4 sn takar hızlı olan araç her zaman avantajlıdır.Full kuru zemin sıralamalarını hatırlayın rbrler 1’er tur atıp giriyorlardı içeri o yüzden Mercedes çok güçlü konumda

  17. bu pisti erken tarihte tutmaları büyük hata ,yıllardır söyleniyoruz, normal yağışın üstünde sağanaklar oluyor, yarında fırtına deniyor, yarış umarım erken bitmez, vettel rbr sürpriz yaptı ama yakıt akış olayını beklemek lazım, Ferrari ler daha iyiydi, kimi için son sıralamada geçiş lastiğini kim kullandırdıysa selam olsun ,sonra değiştirelim diye zaman kaybettiler ve 1 tur attılar ama pist zaten dahada bozulmuştu ,kimi nin aracı kuru hava olursa iyi, yağmurda sıkıntılı belli ama genede daha derli toplu olmuş, hava soğuk ve yağmurluydu, kısaca mclaren ler ve williams lar bu sebeple geride kaldılar bence, hava kuru olursa öne çıkacaklardır ,red flag sız yarış dileyelim 😀

  18. fatih kılıç avatarı
    fatih kılıç

    yarışta mercedes galibiyeti bekliyorum yarın. redbul yine yarışı bitiremez bence. ferrari bu yarışta birşeyler yapabilir.

  19. Öncelikle şampiyona çok karışacak gibi duruyor, takımlar birbirine çok yaklaştı.Yağmur yağması Redbulllara ve Alonso’ya yaradı, kuru da pek iyi değillerdi yağmur, gelmesiyle birlikte ekmeklerine yağ sürdü.

    Ferrari kendine geldi biraz en azından normal şartlarda en hızlı ikinci takım olduklarını göstermişlerdi yağmur gelene kadar.Çok hızlı bir gelişim var Redbull ve Ferrari de, ilk yarışa göre Mercedese biraz daha yakınlar.Yarış sıcak havada olursa arka grup Mercedese biraz daha yakınlaşacaktır.

    Kimi’de hafta boyunca çok iyiydi arabadanda memnundu ancak şans faktörü yine su koyverdi kısmet tabi yarışta bakacağız.

  20. Yusuf Hitay avatarı

    yağmurda aero’nun öneminin arttığını da ilk defa duymuş oldum. mekanik yol tutuş değil miydi o?

    malezya hep çok uzun sürüyor yahu, ne olursa olsun kahvaltıdan sonraya denk getirmek lazımmış.

    o değil de, live timing yine yok. motorun sesiymiş, yok burnuymuş umrumda değil ama live timing olmadan izlemenin keyfi yarı yarıya gidiyor.

    1. livetiming ben tablet ve cep telefonuna yükledim, satın alınca tüm detayları ile veriyorlar, ben 9,99 Euro civarı bir şey ödedim. Tüm sezon için düşünülünce oldukça uygun ve pilotların pist üzerinde ki anlık pozisyonu da haritadan gösteriliyor. (ayrıca en hızlı sektörler, hangi lastikle kaç tur atılmış gibi bir çok ekstra bilgi de mevcut eski livetiming’e göre)

      tabi formula1.com dan ulaştığımız livetimingte sektör zamanlarını falan vermemeleri tam bir saçmalık ama, çözümü mevcut bir miktar ücret ile…

      1. Yusuf Hitay avatarı

        bunu sadece ios ve android uygulaması olarak mı veriyorlar yoksa windows üzerinde de kullanmak mümkün mü?

        bu arada tekrar belirteyim de insanlar yanlış bilgilenmesin. yağmurda aero tam tersine önemini yitirir, mekanik yol tutuş ön plana çıkar. daha 1-2 saat önce serhan acar da söyledi zaten bunu.

        bence yağmur olmasaydı mercedes büyük farkla alacaktı ilk sırayı. aynısı avustralya sıralamalarında da oldu. kuru zeminde zaman zaman 1 saniyeden fazla hız olduğu redbull’a sadece 0.3 saniye fark atabildiler.

        farkı anlamak için, redbull’un aero performansı ile domine ettiği 2010-11 sezonlarındaki yağmur performansına bakabilirsiniz.

        1. ben androidte kullanıyorum ama ios olarakta olduğunu biliyorum, hatta ilk ios a çıktı diye hatırlıyorum. Windows üzerinden kullanmaya gelince, sanırım o olay hala mümkün değil, bende ilk ona baktım bu programı satın almadan ama bulamadım, saçmalık aslında bir çok yönden… Akıllı telefon yada tablet varsa kesinlikle tavsiye ederim, çünkü anladığım kadarıyla sende benim gibi önünde zaman tablosu olmazsa izlerken sıkıntı çekiyorsun 🙂

          1. Yusuf Hitay avatarı

            hele sıralama hiç sarmıyor, sanki özet izliyormuşum gibi. sağolsun serhan acar bir iki hızlı yorumda bulunuyor, ” şu pilot ilk sektörde şu kadar hızlı” diye. ama o da bir yere kadar. yarışta da, bekle ki alttan dereceler geçecek de kim ne yapıyor göreceğiz. misler gibi ekranı ikiye bölüp, canlı yayından önce dereceleri takip ediyordum, hatta çoğu zaman yarışı izlemeyi unutuyordum. böyle pek bir keyifsiz, bir hal çare bulmak şart.

            1. aynen bende ekranın bir kısmı yarış bir kısmı live timing diğer ekranda da twitter açık izliyorum yarışları, şimdi mecburen livetiming i tablete transfer etmek durumunda kaldım

        2. Ya profosör Royalhunt açıklama yaptı Aero önemli mantık kullanmak önemli. 🙂

        3. yanlış bilgi falan değil. martin brundle’ı dinliyoruz: yağmurda araçlar hızlandığı anda pilotlar daha da rahatlıyor, çünkü araç DF üretmeye başlıyor.

          gayet basit. mekanik tutunmanın etkili olduğu yer yavaş ve keskin dönüşlü pistlerdir. monaco gibi.

    2. yağmurda aeronun öneminin artmasının sebebi çok basit. yağmurda en önemli şey nedir? tutunma. ne kadar tutunursan o kadar hızlı gidersin. aeron çok iyiyse araç daha çok yere basar, daha çabuk hızlanırsın, elindeki gücü yere daha iyi aktarırsın, frenlemede daha iyi olursun vesaire. atom mühendisliği okumaya gerek yok bunu bilmek için. mantık kullanmak yeterli.

      1. Aerodinami yağışlı havalarda bu kadar etkili olmuş olsa aerodinaminin babasının olduğu uçaklar, hava muhalefeti nedeniyle kalkışlarını ertelemezdi. Kuru ukalalığın lüzumu yok. Yusuf Hitay’ın değindiği nokta doğru. Senin dediğin nokta lastik basıncını ayarlayarak kızaklamayı engelleme noktasındaki durumdur. Yoksa arka paketi bu denli güçlü diye herkesin kopyalamaya çalıştığı Mclaren bu kadar geri kalmazdı. Yine geçen yarışın en hızlı arabası williams 2 haftada Q2’de elenecek kadar gerilemezdi. Bu tip havalarda aerodinamiden çok lastik ısıtma, lastik basıncı ve mekanik yol tutuş daha önemlidir.

        1. fikir belirtmek ne zamandan beri ukalalık oldu. sınırları aşma.

          uçakla alakası yok. aeroyu etkileyecek kadar yağmur yağdığında zaten F1’de seans bekletilir bu 1.

          hemen 2 damla yağmur düşmesinde uçaklar sefer iptal etmez, şiddetli rüzgar ve yağmur olur. piste iniş kalkışlarda da sıkıntı olur bu yüzden iptal edilir bu 2.

          uçakla F1’i karıştırma bu da 3.

          1. Bak neye üzülüyor buradaki insanlar biliyor musun? Birşey bilmiyorsun daha kötüsü bir şey bilmediğini’de bilmiyorsun Aerodinamidediğin olay ilk olarak uçakların tasarlanmasında kullanıldı.

            http://en.wikipedia.org/wiki/Aerodynamics bak bu 1.link

            http://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik bu da 2 istersen üniversite ders linklerini pdf atayım.

            Hematolojik karakter[değiştir | kaynağı değiştir]
            Havanın ağırlığı
            Yoğunluk basınçla doğru orantılıdır.
            Yoğunluk sıcaklık ile ters orantılıdır.
            Havanın ağırlığı deniz seviyesinde; 1.29 kg dir.
            Havanın basıncı
            Standart atmosfer
            Havanın rutubeti
            Havanın sühuneti
            Aerodinamik karakter[değiştir | kaynağı değiştir]
            Havanın yapışkanlığı
            Havanın sıkışması
            Havanın elastikiyeti
            Havanın enerjisi
            Havanın direnci bak bunları iyi etüt et.

            Aerodinaminin ilk olarak uçaklarda kullanıldığını bilemeyecek kadar gafil bir adamdan F1 tekniği beklemek mantıksızlık olur. Aerodinami havabasıncıyla, yapışkanlıkla hepsiyle bir bütündür. Nem ve ıslaklık arttıkça aero etki azalır ters orantı yani. Bunları deneylemeden düz mantıkla ahkam kesersen herkesin gözünde komik duruma düşersin.

      2. Yusuf Hitay avatarı

        sen mantık yürütmeye devam et öyleyse. yağmurda kanat açılarının maksimuma getirildiğini ve araç üzerindeki hava akışının çok daha farklı bir noktaya geldiğini, bu sebeple normalde tüm parçaların uyumla ürettiği aero performansından eser kalmadığı bilmiyorsan(difüzörün hava değil de sıvı ile boğuşması da var tabii) bir şey diyemem. he en fazla downforce üreten aracın avantajı var mı, tabii ki var. ama kuru zemine nazaran bir avantaj değil dezavantajda olma durumu söz konusu. bilmiyor olabilirsin, ama yukarı da örnek de verdim. yağış altında geçen ve aero performansı üst düzet olan araçların yağmur performansını günümüze değin bir incele derim. olmadı mantık yürütmeye devam.

        aklıma gelmişken 2012’de yağmur altındaki ferrari performansı da buna bir örnek olabilir. malezya’da pist kuruyunca ferrari nasıl da yavaşlamaya başlamıştı hatırladın mı?

        1. lastik ısıtma faktörlerinin etkili olduğu sezonları karıştırma. birçok etken vardır. 2011’de rb kötüyse 2012’de yağmurda uçtu. örnek brezilya.

          kendin söylemişsin, yağmurda aero etkili olmasa zaten kanat açıları yükseltilmez. kanat açılarını değiştirmekle aracın aero performansı bozulmaz, aero’yu etkileyecek kadar sağanak yağmur yağdığında F1’de yarış yapılmaz.

          yerler ıslakken araçlar dengesiz olur, zaten bu yüzden tüm yavaş dönüşlerde (torkun da etkisi var) araçlar sürekli kayar, hızlı virajlarda o kadar kaymaz. belli bir hızın üstüne çıktığın anda araç tutunmaya başlar. aero etkisi az olsa o yağmurda o frenlemeler zaten yapılamaz.

          mekanik tutuş aracın o kadar da hızlı viraj dönmediği pistlerde önemlidir. monaco gibi. aracın DF üretmediği durumda tüm yük mekanik tutuşa biner.

          martin brundle’dan iyi biliyorsan bilemem. adam senelerdir her yağmur yağdığında bunu söyler. build up the speed build up the downforce now.

          1. Yusuf Hitay avatarı

            bak yine yanlış anlamışsın ve savını zorla devam ettirmeye çalışıyorsun. ilk açıklama cümlemde ne dedim? kanat açıları artırılır. evet. bunun downforce için olduğunu da hepimiz biliyoruz, kimse downforce önemsiz de demedi. ama gel gelelim, bu işlem son çaredir. zaten o kanat açılarıyla oynadığınız da bile, artık o araç az önce kuru zeminde kullandığınız araç değildir, hava akışı tamamen değişmiştir. bu değişiklik olabildiğince fazla yere basma gücünden yararlanmak için yapılıyor, çünkü ne oluyor? yağmurla birlikte araç downforce kaybediyor. o araçların niye kıçı başı ayrı oynuyor? kuru zemine göre çok çok daha az downforce üretebildiği için. yoğun yağmur altında, bir miktar yere basma gücü ve mekanik yol tutuşunuzla iş sürüş kabiliyetinize kalıyor. öte yandan kuru zeminde bile aslen mekanik tutuşun da önemli olduğu virajlara sahip bir pist burası. zaten yağmurda her pistte bu yeteneğe ihtiyacınız olur, o yüzden monaco’yu araya sokarak sapla samanı karıştırmayalım. brundle’dan daha iyi bilmiyorum, bilmeme de gerek yok. yağmurda herkesin hemen hemen aynı ayarı yaptığını bilmem yetiyor bana. yağmurda downforce’u artırmak başka şey(herkesin yaptığı), senin savunduğun şey başka şey. daha açık anlatamam heralde.

          2. o araçların niye kıçı başı ayrı oynuyor? kuru zemine göre çok çok daha az downforce üretebildiği için.

            yanlış. yerler ıslak ve kaygan olduğu için.

            daha az df üretmesinin sebebi de yağmurun aeroyu etkilemesinden değil, yavaş giden aracın daha az DF üretmesinden. ne kadar yavaş gidersen o kadar az df üretirsin.

            redbull konusunda sanırım brezilya örneğinden sonra haksız olduğunu farkettin.

            pistin mekanik tutuş gerektiren yavaş virajlara sahip olduğu doğru. ama konumuz yağmurda aeronun öneminin azaldığını savunman. ve bu da son derece yanlış.

      3. Yorum baştan aşağı malesef yanlışlarla dolu.

        Aerodinami nin anlamı hareket halindeki kütlenin hava ile etkileşimidir.
        Aerodinami dediğimiz şey rüzgar olsun kütlenin yarattığı hızdan kaynaklanan havanın sürtünme katsayısı olsun oldukça fazla parametreyi içerisinde barındıran bir sistemdir.

        Yağmur yağması ile Aeronun bir alakası yoktur.Yağmurun yağması demek F1 de DF dediğimiz olgunun devreye girmesi demektir.Buda araçtaki kanat ayarları ile yere basma kuvvetini arttırarak pist üzerinde aracın savrulmasını engellemeye yöneliktir.

        Yağmurda hızlı gitmek veya aero mükemmeliyetinin ön plana çıktığı tarzında bir tabir yoktur.Kuru havada yapılan derecelerle yağmurlu havada (hafif-orta-yoğun) yağışlarda yapılan dereceler arasında en az 1 ile 4 saniye farkların oluştuğu yarışları görüyoruz.Eğer dendiği gibi tutunma aero+hızla alakası olsaydı yağmur dereceleri kuru havada yapılan derecelerden daha iyi olurdu.

        Yağmurlu havalarda mekanik yol tutuşu ön planda olur aracın aero özelliği ise su birikintilerinde öndeki suyu arka şasi yardımı ile piste geri atmakta yardımcı olur.Onun dışında araca herhangi bir yardımı pekte fazla dokunmaz.

        1. Şöyle düşünsek buraya aerodinami profesörü newey gelip olayı açıklasa eminimki Royalhunt onunlada tartışma yapar hatta haklı çıktığınıda düşünür.Onun için olayı açıklamak bilgilendirmek önemli kesinlikle değil tek istediği haklı olduğunu düşünmesi!

    3. Doğru konuya değinmişsiniz. Aerodinami biliyorsunuz hava sürtünmesi vs. esas alarak daha çok nemsiz ve pürüzsüz hava sürtünmesini ve bunun sağlayacağı avantajı ele alır. Yağmurda aerodinami’nin pek bir etkisi yoktur çünkü su buharı zaten girecek hava sürtünmesini sprey yapmak yoluyla kapatıyor. Net bir hava girişi olmaz. Zayıf yağmurda aerodinami bir parça etkili olabilir ama aerodinaminin asıl işe yarayacağı nokta kuru zemindir. Mesela insandan yola çıkalım yağmurda ağzınızı açarak koşabilir misiniz? gözünüzü kısmak zorunda kalırsınız, yere doğru bakmak zorunda kalırsınız vs. Araçlarda çok farklı değil bu yönüyle.
      Yağmurda daha çok lastik basıncı etkiler. Lastik basıncı da söylediğiniz mekanik yol tutuşa giriyor. Lastik absıncı ve ön ve arka kanat genişliğini optimal yaparsanız hızlanırsınız. Lastik basıncının yanı sıra lastik ısı dengeside önemlidir. O yüzden aman Mclaren berbat aman Williams yokları oynuyor demeye gerek yok. Lastik basıncını iyi etüt eden dahi bir mühendisiniz varsa kızaklamayı en aza indirir ve yağmurda işi götürürsünüz.

      1. sağanak yağmurla pist ıslaklı arasındaki farkı kaçırıyorsun. o kadar şiddetli yağmur yağdığı zaman seans zaten durduruldu. genelde turlar sadece yerler ıslakken yapıldı. yani düşen yağmurun aeroyu etkilemesi diye birşey olamaz. o kadar etkileyecek yağmurda seans durduruluyor zaten.

        1. pist ıslaklığı*

    4. Eğer pistte standing water dediğimiz olay oluşacak kadar su varsa aerodinami kuru havada olduğundan daha da fazla önem kazanır. Bu su birikintilerinin üzerinden geçerken aracı yolda tutabilmek için normalde olduğundan kat be kat daha fazla yere basma gücüne ihtiyaç vardır.

      Eğer buna nazaran daha hafif bir yağmur varsa aerodinaminin etkisi kuru zemine göre azalır ve mekanik yoltutuş öne çıkmaya başlar.Pistteki hızlı virajların dönüş hızı çok ciddi biçimde düştüğü için aerodinaminin çok etkin olduğu tek nokta viraj çıkışlarındaki çekiş ihtiyacıdır.

      Yani kısaca, yağmurda aerodinaminin tamamen etken dışı kaldığını söylemek yanlış olur. Sadece mekanik yoltutuş biraz daha önem kazanmaya başlar.

  21. Bu haftasonunun hayal kırıklığı Mclaren……

  22. Ferrari 2. sektörde fena hızlara ulaşmıyor aslında apex anlamında ama bu seferde lastik ısıtma sorunu oldu. Son sektörde yaklaşık 0.550 saniye fark yemiş Alonso. Bu artık çekişten midir? yoksa Ers bataryasının tam güç biriktirememesinden midir? veyahut motor fazla yakıyor diye yakıt akış sensörüyle tasarrufa gidilmesinden midir? bilinmez. Ama Ferrarideki bu sorunlar 2-3 yarış daha düzelmez.

  23. ferrari 2014 avatarı

    Alonso sol ön kısmından hasar almasına rağmen takım arkadaşına 1 sn gibi ezici bir fark attı. gerçekten şapka çıkartmak gerekir. Kimi’nin, Alonso’yla başa çıkabileceğini açıkcası pek sanmıyorum.

  24. ah şu yağmur olmasa eminim Raikkonen ilk 3 e girerdi sıralamada.Yağmurun yağması alonsoya yaradı en çok hem Raikkonene geçilmekten kurtuldu hemde ilk 3e girdi.

    1. raikkonen vehbi avatarı
      raikkonen vehbi

      alonso 4. başlıyo ilk 3de ham ,vet, ros var

      1. Bide ceza fln gelebilir aloya. Kvyat suçlu ama alonso piste cikis turundaydi kvyat tur atiyodu ..

    2. çok zavallı bi düşünce bu

      1. katılıyorum. 1sn atan alonso’yu ve yağmuru suçluyorlar, esas problem açık açık ortada görünmesine rağmen. kafa yapısı bu işte.

  25. yağmur altında yine motor güçleri değil daha çok aero ön plana çıktı ve redbull yine hızlıydı. raikkonen yağmurda iyi yea. diyenlere bir ders daha verildi sanırım. yine yağmur, alonso ile fark 1 saniyenin üstünde. gerçi antrenman seanslarına bakarak yorum yapanlar coşturmuştu buraları. hele de bu sene antrenmanlar birşey ifade etmez. kimin ne denediğini bilemezsin.

    yarın kuru olursa redbulların gerileyeceğini düşünüyorum. umarım kuru olur. basın toplantısını izledim, vetteli hiç özlememişim.

    motorların sesine bir nebze daha alıştım.

  26. ForzaFerrariForzaFelipe avatarı
    ForzaFerrariForzaFelipe

    Yağmurda bir çok şart değişkenlik gösterdiği için o pilot bundan bu kadar hızlı veya yavaş denemez. Mercedes’lerin lastik ısıtma performansı hakikaten efsane. Ancak bu lastik korumada yine başlarına iş açacak.

    Benim dikkatimi Hulkenberg çekti. Bu kadar uzun süre bu kadar parlak performansı göstermesi şans olamaz. Ciddi bir yetenek. Daha öncede söylemiştim, şampiyon pilot kalibresinde bana göre.

    Umarım yarın yağmur falan olmaz. 2 saat boyunca güzel güzel yarışımızı izleriz.

  27. mercedesin alacağı belliydi ama alonsonun 3.cülüğe çok yaklaştığına gerçekten şaşırdım lastik ısıtma faktörü bize yaramıyo maalesef genede rosberg alonsoyu 0.1 sn ile geçti bu güzel bir haber melbourne göre. yağmurda rbr downforceu konuşturdu ama yetmedi rbr 2 yarışa kalmaz mercedesi yakalar. bilmiyorum acaba kuru havada daha iyi bir performans gösterebilirmiydik ama yerimiz fena değil en azından 5.ci değiliz:)williawsa yazık oluyo ben hızlı olduklarını düşünüyorum ama yağmur hiç yaramıyo onlara yarın güzel bir yağmurlu yarış bizleri bekleyebilir bu arada rainin yağmurda kötü olduğunu farzediyorum kuru havada bu kadar fark olmayabilirdi ama kuru havada alonso yine geçerdi bence

  28. O değilde Red Bull’un 2.sektördeki apexi müthiş. Virajdaki hız sayesinde bugün işi götürdü. 2. ve 3. sektör çok uzun ve yağmurun etkisi bu 2 sektörde acayip hissediliyor. Yakıt akışı falan illegal değilse Riccardonun yaptığını Vettel yapar ilk 3’te olur. Mercedes ilk ikiyi kaatır Alonso da 4.olur. Raikkonende 5. olur muhtemelen.

  29. Redbull sanki yemiyor içmiyor downforce üretiyor.Kuru havada bu kadar hızlı değiller bence, ama Mercedes ister kuru ister yağmur olsun en hızlı araç kuşkusuz. FP3’te 1 saniye fark attılar, sezonun geri kalanı için çok korkunç bir fark bu.

    Williams olarak sıralamada belimizi bir doğrultamadık. Aracın arkası o kadar agresif ki, yağmurda gitmiyor. FW36’yı kuru havada sıralama atarken görmek istiyorum artık. Umarım yarın yağmur yağmaz ve şans bizden yana olur.

  30. Yarın sıcak ve kuru bir hava olursa ferrari 2 aracı ile de podyum yapar

  31. Ferraride her sene lastik ısıtma sorunu olur. Gridin en iyi lastik ısıtan iki takımı Mercedes ve Red Bull. İki pilotu ilk 2’de. hafta boyu kuru zeminde 2. ve 3. sektörde daha hızlı bir Ferrari varken bugün lastik ısıtma sorunundan dolayı bu 2 sektör berbat. İlk sektördede maksimum sürat kifayet etmediğinden ilk sektörde vasat. Acilen açık havalara, sıcak havalara ihtiyaç var. Böyle puslu yağışlı havalar Ferrariye yaramaz.

  32. Yağmurlu hava olunca RB’nin df gücü ortaya çıktı.
    Ayrıca,Mercedes’in pilot kadrosunun Ferrari’den daha iyi olduğunu düşünen Sky Sports’un çok değerli yorumcularına da şu araçla Alonso’yu zarzor geçen Rosberg’e bakıp tekrar düşünmelerini öneririm.

    1. aynı araçla 1snden fazla fark yiyene ne diyeceğiz 🙂 ona da alonso sayesinde dersen bu iş yürümez.

      1. Sorun Alonso’da değil Rosberg’de.Kimi’den daha iyi pilot olduğunu düşünmelerinden bahsediyorum.

  33. Birinci olandan başlayıp son sıradakine kadar tebrikler. Özellikle de sondan birinciye ayrı bir tebrikler; sonuçta sondan da olsa o da bir birinciliktir 🙂

    Esas değinmek istediğim nokta: Sıralama turları ertelendikçe ertelenirken her seferinde piste çıkan güvenlik aracı. Böyle bir güzellik, böyle bir dehşetizm, böyle bir mükemmellik yok. Özellikle kamera açıları müthiş düşünülmüşçesine yapılmıştı. Bayıldım.

  34. ForzaFerrari avatarı

    Mercedeslerin alacağı belliydi. Vettel sürpriz bir şekilde 2. liği aldı. Alonso maksimumu çıkardı ve raikkonene karşı 2-0 yaptı durumu. Rosbergin son anda 3. lüğü alması kötü oldu. Yarın kuru hava olursa podyum yapabiliriz Alonsoyla. Yağmurda araç pek iyi görünmüyo geçen senelerin aksine.

  35. Hulkenberg gridin en komple pilotu olabilir. Takım arkadaşına bu kadar fark atan pilot daha önce görmemiştik.

    1. nasıl görmedin f.alans

  36. Alonso malezyada biter 😀 😀

  37. Muammer UYAR avatarı

    Arkadaş her sene Malezya ya bu zamanda yağmurun çöktüğü belli. Niye değiştirmiyorsunuz şu yarışın tarihini ?

  38. Tahmini açarmısın admin lütfen

  39. bu sıralama turunu bekleyen hindistanlılar var çinliler var amerikalılar var.(saatleri uymuyor normalde yatmaları yada kalklmaları gereken saatlere denk geliyor hatta tam ortasına ) avrupalılar için saat farkı önemli olmasada(önemli nitekim benim için la bekliyom yatacam öküz) bu saati bekleyenlerde var.koştur sıralama formatını yoğun yağmur yarış lastiğin var.fia ve pirelli.malah olsa bu kadar olur.sonra vay efendim fia.karda yağsa yağmurda olsa fırtınada olsa o sıralama seansı olmalı.şans yada kader pole kime giderse oda kaderdir

  40. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    her sene aynı muhabbet seneyede aynı saatte yarış derlerse saat 11 de uyanıcam

  41. Yarına kalacak gibi duruyor sıralama.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir