“Ferrari’deki Başarısızlığın Sebebi Alonso’ydu”

Efsane Ferrari tasarımcısı Mauro Forghieri, Ferrari’nin son yıllarda yaşadığı sıkıntıların Fernando Alonso’dan kaynaklandığını söyledi.

1960 ve 1980’lı yıllarda Ferrari’nin tasarımcılığını yapan Mauro Forghieri, Ferrari’nin 2010 ve 2014 yılları arasındaki başarısız performansı nedeniyle Alonso’yu suçladı.

Forghieri, Alonso’nun Nicolas Tombazis ile beraber ‘takım içinde takım’ oluşturduğunu ve Kimi Raikkonen’in bu olaydan olumsuz etkilendiğini dile getirdi.

80 yaşındaki Forghieri ayrıca Aldo Costa’nın takımdan gönderilmesinde Fernando Alonso’nun başrol oynadığını iddia etti.

Forgeri, Alonso’nun takımdan gönderilmesi için Luca di Montezemolo ve Sergio Marchionne’ye çağrıda bulunduğunu söyledi

Alonso’nun bu iddialar karşısında ne diyeceği merak ediliyor.


Yorumlar

““Ferrari’deki Başarısızlığın Sebebi Alonso’ydu”” için 106 yanıt

  1. Bence biraz duygusal ve son derece ağır bir iddia. Alonso umarım cevap vermez.

    Özellikle 2005 den sonra şampiyonluk için pilot seçenekleri çok da fazla önemli olmamaya başladı. Araçların pitten kontrol edilebilen özellikleri arttıkça bu griddeki şampiyon adedi ve çeşitliliğine de arttırdı. Şampiyonluk için en önemli şey hızlı ve dayanıklı bir araç üretmekti. Onu finish e getirecek bir pilot hep ikinci tercih oldu. Son eklenen teknolojik gelişmeler ile iş iyice raydan çıktı ve pilot araç için bir handikap olmaya başladı. Bu kuşkusuz maliyet düşürme derdinde olan F1 e de yaradı ve Schumacher den sonra en iyi ikinci pilota çok para veren -Örneğin Irvine , Villineuve vs.- takımları korudu.

    Bu gün disiplinli, yeterince hızlı bir pilot kendine sunulan imkanlar çerçevesinde kesinlike şampiyonluk için mücadele edebilir. Ferrari sadece Alonso ya yeterince güvenmedi ve enerjisini yanlış teknolojik gelişmelere çevirdi. Bu Alonso nun başarısızlığının en önemli sebebiydi.

  2. Fernando Alonso 05-06 avatarı
    Fernando Alonso 05-06

    Bıraktım yarış galibiyetini hadi sıralamaları kötü olan Fernando gitti über süper sıralama ustanız Vettel var Ferrari önce bi pole alsın ondan sonra konuşun bari!!!

  3. McLaren 2010 da süper bir buluş buldu f kanalı. o sene de bu sistemi süper çalıştıran Bir Renault vardı. tabi o son yarışata ferrarininde çok büyük hatası vardı.
    sonuçta kendini şampiyon eden takım şampiyonluktan etti 🙂

  4. ben şimdi sorayım alonso,cu arkadaşlara 2010 sezonu ve 2012 sezonu ferrariyi sırtında taşıyan alonso
    2011 . 2013 . 2014 sezonlarında . niye sırtında taşımadı ferraririyi
    yoksa 2010 . 2012 yıllarında ferrari hızlımıydı,da alonso kaybetti
    son yarışlarda vettele kendi beceriksizliğinden . demekki alonso ferrari için fiyaskoydu
    tıpkı mclarende fiyasko olduğu gibi
    ferrari 2010 2012 sezonlarında hızlı bir araç verdiler alonsoya ama alonso tam bir fiyasko çıktı son yarışlarda kaybetti demekki ferraride bi suç yok . 2011 2013 2014,de yokları oynadı zaten
    keramet alonso,da değil ferraride iki kere yaklaştılar şampiyonluğa oda pilotaj hatasından uçup gitti
    keramet alonso,da olsaydı 2011 . 2013 ve 2014 yıllarındada sırtında taşırdı ferrariyi
    demekki alonso ferrari için beş yılını boşa harcadı ve heba etti
    beş yılda kazandığı yarış 11 kocaaa beş yılda yazık

    1. Fernando Alonso 05-06 avatarı
      Fernando Alonso 05-06

      2011 de hangi takım Redbulla kafa tutabiliyorduki
      2013te sezona cok iyi başlayan bi Ferrari vardı İspanyayı Çini kazandı ikinci yarı Redbullun lobi yapmasıyla lastikler değişti Ferrari dibi gördü
      2014 teki aracına schumi gelse nafile yterli motor gucune sahip değildi bu herkes biliyor

      2010 da son yarışa şampiyona lideri gelmiş ve 4. olması yeterli olan bi pilot neden şampiyon olmak istemesin Ferrari öndekileri bırakıp Webbere göre pit yapınca cuvalladı olan bu Singapurda yumuşak lastik performansıyla yarışı kotaran Ferrari birden yersiz bi telaşa kapılıp Aloyu pite aldı

      2012de Belçikada Grosjean tarafından biçilmesiyle giden puanlar Suzukada lastiğinin patlamasıyla yarış dışı kalması şampiyonluğa etki eden faktörlerdir

      Ne pilotmuş Renault Mclaren Ferrari bu adama şampiyon olmasınlar diye Milyon dolarlar bayılmış senelerce sorsalarmış halbukı senın gıbı cok bilmiş arkadaşalara şampiyonluk garantiydi tühh…

  5. Vettel ci arkadaşlar konuya balıklama olmuş yine.
    sene başında turbo vettel gelecek dertler bitecek ve mühür basma operasyonları vardı..)

    o türevler şimdilerde bitti malum durumlar belli.
    senebaşında takım içi disiplin takım herkesleri yenilemişti araçlarda dahil buna kimi bu furyanın dışında kaldı ki
    vettelin nasıl bir karaktere sahip olduğunu göremedik..
    işine gelmediğinde takım emrini duyamayan önde olduğu zaman pistde görüşün olmadığını savunan bir
    felsefe bu..
    2015 aracındaki vettel geri dönüşleri nedir bir anlatırmısınız bizde dinleyelim yada göremedik telsizden
    ferrari geri döndü çığırtkanlığından başka ver gazı hesabı..

    araç yine aynı araç tek fark geçen seneye göre meşrubatçıları geride bırakıp şerefli 2.likler semasında yerinde sayıyor.
    kim takıma ne katmış kumdan kaleleri yapmışsınız yine.
    vettele gelirsek önde başlayıp önde bitiren ve hızlı araçlarla getirisi haricinde bir artısı olmayan pilot o kadar fazlası yok..

    Alonsodan 10-20 kat durumlarına girmiyorum hiç
    eger öyle olsaydı bu sene açık ara şampiyon yapması lazımdı takımı doğrumu
    eh kem küm tamam o zaman ferrari kaç senedir düzgün bir araç yapamadı deyin ve noktayı koyun ona buna çamur atmak yersiz

    kaç senedir bir ön kanadı değiştiremeyen bir takımdan behsediyoruz.
    ayrıca vettelin neler yapabileceğini geçen sene herkes gördü.

    orada niye geri dönüşler yapamadı o zaman madem ferraride habire geri dönüşlerle takım almış almış yürümüş gibi..
    komiksiniz sadece.

    1. Vettel konusunda diyecek bir şeyim yok ama Ferrari geçen seneki Ferrari demek hava durdum şahitlerim var demekten farksız. Seneye bu takım şampiyonluk mücadelesi verecek muhtemelen, o zaman ne diyeceksiniz çok merak ediyorum.

      1. Fernando Alonso 05-06 avatarı
        Fernando Alonso 05-06

        elnano şunu anlamıyorlar Ferrari normal bi arac tasarlayıp sağlam temel oturtmak yerine her sene türlü türlü maceralar aradı 2009 dan 2014 araclarının hepsini yanyana koy bide redbullu düşün tasarım adına istikrarsızlık abidesi olmuş bi Ferrari 2014tede böyle bi fiyasko yaptılar herkes motor dönemine giriyoruz derken tasarım ekibi aero verim elde etmek adına motordan feragat ettik dediler Bu sene olanda Ferrarinin zaten elindeki imkanlarla yapması gerekendi ve fazla abartıldı bazı arkadaşlar bunu görmek istemiyor yada işlerine öyle geliyor…

  6. Cok tartismaya acik bi konu oldugunu dusunmuyorum. Koskoca ferrari 5 sene boyunca b*ktan bi arac yapip pilotlarindan zafer bekleyemez. Alonsonun ferraride isleri karistirdigi acik. 2010 almanya 2012 brezilya en bariz ornekler sanirim. Alonsoyu o zaferlere tasiyan dayaniklilik rekorunu elinde bulunduran aracti. Alo fanlarinin vettelede laf ilistirdigini goruyorum. Hatirlatirim vettel istatistik olarak zaten alonsonun iki kati iyi bi pilot olup 2015 senesinde verdigi geri donutler takim ici disiplin takim ici iliskiler vb olarak. Zaten alonso donemi ferrarisinden baska bi ferrari olusturdu. Alonso 2013 almanyada daha iyi lastiklerle ve pist ustu konumuyla grosjeani podyum icin zorlayamamisti. Vettel 25 kusur turluk lastikler 5 tur grosjeana direndi spa 2015te sonrada lastik patlatti zaten. Hani bu sene gorduk ki bazi seyler fazlasiyla acik. Abartmayin su alonsoyu artik

  7. ”arkasında durmama nedenim verdiği demeçler sürekli takım arkadaşıma şu kadar sn fark attım takım arkadaşımı geçtim ilgilendiği tek şey bu gibi sanki yani bencil ve kibirli biri olduğundan bahsediyorum. çok üst düzey bir pilot olsaydı petrovu ve önündeki rosbergi de geçip şampiyon olurdu demek ki abartıldığı gibi bir pilot değil.”

    şu yorumu yazan birinin f1 bilgisi ile buralarda durması birşeyler yazıp çizmesi gerçekten zaman kaybı..

    değil 40 tur o düzlük hızı ile oracın diğer renoyu geçmesi imkansızken neyin kafasıdır bu anlaşılır değil..
    @berkhan çok uzun yazmışsın lakin sözün kısası 5 sene boyunca diğer ferrari pilotları ne derecede takıma katkıda bulundular bir bak takım arkadaşı senin destek verdiğin biri olsada bunu göz ardı etme

    bence kendi egonu tatmin için habire takım arkadaşını diye başlıyorsun takım arkadaşı kaç yarışta Alonsodan önde bitirdide önünü kestiler güldürmeyin insanı..)

    işiniz gücünüz mazeret araç şöyle idi vs vs yersen.

    1. SCUDERİA FERRARİ avatarı
      SCUDERİA FERRARİ

      isteyen istediğini yazar ben görüşümü söyledim konuşma şeklinden nasıl biri olduğun belli. şu alonsocuları anlamak zor pilotuna laf edince yok sen ne anlarsın bas git falan da filan. vettelcileri örnek alın biraz. senin pilotun ite kaka bala şansa 2 kere dünya şampiyonu oldu daha petrovu geçemiyo adamınız .sonra da f1 efsanesi diosunuz 😀 utanmasınız schumi ve senna dan da iyi diceksiniz ki diyenler de var 😀 gittiği her takımı kurutmuş birisinden bahsediyoruz ben mi yanlış görüyorum yoksa !

    2. Ben niye Petrov’u geçemedi diye sorgulamaktan ziyade 2008’de şampiyonluk kovalamış takım arkadaşı niye onunla yarıştığı dönemde (2010-2013) hiç pol ya da galibiyet alamamış onu sorarım mesela. Takımdan ayrıldığı sene (2014) nasıl pol kazanmış onu sorarım mesela. Alonso ayrılırken nasıl Ferrari toparlanmaya başladı bunu sorarım mesela…

  8. alonso cu değilim ama aktif pilotlar içinde alonso nun en iyi pilot olduğuna itiraz etmem. sporun siyasi yönüyle uğraşmasını çıkarırsak harika bir pilot hatta gelmiş geçmiş en iyiler arasında diyebilirim. kaç sene hep maksimumunu veren eski bir pilot için söylenmemesi gereken sözler söylenmiş. giden gitmiş artık amaçlar farklı, herkes kendi işine konsantre olsa çok daha iyi olurdu.

  9. Ferrari pilotlarına hiçbir zaman şampiyon olacak bir araba veremedi ki ? Schumacher’den sonra Ferrari dönemi tamamen kapandı. Hamilton bile söylüyor ben Ferrari’de yarışmak istemem böyle mutluyum diye. Mercedes’ten tur başına 1 saniye yiyen bir takım var şu an. Ama bunuda Alonso yaptı demi ? Hatta Kimi’nin aracında sıkıntı çıkaran Alonso lobisi 🙂

  10. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    “Takım arkadaşımı ezeyim de repütasyon kazanayım” düşüncesinden başka bir arayışı ve motivasyonu olmayan bir adamın takımını şampiyon yapması, yapsa bile bu başarıyı sürdürülebilir yapabilmesi mümkün değildir. Çünkü adam kendini düşünüyor. Sadece kendini.

    Sen otomobili tek pilotunun takım arkadaşı üzerinden kazanacağı egosu için tek taraflı geliştirdiğin zaman başarılı bir otomobil ortaya çıkaramazsın. Ferrari Schumi döneminde Rubens Barrichello’nun da verdiği geri bildirimlere çok değer vermiştir. “Rubens’i geçelim biz Michael’a bakalım” dememişlerdir. Pull-Rod süspansiyon örneği verilmiş doğrudur. Pull-Rod’a geçilmesinin sebebi Alonso idi.

    Alonso 2010’da çok iyi bir otomobile sahipti. Şampiyon olamadı. Monaco’da son antrenmanda yaptığı kaza ile sıralamalara çıkamayışı, Spa’da hata yaparak yarış dışı kalması, İngiltere’de Kubica’yı pist dışından geçip yerini geri vermemesi sonucu aldığı ceza, ve son yarışta Petrov’u bir türlü geçememesi (takımın da strateji hatasıyla) gibi etkenlerle şampiyonluğu vermiştir. Burada yarı-tanrı ilan edilmiş bir pilot için ihtimal verilmeyen hatalar tabi.

    2012’de Japonya startında egosunu tatmin etmeye çalışırken yarış dışı kalmasıyla yine şampiyonluğu bıraktı. Spa startı büyük şanssızlıktı tabi. Ancak şu unutulmamalıdır ki Alonso’ya şampiyonluk fırsatlarını neredeyse kusursuz dayanıklılığa sahip Ferrari araçları vermiştir. Yani ona bu fırsatı sunan yine takımdır. Alonso çok daha iyi bir takım atmosferi, ve kendini odağa koyup takım arkadaşını yok etme motivasyonu yerine takımı düşünen bir mantalite ortaya koyma çabasında olsaydı sonuçlar daha farklı olabilirdi.

    “Alonso 5 yıl sırtında taşıdı”, “Alonso olmasa Ferrari o yıllarda şimdiki McLaren gibi olurdu” tarzı yavan ve boş yorumlarla bu meseleyi kavrayamayız. 2009’un ikinci yarısında üstüne titrenen Massa talihsiz bir kaza geçirince ellerinde sadece Raikkonen kaldığında Raikkonen de, Alonso’nun Ferrari yıllarından da daha kötü bir otomobili potansiyelinin ötesine taşımış ve üst düzey yarış performansları ile podyumlar getirmiştir. Takımda tek adam olarak yarışan Alonso’da aynısını yapmış, otomobil 2009’dan çok daha iyi olduğu için de şampiyonluk iddiası ile yarışmıştır. Tek adam olarak yarışmak kolaydır.

    Geçen sene Mercedes kokpitinde Alonso olsaydı Mercedes F1 projesini ve kaynaklarını yeniden düşünmek zorunda kalırdı. Takım karışır olay eksik olmazdı. Alonso eşit bir atmosfere sahip bir takımda asla yarışamaz. Şu anda McLaren rezalet durumda olduğundan Button ile işi dalgaya vuruyorlar ama Button’ın bu performansı ile araç podyuma veya galibiyete oynayacak kalibrede olsa McLaren yine karışır şüpheniz olmasın.

    Alonso’nun hedefi hiçbir zaman sadece şampiyonluk değildi. Alonso’nun hedefi şampiyon olurken takım arkadaşını yok etmekti. Fakat bu mantalite elbette şampiyonluk isteyen bir takım mantalitesi değildi. Alonso da açıklamayı yapan kişinin belirttiği üzere Ferrari içinde kendi takımını kurmuştu. Fakat bu mantalite takımın ilerlemesini imkansız kıldı. Her şey tek bir sürüş stili üzerinde yürürse evet, takım arkadaşın test pilotu olur. Ama sen otomobili genel olarak yeterlice geliştiremezsin. Pilotunun performansını geliştirirsin sadece.

    Massa’nın 2010’da nispeten rekabetçi iken, Almanya’daki takım emri ile başlayan, ve daha sonra Alonso’un otomobil gelişimi üzerindeki etkisini iyice artırması ile beraber, kalan yıllarda iyice yok olması bunun en açık göstergesidir. Williams’taki performansı ortada.

    Tabi Alonso Williams’ta olsa Williams şampiyon olur diyecekler de çıkar şimdi. Şaşırmam.

    Son olarak, başarısızlığın tamamı elbette Alonso’ya mal edilemeyecek olsa da, kendisi önemli etkenlerden bir tanesidir.

    1. [FORJUSTICE]^Engine's passion #ForzaFERRARİ avatarı
      [FORJUSTICE]^Engine’s passion #ForzaFERRARİ

      Güzel yazı olmuş +1

      1. Fernando Alonso 05-06 avatarı
        Fernando Alonso 05-06

        cok güzel subjektif bi yazı spada Brichellonun biçmesini bahsetmemişsin o aracın yarışa devam etmesi bile mucizeydi kaldıkı spinin nedenininde bu olduğu söylenmişti Japonya 2012 de ego tatmın etmek demişsin bu kadar saçma bi yorum görmedim adam ne yapsın yer kazanmaya calımayacakmı olabilecek bi yarış kazasıydı Kiminin kanıdının ucu surtmesiyle lastiği patladı bide 2010 ABUDABHİ ye gelince Ferrari Webbere bakmayıp Vettel Lewis ve Button una göre pit yapsaydı sampiyondu

        1. Bunun subjektiflikle ne alakası var anlamadım. Adam sadece Alonso’nun ciddi şampiyonluk şanslarına sahip olduğunu ve değerlendiremediğini belirtmiş. Yazısının devamına zaten verecek bir cevap da bulamamışsın.

          1. Onlar genelde sorulara cevap veremiyorlar…

          2. Fernando Alonso 05-06 avatarı
            Fernando Alonso 05-06

            Neye cevap yazmamışım anlamadım

            Schumi Barichelloyu silmedimi bu takım Avusturyada BARİZ SEKİLDE takım emri veren değilmiydi Alonso olunca ne olduda herkes takım arkadası muhabbetine girdi Senna Prost bunlar takım arkadaslarıyla ölmüne rekabet etmedilermi bu yuzden takım değiştirenler olmadımı

            Herkes sizin istediğiniz gibi olmak zorunda değil olamazda bunu kabul edememekte sizin sorununuz bence

  11. Araç geliştirme konusunda büyük bir yanılgı var çoğu kişide,2008 den önce sezon içi testler vardı ve işte o zamanlar pilotların geri bildirimleri hakikaten ciddi fark yaratabiliyordu sezon başı/sonu araç performans farkı bakımından.Ancak sezon içi testlerinin yasaklanmasından sonra genellikle sezona nasıl başlarsan orda bitirir hale geldi takımlar,iş %90 mühendislere kalmış durumda sezon boyunca gelişim sınırlı olabiliyor maalesef ve bunun “pilotun araç geliştirme yeteneği”ile alakası yok .

    Bu dayımız zaten pilotajdan bahsetmemiş bahsedemez de bu 5 yılda Alonso olmasaydı aynı aracı kim sürse takımlar şampiyonasında Force İndia ile mücadele ederlerdi 2010 ve 13’ün ilk yarısı dışında..

    1. Ki 2008 ve öncesinde testler varken Alonso araç geliştirmede iyi olarak bilinirdi bu test yasaklarından sonra pilotun araç üzerindeki etkisi yok denecek seviyeye geldi

      1. Ben gençlik yılları (2006-2007)dışındakileri haklı buluyorum Ferrari yıllarında sürekli takımı farklı şekillerde motive etmesine rağmen herkesin en iyi dediği bi pilotun deli gibi mücadele edip de sürekli dominant araca sahip rakibine son yarışta şampiyonluklar kaptırması bıktırır adamı.. Yine iyi dayandı da 2014te patladı pek haksız sayılmaz ama tabi adı çıkmış onu da çıkaran kendisi sonuçta yapacak bişey yok 🙂

    2. Yanlışın var. Mclaren 2009’a facia bir başlangıç yapmıştı ama son yarışta en iyi araç oydu gridde.

      1. Haklısın istisnalar tabi çıkar ama 2009 bir F1’de devir değişiminin başlangıcıydı ayak uyduramayan takımlar oldu ki Mclaren geri dönüşleri yapabilen takımların başındaydı her zaman

        1. @AK(F1capsTurkey)

          Gerçekten objektif ve düzgün yorumlar yapıyorsun, genel olarak yazdığım şeyleri üstüne alma istiyorum, bilmeni istedim…

  12. Daha önceleri burada yazmıştım. Ferrari içerisindeki “paralel yapılanmanın”, Sergio Marchionne’ye çevresi tarafından defalarca aksedildiği ve başkanın sonunda ikna olup bu ihanete daha fazla kayıtsız kalmadan, başta Fernando Alonso olmak üzere bütün “ayak takımını” Ferrari’den kovulduğunu görmemizi sağlamıştır.

    Bu da, Ferrari’ye yakın arkadaşımdan edindiğim bilginin doğrulaması gibi yıllar sonra bir haber ile ayyuka çıkması olmuş.

    1. Fernando Alonso 05-06 avatarı
      Fernando Alonso 05-06

      ve Ferrari şampiyon 😀

  13. Aytunç Altındal (spä2000) avatarı
    Aytunç Altındal (spä2000)

    Ferrari diaz hakkkında bir sonraki kovuluşunda konuşmalı.
    Çünkü bizden kovulup Ferrari ile anlaşacak daha.
    ,Reno
    McLaren
    Reno
    Ferrari
    McLaren
    Ferrari.

    Adamın kariyeri bu.
    Dön baba dönelim.

    1. Güzel nokta yakalamışsınız aslında.

  14. Alonso 5 sene sırtında taşıdı Ferrariyi

  15. benim diyeceğim şu sadece alonso ile boşa geçen beş yıl

  16. % 100 doğru söylemiş

  17. Ha bu arada Vettel’in şampiyon olduğu bir sezonda takım patronlarının, seyircilerin gridin en iyisi olarak Alonso’yu seçtiğini de hatırlatalım. Başarısızlığın sebebi olan pilota bak sen 🙂

    1. Kimi_Raikko_Forza avatarı
      Kimi_Raikko_Forza

      Performansa dayalı bir anketti patronların oy verdiği, zaten kimse ALO nun performansına laf edemez ama olay performans değil zaten. Taraftarlara resmi bir anket F1 tarifından yapıldığını hatırlamıyorum.

    2. 2005’te de aynı ankette Raikkonen seçilmişti. Nitekim şampiyon olan Alonso’ydu. Bunlar çok önemli şeyler değil bana kalırsa.

          1. Sana göre öyle diyorum işte. Sana göre önemsiz, bizim için önemli.

            1. Anket şampiyonluğu malesef F1 kariyerine pek fazla yardımcı olmuyor.

              Ferrari o dönemde güçlü halkla ilişkiler ve reklam gücü mevcuttu.Ferrari motoru sağladığı her takımdan bu tarz geri dönüşleri nazikte olsa ifade ederek yaşanılan başarısızlığı bir şekilde unutturmaya çalışmıştır.

              Vettelin o dönemlerde Alonsodan küçük olduğu Alonsonun 2005-2006 sezonundaki çağı yaşadığınıda unutmamak lazım.

              Şu an Vettel Alonsonun oldukça ilerisinde güzel işler yapıyor.Alonso takımı taşıyor denilirse Vettel Alonsonun taşıdığı takımı şu an taşımıyor resmen uçuruyor diyebiliriz.

              Alonso tarafı ile Vettel tarafını karşılaştırıcak olursak

              Alonso
              *Takım ruhu ile yarışmayan
              *Politik demeçler ile takımını zor durumda bırakan
              *Takım arkadaşını test arkadaşı olarak kullanan
              *Zorda kaldığında mühendislere çatan

              Bir yapıda olduğu söylebiliriz.

              Vettel içinse
              *Takım ruhunu önemseyen
              *Takım arkadaşlar onu sezon içi malup etse bile tebrik etmeyi bilen
              *Mühendisler ile sıkı markajda çalışan
              *Disiplinli
              *Politik davranmayan
              *İşler kötü gitse dahi pes etmeyen ve basına bu konuda yemek vermeyen birisi.

              Hal böyle olunca Alonso bir Vettel olamaz Vettelde bir Alonso çünkü biri zirvede savaşırken diğeri Manorle aşk yaşıyor.

              1. Valla Vettel’i sütten çıkmış ak kaşık ilan etmek mantıksız. Webber’le yaşadığı problemler ortada. Bir Alonso değil ama takım arkadaşlarını çekebildiğini de söyleyemem. 2010 İstanbul’u unutmayalım.

              2. Webberde cok saf ve masumdu sanırım 🙂

                Alonsonun şampiyon olması için gridde bu kadar çalışan bir pilot ne tanıdım ne gördüm 1995 ten beri.

              3. Fernando Alonso 05-06 avatarı
                Fernando Alonso 05-06

                Vettel içinse
                *Takımın tüm kaynaları ona ayrılan
                *Webber işe yarayan parçalarının gelişmiş halinde Vettele verilmesinin
                Örn; Yeni burun Silverstone ,Coanda egzoz
                *Taktiksel avantajın sürekli Vettele verilmesi
                *2010da macaristanda kendi hatasıyla geçilince 2010 İstanbul gp de yaptığı hareketler
                *4 sezon kuzu gibi takım arkadaşından sonra ilk dişli takım arkadaşını görünce hemen topuklayan
                2005 2006 yılında Alonso Schumı ile şampiyonluk yarışı verirken Vettel testlerde altına ediyordu
                Evet Vettel Alonsoyla bir olmaz haklısın …

  18. Mustafa Sar avatarı

    O kadar da değildir ya

  19. Ne bir kişi tek başına kahraman olabilir nede tek başına tüm hataların sorumlusu. Boş muhabbetten tartışmaya gerek yok…

  20. 2014 yılı ferrari motoru 2015 motorundan daha kötü bir motordu. Forghieri adlı kişiliğin motor bilgilerinden haberi var mı? Kaldıki bu yıl ferrari için iyi mi gidiyor yani, bunu mu anlamalıyız!

  21. Çoğu arkadaş F1’in sadece pist üstü performans olmadığını anlayamamış. Alonso Ferrari’de gerçekten çok iyi sürüşler çıkarttı ama takımı da felakete sürükleyen etkenlerden biri oldu. Herkes aracı sırtında taşıdı diyor ama o aracı geri bildirimleri ile geliştiren de kendisiydi. Mesela pull-rod süspansiyona geçişte öncü oldu. Daha önce 2001 Minardi’de (kendisinin ilk takımı) kullanılan sistemin olumsuz etkilerinden hala kurtulamadı Ferrari. 2016’da tam anlamıyla Alonso sonrası özgün bir Ferrari göreceğiz. Mesela Massa’nın performansı da Alonso sonrası düşüşe geçti. Herkes Alonso ezdi geçti diye kendini avutuyor, halbuki Alonso’nun geri bildirimleri aracın kendi stilinde üretilmesinden başka bir işe yaramıyor. Massa 2008’de şampiyonluğa oynadı, 2010’dan itibaren ise bir tane bile GP zaferi yok. Williams’a geçince tekrar kendini buldu ama. Alonso bariz bir şekilde başarısızlık sebebi ama tabi ki tek sebep o değil.

  22. Alonso her zaman takımın kendi istekleri doğrultusunda hareket etmesini ister. Bu yeni bir şey değil. Ama başarısızlığı bu duruma yıkmak ne kadar doğru?

    Ben şahsen her zaman Monte’yi suçlu gördüm. Ferrari’nin üst üste şampiyon olan efsanevi kadrosunu takımı İtalyanlaştırmak adına dağıttı. Her zaman boş konuşmaktan, F1’i eleştirmekten, sporu terkedip kendi serilerini oluşturmakla tehtid etmekten başka bir şey yapmadı. Ferrari şu an kalkınma yolunda ise bunu büyük oranda Monte’nin gönderilmesine borçluyuz.

  23. Schumi de Mercedese geçince Montezemelo ona saydırıyordu. Alonsonun ondan iyi olduğunu bile söylemişti. Şimdi sıra Alonso da. Şimdi Vetteli yere göğe sığdıramıyorlar ama ona da sıra gelecek gibi:D

    1. Vettel’e saygım var disiplinli iyi pilot ama her tarafı disiplinli olsa ne olur? 40 fırın ekmek yese 1 tane Alonso etmez.

      1. Kişilikleri hakkında yorum yapmıyorum beni ilgilendirmez de!
        Pilot olarak bakarsak, bence bir “0” daha eklesen yeridir:)

  24. Schumi Nerde Ben Orda avatarı
    Schumi Nerde Ben Orda

    Alonso takımdan ayrıldı ya itele babam itele.Ferrari Alonso’dan Alonso Ferrari’den çok ekmek yedi.Bu dayı öyle konuşuyorki altlarında Mercedes gibi araç vardıda şampiyon olamadı.Başarıslığın sebebi Alonso diye..Geçen tombazis dedi heralde alonsoya kazanacak araç veremedik diye bunlarda gelmiş alonsoya giydiriyorlar.Adam %120’sini veriyordu be çok çabuk unutuldu heralde bunlar

    1. Alonso birkaç güne bu dayıya ağzının payını verir 😀 En bulaşılmaması gereken pilota bulaştı 80’lik dayı. Cevap gecikmez merak etme 😀

  25. Buralar karışmış. Üstüne çok konuşulacak bir durum yok, yorumu yapan tombazisten farksız başarısız bir tasarımcı. Cahilliğini, tüm sorumlu pilotmuş gibi gösterirken ortaya koymuş. Her konuşanı ciddiye almamak lazım.

  26. Tabi her şeyi alonsonun üstüne atın bu nasıl bir şeydir be

  27. Şu yorumlardan kale alınabilecek birkaç tane yorum var. Diğerlerinin ne söylediği umrumda değil.
    Kemal Şengül, xtrabitracing, wertuy07, royalhunt, v12 sizi tebrik ediyorum güzel insanlar. Benim söylemek istediklerime tercüman olmuşsunuz. Dayı zaten 80 yaşına gelmiş. Muhtemelen alzheimer hastasıdır. Ne dediğini bilmiyor.

    1. Ben de işte aynını ifade ediyorum, isterseniz kendinize bir site kurun site içinde, aynı şeyleri yazıp onaylayın…ne de güzel seçmişsin genç adam kaale alınacak yorumları… 🙂 demek ki ne imiş takım arkadaşını geçene kupa yok imiş..demek ki ne imiş, alonso Schumi’nin tırnağı olamaz imiş…

    2. [FORJUSTICE]^Engine's passion #ForzaFERRARİ avatarı
      [FORJUSTICE]^Engine’s passion #ForzaFERRARİ

      Bunları yazacağına;bu isimlerden başkalarına az saygılı ol da içinden düşün umrunda olmayan şeyi.

      1. Adamına göre muamele yaparım ben. Sen dalgana bak.

        1. Fanatizmi bırakıp biraz daha efendice ve akıllıca yorum yapmayı denesen? İyice bağcılar çocuğuna bağlamışsın sen.

  28. ReyizHamilton avatarı
    ReyizHamilton

    bu sene çok başarılısınız yani alonsoyu kötülüyosunuz

  29. Onur Gentas avatarı

    Alonso ve takım yollarını ayırmış neyin tartışması yapılıyor hala. Bunların hepsi farazi görüşler. Aynı şu pilotun yanında bu pilot olsa kesin geçerdi gibi olmuş. Belki suçlulardan biri Alonso belki de Alonso olmasa takım bu başarıları da sağlayamayacaktı. O yüzden her kes artık ileriye odaklansın. Yakalamak zorunda oldukları güçlü bir Mercedes var önlerinde.

  30. Adam delikanlı gibi söylemiş doğruları, gerçi herkes biliyor bunları birkaç tane genç ve heyecanlı taraftarı saymazsak..onlara sorsan derker ki alonso takım arkadaşına şu kadar fark attı, başka bişey diyemezler çünkü başarı kriterleri bu sadece ve bunu da alonso dan öğrendiler zaten kendi suçları değil..

    1. hıhh geldi bal kabağı,biz de seni bekliyorduk..Sitenin bir numaraları Fanboy’u )))

      1. Ben de onu diyorum işte sizin hiçbir suçunuz yok bu işte, ne tarafa çekilirseniz o yöne gidiyorsunuz, alonso benim için başarı takım arkadaşıma atacağım farktır diyor, siz de öyle sanıyorsunuz…ama F1 de veya başka şampiyonalarda başarı kriteri şampiyon olmaktır, yani en iyi olmaktır..takımı üzerinize yapıp takım arkadaşımı geçtim diye başarı olmaz, zaten dikkat ettiyseniz takım arkadaşını geçenler için bir kupa verilmiyor, onlar unutuluyor sadece…

        1. sen hiç unutmuşa benzemiyorsun,bu her konudaki yorumlarından belli oluyor ,bari belli etme biraz )))))

          1. Ben de onu diyorum işte, takım arkadaşımı geçtim başarılıyım diye fanlarını kandırıyor, tabi genç insanlar buna kanıyor, bunu hangi genç alonso taraftarının yorumunu okusak görüyoruz, dillerine pelesenk olmuş, ama sonuç ne koca bir sıfır…ama bakınız Schumi’ye adam gerçek bir şampiyon, Ferrari ona güvendi karşılığında 5 şampiyonluk aldı, gel gör ki alonsoya güvendi, karşılığında alonso takım arkadaşlarını geçti…ama Ferrari’nin istediği bu değildi ki, zaten bunu biliyorlardı çünkü takımı alonsonun üstüne yapmışlardı.

        2. Alonso F1 in en iyisi. Ferrari’deki 5 yılının 3 ünü şampiyonluk kovalayarak geçirdi. Geri kalan 2 yılda da elinden gelenin en iyisini yaparak takım arkadaşlarını denize döktü. Şu an ne kadar gerilerde de olsa padokta bütün kameralar Alonso’nun peşinde koşuyor. Tifosilerin çoğu hala Alonso’yu çok seviyor. Bu sitedeki yalandan tifosileri saymıyorum.

          1. Kimi_Raikko_Forza avatarı
            Kimi_Raikko_Forza

            Dostum en popüler pilotlar çok büyük katılımın olduğu ankette açıklandı. Bu sitede de bulabilirsin ALO nun kaçıncı olduğuna oradan bakarsın. ALO nun peşinden eğer diğer pilotlardan çok kamera koşuyorsa bu da ALO nun çok konuştuğundan ve malzeme kaynağı olduğundandır 😉 Diğer bütün sözlerine katılıyorum.

  31. önce ferrari bir başarılı olabilsin de, sonradan bu demeç ciddiye alınıp üzerine yorum yapılabilir. 2. olmaksa başarı, alonso çok kez oldu ferrari’de.

    alonso gittikten sonra şampiyonluktan şampiyonluğa koşuyorlarmış gibi hava yaratmaları çok komik.

    1. Mehmet Günaydın avatarı
      Mehmet Günaydın

      Daha dur alonso yeni gitti ve sezon bitmedi iki motor patlar 2 yarış dışı kalır bakmışsın Başgan Sebastian şampiyon olmuş sende acilden bize yazarsın o zaman 😀

  32. SCUDERİA FERRARİ avatarı
    SCUDERİA FERRARİ

    massa fernando is faster than you can you confirm you understood that message 2010
    renaultun tek amacı takımlar şampiyonluğunu kazanmak takımda bana kimse yardımcı olmuyor 2006
    bir çaylakla eşit şartlar altında yarışmayı asla kabul edemem deyip takımdan çekip gitmesi 2007
    casusluk skandalı baş aktör alonso 2007
    macaristan sıralama turu hamiltonu pitte bekletip seanstan elenmesini sağlaması 2007
    nelson piquet aracını duvara vurur alonsonun yarışı kazanması için alonso da çılgınlar gibi sevinir yarışı kazandığı için kahramanımızın bu olaydan hiç haberi yoktur çünkü kendisi çok temiz ve iyi niyetli bir pilottur 2008

    1. Peki söyle bakalım sayın tifosi kardeş,bu adam senin takımını sırtlamadımı 5 yıl boyunca?Bu adam olmasaydı ne olurdu o 4 yılda takımın bunu düşündün mü hiç?Sanki ikimizde iki ayrı Ferrari’yi destekliyoruz hissine kapıldım.O 5 yılda şuan girrideki pilotların %99 u Fernando gibi Ferrari’nin kahrını çekmezdi.Her yarış ayrı bir sorun çıkıyordu,ayrı strateji hataları..Tıpkı şuan Kimi’nin başına geldiği gibi.Ferrari önce dönsün kendine baksın ondan sonra pilotlarına suç atsın.Ki aklı başında adamlar böyle demeçlerde bulunmazlar Ferrari’de.Bu adam son demlerini yaşıyor gitmeden bir medyada görüniim diye Fernando’ya sallamış ..

      1. SCUDERİA FERRARİ avatarı
        SCUDERİA FERRARİ

        alonso ferrariye hiç birşey katmadı 2.likleri kimse hatırlamaz son yarışlarda beceriksizliği petrovu geçememesiyle ve 40 puan fark öndeyken kaybetti şampiyonluğu.en azından 1 defa şampiyon olabilseydi bişey demeyecektim ama olamadı işte tarih her zaman şampiyonları yazar ferrari de öyle…

        1. Bu Alonso’nun sucu muydu?Alonso mu yeteneksizliğiyle geçemedi ? Bu mu yani bu adamın arkasında durmama nedenin ?

          1. SCUDERİA FERRARİ avatarı
            SCUDERİA FERRARİ

            arkasında durmama nedenim verdiği demeçler sürekli takım arkadaşıma şu kadar sn fark attım takım arkadaşımı geçtim ilgilendiği tek şey bu gibi sanki yani bencil ve kibirli biri olduğundan bahsediyorum. çok üst düzey bir pilot olsaydı petrovu ve önündeki rosbergi de geçip şampiyon olurdu demek ki abartıldığı gibi bir pilot değil.

            1. Yani arkasına sığındığın şey tamamen saçma olan kulaktan doğma Petrov olayı.Başka bir sav yok.Objektif olsaydın zaten neden geçemediğini söylerdin(belki de bilmiyorsundur).Petrov dediğin adam bunun bir defa tırnağı olamaz.Olsaydı şuan zaten F1’de ilk 5 te olurdu.İkincisi o yarışta yine takımın strateji hatası vardı.Öyle bir pit yaptırdılar ki Fernando’ya,kötü olmayan Renault ve Mercedesler’in arkasında çıkardılar.O yarışı tekrar izlemelisin kesinlikle.Ama boşver sana dünyaları verseler sen yine de Fernando abartı dersin.Bu da bir hatıra 2010’dan ..
              https://www.youtube.com/watch?v=cGlwIZDYVJA

              1. Bu video ile neyi ispatladın muhterem? alonso Petrov’dan daha yüce bir pilot mu yani?

              2. haha alemsin ignasyo

              3. SCUDERİA FERRARİ avatarı
                SCUDERİA FERRARİ

                petrov olayı seni baya bi germiş bombastik aromalı bi ice-tea şeftali iç sonra bunu izle kendine gel.
                https://www.youtube.com/watch?v=XjqpuXV1y9A

  33. Alonso tek başına Ferrari’nin başarısızlıklarının sebebi olamaz, olsa olsa sebeplerinden birisi olabilir. Her şeyi üzerine yıkmamak lazım.

    Ferrari eskiden ‘takım’ olarak hareket etmiyordu ve bu Schumacher ile başladı. Önce Irvine, sonra Barrichello ve Massa takımın diğer pilotundan ziyade yarış içi test pilotu muamelesi gördü. Aynısını Raikkonen-Massa arasında da yapmaya çalıştılar ama performanslar malum, işe yaramadı. Alonso gelince yine aynısı oldu. Sportif olarak gelişim sağlayabilecek bir ortamın olmadığını dışarıdan bile görebiliyorduk.

    Ancak teknik sorunların Alonso ile doğrudan alakası yok. Bunun sebeplerini geçenlerde Aldo Costa mı, Tombazis mi ne açıklamıştı. rüzgar tüneli ve fabrikadaki gelişimlere engel olma olayı. Ki araç hızlı olursa her pilot sürer ve şampiyon olur, yavaş olursa Senna da gelse, Schumacher de gelse şampiyon olamaz zaten. Hepsini Alonso’ya yıkmamalı.

    Bu sene Arrivabene’nin gelişiyle takım daha olumlu ilerliyor gibi görünüyor. Pilotlar arası bir savaş görünmüyor, takım patronu iyi demeçler veriyor, olayları idare edişi de fena değil. Vettel’in geri planda nasıl olduğunu bilemesek de Alonso veya başkası gibi olmadığını kendileri söylüyorlar.

    Açıkçası bu sene Ferrari gözüme daha iyi bir takım olarak görünüyor ve pilotların bununla ilgisi yok. Yönetim daha akıllı gibi. @bocek duysun 😀

    1. burak karaküdük avatarı
      burak karaküdük

      puhaha duydum duydum 🙂

  34. Alonso dediği adam 2010-2011-2012-2013 ve 2014 sezonlarında takım arkadaşlarına 70-150 arası puan farkı takmış bir adam. 2010 ve 2012 yıllarında dünya şampiyonluğunu sadece 4 puan farkla kaçırmış bir adam hemde Redbull dominasyonuna rağmen. Ben bir başarısızlık göremiyorum. Eğer o dönemlere başarısızlık deniyorsa şimdi Mercedes döneminde ne yapıyor Ferrari ? İkinci takım konumunda devam etmiyorlar mı ? Ediyorlar. Her yarış podyum garantileri var mı Mercedes gibi ? Yok. O zaman başarısızlığı Alonso yarattı şeklinde görmek saçmalık.

  35. Yeni bir şey söylememiş. Herkesin farkında olduğu şeyi ilk kez birisi net şekilde dile getirdi.

  36. Fernando Alonso 05-06 avatarı
    Fernando Alonso 05-06

    Aldo costa Mgp ye gecince kıymete bindi siz adamı elinizden kacırın ondan sonra sucu Alonsoya atın 🙁

  37. Tüm suçu Alonso’ya yıkmak mantıksız. Alonso kariyeri boyunca çoğu zaman yanlış zamanda yanlış yerde oldu. Ferrari’ye takımın düşüş zamanında geldi. 2009’daki başarısızlığın ardından takım 2010’da toparlandı ancak saçma stratejilerle şampiyonluğu Red Bull’a verdiler. Daha sonra ise Ferrari hiçbir zaman en hızlı aracı yapamadı. Belki geri bildirimleri iyi değildir bilemiyorum. Ancak gelişimde hep yavaş kaldılar. Zaman zaman sezona iyi başladılar ve sezon ilerledikçe geriledir. Şimdi Mercedes 2010 ve 2012 arasında yavaş kaldı, bunun sebebi Schumacher ve Rosberg’in kötü bildirimlerimiydi? Yoksa teknik ekip ve tasarımdamıydı? Alonso zor bir adam, arada bir politikada yapar. Ama kariyerinin en iyi yıllarını Ferrari’ye verdi. Çoğu zaman yavaş araç ile podyum aldı, en hızlı arça olmamasına rağmen galibiyet aldı.. Alonso’nun olumlu yanları olduğu gibi olumsuz yanları da olabilir. Ama bu başarısızlığın tamamen Alonso’nun suçu olduğunu söylemek Fernando’ya karşı bir art niyet beslemektir bence..

  38. Şuan Vettel şampiyonluğa oynuyor sanki 😀

  39. Alonso geri bildirimlerde o kadar iyi olduğunu düşünmüyorum.

    Kimi ile Vettel bu konuda daha iyi seneye motor gelişimi bekledikleri gibi olursa Mercedese kafa tutabilecek tek takım olurlar

  40. Fernando Alonso 05-06 avatarı
    Fernando Alonso 05-06

    Başarısızlık Alonso yüzündende Alonso olmadığı halini cok merak ettim 2010 2014 Ferrari neler yşardı herlade bugünkü Mclarenden daha rezil bi durumda olurdu…

    1. Volkankanax avatarı

      Alonso olmasaydı tek başına massa ile yarisilmayacagina göre Hamilton 2013 te Mercedes E değilde ferrari ye geçerdi muhtemelen 🙂

      1. Fernando Alonso 05-06 avatarı
        Fernando Alonso 05-06

        2010 2013 arası Hmıltonunda performansı pek parlak değildi hatırlatırım 😉

  41. Volkankanax avatarı

    Valla Fernando Alonso ülkemize gelse iktidar partisi olur banko 🙂 bu kadar iyi bir politika ile aldigi 2 şampiyonluk az sevmememe rağmen yeteneklerini asla inkar edemeyecegimiz bir pilot ama asla takımı geliştiren takıma pozitif hava katan liderlik edebilecek bir pilot değil bakınız mclaren 1. Dönem bakınız reno 2. Dönem bakınız ferrari ve son olarak mclaren 2…hepsinde de takımı eleştiren yoksa motoru eleştiren İspanyol bir türlü takimimiz ayağa kalkacak dememiş 1 kere bile takım arkadaşına destek olmamıştir massa ya yaptığı destek verici açıklamaların aslında kendini ovmek için olduğunu alo yu az çok tanıyan herkes bilir…Ferrari 5 10 yıl sonra Alonso lu yılları ileriye değil geriye doğru atılan adımlardı diye açıklayacaktir…

  42. Pilotluğuna laf edilemez ama gittiği her takımda bir problemle karşılaşıyor bu adam çözemedim gitti.

    1. Volkankanax avatarı

      Karsilasmiyor 🙂 problemlerle boğuşan kimi 🙂 problem den beslenen problem çıkaran isim bizzat Fernando 🙂

      1. ikiside şuan en çok sevilen iki pilot demek ki insanlar zıt kutupları sevmekten hoşlanıyor.

  43. yok artık adam yarslar kazanırken pol alabılırken nerdeyse sampıyon olunacakken herseyı alonsoya yuklenılmez o zaman mclaren de cok gerılerde vettel gelsın kutarsın button la alonso kotu mu suruyorda mclaren cok yavas ferrarıde aynıydı

    1. FerrariFanTR avatarı

      Icerigi okumadan sadece başlığa göre yorum yaptığın çok belli oluyor. Olay Alonso nun pilotaji hızı filan değil arka planda cevirilen oyunlar

      1. Volkankanax avatarı

        Aynen katılıyorum dedik ya ülkemizde olsa iktidar olurdu diye ☺

  44. CaptainKiller avatarı
    CaptainKiller

    alonso tam bi paralelci zihniyetine sahip demekki. Takım içinde takım nedir yahu, bide etrafına çapsız adamları almış. Costayı gönderip, tombazisle birlik olmak nasıl bir akılsızlıktır 😀

    Birkaç seneye mclaren batma seviyesine geldiğinde mclaren’i satın alacağını düşünüyorum.

  45. [FORJUSTICE]^Engine's passion #ForzaFERRARİ avatarı
    [FORJUSTICE]^Engine’s passion #ForzaFERRARİ

    Taraflı konuşmuş.Başarısızlığı payı olmasına rağmen sadece alonsoya yüklemek doğru deği..

  46. ahsdbahsdghasgdh

  47. FerrariFanTR avatarı

    Eğer Aldo Costa nın gitmesinde gercekten Alonsoo nun parmağı ya da oyunu varsa umarim suanki pozisyonundan hiç kurtulamaz

  48. Al işte bırakın şiu adamın yakasını artık.yine saldırmışlar.bişey söylicem de olamaz diyemem.yaşlanmış. Şuur gitmiş iyice.Alonso bu habere cevap vermemeli.ulan insanı zorla fanboy yapıyorlar.

  49. Fernando Alonso 05-06 avatarı
    Fernando Alonso 05-06

    buralar karışır 😀

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir