Hamilton: "2007'de Takımın Hedeflerini Yanlış Yorumlamıştım"

yazar:

kategori:

Ancak Britanyalı pilot, McLaren’in asla kendisine özel bir muamelede bulunmadığını, takımın pilotlarına daima eşit yaklaştığını da yineledi.

Hamilton, konuyla ilgili BBC’ye verdiği demeçte, “İlk senemde, çifte dünya şampiyonunun yanında yarıştım ve o şampiyonluğu kazanacak olan pilot olarak görülüyordu. Sanırım o zamanlarda, bir takımın nasıl işlediğini ve takımdaki hedeflerinin neler olduğunu yanlış anlayıp, yanlış yorumlamıştım.”

“Ama ben bu takımda olduğum günden beri, ikimize de mümkün olan en iyi paketi tedarik etmek için ellerinden geleni yaptı takımdakiler. Hiçbir zaman yanımdakinden daha fazla şeye sahip değildim. Daima eşit fırsatlar sunuldu ki bu takım için harikaydı.”

“Bununla başa çıkmak kolay değildi çünkü birimiz diğerinin önüne geçebilirdik.”

“Kaçınılmaz olarak insanlar çok iyi olmadıklarında bazen konuşmaya başlarlar.  Bazı şeyleri kızgınlıkla söylerler, Aslında tam olarak onu kast etmedikleri şeyler çıkar ağızlarından. Ben durumu diğerleri açısından bu şekilde görüyorum” diye konuştu.

Hamilton, bu sezon takım arkadaşıyla arasında bir sorun olacağını düşünmediğini de yineledi.

“Bu farklı. Deneyimlerimiz sayesinde dersler aldık. Birbirimizi çok iyi anlıyoruz.”


Yorumlar

  1. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    ron denıse bısey sormak ısterım neden benı dınlemedıgı …
    sımdı takım hamıltona oynadı hamıltond afazla uctu bu sene gorucez arkadaslar kamıltonu yanıında button var
    ak öt kara öt ortaya cıkıcak bu sene sampıyon olanıın sırtı yere gelmez pılot olarak soylım yanı hadı bu senede alsın alamadıgı alonsoyu da gorelım cubugumu yakıp ızlıcem

  2. Hem taraftarların hem pilotlarin bu hali bnce yaklaşan sezon yuzunden. Herkes amma agresif…"91den beri" arkadaşım yarısa sayıyor ben ise sıralamalara bile sayar oldum (:

    Bu arada maalesef Alonso'ya çok konuşuyor diyen tum arkadaşlarım niçin söz konusu Lewis olunca susuyor anlayamadım. Yanlış anlaşılmasın lutfen ben bir Alonso fanı olarak kızdığımda açık açık soylerim niçin şimdi bole solemiş diye ama 2007 konusunda bu ara daha fazla yorum yapan bence Lewis.

    Bence burdaki herkesin çok iyi bildigi ama sadece bazılarının açıkça soyleyebildigi sey Problemin Ron oldugu Hatta Alonsonun agzından soylersek Ron'un Alonso'yu nicin hiç dinlemedigiydi. Nedenini herkes biliyor ve kimse o zaman da olsa onune gecemezdi. Bunda Lewis'in bir hatası yok. Tek problem bana kalırsa yorum yapması…

  3. sayılı gün çabuk geçer 8gün 11saat kaldı biraz daha sabır:)

  4. Arkadaşım zan altında bırakmak değil yaptığım.Bir arkadaşın sıkıntısının nedenini belirttim sadece çünkü bu konu ile ilgili şikayeti olan çok arkadaş vardı o yüzden…

  5. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    ya arkadaslar hepımız burada aynı spora gonul vermıs taraftarlarız kımımız 2000 de baslamıs kımımız daha once kımımız daha sonra heee sunu soyluyorum lutfen bırbırımızın pılotları hakkında dıkkatlı konusalım yanı sen alonsoya bısey dersen bende sana derım shumıye bısey dersen bende sana derım hee tabıkı bılgı alısverısı acısından mukemmel ama dedıgım gıbı bırbırımızın pılotlarını rencıde etmeye gerek yok ayrıyetten yarısta shumı alonso hamılton yok 24 tane pılot var onlarada bakın gercekten mutısler var aralarında vettel ,rosberg,button,kobayassı, buemı bunlar gelecegın en ıyılerı yanı kı cok sanslıyızkı cok ustduzey bır spor ızlıyoruz yanı mac muabbetı gıbı konusmak olmaz ozaman mac ızleyelım bu sporu ızlıyosak bı ayrıcalıgımz olsun yoksa kahveden farkı kalmaz ayrı yetten sacmalamıssam kusura bakmayın gece 2 de yazdım ve 2010 ıcın ne kadar heycanlandıgı anlatamam ve test edecegım pılotlar var vettel daha testı bıtmedı button bu sene onun ıcın donum noktası rosberg ben kendı sahsıma 2006 dan berı ınanılmaz ısık goruyorum ve takım arkadasım massa oda cok gelıstı bu senyı ıplecekıyorum

  6. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    İyi hoş diyorsunda feel-it61,madem adını sylemiyeceksin niye karıncalandırıyorsun bizi:) söyle ki bilelim. Çünkü bunu dediğin altında gerçekten birini zan altında bırakıyorsun! İddia ettiysen bence kanıtla ve kim olduğunu söyle. Zaten ihtiyaç duyarsa eylemi yapan kişi açıklamasınıda yapacaktır. Ha eğer adını söylemeyeceksen bence ilk davranıiın yanlış bir davranış.

    91'den beri; benimde anlatmak istediğim zaten o. Sonuçlar çok önemli ancak sonuçlar üzerinden gitmek olmamalı iyi f1 izleyicisinin amacı. Veya başarıyı nitelendirme bu olmamalı. Birçok kişi eski zamanlarda f1'e merak saldığında Schumi'yi tutayım bari diyordu. Niye Şampiyon ve çok başarılı. Aynı sebeple Rossi'ye, Loeb'e hop diye bağlananlar gibi.bu da hoş ama boş,kuru bir kalabalık yaratıyor. Malesef aynısı Alonso'nun şampiyonluklarından sonrada oldu. Sıradan f1 izleyicisi değilde bilgili kişiler olduğumuzu iddia ediyorsak sadece somut,görünen şeyleri değil ardındaki gerçekleri de irdeleyebilmliyiz.

    Pilot sıralamana şu açıdan katılıyorum. Bu nerdeyse bir çok kişiye göre değişen bir sıralamadır. Çünkü kişisel fikirler ortaya çıkar ve bu son derece doğaldır. Dediğim gibi ileride Alonso, Hamilton belkide Massa, Kimi bu f1 efsaneleri sıfatına sahip olacaklar. Senna-Prost zamanında sanmıyorum ki Prost taraftarları Senna gelmiş geçmiş en iyi pilot. O mükemmel vs. tarzında şeyler söylesin. Ama zaman herşeyi farklı boyutlara taşıyor. İleride göreceğiz inşallah.

    Aman neyse bırakalım bence bu muhabbeti,mis gibi 2010 sezonu kokusu varken havada, polen yapmayalım ortalığı:D

  7. Hala Formulada bilmediğim veya eksik bildiğim şeyler olduğunu burada bazı arkadaşlar vasıtası ile öğreniyorum.Herkese teşekkür ederim.Keza benimde bazı arkadaşlara katkım olduysa ne butlu bana.Öğrenmenin yaşı yoktur.92 den beri bu sporun içerisindeyim hala birtakım şeyler öğreniyorum buda beni çok mutlu ediyor:)

  8. espoir arkadaşım evet var ip adreslerinden belli ama ben kimseyi zan altında bırakmamak isterim tabiiki.İsim veremem kusura bakma eğer o arkadaş kendini açıklamadığı sürece bende açıklamam bana düşmez.Sadece milletin haberi olsun istedim.Çünkü bazı arkadaşlar niye ben bu kadar – aldım(beğenilmedim):) diye soruyorlar ona açıklık getirmek istedim sadece.Hatta Alonso Ferrari arkadaşım bu konuda bir şikayeti bile olmuştu birinin yorumu üzerinden.Bunlar çok önemli şeyler değil ama yinede olmaması gerekir.Sinek ufaktır ama mide bulandırır sonuçta.Herkese hayırlı Formulalar:))Umarım birbirimizi kırmadan fikir alışverişi içerisinde bulunabiliriz.

  9. espoir, haklı olduğun yerler var ancak, gerçek F1 tutkunları zaten tarihle ve istatistikle yetinmez sadece bunlardan yol gösterici olarak yararlanır. yani yüzeysel olarak bakmaz olaylara.bana göre schumacher gelmiş geçmiş şuan için en iyi pilottur 2. fangio 3. senna dır. bu herkese göre değişir, schumacher senna'nın yanında çok masum kalıyor, senna 89 ve 90 daki prost'a kasıtlı çarpmalarından sonra kamuoyunda çok sert şekilde eleştirilmiştir ancak 94teki talihsiz kazayla herşeyi unutup gerekeni yapmıştır f1 kamuoyu ve onu sevenler. gönüllerin 1 numarası olmuştur. vefat ettiği yıl schumacher'in şampiyonluklar alması senna'nın yerine yeni 1 numara olmasından dolayı senna taraftarları buruk olarak genç schumacher'i hayranlıkla izlemişlerdir ve ancak manevi boşluğu hiç bir pilotun dolduramayacağını düşündükleri için schumacher'i 1 numara olarak görmüyor bazı kesim olabilir saygı duymak lazım. günümüze dönecek olursak schumacher'in ilk sezonu ve çaylak dönemlerinden itibaren çıkardığı spektaküler yarışlara benzer olarak hamilton'da o potansiyel ışığını görüyorum, alonso sonradan açıldı, pistte hamilton alonso schumacher rekorlarına ilerde belki ortak olabilirler ama bana göre 5 şampiyonluk elde etmeleri lazım öncelikle, rekorlara yaklaşabilmeleri için rekorlar kırılmak için vardır…

  10. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    kı puanında aynı yanı cıngene hesabıyla one gecıyosun ama gerek yok buyu artık gıt gıde kotulesıyosun 2008 de massanın avuclarından gıden sampıyonluk 2009 ortalarda pek gorunmedın 2010 bakalım bu sene de cacık yapamassan mclar5enın hayallerı suya dusucek yaptırdıkları heykel yarım kaldı

  11. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    ya arkadaslar ya vettel bıle dıyokı 2. lıgın ne onemı var ya arkadas vettel kadar olgun ol ya hamılton ıkıncılıgın bır faydası yok nelson sen sampıyon ken oda 2 . oldu ama alonsonun yanında cok kotu pılot muamelesı gordu ya ha2 . olmussun ha 3. sonucta aynı sey onemlı olan 1 olabılmek sen bırın pesıne gıt cıngene hesabı derlerya onu yapma ıste

  12. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    takımlar sampıyonlugunu ısteyen p…. kovalaınenle 2 yıl yarısmazdı kusutra bakmayın mclarenın takımlar sampıyonası gıbı bır derdı yoktu onların derdı 1 shumı 1 alonso yaratmaktı ve alonsoyu kullandılar ve bu mevzuları kapatalım artık arkadaslar onumuzde pomba gıbı sezon var cok sabırsızm,

  13. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    feel-it kimseyi zan altında bırakmamak için kanıtınla birlikte bunu yapanın kim olduğunu söyleyebilir misin? Ve nickini değiştirdiğini düşündüğün kişinin nickini değiştirip ortalığı karıştırdığına dair bir kanıtın var mı?

    91'den beri; tarihi sadece sonuçları anlatan bir kavram olarak düşünmemek gerekir. Örneğin Yıldırım Bayezid Timur'un karşısında 1402'de Ankara Savaşı'nda yenilmiştir yazar tarih! Peki bu yenilgi nasıl olmuştur? Eğer sağlıklı bilgi edinmek istiyorsak ve amacımız Hükümdarları veya Devletleri kıyaslamaksa neye bakmamız gerek? Sonuca bakıp aaa evet bu savaşta yenilmiş, o zaman daha güçlü mü demeliyiz,yoksa önce ne olup ne bittiğini araştırmalı mıyız? Kazanılan zaferlerin değeri kağıtlarda değil;geçmişinde, sebeplerinde yatar. Bardağı taşıran son damla değildir. Ondan önce bardağı dolduran binlerce damlanın işbirliğinin sonuca ulaşmasıdır.

    Bu yüzdendir ki Gilles şampiyonluğu olmamasına rağmen en iyi pilotlar arasında gösterilmektedir. Bu yüzdendir ki Ayrton Senna gelmiş geçmiş en iyi pilot olarak gösterilmektedir. Bu yüzdendir ki savaş olmamasına rağmen dünyada en iyi ordular diye sıralamalar vardır. bu yüzdendir ki…

    Anlatmak istediklerim umarım açık olmuştur. Sonuçlar tabi ki her zaman önemlidir. Ama noktanın öncesindeki kelimelere değilde noktaya odaklanırsanınz elinizde kalan tek şey nokta olur. O da bitmişliğin ifadesidir.

  14. Bu arada bazı arkdaşlar kendilerini çok zeki zannedip birçok hesaptan farklı biriymiş gibi yorum yazıyor.Bunu tespit etmiş bulunmaktayız.İsim vermek istemiyorum o zaten kendini biliyor.Daha olgun davranışlar bekliyoruz arkadaşlar…

  15. djarum:))) tarihe bakacaksın tabi geleceği okuyabilme yeteneğin varsa git parayla fal bak millete.Yoksa tahminden öteye geçemez gelecek ile ilgili görüşlerimiz.Zaten bu belirsizlik bu heyecanın alevi.Alonso Hamilton olayı konuşulurken nereye bakacaktık geleceğemi?Yoksa yaşanmış olaylara alınan sonuçlara mı.Bu sene geçebilir Alonso hatta bence Alonso en büyük favorilerden biri.Ama sapla samanı karıştırmayın.Biz nasıl Schuminin vilnöve:) yaptığı veya 06 monacoda yaptığı yanlış diyorsak,kabulleniyorsak.Sizde 2007 de Alonsonu Hamiltona geçeceğini kabul etmelisiniz.Etmiyorsanız o zaman bu kompleksl ve de kıskanç bir yorumdan öteye geçmez.Kalite düşer arkadaşım.Benim takıldığı veya diğer arkadaşların takıldığı nokta da bu.Burada ben Alonso düşmanı değilim ayriyetten her pilota saygım vardır.Ama bırakta Hamilton Alonsoyu geride bıraktı diyebileyim dimi arkadaşım.bu Alonsonun kötü bir pilot olduğunu göstermez.Bu Hamiltonun çok müthiş bir pilot olduğunu niteler sadece.Bana göre Hamilton Alonsodan daha hızlı bir pilot.Bunu 2007 bize çok net gösterdi.

  16. espoir, bencede bu tartışma bitmez ancak feel_it61'in tarih hakkında söyledikleri doğru. 2005-2006 alonso'nun schumacher'i geride bırakarak şampiyonluğunu yazdığı gibi. 2007 sezon ikincisi olarak hamilton'u yazıyor, 93 portekiz gp'de sezon ortasında çaylak olarak mclaren'e senna'ya takım arkadaşı olarak giden mika'nın ilk sıralama turunda sıralamaların efendisi olarak kabul edilen senna'yı geçtiğini yazması gibi.bence alonso mclaren'de tecrübe edindi şuan daha mantıklı açıklamalar yapıyor, schumacher'i geçerek 2 sene şampiyon olduğu için kendine özgüveni arttı, geçilemeyeceğini düşünüyordu ancak o da geçilebilir olduğunu görünce daha mantıklı davranmaya başladı.

  17. feel_it61 sen tarihin ne dedğine bakmakla uğraşırken biz yaşanmamış günlerin ve yeni yarışların keyfini sürüyor olacağız.

  18. Sonuçlara bakıcam tabiki arkadaşım en gerçek verileri bize onlar verir.Sen Mclarenin takım patronumuydunda alonsoya haksızlık edildiğini söylüyorsun.Şimdi kim kişisel kim gerçekçi bir düşün.Tarih alonso haksızlığa uğradı o yüzden ilk snesindeki çaylak bir pilota geçilmesi sağlandı diye yazmayacak.Tarih Hamilton daha ilk senesinde henüz tur bile atmadığı birçok pist olmasına rağmen üstüte 2 dünya şampiyonu olmuş Fernando Alonsoyu geride bıraktı diye yazacak.Gerisi hikaye arkadaşım sen burada kabul etsende etmesende bu böyle Senin yorumlarında senin gibi klavyetörlerin internet sitelerinde yaptığı yorumlardan ibaret olacak NOKTA:))

  19. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    Sen sonuçlara bakıyorsun ben içeriğe… Kendi cümlelerine nokta koymuşsan banane arkadaş. istersen noktalı virgüllerle bağla dur cümlelerini. Ama kişisel düşüncelerini gerçek budur diye satma bize lütfen. Ayrıca yazılarımı fanatikçe yazsaydım senin gibi yazardım. Yazdıklarımızı bir daha oku anlarsın ne demek istediğimi. Fanatiklikle holiganlığı birbirine karıştırma lütfen!

    Dediğim gibi sen görünenlere sonuca bakıyorsun, bense sonucu içeriğiyle birlikte ele alıyorum. bu yüzden yaptığımız tartışmanın faydalı bir sonuca varması çok zor. bu yüzden kişiliğime laf etmediğin sürece bu haberin altında seninle tartışmayı bırakıyorum. NOKTA "."

  20. Ne komiği arkadaşım.Ayrı takımlarda yarışan pilotlar arasında tam karşılaştırma yapamassın tabiiki.Ancak takımları karşlaştırırsın.Bunda anlamayacak birşey yok.Aynı takımda yarışan pilotlar hemen hemen aynı şartlarda yarışırlar heleki bu takımlar büyük takımlar ise 2 pilotada en hızlı aracı vermek için herşeyi yaparlar.Çünkü takımlar şampiyonluğunu böyle elde edersin.Sen Hamilton-Alonso ilişlisiyle Schumi-Alonso ilişkisini aynı kefeye koyarsan burada tartışma bile yapmamamız gerekir.Eğer pilotları karşılaştıracaksan takım arkadaşları arasında karşılaştırman e gerçek verileri verir.Diğer türlü araç performansı devreye girerki senin alonson bile araç %70 pilot %30 demiştir.2006 da eğer kimin kimi yendiğini öğrenmek istiyorsan.Michelin li renault Bridgestonle Ferrariyi son yarışta yendi olay budur.Alonso nun Schumiyi yendiğini söylemek anca senin gibi fanatiklerin satırları arasında can bulmaya çalışacak(NOKTA)Yanlış anlaşılmasın Alonso 2006 da haklı bir galibiyet almıştır o ayrı bir nokta.Ama Alonso Schumi yi yendi dersen bu magazinci bir yaklaşım olur.Gerçeklerle bağğdaşmaz

  21. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    feel-it61 0.1 saniye ile 1 saniye teferruat mıdır? Hadi onuda geçtim 0.1 ile 0.5 teferruat mıdır? 2006'ın ilk yarısında Renault ikinci yarısında Ferrari baskın olmuştur. Aşağı yukarı aynı koşullarda. Ama sen şimdi dersen ki 2003teki Renault-Ferrari ile 2006'daki Renault-Ferrari arasındaki fark yok denecek kadar azdır; bende derim ki arkadaş sezonu tekrar izle o zaman. Derecelere sonuçlara tekrar bak o zaman… Sonuçta şampiyon olabilmek önemli ama aynı kefeye koyacağın meyveleride türdeş seçmen lazım. hatta 2005 deki ferrari-renault ilişkisi bile tam olarak 2003le uyuşmaz. Daha dikkatli bakalım olaylara lütfen.

    Ayrıca bizim kabullenip kabullenmeme gibi bi durumumuz yok.Hamilton Alonso'yu yendi kabullenmiyorsunuz,mızıkçısnız hahaha yaparken…Alonso Schumi'yi yendi denilince hadi ordan diyorsunuz ya; komik oluyor… boş yere gazel okuyorsunuz… Bakın burda bende, AArank'ta durumu bizzat olayları irdeleyerek ele almışken, yüzeysel birşekilde mızıkçı yaftası yapıştırmanız, hem bize saygısızlık hemde övündüğünüz pilotunuza… efsane ve başarılarla dolu kariyeri olan bir pilotun taraftarlarının daha bilgili ve seviyeli olmasını dilerdim…

  22. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    ya aarank kardes elıne saglık tercume olmussun bana ben sunu merak edıyorum eee yarıslarda herzaman bırı yenı motor kullanırken dıgerı 2.motoru kullanıyo ve aralarında 300 salıse yok ewet hamılton 300 salıse daha ıyısdı sıralamada we ALONSO SADECE ZOR BELA BMW NIN ONUNE GECTI KI hatırlarsınız 2008 brazılya alonso 2 oluyo ve massa yı mutısh zorluyo kı alonso brazılyayı cok sewıyo nasıl oluyoda massa yla arasında 54. sanıye fark oluyo bu normal sartlarda hıc gorulmemıs bı fark ve hakınen okadar kızıyokı elını parcalıycak kadar sert vuruyo yanı bana hamılton gectı dıyın ama esıttı demeyın alonso hep 1 veya 2 tur once pıte geldı 1 kac yarısta hamıltondan sonra geldı onlardada rahat bır sekılde gectı 2007 usa yarısıı 1.5 sanıye fark var ve alonso once pıte gırıyo hamılton sonra gırmesıne ragmen fark acamıyo yarıslarının cogundada ya kımıyı ya massa yı yada alonsoyu arkasına hapsedıp gıdıyo

  23. mert merter avatarı

    Ben onu bunu bilmem bu yilda karsisinda kofti bir pilot yok Massa da cok hirsli pir pilot ve kendisini ne takima nede alonsoya ezdirmez cünki Massada artik sampiyon olmanin zamani geldi diye düsünüyordur alonso nun tek rakibi bence ne Lewis ne summi esas rakip Massa olacak evet alonso nun takim arkadasi cok cok iyi olursa orada problem patlak veriri reno da fisi vardi allahin adami gezinir durudu pistde hirs denen birsey yoktu fisi debence fferrari takim ici dengeyi nasil saglayacak görecegiz kenar yönetim malum cok zayif feraride isleri gercekten zor olacak .
    siz hala brezilya 2007 desiniz bende iyi hatirliyorum o yarisa gelene kadar alonso ayni motoru ikinci kez kulanmak zorundaydi kurallar öyleydi ,lewis ise yeni motorla yarisacakt…… simdi yeni motor la yarismakmi daha avantajli yoksa artik son yarisina cikacak motorla yarismakmi yaf güldür meyin adami tabiki yeni motor daha avantajli daha fazla risk ala bilirsin biraz objektiv bakalim olaya haa o yarisda alonsonun ilk turda lewis i pistin disina atigini da tüm dünya gördü hala söyle oldu böyle oldu .lewis caylak sezonunda FIA nin acikladigi listede 105 puanla 2. siradaydi puan ayni olmus önemli deyil yarislara bakilarak siralama yapilir birincilik ikincilik vs vs ha lewis daha iyimidir alonsoda onu zaman gösterecek alonso 2001 yilindan beri F1 de lewis ise 2007 yani arada 7 yil bir tecrübe var o kadar olsun yani su bir gercek F1 de en tehlikeli ve pilotlarin,takimlarin en cekindigi pilot kim derseniz bütün isimler su anda LEWiS der 2009 sezonunda bile o aracla sezonun geri kalaninda kök söktürdü sampiyonluga oynayan takimlara .
    ZAMAN en iyi ilactir brakalim zaman karar versin iyi kim alonso artik McLaren in pilotu deyil geldigi ilk günler rüyalarimin takimina geldim diyordu felaketle bitdi onun icin lewis yüzünden simdi de ayni seyi diyor rüyalarimin hayalimin takimina geldim bu yilda massa onu felakete sürüklerse bu sefer ne olacak merak ediyorum …..

  24. yine aynı durum var… Hamilton un diğer açıklamalarında kaç yorum var ve şimdiki gibi içinde Alonso haberinin geçtiği haberde kaç yorum var. Bu yorum farkı insanların Alonso yu sevipde bunu belli edememesinden kaynaklanmakdadır.
    Beygir farkını 'motorun içindemiydin' kelimesiyle açıklayan kişinin o günün F1 live.com sitesinden bi haber olduğunu söyleyebilirim.Aklıma kaldığı kadarıyla rakam bu yazılan kadar yüksek değidi (9 yada 13 beygir olarak aklıma kalmış).Son motorda beygir gücü artmaz.Sadece yeni motor olması ve tek kullanımlık olması sebebiyle daha yüksek dewirde çalıştırılıp daha atak olmasını sağlarsınız.Mercedes son yarışda alenen açıkladığı beygir farkı güncellemelerle gelmişdi.Son yarışda incelenmekte olan araçda adeta açıklanması gerekiyordu gibi Mercedes tarafından açıklanmışdı.Bu sırada son motorun aktif kullanımını buradada bulunan bazı insanların da olduğu diğer sitede 3 gün anlatıp küfürleşerek ayrıldığımı hatırlıyorum.Son motorun bir avantajı olmadığını savunuyorken şimdi daha ileri gidip beygirliği arttırdığı kadar ileri gittiğini söylemeleride ilgi çekici (yanlış ama sevindirici).En azından fayda sağladığını anlamışlar(o zaman fayda sağlamadığından bahsederlerdi).
    McLaren deki Hamilton için bazı insanlar çok güzel tespitler yapmışlarki bunda McLaren de haklıdır ama ALonso yu harcayarak bunu yapması benim gibi senelerin taraftarlarının bile tepkisini çekmişdi.Senelerdir sürünen McLaren ALonso ile öyle bir dinamizm yakalamıştıki sevinçden uçuyordum.Alonso nun McLaren için ilk yarışdaki çırpınışı ve podyum basın açıklamasını unutamıyorum.Malezya 2007 zaten beni benden almışdı.Alonso,McLaren ile kendinden geçmişdi.İlk iki yarışda McLaren tarafından test edilen Hamilton 3 yarışda kullanılmaya başlanmışdı.Alonso ise aydınlatma platformu ile yavaşlatılmışdı.Daha sonralarıda bi şekilde bu yavaşlatılma dewam etti sadece açıklanmadı o kadar.Bu durumu Alonso bile anlayamamışdı… taa ki bir yarış sıralama turu sırasında sorunsuz tur attığım halde nasıl poll u alamadım diye sorgulaması herşeyi karıştırmaya başlamışdı.Bu seferki fazla yada eksik basılan lastik havası değildi.
    Hamilton un şu açıklamasındaki terbiye sınırlarının sorgulanması lazımdır.Kendi hatanı başkalarına suç yıkarak kapatamazsın… Açıklama şöyledir:"Kaçınılmaz olarak insanlar çok iyi olmadıklarında bazen konuşmaya başlarlar. Bazı şeyleri kızgınlıkla söylerler, Aslında tam olarak onu kast etmedikleri şeyler çıkar ağızlarından. Ben durumu diğerleri açısından bu şekilde görüyorum" diye konuştu. Belkide Hamilton Alonso nun datalarını net olarak kullanırken Alonso ya yanlış data verip hatalı ayar yaptırmışda olabilirler.

  25. Espiroalonso arkadaşım.Sonuçta bir fark var vede buda şampiyonluğa neden oluyor.Şampiyon oldu bu fark sayasinde renault şampiyon oldu gerisi teferruattır.Çok fark az fark sezon sonunda ne fark eder.Burada ancak takımlar arasında karşılaştırma daha mantıklı olur.'006 da Renault Michelinle beraber Ferrari bridgestone kombinasyonundan daha iyi iş çıkardı.Olay budur.En mantıklı sonuçta böyle olur.Gerçek konumuza dönersek Hamilton Alonsoyu gerçek anlamda yenmiştir gerçekte budur siz ne kadar kabullenemesenizde:))))

  26. mert merter avatarı

    Esit muamele esit sartlar ama alonso takima sampiyon olarak geldi ve daha fazla ilgi alaka ve ödün istedi diyer tarafda öz evladi lewis vardi tabiki esit muamele olacakti alonso bunu kaldiramadi neden bir caylakla esit olayim dedi.
    ama bu olaylar geldi gecti simdi iki pilotda ayri takimlarda yarisiyor ikisinede basari dilemek lazim dallandirip budaklandirmak sadece burda gerilim yaratir ..sevgiler

  27. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    2007 olayında arkdşn dediği gibi montoya kimi prost alonsyu destekledi.

  28. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    feel-it61 eğer 2003-2004 ferrari ve renault araçları arasındaki farkla 2006 ferrari ve renault'yu birbiriyle kıyaslayabiliyorsan bence muhabbetimizi daha fazla uzatmaya gereke yok!

    Daha öncede yazmıştım ama üşenmeden tekrar yazıyorum: Mclaren'in hamiltona destek vermesi bence mantıklıdır. 10 yıldır eğitmişsiniz,desteklemişsiniz..Ailenizin bir parçası olmuş. Sonra ilk yarışa gelmişsiniz, bi de bakmışsınız ki F1'e testler ve simülatörlerle iyi hazırlanan bu çocuk araçtada çok iyi; mükemmel bir gelecek vaad ediyor… %100 sizin yatırımınız,ailenizin bir parçası, kazanırsa en genç dünya şampiyonu, çaylak sezonunda şampiyon olan tek pilot, dünyanın tek siyahi şampiyonu olacak, hemde aldığı galibiyet 2 dünya şampiyonluğuna ait birine karşı olacak…

    Bu yüzden hamiltona destek oldular. bunu yadırgamıyorum olabilir. adamların kazanacaklarına bakar mısınız? İnsanları yoldan çıkarabilecek başarılar bunlar. Ve malesef hamiltona oynadılar,Alonso'ya değil. Hatta açıkça bunu belirtmekten çekinmediler.

    Takıldığım taraf desteklenmesi değil! Açık bir destek olup eşit davranıldı denmesi. Yarışlara bir bakın, bitişlerine Alonso kazandıktan sonraki sevinçle hami kazandıktan sonraki sevince bakın; yarış dışı kaldıklarındaki tepkilere bir bakın.. Düşünsenize yarıştığınız takım açık bir şekilde rakibinizi destekliyor ve bunu açıkça belirtiyor… o psikolojiyi düşünün.

    İşte bu yüzden Alonso taraftarları için 2007 senesinde Hamilton Alonso'yu geçememiştir. Takımın müthiş desteğine rağmen aynı puanı alabilmiştir. Bir çaylağın o destekle bile bu puanı alabilmesi, daha ilk senesinde inanılmaz güzel yarışlar ortaya koyması takdir edilmesi gereken bir durumdur. Rakibinin bu kadar dişli olmasına rağmen ilk senesinde bu performans f1 için mükemmel bir değerdir. Bazı yarışlarda Alonso'yu geçtiği de doğrudur ve bundan doğal birşey yok!

    Ayrıca Alonso'ya takımla ilgili konuşmalarında Kimi,Coulthard,Prost,Montoya'dan destekleyici açıklamalar gelmiştir. Kendin pişir kendin ye olayından biraz daha farklı bir durum anlayacağınız…

    Bizde bu sebeplerden diyoruz ki; Hamilton iyi pir pilottur,Alonso Hamilton'dan daha iyi bir pilottur, Mclaren'e olan tepki verdiği destekten öte, ekstra desteği vermediğini iddia etmesidir.

  29. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    bu benm sadece kendi görüşüm coğu mclaren alonso haberlerinde bazı arkdşların yorumları silinmiyor. ama bazılarının siliniyor. TRF1.NET güsel bi site f1 haberlerini hep burdan takip ediyorum ama bu sitede adminlerin coğu mclarenci bu benm fikrim yanlış olabilir. ve alonso haberlerinde bazı kişilere fazla tölerans gösteriliyor.

  30. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    2007 mclaren alonsoya yanlıs yapmıstır bütün dünya biliyor bunu üstelik kovalainende acıklamalar yaptı. yani mclaren kesinlikle eşit davranmaz pilotlarına.

  31. muhtemelen şimdi bizde eksi yiyeceğiz.aslında bu puan olayına hiç takılmam ama yorumlar arasındaki farkı görünce ister istemez takılıyoruz.

  32. ALONSO -FERRARI Tarih: 05.03.2010 00:54:11

    bırı esıt dıyo dıgerı esıt degıl dıyo hangısı yalan soyluyo hangısı daha yalancı tabıkı hamılton onun daha fazla yalanı var 2007 brazıl hamıltonda 17 beygır az olan alonsonun aracı kapak olsun

    -5

    fatih küskü Tarih: 05.03.2010 01:14:24

    sevgili kardeşim;sen brazilyada moturun içinde miydin beygir olarak? bir de tam rakam veriyor yav 17 diye;allah akıl fikir versin;çocuk yaştasın belli de hiç mi şurda aklı basında yazı yazanlardan 2 kelam öğrenmiyorsun;insanlara hakaret ediyorsun yalanca malancı felan diye şurda seviye sahibi olmayı öğrenmeyecek mi senin gibi kişiler..
    biliyorum yine anlamayacaksın ama ben sana doğru olanı söyliyim;en azından takıldıgın o konu için sana yardımcı olayım..
    alonso o motoru 2. kez kullanıcaktı ve lewis de tek yarıslık motor oalcaktı;daha önceki yarışlarda başlarına gelen şeylerden dolayı doğal bir süreçte gelişti bu durum ve dogal olarak tek yarıs için kullanılacak motorda daha fazla güç vardı;dayanıklılıktan biraz daha ödün verilebileceği için..
    sen yine de anlama ve zevzeklik etmeye devam et her haber baslıgında olur mu?

    2

    iki yorum arasındaki 7 farkı(hakaret sayılarını) bulun bakalım.

    arkadaşımöncelikle yorum yazarken sinirlerine hakim olmayı öğreneceksin.senin site yöneticisi veya hamilton taraftarı olman bu hakaret hakkını hakkı sana vermez.diyelimki bu arkadaşımız çocuk yaşta.onun bu yaptığı çocukluğuna verilebilir.senin yaptığına ne demeli.sen olgun insansın ya.yaptığı yorumun yanlışlığını başka bir yanlışla anlatmaya çalışman ne kadar doğru.ha birde şunu anlamıyorum 1. yoruma -5 puan verilmiş 2. yoruma +2 puan.buda demek oluyorki biz yorumlarımızı hep bu şekilde yapalım.

  33. m-sc efsane avatarı

    pardon silinemiş..

  34. m-sc efsane avatarı

    site yöneticisi iletimi neden sildiğini açıklayabilirmi???

  35. Kirve 12 nin yazdığına yeterince açıklık getirdiğimin kanaatindeyim. Çarptırmaya gerek yok. Beğen ya da beğenme ben o şekilde algıladım. Hepimiz rahatsız olduğumuz durumları farklı yollarla dile getiririz bu doğru. Ama bunu hakaretten kaçınarak da yapabiliriz. Yani “beğenmediğim ve saçma olduğunu düşündüğüm yorumların sahiplerine, kişisel hakaretlerde bulunabilirim” anca bu kadar doğru olduğuna inanılarak ve ilginç şekilde savunulabilirdi. Sebepte bir o kadar ilginç. “bu benim tarzım”. Yazdıklarına emin ol geniş açıdan bakıyorum kendi penceremden değil. Bu yüzden kişisel algıladığımı söyleyemesin. Çünkü sen sadece bana karşı böyle değilsin. Birçok kişiye bunu yapıyorsun. Bu durumda seni ilgilendirmeli. Derdimde seninle konuşmak ya da anlaşmak falan değil. Neyse ki bunun olamayacağının farkındayım.

  36. tek yarışlık bilmem kaç beygirlik farkta amma sakız oldu ağzınıza, mclaren hiç öyle bir eşitsizlik yapacak bir takım mı? bende bir sıkıntı olduğuna ve ron dennis'in taraflı davrandığına inanıyorum, fakat araçlar son yarış hariç aynıydı, son yarışta kurallar çerçevesinde şanssız olan Alonsoya yaramıyodu, oldu bitti…

    Bu adamlar Dünyanın en iyi pilotları, birbirlerini geçmeleri kadar doğal bir şey olamaz, hala neyin tartışmasını yapıyorsak…

  37. fatih küskü avatarı
    fatih küskü

    senin rahatsız oldugun birçok konu olabilir;sen bunu bu şekilde dile getirirsin;ben de başka şekilde dile getiririm;bazı şeyler görecelidir;bununla ilgili konularda tartısmayı çok sevmem;ama bazı konular tamamen açıktır;yani hemen hemen herkes aynı şeyi düşünebilir..
    böyle bir konuda akılla açıklanamayacak şeyler öne sürülürse doğal olarak ben de buna birkaç kelam yazabilirim bana göre;ve sen sadece benim yazdıklarımla ilgilenirsen;bunu kişisel bir mevzuya dönüştürmüş olursun ve senin rahatsız olman böyle bir durumda beni zerre ilgilendirmez.
    evet bu ilk değil;son da değil,üzgünüm seni yine rahatsız edebilirim sezonun belirli bölümlerinde..
    kirve abi nin yazmıs oldugu düşünmek ve idrak etmek temalı yazıyı bile yazdıgın şekilde anladıysan konuşabileceğimiz ya da anlaşabileceğimiz herhangi bir konu olamaz zaten;adam alonso nun eşit şartlarda yenilebileceğini düşünemiyorsunuz demiş;sen kalkıp bunu acaba biz zeka özürlü müyüz de anlayamıyoruz düşünemiyoruza getirmişsin pes;heralde burada sadece senin aklın ve düşüncelerin kıymetli!

  38. yağmurun azizliği olmuştur doğru söylüyorsun.

  39. fatih küskü sen idrak etmekten bahsetmedin. idrak kelimesi kirve12 ye ait ve benim problem ettiğim kelime "idrak" değil zaten. işin sonunu hep akla bağlaman aslında problem. yorumunun son kelimeleri gibi. dediğim gibi bunu ilk kez yapmıyosun. ama öğrendim şimdi. senin tarzın buymuş. konuşmalarında hep bi dokundurma, hep bi küçümseme. yanlış anlama kimsenin avukatı değilim tabi de yani burda yorum yazan birinede zevzek yazamassın. her ne kadar o yorumu beğenmessende. ek olarak iyi niyet sahibi falan değilim. rahatsız olduğum bişeyi dile getirdim sadece.

    @ kirve12
    kelime "düşünebilmek" olunca bunu hakaret olarak algılamam normal. "ne yani biz düşünemiyomuyuz. aklımız buna yetmiyo mu?" diyosun ister istemez. tabiki bi alonso cu olarak kendi adıma her olasılığı düşündüm. acaba biz mi yanılıyoruz diye. ama dediğim gibi ron dennis beni ikna etmeyi başardı ve ben alonso nun geçilebildiği düşüncesini iptal ettim.

  40. yani ince bir gönderme derken neyi kast ediyorsun onu tam anlamadım.açık ve seçik olarak alonso taraftarlarının büyük bir kısmının alonsonun takım arkadaşına geçilebileceğini düşünemedıklerını,akıllarına böyle bir seçeneği getirmediklerini anlatmak istedim.bu sene eğer massaya geçilirse bunun sorumlusu kim,kimler,ne olur onuda kestirmek güç.

  41. fatih küskü avatarı
    fatih küskü

    sevgili hocam usa 2003 de sonuc olarak soyledigin seyler dogrudur ama yarıs içinde olanlar hiç de öyle değildir;verilen saçma cezalar ve yarısın ortasında yağan yagmurla beraber çoşan brisgestone lastikli takımların başarısı kaçınılmazdı;o yılları iyi hatırlarsan eğer yagmurda michelinler neredeyse 1 saniye daha yavaştı;birçok f1 fanı için özellikle de benim için schumi dışında birinin şampiyon olmayı hakettiği bir yıldı;en azından lastik meselesi oldukça belirleyici oldu;1 hafta içinde yeni hamur üretmek zorunda bırakıldı michelin..

    aşağıda ki yazı isim verilmemiş olsa da benimle ilgilidir kirve abi..
    öncelikle bazı şeyleri idrak edip etmemekle;tımarhanelik olmak arasında epey bir fark var..
    eğer sen aşağıda yazılanları idrak sorunu olarak görüyorsan bu senin problemin;benim tarzım bu;kimsenin bana burda at oynatabilirsin demesine gerek yok;babamın yeri değil burası;zoruna gidiyorsa okumazsın sevgili iyi niyet sahibi sağduyulu arkadasım..
    birilerine uyarıda bulunma gereği duyarken;o insan bunları neden yazmıs diye bir etrafına bakın;ve en azından aşağıdaki deli saçması yazılara da birkaç kelam et ki inandırıcılıgın olsun;bu konuda örnek gösterebilecegim birkaç kişi var mesela espoir nikli arkadaş gibi;bence her alonso fanı onun gibi makul olabilirse ortada problem kalacagını sanmıyorum..

  42. kirve12 "ne düşünebiliyor nede idrak edebiliyorlar" demişsin. burda inceden bi gönderme sence de yok mu? ha diğer arkadaşda bişiler eklemiş tam olmuş. aslında isim belirtmediğim için özür dilerim. anlık sinirle yazdığım için. ben dada çok fatih küskü için yazmıştım. çünkü o bunu malesef ilk kez yapmıyor.

    ayrıca son söylediğine katılıyorum. ben zaten eşit davranılmadığı fikrine mc laren nin öz eleştirisinden sonra kapılmadım. beni buna ikna eden ron dennis olmuştur. malum cümlesiyle.ama Martin Whitmarsh ın yaptığı son itiraf (bence itiraf) bişeylerin mc laren tarafından doğru yapılmadığının göstergesidir.

  43. aynen espiralonso sanaydı.Demişsin ya renault Ferrariye göre güçsüzdü diye.Bende diyorumki 2006da da Renault Michelin lastikleri yüzünden daha iyi yol tutan bir arabaydı.Bize görede Ferrari daha güçsüzdü lastikler yüzünden Renault a oranla.Zaten 2007 de REnault Bridgestone geçince neler yaşadığını gördük.Gerçek anlamda bir pilotun diğerini yenmesi için aynı takımda olması gereklidir.YOksa aksi taktirde gerçek bir karşılaştırma yapmak imkansızdır.Araç faktörü çok önemlidir…

  44. @alonso_ banamı cevapen yazdın bilemiyorum,kimseye hakaret etme düşüncesiyle bir şey yazmadım.yanlış bir kelime kullandıysamda özür dilerim,zaten idrakın sözlük anlamı bildiğim kadarıyla hakaret içermiyor..diğer sitede mclaren sayfasında yazan alonso_ eğer senisen seni sevdiğimi ve saygı duyduğumu daha öncede belirtmiştim tekrar belirteyim… ayrıca mclarenının durumu idare edemedik demiş olması kaçan şampiyonluktan kendilerine pay çıkarmalarından,özeleştiri yapmalarından kaynaklanıyor.yani bu özeleştiriden alonso ile hamiltona eşit davranılmadığı anlamını bence çıkaramayız..

  45. gerçek F1 severler kazananı alkışlamayı tebrik etmeyi bilir. bu sezon zevkli bir sezon olacağını düşünüyorum ancak sezon ortasına kadar hiç bir şey şekillenmez bence.

  46. idrak etme söz konusuysa bizimde sizin idrak edemediğinizi söyleyebileceğimiz bazı şeyler var. ama ben bişeyi anlamıyorum. birileri burda çok rahat birilerine hakaret edebiliyo. galiba "burası senin çayırın. koştur istediğin gibi atını" falan demiş. garip. bu ilk kez olmuyo. aynı kişilerin daha öncede insanların zekasını küçümsediği oldu. kim size bu hakkı veriyo bilemiyorum.

  47. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    feel it 61 en son dediğin laf bana mıydı anlamadım?
    91'den beri; he işte bende buna katılıyorum. diyorum ki o buna nasıl tur bindirdi nası koydu puhahahahahah yerine o yaşanan rekabetin tadını çıkaralım 🙂
    Sadece seyir zevkini aktaralım buraya seyir krizlerimizi değil!
    Ancak zaten 2003'te İtalya'da Ferrari ile Renault'daki bir yeni yetmeden tur yeseydi Schumi; kendi bırakır giderdi bence f1'i!:D

  48. yalnız 2003 usa yarışında schumacher 7 kalkıp 1 bitirmiştir. kimi 1. kalkıp 2. bitirmiş. yani son japonya gp'sine kadar kendi karpuzunu kendi kesmiştir:) ancak yinede lastik konusunda haklı olduğun noktalar var.

  49. Subjektif yazacaktım aşşağıdaki yorumumda.Kusura bakmayın arkadaşlar:))

  50. fatih küskü avatarı
    fatih küskü

    hocam orda olanlar başka konuya girer;o yarıstan sonra schuminin aklının basıan gelmesinden çok işin içine bazı dolaplar girmiştir ve 2 yıldır kullanılan lastikler bir anda illegal ilan edilmiştir;hem montoyanın hem de kimi nin muhtemel şampiyonlugu bana göre elinden alınmıstır 2003 sezonunda..
    monzaya kadar 3-5 yarış sürünen ferrari;monzadan sonraki 3 yarısı da kazanmıstır michelinlere gelen baltalama sonucu;hiç adil değildi..

  51. evet 2003 macaristan'da tur yemesi ferrari'nin aklını başına getirmiştir. en çokta schumacher'in. hemen 1 yarış sonra italya'da alonso'ya tur bindirerek cevabını vermiştir. bunlar güzel şeyler aslında rekabeti hırsı tetikler. seyir zevkini arttırır.

  52. Arkdaşım bize görede lastik farkı yüzünden de 2006 da Ferrari Renaulta göre daha güçsüzdü.Eğer araca bahane bulacaksan 2006 da da biz buluyoruz.Öyle tepki olsun diye değil hemde gerçek olduğu için.Çünkü gördük 2007 de Renault u Bridgestone a geçince:)))Siz Alonso geçince normal oluyor ama Schumi geçince araç farkı oluyor.Önce bu objektif yorumlardan kurtulalım.Daha geniş düşünelim

  53. fatih küskü avatarı
    fatih küskü

    uzun yazmana gerek kalmamış abi eline sağlık;bana göre yeterince uzun olmuş;aklı uzun olanlar için..

  54. uzun uzun yazıyordum sonra vazgeçtim,üşendim.tek söyleyeceğim eşit şartlar altında aynı takım içerisinde alonsonun takım arkadaşına geçilebileceğini ne düşünebiliyor nede idrak edebiliyor alonsocular.sadece bahane üretiyorlar.

  55. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    91'den beri; 2001 Minardi, 2003-2004 Renault… Bu dönemde Ferrariye nazaran çok daha güçsüz bir aracı vardı tur yemesi doğaldır. Ama 2003 Macaristan'da Alonso'nun Schumi'ye tur bindirmesi…işte olay odur. Yanlış anlamyın lütfen,hani bi söz vardır ya "köpeğin çocuğu ısırması değil,çocuğun köpeği ısırması haberdir" tarzında… hah işte o durum aynen:D

  56. alonso-ferrari 05-06 sezonundan ibaretmi sanıyorsun F1'i. 05te ferrari çok kötüydü 06da evet yenildi alonso'ya tebrikler. ancak alonso 01 sezonunda başladı F1 kariyerine 05 sezonuna gelene dek 14 kez schumacher'den tur yemiştir dikkatini çekerim. olayı başka yere çekmeye gerek yok. alonso çifte şampiyon olduktan sonra durgunluğa geçti çok iddaalı laflar etmemesi gerektiğini anladı bana göre eskisi gibi ukala laflar etmiyor sezon ortalarında şampiyona şekillenecektir… tüm pilotlara başarılar diliyorum…

  57. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    Birkaç Alonsocu arkadaş; Alonso'nun yaklaşık 20 beygir dezavantajı olduğu doğrudur ancak bu da aynı motorla 2. kez yarıştığı içindir. Takımın bir komplosu söz konusu değil yani. Hadi rakip taraftarlara inanmıyorsunuz bana inanın bari:)
    Ha takımın Alonso'ya stratejik avantajlar sağlamak için birşey yapmadığı, desteklemediği de doğrudur. Bunun en güzel kanıtı Ron Dennis'in kendi davranışları ve sözleridir. Bu da doğru…

    Lütfen savunacakken doğru argümanlarla savunun. Sonra yanlış olduğunuzdan savunduğunuz dayanağını bırakmıyorsunuz farkına varmadan. Lütfen biraz daha dikkat edelim iddia'da bulunurken, bilgi sunarken!

  58. Alonso Ferrari arkadaşım elbette Schumiyi efsane görmek zorunda değilsin.İsteyen istediği pilotu sever destekler.Ama Alonso 2007 de Hamiltondan 17 bg azdı buda size kapak oldu dersen.Burada sana gerçekleri görmeni sağlamana yardımcı olcak inanlar oğacaktır.Bu yorumlar çocukça arkadaşım.Hazmetmeyi öğrendiğin gün bazı şeyleri daha iyi anlayacaksın eminim…

  59. alonso schumacher'i yendiğini heryerde dile getirdi arkadaşım hemde alaycı bir tavırla her pilot yenilebilir, olması gerekende budur…

  60. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    sızın bu saatte canınız sıkılıyo bellı ama pılotlar oyuncak degıl oynuycak ve dalga gecıccek baska bısey bulun

  61. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    TAMAM SHUMI SENDE KABUL ET ALO SENI NALLADI YOLDA ISTERSEN 2006 BAHREYNI VE BUTUN SEZONU IZLE AMA BENCE IZLEME SHUMIYE OLAN SAYGIN KALMAZ UZULURSUN KUSURA BAKMA

  62. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    hamilton alonso dan hızlı değildi.eğer öyle dersen schumi nin neden hiç iyi bir takım arkadaşı olmadı?

    ama şöyle dersen:diğer takım arkadaşlarından hızlıydı ve takımı arkasına aldı.

    HAKLISIN.

    neyse bakalım efsanemi,muhteşem 3 lümü
    parlayan yıldızmı yoksa kendini kanıtlamaya çalışan 2 limi daha iyi olacak.sanırım bu sene kaybedenin mazereti olmayacak.
    -5
    ADAM BUNU YAZDI DIYE 5 EKSI YEMIS YASTAN BASTAN BAHSEDEN ARKADASLAR SIZE AYNISI SOYLENINCE YERINIZDEN HOPLUYONUZ BEN SHUMI TAMAM AMA KAMILTONU EFSANE OLARAK GORMEK ZORUNDA DEGILIMKI SIZ DE NORMAL KARSILAYIN BIZAMET

  63. Siz 17 beygir'i ispatlayın? bizde öğrenelim öğretelim hep birlikte gençlerimize.

  64. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    ya hamılton sustun testler boyunca ne guzel adam konusmuyo dedık sımdı gene basladın baykus gıbı ya artık kapat 2007 yı sıl yanı artık 2010 arkadas gıt gıde zayıflıyosun bı anda zırveye cıktıgını sandın ama cobuk ındın yanı ben ayrıyetten cıfteyım yanı neyın pesındesın ya arkadaslar alonsoda cıksın ben shumıyı yendım desın olurmu ya bırak hamılton artık benım demeyı sen en ıyı degılsın bu adamın roportjını dınledım adam here cumlesının basında ben benım dıyo baska bısey yok bırak gectıysen bıle baskaları soylesın bugun eskı pılotlar cıkıyo alonso gectı shumıyı dıyolar ama alons ben gectım demıyo 9 gun kaldı anlıyorum heycanını ama 2007 karpuz tadı vermeye basladı artık

  65. fatih küskü, sevgili kardeşim;sen brazilyada moturun içinde miydin beygir olarak? gecenin bu saatinde beni iyi güldürdün sağol:)

  66. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    masal anlatma fatıh benım karnım tok dogru soylıyenı … hesabı yanı

  67. Alonso Ferrari arkadaş.17 bg az olduğunu sen nereden biliyorsun Mclarenin motor mühendisi misin? bu konuyla ilgili hiçbir resmi açıklama veya veri olmadan böyle nereden uyduruyosun?Bİrde kapak olsun diyor.Hazmedemiyorsunuz hala Hamiltonun Alonsoyu madara ettiğini.Önce kabullenin Hamiltonu siz.

  68. Ayrıca Schumacher bütün takım arkadaşlarını geride bıraktı.Zaten schumi 92de de zarzor yarışabildiği sezonda takımı takım arkadaşına rağmen onu kolladı o da yıllardır yarışan arkadaşını geçti:))Ne adammış be bu schumi.Arkadaşlar yorum yazarken biraz mantıklı yorumlar yazın.Diğer takımlara bir bakın emsallerine bir bakın sonra buraya yorum yazın.FFONE FFarkadaşım sen daha 98 den beri Ferrari hangi yıllarda şampiyon olamadı onu bilmiyorsun önce onu öğren…

  69. fatih küskü avatarı
    fatih küskü

    sevgili kardeşim;sen brazilyada moturun içinde miydin beygir olarak? bir de tam rakam veriyor yav 17 diye;allah akıl fikir versin;çocuk yaştasın belli de hiç mi şurda aklı basında yazı yazanlardan 2 kelam öğrenmiyorsun;insanlara hakaret ediyorsun yalanca malancı felan diye şurda seviye sahibi olmayı öğrenmeyecek mi senin gibi kişiler..
    biliyorum yine anlamayacaksın ama ben sana doğru olanı söyliyim;en azından takıldıgın o konu için sana yardımcı olayım..
    alonso o motoru 2. kez kullanıcaktı ve lewis de tek yarıslık motor oalcaktı;daha önceki yarışlarda başlarına gelen şeylerden dolayı doğal bir süreçte gelişti bu durum ve dogal olarak tek yarıs için kullanılacak motorda daha fazla güç vardı;dayanıklılıktan biraz daha ödün verilebileceği için..
    sen yine de anlama ve zevzeklik etmeye devam et her haber baslıgında olur mu?

  70. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    bu 2007 muhabbeti taraflardan biri olduğu gibi olanı biteni itiraf etmedikçe bitmeeeeeez! biz önümüze bakalım!

  71. ffone FF arkadaş.Bugün takım emirlerini uygulamayan takım hiç yoktur.Daha en yakını 2006 da çinde fisi alonsoya yol verdi.Şimdi Fisi alonsodan daha iyi bir pilot mu?:)))güldürmeyin adamı.Keza Mclarende coultardın hakkinen e yol vermeleri.Bu demek değildirki Hakkinen veya Schumi veya Alonso takım arkadaşlarını geride bırakamadı.Bikaç yarışta önde oldular sadece bu pilotlar sezon içinde.Yavaş kalırsan tıpkı Massanın rai ye 2007 de yol vermesi gibi takım arkadaşına şampiyonluk yolunda yardım edersin.Ettirtirler arkadaş…

  72. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    alonsoyumu gececen hamılton nasıl bı adamı karneyle gecersın veya yolda gecersın sen ne yolda nede karnede gectın nıye hala gectım gectım dıyıp duruyosun busene buttondan yakanı kurtara bılcenmı button kusursuz pılot o sana alonsoyu unutturucak hemde bıdaha aklına bıle gelmıycek alonsoya gelınce o zaten gecen dedıgım gıbı sen 109ol o 140 olmassa gel konusalım okey ayrıyetten sen engenc dunya sampıyonusun oooo en genc cıfte dunya sampıyonu ve senın altında sezonun en ıyı aracı var herzaman onun sa reno ama bu sene goruselım zaten senın konusup konusucagın bukadar daha konusamassın yanı bana oole gelı buttonun selamı var

  73. 2007 den bugüne her zaman söylerim Mclaren o yıl şampiyonlukları kendi verdi. Rakibim olarak onların kendi hataları ile kaybettiklerini düşündüm hep bu güne kadar da fikrimi değiştiren bir şey olmadı. Kendilerini krizlere sürüklediler ve kendileri kaybettiler bize de şampiyonluklarımızı kutlamak düştü.
    Bence eski defterleri açmanın, kaşımanın çok bir lüzumu, kazancı yok. Bu tip şeyler hep açıldığında devamı getiriliyor.
    Ama ben, Lewis yaşından daha olgun davranarak o yıl ile ilgili konuşmayıp, olgun karşılayıp, gazetecilerin değişik sorularına da geçiniz efendim demesini isterdim. Gözümde daha da yücelirdi.

  74. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    17 beygır az olan alonsonun aracı nasıl esıt oluyosa anlamadım buda hamıltonun esıtlıgı ben ona busene gosterıcem esıtlıgı

  75. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    bırı esıt dıyo dıgerı esıt degıl dıyo hangısı yalan soyluyo hangısı daha yalancı tabıkı hamılton onun daha fazla yalanı var 2007 brazıl hamıltonda 17 beygır az olan alonsonun aracı kapak olsun

  76. karşılıklı açıklamalar sürüyor. niyeyse bu aralar çok sıcak bi konu bu 2007. herkes kendince sonuçlar ve dersler çıkardı. alonso bana eşit davranmadılar diyo ve biz taraftarları ona sonuna kadar inanıyoruz ve sayabileceğimiz biçok kanıt da var. kimse kimseyi başka bişeye inandıramaz artık.ne biz lewis ın bu açıklamalarına inanırız nede bazıları alonso nun açıklamalarına inanacak (tabi kendimizce itiraf sayılabilecek şeyler söylemedikleri sürece). bu konunun kapatılması gerek. mc laren en doğru açıklamayı yaptı zaten. "durumu idare edemedik". işte budur doğru.bunu daha öncede söylemiştim.

  77. f1oneff, barrichello kaç sezon hangi takımda takım arkadaşını geçmişki boşversene

  78. feel it kardeşim bende ferrariciyim MSC ye de saygım var. ama barichello geçildi diyorsun. bence ferrarinin uguladıgı takım emirlerinide yazsaydın daha faydalı olurdu. barichello kac kere önde giderken yol verdi , ve sıralamarda agır depoyla olan oydu. Ferrari'de takım emri olmasaydı MSC'nin barichello'yu geçip geçemeyeceğini kimse bilemez.

  79. alonsomassa avatarı

    dikkat et seninki uğramasın bu sene.ama umarım uğrar sadece alonso ya karşı.sende alkışlarsın.

  80. çaylak sezonunda 2. şampiyonluğu olan pilot sezonu aynı puanda bitirmişse ve yarış birinciliği fazlalığı dolayısıyla çaylağın gerisinde kalmışsa bu çifte şampiyonun o yıl takım arkadaşından yavaş olduğunu gösterir ve prestij kaybına uğratır…

  81. Schumi yi geride bırakan biri daha çıkamadı ama Alonso nun çıktı hemde daha ilk senesindeki pilot tarafından yenilgiye uğratıldı.Sen 2 sene üstüste dünya şampiyonu olacaksın sezonun favori takımlarından birinda daha ilk senesindeki pilot tarafından geçileceksin.İşte bu Hamilton un Alonso dan hızlı olduğunun kanıtıdır.Schuminin hiç iyi takım arkadaşı olmadı mı?:)))Barichelloya geleceğin şampiyou olarak bakıyorlardı ama Schumi yüzünden istediklerini gerçekleştiremedi.Keza diğer isimleri saymama gerek yok onlar zamanının en iyi pilotlarındandı.Daha ilk yarışında sadece bisikletle bir tur atmasına rağmen sıralamalarda takım arkadaşını geçip 7. oldu.Daha birsürü şey var.

  82. alonsomassa avatarı

    hamilton alonso dan hızlı değildi.eğer öyle dersen schumi nin neden hiç iyi bir takım arkadaşı olmadı?

    ama şöyle dersen:diğer takım arkadaşlarından hızlıydı ve takımı arkasına aldı.

    HAKLISIN.

    neyse bakalım efsanemi,muhteşem 3 lümü
    parlayan yıldızmı yoksa kendini kanıtlamaya çalışan 2 limi daha iyi olacak.sanırım bu sene kaybedenin mazereti olmayacak.

  83. Hamilton Alonso için fazla hızlıydı.2007 de Mclaren de yaşananların ana sebebi budur.Alonso daha önceki takım arkadaşları gibi nispeten kendinden yavaş bir takım arkadaşı olmasını umuyordu.
    Düşünsene 2 senedir şampiyonsunuz tüm herkes sizi en tepeye çıkarıyor sonra birden henüz ilk senesinde birçok pistte tur bile atmamış biri geliyor ve de sizin yerinize şampiyonluğun en büyük favorilerinden oluyor.Bunu her insan kaldıramaz Alonso da kaldıramadı ve de bu olayları yaşadık…

  84. Aslında çaylak hamilton çifte dünya şampiyonu alonsoya özeniyor sanki onun gibi tişört giyip aynı gözlüğü takıp onun gibi olmaya çalışan özenti çocukar gibi. "-n'aptıysam bu adama benziyemiyorum ya " der gibi.
    Yanlış anlaşılmasın hamiltonu severim alonso cuda değilim ama fotoğraf öyle bir fikir oluşturdu bence.Eğer fotoğraf biliçli şekilde koyulduysa oraya süper bir seçim olmuş 🙂

  85. alonsomassa avatarı

    lewis schumi yi geçerse ne diyeceksin acaba.alonso düşmanları lewis i savunuyorda o ki kimi yi duvara yapışmaya zorladı.ancak alonso ile berabere kaldı.oan göre yorum yapın.

  86. alonsomassa avatarı

    artık bu konu kapansa keşke.bir alonso bir lewis.bazen martin konuşuyor.artık ikiside kendilerine daha fazla uyan takımdalar.takım eşit araçlarda olsunlarda artık kapansın şu 2007.biz 2010 u isityoruz.2010 u!kim kazanırsa kazansın ama bize spor olarak dönsün.politika yada olaylar değil.o sezon hem alonso hem lewis hemde takımın hataları oldu.macaristana kadar eşitlerdi.hatta belçika.ne zaman alonso lewis e karşı agresif davrandı belçikada artık işler orda koptu.eşit olarak yarıştıkları son yarıştı.çünkü monza ve spa da alonso lewis i geçti ancak olaylar devam etti.avrupa dışında fuji de alonso ya karşı hatalar yapıldı.alonsoda kazaya karıştı.belki parçaları yetiştiremediler çine.

    yanlız yinede ron dennis lewis e üzüldü çinde.kaldıki alonso şampiyonluk için büyük bir adım atmıştı.

    ancak ron nun umrunda değildi.

    brazilyadada bariz şekilde lewis in aracında updateler vardı.alonso lewis e yapacağını yaptı startta.lewis önce sıralar kaybetti.sonrasında maulum olay.ancak lewis e karşı o kadar agresi strateji belirleyip 40 sn geriden 7 inciliği kazandıran mclaren alonso ya karşı tın tın strateji uyguladı.her ne kadar pistte ferrariler asırlarca önde gittiysede alonso ya yarış içinde hiç bir fırsatta yaratılmaıd.

    şimdi alonso ya laf edenler hala 2007 de diye bakalım lewis açınca nasıl yorumlayacak.

    peki sizce bu konu hakkında konuçmaya değermi önümüzde 2010 varken?

  87. m-sc efsane avatarı

    hamilton sanki alonsoya'hey ne oldu neden küstün dostum.. seni geçmememi kızdın yoksa? der gibi…alonsoda 'ben şampiyonum bana ona göre davranmadınız' diyor sanki:)

  88. Ya bu nasıl bir fotoğraf öldüm gülmekten :)) Hamilton o sezon herşeyi doğru yaptı bence. Sezonu aynı puanda bitirdiler bu da takım tarafından pilotlara eşit davranıldığını gösterir sanırım. Takım doğru yaptı mı tartışılır. F1 seyircisi için iyi yaptılar çünkü harika bir sezon izledik ama takım adına hataydı o yıl mclaren şampiyon bir pilot çıkarmalıydı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir