2010 Sezonunun İlk Polü Vettel'in Oldu

yazar:

kategori:

Sezonun ilk sıralama turlarını Red Bull pilotu Vettel kazandı. Ferrari pilotları Massa ve Alonso onu izledi.

Hamilton 4. olurken Rosberg 5. Webber 6. oldu. Schumacher ve Button öndekilerden biraz yavaş kaldı 7. ve 8. oldu.

Kubica 9. olurken Sutil çok iyi bir derece elde edemedi ve 10. oldu.

Sıra Pilot         Takım                   S1        S2        S3       
 1.  Vettel         Red Bull-Renault       1:55.029  1:53.883  1:54.101  
 2.  Massa          Ferrari                1:55.313  1:54.331  1:54.242 
 3.  Alonso         Ferrari                1:54.612  1:54.172  1:54.608 
 4.  Hamilton       McLaren-Mercedes       1:55.341  1:54.707  1:55.217 
 5.  Rosberg        Mercedes               1:55.463  1:54.682  1:55.241 
 6.  Webber         Red Bull-Renault       1:55.298  1:54.318  1:55.284 
 7.  Schumacher     Mercedes               1:55.593  1:55.105  1:55.524 
 8.  Button         McLaren-Mercedes       1:55.715  1:55.168  1:55.672 
 9.  Kubica         Renault                1:55.511  1:54.963  1:55.885 
10.  Sutil          Force India-Mercedes   1:55.213  1:54.996  1:56.309 
11.  Barrichello    Williams-Cosworth      1:55.969  1:55.330 
12.  Liuzzi         Force India-Mercedes   1:55.628  1:55.653 
13.  Hulkenberg     Williams-Cosworth      1:56.375  1:55.857 
14.  de la Rosa     Sauber-Ferrari         1:56.428  1:56.237 
15.  Buemi          Toro Rosso-Ferrari     1:56.189  1:56.265 
16.  Kobayashi      Sauber-Ferrari         1:56.541  1:56.270 
17.  Petrov         Renault                1:56.167  1:56.619 
18.  Alguersuari    Toro Rosso-Ferrari     1:57.071
19.  Glock          Virgin-Cosworth        1:59.728
20.  Trulli         Lotus-Cosworth         1:59.852
21.  Kovalainen     Lotus-Cosworth         2:00.313
22.  di Grassi      Virgin-Cosworth        2:00.587
23.  Senna          HRT-Cosworth           2:03.240
24.  Chandhok       HRT-Cosworth           2:04.904

 

Sıralama turlarının ikinci bölümünde ise Vettel 1:53.883’lük derecesi ile lider oldu. Alonso ikinci olurken Webber de 3. oldu. Favori isimler ilk 10’a beklendiği gibi kalsada Button ve Schumacher elenmeye yakın bölgedeydi. Elenenler ise şöyle;

11) Barrichello
12) Liuzzi
13) Hulkenberg
14) de la Rosa
15) Buemi
16) Kobayashi
17) Petrov.

İlk seansta Alonso en iyi zamanı yaptı ve beklenen pilotlar elendi. Bunlara ek olarak Toro Rosso sürücü Alguersuari’de elendi.

18) Alguersuari
19) Glock
20) Trulli
21) Kovalainen
22) di Grassi
23) Senna
24) Chandhok.


Yorumlar

  1. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Hayır 16:9 yapsınlar yeter.Bahreynden kaynaklanıyor diyorlar gerçi ama bilemeyiz.Avustralyada düzelirse görüntü netliği pek fena gelmedi.Neyse umarım güzel bir pazar olur.Ferrari kazanırsa gerçekten 2008 Brazilyadan beri ciddi anlamda ilk defa sevinmiş olacam.Nedenine gelince Spa 2009 sadece 1 hafta sonuna özeldi.

  2. sonunda sezon başladı, hayırlı olsun. ilk 10 gerçekten tahminime yakın ancak ben ferrarilerin bu kadar iyi olacağını beklemiyordum. iyi iş çıkarmışlar. bunun dışında massa da bir şey kaybetmediğini kanıtlamış. aşağı yukarı beklenen tablo ancak sutil ve kubica da iyi işler çıkarmışlar. hadi şimdiden hayırlı yarışlar.

  3. arkadaşlar renault güç olarak 30 beygir geride bu doğru yayında serhan acar söyledi. hatırlarsanız geçen sene renault beygir gücü olarak geride olduğu için FİA'dan bazı esneklikler istemişti.birde bazıları mercedesi yabana atmış hiçbelli olmaz yine bazı kişiler lastikleri ferrari çok iyi kullanıyor demiş.150 kilo yüle lastikleri kimin daha iyi kullanacağını sadece yarışta göreceğiz.

  4. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    bildiğim kadarıyla webber 2.sektörde hata yaptı.Yani devamlı virajlarda… Bu tarz devamlı virajlarda bir hata yaparsanız zaman kaybı tahmin edebileceğinizden çok daha fazla oluyor… Bu yüzden 2. sektörde hata yapan Webber çok geride , diğer iki Qda takım arkadaşından daha iyi olan Alonso geride kaldı.(ki Sutil'inde payı var biraz)…

    Buna en güzel örnek Suzuka Pisti olacaktır. ilk virajı döndükten sonraki devamlı virajlarda ivmeyi kaybederseniz inanılmaz süre kayıpları oluşuyor… Bu yüzden bu pistin bu özelliğinin artırılması hoşuma gitti… Yani hata yaparsan cezasını çekersin… Az hata yapan daha fazla kazanır…

    Umarım Alonso aynı hatayı diğer pilotlardan daha az yapar ve yarın yarışı kazanır… İyi ve çekişmeli bir yarış olması dileğiyle…

  5. Kadir YILMAZ avatarı

    Özlemişiz ya! Herkes için bol çekişmeli iyi bir sezon diliyorum. (1 haftada trf1 ide ne kadar özlemişim)

  6. Bence bu dönem dahil 30 HP çok önemli bir fark, eksiklik değil. Birim başına tork, vites oranlarına göre rpm, cm3 başına harcama, speed trap daha önemli değerler. Hızı tek başına HP belirlemiyor zaten. Ki bu 30 birim hakkında ben net birşey göremedim net'de bu konuda bir veri var mı?
    Bende üreticinin isteği, şikayeti, devamlı söylenenler üzerine Mercedes ve Ferrari motorundan çok az yavaş olduğunu düşünüyorum. Fakat hesaplananlar, veriler doğru ise çok daha büyük bir avantaja sahip Renault geçen sene ve bu sene, oda harcama.
    Total hız konusunda zaten varsa da açığı, başarabilen takım mekanik ve aero ile kapatabiliyor. Yerine göre diğerlerinden hızlı da olabiliyor. Bence sanki Renault ellerindeki vites kutularına uyum ve dayanıklılık konusunda güncelleme yapmak istiyor. Beygir ve tork eskiğini kapatıp daha optimum ayarlarda motoru kullanmak istiyorda olabilirler. Bilemiyoruz…

    Mclaren yüksek hacimlileri Ferrari de küçük hacimlileri beceremiyor diye geçiyor içimden. 😛 En ideal motoru yapmakda zorlanıyorlar sanki.
    Birde Ferrari için yayıncılar halen en fazla harcayan demeye devam ediyorlar. Geçen yıl böyle bir düşünce vardı. Bazı insanlar hesapladılar, grafik haline getirdiler felan, öyle düşündük fakat Ferrari bunun üzerine ciddi çalıştığını belirtmişti bir sonuç da açıkladıklarını ben göremedim. Acaba gerçekten de bu tabirlerin doğru olduğuna dair bir veri var mı? Yoksa geçen seneki ve klasik açıklamalara dayanarak mı bu söylemlere devam ediyor insanlar.
    Düşünüyorum diğerleri Renault'nun harcama değerlerine yaklaşamıyorlarsa Renault düzlüklerde biraz yavaş bile olsa daha düşük yakıt yüküyle yarışacağından düzlükler de ya yakalayabilmeli yada geçebilmeli. Hatta tüm yarış bazlı çok daha büyük bir avantaja sahip olmak demek bu. İnsanın elini güçlendirir, stratejilerini kolaylaştırır.
    Net bilemiyoruz malesef. Motorların gerçek verilerine ulaşamıyoruz zaten uzun zamandır…

    Renault güncelleme izni istiyor ama bence biraz daha bekleyip Cosworth'ün de durumunun iyice görülüp, veriler haline getirilmesi daha iyi olur. Onlarda da eksiklik görülürse sadece birine değil ikisine birden bu hakkın tanınması çok daha iyi olur.

  7. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    ben trt yayınından mutsuzum sesde gecenseneden berı sıkıntı var ve yarıs acaba kapanacakmı dıye ızlıyorum bu cok can sıkıcı serhan acarın bıle sesı degısık cnn de boyle degıldı trtden memnun degılım

  8. garip bir inanışım var: Avustralya yı kim kazanırsa o şampsiyon oluyor.Bakarsınız MSC kazanır 🙂 bende takımımın şampiyonluğunu kutlarım (sadece temenni).

  9. Çoğu kişi demiş vettel-webber arasında büyük bir fark var bunun nedeni lastiklerin kullanımı, hava durumu vb. şeyler demiş…Diğer haberleri okursanız webber'in son zaman turunda hata yaptığını kendisinin söylediğini görebilirsiniz…

  10. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    Arkadaşlar, TRT ye F1 yayınları için topluca herkesin teşekkür mesajı yollamasını öneriyorum. Ben birkaç tane yolladım bile. Böylece F1 severlerin sayısını daha iyi anlarlar. Daha büyük yatırım yapabilirler.

  11. tebrikler Vettel harika bir tur çıkardı gerçekten. Çoğu pilotun Q3 derecesi Q2 derecesinden yavaş ilginç bir şekilde. Belkide lastikleri çok zorlamadıkları için olabilir bu. 150kg benzin ile yarış performanslarında nasıl değişiklikler olacak bakalım. McLarenin,Mercedesin ve Williamsın daha çok yarışa göre ayar yaptığı söyleniyor yarın tur derecelerinden anlarız durumu. Hamilton ve Massa yeni takım arkadaşlarını geçtiler yarışta durumlar ne olacak görücez.

  12. Alonso nun pratikler sonrasında söylediği birşey dikkat çekici;' araç %100 atak yapacak durumda'. Bu duruma göre isteyen istediği yerde olsun.Ferrari ler yarış sırasında atak yarışmayı bekliyor gibiler.

  13. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Onur ben Ferrari nin iyi bir araç yaptığını düşünüyorum.Tek turda Redbull uzun sürüşlerde Ferrari deniyordu zaten.Hangisi daha iyi yarışta belli olur.Kaldıki belli olmaz çünkü bu daha ilk yarış.Umarım çok güzel bir pazar geçiririz öncelikle f1 açısından.(Kendi adımada iyi bir sonuç diliyorum)

  14. Massa'nın start'ta temiz taraftaki Alonso'ya, Vettel'in ise her iki Ferrari'ye de dikkat etmesi gerek. Lewis'in de Rosberg'e…

    Eğer dolu depoyla araçların performansı etkilenmez ya da aynı derecede etkilenirse ilk dördü iki Ferrari ve iki Red Bull kapatır gibi. Kim kazanır? Zor bir soru ama ilk üçtekilerden birisi…

    McLaren'in yere basma gücünde problem yaşadığı antrenmanlardan itibaren belliydi. Pistin orta bölümünde yavaş kalıyorlardı. En geç Avrupa yarışlarına kadar çözülmesi gereken bir problem. Aksi taktirde sezon sonu yine üçüncülük mücadelesi vermek zorunda kalabilirler.

    Ferrari geçen seneyi boşlamakla bana göre doğru kararı vermişti. Aracı erkenden tasarlamaya başlamışlardı. Hatta Fisico yarışlarda 2010 için test yapıyordu. Ben Ferrari'den rakiplerine oranla açıkça hızlı bir araç bekliyordum. Sıralamada Red Bull'un arkasında kalmalarına şaşırdım açıkçası. Yarışta ne yaparlar bilemem ama F10, Ferrari tarihinin üzerinde en çok zaman harcanan araçlarından biri, belki de en çok zaman harcananı. O harcanan zamanda verilen emek sanırım pek orantılı değilmiş.

    Mercedes'in McLaren'in de arkasında kalması bana sürpriz oldu. Bu iki takım podyuma çıkamasalar da hiç olmazsa podyum gurubunun arkasında çekişme yaşasalarda renkli bir yarış izlesek.

  15. vettel yarış dışı kalırsa neden olmasın

  16. Vetelin yarışı tamamlayamayacağını tahmin ediyorum, alonso her ne kadar massa nın arkasında kalsada ikinci sektöede yaptığı zaman massanınkimden daha iyi,umarım ferrari duble yapar.

  17. arkadaşlar kusura bakmayın konu dışı ama yarın yarışı izleyememe şansım var.trt3ün vereceği tekrar 00.45 te.bu saatten önce yarışın tekrarını izleyebileceğim bir site var mı?

  18. Ben 30 bg olduğuna inanmıyorum bunuda yarın göreceğiz hatda ferrarinin örnek olarak 170 kg lik benzinle başlıyacağı yarışa vettell 160 kg ile başlıcak buda frenleri lastikleri tekerlerii etkilemesi demek yatın çok ilginç bir yarış bizi bekliyor herkes olumlu düşünüyor ama arkadakinin geçmeyeceği ne malum ?

  19. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    kım dıyo 30 beygır oldugunu bazı takımlar arasında yanı en ıyı takımla en kotu arasında 30 eygıre kadar ulasıyomus fark ama burada boyla bısey mumkun degıl 30 beygır fark olsa polu alamazdı ama ferraının yarısta daha ıyı olucagını zannedıyorum

  20. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    Alonsonun kazanmasının tek yolu startta Massayı geçip, birkaç tur içinde Vetteli sıkıştırıp hata yaptırması bence. Eğer Vettel boş depoyla en hızlıysa, yarışın hem başında benzin farkından dolayı, hem sonunda en hızlı olacak. Yarışın sadece orta bölümünde Ferrari hızlı diye hem açılan farkı kapatıp hem fark açamaz.

    Ama Vettel asla sezon sonunda şampiyonluk adayı olamaz. Çünkü 30 bg güç farkı az değil. Ferrari, Mclaren gibi güçlü takımlar Aerodinamik gelişimlerini sürdürecektir. Redbull ise motoruna dokunamayacak. O yüzden sezon sonunda Redbull ancak 4. hızlı takım olacak.

  21. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    alonso 2.sektörde hata yapmsı arkdşalr ve 3 sektörü masssadan daha ii. yarın güsel bi yarış olcak

  22. Mercedes Benz avatarı
    Mercedes Benz

    Kazasız ve iyi bir yarış diliyorum..Sırf bu yarışı adam gibi izleyebilmek için D-Smart aldım bugün.Hadi hayırlısı arkadaşlar..

  23. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    Alonsothebest_Massa uzatılan sektörde geçiş olur ama şöyle olur birisinin hata yapmasını bekleyerek :)) pilotlar o bölümde tümseklerden ve darlığından şikayetçi.

  24. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Hayır söyleyecek birşey yok.Pistin uzatılmasındaki mantık nedir?Geçiş yapılacak bir yerde değil.Eski hali daha güzeldi.Startta Vettel in bir Ferrari geçerse iyi olur.

  25. ecrin deniz avatarı

    bu arada tüm f1 severler için güzel bir sezon diliyorum…

  26. ecrin deniz avatarı

    şu ana kadar görünen o ki ferrariler memnun edici derecede güçlü… yarış temposunu çok merak ediyorum…

  27. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    aslında grid çok acayip oldu. ilk sekiz sıra içinde favori gösterilen 4 takımın araçları var. 2 redbull, 2 ferrari, 2 mclaren, 2 mercedes. şimdilik redbull-ferrari kapışacak gibi…ilerleyen yarışlarda tansiyon yükselir mclaren armut toplamaz. schumili mercedes'te birşeyler yapacaktır.

  28. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    ben ferrarrini yarış performansıan güveniyorum. alonso startta temiz taraftn kalkack massayı gecmeli bence.

  29. ALONSO -FERRARI  avatarı
    ALONSO -FERRARI

    cıfcı benle aynı dusunuyosun hatta benım bıldıgım 2005 ten berı boyle ılk yarısı kazanan sampıyon oluyo yarın yarısta kım kazanır ama bana tarıh tekarrur eder gıbıme gelıyo alo onunde massa polde shumı yerıne bebek shumı alo alır gıbıme gelıyo

  30. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    FORZA F3RRARİ EN HISLI ARAC redbull ama ferrari kesnlikle yarısta cok ii olcaktrrr

  31. mclaren süper diyen mercedes ile ilk 4 sıraya kitleyenler ne oldu ilk onda ortalaramı kitlendiniz en hızlı araba kimmiş hala birşeyler söyleyecekler olursa yuh gerçekten…

  32. yarın yarışta vettel avantajlı olcak bence zira 15-20 kg gibi daha hafif olacak daha az yaktığından tabi ferrariye göre yarış temposu iyiyse tabi oda olursa arayı daha da açabilir gerçekten dedikleri gibi reno motoru 30 bg eksikse demek ki redbull muhteşem bir araç yapmış.

  33. • Mc Laren ~Mercedes GP~ avatarı
    • Mc Laren ~Mercedes GP~

    yarış süprizleri daha çok olacak kesin

  34. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    yarın alonso eğer startta 1 saıra kazanırsa yarısı alır. ferrari yarışta alstik kulanımı bakımndn cok ii.

  35. elif çivici avatarı

    2007,2008 ve 2009 da ilk yarışı kazanan pilot şampiyonluğu da aldı götürdü 😀 O yüzden yarınki yarışın galibine ayrı bir gözle bakacağım,tarih tekerrür edebilir diye 😀

  36. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    alons obugun hatalar yapmıs bazı virajlarda q2den yavaş bi derece yapmıs alonso. yarın startta karıscktır ama ferrari yarışta cok ii olcaktır

  37. mclaren oldum olası bahreynde başarılı olamamıştır zaten yine aynı vakaa. 🙂

  38. McLaren aracını hiç beğenmedim 1 sn yavaş kaldılar ki beğenilecek gibi değil. Yavaş virajların çıkışında araç yerinde sayıyor gibi his verdi bana onboard görüntülerde. Bence bunu yapan yeni arka kanat dizaynı. Kaç yıllık avantajımızı kaybetmişiz. Ama Avrupa ya dönüldüğünde halledilecek bir sorun.

  39. 😀 Bende diyorum bu Burak nerden karıştırdı bebekleri ne anlatmaya çalışıyor acaba. 🙂 Valla ikinci yorumunuda görünce koptum. Evet burak o farklıydı Ferrari için yazmamıştım onları.
    Yeni takımlar ile ilgili ben biraz savunma modunda oluyorum kızmasın arkadaşlar. Gerçekten onları destekliyorum zihnen ve kalben düşündüğümüde burada az kişiden biri olarak yazmam gerekiyor. Vega ile katılışıyoruz böyle şeylerde güzel. 🙂

    Evet o tümsekli bölge çok kötü. Testlerde gördüm bende sanki güzel görüntüler veriyormuş gibi görünüyor ama ciddi bir beceriksizlik örneği. Elden geçirilen bir pistte o bölgenin düzeltilmemesi ne kadar kötü. Pilotların o noktada ne kadar zorlandığını hissedebiliyorum. Araçlar deli gibi zıplıyor siz birde dönmeye çalışıyorsunuz. Mücadele içinde ayar bile bozar orası.

  40. ferrari forewer avatarı
    ferrari forewer

    FERNANDO ALONSO ilk ferrari ile yarışında 3. cepten baslıcak ve yarısta agresif oclakttır özellikle startta SÜPERSİN FERNANDO. MASSA harika biri büyük kaza gecirdi ama dönüşü muhteşem oldu.

  41. birde o ilk sektördeki tümsekli yerde ne öyle bütün pilotlar direksiyona sarılıyor aracı atmaması için.

  42. "Bu adamalar diğerlerinin harcadığının çeyreği paralarla, sadece bilgisayarda, hemde hiç test yapmadan bu kadar gerideler. Hemde bu kadar kısa sürelerde bunları başararak. :)"

    "Bu adamlar da bu işin bileni, üstad derim ben böylelerine. Dünyada çok az kişi, grubun yapabileceğini çoğunluğun yapamadığını başarıyorlar. "

    Testlerde hidrolik sorunu, ön kanat sorunu ile boğuşmuşlardı. Dalga geçmişti çoğu kişi. Sorunların üstesünden geliyorlar yavaş yavaş. Şimdi en azından tur atabiliyor Virgin. Ve Glock'un zamanı Lotus'un 2 pilotundan üstün, Alguersuari'nin 2 saniye gerisinde…

    Virgin'in ileri yarışlardaki hedefi, Alguersuari'yi ve Petrov'u da geçmek olacak.

  43. şimdi korkmaya başladım istanbul park'ıda böyle değiştirmezler umarım.ne bu yaa bir şey anlamadım pisten.nerde o eski ilk sektör çok kötü olmuş bu pist kim yapmışsa allah…. :))

  44. mehmet ceviz avatarı

    uzun pist isteniyorsa hockenheım eski haline dönsün.spayla birlikte yeter bize

  45. burak bocek avatarı

    Pardon ya dostum senin yorumu ben farklı anlamışım ahah sen yeni takımlar için mi yazdın onu:9

  46. burak bocek avatarı

    Söylediklerim anlaşılmıyor herhalde yada anlamamakta inat ediyorsun Michael üstad.Şimdi şöyle düşünelim o zaman.Bir tarafta doğmuş ve iyi beslenip gelişmiş bir bebek,diğer tarafta onla aynı anda doğmuş fakat yanlış beslenmiş ve zayıf kalmış bir bebek var elimizde.Çocuklar büyüyorlar 1 sene sonra birisi yürümeye başlıyor diğeri ise halen emekliyor.Bilirsin en geç yürüyen memeli insandır 1 yıl sürer.Bizde diyoruz ki bir çocuk daha dünyaya getirelim ve 1sene sonra 2yaşına gelicek çocukla aynı seviyeye getirelim.Sence hangisi daha büyük başarı?

  47. mehmet ceviz avatarı

    pistin rezil bir hale geldiği konusunda herkes hem fikir olduğu için yazmak bile istememiş olabilir.geçiş için önce pistlerin adam edilmesi gerekiyor bozulması değil.

  48. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Hayır bir pist bu kadar uzun olmamalı.Nedir 2 dk lık zamanlar.Evet büyük takımlar için rutin olmalı ancak geçen seneye bakınca bence bal dök yala gibi geldi.Hem Felipe'nin dönüşü hemde Alonso yu görmek.

  49. pistin yeni şeklinden pek bahseden olmamış bence pisti katletmişler neden değiştirdiler anlamadım bahreyn eski haliyle en sevdiğim pistlerden biriydi.yeni şikanlar sadece pisti uzatmış başka hiçbirşey yok heyecanıda öldürmüş.inşallah yarın güzel bir yarış izleriz.

  50. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Benim fikrim.Tabiki takımımın kazanmasını isterim.Ancak bu kadar bekledikten sonra bu mücadele sonucunda istiyorum.Mclaren için birşey diyemeyeceğim çünkü anlamadım ne olduğunu.Ancak Melbourne den sonra onlarda toparlayacaklardır.Mercedes tede Schumi faktörü var.Hem sezon daha yeni başladı.Genelde Ferrari kötü başlardı sezonlara,bu sefer bu ikisi kötü başladı.Daha çok şeyler değişir.Ancak beni mutlu eden şey Felipenin dönüşü ve Fernando nun çokta yabancılık çekmemesi oldu.(Şimdilik)

  51. mehmet ceviz avatarı

    alonsothebest_massa arkadaşım inşallah dediğin gibidir.hem takımımı önde görmek istiyorum hemde 4 lü çekişmenin tüm f1 severlere keyif vermesini istiyorum.çok değil 2007 deki tartışmaları birkenara atarsak 4 lü çekişme herkesi memnun ettiği kanaatindeyim.birde 8 lisi hadi 5-6 lısı tadından yenmez

  52. İşe bir de tersinden bakalım. Bu adamalar diğerlerinin harcadığının çeyreği paralarla, sadece bilgisayarda, hemde hiç test yapmadan bu kadar gerideler. Hemde bu kadar kısa sürelerde bunları başararak. 🙂
    Acaba hangisi daha büyük bir başarı.
    Bu adamlar da bu işin bileni, üstad derim ben böylelerine. Dünyada çok az kişi, grubun yapabileceğini çoğunluğun yapamadığını başarıyorlar.
    Söz konusu bazılarına göre zirveyse bunların kat ettikleri aşamada zirvelerin ötesinde.
    Yarışı bitirsinler başka şey istemem. Varsın kazalar olsun, bunlar zaten bana lazım. 🙂

  53. alonso, son hızlı turunda birkaç virajda zaman kaybettiğini söylemiş.
    "On my last run I lost precious time in a couple of corners, losing a couple of tenths, which can happen when you are fighting for pole."

  54. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Mercedes ve Mclaren'in yakalayamaması için bir neden yok.Muhtemelen lastik kullanımları ile ilgili.Eğerki bu sonuçlar gerçekse o zaman Ferrari kendini iyi saklamış testlerde.

  55. burak bocek avatarı

    Alonso son antreman derecesini bile atsa pole alabilirdi.Ancak her zaman yanı süratli turu atamıyorsunuz.Vettel q2 den daha kötü bir derece ile almış pole ve geçe nseezon olsa bu imkansız olurdu

  56. mehmet ceviz avatarı

    birde sıralamnın ilk bölümünde,hrt hızlı tur atarken diğer arabaların onları geçişi!!!!!evlere şenlik…ah bernie ah mosley ah yahu adamlar bilgisayarda tasarladığı arabayla geliyor.diğerleri yüzlerce kilometre testi yetersiz görüyor.düşünsenize yarış atmosferi içinde alonso önde massa 2.fark 5-6 saniye.3.vettel fark massa ile 3 saniye.2.sektörde alonsonun önüne hrt çıkıyor tur bindircem derken farkı kaybediyor.massa yetişiyor vettel yetişiyor vs vs…belki de yarışta ferrari duble beklerken 3.ve 4.oluyor.daha tekerlerinin kopma kanatlarının uçma ihtimali varki allah korusun

  57. mehmet ceviz avatarı

    öncelikle herkese bol çekişmeli bol heyecanlı,skandalsız,politikasız bir sezon diliyorum.testlerdeki belirsizliğin sıralama turlarıyla minimum düzeye ineceğini düşünyordum fakat yarışı görmeden tatmin olamaycağız galiba.tamam red bull un tek tur performansı iyi diye tahmin ediliyordu ama 4. lewis e 1.1 saniye fark atacak kadarmı iyi.geçen yıl Q2 de 1.ile 15. arasında bile bazen bu kadar fark anca oluyordu.bu yazdıklarımla ferrari ve redbulun hızına bir kulp takmaya çalışmıyorum.uzun sürüşleri lastik kullanımını tam anlamamız bile birkaç yarışı bulacak gibi.eğer gerçekten bu farklar var ise mercedes ve mclaren bırakın yarış kazamayı öndekiler hata yapmazsa podyumu bile zor görürler.öyle testlere bakıpta beklediğimiz 4 takımlı 8 pilotlu müthiş mücadelede hayal olur gider.

  58. Arkadaşlar Vettelle Webber arasında veya bazı pilotların 2. antremandaki derecelerinden 1.5 saniye yavaş olmasının bir nedeni olmalı.Aklıma gelen tek neden lastikleri kullanabilmek veya kullanamamak geliyor.Bu işin nedenini öğrenmek lazım arkadaşlar

  59. Derecelerin S1-S2 ve S3 olarak değişimine baktığımızda çok ilginç ve karmaşık bir tablo ortaya çıkıyor.

    Vettel ve Massa hızlı turlarını peşpeşe atmıştı sanırım ve o sırada pistte ya da havada bir değişiklik olmuş olabilir. Takımların kendi pilotları arasında bile tuhaf farklılıklar var.

  60. "lewis hamilton" iyi bir araç buttonda olduğu zaman onu da kimse tutamıyor 😀

  61. el_fano _Alonso avatarı
    el_fano _Alonso

    Ferrari en hızlı- yada değil, bunu yarın görecez. Ama Ferrari nin gelişim hızı Redbull a göre çok çok üstün. Ferrarinin zirveye ortak olduğu kesinleşti. Bence Ferrari her zamanki gibi Mclarenle ve belki Mercedesle yarışacak. Redbull arada bir sürpriz yapacak sadece.

    Yarına bakacak olursak, Redbull yakıt avantajını kullanabilirse ve fark açabilirse kazanma ihtimali yüksek. Ama Alonso yu gözardı etmemek lazım. Hatta Vettel in kazanması, startta Alonso nun Massa yı geçip geçmemesine bağlı olabilir. Massa dan emin değilim fakat, Alonso nun Vettel i sıkıştırıp hata yaptırabilecek kadar kurt olduğundan süphem yok.

    Bu arada, her ne kadar Massa ferrari ile 5. sezonuna çıksa da Alonsonun saliselerle massanın önünde yer alacağını bekliyordum. 0,36 sn fark biraz üzücü oldu.

    Öte yandan, Ferrari en stabil görünen araç. Redbull da diğerleri gibi çok fazla salınıyor. Bu yüzden Vettelin hata yapma ihtimali yüksek. Dayanıklılık sorunu ihtimali de cabası.

    Şuminin durumu ise kimseyi yanıltmasın. O sıralama ustası değil, yarış ustasıydı.Bırakmadan önce de genelde polü alamaz, ama yarışı kazanırdı. Yarın çok daha iyi yerde bitirecektir.

    Massa rekabetçi, Rosberg rekabetçi, Button Hamiltona göre sandığımız kadar zayıf değil, Vettel çok gelişmiş gibi duruyor. Kobayashi yine sanki çaylak değil.

    Kısacası mükemmel bir sezon başladı.

  62. lewis hamilton avatarı
    lewis hamilton

    herkese başarılar alonsoyu tebrik etmemek saygı duymamak elde deil iyi bir aracı oldugu zaman kimse tutamaz onu schumacer bile..

  63. massa çok iyi bir geri dönüş yaptı
    şumiden beklenen ilk 5 e girmesiydi
    button ve hamilton arasındaki pilotaj farkıda belli oldu
    umarım yarın yarışı felipe massa kazanır

  64. burak bocek avatarı

    Kimsenin işi bizimki kadar zor değildi arkadaşlar bunu kabul edin.Araç yapımız uygun değildi hiçbir şeye.Onlar kuralları daha iyi anlayıp geliştirdiler ve üzerine koydular.Biz sil baştan yaptık.Azcık ta memnun olmak lazım.Geçen sene ilk yarış nerdeydik şimdi nerdeyiz.

  65. Birde Ferrari acaba Redbull'un mu gerisinde kaldı yoksa Vettel'in mi. 🙂

    olay budur. 3 seans boyunca webber ile vettel'in tur dereceleri arasındaki farklara bakın. vettel ile webber arasındaki pilotaj bugün bir kez daha kendisini gösterdi.

  66. Bora Subaşı, saol iyi dileklerin için, umarım heyecanlı olur, bu pist biraz uzun farklar o yüzden biraz fazla, umarım diğer yarışlarda farklar kapanır, bizde hop oturur hop yerimizden kalkarız 🙂

  67. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Zaten 8 pilotun içinde en zayıfı Webber.Button ise neler yapabilecek,çünkü çok büyük bir meydan okumayla karşılaştı.

  68. Düz bakınca Ermanın dile getirdiği insanın içinden geçiyor tabi.
    Araçların hepsi yeniden yapıldı. Yakıt deposu diyelim. Brawn'ın durumu o yüzden anlaşılabilir belki. Tabi şu anki grid üzerine konuşuyoruz. Birde Ferrari acaba Redbull'un mu gerisinde kaldı yoksa Vettel'in mi. 🙂
    Yarışta stratejileri göreceğiz. Küçük takımlar kesin hata yapıcak fakat ben büyüklerden hangileri yapacak onu merak ediyorum. Bunlar düşünüldüğünde de Mr. Ross tecrübesi, yeteneği etkiliyor. Pilotlarını ne kadar ileri taşıyabilir göreceğiz.
    Birde Mclaren inşallah dayanıklı olur. 2 nci sektörde inşallah geçilmezler. Yenilikçi bir şeyler yaptılar ama bu pist için kayıpları çok büyük oldu malesef.

  69. Bora Subaşı avatarı
    Bora Subaşı

    Formula 1 e gönül vermiş herkese; Sitenin ağır toplarına ve genç katılımcı arkadaşlara güzel bir sezon diliyorum.. Bu sene yine beraber olmak diliğiyle .. İyi seyirler

  70. ben ferrarinin gelişimini küçümsemiyorum arkadaşlar. daha fazla gelişmiş olmalıydı diyorum. tamam sezon içerisinde daha da gelişebilir. ama gelişemeyebilirde. yarış performanslarında ferrarinin daha hızlı olup olmadığını kısa süre içerisinde göreceğiz.

  71. burak bocek avatarı

    Ben Ermana katılmıyorum.Artık kurallar 2008-2009 arası gibi uçuurm değişmedi ve aylar evvel bile çalışmaya başlamak 1sn fark getirmiyor.Ferrari bu kararı almak zorundaydı çünkü aracın difüzörü tek katman ve kerese göre tasarlanmış ayrıca gelişimler yeteri kadar etki etmemekte ve vites kutusuda sorun çıkartmaktaydı.En baştan aracı tasarlamak,motoru güçlendirmek,daha az benzin yakmak,rakiplerle aradaki perfonmans farkını kapatmak ve iki araç arasındaki farkı hesaplamak açısından baktığımızda oldukca iyi iş çıkartmışız.Diğerleri de o sırada boş durmada onlarda geliştirdi yani.Bence alkışlanması gerekir.İlk çizgi ve ikinci çizgi 2-3 startı en son alalı 1 yıldan fazla zaman oldu ve yarış hemde pole için mücadele edelide o kadar oldu.Kimim Belçika da kazandığındna beri ciddi manada arışın favorisi değildik.Daha ne yapmaak gerekiyor anlamış değilim.Tekrardan zirveye dönmüş gözüküyoruz.Şampiyon olduğumuz sezonlarda bile bazen en iyi takım değildik özellikle 2000 de ve 99 da markalar şampiyonluğunu alırken hız bakımından

  72. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Hayır.Tek turda Redbull,uzun sürüşlerde Ferrari iyi.geçen sene rezalet bir sezon geçirip,bu sezon kazanacak bir araç yapıyorlar.Ancak geçen sene doğru politika izlediği var sayılan Mclaren gerilerde.Redbull la yarışıp kazanan,daha güçlü hale ve marka haline gelen ve tartışmasız daha iyi pilotlara sahip hale gelen takım gerilerde.Ferrari ise sadece 0.150 geride ve daha fazla şansı var.Niye konuşmayalım?

  73. erman kardeş tamamda redbull var olan arabayı geliştirdi.ferrari sıfırdan başladı.ben redbull un artık geliştirecek fazla bir şeyinin kalmadığını düşünüyorum.ferrarinin ise geliştirecek çok şeyi var bence.bu nedenle ferrari sezon içinde lider olur.

  74. Oversteer, açıkçası aşağıda ben de onunla ilgili bir şey yazdım. ilk 10 pilotun yükü aynı. lastikleri aynı (yumuşak), ama 9 pilot q2'ye göre q3'te daha kötü derece yapmış, felipe ise tam tersi. ben de bunun nedenini merak ediyorum. hadi 2-3 pilotun önünü birileri kapattı diyelim; 9 pilot da birbirini mi kesti son bölümde ?? ben şöyle bir yorum geliştirdim sonunda, pole mücadelesi için gözünü en fazla karartan felipe olmuş demek ki…

  75. Remzi Ersoy aynen arkadaşım

  76. jet man arkadaş ferrarinin taraftarıyım ciddi bir şekilde. ama dediğin gibi ferrariyi tebrik fln etmek lazım değil. f1 tarihinin en büyük takımı gecen senenin başı sayılabilecek bir zamanda aracını geliştirmeyi bırakıyor ve gelecek seneki araca yoğunlaşıyor buna rağmen redbullun gerisinde kalıyor. bumu yani? hiç boşuna konuşmasın kimse.

  77. 24 aracın olması sıralama turlarını olumsuz etkılıyo arkadaslar.hangı pılotun daha ıyı oldugunu anlıyamıyorsunuz cunku trafık cok oluyo ve pılotda performansını ıstedıgı gıbı kullanamıyo.

  78. r30 birbirimizi anladığımıza sevindim arkadaşım.

  79. geçen yılki redbul ile brawn aşağı yukarı aynı performanstaydı.brawn daha iyiydi.peki ne olduda geçen yılki brawn yani bu yılki mercedes redbuldan fark yedi.ikiside aynı arabayı geliştirdiler.mercedeste ters giden bi şey var.
    ferrariyi tebrik etmek lazım sıfırdan araba yapıp galibiyete ortak oldular.red bull a yetiştiler.redbull u da tebrik etmek gerek onlarda arabayı geliştirmişler.mercedes bakınca çok iyi iş çıkarmışlar.
    mercedes ve mclaren in çok çalışması lazım çok.

  80. bu arada yayindaki teknik sorunlar trt'den kaynaklanmiyor serhan acar'in dedigine gore.

    bi de 16:9 olarak gosterseler sunu…

    ayrica ben araclar icerisinde artik biraz daha performans konusunda net bir seyler dusunebiliyorum.

    red bull gecen yilki ile benzer konumda. hiz konusunda iyi yine ancak dayaniklilik kilit nokta.

    ferrari'nin aracinin ise belki en hizli oldugundan emin degilim ancak "optimum" arac oldugunu soyleyebilirim.

    mclaren ve mercedes'in bir adim geride oldugunu tahmin ediyordum.

    williams ile force india kafa kafaya gidebilir. renault ise zaman zaman bu 2 takimla mucadele etse de cogunlukla bir adim daha geride kalacagini tahmin ediyorum.

    diger takimlar ise cogumunuzun malumu…

    hispania, super aguri gibi sezon ortasinda cekilebilir bu gidisle, gelismezlerse yani.

    toro rosso'nun bu on grubun hemen arkasindaki takimlar sorun yasarsa buemi sayesinde belki puan alabilir.

    lotus ile virgin'den, lotus biraz daha fazla umut vaadediyor.

    sauber ise beklentilerin biraz altinda kaldi.

  81. bu arada bu sene oldukca sıkıcı gecebılır arkadaslar hakıkaten farklar 10 sanıyeye kadar cıkıyo buda heyecanı cok azaltıyo gecen sene 1 sanıye ıcınde 10 pılot sıralanıyodu.yarısıda vettel alacak.pıt stoplarda tek iş mekanıkerlere dusuyo ordada fazla fark olmaz.

  82. Massa yine yaptı yapacağını, burayıda seviyor zaten. Vettel çok iyiydi, virajlarda kerblerde ciddi zorladığını gördüm.
    Alonso startta Massa'yı geçemezse işi zor gibi bu yarışta. Tahminlerime yakın bir dizilim oldu. Renault ve Force un
    pozisyonlarına çok sevindim ama. Onları buralarda görmek sevindirici en azından iyi pilotlarıyla.
    7 liği olan da 7 nci oldu hadi hayırlısı bakalım sezon ona keyif verir inşallah.
    Lastikler her kezin Q3'de aynıydı fakat benim dikkatimi Vettelin aracına göre Ferrarinin lastiklerinin tozlanma harici
    daha fazla aşındığı çekti.
    Yayının seside 8 bit maşallah sanki. 🙂 Ne biçim ülke orası anlayamadım. Görülen problemler gelişmiş Bahreyn teknolojisinden kaynaklanıyor malesef. TRT'nin bu yıl için IT bakımından görüntü aygıtları geliştirmesi olmadı bildiğim üzere. Diğer türk kanallarına göre bile çok birşey bekleyemiyoruz malesef. Yayın grafiklerinden anlıyorsunuz zaten bazı şeyleri. RTL güzel, izleyelim ama kıyaslama yapmak çok güç. En azından bütçeleri ve karları bakımından. RTL nin yayın amacı, hedefi, teknolojisi ortada türkiye geneli düşünüldüğünde yaklaşabilen çok az kanal var zaten.

    Çetinkaya ralli'de pilotluk ve co-pilotluk yapan başarılı, iyi bir bayan. Hiç bir şeyi beyenmiyoruz maşallah. Nerede kaldı kültür, geliştirme meselesi. Biraz da sahip çıkmak lazım yapıcı eleştirmek lazım. Burcu motorsporları konusunda buradaki her kezden daha bilgili onu söyleyebilirim. Biraz düşünelim bazı şeyleri. Motorsporları kültürüne ihtiyacımız var. Hadi Okay'ı anlayabiliyorum biraz da, Poyraz beyi de beyenmedik, şimdi Burcu'yuda ne yapacak bu adamlar bizi tatmin etmek için. Unutmayın böyle insanlardan bu ülkede binlerce yok. Ayrıca Cem Yılmaz'ın dediği gibi sahne başka bişiy abi. Burası başka. Yayında olmak farklı birşey, spikerin karşısında olmak onunla konuşmak. Formata, insanlara da uymak zorundasınız.
    Neyse benim düşüncelerim bunlar. İşin arkasını da düşünmenin gerektiğine, insanlara sahip çıkılması gerektiğine, yapıcı irdeleyen, eleştiren olmak gerektiğine inanıyorum.

  83. haklısın çıktıda ne oldu bende senin yazdığından redbull diyence iyi bir temele sahip diye şasi aklıma geldi hemen

  84. harikasın vettel.alonsoyuda gorecegız bu sene hadı bakalım.

  85. burak'ın söylediğine katılıyorum. eğer aracımız fazla yakıyorsa bile, başlangıçta 15 kg. fazla olan benzin, az yakan araçlara göre daha fazla yaktığımız için bir noktadan sonra diğer araçların seviyesine inecek. ve ortada bir dezavantaj kalmayacak. şöyle olsaydı durum değişir ve dezavantaj derdik; yarışa 15 kg. fazla benzinle başladığımız gibi, 15 kg. fazla benzinle de yarışı tamamlamış olsaydık eğer.. ama böyle bir durum söz konusu değil. kısa bir süre içinde çok yaktığımız için seviye diğerleri ile eşitlenecek. bunun bize görünürde tek dezavantajı, startta kendini gösterebilir. ama hem felipe hem de alonso gayet güzel start alan pilotlar. vettel'in startları da pek parlak değil, bunu geçen sene fazlasıyla gördük.

  86. o hıza petrov çıktıda noldu.bn burda motorun en önemli unsur olmadığını anlatmaya çalışıyrdum.onn için verdim redbullu örnek olarak.

  87. kaan kaanhan avatarı

    yavaş virajlar McLarenin sağlam olduğu alanlardan biriydi malesef şuanki duruma göre bu avantajımızı kaybetmişiz. vettele tebrikler, sıralama yarışında massa 1-0 öne geçti bile 🙂

  88. fatih çakıroğlu avatarı
    fatih çakıroğlu

    yayının şifresinden sorunu olan arkadaşların dikkatine batı yayını şifreli doğu ise şifresiz 11096 H 30000 frekanlarını girerseler şifresiz olrak izleyebilirler

  89. neden felipe hariç herkes q3 te q2 ye göre daha kötü bir derece elde etmiş, hayır yakıt yüküde yok, sıralamayıda izleyemedim 🙂 biri beni aydınlatırsa süper olur

  90. pistin yeni yapılan bölümünde, fazla tümsekli bir bölüm var. arkasından frenle birlikte sola dönülen bir viraj geliyor. o kısımda red bull ve ferrari araçları yere mümkün olduğunca az temas ediyor. ama mercedes ve mclaren, ve bir çok aracın dengesini değiştirecek kadar yere vurduğu net olarak gözüktü tv'de. arka arkaya gösterdiler araçların o noktadaki davranışını. bu sorunu aşmak için araç yerden bir parça yükseltilebilir ama bu kez de yol tutuşta problemler artar. sanırım yere çok vuran araçlar, yol tutuştan ödün vermemek için bu noktada fazla zıplamayı göze aldılar. mclaren pilotlarının DF eksikliği açıklamasına da bakarsak, aracı yerden yükseltme sonucu daha da yol tutuş kaybedeceklerini bildiklerinden kabulleniyorlar bu tğmseklerte çarpmayı. ama izlediğim kadarıyla önemli bir zaman kaybına neden oluyor burası. aracın yol tutuşuna fazla zarar vermeden yerden yükselten red bull ve ferrari aracının yol tutuşunun ne kadar etkili olduğu da anlaşılabiliyor buraya bakarak.

  91. fatih çakıroğlu avatarı
    fatih çakıroğlu

    bu arada arkadaşlar TRT VE RTL in yayınlarının her ikiside 720×576 pixel bit hızı ise trt dahayüksek problem canlı yayından olabilir

  92. burak bocek avatarı

    Ben yarış perfonmansına güveniyorum takımın.Shell ile epey bir ilerleme kaydettik diye okumuştum.Varsın 15 kg az benzinle kalksınlar en kötü yine olağanüstü bir durum olmaz ise 2-3bitiririz.Madem çok yakıyoruz ilerleyen turlarda durum çabucak eşitlenebilir.Bunun yanında 30beygir fazlası ve startlardaki gücümüzüde biliyorum.Ancak sanki Vettel favori gibi ve harika bir iş çıkardı.Yarın hata yapmazsa yarışı götürür.

  93. remzi ersoy kesinlikle öyle ama o hıza redbull pilotarı çıkmadı renault pilotu petrov çıkmış

  94. hamilton 4.posizyonda olmasına şasırmış.mclaren daha kötü bir sonuç bekliyormuş demekki.downforce eksikliğinden bahsetmiş ve 2.sektördeki zaman kaybından bahsetmiş.

  95. hıza sadece motor ile ulaşılmıyor, aracın ayarlarıyla da alakalı bir şey bu

  96. öncelikle kış testlerinde savunduğum tezin (redbullun güçlü olacağı) doğru cıktıgı ıcın mutluyum gerçkten adrian ve wkibi müthiş işler yapıyorlar bukadar kısa zmnda f1 in üstadları sızden parcalar alıyorsa ve bukadar kısa zmnda bukadar buyuk basarılar elde edıyorsanız saygıyı haketmıssınızdır genc alman vettel de kaldıgı yerden devam edıyor ferrari gerçkten iyi bir pakete sahip gibi gözukuyor tabı bahreyn pisti aldatıcı da olablr bı sonrakı yarıs mclaren mercedes üstünlüğüde görebiliriz ama gene de suanda gözüken vazıyet 1.Redbull 2.Ferrari 3.Mclaren 4.Mercedes 5.Renault gibi gözükuyor yarın ki yarısa gelirsek favorım vettel arkasındakılerden 15kg az benzınle kalkacak buda buyuk bır avantaj genc alman pılot ıcın massa alonso ve lewis arasında gececek mucadele de ızlenmeye değer olacak dıye dusunuyorum bmw gunlerınden ıyı kalkıslar yapan kubıcada onundekı 3 lü ile müthiş bir mücadele içine girebilir

    diğer bir konuya gelirsek bnce son yılların en kötü sıralama seansıydı gerek hız farkları olsun gerekse LG nin yenı grafıklerı tek kelımeyle berbattı kımın kacıncı sırada oldugunu ancak seans bıtınce ogrenebldık gecen senekı grafıkler cok daha faydalı ve ıyıydı bnce yeni takımlarla da sıralama turları tam bır facıaya donustu bnce 6-7 sanıye yavas arabaları pıst uzerınde gezındırmek hangı akla hızmettır anlamak güç dogrusu…

  97. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Ben garip demedim.Gayet güzel bende onun adına sevindim.Ne garibi?

  98. r30 mercodan sonra en yüksek hız sadece motorun beygir gücüne dayanmaz aracına aero yapısı ağrlık dağılımı gibi unsuralarıda göz önnde bulundrman gerekiyo ki reddbull un temeli çok iyi.

  99. fatih çakıroğlu avatarı
    fatih çakıroğlu

    güzel bir seans pek sürpriz olmadı

  100. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Bence genel olarak güzel.Okay karacanın her sene aynı yorumu yapmasını ve kadının eliyle zıplama hareketi yapmasını beğenmedim hepsi bu.

  101. "Yanındaki kadın da burcu Çetinkaya rallici. Manken falan değil yani."

    Bu yorumu çok beğendim. =) Manken gibi ama 😀

  102. Arkadaslar kucuk bir noktayi hatirlatmak isterim, yorumlardan gordugum kadariyla gozden kacan bir nokta var. Bu araclarin antrenmanlardan yavas olmasi da bu gorusumu destekliyor. Peki nedir gorusum? Bu araclar 150-160 kg yakit yukuyle yarismak icin takimlar tarafindan optimize edildi, ayarlari ona gore yapildi. Ve siralamalarda yakit yuksuz ciktiklari icin bu kadar buyuk farklar gorduk. Yarin yakitlar yuklendiginde neler olacagina bir bakalim, sonra kim iyi kim kotu karar verebiliriz. Elbette RedBull-Ferrari guclu gorunuyorlar ama digerleriyle farklar bu kadar buyuk degildir, buna eminim. Hatta McLaren ve Mercedes yaris temposunda bu iki takimi gecebilirler bile. Dedigim gibi fazladan 100-120 kiloluk yuk, F1 icin cok cok sey demektir. Araclarin davranislari nasil degisecek hep beraber yarin gorecegiz. Ama ilk yaris icin favorim Ferrari'lerden birisi ve kuvvetle muhtemel Alonso.

  103. alonsothebest_massa kardeşim, ne demek istediğini anlamadım ama, ölümden dönen bir adamın ilk hafta sonunda bu derece güçlü olmasına seviniyor olmamın neresi garip? kendi kendime, sıradan bir f1 taraftarı olarak sıralamayı yorumlayıp felipe'nin başarısından bahsediyorum. alonso ile arasındaki rekabet için bir şey söylemek çok erken. alonso çok kuvvetli bir pilot. alonso'nun çok kuvvetli bir takım arkadaşı olduğunu bildiğim için, felipe'nin başarısı daha da önem kazanıyor zaten.

  104. Sezonun ilk polünü kazanan vettel'i tebrik ediyorum Redbullar iyi başladı araçları gerçekten çok hızlı,massa'nında uzun bir aradan sonra bu şekilde geri dönmesi harika kutluyorum kendisini:))McLarenime gelince offf 2.sektör yaktın bizi:(( neyse sezon uzun elbet gelişiriz.

  105. burak böcek bende onu diyorum işte 30 bg lik güç eksiğimiz var diyorlar ama mercodan sonra en yüksek hıza ulaşan motor oluyor anlamadım gitti yani ayrıca öyle büyük bir abartılacak kadar yanlış bilgi verdiğimde yok

  106. Alonsothebest_Massa sezonun en gereksşiz ve geyik mesajını da yazmış bulunuyorsun 🙂 Boşver onların ne dediğini ben de bu seneki araçları beğenmiyorum. Amamın ağzından çıkacak yanlış bir kelimeyi bekliyorsun sanki. Sohber ediyor adam espri yapacak abartacaak bu normal yarış anlatmıyor nihayetinde. Yanındaki kadın da burcu Çetinkaya rallici. Manken falan değil yani. Neyse çok gereksiz bir konuşma yaptım. Umaım bu sene Okay Karacan a kafayı takan bir kitle oluşmaz 🙂
    Mclaren ve Mercedes sıralama turu performansını çok daha iyi olur diye düşünmüştüm ama yarışta telafi edebilirler. Son soradaki takımlar için birşey söylemeye gerek yok heralde sadece yarışı bitirmeye çalışacaktırlar

  107. hepsi yumuşak lastikse mercedes beni hayal kırklığına uğrattı.mclarende kötü.1.1 saniye fark dile kolay.ferrarinin çok güçlü olduğunu söylemiştim ama bu kadar fark beklemiyordum.redbull da çok iyi

  108. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Vega nitro,araçları dar gösteriyorlardı,RTL de çok hoş görünüyor araçlar.Bunun nedeni Bahreyn tvsi Avustralya'da düzelir.
    Feel_it61 bunun nedenini bende anlamadım ancak rakipler daha ağırken yakın görünmüş olabilirlermi?
    Massathebest arkadaşım,Massa için mutlu olmalısınki bende mutluyum.Alonso'nun Massa yı geçeceğinin garantisi yok,ancak bir sıralamada geri kaldı diyede zorlamamak lazım.Daha ilk sıralama turuydu,ortada yarış var,ve tam bilmediği bir araçta.Alışacaktır oda.Ayrıca Massa da gün geçtikçe değerine değer katıyor.
    Schumacher'in Mclarenleri incelemesi ilginçtü ancak,Mclaren nin bu kadar geride kalması dahada ilginç.Ferrari'de iki güçlü pilot varken,Mclaren ve Redbull da birer tane olacak sanırım.Hem Webber hemde Button çok güçlü takım arkadaşlarına sahipler.Mercedes te ise durum Schumacher in ne kadarlık bir sürede alışacağına bağlı.Piste gelince,ortalama bir pistti.(Oyunda hep kazanırım burayı 🙂 ) Ancak hiç bir amaç olmadan bu kadar uzatmak ne işe yarayacak onu merak ettim.

  109. ilk 10 sırada bulunan pilotlardan yalnızca felipe, q2'ye göre daha iyi bir tur atmış. halbuki hepsi yumuşak lastik kullandılar felipe dahil. iş pole mücadelesi olunca, gözü kararıyor demek ki bizim delinin =)

    mclaren'in dar ve dolambaşlı 2.sektöre bir çare bulması lazım bence. hamilton, kalitesiyle üst sıraları kaptı ama, kalıcı bir çözüm bulmak lazım. bu araç monaco'da, macaristan'da, singapur ve valensiya'da ne yapar böyle olursa.. 2007'de ferrari'nin 1 dakika fark yediği monaco yarışını unutmayalım. ama aynı şekilde de hızlı virajları bulunan hızlı pistlerde mclaren'in avantajı olacaktır.

  110. anlaşılan 4 takımın q3 te kullandığı lastk tercihlerini bilen yok.varsa söylesin arkadaşlar.

  111. burak bocek avatarı

    Şu motor güçlerini nerden biliyorsun R30?Lütfen yanlış bilgi vermeyin.Bir yarıştaki düzlük hızına göre hemen en güçlü motor yaptın yani:)Ayrıca öyle olsa 30 beygir eksiğimiz var deyip eşitleme talebinde bulunmazlar.Lütfen mantık çerçevesinde gerçekleri saptırmadan yazalım.

  112. Ayrıca bu yumuşak lastik nasıl bir avantaj sağlayacak anlamış değilim. 8. turda pite girip sert lastikleri takınca avantajlı olmayacak ki. Pite girmeyen pilotların arkasına düşüp zaman kaybedecekler muhtemelen. Ya da çok hızlı olup birkaç turda fark açmaları gerekecek. Onun dışında bir de arkasına düştükleri pilotları geçmeye çalışırken lastikleri aşındırma durumu var. Serhan acar pite erken girenin avantajlı olacağını söyledi ancak pite girip sert lastik takmış pilot pite girmeyip yumuşakla devam eden pilottan doğal olarak yavaş olacak. Yumuşak lastiğin işe yaraması için birkaç turda büyük fark açıp yer kaybetmeden piste dönmesi lazım yoksa geçişe izin vermeyen pistlerde zaman kaybederler çok.

  113. Sıralama turlarını izleyemedim ama sıralamaya bakıyorum da, oh oh diyesim geldi. Vettel-Massa-Alonso-Hamilton… Mükemmel bir start ve ardından yarış olacak diye düşünüyorum.

    Bu arada ekşisözlükte RTL'de izlemek öneriliyor yarışı, TRT'nin pek iyi iş çıkarmadığı söylenmekte. Sanırım RTL'yi açacağım yarın.

  114. insanlık hali yanlış bilgi verdiğim için özür ama redbulun avantajı çok gibi

  115. ilk 4 takımın lastikleri hepsi yumuşakmı(ferrari-redbull-mercedes-mclaren)

  116. arkadaşlar yayın konusunda TRT'nin anlaşma gereği sadece Türkiye içinde yayın yapma hakkı var ama TRT dünyayın heryerinden izlenilebildiği için yayının yurt dışından takip edilememesi gerekiyor onun için şifre koyuyor DİGİTURK,D-SMART,KABLOLU TV ve NORMAL ANTEN dışında şifreleme yapıyor.

  117. R30 arkadaşım yüzde55 veya yüzde 60 değil o.Yanlış anladın heralde 155 kg renault 165 kg Mclaren.Kg bazında söyledi onu

  118. elektrik idaresine burdan teşekkür ediyorum. tam gününü ve saatini buldular elektrik kesintisi için. tam son seansa geçtik elektirik gitti. neyse tekrar açtığımda alonso turunu tamamlıyordu ve 3. oldu. açıkcası ilk sıralama turunda massa nın gerisinde kalır diye düşünüyodum da açıkcası bu kadar da değil. araca alışma süresi ilk 3-4 yarışımızı etkileyecek sanırım. sezonun ikinci yarısında iyice ipleri eline alacaktır. tıpkı mc laren de olduğu gibi. ama bu ilk kısmı mümkün olan en az farkla kapatması lazım. neyse en azından temiz taraftan kalkıcak olması iyi. alonso da durumdan gayet memnun gibiydi. yarın yarışı bir ferrari kazanacak gibi. inş. bu alonso olur.

  119. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Araçlar zıplıyor:Serhan Acar o kısmın tümseklü olduğunu söyledi
    Araçlar bastırılmış gibi:Araçlar geniş,Rtl den izle.Yayınınız 640×480 (Avustralya'da düzelir-Bahreyn sorunu)
    Köpekbalığı üstüme geliyor.Malezyada İstanbul trafiği diye anlatandan ne yorum bekliyoruz.2010 dayız ve bu araçlar sen beğensende beğenmesende güzel.
    ve orada f1 i takip etmediği belli olan tek dişli olmayan arkadaş garip garip yorumla yapıyor.Resmen bağırıyor ben bunun fanatiği değilim diye.
    Ama Mclaren ve Mercedes antremanlarda çok yakınken şok oldum resmen.Arkadaşlar farklar kapanır bu daha ilk yarış.İspanya ile birlikte şekillenir sezon(başlar daha doğrusu)
    Son turlardaki lastik tercihlerini bilen varmı?

  120. can bundy (spa 2000) avatarı
    can bundy (spa 2000)

    nispeten doğru yolda takımlar değişiyor , kurallar değişiyor, pilotlar değişiyor, herşey değişiyor bir tek pistler daha da beter hale geliyor.

    zaten berbat olan piste işi daha da kötüleştirecek bir bölüm eklemek başarıdır, helal olsun.

  121. Merco motorundan sonra renault motoru yine ikinci sırada hawilton 310 km ulaşmış button 309 petrov 308 km ulaşmış renault motorunun yakıt konusunda avantajlarının olduğunu yine tekrarladı serhan acar yüzde ellibeşlik bir yakıt ile bitireceği merconun yüzde 60 lık ferrarinin ise yüzde 65 lik bir yakıt ile bitereceğini söyledi hesaplamalara göre buda saniyenin çeyreği kadar etkiliyormuş uzun turlara vurduğun zaman çok büyük bir fark ortaya çıkıyor

  122. bir şey değil espoir =) vettel, massa, alonso, hamilton, webber, schumacher, kubica, sutil ve rosberg yumuşak lastik kullanıyor, çok dikkat ettim. diğerlerine dikkat etmedim. zaten geriye de kimse kalmadı sanırım.

    bu arada jet man kardeşim, selamlar =) felipe'nin de selamı varmış sana =)

  123. Rallici olduğu her halinden belli. Madem rallici gitsin wrc yorumu falan yapsın. Arkadaşlar bunlar ne zannediyorlar bizleri. Tamam bundan 10 yıl önce çoğu kimsenin F1 hakkında bilgisi yoktu. Yorumcular ne dese %100 doğruymuş gibi inanıyorduk. Şimdi okay karacan' ı bile beğenmiyoruz. Ki bu işin piri olmuş serhan acarın bile söylediklerini çok önceden bildiğimiz için o bile ilginç gelmiyor. Bu durumda F1 le yakından uzaktan alakası olmayan kişilerin ekranlarda boy göstermesini engellemeleri gerkir.

    Konuyu dağıttım belki ama dayanılacak gibi değil.

  124. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    daha iyi turlar atmak için yapılan set up lar ters etki yaratmış olabilir feel-it

  125. Tek anlam veremediğim nokta bazı pilotların buna Rosberg Schumide dahil 2.antremanlarda yapyığı dereceden 1.1 snye daha yavaş bir turla sıralama turlarında dönmesi.Bizim bilmediğimiz birşeylermi var çok merak ediyorum.Sıralama turlarında antemanlardan daha hızlı olursunda daha yavaş olmanın bir açıklaması olması gerekir…

  126. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    lastik bilgileri için teşekkürler massathebest:D valla sanırım Ferrari taraftarlı için bu sene iki şampiyona var : 1-genel 2- takım içi… bu da bu sezondan alınan zevki ikiye katlayacak:D

    Ayrıca ilk elenen grup için yeni bir tabir: lüks traktörler…

    Yahu tamam yeni takımlar girsinde bu işte bilgisi olan takımlar girsin… peugout girsin,audi girsin, vw girsin, lamborghini girsin,porshe girsin… ama girenlerden hiç birinin geçmişi yok(lotus sadece isim geçmişine sahip gerçek lotus bile değil)… Umarım bu fark bir an önce kapanır… Açıkcası LeMans serisi tadında f1 izlemek hiçte iç açıcı değil… Burası zirveyse mühammatı olan çıkabilmeli ancak buraya…

  127. 30 bglik dezavantajina ragmen redbullun temposu cok saglam. Newey yine yapmis yapacagini. Mercedes difuzoru beklenen etkiyi saglamamis gbi gorunuyor 1snlik farka bakilirsa.

  128. Güzel bir mücadele oldu, son 10 arasındaki farklar büyük gözüküyor ama pist çok uzun, biraz da ondan kaynaklanıyor olabilir, ayrıca hangi lastikleri taktılar bilmiyorum hepsi yumuşak lastik tercih etmedi herhalde. Mclaren ve özellikle Mercedes beklediğimden yavaştı, ancak lastikleri bilmediğim için ona mı bağlı yoksa cidden mi yavaşlar tahmin edemedim. aslında bu turlarla yarışta atılacak turlar arasında pek bir alaka yok, çünkü takımlar 160 litre yakıtla çıkacaklar yarışa, buna yakın dereceler ancak yarışın sonlarında atılabilir o zamana kadar da farklar açılmış olur. Yarın çekişmeli bir yarış izleyelim de başka birşey istemiyorum.

  129. Cihan Çelik avatarı

    Evet "F-1" arkadaşıma katılıyorum kim o bayan allah aşkına hiçbir şey bilmediği halde cahil cahil konuşuyor, saygılarımla…

  130. _bianconera_  avatarı

    Allah allah zaman farkları nasıl bu kadar oldu anlam veremedim.
    Arkadaşlar nedir bu işin aslı astarı ya Schumi 1.5 sn felan yemiş???

  131. Gürcan Hezer avatarı
    Gürcan Hezer

    Sezonun soz yarışını hatırlayarak , Q3 te ki tabloya baktığımda , Mclaren nasıl bir araç tasarladı , hangi alanlarda gelişim kaydetti anlamal çok güç..Geçen sene de BAhreın sıralama turlarında ve yarışta 2. sektörde problem yaşayan Mclarenler(düzlüklerde kersle fark kapatıyorlardı) bu senede ilahi kanat çizgisi , açıklığı artı F kanalımı her neyse… Düzlük avantajını kullanıyor , tutunma hızlı virajlarda eksikliğini en beliğ şekilde gösteriyor , bundan sonrası yine gelişim hikayeleri üzerine temellenir ama farklar kapanmayacak şekilde açılırsa , yine boşa gemiş bir sezon görürüz …
    Yarış Ferrari ve Red-bull arasındadır , çok yakınlar , Ferrarinin gelişim hızı mükemmel , yarın kazanmaya yakınlar , tek problem fazla benzin harcadığı söyleyen motorları ama saf güç olarak Reneault motorundan 25-30bg gibi avantajlarıda var..

  132. kemalcan aygül avatarı
    kemalcan aygül

    bence alonso en azından massa'yı geçebilirdi. belki de 1. liği de alabilirdi. sebebi ise attığı son hızlı tur boyunca önünce sutil'in bulunması. tekrarlar izlerken dikkat edebilirsiniz.

  133. tifosi_forza_raikkonen      avatarı
    tifosi_forza_raikkonen

    o bayan rallici..türkiyenin en iyi bayan rallicilerinden..

  134. Arkadaşlar konuyla alakası yok ama bu TRT de konuşan bayan kimdir necidir?? Şaka gibi ya. Araçlar geçen yıla oranla daha farklıymış çok zıplıyorlarmış:))) Psitten olmasın o zıplamalar.

  135. Sezonun en sıkıcı yarışlarından birini yapmaya aday şimdiden Bahreyn. Son sıradaki pilotun, 1.sıradaki pilottan neredeyse 10 saniye fark yemesi olacak iş değildir kanımca.

    Ferrari' nin egemenliğinde geçen 2000 li yılların başlarında bile aradaki rekabetsizlikten dem vuruluyordu ki, o zamanın minardisi bile ferrariden en fazla 3 saniye fark yiyiyordu. Şimdi ise 10. sıradaki pilotun 2.2 saniye fark yemesi birşeylerin yanlış yapıldığını gösteriyor. Hani rekabet hani mücadele? Biz sadece Vettel ile Massa' nın çekişmesini mi izleyecez? Yarınki yarışta Vettel henüz 10.tur civarı tur bindirmelere başlar diye düşünüyorum ben.

  136. İlk önce yayın bir rezaletti sesler bir ara gitti görüntü gitti geri geldi sonra yarım yamalak izleye bildik.Asıl yarın neler olacağı önemli grid alt üst olabilir

  137. döndü aslan parçası. hem de fırtına gibi. bir de vettel olmasa, çerez yer gibi alacaktık poleyi, sağlık olsun. bu arada önlerde başlayacak tüm pilotların lastikleri aynı; yumuşak lastik. avantajsa herkese avantaj, dezavantajsa herkese dezavantaj olacak, bakalım görelim. felipe'nin son turu kusursuzdu, tam da beklediğim gibi koptu gitti iş pole mücadelesine gelince. lastikler ve benzin yükleri aynı olmasına rağmen, alonso ile arasındaki 0,36 saniyelik fark gerçekten etkileyici. ferrari'deki felipe massa gerçeğini hiç kimse göz ardı edemez. ilk round felipe'nin, tebrikler dostum.

    bilgi olması için söylüyorum, artık q2 q3 diye bir şey kalmadı. geçen yıl olduğu gibi araçların ve pilotların en hızlı olduğu seans q2 değil artık. çünkü iki seansta da boş depoyla çıkıyor pilotlar.

    alonso'ya da tebrikler. çıktığı ilk sıralamada 3. cebi kazandı.

    vettel ile webber; hamilton ile button arasındaki fark da kendisini hissettirdi. vettel'e de pole için tebrikler.

    schumi'den daha iyi pozisyonlar bekliyorum. düzelecektir kısa bir zaman sonra.

    kirli taraftan kalkmak, böyle kirli bir pistte büyük dezavantaj. ama felipe'nin startları her zaman güzel olmuştur. ayrıca, takım içi rekabette ilk puanı kapan felipe oldu.

    yarın felipe'den galibiyet bekliyorum. o hem bunu başaracak, hem de şampiyonluğun en güçlü adaylarından birisi olacak güçte.

  138. Uzun zamandan sonra ilaç gibi geldi tekrar canlı F1 izlemek.
    Zevkli bir sıralama turu izledik.
    Yarın start çok şeyi değiştirebilir, bunun yanında kimin ne lastik kullandığını bilemiyorum, lastik ufalanması da çok şeyi değiştirebilir.
    Herkese hayırlı olması dileğiyle yeni sezonun…

  139. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Yayını 640×480 ayarında verirsen basık gibi durur heralde.RTL de bakında yayın kalitesi öğrenin.Araçlar süper her durumda.Üstüne köpek balığı geliyormuş.Köpek balığı ne yapsın be seni!

  140. yarınki yarış için tahmin yürütmek neredeyse imkansız.

  141. MagicAlonso avatarı

    Yarın çok çekişmeli olacak.Startda umarım Alonso iyi bir çıkış yakalar.

  142. can bundy (spa 2000) avatarı
    can bundy (spa 2000)

    En kısa zamanda 12 tur hakkının tanındığı sisteme dönülmeli.

  143. unuttuğum bişey daha var.bu pisti hangi mantıkla uzatmışlar onu anlayamadım.hangi pilota sorsanız memnun değildir.

  144. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    lastik tercihlerinden haberi olan var mı?

  145. inci incili avatarı

    vettel iyi başladı. start sırasında fernanado onu geçemezse yarışı kazanabilir. tabi yarış sırasında araçların perfonrmansları da çok önemli olacaktır.

  146. bahreynde söz edilen teknolojiye ramen ses hazimeti dışında sezonun ilk pol mücadelesi benim için heyecanlı geçti.beklentimi karşılayamayan mclarene şaşrdım, pole mücadelesi veremediler. redbull bekleneni verdi.force indiayı kutlamak gerekiyo iyi hazırlanmışlar sezona.ferrarnin rekabetçi ve pole için savaşan bi görüntüsü beni sevindrdi.yarın bizi güzel bi yarış bekliyordur umarım.

  147. Cihan Çelik avatarı

    Güzel bir sıralama turu oldu Red Bull-Ferrari takımları çok yakın Mercedes-Mclaren'de aynı şekilde yarın start'ta ne olur bilinmez ama zevkli bir yarış geçmesini temenni ediyorum, saygılarımla…

  148. ben ferrarinin alacağını düşünüyordum ama vettel kusursuz bir turla aldı.mclaren zaten 2.sektörde kötüydü bu onların sıralamarda rekabetci olmalarını engelledi.button hayal kırıklığı yarattı ancak ne kadar yukarda olabilirdi bilemeyiz.hamilton bence çok çok iyi bir tur attı.yarın mclarenların yarış performansı daha iyi olacaktır.

  149. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Tek turda Redbull ancak,Ferrari daha hızlı.Ancak Mclaren-Mercedes in performansı şok edici.Trt yine gereksiz konukları çıkartmış.Redbull hastalığına kapılmış 1-2 bekliyormuş.Okay ise pek teknik bilgilere göre değerlendirmiyor.Yayında 640×480 di Rtl den baktım araçlar süper gözüküyor.Alonso son turunumu iyi kullanamadı?Lastikmi farklı?Yoksa Massa dahamı iyi biliyor aracı?

  150. Dün yorumlarımda demiştim bazı arkadaşlar Mclaren kesin kazanır açık favori demişlerdi ama Redbull ile Ferrarinin kendilerini sıralama turlarına veya en azından 3. antremanalra sakladığını dile getirmiştim.2. antremanlara bakarak Ferrari ye laf söyleyenlerin o kadar uzun sürede bu otomobili mi yaptın diyenlerin burada yorumlarını bekliyorum:))Mclaren in zorlanacağını söylediğimde ise Mclaren ile takıntılı olduğumu olduğunu söyleyen arkadaşlar gerçekleri görüyorlar artık heralde.Ayriyetten Button un da büyük bir hata yaptığıda belli olmaya başladı.Mclarenin daha öncede dediğim gibi en büyük avantajı Hamiltondur.Yarış için tahminim Ferrarilerden birinin yarışı kazanacağı yönünde.Bu görüşümün sebebi ise hem Redbull un dayanıklılık sorunu hemde Ferrarinin ağır yakıt yüküyle çok hızlı olabilmesi ama Redbull un az yakıt yakan motor avantajı durumuda var tabi

  151. ilk olarak redbull çok hızlı görünüyor. ferrari 1 sene önceden başlamış olmasına rağmen, redbull sezon sonuna kadar şampiyonluk mücadelesi verdi fakat çok hızlı bir araç tasarlamayı başarmış.
    mclaren ise pol derecesinden 1.1 saniye daha yavaş kaldı.
    mercedes ise hızlı fakat daha iyisini çıkarabilirler gibime geliyor. schumacher tam hızına kavuşamadı, küçük geliştirmelerle beraber pole yarışacaktır.
    renault da fena görünmüyor ama çok hızlı değiller.
    williamslar ise zannettiğimden daha yavaş kaldılar. umarım sıralamadan daha iyi bir yarış çıkarırlar.

  152. Güzel bir sıralama turlarıydı. Ferrari – Redbull öndeler ve çok yakınlar. Hemen arkalarında Mercedes – Mclaren birbirine çok yakın. Bakalım yarışta neler olacak. Schumide ilk sıralama turlarında iyi iş çıkarttı. Sanırım 3. yarışta Rosberg'i geçmeye başlar.

  153. Alonsothebest_Massa avatarı
    Alonsothebest_Massa

    Hmm..Tek turda Redbull,uzun mesafelerde Ferrari diyorlardı sanırım doğru çıktı.Vettel den iyi zaman gelebilir diyordum geldi.Massa yı kazadan sonra önlerde görmek güzel ve Ferrari yi tabikide.Alonso q1-q2 antremanlarda iyiydi ancak son turunu iyi kullanamadı.Lastikler farklımıydı?Çünkü yarım sn fark ediyor.Vettel ise lastik dezavantajıyla başlıyor.Tabiki yarışta değişken şartlar altında neler olur bilinmez.Ancak Schumacher in performansını beğenmedim,ve Mclaren'e bir anlam veremedim.Webber ise sanırım çok ama çok zorlanacak.Böyle takım arkadaşı ve rakiplere karşı.

  154. Vettel'in turu oldukça iyiydi.İlk 10 arasındaki farklar çok büyük sanki benzin faktörü varmış gibi.massanın yeniden dönmesi güzel oldu,yarın startta alonsoya gecilmezse yarışı kazanabilir.

  155. İlk 10 tablosu aşağı yukarı düşündüğüm gibi şekillense de ben öyle büyük bir zevk almadım sıralamalardan. Düşünsenize ilk 10 arasındaki fark tek 2.2 küsür saniye. Geçen yıl ilk 15 pilotun 1.5 sn içerisinde sıralandığını düşünürsek inanılmaz bir uçurum göze çarpıyor. Umarım yarış içerisinde de bu şekilde olmaz. Yoksa 10. sıradaki pilot ilk 10 tur içerisinde tur yer ve yarışı da 3 tur yiyerek kapatır.

    Redbull sıralamada güçlü olsa da yarışın bana göre en büyük favorisi ferrari olacak. Çünkü ağır yakıt yükü ile ferrarinin daha önde olduğunu düşünüyorum. Beni şaşırtan isim button oldu. İlk 5 e gireceğini düşündüğüm isimlerin başında geliyordu. Diğer yandan schumi beklediğimden daha iyi bir durumda. Ben ilk 10 a kalması yeter diye düşünüyordum. Rosberg den 0.3 sn yavaş olsa da uzun turlarda bunun üstesinden gelebilir diye tahmin ediyorum.

    Umarım yarın uyutmayan çekişmeli bir yarış izleriz.

  156. sutil ve kubicanin schumiden daha hizli turlar atmasi sasirtici. Massa alonsonun onunde yar alsada q2de daha hizli. Bence button ve schumi hayal kirikligi yaratti. Hamilton ve nico assa yukari ayni tempodalar.

  157. vettel'in startlarda gecen seneden biraz gelismesi gerektigini dusunuyorum. startta iki ferrari'ye birden bile gecilebilir. ozellikle alonso startlarda cok iyi.

    schumi'den pole almasini hatta rosberg'i gecmesini bile beklemiyordum (ama farki baya kapaymis gorunuyor). oyle de oldu. ama bu bir hayal kirikligi degil kesinlikle benim icin. geri donus icin gercekten iyi bir performans sergiledi.

    q1'de elenecekleri tahmin edemeyen var miydi? 🙂

    williams'lar bekledigimin biraz altinda kaldi ama o kadar cok basi ceken aracin yaninda normaldi.

  158. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    şampiyona redbull-ferrari arasında geçecek gibi.. önceki sezonlar ilk yarış avustralya gp cadde pisti olduğu için takımların durumu kestirilemiyordu fakat bahreyn gerçek yarış pisti. m.schumacher'in performansı tebrik ediyorum. 3 yıl aradan sonra başlangıçta 7.sırada yer almak fena sonuç değil. dahada gelişecektir.

  159. burak bocek avatarı

    Gerçekten harika bir sıralama turuydu.Ferrari ye teşekkürler:)Araçta emeği geçen herkesi kutlarım.Uzun süre sonra ilk kez bu kadar güçlü pole savaşı verdik şimdi ilk çizgide ayrıca ikinci çizgide pilotumuz var.Start tüm yarışın kaderini belirleyebilir.Massa kirli tarafta ve araçlar çok ağır ama Alonso belki bir atak yapab ilir.Hava müthiş sıcak yarın lastik artı dayanıklılık çok önemli.30 beygir fazlamız varsa startta geçtik geçtik sonra zor olabilir.Mclaren ve Mercedesin bu kadar geride kalıcağına ihtimal vermiyordum.Vettelin turu kusursuz en iyi araç en iyi pilot kombinasyonu pole aldı.Ben takım olarak en iyi kombinasyonun bizde olduğuna araç olarak ise Redbull da olduğuna inanıyorum.Serhan Acar'ın da dediği gibi tek turda çok iyiler fakat yarışta herşey değişebilir.Umarım yarışta start kadar zevkli olur.Başarılar özellikle Ferrari için

  160. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    1 ile 3 te kurtarıcısı oldu ama 😉 bence yarın düzlüklerde Mclaren pilotlarından bol bol atak izleyeceğiz. özellikle ilk turlarda… Olum Alonso gerekirse yarışın başında öne doğru yat kalk hızlandır arabayı,düzlükte uzak dur Mclarenlerden… topukla topukla topukla:D
    Bir de yarın 1.liği aldın mı ooooh deymeyin keyfime:D

  161. kaan kaanhan avatarı

    en hızlı araç RedBul sonra ferrari, Mc ve Merco aşşa yukarı eşit gibiler. yarışta nasıl olcak bakalım. S2 McLaren in katili oldu resmen 😛

  162. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    yarım yamalak, topal aksak izleyebilsemde sıralamalar çok çekişmeliydi, yarışta böyle olur umarım… Bakalım yarışta neler olacak! güzel başladı sezon güzel:D:D:D

  163. ilk 10 yaklasik olarak bekledigim ve istedigim gibi sekillendi 🙂 buemi ve kobayashi'den yarista guzel ataklar bekliyorum.

    renault ve force india hedeflerine dogru ilerliyor. ozellikle force india ve sutil'in gelisimi inanilmaz…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir