2016’da En Zayıf Motor Toro Rosso’da

yazar:

kategori:

Mercedes verilerine göre 2016’nın en zayıf motoru, Toro Rosso’nun aracında bulunan 2015 Ferrari motoru.

Bu sene bir sene önceki motorla yarışan tek takım Toro Rosso. Renault’dan ayrılarak Ferrari’ye geçme kararı alan Toro Rosso, ancak 2015 motorunu alması karşılığında bu anlaşmayı yapabildi.

Toro Rosso’nun seneye güçlü bir şekilde başlaması daha çok Ferrari motoruna bağlansa da Mercedes’in topladığı GPS verilerine göre Honda ve Renault motoru, Toro Rosso’nun aracındaki eski Ferrari motorundan daha iyi durumda.

Paddy Lowe “Bunu bilmiyor olabilirsiniz ancak griddeki en zayıf motor aslında Toro Rosso’daki Ferrari motoru. Renault ve Honda, Ferrari ile Mercedes’in çok gerisinde değil bu yüzden şu anda güç üniteleri arasında çok büyük fark yok.”

“Ve şu anda Formula 1’deki en kötü motor bile, insanlar şikayet ediyor olsa da normal standartlara göre harika verimli motorlar. En kötü olan bile en iyilerden % 1 ya da 2 daha kötü.” dedi.

Toro Rosso’nun zayıf kalan motoruna rağmen gösterdiği bu performans, Toro Rosso aracının en iyi şasilerden birisine sahip olduğu iddialarını doğrulamış oluyor.

 


Yorumlar

“2016’da En Zayıf Motor Toro Rosso’da” için 28 yanıt

  1. Kaybetmeye başlarsa mercedes o zaman eleştiri gelmeye başlar şu an mercedes için işler yolunda ve motorların hepside birbirine yakın onların nazarında..

  2. 1 – Renault ve Honda motoru, Mercedes ve Ferrari motoruna güç anlamında yakın.
    2 – Torro Rosso’nun şasisi en iyilerden biri.

    Aslında bu verilerden yapılacak en büyük çıkarım :
    Red Bull çok yakında galibiyet savaşının içinde olacaktır.

  3. Muammer UYAR avatarı

    Bence bu açıklama Mercedesin yine hedef saptırmak için yaptığı bi açıklama.Bakın biz F1i domine etmiyoruz.Rakiplerle aramızdaki fark az,Birbirimize çok yakınız diyorlar.

    1. raikkonen1088 avatarı
      raikkonen1088

      katılmamak elde değil… Ciddiye alınacak bir açıklama değil bence 🙂

  4. Eeee madem öyle renault neden ilk 10 da değil madem bi tık gerideler

    1. Renault’un ilk 10’da olup olmamasından ziyade aradaki fark önemli.Bahreyn gp’de en iyi ve en kötüler arasındaki fark oldukça az

      Zaten Renault’dan çok Redbull’un top speed hızı daha iyi bir indikatör olur.

      Ferrari,Mercedes ve Redbull DF olarak yakın seviyedeler

      Redbull’la en hızlı Mercedes arasındaki fark 2.1 km/h. Geçen sene bu rakam çok daha yüksekti.

      Özellikle Honda geçen seneki berbat durumdan kurtulmuşa benziyor.

      http://www.trf1.net/formula1_haberler/150536-2016-bahreyn-gp-en-yuksek-suratler.html

      Ferrari Mercedes ve Redbull DF olarak yakın seviyedeler

      1. Honda konusunda katılıyorum sana fakat aradaki fark 2.1 km dir oda doğru ama yarış bitince aradaki zaman farkı devasa hani km olarak pek bi fark yok gibi ama zaman olarak cok gerideler açıklaman içinde ayrıca teşekkür ederim. Saygilar

  5. Daha fazla gücü hissedebiliyorum . kaskımdan daha fazla rüzgar giriyor. 🙂 🙂

  6. 1-2 değil de belki 2-3 tür ama çok fark olmaması lazım. Bahreyn düzlükleri kısa sayılmaz. Ama yine de en iyi veri Çin düzlük hızı olur.
    Honda hala bu pistte yaklaşık 8 km yavaş kaldı. Tabi button önğndekileri takip ediyordu. Burdan dolayı Max hıza ekleme mi yapmalı düşüm mü bilmiyorum. Merso nun daha çok hava baskısına sahip olduğu düşünülürse merso motoru daha yüksek hava direncine rağmen o hıza ulaşıyor ama bunun virajdan daha iyi çıkmak ve daha erken gaz verebilmeye imkan sağladığı da düşünülürse bu fark biraz azalıyor ( diye düşünüyor insan) yani bir sürü etkenin içinde sonuçta zayıf bi motor var ve yakalamak değil geçmek önemli.

    1. Çin düzlük hızında Toro Rossolar geride kalmaz çünkü düzlüğe her aracın tam gaz dönemeyeceği sağ virajla çıkılıyor ”Toro Rossolar döner” bir de Max hız son vites oranıyla alakalı aslında . Motor ne kadar güçlü olursa olsun 8. vitesi 350 ile sınırlarsanız 350 km’ye canavar gibi çıkar fakat daha da bir gıdım ilerlemez NOT: 3 yıldır sabit vites oranları kullanılıyor

      1. Toro Rosso’nun şasisi geçen sene de iyiydi. Ancak sıralama speed trap değerleri motor zayıflığını gösteriyor.Şasisi bariz daha kötü olan sauber hız ölçümlerinde (2015 çin) toro rosso’dan daha iyi durumdaydı.
        Bu senede benzer df oranlarına sahip takımlar arasındaki fark motor gücünü ortaya çıkaracaktır.

        geçen senedki speed traplar:
        6 N. ROSBERG 334.6 15:06:03
        2 13 P. MALDONADO 332.3 15:32:06
        3 44 L. HAMILTON 332.1 15:05:41
        4 9 M. ERICSSON 331.7 15:18:21
        5 5 S. VETTEL 331.6 15:07:51
        6 19 F. MASSA 331.4 15:40:39
        7 12 F. NASR 330.7 15:17:52
        8 77 V. BOTTAS 330.7 15:38:33
        9 7 K. RAIKKONEN 330.6 15:07:18
        10 8 R. GROSJEAN 330.3 16:00:50
        11 27 N. HULKENBERG 327.9 15:06:45
        12 11 S. PEREZ 326.5 15:08:15
        13 33 M. VERSTAPPEN 324.3 15:08:30
        14 26 D. KVYAT 322.9 15:18:52
        15 3 D. RICCIARDO 321.1 16:00:09
        16 28 W. STEVENS 319.6 15:18:59
        17 55 C. SAINZ 319.5 15:17:01
        18 14 F. ALONSO 318.3 15:18:55
        19 98 R. MERHI 317.7 15:18:15
        20 22 J. BUTTON 316.7 15:18:49

  7. toro rosso’nun kullandığı 2015 ferrari motorunun sezonun 2.yarısında geride kalacağını düşünüyordum ancak bayreyn’deki düzlük hızlarına bakınca Özellikle Honda’nın iyi bir adım attığı görülüyor ancak Çin’i de görmeden paçaları sıvamamak lazım.

    Mercedes ve Ferrari 2016 motorlarının diğerlerine göre küçük bir avantajı olduğunu sanmıyorum. Öyle Olsa Renault Kanada güncellemesiyle(+50bg) diğerlerini yakalayacağız diye açıklama yapardı. Renault açıklamaları ilk 2-3 yarış muhazafakar ayarda gidecekleri Kanada’da ise büyük bir güncellemeyle rakiplerle aradaki farkı azaltacakları yönünde.

    Honda’nın ise Mercedes’le farkın 20-30 bg olduğu şeklinde iyimser açıklamaları var.

    Benim fikrim Mercedes tam olarak motoru zorlamıyor.Ferrari ise sorunlarından dolayı tam kapasite motoru kullanamıyor buda farkı olduğundan az gösteriyor.

    Ancak Kanada(Renault) ve Avrupa(honda ve Ferrari-ispanya)güncellemeleri aradaki makası biraz kapatacak.
    Mercedes bu durumu gördüğü için 2017’den itibaren token sisteminin kalkmasını istedi

    1. Honda güncellemeyi İspanya’da mı getirecek ? Bence Mercedes’in 40-50 beygir gerisinde. Ama eskisi kadar kötü değil.

      1. Söylenti Avrupa sezonunda güncelleme olacağı şeklinde.Benim anladığım Baku gp.

  8. Toro rossoyla merc arasinda 10/20 hp mi varrr.

  9. 14Sulonso [MP4-31H] avatarı
    14Sulonso [MP4-31H]

    Honda guzel adim atmis demek ki guc unitesinde. 2015 Ferrari motorundan iyi durumdaysa McLaren’in asıl sorunu ne o zaman?

    Gecen yil motor gucu istemeyen pistlerde daha iyiydik. Bundan yola cikarak şasi iyi diyebiliriz.

    Bu yil motor madem bu kadar iyiyse, şasi de iyiyse ilk 6 icinde olmamiz lazimdi. Demek ki hala bir seyler eksik.

    1. McLaren F1 (TEE) avatarı
      McLaren F1 (TEE)

      Aslında hem Avustralya’da hem de Bahreyn’de 6. olabilecek hızımız vardı. Bunu takımda açıkladı. Ama Avustralya’da saçma strateji, Burada da Button’ın erken kalması bunu engelledi. Vandoorne ilk yarışında puan aldı. Üstelik aracı tanımıyor ve yeteri kadar test yapmadı.

      Ben hala sezon sonunda 3. olabileceğimizi düşünüyorum. Honda cidden motor sorunlarını büyük ölçüde çözmüş. Düzlükte hızında 1.’den sadece 4 km yavaştık. Yani artık öyle McLaren’in yanından uzayıp gidemiyor, gidemeyecekler. 🙂

      Üstelik Honda güncellemelere devam edecek. Motor daha da iyi duruma gelecek. 😉 Şasi de de iyi gelişmeler olacak Avrupa ayağıyla birlikte.

      1. 14Sulonso [MP4-31H] avatarı
        14Sulonso [MP4-31H]

        Ben de bundan dolayi umutluyum. Honda 18 hakla gecen seneki Ferrari motorunu gectiyse geriye kalan 14 hakla da cok iyi kazanimlar yapabilir. McLaren’in de İspanya guncellemeleriyle birlikte arac cok daha iyo hale gelebilir. Bekleyip gorelim. 🙂 @mclaren-f1-2

  10. Toro Rosso yanlış karta mı oynadı acaba?

    1. Zorunlu olarak Ferrari 2015 motoruna evet dediler ortada seçenek yoktu Ferrari 2016 motoru vereceklerdi adamlara hata yaptılar…

      1. Renault ile devam etseler nasıl olurdu diye düşünmüyor değilim

        1. Renault’un geçen sene getirdiği(daha doğrusu getirmediği )güncellemelere bakılırsa Toro rosso kararı mantıklı duruyordu.

          Ancak Renault kendi fabrika takımı kurunca işler değişti.
          Şuanki Renault motorunun 2015 Brasil D spec’le hemen hemen aynı ve sadece 7 token kullanıldı.Performans artışı ise 50bg

          Honda’nın ispanya ve Renault’un Kanada güncellemeleri gelince Toro rosso iyice geride kalacak

          Ben sezonun 2. yarısında geride kalırlar diye düşünüyordum ancak daha şimdiden motor anlamında dezavantajlı duruma(hem Honda hem Renault)düşmeye başladılar sene sonunda daha da geriye düşeceklerdir.
          2015 motoru güncelleme almayacak ve Ferrari(en azından şuanki duruma göre) 2016 motoru vermeyecek

          1. Haklısınız ben de beklemiyordum bu kadar erken geriye düşmelerini. Honda ve Renault’dan böyle bir gelişme ummadıkları için bu kararı aldılar ama seçimleri rekabet açısından da kötü oldu; teşekkür ederim bilgilendirmeniz için..

  11. Alonso.ElNano avatarı
    Alonso.ElNano

    Andy Cowell’ın yorumlarını da bekliyoruz.

  12. yok artık honda ile mercedes arasında %1-2 fark mı var???duy da inanma!

    1. Tur zamanlarına bakınca öyle. Atıyorum 100 saniyede yani 1:40 ile dönülen bir pistte aşağı yukarı 2 saniye yavaş ise McLaren, %2 yavaştır.

    2. Aslında bahsettiği termal verimlilik(haberin orjinalinde var)
      Mercedes %45 termal verimliliğe ulaşmıştı.(v8 motorlarda bu oran %29’muş)
      Lowe’un açıklamasına göre diğerleri (Honda ve Renault)%43 olur ki buda kaba bir hesapla 45-50 bg fark yapar.

      1. Youtube’de %50 termal verimlilikten bahseden videolar yayınlamışlardı.
        https://www.youtube.com/watch?v=Cx4HMSNx_MY

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir