Domenicali: "Formula1'in En İyisi Alonso"

yazar:

kategori:

Domenicali “Bana göre şu anda F1’deki 1 numara Fernando. Tarihimize damgasını vuran Michael Schumacher’le çok fazla benzerliğe sahip. Aslında bazı alanlarda Fernando daha iyi. Mesela bir takıma entegre olmada ve lider olma konusunda daha iyi olduğunu düşünüyorum.”

“Bu konuda Michael’den daha hızlıydı.” dedi.

Bu düşünceye cevap olarak Alonso “Ne diyeceğimi bilmiyorum. Sadece gelir gelmez Ferrari’de kendimi rahat hissettim.”

“Ancak Michael’in yaptığını tekrarlamak zor olur çünkü şu anda koşullar 10 sene öncesine göre çok farklı. Bununla birlikte kariyerimin en iyi yıllarını geçiriyorum ve gelecek için iyimserim.” dedi.

Domenicali ayrıca Felipe Massa’nın da durumunu düzeltmeye başladığını söyledi.

Domenicali “Son 3 yarışta yükseldiğini gördüm ve sezonun 2. yarısında iyi olacağına eminim. Felipe sakin olmalı ve oldukça fazla olan yeteneklerini kullanmalı. Tek turda hızlı bir sürücü ancak yarıştaki istikrarını arttırabilir.” 

“Fernando ile aynı koltuğu paylaşmak kolay değil ancak bu sebep bulmaması için bir motivasyon olmalı. Bizim için önemli olan Felipe’nin oyununu yükseltmesi ve sürücülerimizden birisi olarak en azından önümüzdeki  1.5 senede iyi şeyler başarmalı.” dedi.

Domenicali ayrıca Lewis Hamilton’un yakın gelecekte Ferrari’ye geçmesinin mümkün olmayacağını söyledi.


Yorumlar

  1. bencede katılıyorum insanlar geçmişi çok çabuk unututorlar alonsoyu motive etmek için söylenmiş bencilce bir söz.

  2. monzadada patlamıştı değilmi.!!

  3. sergen HAMZAOĞLU avatarı
    sergen HAMZAOĞLU

    doğru söğlemiş bnece de.

  4. ƒσяzα ƒєяяαяι avatarı
    ƒσяzα ƒєяяαяι

    arkadaşım sen 2010 da vettelin şampiyon olacağına inanıyormuydun matematiksel olarak şansın varsa herşey olabilir vettel son yarışa 15 puan geride girip şampiyon oldu son yarışta alonso sorun yaşayıp michael kazanamazmıydı yani suzukadakinin tam tersi olamazmıydı üstelik o sezon 10 pilot değil 8 pilot puan alıyordu bildiğin gibi

  5. hayır yanılıyorsun f1 tarihinin en hızlı pilotu KİMİ RAİKKONEN 'dir bunu bilmeni tavsiye ediyorum… Ve herzaman için… En iyisi en hızlısı

    FERRARİ FERRARİ FERRARİ

    FERRAİ Dir…

  6. Schumacher varken sen onun kaskını temizliyordun şimdi gelmiş Alonso en iyisi diyorsun Schumachersiz Ferrari-Ferrarisiz Schumacher olmaz…hiç birşeyden anlamadığını yine belli ettin domenicali….

  7. Schumacher varken sen onun kaskını temizliyordun şimdi gelmiş Alonso en iyisi diyorsun Schumachersiz Ferrari-Ferrarisiz Schumacher olmaz…hiç birşeyden anlamadığını yine belli ettin domenicali….

  8. Schumacher varken sen onun kaskını temizliyordun şimdi gelmiş Alonso en iyisi diyorsun Schumachersiz Ferrari-Ferrarisiz Schumacher olmaz…hiç birşeyden anlamadığını yine belli ettin domenicali….

  9. son yarışa kadar mı??? Schumacher in suzuka da motoru patlayınca o iş bitmişti….

  10. başarızsızlık anlamında mı:):):)

  11. forza fernando avatarı
    forza fernando

    bence de çok dogru bir yorum her fırsatta kanıtlıyor alonso en iyi oldugunu 2016ya kadar kırılmadık rekor bırakmayacak bence

  12. ferrari57er2 avatarı

    Tarihler konusunda sıkıntın var. Bir yıl ileriden gidiyorsun.

  13. Stres atmak yada dahada sinirlenmek için şurdaki yorumları okumak harika bir yöntem 🙂 o kadar komik geliyorki bazı şeyler herkes sevdiği şeyleri savunur doğal olan budur zaten fakat buradaki çoğu kişi kimsenin düşüncesine saygı göstermeyi bilmiyor illa o değil bu olacak diye diretiyor anlamsız yere.Arkadaşlar yapmayın boşu boşuna germeyin birbirinizi hiçbirisi babamızın oğlu değil bu adamların ve ne olursa olsun herkesin düşüncesi kendini bağlar o yönde hareket edilmeli diye düşünüyorum.
    Burada olan durum şu delinin biri kuyuya taş atıyor bilmem kaç kişi çıkartamıyor.Nedir bu benim dediğim kesin doğru aksi iddia edilemez tavırları adam bana göre en iyi pilot diyor bi başkası çıkıyor milattan önce olmuş bi olayı gündeme getiriyor yok haksız yere kazandı yok geri vermedi yok şunu yaptı bunu yaptı.Şu insanların harcadığı emeği görün biraz sadece birinin sadece sevdiğiniz olanın değil hepsinin gösterdiği çabayı görün çıkartın at gözlüklerinizi zevk almaya bakın illa ki birileri daha hızlı olacak rekabet ettiği insandan nefret edilmesi niyedir hakikaten aklım almıyor 300 km/saat hızla giden adam o esnada ağzıyla kuş tutsa yaranamaz size çünkü siz hepiniz dört dörtlük insanlarsınız hiçbir yanlışınız olmadı bugüne kadar türbede yatıp kalkıyorsunuz sizin dediğiniz olmak zorunda çünkü herşeyin en iyisini siz biliyorsunuz…

  14. Deli_ Manyak avatarı

    ve kaybetti 40 tur kafası güzel olmuştur egsoz kokusundan… ve sadece petrovu geçmekte yetmiyordu fernandoya birde rosberg vardı önünde daha yetenekli ve daha hızlı bir araçla zaten ferrari onu pite aldıgında şampiyonluğu kaybetmişti… ve herkeste biliyordu …

  15. ƒσяzα ƒєяяαяι avatarı
    ƒσяzα ƒєяяαяι

    arkadaşım tamam hamilton ferraride olsa ve kaza yapsa son turlardada vettel kaza yapsa ne olacak alonso sadece hamilton dan daha zeki olduğu için bunları düşünerek harekette etti sürekli dışarı taşmasından aracın ne kadar zorladığı belli oluyordu zaten şampiyonluk yarışında yarış dışı kalmaya pure driver denmez ger..e.kalı denir

  16. ƒσяzα ƒєяяαяι avatarı
    ƒσяzα ƒєяяαяι

    EFSANE DEDİĞİMİZ SCHUMACHER E KARŞI YARIŞIP KAZANMIŞ KENDİNİ KANITLAMIŞ VE 7-8 YIL DAHS ARABA KULLANABİLECEK TEK PİLOT

    düzgün okusaydın anlardın arkadaşım hamilton daha 10 sene yarışsın ama schumacherle son yarışa kadar bir şampiyonluk mücadelesi verip efsaneyi yenmedi değilmi bu nu yapan tek pilot alonso ben 7-8 yıl daha yarışacak kaliteli pilot derken ve 7-8 yıl yarışamayacak pilot tan yani gerçek efsane schumi den bahsediyordum hamilton rosberg aklıma bile gelmedi

  17. senin o bahsettiğin schumi massa ya hediye etti dediğin yarışta schumacher alonso nun arkasında 3.olmuştu nasıl massaya hediye ediyo çok merak ettim

  18. tamam hamilton zorladı bariyere girdi yarışdışı kaldı daha sonra vettel yarış dışı kaldı aynı durumda o zaman ne olacak motorsporlarında herşey olabilir dostum alonsoda sürekli pist dışına çıkıyordu ordan biz zorladığını zaten anlıyorduk ama hamilton dan çok daha zeki olduğu için aracı bariyere gömmedi yemişim ben öyle pure driver ı onun adı pure driver olmaz ge..i.zekalılık olur

  19. EFSANE DEDİĞİMİZ SCHUMACHER E KARŞI YARIŞIP KAZANMIŞ KENDİNİ KANITLAMIŞ VE 7-8 YIL DAHS ARABA KULLANABİLECEK TEK PİLOT

    adam gibi okumuyorsun kardeşim hamilton 15 sene sürsün ama efsaneye karşı son yarışa kadar bir şampiyonluk çekişmesine girip efsaneyi yenmiş mi bana bunun cevabını ver dikkat edersen orda VE bağlacı var ''''VE''''

  20. yani yazdıkların o kadar saçma ki 😀 hayal ürünü bunlar 😀 en güzeli şeydi ama pigeot 😀 pokemon vardı çocukluğumuzda, orda öyle kanatlı bir şey vardı 😀 allahım bu mübarek günde neler görüyoruz ya

  21. aslına bakarsan alonso kendisini sürüş açısından da diğer konularda da çok geliştirdi 2007'den beri…

  22. 7-8 yıl kullanacak tek pilotmu yani yuh diyorum Hamilton-Vettel-Rosberg bunlar zaten kariyerinin sonundalar mı? yarışan en iyi pilotta değil en iyilerden birisi.

  23. Deli_ Manyak avatarı

    lewis hiç değilse daha çok denerdi alonso gibi 40 tur dönüp duracagına zorlayarak duvara çarpmasını tercih ederim ben…

    işte bunun adına ingilizcede ''pure driver'' diyorlar alonsoda olmayan bir özellik…

  24. Teknik olarak aracı hızlandırması en iyi olması anlamına gelmez. Sadece Lobisi en kuvvetli pilot.
    – 2005 yılında şampiyonlugu,Mclareninin sağlam araç üretememesinden kaynaklandı,Bariz bir şekilde kimi kendisinden çok hızlıydı .
    – 2008 yılında Ferrari datalarını çalan bir Mclarenle ,bir çaylagın arkasınd kaldı. iki dünya şampiyonlugu olup bir çaylaga geçilen tek pilot olarak tarihe geçmiştir.
    – 2009 yılında singapur'da hile ile birincilik aldı,itiraf bile etmedi.Yarış galibiyeti silinmesi gerekirdi.
    – 2010 yılında Ferrariye nasıl geldiği malum, Santander baskısı ile Ferrariye getirildi.Daha önce Ferrariyi sevmedigini beyan eden Alonso şimdi ferrari kaptanı..
    – Takım arkadaşlarına karşı hep Masada kazandı. Renoda Truli,Pigeot,Ferraride Massa,
    Masada ezemedigi tek kişi Hamiltonu,pisttede geçemedi ve Mclaren'den ayrıldı.En çok yarış içinde Massa'yla karşı karşıya geldiginde küfreder gibi çekil kenara tavrını nasıl Massacılar kabul ediyor anlamıyorum .Ayrıca Alonso masa üstü politikasıyla Massa'yı F1 'den silmiştir. Schumi bile Massa'ya bunu yapmadı.HATTA Schumacher massa'nın ilk galibiyeti olan Türkiye'de galibiyeti ona hediye etmiştir.Acaba Alonso ne yapardı dogrusu tahmin etmek zor değil.
    – Alonso en iyi politikacı pilottur.
    – Ben merkezlidir ,takımda her şey kendi etrafında dönmesini ister,Adil bir şekilde takım arkadaşıyla yarışmayı hayatta istemez.
    – Ferrari'ye en iyi pilot en iyi takımda diye geldi ama iki yıldır sürünüyor.

    tüm bunların yanında alonso genelde başarılı bir pilottur,ama en iyi değildir,hiç bir zamanda olamıyacaktır.

  25. İlkinde rakipsizdi en azından schumi lastik dolayısıyla yoktu. 2.sinde ise Alonso hak etti ama schuminin nasıl kaçırdığı da ortada. Sadece Brezilya GP bile gerektiğinde şampiyonluk için nasıl risk alınması gerektiğini gösterdi. Benim demek istediğim ise bugün Red Bull kadar hızlı olmayan ama sürekli gelişen çok da yavaş olmayan Ferrari ile spektekülar bir yarışını göremiyoruz eskisi kadar risk de almıyor Alonso…. Button yavaşken kazanıyor. Zatem günümğüzde risklerle değil kural ve gelişimlere ayak uydurmalarla şampiyon olunuyor ya…

  26. Bence schumi sennadan önce gelmeliydi

  27. ƒσяzα ƒєяяαяι avatarı
    ƒσяzα ƒєяяαяι

    sende biliyosun arkadaşım fernando çok zorladı ama o pistte geçiş yapabileceği tek yer vardı drs de yoktu o zaman zaten o noktada da renault daha hızlıydı ve ne zaman geçiş noktasına gelse o düzlükte renault farkı açıyordu oraya tekrar gelene kadar alonso farkı eritiyordu ama orda tekrar açılıyordu petrov da efsane bir şampiyonluk öyküsünü gölgeleyip tarihte hatırlanmak isteyince böyle oldu alonsonun içeriye kadar girip petrovun üstüne kırdığı ve geçmesine izin vermediği bir pozisyon var nomalde bunu kimse yapmaz alonso o saçma savunma için şampiyon mu olacaksın demişti petrova bu sözler yanlış anlaşıldı hayatının savunmasını yaptı o ferraride lewis olsaydı olucak şey ferrari finishe gelemezdi lewis çok zorlardı ama geçemeyeceği için biyerlere çarpardı olucağı o f1 de artık herşey pilotaj değil araçların belkide %65 70 etki ettiğini anlıyosundur herkese aynıaracı verseler sen vettel şuanda 90 puan önde olurdu yine diye düşünüyosan git bidaha formula 1 izleme

  28. ƒσяzα ƒєяяαяι avatarı
    ƒσяzα ƒєяяαяι

    FORMULA 1 TARİHİNİN EN İYİ PİLOTU DEĞİL AMA YARIŞANLARIN EN İYİSİ ALONSO EN İYİ TAKIMDA FERRARİ BU BİRLEŞMENİN NEYİNİ ANLAMIYORSUNUZ BEN ONU ANLAMIYORUM ALONSO FERRARİ YE ŞAMPİYONLUK GETİREMEDİ İLK SENESİNDE AMA FERRARİNİN YÜZÜNDEN GETİREMEDİ FERRARİNİN SAÇMA SAPAN STRATEJİSİ YÜZÜNDEN YANİ VE YARIŞANLAR İÇERİSİNDE KENDİNİ KANITLAYAN BİR TEK PİLOT VAR EFSANE DEDİĞİMİZ SCHUMACHER E KARŞI YARIŞIP KAZANMIŞ KENDİNİ KANITLAMIŞ VE 7-8 YIL DAHS ARABA KULLANABİLECEK TEK PİLOT OLDUĞU İÇİN ALONSO FERRARİDE

  29. 2009 melbournemüş hala papağan gibi tekrarlayın durun ezikliğinizi tatmin edin alonso kariyerinde hileyle kazanılmış yarışı bulunan ve bunu iade etmeyen birisidir yalancı olduğunu bütün dünya duydu benim gerçek ferraricilere lafım yok bu arada onlar Schumi'ye Kimi'ye saygılı olduğunu için birşey diyemem lafım Alonsoculara her 2 yılda 1 takım değiştirip ortamı germekten başka birşey yapmamışlardır 2007 yılı onlarda onarımı mümkün olmayan hasarlar bırakmış.

  30. son 1 haftaya bakılırsa laf yetiştirme işinde senin eline kimse su dökemez benim için ilk yılında bir çaylağı geçemeyen pilot asla en iyi olamaz. geçiş yapamayan en iyi olamaz eşit şartları kabul etmeyen olamaz… 5 yıldır şampiyon olamayan en iyi olamaz.

  31. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Her yorumun altına atlayıp sözde cevap yetiştirmeye çalışan arkadaş acı meselesini sormuşsun .Acı meselesi;Her Alonso haberinin altına üşüşerek 2007 macaristanı dile getirmektir.Bunu kavrayamadın mı.O zaman spa 2000 nikli şahsın yorumlarını oku sonra başkalarına cevap ver.Aynı şeyi papağan gibi tekrarlamaktan bıkmadınız.Neymiş efendim Alonso 2007 de dennis hamilton mclaren üçlüsüne karşı savaşmış ve yenilmişmişimiş.Dennisin ezeli rakibi Ferrariyi bir kenara atıp Alonso ile yarışmasını zafer diye nitelemeye devam edin.Cevap yetiştirirken bir düşünseydin, bir patronun pilotu hakkındaki düşünceleri haberinin altında 2007 yılının ne işi var diye?????Patron pilotunu övmüş bu konunun altında macaristan varsa işte fırında acının tarifi budur.Şimdi sizlerin rağbet etmediği bir habere örneğin hamiltonun redbullun kopyası olmadıklarını söylediği habere ben 2009 melbourneden bahsetsem olur mu?

  32. sadece yorum!!! avatarı
    sadece yorum!!!

    Ben Mümtaz Tahincioğlunun yorumunu konumu itibariyle söylediklerine onay verilebilir bir meslek bilgisine sahiptir diye söyledim.Yoksa bu işi ne için yaptığını bilemem.Ayrıca araştırmadım da yanlışım varsa bu benim eksikliğimdir . Madem bu kadar kişi arabalardan anlamadığını söylüyor benimde bir bakmam gerek diye düşündüm çünkü o yorumunu kısa bir anda gördüm yoksa ben yalnızca yarış izlerim ve olay benim için pistte biter ama insan bazen dayanamıyor ve yorum yapan bazı rumuzlara karşılık yazıyor.Yanlış bilgi yoktur çünkü insanın bildiği doğrudur ama ben yanılabilirim diyenlerdenim o yüzden MTyi araştırıp daha dikkatli yorumlar yazmaya dikkat ederim sağolun.SAYGILAR….

  33. Şu acı meselesi nedir. papağan gibi tutturdunuz geçmiş yılların acısı diye acı varsa bu alonsoculardan başka kimsede yoktur bir çaylağı yenemiyorsa pilotunuz acı olmaması için bir neden yok değilmi 2009 avustralya demişsin bizde 2007 macaristan 2008 singapur 2010 almanya yazarız acınız heryerden belli oluyor en iyi pilot diyorlar 5 yıldır şampiyon olamıyor aracı hızlandırır diyorlar yine tık yok gerçekler ortaya çıkıyor. bizim için hamilton en iyi pilot başkası bunu desin yada demesin. bu sizin avuntunuz oluyor çünkü en iyi olduğundan şüpheniz olduğu için başkasının bunları demesine ihtiyaç duyuyorsunuz, biz ise en iyisinin hamilton olduğunu bildiğimiz için bunu başkasının tasdik etmesine ihtiyaç duymuyoruz.

  34. alonzomanyaa  avatarı

    Ben sana 2 dünya şampiyonluğu ile göstereyim o bariz farkı…

  35. asilyus muhteşemsin.

  36. Yusuf  Hitay avatarı

    bunu yazaktım. mümtaz acayip bir formula 1 bilgi donanımına sahiptir. gp2 deki araçların birbirinden farklı olduğunu hayal eder hep. hayat çok gariptir onun için vapurlar falan.

  37. grid'teki herkes şampiyon olmak ister kimin yenilmesi gerektiğinin bir önemi yok bu sene herkes vetteli yenmek istiyor mesela efsane şumi kimsenin umrunda değil çünkü yarışın içinde değil şuminin aklında şu an takım arkadaşı nico var
    bence taraftarlar olarak olaya çok amatörce yaklaşıyorsunuz bunlar profesyonel rövanş derdinde değiller bence bu yorumdaki tek gerçek taraf senin alonsoyu en iyi pilot olarak gösterme çaban
    sezona kim liderlik ediyorsa saydığın tüm pilotların amacı onu yenmektir gerisi prestijdir alonsonun da sezonu lider biteremeyecekse prestij açısından tüm bu pilotları geçmesi gerekmektedir

  38. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Her kim "Acı" nedir? diye merak ediyorsa google da aramak yerine Alonso haberlerine bakabilir.Umarım en doğru tarifi burada görecektir.

    Şumi taraftarı arkadaşlarımı anlamıyorum.Neden bu kadar tepki gösterdikleri gerçekten muamma.Şumiye kirli diyen yok , şampiyon olamamış diyen yok , kötü diyen yok.

    Bundan önce Domenicalli hamilton için de güzel sözler söyleyince alkış tutanlar şimdi veryansın ediyor.Ne tuhaf ki Alguersuari yeterli gelmemiş.Üst düzey insanlar tarafından Alonsoya yapılan övgüler bazılarının zoruna gidiyor.Geçmiş yılların acısı her haberde günyüzüne çıkıyor.Şimdi ben de gidip domenicalli hamiltonun tutumunu beğeniyor haberine , hangi tutumunu 2009 melbournedeki tutumunu mu diye yazayım mı?

  39. Fanatik tifosi

  40. Hiç bir zaman bir pilota en iyisi diyemeyiz ama şöyle birşey var
    En iyileri Senna-Schumacher-Prost
    Onların yolunu izleyen Hamilton-Alonso

    ( Kişisel görüşüm )

  41. Yarış tur sayısı= 55
    Yarış toplam zamanı= 1 saat 39 dakika 36 saniye
    diazın yediği fark: 43 saniye.
    diazın finişi geçiş zamanı= 1 saat 40 dakika 19 saniye
    1:40:19/55 tur = 1 dakika 49 saniye
    1:49 * 40 tur = 1 saat 13 dakika

    "1 saat 13 dakika"
    —————————————————-
    1 saat 13 dakika boyunca bir çaylağın arkasında dönüpte şampiyonluğun gidişini izleyebilen bir pilot….
    f1'in en iyisi….

    acı dediğin ani olmalı. (Lewis'in tarzı).
    ama diaz fanlarına 1 saat 13 dakika boyunca f1 tarihinin gelmiş geçmiş en büyük işkencesini yapmıştır.
    f1'in en iyisi….

  42. 'Umut sadece acıyı uzatır' kendinize kötülük etmeyin

  43. 'Orta'lıkta ne işimiz var biz önde oluruz ancak.

  44. 2010'da ve 2009'da egzoz beslemeli difüzör yoktu.Ama Red-Bull yine vardı.Demek ki tek sırları EBD değilmiş.2012'de umarım ortalıkta olmazlar.

  45. Diyelim ki Alonso schumiden daha iyi. 1. Bunu bir de pistte görelim di mi, schumi şu an ki ferrari hzında bir araçla şampiyonluğa oynardı bu kadar fark açılmazdı. İspatı tarihten bakarsanız. 2.si F1 de başka bir pilot yokmuş gibi bir pilotun iyi ya da kötü olmasının schumi ile karşılaştırılması dahi belirleyici olanın kim olduğunu göstermiyor mu? Bu arada red bulla karşı button, alonso ve hamiltona ama özellikle alonsoya bi destek atıldığı açık. Ve Alonsonun lobisi Hamiltondan daha kuvvetli. Sanırsam sezon içinde rekabeti artırmak istiyorlar ki Vettel açık ara şampiyon olmasın. Hatta ferrari mclaren işbirliği bile olabilir. 3. Alonso, Hamilton, Button, Kubica, Vettel bunlar gerçekten çok iyi pilotlar. Fakat Alonsoyu kalite olarak bunlardan ayıracak bariz tek bir şey gösteremez siniz. İşte Alonsonun sorunu…

  46. Yahu akıl var izan var. Tabii ki Alonso diyecek. Ben de yılda bilmem kaç küsür milyon doları takıma şampiyonluk getirememiş bir pilota versem, ben de öyle derim. Çıkıp gerçek düşüncelerini söyleyecek hali yok ya. Dereyi geçene kadar böyle. Siz asıl Alonso Ferrari'den ayrıldıktan sonraki açıklamalara bakın. Hakikatler o zaman ortaya çıkacak.

  47. Micha3L Schum4cheR avatarı
    Micha3L Schum4cheR

    "Domenicali ayrıca Lewis Hamilton'un yakın gelecekte Ferrari'ye geçmesinin mümkün olmayacağını söyledi."

    Şu açıklamaya bakarmısınız ya hay ağzını çpeyim dominicali, Lewisin ferrariye geçmesi DRAMATIC OLUR! Alonso takıma adepte olamaz lewis le alonso eşit değerde güçlü ancak rakip olabilirler bu da f1 in tadını ortaya cıakrtıyor bu 2 li takım arkadasi olamaz 2 side ezeli rakip o bakımdan ferrari buna şans tanımıcaktır. Lewis Mclarende kalmaya devam eder ilerde mclaren yükselise gecicek ve eski ferrari mclaren gunlerine donmus olacaz 2012 de red bull boğasını goremeyebiliriz çünkü artık EGZOS BESLEMELI DIFIZOR OLMUCAK! o bakımdan red bullun performansının duşeceğinden yanayım. 2012 ço kdaha farklı olucak ne 2010 benzicek nede 2011 e daha farklı bir sene bizleri bekliyor.

  48. çok güzel konuşmuşsun herkül tebrik ederim… ama alonso fanlarının hiç anlamadığı olay ******* olduğudur boşver germe kendini ben 3 yıl takıldım burda 2 yıl ara verdim laf anlatamazsın

  49. bugün f1'de kıstas msc'dir,alonsodur.msc'nin şamp.sayısı,galibiyet sayısı vb.keza alonso'da msc'den sonra gelir,şimdi zirve onlardır(benim görüşüm),ama bu değişebilir. senin saydığın pilotlardan biri bunu yapabilir.niyetim button hamilton vettel'e haksızlık yapmak değildir.

  50. Keşke referans verseymişsin başta. tam tebrik yazacaktım vazgeçtim.

  51. sevgili dostum ben domenicali nin neyi kastettiğini gayet iyi biliyorum ona karsılık olarak da kariyer açıklaması yapmadım schumacher gibi dev bir ismi algılayamamış okumakdan arastırmaktan bir haber insanların komik yorumlarına karsın yazdım ve o pol lerin ezici coğunluğuda ferrari dönemlerine aittir bu da ferrari taraftarı icin bir gurur kaynağıdır.

  52. Michael'den daha iyi demek için zaman şart. O günlere haksızlık olur. Şu an michael hep en iyi araca sahip olan, vasat ama istikrarlı bir yarış pilotu olarak hatırlanıyor button gibi. Ancak o günlere dönüp hatırlayınca hiç de iyi bir araca sahip olmadan yarıştığı daha fazladır. Genelde Mclaren ve Bmwnin inanılmaz gücü karşısında Michael'in aldığı zaferler küçümsenmemeli.

    Karşılarştırmak için Alonsonun kariyerini tamamlaması gerekir yarıda bitmemesi gerekir ki karşılaştırma yapılabilsin (Misal: Sennanın ölümü, Raikkonenin kaçışı…). Bence Schumi Sennadan daha iyidir ya neyse…

    Ama Alonso halen "the best of the rest" olmayı sürdürüyor kanımca artık daha az farkla da olsa.

  53. alonzomanyaa  avatarı

    Yok yok ben anladım, sinirden ne yazılanı anlıyosunuz nede yazdığınızdan haberiniz var.Tahammül edemiyorsunuz ALONSO lafına, çünkü hepinizin tuttuğu pilot bir yana O bir yana. Tüm otoritelerin seçtiği, tüm takım patronlarının takımlarında görmek istediği, tüm pilotların alayından fazla kazanan birine bu tahammülsüzlük noramldir tabi..

    Bir de Alguersuari denilen DJ var tabi. Zaten o dedi tamam artık, mütiş otorite, olay bitti dağılın…

    Şimdi..

    Tarihimize damgasını vuran Michael Schumacher'le çok fazla benzerliğe sahip. Aslında bazı alanlarda Fernando daha iyi. Mesela bir takıma entegre olmada ve lider olma konusunda daha iyi olduğunu düşünüyorum."

    "Bu konuda Michael'den daha hızlıydı." dedi.

    Şu iki cümleden millet ansiklopedi yazacak kadar sonuç çıkarmış.. Adam sadece schumi den daha hızlı takıma adapte oldu demiş topu topu..

    Ne diyim her zaman ki gibi gülüyorum… Bak bak biride kaç tane pol aldığını yazmış Schmi nin… :)))

  54. bugün michael schumacher i bir kıyas noktası olarak gören insanların elbette kendilerine göre birtakım hesapları vardır.ancak isin biz taraftar boyutunda ise michael schumacher i kıyas noktası olarak görmenin altında "43"yaşındaki schumacher i ikinci kariyerinden itibaren bilen izleyen insanların düsünceleri yatmaktadır.formula 1 i uzun zamandır izleyen takip eden araştıran insanlar bilirlerki bırakın şampiyon olmayı tek bir yarış galibiyeti bile cok özeldir ve zordur.buna karsın f1 de kırılmamıs rekor bırakmayan en iyi olmayan araçlarlada şampiyonluk yaşayan dünyada özellikle almanya da f1 in izlenebilirliğini popülaritesini arttıran f1 in önüne geçmiş bu yüzdende emekliliğine sık sık davetiye çıkarılan dünyanın kabul gördüğü efsane olmus bir ismin hic bir kıyas noktasına tabi olunamayacağı ortadır.biz fan lar icin bu tamamen bilgi sahibi ve objektif olmakla ilgili bir durum
    insanlar bu kıstaslara göre yorumlarını yapıyorlar.
    bu büyük kariyeri biraz arastıran okuyan doğru objektif insanların onun yeteneklerine ve elde ettiklerine saygı duymaması düsünülemez.kaldıki bu iki pilot birbirlerine son derece saygı duyarken ve ferrari gibi büyük bir markanın semsiyesi altında bu duygusal bağın içerisinde ortak bir noktada bu iki isim bulusmusken taraftarların bu anlamsız tartısmanın icinde olması ilginc.
    f1 e damga vurmus efsane bu isim zaten f1 kariyerine yakın bir zaman icerisinde son verecek ama alonso nun önünde daha uzun yıllar var.insanlar f1 tarihine geçmis ve büyük bir cesaretle bu yasda kötü bir aracla f1 e tekrar merhaba demis zaman zaman zorlu pist kosullarında sahip olduklarıyla rekabetci olmaya calısan bu büyük ustayı kariyerinin son demlerinde izleyebildikleri icin kendilerini sanslı saymalı.gerginliğe ne gerek var herkes yapacağını yapmış.su takımda olsaydım söyle arabam olsaydı böyle olsaydı gibi bahaneler icinde kendine bakmadan yaşayan insanların yerine sahip olduğu üstün yeteneklerle ben burdayım diyerek kapıları acan bileğinin hakkıyla sınıf atlayan ve basarılar kazanan insanlar herzaman en büyük saygıyı hakeder ve yaptıklarıyla tarihe geçer.

  55. ağzı olan konusuyor cin olmadan adam çaprpma bu olsa gerek.schumacher in yaptıklarının yarısını yapsınlar ondan sonra bir kıyaslama içerisine girsinler
    efsane olmak kolay iş değildir herkes haddini bilmeli emeğe saygı…

  56. benim pilotum alonsoyu yenmesin arkadas herkezi yenerek sampiyon olsun.Gridde sadece alonso yok.button hamilton vettel'e haksızlıktır bu yazdığın

  57. mclaren tarafından acıklama geliyormu hiç Hamilton en iyi pilot diye ? yapabilirler onlarda ferrari gibi

  58. tuttuğunuz pilotun şampiyonluk yarışında kiminle çekişmesini istersiniz,yada kimi yenip şampiyon olmasını istersiniz? benim tahminim hamilton'cular alonso'yu yenmek ister. vettel'ciler alonso'yu yenmek ister. msc'yi tutanlar,(2006 rövanş) alonso'yu yenmek ister. bende şahsen tuttuğum pilotun alonso'yla yarışıp onu yenip şampiyon olmasını isterim.bu durumda hazetmesemde griddeki EN İYİ iki pilottan biridir,(BELKİ en iyisidir,BELKİ)gönül, tuttuğu pilotun eniyi olmasını istiyor.

  59. Ne diyecekti, Alonsodan başkası mı en iyi diyecekti. Bir takım patronu için çok doğal bir açıklama. Gayet normal pilotunun en iyi olduğunu söylemesi. Ancak iki pilota sahip bir takımdaki yetkili bir kişinin bu açıklamayı yapması ne kadar uygun tartışılır. Her doğru her yerde söylenmez. Alonso Schumiden iyi olsa bile Massa için bu açıklama yapılmamalıydı. Sonra herkes Massa'dan performans beklesin. Ayrıca Alonsonun en iyi olduğunu söylemek; buna rağmen halen başarı gelmemesi de aslında takımın çok da iyi olmadığını söylemekle aynı. Bu tür açıklamalar yapacağına otursunlar da o çok iyi pilotlarına iyi bir araç versinler.

  60. Bu haberi okuyan Felipe massanın moral ve motivasyonunu düşünemiyorum.

  61. Deli_ Manyak avatarı

    Domenicali heralde alonsoya en iyi pilot diyecek vettel yada hamilton diyecek hali yoktuya saçmalayın . adam tabikide kendi sürücüsünü motive etmek için böyle şeyler söylecektir… nasıl whitmarsh hamiltonu horner sürekli vetteli övüyorsa…

  62. Schumacher öncesi Ferrari'nin Durumu

    Schumacher, Benetton Formula kontratının bitmesinden bir yıl önce, 1996 sezonu ve sonrası için Scuderia Ferrari ile yarışmak üzere anlaşmıştı. Bu, Scuderia Ferrari takımının o dönemki durumuna bakılırsa riskli bir karardı. Scuderia Ferrari takımı, 1979sezonundan beri sürücüler şampiyonluğunu ve 1983 sezonundan beri de markalar şampiyonluğunu kazanamıyordu. 1982 ve 1990 sezonlarında şampiyonluğa çok yaklaşmış ancak kıl payı kaçırmışlardı. 1990ların başından itibaren takım büyük bir düşüşe geçmişti. O yıllarda Ferrari'nin ünlü V12 motoru daha küçük, daha hafif ve daha verimli olan rakip motorlar karşısında hiçbir zaman rekabetçi olamıyordu. Bir çok pilot, özellikle Alain Prost, Ferrari aracına "kamyon", "domuz" ve "kazayı davet eden" gibi lakaplar takmıştır. Ferrari pit ekibinin zayıf performansı, sürekli şakalara konu olmaktaydı. 1995 yılının sonunda takım her ne kadar gelişme göstermiş, sıkı bir yarışmacıya dönüşmüş olsa da, Williams F1 ve Benetton Formula gibi başa güreşen takımların ardında, orta sıralar için mücadele eden ikinci sınıf bir takımdı. Bu göreceli gelişimin arkasında da, takıma 1993 sezonunda dahil olan Jean Todt bulunmaktaydı.

    Schumacher, Jordan takımından ayrılan Eddie Irvine ile takım arkadaşı oldu.

    Schumacher'den bir yıl sonra, 1996 sezonuna girerken Rory Byrne ve Ross Brawn da Ferrari'ye katıldı. Bu katılımlar, Michael'in motivasyonu için çok büyük artılar getirmiştir. 1994 ve 1995 sezonlarındaki çifte şampiyonlukta çok büyük pay sahibi olan bu iki ismin de katılımı ve Jean Todt'un marifetiyle, Michael'in etrafında yenilmez bir takım kurulmuş oldu. Üç kez dünya şampiyonu Jackie Stewart, Michael'in Ferrari takımındaki dönüşümde oynadığı rolün en büyük başarısı olduğunu söylemiştir.
    Ferrari F310 (Michael Schumacher)
    1996-1999

    "Bu sadece bir yarış değil. Bu mükemmeliğin bir gösterisi…"
    —Stirling Moss Schumacher'in 1996 İspanya Grand Prix'ini kazanmasından sonra…[1]

    Michael, 1996 sezonunda nispeten yavaş aracıyla 3 grand prix galibiyeti elde etti, ki bu rakam Ferrari takımının 1991-1995 döneminde elde ettiği toplam galibiyetten daha fazladır. 1996 sezonunun özellikle ilk dönemlerinde araç çok fazla dayanıklılık problemi yaşamaktadır. Michael, 16 yarışın 6'sında yarış dışı kalır. Ferrari adına ilk zaferine, kariyerindeki ilk zafer gibi ıslak bir zeminde, İspanya Grand Prix'inde ulaşır. Fransa Grand Prix'inde pol pozisyonunu almasına rağmen henüz formasyon turunda motor arızası nedeniyle yarış dışı kalır. Belçika Grand Prix'inde pit stoplar öncesi attığı hızlı turlarla galibiyeti Williams F1 takımından Jacques Villeneuve'ün elinden alır. 1996 yılının üçüncü zaferi, tifosilerin önünde Monza'da pistindeki İtalya Grand Prix'inde gelir.

    1996 sezonunu, 59 puanla 3. sırada bitirdi.

    1997 sezonunda Michael Schumacher ve Jacques Villeneuve şampiyonluk için sıkı bir mücadele içine girerler. Villeneuve sezonun ilk yarısında sürücüler şampiyonasında liderdir; ancak Monako Grand Prix, Kanada Grand Prix, Fransa Grand Prix, Belçika Grand Prix ve Japonya Grand Prix'lerde
    Hockenheimring'de Schumcher 2.liği elde ederken.

    elde ettiği zaferlerle liderliğe oturan Michael, sezonun son yarışı Avrupa Grand Prix'ine 1 puan farkla lider çıkar. Jerez pistinde koşulan yarışta sıralama turlarında Schumacher, Jacques Villeneuve ve Heinz-Harald Frentzen imkânsızı gerçekleştirip aynı dereceyi yaparlar: 1'21.072. Dereceyi daha önce yapan pilotun turu, en hızlı tur olarak belirlendi ve yarışa Jacques Villeneuve ilk sırada, Michael Schumacher ikinci sırada başladı. Yarış esnasında liderliği alan Michael uzun süre, rahat bir şekilde yarışı lider olarak götürdü. Ancak yaşadığı teknik arızadan ötürü son turlarda yavaşladı ve yarışın 47. turunda Jacques Villeneuve ile tampon tampona viraja girdiler. Viraja içerden giren ve geç fren yapan Jacques Villeneuve Schumacher'i geçmek için atak yaptı, viraj içerisinde iki pilot çarpıştı. Bu olay Michael'in yarış dışı kalmasına sebep olurken, Jacques Villeneuve yarışa devam etti ve üçüncü sırayı elde ederek 1997 Pilotlar Şampiyonluğu'na ulaştı. Yarış sonrasında Michael "kaçınılabilir bir çarpışmaya sebep olduğundan", tehlikeli sürüşü nedeniyle 1997 Pilotlar Şampiyonası'ndan diskalifiye edilmiştir. Ancak 1997 Takımlar Şampiyonası'nda ve Michael Schumacher'in kariyer istatistiklerinde elde ettiği puanlar ve dereceler yer alır.

    Sezonu 78 puanla bitirdi, ancak diskalifiye edildi.

    1998 sezonu başlamadan önce yönetmeliklerde büyük değişiklikler oldu. McLaren-Mercedes ve Scuderia Ferrari takımları pilotları Mika Hakkinen ve Michael Schumacher arasında bir düello başladı. Scuderia Ferrari takımı GoodYear lastiklerini kullanırken, McLaren-Mercedes takımı Bridgestone ile yarışmaktadır. Sezon başında Mika Hakkinen lider durumdadır; ancak Scuderia Ferrari takımının gelişimi, Michael'in 6 grand prix zaferini ve bunun yanında 5 ayrı podyum derecesi almasını sağlar. Sondan 3. yarış olan İtalya Grand Prix'inde Scuderia Ferrari pilotları duble yaparak ilk iki sırayı alırlar. Bu zafer, Michael'in 80 puanla liderliği anlamına gelmektedir. Ancak Mika Hakkinen, son iki yarışta elde ettiği iki galibiyetle sezonu sürücüler şampiyonu olarak tamamlar.
    Schumacher, 1998 İngiltere Grand Prix'inde David Coulthard ile savaşıyor.

    Sezonu 86 puanla 2. sırada tamamlar.
    1999 Kanada Grand Prix'inde Schumacher.

    1999 sezonu ortasında şampiyonluk mücadelesi içindeyken İngiltere Grand Prix’inde geçirdiği kaza nedeniyle bacağı kırılan ve 6 yarışa katılamayan Michael, şampiyonluk şansını da kaçırmış oldu. Michael'in yokluğunda Scuderia Ferrari koltuğunda Mika Salo yarıştı. Sakatlıktan sonraki ilk yarışı olan ilk kez düzenlenen Malezya Grand Prix'inde pol pozisyonunu alarak müthiş bir başarıya imza atan Michael, yarışı da 2. sırada tamamladı. Sezonun son yarışı Japonya Grand Prix'ini de 2. sırada tamamlayan Schumacher, Scuderia Ferrari'nin 1983'ten beri ilk defa Takımlar Şampiyonası'nı kazanmasında yardımcı oldu.

    MİCHAEL SCHUMACHER i kıyaslamakmı?
    Mercedes GP'nin efsanevi pilotu Michael Schumacher 91 kezle en çok yarış kazanan, 68 kezle en çok ''pole pozisyon'' elde eden, 154 kezle en çok podyuma çıkan ve 7 kezle de en çok dünya şampiyonluğuna ulaşan pilotdur………..

  63. evet Schuminin altındaki ferrariydi.Tıpkı Alonsoda olduğu gibi

  64. Lütfen 2 senede bir takım değiştiren Alonso taraftarları kendilerine "Ben Ferrari'ciyim" demesinler. Gerçek Ferrari taraftarları Schumacher ismine saygı duyarlar!

  65. işine gelen mümtaz tahinciye söver ama alonsoyu övdümü kral olur. ilginç. kirvem gerçeği yazmış o adam GP2 araçlarının aynı olduğundan bile bihaber hamilton daha hızlı araçla şampiyon oldu demiş peh.
    Alim ile sohbet etmek lalümercan incidir, cahil ile sohbet etmek günde bin can incitir…

  66. aynen yok bi hamilton bi hala şumi yok alonso hepsi iyi işte 😀

  67. 1 haftadır çıkan haberler oldukça enteresan sanki insanlar sözleşmişte birbirlerine meziyetler övgüler düzüyor. Dün Hamilton'ın yaklaşımına hayran olduğunu ve onu Ferrari'de görmek istediğini ima eden dominik ali şimdi hamilton ferrariye geçmesinin yakın zamanda mümkün olmadığını söylüyor belli ki birileri tarafından kulağı çekilmiş benim anladığım bu kişi monte amcada değil!! Lewis sevgisi ferraride uzun zamandan beri olan birşey bunu ilk önce 2007 yılında jean todt ve monte amca dile getirmişti. Schumi'nin ferrariden ayrıldıktan sonra ferrarinin schumi sevgisinin yok olduğunuda biliyoruz. Kim yoğurdum ekşi derki tabikide herkes en iyisinin kendi pilotu olduğundan bahseder. Fazla laga luga yapmaya gerek yok Ferrari istemesede böyle övgüler yapmak zorunda alonsoya…

  68. Ferrari cephesinde M. Schumacher'e karşı bir tavır var. Ama tam olarak bu tavrı da ortaya koyamıyorlar. "Alonso açık ara en iyidir" tarzı, yani net konuşmak istiyorlar ama "Bazı konularda M. Schumacher'den iyi" tarzı, daha yuvarlak açıklamalar yapıyorlar.

  69. çok pardon yazdıktan sonra pişman oldum ancak kaldır butıonu yok.

  70. Biz seni uyandırmayalım.Uyumaya devam et.Böylece psikopatça fikirlerini kendine saklamış olursun.Dış dünyaya zarar gelmez.

  71. Mümtaz o yorumu yaptığında Hamiltonun 2006 da GP2 de diğerlerinden çok daha hızlı bir arac ile şampiyon olduğunuda söylemişti ..:P

  72. sadece yorum!!! avatarı
    sadece yorum!!!

    Mümtaz Tahincioğlunun kim olduğunu bu platformdaki herkes çok iyi bilir sanırım açıklamasını yazıyorum f1 kulübünde yaptığı şöyle diyor ,pistte iki tane sürücü var biri Michael biri de Alonsodur, hangisinin daha iyi olduğu sorusuna tavrını Alonsodan yana koyuyor.Sanırım kimin ne olduğunu o konumu itibariyle bazı rumuzlardan daha iyi biliyordur ayrıca bu soru sorulduğunda kimi de dahildi yarışcılara.SAYGILAR….

  73. Rock'n  CoK€ avatarı
    Rock'n CoK€

    massada en iyi zaten dimi

  74. Rock'n  CoK€ avatarı
    Rock'n CoK€

    massayıda bilerek gondermiyorlar cunku gelecek kişi alonsonun en iyiligini sondurebilir…

  75. sadece yoru!!! avatarı
    sadece yoru!!!

    Santanderin Alonso kadar kocaman yazdığı bir pilot daha var eminimki farkındasındır.Öyleyse bu para davan niye , o pilotun yaptığı reklam yetmiyormu o bankaya bir düşün .Hani o pilot Alonsodan daha iyi yarışçıya sana göre.Birde dileğim senin adını Alonso haberlerinin altında bundan sonra görmemek, git kendi tuttuğun piotlara bir şeyler yaz .SAYGILAR…..

  76. emiko emiko avatarı

    Domenicalli sence formula 1 in en iyisi Alonso diyorsun kötü diyecek halin yok.Ama şu bir gerçekki Formula 1'in en kötü patronu sensin.Hala o koltuğu meşgül ediyorsun.

  77. Mustafa Sar avatarı

    Şunu da herkes bilmeli… Alonso Fanı değilim… Hiçbir zaman da olmam.. Benim için aslolan FERRARİ'dir…. Ferrari koltuğunda ancak en iyiler oturur….. Şu an için kabul etmeliyiz ki en iyi Alonso görülüyor….

  78. Mustafa Sar avatarı

    Güzel bir motivasyon yolu… gerçek böylemidir bilemem….

  79. Fernando Alonso avatarı
    Fernando Alonso

    domenicali sitedeki "digerlerinin" kuyruguna basmış.herkesin de canı yanmış.

    geçmiş olsun 🙂

  80. erhan aydın avatarı

    belkide gerçekten siz anti-alonsocular yada anti-ferrariciler olarak bu adamın gerçekten çok iyi bir pilot olduğunu göremiyorsunuz.kendisine duyulan güven bundan dolayı olmasın.her nekadar alonsoyu şahsen sevmesemde daha öncelerde de hep çok iyi bir pilot olduğunu söylemişimdir.

  81. Daha mı iyi? Kime ve neye göre?

  82. raikkonen tarftarı olduğun acık ama dikkat et o sene massa (2007) 2 yrış 2008 de 6 yarış kzndı ferraride alonso mclarende fazla yarış kazandı mass kazanamadı ondan 3. oldular

  83. rocco junior avatarı

    Helal olsun patron yine gerçeği söylemiş ; en iyi Alonso olay bitti arkadaş neyi tartışıyoruz:)

  84. Alonsonun yeteneğine ve pilotluguna kimse laf edemez su an griddeki en iyilerden biri.rekabetçi bir aracı olursa kuskusuz Ferraride sampiyonluk kazanıcaktır ama Ferrarinin bu kafa yapısıyla takımlar sampiyonlugu kazanması imkansız.Takımlar sampiyonu olmak için 2.pilotunuzunda yarış kazanmasına izin vericeksiniz.

  85. Schumacherin geldiği yıl Ferrarinin takım ve araç olarak tüm takımlar içindeki gücü pozisyonu neydi?Alonsonun geldiği yıl Ferrarinin takımlar içindeki pozisyonu neydi?Bunları objektif bi şekilde kıyaslamak lazım.Merdivenin 1.basamağındaki kişi mi daha avantajlıdır,ya da tırmanmak için daha fazla şeyler katmak zorundadır yoksa 10.basamağındaki mi?Yolun başındakinin işi mi daha zordur yoksa ortalardakinin mi?Ferrari Ferrari oduktan sonra böyle bi takıma gelmek şüphe götürmez bi şekilde çok daha rahat ve avantajlı bi durum olur.Adamın elde ettiği kariyeri şanı nasıl olurda zedeerizin peşinde koşuyolar bence…

  86. hocam hani bana cevap yazmayacaktınız? 🙂 siz ki yüksek şeref derecesiyle üniversite bitirmiş doktora yapmış topluma nasıl faydalı olabilirim mülahazasıyla belki çok daha paralı meslekler dururken öğretmenliği tercih etmiş, bir başkasının otlağından geçerken hayvanının boğazından haram ot geçmesin ve o sütü evladım içmesin düşüncesiyle ağzına torba bağlamak kadar hassas düşünceli bir ******n babanın evladı olmuş, her ne kadar yanlış bir tercih olsada alonsoyu tutmuş delikanlı adam tükürdüğünü yalamaz mülahazasıyla onu elinden geldiğince gece gündüz demeden desteklemiş, ama desteklerken karşısındaki hoşa gitmeyen bir yorum yaptı diye rakip fanlara asla kötü söz kullanmamış hakaret etmemiş, onurlu kibar centilmen şerefli haysiyetli asil bir insansınız…
    bana yazdığınız cevaplar la benim gibi mücrim bir insanı onurlandırıyorsunuz…
    alonso fanı diğer insan evlatlarının özellikle karşı cevap verme hususunda sizi örnek almalarını temenni ederim…
    vesselam…

  87. ne oluyor anlamadım?
    ferrari alonsoyu şampiyonluk kazandırmadığı bir dönemde bile bu kadar neden övüyor? takım 2011 e havlu attı..ilk 2 senesinde markalarda 3.lükten öteye gidememiş bir ferrari…bunu reno dese williams dese force india dese anlarım. evet değerli bir pilot ellerinde kargaya yavrusu şahin gibidir misalinden öv övebildiğin kadar…fakat tüm zamanların en iyi sonuçlarını almış ferrari nin bunu demesi sadece bu haber değil buna benzer çok haber çıkıyor…ferrari ekibinde bence panik var işletme körlüğü oluşmuş…eski ferrariden yavaş yavaş uzaklaşıyorlar. adama(alonso) göre iş oluşturmaya ortam sağlamaya çalışıyorlar…bunu yapan hep kaybetmiştir. işe göre adam bulacaksın…nedir iş? şampiyonluk kazanmak özellikle markalarda…veriyormu alonso? takımlar bir arabadan bir pilot tan oluşsa zayıf ihtimal onuda veremez ya hadi diyelim belki verir. ama bu şartlarda alonso aynanın karşısına geçip "en güzel benim benden başka güzel yok(bu arada kaşlarını aldırmış bayağı yakışmış o gereksiz kadar beyaz dişler le beraber)" dediği müddetçe ve takım buna ses çıkaramadığı(!) müddetçe ferrari normal şartlar altında şampiyon olamaz…ha santander formül 1 e gider buyur bir 500 milyon usd ses çıkarmayın bazı konularda bize kontrolden geçelim şampiyon olalım 1 sene hiç olmazsa bari der onu bilemem…gerçi ispanya yakın gelecekte perişan olacak ekonomik ve diğer yönlerden…santander kalırmı bilemem…santander olmazsa ferrari alonsonun bu afra tafralarını ağız kokusunu çekermi? bence çekmez…koyar yanına kimi gibi hamilton gibi doğru düzgün bir pilot…ama şu an vur ensesine al lokmayı ağzından massa takımda tutularak alonsonun her konuda üstün olması sağlanıyor…ve olaya insanların tersten bakması sağlanıyor…bak araça ne kötü bak massaya…ama bak alonsoya demek bu araca rağmen ne iyi…massa yı psikolojen perişan ettiler…ürkek korkak tırsık bir adam oldu çıktı…böyle bir ortamda hani derler ya koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi derlermiş o hesap alonso göklere çıkartlıyor…kendisi yegane bir pilot evet fena bir pilot değil…fakat şu bir gerçekki dünyanın gelmiş geçmiş en ballı pilotu…bu kadar galibiyet almış…gerçek ten bağırta bağırta geçe geçe süre süre kaç sefer yarış kazanmış bir elin parmaklarını ancak geçer…alonsonun taktiği şudur…yerini koru öndekinin hata yapmasını bekle…takım emirleri ve onun önünü açmak için yapılan oyunlar da ayrı bir konu…
    hülas alonso ferrariye kupa veremedikten sonra yani kocasına çocuk veremeyen bir kadın gibi nereye kadar orası güzel burası çok hoş bu koca onu tutmaz ya üzerine bir kuma getirir(yani adam gibi bir pilot) ya da boşar(yollar)….
    ne yalan söyleyeyim o günleri özlemle bekliyorum…böyle ifadeler kullanmak biraz kalp kırıyor olabilir…kalbim dilimdedir…
    hülas bu ifadelerle kendini kandırır ferrari…alacak adam gibi bir pilot öyle fazla yüz vermeyecek…yani pilot kendinden bilmeyecek başarılıysa araç takım başarılı olacak…gayet ciddi bir ortam…önemli olan takımın kalıcı olması…alonso da diğer pilotlar gibi hammaliyesi zamanında ödenmiş bir pilot…işine gelmedimi yollarsın biter gider…

  88. 2010 monacoda alonso hrt virgin lotusları bile zorlanarak geçti.ayrıca ferrari pit stratejisiyle alonsoyu ilk 3 tur içinde pite aldı.schumi ise 2006 da liderin 1 tur gerisine düşmesine rağmen harika bir yarış çıkarıp 5.oldu.bitime 15 tur kala 4.barichello ile arasında 1 dakika fark varken finishe tam arkasında gelmişti.yani tur başına 4 saniye

  89. en iyinin kim olduğu çok açık oda hamilton'dır. hazım meselesi tabiki. hakkını vermek lazım mülayim pilotlar içinde en iyisi alonsodur, yiğidi öldür hakkını ver.

  90. bişey dedik mi biz suçluyuz lafı kendin istiyosun hani nerde senin eleman geldiği ilk sezon şampiyon yaptı mı takımı nerde şampiyonluk kupası sarı arabanın arkasında eridi gitti deme kimi o sezon şampiyon olması için yarışları kazanması gerektiğinde takır takır kazandı hani nerde sizin eleman ne yaptı o yüzden yorum yaparken biraz mantıklı ol Kimi geldi şampiyonluğu aldı hemde kimse felipe ye faster than falan demedi kendi geçti şimdi der brezilya diye ii de kimi telsizden sızlanmadı ki göz var nizam var eğer o pitstoplarda yer değişimi olmaaydı tifosiler maranello yu yakardı yyemin ederim o yüzden saçmalama

  91. alonzomanyaa  avatarı

    Sevmesin gerek yok, sizi sevmiş ya..

  92. alonzomanyaa  avatarı

    Evvelden de dedim, Ferrari görene kadar herkesin hayalı mclaren olabilir…

  93. alonzomanyaa  avatarı

    Sizi duyanda adamların ekmeğini veriyosunuz zannedecek.. Biraz yavaş gelin…

    Koskoca fiat grubu Alonso olmasa iflas edecek, zavallılar. O yüzden santander'e muhtaçlar, dolayısı ile Alonsonun kahrını çekiyorlar… Tüh tüh..

  94. ama o sezon erken pite girip sert lastikleri takıp senden yavaş olan bütün pilotların önüne geçip sonra da savunma yapmak yoktu herkes en az 2 ortalama 3 pitstop yapıyodu bunun da farkına varman gerekiyo bence alonso geçen sezon virginleri ve Hrt leri geçti pist üstünde ama zaten onları geçemeyenlerin süper lisansını elinden alıyolardı geçen sene yani büyük marifet değil aynı geçen seneki taktiği alonso 2005 te de yapmıştı ve williams lar ın falan çok güzel ataklarını izlemiştik yani o dönemle bu dönemi karıştırma derim geçen sezon alonso kısa bi süre yumuşak lastiklerde kalıp sonra hemen sert lastiklere geçerek büyük avantaj elde etti atak yaparak öne çıkmadı

  95. alonzomanyaa  avatarı

    Dominic yapılacak en doğru kıyaslamayı yapmış. Ferrariye daha evel gelen pilotu düşününce…

  96. Yazıklar olsun sana be 2 senedir konuşmuyorum sonunda konuşturdun beni. Domi sana soruyorum schumi şampiyonlukları artarda kazanıyorken sen nerdeydin maranelloda çıraktın kalfa bile değil. şimdi gelmiş bu Falonsoyu şöyle 1numara böyle 1numara diyorsun yazık yahu 10 yılda ne yaptı bu adam 2 kez dünya şampiyonu oldu yeteneklimi yetenekli gözümüz kör değil allaha şükür ama Schumacheride gördük bi anlatda dinleyelim Alonsonun efsaneden nesi daha iyiymiş? Yahu utanmasan Diyeceksinki Senna'dan bile adanmışlığı daha fazla yok böyle birşey ya Santander arkasında sizin italyan locasınıda biliyoruz. Raikkonen'e Şampiyon pilot 1 numara yaklaşımınız olmadı adamı bile f1'den soğuttunuz. Şimdi Bu Alonso Geldiği ilk yılda Şampiyon olamadı birde 2010 almanya gpde falonsonun saçma diye ağlamasınıda hatırlıyorum bu kadar yeteneğin var bu kadar kabiliyetin var yenseydin takım arkadaşını? Felipe'yi 2.pilot konumuna oturtan sizdiniz. Raikkonen varken niye böyle bi yaklaşımda olmadınız ağlamadı diyemi? o zamanki bahaneniz Kimi Lastik ısıtamıyordu adamın eline vermedinizki agresif araba virajlarda kız gibi uzun dingilli araba verdiniz adamın sürüş sitiline uymuyordu liderlik vasfı yok takımı sırtlamıyor diye Desteği Felipeye verdiniz bunu herkes biliyor… Şimdiki araba Falonsoya göre yapıldı Massa bu sıkıntıyı çekiyor zaten istediğinizde buydu 2.pilot işte.. yatacak yerin yok domi bu kadar pofpoflama efsaneye saygın olsun biraz Maranelloda Msc ve Gilles harici başka pilotun fotoğrafının asılmadığını biliyoruz. kendine gel yitirikleştin

  97. sana o zmn 2010 monte carlo yu hatırlatırım.pit yolundan başladı 6.bitirdi.fark varmı arada sence?

  98. Senin zekanla kıyaslanmalı bence, megamind seni puhahahaha
    Bunlar gerçekleşmeyecek dualar boşuna amin demeyin.
    Alonso kim Schumi kim Allah aşkına kıyaslarken biraz o 11 yaşındaki çocı-uk zekanı parlatmayı denesene.

  99. İyi güzel diyorsun da o zamanki Ferrari takımının 91 ve 95 yılları arasında sadece 2 yarış kazandığını (94 Almanya-95 Kanada) biliyor musun? 2009 Ferrari için değil bütün takımlar için öğrenme senesi oldu.kuralların çok radikal bir biçimde değiştiği bir sezondu .1996 ise 17 sene sürücüler şampiyonluğu kazanamayan bir takımın üstündeki ölü toprağı kaldırmaya çalıştığı bir sezondu.

    Şimdiki dönem ile de o dönem arasındaki en büyük fark ise serbest testler ve teknoloji kısıtlanması olmaması şüphesiz.Alonso 1. sınıf bir pilot buna şüphe yok.Şu anki jenerasyonun en iyisi denmesine bir itirazım yok.Ancak açıklama biraz gaz ver meyili taşıyor.

  100. Dün Lewis muhteşem bir pilot çalışmak isteriz diyordu.Bugün mümkün deil diyor.diaz dün Mclaren hayalimdi ferrariyi düşünmüyorum diyordu.Bugün benim evim evim güzel evim diyor.Allah herkesin kalbine göre verirmiş.Tencerenin kapağa olan özlemi yuvarlanmasıyla son bulmuşa benziyor.

  101. Aracı geliştirme konusunda her pilot eşit yeteneğe sahip olmayabilir.Bazı pilotlar hem şampiyonluk yarışında iddialı olup,hem de güncellemeler konusunda takımı bilgilendirip bir nevi test pilotluğu yapabilir.Kaldı ki Schumacher Ferrari'ye geldiği '96 senesinden '99 senesine kadar geçen 4 senede şampiyonluk yaşayamadı.Bu 4 senede takımı yavaş yavaş en tepeye çıkardı ve bu çalışmaların meyvesini 5 şampiyonlukla aldı.Fernando'nun da durumu Schumacher'den farklı değil.Ferrari'ye geldiğinde bir önceki araba(F60)felaket bir araçtı ve toparlanma süreci halen devam ediyor.Fernando henüz 2.senesinde ve uzun süreli bir sözleşmesi var.Biraz şansı da yanında olursa o da Schumacher gibi ilk seneler bocalamasına rağmen ileriki senelerde seri şampiyonluklar kazanabilir.

    Unutma ki;Schumacher 2000 senesinde şampiyon olduğunda 31 yaşındaydı.2004 şampiyonluğunda da 35.

  102. dün LEWİS ile ilgili açıklamasından sonra fırçayı yemiş galiba 🙂 durumu toplamak için çalışıyor;

  103. Herkes takımın çalışmalarını geliştirme konusunda bir diğeri kadar iyi olacak diye bir şey yok.Schumacher 10 SENE Ferrari'de kaldı ve bunun ilk 4 senesine şampiyonluk çıkartamadı.Bu 4 senede otomobili yavaş yavaş yükseğe çıkarttı ve sonunda üst üste 5 şampiyonluk elde etti.Alonso'nun da geldiği gibi takımı 2009'daki o kötü durumdan direkt olarak 1.liğe çıkarmasını bekleyemezsiniz.Hele ki önünde Red-Bull gibi bir araç varken.

    Daha önce de söyledim yine söylüyorum.Eskiden pilot/araba denkleminde güç dengeleri %50'ye %50 idi.Ama artık%20'ye %80 oldu.Araban mücadeleci değilse senede en fazla 1-2 yarış kazanırsın.

  104. alonzomanyaa  avatarı

    Ya cidden her yorumunuza bakıyorum siz bir-iki kişi 10 yaşında çocuk kadar kafanızı çalıştırmyorsunuz.Ferrai'ye son dönem 2 pilot geld., biri Schmi diğeri de Alonso.

    Ne yani adam gidip KIMI ile mi kıyaslama yapsaydı…

    ahahahah ….. :))))))

  105. Domenicali ayar çekiyor. ver gazı ver gazı patlasın elinde 🙂
    Madem o kadar "hızlı" adapte oldu ve takımın lideri olduysa 2. yılında aracı zirveye taşıması gerekmezmiydi?
    Bu Schumi nasıl bir pilotsa her konuda çıtayı yüksek tutmuş. Her haltta bu adamı kıstas alıyorlar.
    Demekki en büyük olduğu bilinaltlarına kadar kazınmış.
    Algersuare nin bir haberi vardı; Asansörde Schumi ile kalmak isemem F1 den başka bişey konuşmuyor diye,
    Bu adam bu yarış için doğmuş, tüm hayatını bunun üzerine kurmuş ve başarıları rekorları kırılmayacak seviyede.
    Şunu bilmelilerli bu iş böyle gaz vererek olmaz. şöyle hızlısın böyle iyisin bilmem ne diye.
    Ferrari hani derlerya ceketimi koysam gider diye aynen öyle bir araç. en kötü zamanında 3. takım olur zaten. geçen seneki durumu ortada bu senede 2. takım olamayacaklar ve şampiyonluk çıkaramayacaklar.
    eğer 3. takım olmayıda Alonsonun katkısıyla bir başarı olara görüyorlarsa,
    ben başarılarının devamını dilerim 🙂

  106. Alonso Schumacher'den daha çabuk Ferrrari'ye uyum sağlamış, bu konuda daha iyi olduğunu söylüyor. Mesela şöyle açıklanır, Michael 1996'da Ferrari'ye geçiş yaptı, tabi bir uyum sürecide herkeste olduğu gibi Schumacherdede oldu. Fernando 2010'da Ferrariye geldi, ama onun uyum süreci daha rahat ve daha iyi oldu. Benim haberden çıkarttığım detay bu.

    Yoksa genel olarak ''lider olma'' konusunda böyle bir yorum yapması saçmalık olurdu, Schumacher ile o kadar yıl beraber çalışmış birisi olarak, Michael'ın o takımı nereden nereye getirdiğini buradaki herkesten iyi biliyor.

    Haklı olduğu bir konuda, şuanki şartlarda ve şu dönemde, Evet en iyi pilot Alonso.

  107. öncel arıkan avatarı
    öncel arıkan

    Alonso kim MSC kim allah aşkına sırf Mercedes ile geri döndü diye başkanından teknik patronuna herkes düşman oldu. Alonso ne yaptı Ferrari de ? Hiçbirşey. Petrov un arkasında kalıp el kol hareketleri yapmaktan başka. Orada MSC olsa Petrov'u ezer geçerdi. 2006 Monte Carlo' da nasıl sonuncu başlayıp 5. bitirdiyse pist geçişe izin vermese de MSC bir yolunu bulurdu.

  108. Niye ki? schumi'nin altındaki arac ferrari değilmiydi.Tek başına yarıs kazanmıs gibi konusuyosun.Araç olmadan yarış kazanılamadığını görüyoruz son 10 yıldır.Adam sadece bi kac yönünü övmüş ''alonso komple daha iyi'' dememiş ki kendi sürücüsü onu da yapsın.

    Ayrıca schumi hala griddeki en iyi sürücü.Alonso'da schumi'den cekindiğini söylemişti.Yapabileceklerini gösterecek aracı yok o kadar.

  109. O mantıkla Raikkonen ne kadar kötü pilotmuş ki herkes gitmesini o kadar istemiş ki o kadar para verdiler. Ki o para halen Hamilton ve Button toplamından fazla para ediyor…

  110. Ferrari kadar nankör bir takım daha f1'e gelmedi arkadas.Ey domenicali dön arkana bak bakayım neydiniz ne oldunuz !!

  111. Michael'den daha iyi demek için zaman şart. O günlere haksızlık olur. Şu an michael hep en iyi araca sahip olan, vasat ama istikrarlı bir yarış pilotu olarak hatırlanıyor button gibi. Ancak o günlere dönüp hatırlayınca hiç de iyi bir araca sahip olmadan yarıştığı daha fazladır. Genelde Mclaren ve Bmwnin inanılmaz gücü karşısında Michael'in aldığı zaferler küçümsenmemeli.

    Karşılarştırmak için Alonsonun kariyerini tamamlaması gerekir yarıda bitmemesi gerekir ki karşılaştırma yapılabilsin (Misal: Sennanın ölümü, Raikkonenin kaçışı…). Bence Schumi Sennadan daha iyidir ya neyse…

    Ama Alonso halen "the best of the rest" olmayı sürdürüyor kanımca artık daha az farkla da olsa.

  112. bak hakan kımı yi özlüyormusun….

  113. çok afedersiniz alonso yellense "aaa parfümün ne hoş kokuyor" diyecekler…

  114. nemı yaptı massa ya bak anlarsın neler yaptığını…

  115. mahmut gül avatarı

    can sıkıntısından bol bol konuşuyorlar ama artık sıktı biraz.whitmarsh lewisi, horner vetteli, brown da schumiyi en iyi olarak görüyordur.ayrıca alonso'nun schumiyi geçmesi için takım arkadaşı üzerinde daha baskın olmalıydı gçen sene için diyorum.schumide takım emirlerinden yararlandı ama bu kdar net ve önemli değildir (almanya 2010) . bu konu uzar gider ama cidden can sıkıcı ve herkes birbirini yağlıyor ve sezonun geri kalanı için gaz vermeye çalışıyorlar.

  116. ferrari de maalesef herkesin geleceği bu çocuğun elinde olsa gerekki herkes buna yağ çekiyor…ne çok para vermiş ve nasıl bir anlaşma yapmış santander…ferrari yi parmaklarında oynatıyor…yahu ne yaptı ne katkı sağladı alonso ferrariye bu adam bu kadar övülüyor?

  117. bu adama en hızlı arac lazım deil. sadece rekabetci olsun goruyoruz devamlı podyumda….

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir