Massa ile Hamilton Temasları Üzerine Soru&Cevap

yazar:

kategori:

Daha önceki kazalarda eleştiri ve yaptırımların aslan payını Hamilton almıştı fakat Hindistan GP’nde komiserler tarafından Massa’ya pitten geçme cezası verildi ki Massa bu duruma şiddetle karşı.

Soru: Lewis kazasındaki düşüncen nedir?

Felipe Massa: Ondan sonra frenledim ve öndeydim, dönmeye başladıktan sonra iyi olarak ideal alandaydım, sol taraftan onun arkamda olduğunu görmedim. Arka lastiğimee temas etti. Bu yüzden, dürüst olmak gerekirse neden ceza aldığımı anlamadım. Gerçekten anlaşılabilir değil bu ceza.

Soru: İkiniz arasındaki 6. kazaydı. Bu bir düşmanlık mı?

FM: Belki onun için öyle. Çünkü tüm kazalarda benim aracıma temas ediyor. Benim yaptığım hiçbir şey yanlış değildi. Aracıma çarpmış olarak onu yanımda görünce neyi yanlış yapıyorum dedim. Olduğu taraf kirliydi bu yüzden temiz tarafa kırdım, tutunmanın olduğu tarafa. Ondan sonra fren yaptım, dönmeye başladım ve arkamdaydı.

Lewis ya da değil orada hangi sürücü olsa aynısını yapardım. Tutunmanın iyi olduğu yerdeydim. Kim olsa orda geçiş yapmayı denerdi, benden sonra frene basacaktı ve hiçbirşey yapmayacak değildim. Fren yaptığında önündeydim, arka tarafa temas etti. Bu yüzden onunla yapılacak bir şey yok…  O, bana temas etti.

Soru: Saygı duruşundan sonra, Lewis husumete bir son getirmeyi denediğini söyledi.

FM: Hayır denemedi, hiçbir şey yapmayı denemedi. Konuşmayı denediğim zaman geçip gitmişti. Yüzüme bakmamıştı bu yüzden, hayır. Burada değil. Saygı duruşunda yanımdaydı ve sonrasında sadece  iyi bir yarış diledi. Bu yüzden bu neyin demesi? İyi bir yarış… Konuşmanın ya da herhangi bir şeyin parçası değil bu.

Soru: Onu görmediğini söylenmiştin fakat tekrarı izleyince onun 3 kez görebileceğini belirlemiş olmalısın.

FM: Sadece benim yanımda olduğunu biliyordum. Frene bastığım zaman önemli bir yerdeydim,düzlükte değildim. Frene bastığımda yanımda değildi. Döndüm çünkü yanımda değildi. Neden geri çekilmem gerektiğini ve ona izin vermem gerektiğini anlamıyorum, hayır. Sonra frenledim ve kirli taraftaydı. Sonra döndüğümde arka taraftan temas etti. Yan tarafa temas etmedi ya da lastik lastiğe bir temas yoktu.Eğer lastik lastiğe bir mücadele olsaydı kapıyı kapatmayı denemezdim.

Soru: Neden komiserlerle görüştün?

FM: Açıklaması; Lewis yanına gittiği zaman sen de sağa geçtin dediler ve evet dedim tutunmanın iyi olduğu yere geçiyordum. Bu sadece onların bana yaptığı açıklama. Onlar da bundan tam olarak emin değil.

Soru: Lewis ile karıştığın her kazada belli bir soru var; ”Bu ne tür bir çıkış olarak sınıflandırılabilir?”

FM: Dürüst olmak gerekirse bu benimle alakalı bir şey değil. Farkettiğim zaman zaten çok fazlaydı, o ne yapıyordu, benimle konuşmak istemiyordu, bu yüzden benimle ilgili bir şey değil.

Soru: Neden sen ve Lewis arasında çok fazla husumet var?

FM: Onunla bir derdim yok.

Soru: Eğer onunla görüşürsen ne diyeceksin?

FM: Eğer onu görürsem diyeceğim şey, şu an sana söylüyor olduğum şey. Hiçbir derdim yok. Ona karşı hiçbir şeyim yok. Sıfır. Sıfır.


Yorumlar

  1. Felipe massa avatarı

    Hamilton hep öyle yapar zaten massa ya yazık o adamın eline düştüğü için

  2. Bodostlama daldın işte gördük…:))

  3. tifosi kardeş senle aynı fikirdeyim ama boşuna tüketmeyelim kendimizi..bırakalım ingiliz tarafgirciliğinin dışınaki saygın f1 otoriteleri yorumlasın..coulthard gerekeni söylemiş zaten..bbc de bile yayın sırasında cezanın lewise geleceğini bekliyolarmış..ama ingiliz herbert böle yormlamış..kendi f1 kariiyeri gibi..hayatında kaç tane atak yapmış ki böle bir atağı yorumlayabiliyor:))

  4. ya arkadaşım ne üzerine kırması..sola doğru ani yön değişikliğinin yaşandığı hızlı bir viraja gelmişler..massa dış çizgiden gelip şikanı kesmeye çalışıyor..hamiltonda yeterince yaklaşamamış..massa neden dışardan alacakmış ya da neden frene basacakmış var mı bi sebep..ama orda hamiltonun frene basması için var!!!yani sanki düz yolda hamiltonun üzerine kırmış gibi konuşuyosun..ne yapsın orda sağa bordürlere doğru mu kırsın..

  5. hamiltonun massayla karıştığı bütün kazalara bakıldığında , lewis öyle bir dalıyorki massa savunma yapacak fırsat bulamıyor, ve çareyi önüne kırmada veya doğrudan temas etmekte buluyor. massa büyük ihtimal son iki sezondur kötü giden gidişindende lewisi suçluyordur. massanın problemi kendisiyle başkasını suçlamay hakkı yok…

  6. git çevrilmişini değil çevrilmemiş halini bir oku. Çevirenlere değil lafım, her yerde gözden kaçan şeyler olabilir. Sen bunu çözdüysen onu kesin çözersin.

  7. Yaptığı atak çok iyimserdi Lewis'in. Bir önceki virajın çıkışında gerçekten iyi bir hızlanma yakaladı ama o virajda içte olmak ile çok içte olmak farklı. massa iç çizgiye yakındı. Ama hamilton çok içte kaldı. Fren zamanlaması muazzam bile olsa dönüş oldukça zor olacaktı. Her neyse olmuş bitmiş bir olay çok fazla kafa yormaya gerek yok. Ama sadece yarış kazası olarak görmek uygundu bence.

  8. Heinrich Himmler arkadaş ben aradaki zamana ve tur zamanlarına baktım böyle bir kanıya varamayacağını anladım.Geriye de süspansiyon kaldı.

  9. Ben senin böyle bir şeyi düşünebileceğine ihtimal vermedim.Çünkü Hamilton süper turlar atmıyordu.Benim ilk anladığım gibi düşünmen saçma bile olsa buna göre mantıklı olurdu.
    Aman Allah'ım Hamilton 1.29 la 1.28 le geliyor hemen Massa'yı içeri alalım mantığı yerine Bu ikili yarışın ilerleyen noktalarında yeniden bir araya gelmesin bunu burada noktalayalım şeklinde düşünmek saçma da olsa ilkinden mantıklı gibi duruyor.

    Hamilton Massa
    19 1:30.520 [6] 1:30.243 [5] +0.277 +1.724 15
    20 1:30.501 [6] 1:30.512 [5] -0.011 +1.713 5
    21 1:30.194 [6] 1:30.510 [5] -0.316 +1.397 6
    22 1:30.590 [6] 1:30.640 [5] -0.050 +1.347 7
    23 1:32.157 [6] 1:32.680 [5] -0.523 +0.824 8
    24 1:39.694 PIT[6] 1:40.202 [5] -0.508 +0.316 9
    25 1:54.358 (SU)[9] 1:31.430 [5] +22.928 +23.244 16
    26 1:31.064 [9] 1:30.814 [5] +0.250 +23.494 17
    27 1:30.586 [9] 1:30.806 [5] -0.220 +23.274 10
    28 1:30.850 [9] 1:30.388 [5] +0.462 +23.736 18
    29 1:30.820 [9] 1:30.762 [5] +0.058 +23.794 19
    30 1:31.347 [9]

    Hamilton ve Massa'nın tur zamanlarına baktığımızda senin komplodan başka bişey üretmediğini görebiliriz.Ön grubun 1.29 lara düştüğü turlarda Hamilton ve Massa 1.30 ve yukarısında geziniyordu.Her ikisi de bu kazadan etkilendi.Özellikle Massa'nın aracı sürüklenerek çakıl havuzuna girdikten sonra bu lastiklerin etkilendiğini görüyoruz.Depo hafiflemesine rağmen kazadan sonra her ikisi de 1.29 a inemedi.Massa'yı o lastiklerle pistte tutmak öndekiler 1.29 a inmişken akıllıca mı?
    Hamilton 30. turda 1.31.347 yapmış ve o esnada Massa cezasını çekiyordu.Üstelik Hamilton'un 32.turdaki zamanı bile 1.31.116.Bununla mı Massa'ya yaklaşıyordu.
    Button 32.tur zamanı:1.29.454
    Vettel 32.tur zamanı:1.29.092
    Alonso 32.tur zamanı:1.29.454

    Görüldüğü gibi Hamilton'un Ferrari garajını etkilemesi için diğerleri gibi 1.29 a inmesi gerekirdi ki o zaman belki komplona inanabilirdik.

  10. Abdullah Çelik arkadaşım yorumuna kesinlikle katılıyorum

  11. sizin çevireceğiniz haberi ******* ben ya adam gibi yapın ya hiç yapmayın ****** koyim. şimdi haberin orijinalini arayıp durucam.

  12. Uğur Öztürk avatarı
    Uğur Öztürk

    Bana bu olay daha çok yarış kazası gibi geliyor, dışarıdan bakınca Massa'nın hatalı olduğunu düşündüm öncelikle lakin Hamilton'un onboard görüntüsünü defalarca izleyince acaba iyimser bir atak mı olmuş dedim. Massaya ceza verilmemesi gerekliliğine kanaat getirdim neticede.

  13. ben massa taraftarı değilim , kendisini de ferrari de istemiyorum . ama milletin olaya tarafsız bakamaması beni çileden çıkardı . size sadece avustralya 2011 button vs massa ve avustralya 2011 alonso vs kobayashi diyorum . aynı olay olduğunu kolayca görebilirsiniz . bunlar aklıma gelen ilk örnekler ki bu olayın f1 tarihinde defalarca olduğunu gördük ve aynı olaylarda yarış çizgisinden giden pilotlar hep viraja ilk giren oldu , haliyle de ilk çıkan . şimdi aklıma suzukada raikkonen in fisichellayı geçişi de geldi . eğer yavaş bir viraj değilse üstünlük ne olursa olsun çizgide olanındır . bu yıllardır böyle . f1 i ne zaman izlemeye başladınız bilmiyorum ki ? lewis niye diretiyor geride kaldı viraja gelindiğinde ve de çizgiyi kaptırdı işte . zaten bir ara bıraktı gibi oldu ama sonra devam edince olan oldu . o anda o atağa devam edilecek yerde değil ki .

  14. zaten geçiş manevraları yapılırken temas olmasa bile dışarı taşmalar çok sık görülüyor. hamilton'ın manevrasında anormal birşey yok.

    burada önemli olan hamilton massa'nın aracına doğru yaklaşmıyorken, massa'nın aracını onun üzerine doğru yöneltmesi

    doğru çizgide, doğru yerde veya değil, görerek veya görmeyerek, bilerek veya bilmeyerek, aracını başka bir araca doğru sürüyor yahu. hamilton o an orada sonuçta. çok net değil mi?

    neyi savunduğunuzu anlayamıyorum..

  15. massa sunu unutuyor kaza olunca iki aracda birbirine temas ediyor. aynı zamanda massa da lewis e temas ediyor ama nedense orayı atlayıvermiş massa =)

  16. sinan bu yarışta şuçlu belli massa eeeeeeeeeeeee lafı daha fazla uzatmaya gerek yok

  17. Sinan Özer avatarı

    Her Alonso konusunda "Diaz Diaz" diye mesaj yazan arkadaşlar,her iki yarıştan birinde Hamilton'un birilerinin yarışını acemice mahvetmesine neden yorum yapmıyor merak ediyorum.

  18. "Ama Ferrari olacakları önceden tahmin etti ve buna mani oldu." derken pite çağırmalarını kastetti süspansiyonu değil. arkadaş cezanın etkisinden çıkamamış heralde ben bir açıklayım dedim

  19. Tony Dodgins'in yazısını bulup tamamını okudum. Söylediklerini oldukça mantıklı buluyorum.

  20. Dünkü mesajım:

    massaya fazla yükleniyorlar buradaki kaza için. kazadan hemen önce hamilton kirli tarafta olduğu için massaya göre daha erken fren yapıyor. massa ise ideal çizgide olduğu için geç fren yapıyor ve hamiltondan kurtuluyor. hamilton o bölüme kadar içeriye tam anlamıyla dalmadıysa biraz daha fren yaparak kazayı engelleyebilirdi. cezalık bir durum yok burada bana göre.

    Bu da Autosport'tan Tony Dodgins'in görüşü:

    I am indebted to my regular press colleagues for information from the track this weekend, which included speedy delivery of the sound file from Massa's post-race press conference. These things used to be pretty simple to call. A catching driver would make very gradual gains on the car in front and if he was alongside at the turn-in point, then he had every right to feel aggrieved if the other guy turned in. If he wasn't, he didn't.

    These days though, in various situations you have KERS and DRS, sometimes both.

    It seems that Massa had used all his KERS to defend Hamilton on the run down the straight from Turn 3 to T4, but that Lewis still had some in reserve. The in-car footage showed that Hamilton did not get a significantly better exit from Turn 4, so KERS is a good explanation for the way in which he almost got alongside the Ferrari relatively early in the run to Turn 5.

    That though, is not the critical point. What matters is the situation when they reach the turn-in point. And at that point Hamilton, clearly, was not alongside.

    It is a point that Massa made calmly and rationally, but strongly, later. He was on the racing line, the grippy part of the track, and could therefore brake later, which explained the Ferrari recovering the earlier ground that the McLaren had made, while Lewis was on the dirty part of the track.

    Lewis Hamilton is enduring a tough summer, on and off the track © LAT
    "I knew he was at my side," said Massa, "but when I braked – and this is the important place, not where he was on the straight – he was not at my side. I braked later than him.

    "He was on the dirty side and when I turned he touched me from behind. He didn't touch me on my side, or wheel-to-wheel, otherwise I wouldn't have tried to close the door."

    So, what had the stewards' justification for the penalty been?

    "Their explanation was that when Lewis was at my side, I went to the right. I said, yes, because I went to the grippy place. And this was the only explanation they gave me, because they were not sure as well…"

    I don't want to be seen to be having another go at Hamilton. He's had a tough time lately and it can't be easy to go through emotional issues in the constant spotlight. Although he's made a number of misjudgments this year, no way should you label him a dirty driver either. He's just a racer and sometimes it goes wrong.

    That looked to be the case in India certainly, and while you'd have been annoyed if you were Massa, perhaps 'racing incident' was the most appropriate verdict.

    If consistency of decision-making is what you are after, then previous history should have no bearing. But, if it was decided that a penalty was necessary, then there is only one way it should have gone – the other way.

    If Alan Hansen had been sat in his Match of the Day chair, he'd have said, in his Scottish brogue: "the refereeee had a shorker…"

    The trouble is, the stewards' driver adviser was Johnny Herbert, a hugely experienced driver and good fellow. Let's hope JH was on a loo break…

    herkes uzman kesiliyor ya, alın bu da bir uzman yorumu. ve ben de noktası virgülüne kadar bu yarışta massaya kesilen cezanın haksız olduğunu düşünüyorum.

  21. 32. turda Ferrari Massa'yı pite çağırıyor. (Hamilton'ın farkı kapamaya başladığı aralık)
    34. tur süspansiyon devre dışı.

    +kazadan sonra Massa neredeyse aynı dereceleri yapmaya başladı.

    sevgili kardeşim aleni olarak yarışı izlemediğin belli. fazla kasma kendini.

  22. Tüm Suç'u Hamilton'a Atmayi Bırakıpta Birazda Kendinde Arasan Massa…En Basta Apex'i Kacırdın Ve Fark i Azalttin Ondan Sonra Hamilton Seni Yakalayip Atak Yapincada Pist De Tek Basinaymissin Gibi Direk Kırdın Arabayı…Bunları Saymazsak Aynı Kerb De 2 Kere Suspansiyon Kırmana Ne Demeli

  23. sana kesinlikle katılıyorum, hamiltonun onboard kamerasından defalarca izledim. kendime sordum acaba bu hızla bu virajı alabilecek mi diye, viraja girerken önce fren yapıyor massanın arkasında kalınca ayağını frenden çekiyor. massanın aracına çarpmasa kesinlikle virajda dışarı taşardı.

  24. ha bu arada viraja girilirken de 1 araba kadar boşluk var zaten hatayı hamilton da aramanız için hiçbir sebep yok. hata beyin özürlü massada

  25. Evet gözümle izledim ya sen?
    Kazadan sonra her iki pilotta da ne sürüş kaldı ne de psikoloji kaldı.O kazadan sağlam çıkmış olsalardı bile birbirlerine tekrar yaklaşacaklarını sanmıyorum.

  26. ya massa bile kendiyle çelişiyor : Ondan sonra frenledim ve öndeydim, dönmeye başladıktan sonra iyi olarak ideal alandaydım, sol taraftan onun arkamda olduğunu görmedim. Arka tekerime temas etti. Lewis ya da değil orada hangi sürücü olsa aynısını yapardım. Tutunmanın iyi olduğu yerdeydim. Kim olsa orda geçiş yapmayı denerdi, benden sonra frene basacaktı ve hiçbirşey yapmayacak değildim. Fren yaptığında önündeydim ,arka tarafa temas etti. Bu yüzden onunla yapılacak bir şey yok, bir şeyler… O, bana temas etti. Aracıma çarpmış olarak onu yanımda görünce neyi yanlış yapıyorum dedim. Olduğu taraf kirliydi bu yüzden temiz tarafa kırdım, tutunmanın olduğu tarafa. Ondan sonra fren yaptım, dönmeye başladım ve arkamdaydı. Bu yüzden yaptığım hiçbir şey yanlış değildi"
    hani yaptıqın hiç bir şey yanlış deqildi hani sen ideal taraftaysan neden temiz tarafa kırasın hani hamilton un olduqu taraf kirliydi.3 kere gördüm demişsin yanımda olduqunu da fark ettim demişsin de neden viraja gelirken görmedin körebecilik mi oynuyoruz? neden böyle yapıyor bu massa ya bu kadar bencil bu kadar pis iğrenç bir pilot gelmedi gelemezde massada ki bu beyin özürlülüqü kimsede yoq bulunamaz imkansız

  27. Yani süspansiyonu ferrari bilerek kırdırdı diyosun.İkinci bir kapışma olmasına izin vermek istemediler.Olur mu olur.Deniz yanmaz demeyin.

  28. bir yarış pilotu böyle bir durumda yarış çizgisini geride olarak kaptırmışsa o virajı bırakması gerektiğini çok iyi bilir (anladık ki lewis hariç) . yanında olduğunu tahmin etmeli demişsin de lewisin yapması gerekeni görememişsin .

  29. kazadan sonra Hamilton Massa'ya yaklaşıyordu.
    Adrenalinim tam zirve yapacaktı.
    Ama Ferrari olacakları önceden tahmin etti ve buna mani oldu.

    Lewis.

  30. Yusuf  Hitay avatarı

    "Belki onun için öyle. Çünkü tüm kazalarda benim aracıma temas ediyor. Bu yüzden yaptığım hiçbir şey yanlış değildi"

    ohoo buradan sonrasını okumaya bile gerek yok. massa kafan güzelmiş güle güle kullan.

  31. şuçlu belli massa cezasınıda çekit bazı arkadaşlar hala massayı temize çıkarmaya çalışıyolar henüz daha podyum yüzü dahi görmemiş bir pilot

  32. Hamilton'ı eleştirmeyi bıraksan da Ferrari'yi düşünsen arkadaş. Yılsonu fatura çıkartacaklar Massa'ya. '2gün ardarda süspansiyon kıran tek kişi biraz kendine bakar.

  33. Bu işi düşmanlığa çeviren sensin Massa. Dünkü hareketin tamamen bir inat sonucuydu. Bence Onun orada olduğunu biliyordun belki bir mesaj vermeye çalıştın ama çoğu zaman olduğu gibi eline yüzüne bulaştırdın. Bu röportajdaki tavrın çok yanlış. Lewis Hamilton ile ilgili bu zamana kadar söylediklerinin çoğunda haklıydın ama burada bariz şekilde hatalısın. Tifosilerin gözünden zaten düştün. Domenicali ve Montezemelo'da artık seni bitirilmesi gereken bir sözleşme olarak görüyor. Sadece Ferrari kariyerinin değil F1 Kariyerininde sonuna yaklaşıyorsun Felipe

  34. Sinan Özer avatarı

    Hamilton'un daha önce milleti biçmelerine say tamam ?

  35. yarış esnasında aynalara bakarak gidiyosan ve arkandaki adamın yanında olduğunu TAHMİN ediyosan yarış çizzgisinden dönemezsin kardeşim kural budur. Aynana bakmayıp çarpıyosun bir de görmedim diyip şuçu kabullenmiyosun.

  36. ahleksiz massa bari dürüst ol. bile bile üzerine kırdım. hamiltonun beni geçmesini kendime yediremiyorum de. ne bilim bana önceki yarışlarda çarptı.intikam almak istedim de. 2008 de şampiyonluğu elimden aldı. bu yada vb. nedenlerden kılım ona kinim var de:):) yaww kaza klibinde yok ama kazadan hemen önce deli gibi aynaları kontrol ediyodun. nasıl oluyoda yanındaki aracı göremiyorsun. viraja nerdeyse beraber giriyorsunuz. araçlar yan yana nerdeyse.körmüsün. yada o şekilde viraja girince kaza olacağını düşünemeyacak kadar acemi bir pilotmusun massa. o koltuk ben ne kadar rakibiniz olsamda sana yakışmıyor. yarışlarda senin tek rakibin var oda hamilton. sen onu geçte 21.nci ol bu sana yeter senin düşüncen bu.başladığım gibi bitireyim massa.ahleksizlik yapma, dürüst ol…

  37. kendinle çelişmişsin biraz sanki . lewis bence de o virajı tek başına bile olsa dönemeyecekti o çizgiyle ve bu yüzden aslında lewis massaya vurdu .

  38. aynen button ın melbörnde yaptığı gibi değil mi ? ben de bunu anlatmaya çalışıyorum . orası o atağın yeri değildi . ceza alacak olan eğer alacaksa lewis olmalıydı . kaç yarıştır görüyoruz kaçınılacak temas diye . lewis hem yarış çizgisinin dışından saçma bi yerden hem de geriden gelip mahvetti massayı .

  39. massa virajı niye geniş alsın yarış çizgisini önde olarak kapmışken ? bütün pilotlar dedi tozlu tarafta tutuş falan yok . lewis bodoslama daldı içerden resmen . o çizgiden o virajı dönmesi imkansızdı zaten . direk massaya girdi . ceza tamamen saçmalık , lewis in alması gerekiyodu yine . button vs massa 2011 melbourne hatırlarsınız aynı şey yaşandı ama kaza olmadı neden acaba ????! massa çok haklı . lewis saçmalamaya devam ediyor ..

  40. McLarenForever  avatarı
    McLarenForever

    massa istediği kadar konuşsun, solunda atak yapan, aracını sokmuş biri var sen ona alan bırakmak zorundasın!! ceza haklıdır. bunu bari savunmaya çalışmasa. birkerede hatalı benim diyebilecekmi merak ediyorum. shumi, villeneuve ün üstüne kırdığında aldığı cezayı biliyorsunuz, massa bunu defalarca yaptı hala geçiştiriliyor. zaten biraz daha konuşursa peygamber filan sanacaz kendisini.

  41. massa virajı biraz daha geniş almış olsa bunları konuşuyo olmazdık bence. kendine göre massa da haklı ideal çizgide viraja giriyordu fakat eğer arkanızda bi pilot olduğunu özellikle de hamiltonın olduğunu biliyorsanız aynaları kontrol ederek ve ona göre boşluk bırakarak viraja girmekte fayda var. sonuç olarak ben de bunun bi yarış kazası olduğunu ve massanın da savunma psikolojisiyle kazanın suçunu hamiltonun üzerine attığını düşünüyorum.

  42. Massa olayı her anlatışında "neden bahsediyor acaba?" diye videoyu tekrardan izliyorum.

    Kendisinin haklı olduğu noktalar da yok değil:
    1- Massa yol tutuşu daha yüksek olan tarafta.
    2- Massa daha geç fren yapıyor ve Hamilton'u geride bırakıyor.
    3- Kazada Massa'nın sol arka tekeri Hamilton'un sağ ön tekerine çarpıyor.

    Ancak yine de fark arkada bırakmaya yetecek derecede değil ve Massa yanındaki pilota vurmuş oldu.

    Eğer kaza olmasa Hamilton virajı dönebilecek miydi merak ediyorum. Kirli tarafta yaptığı fren çok geç çünkü.

  43. MaYKiL Schumacher avatarı
    MaYKiL Schumacher

    Massa-lewis kazasını defalarca tekrar tekrar izledim,
    gerek karşı cepheden çekilmiş görüntülerden ki Rowan Atkinson'un o alışılagelmiş kendine has mimikleri,hareketleri yüzümde tebessüm bıraktıran videodan,
    gerekse lewis'in aracının onboard kamerasından izlediğim görüntülerden sonra şu kanıya vardım,
    BÖYLE CEZA OLMAZ
    tipik bir yarış kazasıdır,
    en azından 2 tarafında kendine göre haklı sebepleri vardır,
    burada ceza olmasaydı daha böyle göze,kulağa ne bileyim mantığımıza hitap edebilirdi.

  44. Schumacher- avatarı

    Normal yarış kazası işte

  45. massaya fazla yükleniyorlar buradaki kaza için. kazadan hemen önce hamilton kirli tarafta olduğu için massaya göre daha erken fren yapıyor. massa ise ideal çizgide olduğu için geç fren yapıyor ve hamiltondan kurtuluyor. hamilton o bölüme kadar içeriye tam anlamıyla dalmadıysa biraz daha fren yaparak kazayı engelleyebilirdi. cezalık bir durum yok burada bana göre.

  46. kardeş Toro Rosso azami olarak bu hafta çok hızlıydı atak yapamamak felan değilde drs ye rağmen yakalamakta oldukça zorlandı hani bari bunu çarpıtmasan

  47. Massanın ömründen bu sene 1 değil bir kaç yaş gitmiştir sabır taşı olsa çatlar insan.

  48. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Cuma günü massa için işler yolundaydı.Ama cumartesi ve pazar kabus oldu.
    Massa hamiltonun oradan dalacağını tahmin edemedi.Hamilton da massanın o saatten sonra kapanacağını tahmin edemedi.Yani ikisi de aralarında daha önceden yaşanmış olaylara bakarak riskli hareketlerden kaçınabileceklerini düşünmüşlerdir.Hem massa hem de hamilton birbirlerinden böyle bir hareket beklemiyorlardı.Çünkü birbirlerine karşı geçmişte yaşadıkları kazalardan ders çıkarmış olduklarını düşünmüş olabilirler.Bu olay hamiltonu da etkilemiş ve sonrasında toro rossoyu bile 5-6 tur boyunca 2 drs ye rağmen geçememişti.Massa zaten o moralle out olacaktı ve oldu da.
    Şimdi diğer pilotlar hamiltona karşı nasıl bir tavır sergileyecekler acaba.
    Ya, belalı pilot geliyor diyerek yolu boşaltıp kaçacaklar ya da nasılsa sabıkalı bana temas edemez hakemlerin yanına çıkamaz diyerek istedikleri gibi savunma ya da atak yapabileceklerdir.

    Alonso bu konularda daha dikkatlidir.Korede muhtemel iki adet kazayı dikkatiyle önlemiştir.Bugün hindistanda ise 35. turda renoya düzlükte tur bindirirken dahi 2 kere aynasını kontrol ettiğini gördüm.

  49. alonsoberker avatarı

    Olabilir pilot gözü farklı çünkü aynı şey japonyada da olmuştu hamilton orda görmediğini söylemişti buda biraz öle

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir