Alonso: "Vettel Daha Hızlı Araca Sahip; Ben Daha İyi Takıma Sahibim"

yazar:

kategori:

Yarışın ardından konuşan Alonso, şu an için araçlarını en hızlı araç haline getirme şanslarının olmadığını ancak buna rağmen en iyi takıma sahip olduğu için mutlu ve umutlu olduğunu söyledi.

Alonso “Tekrar ediyorum, onlar daha hızlı araca sahipler, biz ise daha iyi takıma sahibiz. Herkes elindeki silahlarla savaşır. Aracımızı şu an için sihirli ellerle en hızlı araç haline çeviremeyiz ancak takımımızın mükemmelliği ile onlara saldıracağız.”

“Yarış içerisinde beklenmedik olaylar oldu ve iki güvenlik aracı periyodu bizim için tam zamanında gelmedi ancak bu tür şeyler bizim kontrolümüzün dışında.”

“Şimdi Austin’e gidiyoruz, herkes için yeni bir pist olacak. Simülatörde neye benzediğini gördük ancak pist farklı oluyor. Orada iyi sonuç almayı ve Amerika gibi önemli bir ülkede iyi bir gösteri yapmayı umuyoruz.”

“Bu akşam uykuya dalarken bardağın yarım boş olan tarafını değil, dolu olan tarafını göreceğim. Başardıklarımızdan, mekanikerlerin pist üstündeki çalışmasındani mühendislerin araca yaptıkları ince ayarlardan gurur duymalıyız.”

“Baştan sona mücadele ettim: önce Maldonado ile, ardından Jenson ile ve sonunda Kimi’yi yakalamaya çalıştım. Tek bir tur bile rahatlamadım. Sezonun en iyi yarışı mıydı? O henüz gelmedi…” dedi.

Ferrari’nin güncellemelerini değerlendiren Alonso “Yardımcı oldular çünkü bize pist üstünde performans kazandırması için getirdik ancak daha öndekiler ile fark var. Siz bir kaç salise getirdiğinizde rakipleriniz de getiriyorlar ve yine aynı durumda oluyorsunuz. Bu yüzden Maranello’da gece gündüz yeni parçalar için çalışmalıyız.” dedi.


Yorumlar

“Alonso: "Vettel Daha Hızlı Araca Sahip; Ben Daha İyi Takıma Sahibim"” için 133 yanıt

  1. UMvh8O These loans are a boon at could get the instant amount to the borrowers after doing the verification of the fundamental information of the applicants. , <a ****="http://canvas2.com">instant payday loans</a>, instant payday loans, http://canvas2.com instant payday loans, 073, <a ****="http://ev-soft.com">short term loans</a>, short term loans, http://ev-soft.com short term loans, 5259,

  2. brezilyada 1.ci olmakmı??şunu kafanıza sokun REDBUL 4 yıldır,ferrariye brezilyada abudabidekinden daha fazla fark koymuş.hem sıralamada hem yarışta..REDBUL a en uygun pist brezilya..ne alaka yaaaaaaaaa.
    ya ferrari politika yapıyor yarışlardan insanların kopmasını istemiyor.brezilya bize uygun falan…hadi ordan…formula da öle ne paralar dönüyor burada.ayrıca brezilyada mclarende hızlı hep 3-4 olmuşlar..yani herşey normal olsa ve Lotus-kimi ve gro nunda alonsodan kötü performans sağlasa yine 5.ci başlayacak alonso yarışa..bilgi sahibi olmadan fikir sahibisiniz..vettel şanssızlık yaşamadan asla şamp olamaz ferrari..

  3. kadının kafası 🙂

  4. resimdeki anormalligi farkedenler :D: 😀

  5. heikki 1088 avatarı

    Haha. Olmamış…

  6. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Tamam kardeşim. Aynı duruma Alonso düşse o da kesinlikle pite alınmazdı.

    Tamam .

  7. bence senin benle konuşmana bir lüzum olamaz zaten, öncelikle saçma sapan şeyler söylüyorsun, herkes pite girdi Massayı pite girmediler derken baştan çuvallayan sensin, tüm önermeni, fikrini bağladın şey yanlış bir kere… ardından massa yol vermedi diyecek kadar kör duruma gelmiş bir durumda olduğumu düşünüyorsun, yarışı izlerken yeterince dikkatli olmadığın gibi yorumları okurkende öylesin sanırsam, ben Massa'nın Alonso'ya yol verdiğini açıkça belirttim zaten, sadece başka yol verenler ile bir kıyaslama yaptım… diğer saçmalık ise, Vettel geçince massa'yı pite aldılar demen, burada film şeridi kopuyor, bunu başka ortamlarda söyleme tamam mı? hani burası zaten bu seviyede, başka yerlerde başka uzuvlarıyla gülerler… Adam 360 derece spin atıyor, lastiklerinin dumanından pist görünmez hale geliyor, ama sana göre adamı Vettel geçti diye pite alıyorlar? lastikleri mahvoldu diye değil ? inanılmazsın gerçekten

    Kimi'nin galibiyetinden sonra fazla kaçırdın kutlamayı sanırsam… bu arada tebrikler galibiyet için, girmiyordum siteye özellikle kutlama fırsatı olmadı buralardaki kimi taraftarlarını…

  8. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Zaten spin atmasaydı plan oydu. Asıl amaç Vettel'e zorluk çıkarmakti zaten ben de onu söyledim ama anlamamışsın dediğimi.

  9. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    McLaren'in sıkıntısı farklı. Burada kıyas edilecek takım McLaren değil.

    Red Bull kazanıyor, çünkü Mark Webber test pilotu olarak kullanılmıyor.

    Ayrıca Webber zaman zaman yarış kazanabiliyor. Takıma yüksek puanlar getiriyor.

    Massa?

    Ama hala Ferrari'de yarışıyor?

    Evet çok mantıklı.

    2009'da elbette alamazdılar. Otomobil çok kötüydü.

    Kıyasladığın şeyler gerçekten saçma.

  10. güvenlik aracı girdi arkadaşım 2. kez, güvenlik aracı girince lastikler korunabiliyor… adamlar medyum olsaydı belki, 2. sc'nin girebileceğini düşünerek böyle bir plan yapabilirdi, bu bir…

    ikincisi ise takımlar bile o lastiklerin ne kadar gideceğini "tahmin" ediyorken, sen yarıştan sonra önüne tabloyu alıp ayaklarını uzatarak klavyenin başında "massa o lastiklerle 35 tur gidebilirdi" diyorsun… Kimi 24 tur yapmış medium lastikleri ile Alonso'dan baskı yedi, hemde sezonun en iyi lastik kullanan araçlarından biri ile… evet Massa 35 tur o lastiklerle gidebilirdi belki, ama bu seferde son 5 tur acayip performans kaybedecekti… Softlar ile o kadar fazla tur atmalarının sebebi de ilk giren SC… tabloya bakarsan softlar ile mediumlardan fazla tur atanlar var, SC girdiğinde lastikleri korudukları için SC çıktıktan sonra kullanabildikleri kadar kullandılar lastikleri… ilk sc girmese bu yarışta genel olarak 2 pit stop yapılması muhtemeldi bence, en azından çoğu takım teki seçmezdi…

    bir de şey var, Massa Webber'e niye zaman kaybettirsinki? Webber Alonso'nun rakibi değil şampiyonada, senin söyleminle Webber'e geçit verse, son kalan lastikleriyle Vettel'e savunma yapsa daha iyi değil mi? yoksa sizinki sadece komplo teorisinden mi ibaret? Her şeyi biliyorsunuz valla bunuda bilin, önümüzdeki yarışta, lütfen yarıştan sonra monitöre bakarak değil, yarıştan önce Massa'nın lastikler ile kaç tur gideceğini tahmin et, belki de F1'in yeni Ross Brawn'ı sensin, bizim haberimiz yok

  11. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Zaten "Massa yol vermedi" diyecek kadar kör duruma gelmiş bir durumdaysan konuşmamıza lüzum yok. Her şey ortada. Lastikleri biten, yol tutuşu tamamen kaybeden adam benim bildiğim pite alınır. Daha fazla zaman kaybetmesin diye. Alonso olsa o kadar pistte tutulmazdı. Zaten olaydan sonra hemen pite alınmadı mı? Pistte kalmamız lazım diyen Ferrari hemen pite aldı Massa'yı. Vettel geçtikten sonra.

    Hikayenin sonu .

  12. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Kendin yazmışsın. Massa softlarla 26, mediumlarla 29 tur atmış. Sence bu normal mi? Benim bildiğim mediumlar daha fazla dayanmıyor muydu? LASTİKLERİ BİTEN, ÖNDEKİLERDEN TUR BAŞINA 1-2 SANİYE YAVAŞ GİDEN bir pilot pite alınmaz mı? Yarış sonunda daha hafif depoyla daha sert olan lastikleri dayandırmak imkansız mıydı?

  13. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Massa sert lastiklerle 35 tur gidebilirdi.

  14. gerçekten bir sıkıntı olduğunu düşünerek tekrardan açıklama gereksinimi duydum, başa dönelim 55 tur yarış Massa 26 tur soft, 29 tur mediumlar ile turlamış. Lastikleri aşındığı 20. turlarda pite girseydi, 20 tur soft 35 tur mediumlar ile gidecekti… ki muhtemelen gidemeyecekti ve Kanada Gp'sinin son anlarında Alonso'nun başına gelen tur başına 4-5 saniye yavaşlama olayı Massa'nın da başına gelebilirdi… takımda, softlar ile zaman kaybetseler bile, 2 pit yerine tek pit aralığına girmek için olabildiğince pistte kalmaya çalıştılar, ve eğer Massa o spini atmasa muhtemelen 27, 28 yada 29. turda pite girecekti, 26 da bile değil…

    Alonso'nun 2. SC sonrası kimi'den yavaş kaldığını gördük değil mi? Alonso basın toplantısında o anlarda lastikleri koruduğunu, 5-6 tur sonra lastiklerin yarış sonuna kadar dayanabileceğini anladıklarında da tam gaz gittiğini söyledi… SC sonrası gazlayan Kimi'nin ise lastikleri son turlarda sıkıntı çıkartmaya başlamıştı… tam ters zamanlarda lastikleri kullandılar, ikisi de sc sonrası tam gaz gitseydi, belki de zaten eritilecek bir fark olmayacaktı, ama bu sefer Alonso'nunda lastikleri bitecekti, değişen pek bir şey olmayacaktı…

    Sezonun başından beri aynı olayı yaşıyoruz, hatta neredeyse 2 sezondur, kaç kere lastikleri biten araçlar sırf pit stop aralığında kalmak için pistte bitik lastikleri ile bir kaç tur daha attılar… ama olay Massa olunca herkes hassaslaşıyor, Red Bull'u durdurmak için piyon olarak kullanılacakmış, hayır yapabilse gam yemeyeceğim 🙂 En çok güldüğüm olay ise Alonso'nun massa'nın omuzlarına basarak yükselmesi hikayesi… Massa son 3 senede Toro Rossoların Vettel'e verdiği kadar yol vermedi Alonso'ya…

  15. Vettel pite girmedi mi güzel kardeşim ?

  16. Vettel pite girmedi mi güzel kardeşim ?

  17. Mclaren senelerdir hızlı bir araç ve eşit pilotlarla takımlar şampiyonluğunu alamıyor… Ferrari'nin takımlar şampiyonluğunu alamamasının tek sebebi tek pilota odaklanmaları mı? Red Bull'da genelde Vettel'e odaklanıyor, ama şampiyonluğu kaptırmıyorlar… 2007 ve 2008'de Ferrari Massa ve Kimi ile birlikteyken araç oldukça hızlıydı, 2009'da da alaydılar şampiyonluğu 🙂

  18. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Yok artık. Orada yarış bitiyordu ve pit yapmak için artık çok geçti. Cevabın bu mu yani? Sence kıyasladığın şeyin koşulları ve pozisyonu aynı mı? Benim dediğim olayda daha ilk pitler bile yapılmamıştı.

  19. Kanada GP son turlar sana cevabı veriyor olmalı

  20. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Ayrıca yanlışın var. Ferrari o zamanlar evet dediğin gibiydi. Ama şimdi?

    Madem takımlar şampiyonluğunu da istiyorlar, Massa nasıl olur da hala takımda kalır?

    Raikkonen'i yollayan takım Massa'yı yollayamıyor. Neden?

    Çünkü biliyorlar. 2006 Çin'i. 2007 sezonunu. Çok iyi biliyorlar.

  21. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    O kısmını yanlış yazdım evet zaten yazarken emin olamadım ama herneyse zaten Massa'nın lastikleri bitmişti. Alonso olsaydı pistte tutulur muydu bana sadece ve sadece bunun cevabını ver.

  22. uzun süredir yazmıyordum, artık dayanamadım, en azından buna, Massa'yı pistte tutmalarının sebebi Alonso'ya yarar sağlamak mıydı gerçekten? alttaki listeye bak bakalım, herkesinkini koymadım, ama hiçte senin dediğin gibi herkes ilk pitstoplarını tamamlamış gibi gözükmüyor, hatta takım arkadaşı bile daha girmemiş pite… olay çok basit, tek pitle yarışı tamamlamak için o lastiklerle gidebildiği kadar gitmesi gerekiyordu… Red Bulları tutsa arkasında fena olmayabilirdi tabi…

    bu arada Ferrari bu mantaliteyi(bir pilotunu 1. pilot yapmak, yada diğerinin şampiyonluk şansı olmayınca şampiyonluk şansı olanı desteklemek) kullanarak 2000-2004 arası şampiyonluklar almadı mı?

    her neyse, pek kimsenin farketmediğini yanlış farkettiğin için seni tebrik ediyorum…

    Abu Dabi GP 2012 Lastik Stratejileri

    Lewis Hamilton Soft (19)
    Mark Webber Soft (30) Medium (7)
    Pastor Maldonado Soft (29) Medium (26)
    Kimi Raikkonen Soft (31) Medium (24)
    Jenson Button Soft (29) Medium (26)
    Fernando Alonso Soft (28) Medium (27)
    Nico Rosberg Soft (1) Medium (6)
    Felipe Massa Soft (26) Medium (29)
    Romain Grosjean Soft (1) Medium (8) Soft (28)
    Nico Hulkenberg Soft
    Sergio Perez Soft (30) Medium (8) Medium (17)
    Paul di Resta Soft (1) Medium (8) Medium (30) Soft (16)
    Michael Schumacher Medium (27) Soft (14) Soft (14)
    Bruno Senna Medium (32) Soft (23)
    Kamui Kobayashi Soft (25) Medium (30)
    Daniel Ricciardo Soft (26) Medium (12) Soft (17)
    Jean-Eric Vergne Soft (9) Medium (24) Soft (22)
    Heikki Kovalainen Soft (28) Medium (27)
    Charles Pic Soft (26) Medium (15)
    Vitaly Petrov Soft (27) Medium (28)
    Timo Glock Soft (27) Medium (28)
    Pedro de la Rosa Soft (28) Medium (27)
    Narain Karthikeyan Soft (7)
    Sebastian Vettel Medium (13) Soft (24) Soft (18)

  23. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Yarışta bir şey oldu, pek kimse fark etmedi.

    Massa bir ara Webber ve Vettel'in önündeydi. Webber çok yakındı Vettel de yaklaşıyordu.

    Massa'ya "Pistte bu lastiklerle kalmamız lazım pistte kalmaya devam etmeliyiz" tarzında bir mesaj gitti.

    Tercümesi: "'2 Red Bull'u tut. Gerekirse Webber'e geçildikten sonra Vettel'e çok sert savunma yap. Senin yarışın artık hiç önemli değil, sen görevini yap, zaten bunun için takımda kaldın."

    Herkes pitlerini tamamlamış, yeni lastiklerle giderken, Massa pistte tutuldu.

    Nihayetinde Webber'le mücadelesinde tüm plan ellerinde patladı.

    Yarışı izlerken planı anlamıştım ama ellerinde patlayınca çok hoşuma gitti.

    Massa ve Raikkonen ikilisi çok iyiydi. 2 sezon üst üste takımlar şampiyonluğu gelmişti.

    Alonso Ferrari'de olduğu sürece, Ferrari takımlar şampiyonluğunu unutsun.

  24. sn öle anlarsan bn sna daha neyi anlatayım, her türlü ayara rağmen düzlükte yavaştı diorum..artı olarak 3. sektörde de ikisinden gerideydi diorum hala düzlük hızına takılıosun, ne diim..

  25. hasan ünler avatarı

    şampiyon olmuşlar ama adam olamamışlar kimi takıma alonso rakibine saygısızlık yapmış

  26. her sene bi esneklik olayında adları çıkıyor 🙂

  27. Red Bull yine neler çeviriyorsun sen 😀

  28. hasan ünler avatarı

    alonso yürü git 😀

  29. koçum bee açıklamaya bak helal len aslanım benim.şampiyon olamasan da canın sağolsun.ama olsan süper olur :-))

    bu arada bu kadar çok kimicinin ne işi var bu haberde anlam veremedim.tamam yorum yapın da niye saldırıyorsunuz anlamadım.eleştirecekseniz seviyeli eleştirin saygısızlık yapmayın.tabelacının(kocaman drs tabelasını ezdi kör acemi) tuzu biberi olmayın

  30. hadi canım.brezilyada önde giden massa dışarı çıkıp girecek kimi de geçecek.bırak bu işleri kimi yaklaşamadı massaya bile.ama ferrari ayarı verdi kimiyi şampiyon yaptı.sen iyi izle olur mu

  31. Team Sauber C31 (Duhan Peker) avatarı
    Team Sauber C31 (Duhan Peker)

    Massa'nın neredeyse hep Alonso'ya yol vermesi de takım ruhuna giriyor mu?

  32. Vettel'in kötü bir pilot olduğunu söylemek aptallık olur.Ne kadar hızlı bir araca sahip olsan da sürüş çok önemlidir.Vettel hakikaten hatasız ve istikrarlı sürüş gerçekleştiriyor.Alonso ise bu sene aracı belki de % 130 performansta kullandı.Yarışlardan sonra görüldüğü üzere en çok yorulan pilot alonsodur.Ayrıca bu sene ferrari bazı taktik hataları ile fernandoya baya puan kaybettirdi.Örnek :Kanada Gp.

  33. Bu yoruma ben de katılıyorum.lakin bunu anlamak için sezonun tümüne birden bakmak gerekir.

  34. Snowmann Mrt avatarı

    Yol verdirtip? Önce yarışı düzgün izle sonra yorum yap.

  35. benim bildiğim zenginin malı züğürtün çenesini yorarmış.ama f1 e uyan ise şampiyonun başarısı çenesizin çenesini yorarmış.

  36. f1 de kadrolar degisir durur.. 2007 de takim patronu jean todt tu rainin yaris muhendisi chris dyer di bu adamlar schumi ile birlikte ferrariye en iyi donemlerini yasattilar.. 2007 de teknik kadroda kilit isimlerden bi brawn yoktu o da biraz kafami dinlemek istiyorum demisti… bu adamlar ferrari yi dream team yapmisti ama su an ferrari nin yalnizca adi var…

  37. resimdeki enzo ferrariye ne kadar benziyor.ayrıca sağındaki top sakallıda kardeş alonso galiba. bir ara bu görüntü ekrana geldiğinde vamos demesi aynıydı.

    http://i46.fastpic.ru/big/2012/1105/8e/a14a018e73dc430ff532a9a249becd8e.jpg

  38. Abdurrahman Turan avatarı
    Abdurrahman Turan

    Senin pilot kapalı parkta orada bekleşen lotus mekanikerlerini bile sallamadı.Vatandaşı heikki koşarak geldi onu da sallamadı.saygısızca değil mi.nefret etmek gerekmezmi.çirkefçe bir davranış değil mi.

  39. Abdurrahman Turan avatarı
    Abdurrahman Turan

    pilotun şans eseri bir yarış kazanmış sen sevineceğine çirkeflik yapıyorsun.Bu ne şiddet kendine gel.

  40. Abdurrahman Turan avatarı
    Abdurrahman Turan

    senin pilot da ahmaklar takımı dediğin takımda ilk ve son şampiyonluğu aldı.2007 yi unuttun mu.diğer pilotu kendi evinde yol verdirtip senin pilotu şampiyon yaptılar.şimdi çamur atıyorsun.

  41. DreamOfWinD  avatarı

    Adamın masaya şapkayı bırakışı bile olay oldu. Podyumda küfür eden terbiyesizde Alonsoydu zaten.

  42. aynen kardeşim bütün yazdıklarına katılıyorum.özelliklede o sapkalara bakarken sanki cöpe atarmıs gibi masaya atması çok saygısızca hareketti sonucta o sapkayı vettel takacak ve başkalarının esyarını fırlatıp atamassın.alonsoyu gercekten sevmiyorum hatta nefret ediyorum bu cifkef davranışlarından dolayı

  43. burak evmez avatarı

    bence artık gereksiz yorum yapma araç hızlıymış tabi hızlı red bull ve mclaren kadar olamasa da williamstan hızlı

  44. 0.8 saniye insan çabasıyla kapanıcak bi fark değil

  45. toro tororossolarda haklısın ama webber de yol vermek zorunda vettele.massaya uygulananlar weberede uygulanacak

  46. Tek pilotun çabasıyla yürüyen bir takımda RUH olmaz. Takım RUHU herkes üzerine düşeni yaptığı sürece vardır.

  47. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    İyi takım olmak için iyi araç gerekmez, RUH gerekir.

  48. ferrariciler hep aynı türkü hep aynı şarkı züğürt tesellisi bu olsa gerek

  49. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Dostum, Alonso haberine damlayan ya RBR cidir ya Mclarenci. İstisnalar hariç. Hiç bir Alonso'cu hatta Vettelci bile vettel haberinin altına yorum yapmaz..

    Sitede çok var örnek. Çok geriye gitme geçtiğimiz hafta ki Vettel haberindeki Vettel taraftarı yorumlarını say, birde gel Alonso haberindeki Vettel taraftarının yorumunu say. Hepside aşalayacı yorumlar. Bak bu haberde Alonso haberi mesela.

    Sorun şu ki siz sadece kazanan pilotu tutyorsunuz. Bana şimdi ben 2007 de Vetteli tutuyordum deme hiç. Biz Alonsoyu her zaman tuttuk, tutarız. O bizim gönlümüzün şampiyonu.

    Altında kazancak araç yoksa kazanamaz hiç kimse, araç varsa kazanır Vettel bile. Bak ne güzel oldu 🙂

    7 kez Şampiyon, efsane Schumi ne yapabildi Mercedes ile, hadi bir söyle bakalım. Hadi şamp olamadı, 3 senede en az 3-5 kere podyumda mı yapamazdı. Bu kadarmı yeteneksiz Schumi. İşte sizin dediğiniz tam da bu.

    Soruma da cevap vermemişin. Değişseler dedim araçları, yinede Vettel alır başını gidermi ?

    2010 yılında 76 tur aynı lastikle giderek DRS yardımı da olmadan pit yolundan başlayıp 6. bitirmek, Abu Dabi gibi bir pistte, DRS artı bir çok yardımcı etken ile 3. olmaktan daha değerli benim için, sorduğun bu ise. O yarışı da zaten Webber kazanmıştı :))

    Birde son olarak ekleyim. Abu dabi Cadde pisti değildir.

    Cadde pisti demek, sadece yarış hafta sonu için hazırlanıp, yarış bitince trafiğe açılan pist demektir. Ayrıca cadde pistinde tarfikten alışık olduğumuz şeritlerde bulunur çizgisel olarak.

    Bir 11 yıl daha izle sen, sonra bir daha tartışalım. 😉

  50. aracımız yavaş demeyin ferrariciler 6.dan 2nci oldu hala aynı nakarat araç yavaş.

  51. EFSANE_SUMI_AYRTON ... avatarı
    EFSANE_SUMI_AYRTON …

    Bak ben orda ne yazmışım yaklaşık olarak 0.8 sn demişim bu pistlerin karakterist özelliğine göre her yarış değişiyor,burda vurgulanan bu kadar yavaş araçla alonso'nun mükemmel işler yapması ve şampiyonluğu sonuna kadar hak etmesi,yazılanı anlamayıp,içinden bir cümleye takılıp başka yerlerden alıp illa saçma sapan muhalefet olmaya çalışıyorsunuz..
    Bak bakalım Ferrari ne kadar yavaşmış burda!!!!!
    1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m40.630s

    7. Fernando Alonso Ferrari 1m41.582s + 0.952

  52. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    massathebest eleştirilerin çok sert ama aynı anda dayanıksız ve koskoca yalanlardan oluşmaktadır.Belki de eleştirilerinin bu denli sert görünmesi , içinde yalan barındırdığı içindir.

    massa'nın yaptıkları yetmemiş olacak ki

    Söyler misin massa dün ne yaptı.Bişeyler yapması gereken zamanda ne yaptı söyler misin.Birkaç saniye arkasında vettel varken aptalca bir uğraş sonucu spin attı.Vettel gerilerden başlamış ve tam da massadan savunma yapması beklenirken adamın yaptığı hataya bak.Webber gibi bir takozla münasebete giriyor.Eğer massa orada spin atmasa ve arkasındaki vettele 2 tur savunma yapsa vettel pitten o kasap grubun önünde çıkamayacaktı.Vettel önünden massa çekilince rahat ve temiz turlar attı ve sonrasında pite girip kasap grubunun hemen önünde döndü.Tam o esnada gruba ne olduğunu hepimiz gördük.Hepsi birbirine girdi.Vettel de onların içinde olacak ve büyük ihtimalle o kasapların arasında out olacaktı.Ama sağolsun massa vettele birkaç saniye hediye edince vettelde o gruptan kılpayı kurtulmuş oldu.
    Bu mu yardım.Bu mu omuz vermek.Vetteli podyuma çıkaran şahıs massadır.

    her yarış takım arkadaşına köstek olmak için yırtınan webber, kankilik bağlarından mütevellit sana çalışıyor.

    Unutma ki bu sezon ve geçen sezon pitte veya pistte Alonsoyu en fazla geçen adam webberdir.Spadaki ölümüne geçişi veya ingilteredeki son 3 tur kala geçip zaferi elinden alması en hafızada kalanlardır.O yarışlarda kankilik bağı yokmuydu.
    Kubica da kankisi ama pistte kankilik olmuyor.2010 silverstoneda kubicanın ne yaptığını gördük.

  53. Yine Alonso haberi ve yine şenlik.Yine ipini koparan gelmiş yorum yazmış.Yazık gerçekten sitenin hali içler acısı.Eskilerden yorum yazan 1-2 tane kişi var-yok.Çoluk çocuk kaynıyor resmen.

  54. kusura baklma ama bu milleti alonsodan siz soğuttunuz her sebastian vettel haberine direk damladınız atıığınız iğneleyi yorumların haddi hesabı yok şimd aynı tarz yorumlar alonso haberlerinde olunca bu kez siz saldırı moduna geçtiniz

    toro rosso red bullun ikinci takımıdır elbette zorluk çıkarmamaları gerekir ta eskiden suberde ferrariye aynısını yapıyordu webberde vettelin şampiyon olması için elinden geleni yapmalı ayrıca kendisi koyu alonsocudur o yüzden takımın emirlerine hiç uymaz

    buttonun alonso düşmanı olduğunu hamiltonunda vettelden pek haz etmediğini de biliyoz ayrıca formula 1 i 11 senedir takip ederim kaç defa söyledim ama siz bi türlü anlamak istemiyosunuz tarafsız başladık sonrada vettelci olduk kimi ye sempatimiz vardı

    ayrıca bu sitedeki çoğu vettelci benim gibi uzun yıllardan beri formula 1 seyretmekte hatta yaşı 40 ın üstünde olan vettel fanlarıda mevcut yani bu işleri senin kadar iyi bilirim

    neden vetteli en çok alonso zorluyor bak bu yarışta lewis iyidi ama dayanıklılıktan gitti sene başında vettel valencia yı alcaktı daynıklılıktan gitti sene başındaki perez alonso olayını hiç katmıyorum 2010 da gene hep öndekilerin motor patladı alonso kazandı

    webber olayına gelelim evet jaugar ve williams dönemlerinde iyi değildi ama araç da kötüydü hayatında ilk defa iyi bi araçla yarışmaya başladı oda rbr ee tecrübede var ama vettel ona rağmen her sene webberi geçiyor

    alonso da aşırı tecrübe var normal bi şekilde sürüyor ve aracı finişe getiryor rakipleri genç ve hata yapıyolar alonsoda bunlardan çok iyi yararlanıyor ve öne çıkıyor

    bak alonso aylardır yarış kazanamıyor noldu yetneği mi köreldi sene başında şansı çok yanındaydı
    vettel bile düzlükte mc laren daha hızlıyken buttonu geçti ama alonso kimi ye atak bile yapamadı

    onboard larda ben vettelin alonsodan daha iyi olduğunu görüyorum açıkçası bizm yere basma kuvvetimiz iyi sizin motor düzlük hızı başka özellikleriniz

    ayrıca vettel pit yolundan başladı ve podyuma çıktı bana alonsonun her hangi bi cadde pistinde pit yolundan başlayıpta podyuma çıktığı bi yarış söylesene söyleyemezsin çünkü yokkk

  55. Eğer daha hızlı araca sahip değilsen daha iyi takıma sahip değilsin demektir.

  56. Ferrari tarihin en iyi takimi olabilir ancak suanda en iyi takim Red Bull be Fernando.Mekanikerinden strateji bolumune muhendislerine bas tasarimcisina herseyiyle bir takim RBR en basitinden siralama turlarindan sonra yaptiklari is bile takdire deger butun gece aracin ayarlarini degistirip gecis yapma sorunu olan araci gecis yapabilen bir canavara cevirdiler..Bu aciklamalarin farkli amaci var takimi motive etmek rakibe psikolojik savas verdirmek filan ama bunlar da gercekler 2007-2008 yillari sonrasi Ferrari en iyi takim degil hatta cogu zaman en iyi ikinci takim bile olamadi…

  57. sen onu bırak da Alonsonun nasıl pilot olduğunu,hızlı bir araç olup olmadığının analazini yapacak kadar kör değiliz
    Sen massa ile arasındaki farkı görüp görmeyecek kadar samimi misin onu söyle
    Eğer ferrarinin Alonsoyu kayırdığını düşünüyorsan, ve ona rağmen yeni sözleşme yapmak için süklüm püklüm olan massayı destekliyorsan,ve sende mevcut durumu içine sindiriyorsan söylicek lafım olmaz sana,

  58. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Ben daha evvelde yazdım Rambo kardeşim. ben Vettel düşmanı değilim. Ama Horner'a gıcığım sevmiyorum adamı zorlan değilya. Siz nasıl Alonso'yu sevmiyorsanız bende o herifi görünce şeytan görmüş gibi oluyorum.

    Onun dışında yarışı herkes seyretti. Evet TR ler yüzünden Vettel gitti DRs tabelasına çarptı ama, Marco paşa sağolsun Tr ye fırçayı kaymıştır hemen. Zamanında Algersuariye yaptıkları gibi. Adamlar resmen o ilk sektörün dar U virajında kenara çekildiler en dışa kadar açılarak.

    E Webber'e telsizden DON'T FIGHT HIM diyende Ferrari mühendisleri değildi herhalde, Webber dinlemeyincede hemen arkasından BOX BOX BOX şeklinde zoraki pite soktular adamı.

    Button hiç çaktırmasada Alonso'nun baş düşmanıdır. Reno'dan şutlandığından beri. Siz tabi yeni başladığınız için F1 izemeye pek bilmezsiniz bunları. O pozisyonda Lewis olsa asla vermezdi o sırayı, buna adım gibi eminim. Adam resmen al geç dedi. Lewis Alonso diyorsa, Button Vettel diyordur buna inan. Bir iki güne çıkar haberi.

    Vettel Alonso dan daha iyi daha kötü kısmına girmek doğru olmaz, neticede aynı araç ile yarışmıyorlar. Sen canı gönülden şu anki araçlar ila Vettel ile Alonso yu yer değiştirsek yine Vettel'in geçeceğine inanıyorsan mesele yok demektir.

    Sonra bu yarışta bir tek Alonso yok ki. Bir çok kendini ispatlamış pilot var. Ama 3 senedir RBR yi geçen takım veya pilot yok. Bir tek Alonso mu geçemiyor, aksine içlerinde her zaman zorlayanı Alonso. Sence bu normal mi. Eğer Vettel bu kadar büyük pilotsa, eskiden de bu işleri başarması gerekmiyormuydu. Yoksa herşey değişen kurallar yüzünden RBR nin öne çıkmasıylan mı oluştu bu durum. Webber jaguar yıllarından beri ne yapabilmişti 30 küsür yaşına ramen ?? Şimdi iyi kötü yarım sezonda olsa şampiyonluk mücadelesi verebiliyor. Webber mi iyi pilot, yoksa aracımı artık çok daha iyi ??

    İşte otoriteler de bu gibi şeyler ve daha fazlasıylan kıyaslama yapıyor ve sonuçta en iyi pilotun Alonso olduğuna kanaat getiriyorlar.

    Vettel düşmanlığı asla yok. adam çıkıp sürüyor. Bir çok kez söyledim. Ne diyebiliriz ki. Kendi hata yapsa bile, ama pit ekibi, ama aracın mekanik özellikleri hatasını telai edebilyor.

    Ferrari iyi diyorsunuz. Herhangi bir antremanda onboard kameradan seyret bakalım, Alonso ve Massa nasıl boğuşuyor aracı düz tutabilmek için viraj girişi ve çıkşlarında. Sonra birde RBR lere bak, adamlar nerdeyse tek elle kullanıcak aracı. Öyel bir yapışıyor araç yere.

    Neyse diyeceğim başka bişey yok.

  59. Dün podyumda yaptığı hareket de bu açıklamanın başlangıcıydı.Alonso takımı ateşlemek için herşeyi deniyor.Ama maalesef bir işe yaramayacak.Boşa kürek çekiyoruz.

  60. F_Alonso Diaz hayırdır hacııı noluyoz sen eskiden bu kadar çok iğneleyici yorum yapmazdın

    taraflı tarafsız ben de dahil sitedeki en beğenilen alonsocuların başında gelen biri olarak sen de böyle yorumlar yaparsan diğerleri ne yapsın

    ne zaman siteye girsem ha bire vettele ve red bulla çatıyosun yok rbr illegal miş yok alonso vetteli dövermiş yok horneri sevmezmişim

    FIA diye bi kurum var bütün testlerden geçiyoz illegal olsak f1 den atılırız horner çok başarılı bi adam o yüzden sen ve senin gibiler sevmez

    ayrıca vettelin pistte kartona çarpmasının pilotajla ne alakası var o onun aşırı hırsının sonucu

    Önce Vettel takım emri olmadan Webberi geçsin, Alonso ya daha çok var.

    İlk virajdan 2 araç yarış dışı, 2 toro rss. yol vermiş, resmen hemde, gerikalan arkadaki en yavaş 6 aracı da ekle, takım arkadaşına emir gelisin, emre uymayınca zoraki pite soksunlar, üstüne 2 tane SC ekle. Button'nu da Alo düşmanlığını. Orda Lewis olsaydı ???

    Vay anam ne büyük pilotmuş bu Vettel. Gerçekten tebrik etmek lazım podyuma çıktı diye.

    vettel takım emri olmadan webberi geçsin mi alonso almanya 2010 da takım emri ile massayı geçmedi mi vettel ne zaman takım emri ile webberi geçmiş yalan konuşma toro rosso bilerek yol vermişmiş la nerdeyse vettelin yarışını mahvediyolardı buttondaki alo düşmalığı bilerek yol verdi hadi yaa button bile dedi ben şaşırdım vettelin beni geçmesine vs vs açıçası sendeki bu vettel düşmanlığının tek bi açıklaması var vettel alonsodan daha iyi yoksa neden bu kadar kin kusasın

    konuya gelelim alonso en iyi takım bende en hızlı araç vettelde demiş

    kinayeli konuşmalar bunlar en hızlı araç vettel de doğrudur

    ama en iyi takımda vettelde neweyy horner …. vs vs
    dominik çok mu iyi wooooww dediler ama biz göremedik

    ayrıca aşağıda bazı arkadaşlar beni hafiften yanlış anlamış
    ben alonsoya kötü pilot yeteneksiz kabiliyetsiz felan demiyorum
    alonsoda iyi ama bi sebastian vettel kadar değil
    ikisinin arasında sadece 0.1 saniye var bana göre
    ama alonsoculara göre pilotları 0.5 saniye önde

  61. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Bir diğer mevzuda, sadece tv karşından izlediğimiz bir müsabaka için bile burda kişilere hakaret edercesine yorumlar yazan, pilotların o anki ruh hali ve pisokloji içinde neler söyleyebileceğini görmezden gelecek kadar ilginç insanlar olması.

    Yahu sizler burda ne hakaretler ne iftiralar atıyorsunuz ama pilota, yeri geliyor şurdaki şahsiyetlere bile de. Adam o ortamda en ufak bişey söyleyince mi zorunuza gidiyor. Önce kendinizi düzeltin siz, sonra millete akıl verirsiniz.

  62. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Birde bazıları, malubiyetten falan bahsetmiş, ne malubiyeti arkadaş, adam puan farkını 3 puanda olsa düşürmüş. Kalmış 10 puan. Bu ne demek bir hesaplayın bakalım.

    Önümüzdeki yarış Vettelin önünde bitirse, birezilya da da 1. olsa ki olabilecek bir şey o pistte, o zaman ne yazaksınız buraya onu merak ediyorum asıl.

    Ne çabuk şamp. ilan ettiniz kendinizi, elinizde patlamasa bari.

    Öte yandan ezelden beri Alo düşmanı olan bazı mclarenci geçinenlerde içlerindeki nefreti yavaştan kusmaya başlamış, RBR taraftarı bile olmuşlar haberleri yok.

  63. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Konuş aslanım konuş, en azından aklından ne geçiyorsa söylüyorsun. Deliriylar iyi oluyor. Onlar zannedyordu ki bu yarışı da kazanıp şampiyonluklarını falan ilan edecekler. Baktılar puan farkı kapandı, yavaştan etekler tutuşmaya başladı. Artık sen ne dersen de başlayacaklar saydırmaya. En iyi Vettel bile desen 2014 e yerini hazırlıyor diyecekler.

    Önce Vettel takım emri olmadan Webberi geçsin, Alonso ya daha çok var.

    İlk virajdan 2 araç yarış dışı, 2 toro rss. yol vermiş, resmen hemde, gerikalan arkadaki en yavaş 6 aracı da ekle, takım arkadaşına emir gelisin, emre uymayınca zoraki pite soksunlar, üstüne 2 tane SC ekle. Button'nu da Alo düşmanlığını. Orda Lewis olsaydı ???

    Vay anam ne büyük pilotmuş bu Vettel. Gerçekten tebrik etmek lazım podyuma çıktı diye.

    Adam durduğu yerde tabelaya çarpıyor yaw :))

  64. YALNIZ ADAM-tifosi avatarı
    YALNIZ ADAM-tifosi

    bu saatten sonra bırak bardağın dolu tarafını sürahiyi görsen de önemi yok….
    Bence o yarım bardak suyu içme zamanı.hepimize geçmiş olsun.şu rai bile yarış kazandı ya ne diyeyim hem de lotusla…

  65. İyi takım dediğin sağlam ve hızlı bir araba üretir.. en iyi kombinasyon Ferraride buna bakılırsa; azımsanmayacak bir hız var ve 0 problem!
    RBR ve Mclaren daha hızlılar fakat Mclaren zaten çok problemli, RBR'de güven vermiyor…

    Gelişimin çok zor olduğu ve bir noktaya gelmenin yıllar sürdüğü bir sporda 2 haftada karşı tarafta son noktada zorlarken 0.2-0.3 sn kazanmak için bu updateleri çok önceden planlamak ve belirli bir programa göre gitmek gerekir, RBR in adım adım gelip son 7 yarışta momentmu yakalaması gibi…

  66. FERRARİFANS avatarı

    ŞİMDİ ALONSO İÇİN SALLAMA ZAMANI…ULAN ADAM LOTUSLA YARIŞ KAZANIYOR SEN HALEN DIR DIR EDİYOSUN. DİKKATİNİ ÇEKERİM 2 KEZ GÜVENLİK ARACI GİRDİ VE RAİKKONENLE OLAN 7-8 SANİYELİK FARKI SIFIRLADI.KALKMIŞ Bİ DE AHKAM KESİYO.YOK EN HIZLI ARAÇ VETTELDEYMİŞ YOK PİLOTAJI YOKMUŞ.O ZAMAN ADAMA DERLER Kİ SEN ŞAMPİYON OLMADIN 2005-2006 DA RENAULT OLDU.ÇÜNKÜ EN HIZLI ARAÇ RENAULTTU.BÖYLE BAKARSAN OLAYLARA PİLOTLAR ŞAMPİYONASININ ÖNEMİ YOK…
    AYRICA İSTEDİĞİN KADAR KONUŞ DÜN VETTEL SENDEN DAHA HIZLIYDI..7-8 TUR DAHA OLAYDI GÖRÜRDÜM SENİ..2.LİĞİ ALIRDI ELİNDEN..
    MUHTEMELEN BU SENEDE ŞAMPİYONLUĞU VETTELE KAPTIRACAĞIZ..
    BEN MASSANIN DA ALONSONUN DA MÜHENDİSLERİNDE GÖNDERİLMESİ TARAFTARIYIM.
    ALONSO 3 TE 0 ÇEKMİŞ OLACAK BÖYLE GİDERSE.RAİ NİN BİLE ARKASINDA KALARAK…

  67. DreamOfWinD  avatarı

    Konuş aslanım konuş. Millet çıldırıyor 🙂

  68. Rambocum başına birşey gelmedi ne bilim kafayı duvarlara vurmadın değilmi:d eski rambomu istiyorum ben…

  69. Webberin startları bariz kötü ne yazıkki

  70. Şuan ki Red Bull 10 tane Ferrari eder. Ne takımı ne avantajı, Sanki hızlı araca sahip olmak kusur oldu. Sürekli çıkıp 6 yarıştır aynı araçla yarışıyorum aracı geliştiremiyorlar diye niye ağlıyorsun o zaman. Vettel aracı sayesinde hızlı demeye getiriyor diyor ama adama sorarlar 2009'da nerdeydin diye.

  71. Keser döner sap döner, gün gelir hesap döner…

  72. Alonsomania  avatarı

    düzlük hızını normal araba hızının tek göstergesi yaparsan evet Red Bull bugün yavaştı.. 🙂 ironik

  73. Düzeltmedir…
    Belki; RBR, son dört senedir gerek araç gerek strateji gerekse mekanik müdahale konusunda süreklilik gösterecek kadar iyi olsalarda Ferrari de gelşiyor

  74. en iyi karakterede sahip değilsin.podyum öncesi vettelin şapkasını çöp atar gibi önce ikisine baktın sonra 3.cülük şağkasını arkana fırlattın.hep bu kibir ve inançsızlığın başına büyük iş çıkaracak.
    eğer 2014 te vettel farraride yarışırsa o zamanda en iyi takım arkadaşımı diyeceksin.
    bugün gördün hanyayı konyayı adam pitten başlayıp ensende bitirdi yarışı sen hala en iyi takım de o en iyi takım yakında penaltı yapacak haberin yok.

    resimdeki gibi
    http://666kb.com/i/c8p4wbcackohli7gx.jpg

  75. Aradaki zaman farkını yazmanı neden istedim… önde fark açan araçla arkada kalan aracın arasında ,2 sn gibi bir zaman dahi varsa büyük bir fark açılıyorken Q3 turunun sonrasındaki ALonso nun neden daha çok çırğındığının anlaşılması adına yazdım.Takımı bir şekilde motive etmesi ve ateşlemesi gerekiyor.Belki son dört senedir gerek araç gerek strateji gerekse mekanik müdahale konusunda süreklilik gösterecek kadar iyi olsalarda Ferrari de gelşiyor.McLaren in hız denemelerinden önce en hızlı pitlere imza atan takım haline geldiler.Araçlarını iyi hazırlayan bir mühendis vemekaniker ekibi var.Son senelerdeki hatalara rağmen şu anda daha az hata yapan bir strateji ekibi var.Gelişme standardı yükselmiş bir Ferrari ekibini övüyor olabilir ama asıl sebep biraz olsun ekibin ötelenmeside gerekiyor.Bunun için bazen ovalamak bazende yuvarlamak gerekir.

  76. tifosi_sercan  avatarı
    tifosi_sercan

    farkları yazmaya gerek yok zaten bir takım 3 yarış üst üste ilk iki cebe oturuyorsa o takım en hızlıdır. dediğim gibi alonso'nun 'vettel en hızlı araca sahip' demesi doğru, ama bence bu kadar tekrar etmesi yanlış. ama dediğim gibi bu söylemlerinde az da olsa hak veriyorum. adam 3 senedir nispeten yavaş araçla şampiyonluk için mücadele ediyor, 2010 da öndeyken kaybetti bu sene de gidişat öyle ve ağrına gitmesi gayet normal. çünkü kendi üstüne düşeni fazlasıyla yapıyor. ama vetteli (aslında newey'de denebilir) mağlup edemiyor. yanlış anlaşılmasın vettel çok iyi bir pilot bu arada 🙂
    ne diyelim bu saatten sonra şans bizimle olsun son 2 yarışta…

  77. Acayip kaliteli bir açıklama olmuş ama şu isimlerin yanınada turlamış oldukları o zamanlarıda bir eklesen ne kadar güzel olur.Aradaki zaman farklarını görenler ALonso ya utanmaz diye hitap etmeden geri durup belki kendileride utanabiliyorlardır.

  78. tifosi_sercan  avatarı
    tifosi_sercan

    attıkları tur sayısı ve lastik çeşitleri farklıyken yarış sonunda alalade atılan hızlı turlara bakarak ferrari'nin daha hızlı olduğunu ima etmek ne kadar doğru bilemem.

    Son 4 yarışın sıralama turları sonucu:

    Japonya = 1.vet 2.webb —- 7.alo 11.mas
    Kore = 1.webb 2.vet —- 4.alo 6.mas
    Hindistan = 1.vet 2.webb —- 5.alo 6.mas
    Abu Dabi = 2.webb 3.vet —- 7.alo 9. mas

    yarış günleri performansımız arttığı doğru ama arkadan başlayınca anca bikaç yer telafi ediyosun o da yetmiyor ne yazık ki..

  79. erdal altundag(kimi raikko) avatarı
    erdal altundag(kimi raikko)

    Gecenlerde biri ferrari takimi icin"laf cok lcraat yok"yok demisti.cok dogru soykemis.alonsoda laf cok icraat yok.

  80. burak evmez avatarı

    formula 1 den hiç anlamıyorsun bugün red bull düzlük hızına göre ayarlandı downforce ayarı yapsalar ben görürdüm o dereceleri vettel yumuşaklarla 1.43 altına inerdi

  81. iyi ya, alonso hazretlerine ve siz gözü doymaz saygıdeğer taraftarlarına massa'nın yaptıkları yetmemiş olacak ki, devreye webber ve hatta "taraftarı olduğunu açıklayan" hamilton bile giriyor, alonso'ya omuz veren verene..
    ben de aynı şeyleri söyledim zaten 🙂

  82. alonso'nun 27 tur giden sert lastikleri ile en hızlı zamanı: 1,44,090
    vettel'in 18 tur giden yumuşak lastikleri ile en hızlı zamanı: 1,43,964

    fark: 0,126 saniye.

    vettel'in aracının daha hızlı olduğunu söylüyor alonso.

  83. Takımı motive etmek için rakibini dile dolamaya gerek yok. vettel hiç biz hızlıyız ferrari yavaş şampiyon olacağız diye.. Tabi bu sitedeki herkes seni tanıyor. aşırı fanatik alonso fanı… Onun için objektif yorum yapamıyorsun.

  84. burak evmez avatarı

    bu rambonun abisi falan mı yazıyor yorumları 🙂 birbirlerini hiç tutmuyor

  85. Monaco olayında haksızsın. Daha önce de yazmıştım ama ya görmedin ya da anlamak istemiyosun. Monaco yarişinin oldugu zamanlardaki haberlere tıkladım .Yapmış oldugum 2 yorum var.
    İlki :

    Bu yıl lastikleri gerçekten de anlayamıyorum. Webber ve arkasındakiler'in tur zamanları nasıl oldu da Vettel'den daha iyi olmadı. Arkadaki araçların Vettel ile olan farkı giderek kapatmalarını beklerken Vettel fark açmaya başladı. Pist ısısı yariş başından sonra giderek düşmüş olabilir belki(Live timing'den baktım hafif bir düşüş var gerçektende).
    Webber'in arkadakileri yavaşlattığına dair bi teori okudum. Tur derecelerini takip eden birisi bunun olmadıgını rahatlıkla söyler. Farklar açık olmasına rağmen Webber'e yaklaşamadılar pek. Zaten Webber böyle bir şeyi asla kabul etmez 🙂

    İkincisi:

    Bu konuda bir yanılgı var. Webber'in kimseyi tuttuğu yok. Webber ve arkasındaki grup pitten çıktıktan sonra lastiklerini neredeyse 10 tur boyunca ideal ısıda çalıştıramadılar. Rosberg ile farkın 2saniyeye çıktıgı dönemlerde bile Rosberg ve arkasındakiler Vettel'in temposuna yaklaşamadı.

    Örnek vermek gerekirse 34. tur buna güzel bir örnek. Webber Rosberg ve Alonso arasındaki farklar sırasıyla 1.8 ve 1.9 iken yani önleri boş iken atılan turlar : 1.19.191 Vet 1.19.937 Web 1:20.286 Alo 1:20.414 Ros

    Ama neden böyle oldugunu anlayamıyorum . Yariş esnasında herkesin giderek Vettel'e yaklaşmasını beklerken kimse onun temposuna ulaşamadı. Bu yılki lastikler gerçekten de çok garip.

    Webber 2.pilotluk rolünü kabul edecek karakterde biri değil. Vettel'i herhangi bir kayırma varsa bu RedBull yönetiminden geliyor, Webber'den değil. Startta Webber'i engelledikleri teorisine ben de inanıyordum ama bugün gördüklerimden sonra pek emin değilim.

  86. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Yorum yazanlara da hak vermek lazım.Malum bugün o kadar çok yazı yazıp okudular ki bu saatten sonra sadece başlığa bakarak yazmaya başlamışlar.

    Buradaki takımı motive etme çabalarını vetteli yavaş pilot olarak görüyor diye nitelemeye başlamak da bunun kanıtıdır.

  87. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Webberin takım arkadaşına köstek olduğunu söylemek gözü dönmüşlüğün vardığı doruk noktadır.
    Monakoda webber ön grubu tuttu da vettel pitten kılpayı hamiltonun önünde 4. olarak çıkmadı mı?7. olarak bitireceği yarışı 4. olarak bitirmedi mi.
    Korede startta hiç zorluk çıkardı mı?
    2010 da şampiyona lideri ve 4 zaferi varken hornerden ağır hakaret yemedi mi?.
    Satırlar dolusu yazarım ama gerek yok.Drs ve kers arızaları da vites kutusu değişimi de cabası.

    Webberin Redbullda gördüğü kötü muamelenin yarısını Massa Ferraride görmedi.
    Webberin Redbull ve Vettele yaptığı yardımın yarısını Massa Alonsoya ve Ferariye yapmadı.Son yarışta dahi vettelin önünde iken spin attı.Perez gibi adamlara dahi geçildi.Takımlar şampiyonasında 2 .isek bu Alonso ve mclaren pilotları sayesindedir.

  88. Alonsodan bilindik nağmeler en iyi takıma sahip olan kim merak etmiyor değilim hani.

    Bir yandan Vettele bakıyorum basındaki demeçlerine bir yandan alonsonun demeçlerine aradaki olgunluk farklı ters ilişkide sanırım 🙂

    Alonso güya rakip takım ve takımları pskolojik etkileme havasında bunu 2005-2006 da da demeçlerinde görmüştük.Sonra Mclarende Hamilton ile mücadelesinde görmüştük ne zaman bir pilotla mücadeleye girse direksiyonu değil çenesi daha çok çalışmakta.

  89. Sen karıştırdın kardeş.Alonso sauberde değil ferraride

  90. Doç.Dr.Kalpazan  avatarı
    Doç.Dr.Kalpazan

    Simdi soyleyecegim alonso taraftarlari kizacak ama son 20 senede prost ve alonso bu iki sahis f1 cikreflestirdi digeri de cirkeflestiriyor bu bir spor bu kadar politikaya ne gerek var aracini kullan eylen eylendir iste

  91. anlamadığım şu o en hızlı araca sahip ben en iyi takıma bunu defalarca söyledi.yani en iyi takıma sahip olduğunda herhalde en iyi takımda takımın prestijli adı olduğunda extradan puanmı veriyorlar ferrari sürücülerine ? bu ne demek.en iyi takım demek en dayanıklı ve en hızlı demek zaten en iyi takımsan o zaman en hızlıda olmalısın alo nun sözlerinden anlayan varsa anlatsın durumu laf ebeliği laf cambazlığı yapıyor sanki bir şeyler söylemek istiyor ama ima dahi edemiyor yada ha bre takımı poh pohluyor.renault dada önce öyle yapmıştı poh pohlamıştı sonra verdi veriştirdi takıma

  92. Abuzer Kadayıf avatarı
    Abuzer Kadayıf

    pek katılamayacağım.. vettel şu durumda en hızlı aracada sahip en iyi takımada. en iyi mühendisler orda,para desen sınırsız,stratejileride iyi,takım deyince pit alanındaki adamlardan ibaret değil. ferraride az hata yapıyor hatta hiç yapmıyor, öyle olmasaydı zaten alonso bu puanda olmazdı.

  93. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    Vettel takım değiştirecekse dediğin gibi ona yakışıcak tek takım var oda McLaren takım olarak Redbull ile mantaliteleri aynı.

  94. Bildiğim kadarıyla Santander ile 2017 ye kadar anlaştılar. Alonso burada emekli olmak istediğini söyledi. Monte de iki horoz istemem dedi. Alonso da muhtemelen Vettel' i yanında istemiyordur. Bu durumda Vettel in Ferrari ye gidişi biraz geç gerçekleşebilir.

    Zaten Ferrari taraftarınında beğenmediği Vettel umarım McLaren' e gelir Jenson' un yerine. Gerçi ilk tercihim Kimi olur.

  95. Alonsonun artık daha dikkatli olması lazım.Bugün podyum önceside çok net görüldü Alonso vettele pek iyi duygular beslemiyor gibi ve bu kişi 3. kez üst üste şampiyonluğu bu şampiyolukların ikisinde de alonsonun gerisinden gelip şampiyonluğu elinden alan kişi Vettel.Üstelik 2014 açısından da ferrarinin bırak ilgilenmeyi anlaşmayı imzaladığı bile ciddi ölçüde iddiaa edilmekte.Bence görece ferraride Alonsonun en büyük destekcisi Santanderin ise kriz vb. nedenlerden ötürü belirsizliğe sahip ve 2014 ile birlikte üretici takımların esas ilgi alanlarından biri olan motorlar değişiyor ferrari [ üst düzey pilot+yeni kurallarda en rekabetçi motor+ sağlam temeli,geliştirme potansiyeli yüksek bir şasi=M.schumacher yıllarındaki rekabetçilik formülünüde gerçekleştirmek isteyebileceği ihtimalinide göz önünde bulundurduğumuzda gerçekten Vettel Alonso'ya 2014 sonrası için yukarıdaki denkleme daha iyi uyan bir değişken olabilir.Bir bakıma,her ne kadar şu anda alonsoyu medya karşısında ferrari yönetimi desteklesede Alonsonun vettele karşı bu davranış şekli Ferrari yönetimini kendi içinde alonsonun 2014 sonrası kariyerine pek yardımcı olmayacak değerlendirmeler yapabilir,stratejiler geliştirebilir.Bu nedenle managerlerinin alonsoyla gerekli değerlendirmeleriyapmaları ve uyarıları yapmaları ,Alonsonun kariyerinin f1deki 2014 sonrası geleceği açısından daha makul sonuçlar sağlayabilir.

  96. erdal altundag(kimi raikko) avatarı
    erdal altundag(kimi raikko)

    buda rakibini çaktırmadan küçük görme hor görmenin kibarcası.sürekli vettele dokundurmalar vettelden iyi ve hızlı olduğunu ima etmeler.başarsızlığa kılıf bulmalar,gündemi başka yere taşıma çabaları.

    olmuyor alonso.opedegin bilegi opeceksin.hoş sezon bitmedi ama şu ana kadar olan kısmı için söylüyorum.alonsonun pisikolojisi bozulmuş.vucut dili ve açıklamaları bunun en büyük ıspatı.

  97. hocam göz var nizam var ayıp yahu ne 0.8'inden bahsediyon sen. Ferrari son alınan haberlere göre tur başına 8 saniye yavaş ama Alonso ancak bu kadarını yapabiliyor her yarışta naapsın adamcağızın gücü de bir yere kadar.
    Yuh!

  98. Çok saçma bugün ferrari acık ara en hızlı araçdı sezon başı geridelerdi ama daha sonra hep rekabetçilerdi daha kötü lotus da rai bile dünya puan topladı sıralama permansını tartışmam ama yarış performansında ferrari hep rekabetçi oldu bu haftaki yarışta ise inanılmaz hızlıydı düzlükde kimseye aman vermediler 2 tur daha olsa lotusu da geçeceklerdi alonso neden böyle işler ters gidince kendini bir yere çekip sağa sola veristiriyor anlamıyorum yaşı da artık belli bir yere geldi büyük şampiyon demeçleri değil bunlar.

  99. tifosi_sercan  avatarı
    tifosi_sercan

    Bir kere Redbull'un en hızlı araç olduğu gerçeği kabul edilmeli. alonso bunu dile getirmiş ki bu bilinen bişey. En iyi takıma sahibim demesi de makul derecede hızlı olup sorun yaşamadığımızdan. mclaren ve redbull gibi yakıt cezası almadık veya ne bileyim dayanıklılık sorunu yaşamıyoruz vs bunlar her ne kadar en hızlı olamasak da iyi bir takım olduğumuzu gösterir. Kaldı ki strateji anlamında hata da yapmıyoruz sürekli iyi puanlar alıyor alonso ve sürekli rekabetçi oluyoruz.
    alonso'nun tek hatası redbull & vettel ikilisine laf dokundurması. ama ben bunda pek üstüne gidilmemeli diyorum. adam 3 senedir canavar redbull'a karşı şampiyon olmaya çalışıyor ve elde edemeyince ister istemez bir hayal kırıklığı oluşur. normaldir.
    umarım son 2 yarışta şans bizimle olur. parmak çocuk bu saatten sonra zor alt edilir çünkü.

  100. Ferrarinin yavas kalma sebebi ne biliyormusunuz ? sıcak havalarda lastik diye bisey bırakmıyorlar sorun burda.ama soğuk havalarda dikkat ederseniz alonso hep pol aldı.özelliklede yağmurlu havalarda.macaristan,bahreyn,abu dhabi,avustralya burdaki bütün yarışlarda özelliklede sıralama olarak çok geride kaldılar.bugun alonso 2.oldu ama gercekten çok yavaştı zaten raikkonene yaklaşmaya başladıgında hava artık 20 dereceye kadar düsmesinden kaynaklandı

  101. Team Sauber C31 (Duhan Peker) avatarı
    Team Sauber C31 (Duhan Peker)

    Rambo sen misin şifren felan çalınmadi dimi kardesim? 😀
    Alonso iyi pilot lafi senin agzindan cikinca şasirdim.. 😀

  102. EFSANE_SUMI_AYRTON ... avatarı
    EFSANE_SUMI_AYRTON …

    Kimse gereksiz tartışmalara girmesin arkadaşlar,fanatik bir sumici olan ben 2005 ve 2006 da nefret ettiğim Alonsoyu Ferrariye geldiği günden beri destekliyorum..Bunun sebebi sırf ferrariye gelmesi değil gridin tartışmasız en iyi pilotu,yaşı itibarı ile her şeyi ile daha bir olgunlaştı gerçekden sevilecek bir pilot haline geldi alonso ve efsane olma yolunda gidiyor bu kalitesi tartışılmaz bile,inş en az 3 şampiyonluk daha kariyerine alır diye düşünüyorum bu yılda dahilk olmak üzere çünkü gerçekden bunu çok hak ediyor,yaklaşık her yarış 0.8 sn yavaş araç ile bu puanları toplayarak bunu sonuna kadar hak ediyor..

  103. düzlük hızı yorumunu üstteki yoruma göndermede bulunmak için yazmıştım, düzlük hızına göre zaten bi aracın hızlı olup olmadığına karar vercekse zaten williams en öndeki takım, torro rosso ve sauber de kafaya oynar ozaman…

    bnm bahsettiğim şey okadar ayar yapıp, vites oranları değiştirilip belki kanat açılarıyla oynanıp down force kaybettirilmesine rağmen araç yine de düzlüklerde çok yavaştı, vettel'in button'ı geçemediği gibi button'da alonso'yu geçemedi, ayrıca son sektörde uçması gereken vettel bugün hem button'dan hem alonso'dan yavaş kaldı önünde kimsenin olmadığında bile, bn bunu demek istemiştim..

  104. Gökhan EROĞLU avatarı
    Gökhan EROĞLU

    Dostum ellerine sağlık.

  105. Öncelikle Vettel fanı olmadığımı belirteyim. Alonso, Vettel'in aracına neden bu kadar taktın ben bunu anlamadım. Massa senden iyi performans sergileseydi onun ayarları, parçaları diyeceksin. F1'e girdiği ilk sezon bile bu kadar kötü zaman geçirmeyen Schumacher'i geçtiğinde hiç ondan benim aracım kötü duydun mu? Herşeye rağmen takımını savundu. Daha düne kadar parça parça parça diyordun.

  106. Forza Ferrari avatarı
    Forza Ferrari

    dogrudur. özellikle ilk uzun duzlukten sonraki şikan çıkışında sıkıntı yaşıyordu vettel. bunu da downforceden yapmıs oldukları feragata baglayabılırız. anlatmaya calıstıgımız da bu. max hız ve downforce arasında ters orantı vardır ne kadar çok downforce niz varsa maks hızınız o kadar düşük olur. Mühendislerin amacı da bu iki değişken arasındaki en uygun dengeyi bulabilmektir. misal lotus hındıstanda çok zorlandı maks hız bakımından ama bu hafta getırdıklerı guncellestırmeler işe yaramıs ki benzer bir sorunu bugun pek yaşamadılar. Bu ayarlardan anlamayan arkadaşlar da direk max hıza bakıp en hızlı araca karar verıyorlar. ferrari düzlükte iyi diye en hızlı araba oluyo.

  107. ALONSO sacmalamissin sen atesin var galiba teneke ARKADAS en iyi takim demek en hizli arac demek . AMA sen bugün yavastin ha dersenki ben iyi bir pilotum eyvallah ama en iyi takim her zaman en hizli olan takimdir ve bunu su anda en iyi yapan REDBULL idi ama ama ama BU günün en iyi si en hizlisi KIMI RAIKKÖNEN ve LOTUS idi senin derdin takima yag cekmek arada SANTANDER olmassa seni 2 saniye birak 2 salise birakmazlardi RAIKKÖNEN i senin gibi adama degistiklerini sanama seni SANTANDER parasiyla FERRARIYE hediye etti moloz yoksa hangi öküz RAIKKÖNEN gibi bir adami birakir RAIKKÖNEN gitti gideli FERRARI adam olmadi olmayacakta cünkü LOTUS seneye RAIKKÖNENLE gelecek iste ozaman EN IYI TAKIM EN HIZLI TAKIM VE TABIKI EN IYI PILOT RAIIKKÖNEN gelicek

  108. Arkadaşlar aslında tartışmanın manası yok. Vettel'de, Alonso'da çok iyi pilotlar ve eldeki imkanlarla aracını maksimum düzeye çıkaran sürücüler. Buna Hamilton ( Mclaren değil ) da dahil. Sonuçta son iki yarışa giriliyor ve puanlar birbirine çok yakın olduğu için böylesi fanlar arası tartışma olması normal fakat bizim burda yazdıklarımızı Alonso ya da Vettel vs kimse görmüyor. Sadece kendi aramzda tartışıyoruz. Bunu abartmak yanlış olur bence.

  109. Alonso "Tekrar ediyorum, onlar daha hızlı araca sahipler, biz ise daha iyi takıma sahibiz."

    elbette öyle. vettel çıkıp hızlı aracına atlıyor, aslanlar gibi rakipleriyle mücadele ediyor.
    yetmiyor, webber'in kösteğiyle de uğraşıyor.

    senin ağzının üstüne vurulmuş massa'n var. her şartta istediklerini yerine getiren, massa'yı test pilotu haline getiren, en yeni parçaları sana veren, her şeyi önüne yığmış olan takımın var.
    yetmiyor, mclaren'den eski takım arkadaşın hamilton bir anda senin taraftarın oluyor.
    ve yine yetmiyor, her yarış takım arkadaşına köstek olmak için yırtınan webber, kankilik bağlarından mütevellit sana çalışıyor.

    ben de olsam böyle söylerim. milletin omuzları ne güne duruyor, bas üstüne basabildiğin kadar..

  110. Doğru gözlem…

  111. Vettel sürekli atak modunda olacağı için yavaş kalmamak adına büyük ihtimalle dün ayarlarda downforce dan feragat ederek düzlük hızını arttırmışlar sanırım. Vettel düzlükte yine de çok hızlı değildi ama virajlarda da o bildiğimiz downforce seviyesinden çok uzaktı. Virajlarda normalden daha fazla savruluyordu. Normal şartlarda beklenen Vettel in düzlüğe çıkarken viraj hızıyla arkasına yapşık bir şekilde hızlanmaya başlaması ve hava koridorunu kullanarak rahat bir atak yapmasıdır ama Vettel düzlüğe çıkarken daha avantajlı hamurda lastiği olmasına rağmen bunu yapamıyrdu. Hatta sky da bir ara bunun lafı da geçmişti.

  112. ferarinin yavas olusu gercekten acik ve net redbullda hizli neyi tartisiyonuz alonsoda iyi pilot vettelde ikiside elerinden geleni yapiyolar ve sampiyonayi kim kazanirsa kazansin hak ederek olacak bir alonso taraftari olarak soyluyorum

  113. Dur hocam burayı meydan kavgasına çevirecen bu yazınla..

  114. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    Bugünden sonra taraflı tarafsız herkes Vettele saygı duyarken sadece alonso taraftarları saygı duymuyorsa kendi başlarına hayal alemlerinde dolaşmaya devam etsinler onlarda aslında biliyor ama helal olsun demek için yürekleri yok çünkü çok büyükmüşler destekledikleri pilotlarını ama o bir pilot değil bence Pilot dediğin Kimi dir MSC dir Vetteldir

  115. Forza Ferrari avatarı
    Forza Ferrari

    düzlük hızına bakarak hangı aracın hızlı olduguna karar vermek ne kadar da sacma. vettel istese bugun maks hızı 330 bıle yapabılırdı kanatları dusurerek. burda onemlı olan downforce kaybetmeden bunu yapabılmek. redbull 3-5 belkı yavas kalıyo duzlkte ama vıraj ıcerısındeki hızı bunu fazlasıyla telafı edıyo zaten. ferrarinin zorlandıgı kısım da bu vıraj ıcerısınde redbull kadar hızlı olamıyor. abu dhabı hındıstan gbı pistlerde de önemlı olan vıraj ıcerısındekı hız zaten. monzada degılız kı duzluk hızı ön plana cıksın. mesele downforce kaybetmeden max hızı arttırmaktır bunu ferrarı guncellestırmelerle yapmaya calısıyo yapabılse su an grıddekı en ıyı arac olacak ancak istenen sonuc alınamıyor guncellestırmelerden

  116. eğer Vettel ferrariye gelirde 2014 te alonso'ya üstünlük kurarsa neler olur acaba bu konuda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar??????

  117. sert lastiklere karşı yumuşaklarla gitmesine bakarak hızlı diosan ewt red-bull bugün süper hızlıydı ama her türlü ayara rağmen düzlükte drs ile button'ı geçemiyorsa, button'da aynı şekilde alonso'yu geçemiyorsa ewt red-bull bugün yavaştı..

  118. Tekrar ediyorum, onlar daha hızlı araca sahipler

    Yeter artık Alonso anladık. Sabah akşam Vettel' e "aslında yeteneksiz ama aracı hızlı" imaların ünvanına , yaşına , oturduğun koltuğa yakışmıyor. Bütün dünya izliyor zaten bırak yorumcular , otoriteler , taraftarlar söylesin bunları. Çok çocukça açıklamalar yapıyorsun ve Vettel sana sadece pistte cevap vererek senden daha olgun davranışlar sergiliyor. F1 de başarılı olmak için aracın ne kadar önemli olduğunu kendisinin çok iyi biliyor olması gerekir. Seneye Ferrari altına çok hızlı bir araç verir ve rahat galibiyetler alırsan telsizden zafer çığlıklarını mı dinleriz yoksa benlik birşey değil araç çok iyi diyerek tüm övgüleri araca mı yöneltirsin.

    Evet RedBull hızlı hemde çok hızlı , geçen iki senede olduğu gibi.Bunu hepimiz biliyoruz zaten ama Ferrrari de hızlı. 2009 da sezonu sadece bir podyumla kapatıp 2010 da Ferrari' ye geçince 5 galibiyet 10 podyumla kapattın sezonu. Madem yavaş araçla harikalar yaratıyorsun , 2009 da niye ortalıkta gözükmedin hiç.

    Zaten hepimizin bildiği birşeyi üstene basa basa her fırsatta dile getirmen çocukça geliyor bana. Ayrıca şu şartlarda gel otur RB koltuğuna deseler arkana bakmadan koşa koşa gider , zevkten 4 köşe olarak sürersin o aracı ,kimseye de laf söyletmezsin.

  119. Alonsomania  avatarı

    Red Bull bugün ferrari den yavaş mıydı. yuh!

  120. bu adam işte tam da bu yüzden sevilmiyor, hayatımda kimseyi görmedim ki hem kibirli olsun hem de bi ton seveni bi ton dostu olsun…bazıları dio ki bugün kürsüye çıkarken vettel ve raikonen konuşup şakalaşıolardı ama alonso'ya uzak durdular, durmasınlar mı?..hayatı sadece kendi çerçevesinden gören biri, rakiplerine saygı duymayan, yaptıkları işleri yada başardıklarını asla övmeyen takdir etmeyen biri..

    bugün ferrari'nin sahip olduğu düzlük hızı ve şikan çıkışlarındaki çekiş gücünü red-bull'a koyalım yada lotus'a yada button'a koyalım yarış nasıl biterdi acaba, button o kadar tur mücadele eder mydi geçmek için yada alonso 2. olabilir mydi?..

    bazı arkadaşlar çok abartıyor, alonsocular haklı o konuda ama onlarında haksız olduğu konu, ferrari kesinlikle yavaş değil, bence bugün en iyi 2. araçtı mclarenden sonra, vettel o kadar ayar yapmasına rağmen hala hız anlamında eksikti, hızlı değildi bugün..

  121. neden bugün yarışa pitten başladı vettel? aracı yarış ayarlarına döndürmek için…sıralama ayarları yarış ayarları bunlar farklı şeyler…
    yarışta iyi olmak bence daha büyük avantaj…alonso bugün webberi geçti…ferrari redbull a göre çok sağlam bir araç…yolda hiç kalmadı…ve ferrari gerçekten redbulla göre çok daha köklü bir takım…

    3 yıldır dolaylı dolaysız hep kendisinin en iyi pilot olduğunu söyleyen veya pr reklamları ile söylettiren alonso bu sayede alınamamış şampiyonluklara bahane de hazırladı. bu sene den sonra bu ifadeler artık kabul görmeyecek…ferrari bence en komple araç….

  122. Zaten onu ima ediyor.

  123. Bi de susma kararı almıştı.Mağlubiyetin acısının dışa vurumları bunlar daha iyi günlerin ferni 2014 ü bekle sen tekmeyi çok acımasız şekilde yieceksin santanderin bile kurtaramayacak seni.

  124. Takımını övse tamam da rakip takımı pilotu katmasa en azından ortalık elektriklenmez 🙂

  125. Team Sauber C31 (Duhan Peker) avatarı
    Team Sauber C31 (Duhan Peker)

    Oooooooooo veeeee büyük kavgalar başlar..

    Durmayın durmayın.. 1 23 Fight! 🙂

  126. Forza Ferrari avatarı
    Forza Ferrari

    Sen zaten bu sezonki performansınla gönlümüzün şampiyonu oldun be alonso. Sen olmasan çoktaaan 2013 sezonunu konuşuyor olurduk. İnşallah şans kalan 2 yarışta bizim yanımızda olur ve hakettiğin şampiyonluğa ulaşırsın.

  127. Şimdi senin takımın daha iyiyse Vettel in aracı neden daha hızlı? Burada bi yanlışlık var
    Ben daha iyiyim de kurtul 🙂

  128. 2012: A McLaren Odyssey (spa2000) avatarı
    2012: A McLaren Odyssey (spa2000)

    "Bu akşam uykuya dalarken bardağın yarım boş olan tarafını değil, dolu olan tarafını göreceğim."

    Önerme, her zaman dolu/boş bir bardağın olduğunu savunur.
    Ama bazı durumlarda aslında ortada bir bardak yoktur.

  129. Adam takıma laf atsa bir dert, takımı övse bir dert. 😀

  130. Yapma bunu Alonso ya yine tartışmalar başlayacak sen yapma bari.

  131. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    Kabul etsen şaşardım madem sen rahatsın konuşmada muhteşem takımınla şampiyonluklara koşmaya başla üç sene oldu artık başlasan iyi olur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir