Raikkonen: Sürüş Tarzımı Asla Değiştirmeyeceğim

yazar:

kategori:

Ferrari’den Kimi Raikkonen, kendi sürüş tarzında değişikliğe gitmesinin sorunları çözeceğine inanmıyor.

Raikkonen bu yıl Ferrari’ye geri dönmüş ve aracın ön tarafıyla ilgili sorunlar yaşamıştı.

Ferrari sezonun son bölümünde Raikkonen’in sorunlarına çözmeye odaklanmış ve Mattiacci doğru yönde ilerlediklerini söylemişti.

Buna karşılık Ferrari’nin 2007’deki son dünya şampiyonu Raikkonen, sürüş stlini asla değişmeyeceğini söylüyor.

“Sürüş tarzımda değişmesi gereken bir nokta görmüyorum. Farklı stilde daha hızlı bir sürücü olamazdım”

“Sorun benim sürüşüm değil. Eğer araçla ilgili sorunları çözersek ozaman iyi sonuçlar gelecektir”

“Bazı sorunların sorumlusu sürücü olabilir. Fakat asıl sorunu son birkaç yılda olduğu gibi çözmeyi umuyoruz. Ben bir Formula 1 pilotuyum. Sürüşüm asla değişmedi ve asla değişmeyecek. Bu sorunları tespit etmenin doğru yolu değil”

Raikkonen Ferrari’nin 2015 yılında daha iyi bir araç üreteceğine inanıyor.

“Önümüzdeki yıl yeni bir araç olacak. Farklı bir araç ve farklı bir hikaye olacak. Kesinlikle daha iyi bir araba yapabiliriz. Öğrendiklerimiz sayesinde daha iyi bir paket olacağından eminim”


Yorumlar

“Raikkonen: Sürüş Tarzımı Asla Değiştirmeyeceğim” için 110 yanıt

  1. bu kimi fanlarını anlamak zor adam ne yapıyorsa

    birileri vardı şarkı türkü yazıyordu kendisine

    yine aynıları bir mesajı 2 defa yazıp bu tılsıma inanmaya çalışıp işi ilahiyata bağlıyordu

    neyse onlar evrim sürecinde kendi evrelerini tamamlayıp yok oldu şimdilerde

    Alonso videoları ile mutlu olma dönemi başladı..))

    o zaman açın Kimi efendinin brezilyada massadan yol alıp hediye şampiyoyana kampanyasınıda mutlu olun

    bari

    elindeki araçtan dahi maksimum verimi alamayan bir pilot için sayfalarca yazıyorsunuz yazık zamanınızı boşa harcamayın,önden arkadan kayma rahat değilim yüzlerce mazeret acemice..

    tamam site yeteri kadar hit alıyor ve rating yapıyor zaten

  2. Video istiyorsanız Raikkonen’in bu seneki Kanada yarışın yaptığı rezil spini izleyin.Unutulmazdı.Takım da üstünü örtmek için bahane öne sürdü.

    1. Onu yapmayın işte yoksa boğaz köprüsünden atlamaya kalkarlar 🙂

    2. Biz baktık o kadar sığ düşündüğüne inanmıyorum aklın sıra hala Kimi’yi karalama kampanyasındasınız. Yoksa durduk yere Kimi gibi bir pilotun sorunsuz yere o spini atacağına inanıyor musun? Bir düşün bakalım? Gerçekten bu şekilde düşünüyorsan komiksin gerçekten. Bak senin eleman komiklik yaparken kendisi karşılık aldı bir de sana karşı savaşa başlamayalım ki başlarım da istersen biz de yol yordam yöntem çok her türlü argümanımız var sizlere karşı dert etme sen.
      Bu arada Nebi biz köprüden atlamayız da siz bu şekilde devam ederseniz ben bir vites daha yükseltip sizin için çekilmez hale getirebilirim bu eğlenceyi istersen bir de öyle deneyelim ne dersin?

      1. Bence mahsuru yokta site müsade etmez. Yoksa kimin kime cekilmez hale getireceği belli olmaz. Hele bu seneki hezeyandan sonra .

      2. Tabi şunuda yazayım.değil sen, alayınız gelse ben buradayım.ama dedimya site müsade etmeyecek buna adım gibi eminim.

        1. Hodri meydan o zaman. Dert etme terbiye sınırlarını aşmadıkça site hiçbir sıkıntı çıkarmaz.
          Dert etme sen. Ama hakaret edersen pişman olursun. Şahsen arkeolog olsam da bilişim suçları hakkında derinlemesine bilgim var yani işin özü söyleyeceklerin benim şahsıma hakaret şeklinde değil de spor ile ilgili olsun yoksa değil ben gibi bir alay bir tanesiyle başedemezsin emin ol 😉

          1. merak etme terbiyesizlik yapmayana bizde yapmayız.

    3. Evet, 15 yıllık şampiyon F1 pilotu aynı haftasonu aynı yerde iki spin atıyor ve hem takım hem kendisi motor kaynaklı bir açıklama yapıyor ama onlar yalan söylüyor sen Raikkonen’e rezil derken haklı oluyorsun. Tabi..

      “The Finn suffered two spins exiting the hairpin during the event, once in the second free practice session on Friday and again in the later stages of Sunday’s race.”

      Ya oku konuş, ya da daha az konuş.
      http://www.autosport.com/news/report.php/id/114524

  3. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
    Lewis-Hamilton(#TeamLH)

    Buralar karışmış yine 🙂

  4. Kimi virajlardan maksimum performansı aldığı seneydi bu Malezya yarışıda tavan yapmıştı 😀

    Sene sonu bu calışmasını mükafaatlandırdı Ferrari 😀

    1. Evet sen madem buu hatırlatma gereği duydun napalım isteyene istediğini vermek lazım.
      Bu da ertesi sezon yeni Ferrari pilotunun telsizde ağlamasıydı.
      http://www.youtube.com/watch?v=–WHg4Q2Xrs

      1. @crasher

        Uğraşmaya değmez, yorma kendini..çocukla çocuk olma.

        1. Hacı ondan sonra sanıyorlar ki kendi pilotları tanrı falan. Ben arkeoloğum bütün tanrı ve tanrıçaları bilirim de Fernando Alonso Diaz diye bir tanrı görmedim ben. Neyse tanrımızın hatasız olduğunu sanıyor arkadaş ama iyi yanı ben 2005 avustralya’dan beri bir tane bile yarış kaçırmadan hepsini izledim 2007 den beri hemen her haberi okudum haliyle bunlara verecek cevap bizde bitmez nereye kadar giderse…

      2. alonso emekli olana kadar şampiyon olamaz daha bu massanın ahı bitmez abi 😀

    2. Ya bukadar kiskanmaya ne gerek var sizin pilotlar dondurma yiyemiyor diye soyleriz reise onlara da ismarlar 🙂

      1. İsteyene istediğini vermek lazım 😀

        Kimiden ortaya karışık understeer ve oversteer 😀

        resimdeki ters giden şey nedir bilene benden Magnum 😀

        1. ne olcak adama dondurma almamislar yaristan once o da sallamis gitmis 🙂

        2. http://www.youtube.com/watch?v=U910mpzHjhg
          buyur buyur benzer hava koşullarında hemde Kimi gibi pisti kesip önüne geçen adam yokken daha beterleri var elimizde.

        3. http://www.youtube.com/watch?v=U910mpzHjhg
          buyur sizin tanrıdan ilginç hareketler. Hemde önünde arkasında kimse yokken. Rakibi pisti kesip önüne geçmemişken he hava durumu dersen Kimi’de daha kötüydü son turda pite girip çıkan hemen herkes avantajlı çıkmıştı bizim olayda…

          1. Onur Gentas avatarı

            İyide bu kaza kerb’ün kaygan olmasından kayganlanmıştı. Yani bu tür havalarda olabildiğince kerb’lerin üstüne taşmaman gerekiyor. Bana o kadar da salakça bir kaza gelmedi açıkçası, her pilotun başına gelebilir.

            1. Meseleyi anlatamamışım yada sen anlamamışsın ikimiz de de olabilir hata ama olay şu ercan garip şekilde Kimi’yi karalama politikasına geçti benimde vaktim çok şu aralar uğraşıp eğleniyorum onlarla. Evet kaza olabilir. Hatta her türlü kaza olabilir bence bir pilot aptalca kaza da yapabilir mesele de yok ama bu arkadaş aklı sıra Kimi’nin son turlardaki spininin olduğu resmi koyunca kendi pilotunun daha basit bir hatasını göstererek devam ediyorum bende.Ne yapayım boşverdikçe yüz buluyor bunlar sonra türevleri çıkıyor bir sürü…

              1. +1000

                Genel olarak bu tür şeyleri yapan Alonso taraftarları. Bir tanesi neredeyse her yorumda Raikkonen’in Spa’da yarış dışı kalmasından bahsediyor. Hani King of Spa deniliyor, Spa’da gerçekten bir yarış pisti açısından King bir pist olduğu için zoruna gidiyor herhalde. O yüzden durmadan Raikkonen Spa’da spin attı ahahaha deyip duruyor 😀

          2. Vallahi billahi arac arızalıydı Ferrari acıklamıstı 😀

  5. ”İki durum arasında fark var elbette. Birisi maaşını alıp koltuğunu elde etmesine rağmen daha fazla performans için takıma laf ediyor, diğeri performansını gösterebilmesi için aracın farklı olması gerektiğini söylüyor.

    Raikkonen’in mazereti bana da saçma geliyor ama görünüşe göre Alonso ile karşılaştıracaksan Raikkonen çiçektir çiçek. En azından takıma laf etmiyor. Bkz Alain Prost.”

    oh ne güzel yan gel yat..))

    takıma laf söyleme onlar kafasına göre takılsın sende sürüş stilini değiştirme ne demekse bu bu sene yeni moda..
    Alonso nun gerisinde kalınca aracın şurası burası rahat değildim edebiyatı..

    ilerisinde bitirdiğinde bu hafta herşey iyiydi durumları..

    emekliye oynayan eline verilen araçtan maksimumu çıkaramayan bu sene Alonso karşısında hezimete uğrayan bir pilot çizgisinin ötesine geçemedi
    siz sayfalarca yazın konunun özeti.

    önümüzdeki sezonda tufan onu bekliyoruz bir köşeye yazın vettel onu her türlü ezecek..
    araç uysada uymasada bakın ve görün.

  6. Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams avatarı
    Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams

    Site yonetimi, yorumlari gormek istemedigimiz kisilere engel atabilecegimiz bir secenek ekleseniz siteye nasil olur ?

  7. OtonomAktor #PrayForJules avatarı
    OtonomAktor #PrayForJules

    Bayagidir firsat bulamiyordum yoğun işten güçten yazamiyordum. Biraktigim gibi buldum siteyi yine alonso raikkonen haberleri yangin yeri 🙂

  8. Konuyla alakasız çok yorumlar yapılmış malum fanlar yüzünden o yüzden şunları yazmak istedim:

    Raikkonen’in sürüş stilinden kastı nedir?

    Bir süre önce apex ve yarış çizgisi tartışması olmuştu. Konuyla bağlantılı olduğu için tekrar edeyim.

    Önden kayma problemi yaşayan araçla apexin en dışına çıkıp iyice yavaşlar viraja girer ve viraj çıkışına da apexin bu defa tersten en dışında aracın önünü tamamen düzeltmek gerekmeden gaza basarsınız.. Viraj içinde maksimum açıyı kullanırsınız.. Böyle bir durumda dengesi daha arkadan kaymaya odaklı bir aracı kontrol etmek zor olur.. Bunu bir alışkanlık haline getiren x pilotuyla tamamen ters bir stile sahip olan y pilotunun aynı performansı vermesi imkansızdır. Raikkonen’in geçenlerde verdiği “benim viraj içinde hızlı olmam gerekir” demeci de bununla ilgili.. Sürekli geçiş yapma modunda sanki önünde yavaş bir araç varmış gibi sürekli düzlük ivmesi yakalamaya çalışan sürekli ön tarafının kontrol etmek uğruna apexin ters limitlerinin zorlanmak zorunda kaldığı viraj içi yavaş bir araç Raikkonen’e uymuyor. Zaten hiçbir yarışçı böyle bir araç istemez. Ancak yeterince hızlı olamayan yada apexi yarış çizgisi standardında kullanınca virajda başarı elde edemeyen dolayısıyla da viraj öncesinde ekstradan yavaşlamaya gereksinim duyan, arkadan kaymayı kontrol etmeyi iyi beceremeyen, sportu zayıf yada sport anlayışı bana göre biraz çarpık bir pilot böyle bir araç isteyebilir.. Bu da aracı ekstradan unique yapar ve alışkın olmayan birine sürüşü zehir olur… Zaten böyle bir sürüş stili değişikliği lastikleri anlamak gibi tamamen farklı konularda da yeniliğe gitmeyi zorunlu kılar..

    Anlattığım bu durumu sıradan bir araçla boş bir yol veya pistte de deneyebilirsiniz. Otomobil nasıl sürülür diye kitap okumaya gerek yok. Mantık gayet basit aslında… Aynı araçla bir kaç defa apexi en dış noktadan yakalayıp virajı alarak deneme yapnız ve sonra tam tersine viraj öncesinde daha az ve daha erken yavaşlayıp daha “smooth” şekilde virajı almaya çalışın, bir kaç turluk tekrar bile sırası önemli değil sonradan uyguladığınız yöntemde sizi zorlamaya yetecektir -ki bu adamlar yıllarca aynı-benzer tip araçları kullanıyorlar muhtemelen günlük yaşantılarında da belli bir stili tercih ediyorlar..

    Viraj içinde hızlı olmak açıkçası biraz g.. ister ve bu stil arkadan kaymaya uygundur.. Gözünüzde canlandırabilirsiniz, anlattığım şekilde alınan bir virajda hızınızdan dolayı arkadan kayma başladığı anda direksiyonu açısını viraja göre arttırır veya ters yöne çevirirsiniz (ani ve milimetrik) ve arkayı toparlarsınız. Önden kaymada ise kurtuluşunuz yoktur ya blokaj gelecek ve çime çıkacaksınız ya da çizgiyi kaybedecek ve yine çime çıkacaksınız, o yüzden mecburen viraj öncesinde yavaşlayıp yüksek açıyla yani dış apexle (Alonso gibi..) virajı almanız gerekecek… Bu da sürüşü daha güvenli yapacak tabi.. O yüzden dedimya, viraj içinde hızlı olacak araç istemek güven özveri ve tecrübe ister..

    Ama bazı arkadaşlar sanırım pratiksizlikten olsa gerek bu durumu anlayamıyorlar.. Yine de büyük bir özgüvenle atıp tutmaları üzücü..

    Yani Ferrari iyi bir motor üretseydi bile Alonso bu sürüş stiliyle “rahat” bir şampiyonluk kazanamaz, imkansız bir şey.. Bu stil sayesinde takım arkadaşlarına karşı kazandığı 0.küsür saniyeyi başka bir takımın iyi aracına vermek zorunda kalacak.. Bu da demek oluyor ki Alonso herhangi bir takım için yüktür, tümördür, veremdir, kanserdir başka hiçbir şey değil.. Hile hurda yoksa, yahut araç gerçekten diğerlerinden çok çok daha üstün değilse Alonso’nun kazanması imkansızdır…

    1. Tamamen saçma bir yorum.Nereden Alonso’nun açığını yakalamak isterim diye düşünülerek yazılmış.

      1. Kaptan Mağara Adamı avatarı
        Kaptan Mağara Adamı

        At Gözlüklerini çıkart. On numara yazı olmuş. Bu kadar teknik bilgin varsa aynı seviyede cevap verirsin. Eğer yiyorsa cevap ver. Öyle işkembeden sallayarak tamamen saçma bir yazı olmuş dersin ancak.. !!

        1. Yarın uzun bir cevap vereceğim.Şuan mantıksız olduğu için cevap veresim gelmedi.En ufak 1 cümlede Alonso düşmanlığı geçmesin.Yoruma bak.

          1. Bunu “nereden Alonso’nun açığını yakalarım” diye düşünerek yazdığımı iddia ettiğine göre mümkünse hiç cevap verme.

            1. İşte ben de bu yüzden cevap vermek istemiyorum.Niyetiniz ve acınız belli.Uzatmaya gerek yok.

              1. Teşekkürler.

  9. Son zamanların en absürd argümanı: “Alonso Lotus’ta şampiyon olurdu” 😀

    Bir Ferrari’nin önüne atlayıp yarış dışı kalmazsa, belki.. =)

    Bir de şey var: “Raikkonen Lotus’ta lastik sakladığı için o kadar puan topladı”

    Ne yapmasını isterdiniz? 😀 Alonso bu sene 3-4 saniye arkaya düşüp lastik koruyup sonradan hızlanınca sorun yok? Bu şekilde topladığı puanları da küçümseyelim mi? =)

    Tabi bir de bu var: “Grosjean Raikkonen kadar iyiydi neredeyse….” Bu en komiği. 😀

    Yahu adam sezon sıralamasını umursamayıp muhtemel 25-30 puandan feragat edip son 2 yarışa çıkmayan bir pilot. O haliyle 2 senede topladığı puan yaklaşık iki kat fazla.. Siz neyin tribindesiniz 😀

    İnsanın “Raikkonen Petrov’u geçerdi” diyesi geliyor ama işte kısır tartışmalara girmekten bıktık.. Se.. Sa.. se.. sa.. dilek şart kipinin cıvkını çıkardınız arkadaş.. 😛

    Bi aralar Alonso haberi altına yorum yapan Raikkonen taraftarına “kendi pilotunuzun haberi yok diye zorunuza gidip Alonso haberine gelmeyin” diyenler de var bunların içinde 😀

    1. Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams avatarı
      Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams

      Iki kat degil, 1.7 kat fazla. Net konusalim…

      1. Bak ne yazmışım: “…yaklaşık iki kat fazla”

        Yani ben net konuşmuşum ama sen tamamen konuşmak için konuşmuşsun…

        1. Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams avatarı
          Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams

          Tamam.

    2. Kaptan Mağara Adamı avatarı
      Kaptan Mağara Adamı

      Aşağıda benim de değindiğim noktalar buydu işte. SaikoRaiko Tebrik ediyorum seni. Verdiğin teknik bilgiler için de ayrıca sağol..

  10. açıklayayım millet rahat edin, royalhunt eski bir mclaren cidir ve kimi fanıdır ,artık kimi ile nasıl bir antipati oluştuysa, kimi düşmanı olmuş, siz bakmayın onun böyle dediklerine ,kimi iyi olduğu zaman oda mutlu olur

    alonso 2 şampiyonluk aldı, 2 şampiyonluğu da Renault ile kazandı ve o zamanın Renault takımı kütle amortisör de diyen var, ben ön tarafı dengeleyen ağırlık diyorum, alonso böyle bir araçla şampiyonluklar kazandı, alonso nasıl araç istiyordu yada yaptırıyordu ,kayacaksa ! ön tarafı kayan bir araç eee böyle bir araç sittin sene şampiyon olamaz ,ancak ön tarafa ağırlık uygulanırsa işe yarar dı, ne oldu? işte ! Renault aracın ön tarafına ağırlık merkezini kaydırdı, hile yoluyla ve şampiyon oldu, kısaca alonso yanlış araçlarla şampiyonluk kovalıyor ve sonuç hüsran, hile yolu olmasa o zamanki Renault takımı da kazanamazdı,
    ayrıca 10 yıllık formula 1 şampiyonluklarına bakarsak
    alonso hileli Renault ile kazandı, 2 kere
    kimi bileğinin hakkıyla Ferrari de 1 kere kazandı
    Hamilton mclaren ile casusluk belgeleriyle geliştirilen araçla kazandı 1 kere
    button gene gri alanlı bir honda ile kazandı 1 kere
    vettel gri alanlı bir araçla 4 kere kazandı
    Hamilton gene gri alanlı yada önü açılmış bir Mercedes ile kazandı 1 kere ( test ler ve takımın ayrılırız açıklamaları )
    hakkıyla hatta karşı takımın casusluk belgeleriyle hazırlanmış bir araca karşı kimi nin şampiyonluğu son 10 senedeki tek hak edilmiş bir şampiyonluktur

    1. bu sebeple Jean todt 2007 şampiyonluğu çok özeldir demiştir

    2. Renault’ta bir de mükemmel çalışan ve startlarda birkaç defa büyük avantaj sağlamış launch control vardı.. Kütle amortisör mevzusunu hatırlıyorum ama bir türlü kapsamlı araştırmaya vaktim-fırsatım olmamıştı. Neyse, ne dersek diyelim bu adamlara göre Alonso en iyi araçla şampiyon olmadı ama Raikkonen’e 2007’de hediye edildi, vs.vs. zırvalıklar bitmiyor..

  11. Kusura bakmada kimi seve seve değiştirmezsen seve seve değiştireceksin. Yoksa bu taraftarların verem olacak.

  12. Royal zaten burdaki saçmalayan arkadaşlara cevap vermiş de bir de ben hatırlatayım.Alonso zirve araç sevseydi Ferrari’den 2012de ayrılırdı.Şimdi cevabı aldıysanız ayrılabilirsiniz.

    1. soru sormadık ki cevap veriyorsun ? lafın bana belliki madem cevaplayacak soru arıyorsun zirve araç istemeyen alonso neden yine aynı soruyu soruyorum 2010 da petrovu geçemedi ? bir diğer sorum da aynı olayı ferraride raikkonen yaşasaydı sen ve diğerleri raikkonen için ne diyecektiniz ?

      1. Defalarca söylememize rağmen anlamamakta ısrar ediyorsunuz.onun için detaya girmeyeceğim .aynı yarışta geçiş ustası Lewiste Kubicayı geçmemişti. Veya cok uzağa gitmeyede gerek yok daha bu sene rusyaydı sanırım kiminin bir Toro Rosso arkasında dolanıp durduğunu unutmayın .hemde DRS ve KERS e rağmen.

        1. bu seneki ferrari ile 2012 deki ferrariyi aynı görmek yeterli cevabı senin adına verdi zaten tamam …

          1. 2012 demişim 2010 olacak

            1. 2010da Ferrari Mclaren kadar iyi değildi.Üstte söylenmiş zaten geçiş ustası Lewis bile geçemedi diye..Mclaren Kers’i Ferrari’ye oranla daha iyi kullanmasına rağmen.

  13. Lotus E20-21 araçlarını kullandığı gibi kullanırsa kaybeder yeni motorlar başlı başına sürüş sitilini değiştiren etken zaten.

  14. Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams avatarı
    Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams

    Ferrari, Raikkonen’e istedigi araci veremez. Cünkü Raikkonen Mp4/20 gibi zirvede yer alan araclar ister. Oyle bir araci olmazsa gerisi bostur. Bir de su “Raikkonen Lotus’u ucurdu” muhabbetide neyin nesi ? Lotus, Red Bull’dan sonra en iyi araca sahipti zaten. Grosjean bile Red Bull’lara karsi galibiyet mucadelesi verebilmisti. Hatta Jacques dayi “Alonso Lotus’la sampiyon olabilirdi” falan demisti. Yani pilotlar takimi degilde, takim pilotlari ucurmustu.

    Not: Kisisel gorusumdur. Kimseyi kinamiyorum. Alonso sikeci, hirsiz vs vs gibi seylerle gelecekseniz, benden cevap alamazsiniz. Bunlar disinda saygi sinirlarini asmayacak sekilde tartisabiliriz.

    1. Lotus Red Bull’dan sonra en iyi araç degildi. 2013’ün ikinci yarısında belki bu tanıma uydu sadece. Onun dışında Lotus hiç bir zaman en iyi ikinci araca sahip değildi diye düşünüyorum.

      Lotus’un lastik kullanımı ve DF’u iyiydi. Lastiklerin ve DF’un onemli olduğu pistlerde zaten Raikkonen alabileceği en iyi sonucu aldı.

      Ama Lotus’un stratejistleri, düzlük hızı ve tek tir performansı gerçekten kötüydü. Öyle ki en iyi olduğunu düşündüğüm donem olan 2013’ün ikinci yarısında Grosjean Abu Dhabi’de hız ölçüm noktasında 21. sıradaydı.

      Jacques güzel sallamıs. O Lotus’un içine kimi koyarsanız koyun 2013 ikinci yarıdaki Red Bull’u geçemezdi. Raikkonen’in kullandığı Lotus’lar hiçbir zaman şampiyon olacak performansa sahip değildi.

      1. Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams avatarı
        Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams

        Lotus’un 2013 sezonunun genelinde en iyi ikinci araca sahip oldugunu cikarmak icin yaris sonuclarina bakmak yeterli.

        Ornek verdigin yarisi domine eden pilot, Grosjean’in 2 kph farkla 2 sira usttunde bulunuyor. Eski kurallarda maksimum hizin degilde, kendi maksimum hizina en cabuk ulasanin zirvede yer aldiginida soyleyelim.

        O Lotus’un icine Alonso’yu koysak, belki sampiyon olamazdi ama en azindan Vettel 9 yaris ust ustte kazanamaz, yaris icinde o kadar rahat olamazdi.

    2. raikkonen zirvede yer alan araç ister demişsin de lotus öylemiydi de bu adam lotusta iyi dereceler alıp yarışlar kazanıyordu ? tam tersi alonso zirvede araç ister 1 ay öncesine kadar adam hamiltonun bir şekilde belki ayrılır umuduyla beklemedi mi ? mercedese gitmek için ? zirve araç alonso zirve araç sevmeseydi veya mücadeleic araçla maximumu çıkarabilseydi !!! işte yine herzamanki gibi karşımıza çıkan o soru geliyor akıllara ? 2010 petrov neden geçilemedi ? hepimiz biliyoruz ki raikkonenenin şu masum demecinden bile nerler çıkarıp yazan adamlar eğer 2010 da ferraride raikkonen o petrovu geçemeseydi şampiyonluk mücadelesi içindeyken buradan herkes şunu diyecekti rai iyi pilot değil alonso olsa petrovu ikiye katlar dörtle çarpar beşe bölerdi vs gibi komik söylemler yazılacaktı ve bundan adım gibide eminim … o yüzden şimdi artık bırakın bu alonso rai tartışmalarını siz yazıyorsunuz sonra biz yazıyoruz bazn bizden birileri önce yazıyor sonra siz yazıyorsunuz bunun sonu gelmiyor iki pilot ta artık başka takımlarda bu konu artık bitsin fanları olduğumuz pilotları yere vurmayalım burada ….

      1. Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams avatarı
        Alonso.ElNano #ForzaJules #ThePowerOfDreams

        Her pilot zirveye oynayan arac ister. Benim kastim farkliydi.

    3. NE o dünki söylemlere cevap bulamayınca mantıklı karşılık veremeyince dip not mu düşmeye başladın? Aynı Lotus’u Kovalainen niye puan kotasına sokamadı? Niye Grosjean gerçekten iyiydi de galibiyet alamadı? Kazanmak öyle kolay bir iş olsaydı bunu herkes yapardı. Ancak şunu göremiyorsunuz araç limitlerinde kullanılır ama herkesin bir tarzı vardır. Aslında bu tam olarak BMW sever ve Audi severlerin sürüş dinamiği düşünceleriyle dengeleyebilirsin. Birisi arkadan itiş severken diğeri illa ki önden çekişin daha güvenli olduğunu söyler vs vs vs. Aynen böyle. Bunu geçen gün Massa’da söyledi ki Alonso sürekli understeer seven pilot yani tercihen seven sonuçta mümkün olsa hiçbir yeri kaymasın diyecektir ama illa kayma olacaksa bunu arka yerine önde tercih eder. Çünkü önden kayma aslında daha güvenlidir. Spin atma tehlikeniz fazla olmaz ki eğer bununla doğru şekilde baş etmeyi yıllardır öğrendiyseniz o zaman araçta bir çok hareketi yapabilirsiniz. Ancak Kimi’nin farklılığı buradan kaynaklanıyor. Kimi de dengeli araç ister her pilot gibi ancak illa bir tarafın kayması gerekiyorsa Kimi’ye göre bu aracın arkası olmalı. Arkası kayan araçla daha iyi başa çıkıyor. Sonuçta yukarı da dediğim BMW Audi örneğindeki gibi düşün arkadan itişte tehlike anında çok farklı kurtarma seçenekleri sunar önden çekiş araçta sadece gaza yüklenerek ilerlemeye çalışırken arkadan itişli bir araç farklı hamlelere yanlamalara aha çok müsade eder. He günlük hayatta bunu ne kadar kullanırız ve dediğim tehlike anlarında bunu ne kadar eksiksiz yerine getirip çalışmasını sağlayabiliriz bu tartışılabilir ama Formula 1 gibi bir sporda pilotlar bunu yapabiliyorlar. Aslında beğenilmeyen Maldonado’nun tarzı bile bu şekilde arkadan kayma adam tam bir oversteer ve kazaya bu kadar meyilli olmassa daha da yukarılarda olabileceğini düşündüğüm bir pilot. Neyse konumuza geri dönelim. Sürüş farklılıklarını anlamışızdır heralde. Şimdi çıkıp yek yeeeaa Alonso niye önden kayma sevsin diye açıklama yapma Massa’nın geçen günki haberini oku ondan sonra anlarsın ne demek istediğimi. Burda bizim çakma holigan royalcan dışında hemen herkes bunu bilir ama tartışma anında kabul etmek istemez.
      Ferrari zaten 2009’un ortasında aracın gelişimini durdurmuştu ve 2010 Ferrari aracı sezon içi gelişime kapalı olmasa Redbull dışında tüm araçlardan hızlıydı hatta ilk yarışı Vettel’in egzoz arızası yardımıyla da olsa duble yaparak kazanmışlardı. Ancak araç oldukça iyiydi. Ne zaman ki sezon ilerledikçe araç pilotların geri bildirimlerine göre geliştirilmeye başlandı ( Yada en azından geliştirilmeye çalışıldı diyelim – bence Ferrari bu konu da berbattır ) aracın karakteristiği üzerinde ciddi değişiklikler yapılmaya başlanmış ve Massa gittikçe sezon içerisinde geriye düşmüş ve aradaki fark resmen uçurum boyutuna ulaşmıştır.
      2011 – 2012 – 2013 sezonları boyunca da Ferrari araçları zaten lider pilotun tercihlerine göre şekillendirdiğini kabul edeceğimize göre aslında Massa’nın niye bu kadar geride kaldığını anlayabiliyoruz. Çünkü o Maassa bu sezon bir kaç şanssızzlık yaşamasa herkesin çok umut vaat ediyor dediği Bottas’tan hiçte geri kalır yanı yoktu.
      Gelelim 2014 sezonuna. Neler biliyoruz peki şimdi? Alonso understeer tercih eden pilot iken Kimi gridin büyük çoğunluğu gibi oversteer tercih ediyor ancak Kimi 2014 gibi herşeyin sil baştan yazıldığı bir sezonda geliyor ve Ferrari’nin elinde öyle aman aman performansı olmayan vasat olarak tanımlanabilen bir aracı var. Bu aracın peki tasarımında % 100 denge yada oversteer’e yatkınlık mantığını mı benimsemiştir yoksa %100 denge ama mümkün değilse understeer’a açık bir araç mı? biraz gerçekçi olalım. Evet Ferrari yapabilse %00 dengeli bir araç yapardı ama mümkün olmayınca bir taraftan feragat ediyor Alonso’nun daha önce bir açıklaması vardı tam kelimesi kelimesine olmasa da “arka taraf kaymazsa güvende olur ve daha hızlı gidebilirim ” şeklinde bir açıklaması vardı. Yani sonuçta bir yerde haklı. 2014 yılında dengeyi yakalayamayan Ferrari zorlama durumlarında önden kaymaya müsait bir araç tasarlamıştır ki daha ilk günlerden itibaren açıklamalarını hatırlıyoruz Kimi’nin ön taraftakki hislerim iyi değil diye. Kimi ön taraftaki his derken neyi kast ediyor biliyoruz değil mi? viraja girerken değil çıkarken aracın arkasını yakalamayı tercih eden bir pilot yerine viraja girerken aracın önünü yakalamaya çalışan bir pilot haline gelmek çokta kolay olmasa gerek.
      Üstelik sezon içinde Alonso’nun Belçika’da aslında alanen açıkladığı Kimi’nin yarışını optimize etmeye çalıştık sözü bile takımın strateji önceliğini vs kime verdiğini ve bu alanda nasıl bir performans sergilendiği ortada. Tüm bunlar birleşince Kimi’nin bu sezon vasat görünmesinin sebebini anlamak için dahi olmaya gerek yok sadece realist olmak gerçekleri görmek ve beynimizi kullanmak yeter bak mesela royalcan kullanmıyor onunki örümcek ağı bağlamış durumda. Aklı sıra cevap veriyor ama farkında değil adam yerine konmuyor. Bilmiyor ki sinek küçük ama mide bulandırır. Gerçekten de öyle. Midemizi bulandırıp sinir etmekten başka işi yok mesela onun… Her haberde gelir bizi tahrik eder sonra Alonsocular çıkar der vay efendim Kimi fanları niye Alonso haberindeler niye sallıyorlar vs vs vs…
      Neyse uzun yazdım yine yazabilirim anlaşamadığımız yerleri.
      Gelecek sezon Kimi’nin çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Vettel’de az önce dediğim gibi gridin büyük çoğunluğunun olduğu kısımda yani oversteer ile mücadele edebilen ama understeerden uzak durmaya çalışan bir pilot. Ve Allison Lotus’tan 2 sezon ve 2014 sezonuyla birlikte Kimi’nin tam olarak ne istediğini bilen en iyi tasarımcı konumunda şu an ki bu da Kimi adına oldukça olumlu bir gelişme.
      Bu arada bu yazdıklarım arasında işin psikolojik kısımlarına girmiyorum bile. Bir çok kişi kabul etmek istemese de psikoloji dünyadaki en büyük güçlerden birisidir. Ve belli bir yerden sonra mücadeleyi bırakabilir insanlar Kimi’de sezon başında kendini zorlarken bir faydası olmadığını görünce elbette ki zorlamaktan vazgeçecek yada asıl yeteneklerinin zirve yaptığı kişi olarak sürmeyecektir aracı.
      Bu arada söylediklerim hava da kalmasın. Mesela Button’da understeer tercih eden bir pilottur fakat bu Hamilton’dan çokta geride kalmasına sebep olurken yarışlarda o kadar geride kalmadı çünkü dediğim gibi understeer güvenlidir. Kaç kez Button’un spin atarak pist dışına gittiğini görüyoruz ki viraj çıkışında? Ancak Hamilton her türlü zorlar aracı ve zaman zaman istemediği durumlar yaşar. Ve tabii bir de son 2 sezon hariç Redbull ile birlikte en iyi sezon içi gelişimin Mclaren’de olduğunu ve araçlarının bir çok yönden gelişime açık olduğunu da görebiliyoruz ve bu da takımın farklı yollar izleyerek pilotlarına mümkün olan en hızlı aracı istedikleri şekilde veriyorlar. Bir size zaten en iyi olduğunuz alan da birşeyi yüksek performansla yaptırmak var bir de al eğer bunu böyle yaparsan daha hızlı olursun yoksa olmaz demek var bunu da görebilmek gerekiyor.
      Son bir not: Aslında Alonso’nun understeer’i bu pirelli döneminde daha da avantajlı hale geldi arka taraf stabil olunca lastiklere daha nazik davranabildi ve bu da şu pite girmeden önceki fastest lap atabilmesine olanak sağladı. Aracı tam limitine çıkardığında lastiklere zarar veriyor ancak o limiti kabul edeyim ki çok iyi ayarlıyor. Ayrıca sıralamalarda görece yarışa göre daha yavaş olmasının sebebi de bu sürüş tarzı ve aracın karakteristiğinin bu yönde olmasıdır. Daha güvenli ama tek tur da daha yavaş… Yarıştaysa lastik avantajından dolayı farklı alanlarda avantajı olan ama diğer tarz pilotlara buz üzerinde gidiyormuş hissi veren bir tarzdan kaynaklanan farklılıklar izledik son sezonlarda…

        1. Senaryo olacak o 🙂

        2. arkadaş bu da yeni moda oldu cevap veremeyince tii ye alıyorum hesabına kaçmaklar falan sen otur adam akıllı bi cevap ver yoksa kendini küçültme bilader gerçekten çok komik oluyorsunuz.

          1. Dedik ya senaryo güzel diye. Nesine cevap vereyim saçma sapan bir şey çıkmış ortaya. Hele araç iyiydi pilotların bildiriminden sonra kötü kısmı evlere şenlik 🙂 hadi biz teknik olarak pek anlamasakta bu yazdığına kargalar bile bir yerleriyle güler.

            1. Valla karga güler mi gülmez mi bilmiyorum ancak buna hala cevap veremiyorsun. Ben araç gelişimi kısmında Ferrari’nin yıllardır araç geliştirmede zorlandığını kast ettim. Pilotların bildirimiyle araçta yapılan değişikliklerde de,
              Kimi nasıl grosjean’ın hiçbirşey demediği direksiyonda değişiklik talep ettiyse Alonso’da etti ve araçta onun istediği değişiklikler yapıldı. Bunu görmek için müneccim olmaya gerek yok.

  15. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Bakalım bahane bu sene ne olacak. Lastik mi, direksiyonmu, önden kaymamı, arkadan kaymamı, ordan olmadı burdan.. Mumlan ararsınız Alonso’yu.

    1. adam aracın zayıf ve eksik yanlarını döylüyor yalan mı ve ferrari de bunu doğruluyor. Burda sorun olan nedir ???
      ha dersen Alonso niye şikayet etmiyordu adam zaten kafasına koymus ayrılmayı niye çecesini yorsun.
      Hem kşm yoğurdum eşki der ki. Sonuçta bu aracı tasarlayan o ve ekibi değil mi ???

    2. “Mumlan”, “fenerlen”, “lux lambasıynan”, “projektörlen”…vsler”len” falan arayan olmaz…raad ol.

    3. Sen mumlan.. =)

    4. bu seneyi sayma alonso da bahaneler üretmedi mi ? alonso bahane edince ferrari kötü ara yaptı raikkonen şikayet edince raikkonen bahaneci kötü geçin bunları artık yaa

    5. ForzaFerrariForzaFelipe avatarı
      ForzaFerrariForzaFelipe

      Mumla aramayacağımız şey Alonso ve taraftarları olacak merak etme.

      1. Doğru tıpkı Massayı aramadığımız gibi.

        1. Çok doğru. Tıpkı Massa’nın Ferrari’yi aramadığı gibi.

          1. Buna göre Alonso’da Ferrari’yi aramayacak diyebiliriz.

            1. Diyemezsin çünkü henüz McLaren-Honda’nın performansını görmedin.

              1. 5 sene boyunca sürünen Ferrari’den daha kötü olamaz.

              2. Kesin bilgi mi? Yayalım mı?

              3. Ferrari için şampiyonluktan başka hiçbir sonuç başarı değildir.Üstelik bu araç q3e kalma mücadelesi veriyordu.Mclaren Honda motoruyla 2.seansta mı elenecek sence? Nasıl Alonso Ferrari’yi arayacak onu anlamıyorum? Anlatın hadi.

  16. ”Önümüzdeki yıl yeni bir araç olacak. Farklı bir araç ve farklı bir hikayet olacak. ” sihirli cümleler bu aslında

    Redbull Rb5 in dna larını Rb10 da rahatca gorebılırken Ferraride ise bu olayın esamesi okunmuyor 2009 dakı aracla sımdıkı arac bıbırıne benzemeyı bırak rengı harıc anımsatan bişey bile yok her sene ders alıp her sene aynı hataları yapmak veya başka hatalar yapmak Ferrariye özgü durum haline geldi bu cok acık

  17. koca bir yuh diyorum. F1 tarihinde bu kadar araçtan şikayet eden başka bir pilot görmedim. bildiğin süremiyorum diyeceğine sürüş tarzımı değiştirmem, aslında hızlı giderim de sürüş tarzımı değiştirmediğim için vs gibi ayaklar. alonso yenilgisi çok koymuş sanırım. herkes oturup sürüyor, yenilenler araç uymadı diyor. ferrari’ye 2 tane “loser” pilotla başarılar.

    1. Hadi senin için biz söyleyelim KİMİ SÜREMİYOR… seneye de emekli olduktan sonra da iyice rahatlarsınız ;).

      1. emekli olacak zaten, başka hiçbir takım kesinlikle böyle ne diyeceği belli olmayan bir pilotu takımda istemez. ferrari de anlaşma yenilemez eğer vettel daha da kötü çıkıp rai’yi iyi göstermezse. ferrari rai ile tekrar anlaşıp o kadar para verdiğine 100 kere pişman olmuştur.

        bir de çıkıp kendinde hiçbir sorun yokmuş da araç sorunluymuş gibi rezil bir sezon geçirip böyle demeçler vermesi var. sanki alonso’nun altında farklı araç vardı. süren sürüyor demek ki. haa doğru “araç alonso’ya göre” idi. 1,5 sene önce bunu diyeceksiniz diye söylediğim bahane.

        1. Shmi yi yataktan kaldırsan senna yı mezardan çıkartıp ferrari koltuguna otuttursan yine sonuç değişmez di.Bunu az bir f1 izleyen bilir.

          1. Royale cevap vermeyiniz lütfen, öyle diyorsa öyledir kendince, yazar yazar gider, sakin olmalı bence…

    2. Strong_Union avatarı

      🙂 Bunu söyleyecek en son insanlar sizlersiniz. 4 sene araç edebiyatı yapanda Raikkonendi demi. Herkes kendi pilotunun söylediklerini unuttu şimdi. 2 sene lotusu uçurupta bu sene araç sürmeyi unuttu bu adam doğru sizlerde haklısınız 🙂

      Hiç hata yaptım demedi değilmi Raikkonen, Ferrari hangi haftasonunu bir araya getirmiş hangi haftasonu sorunsuz geçmiş Raikkonen’in, hatalar yaptığında söylemişti ama görene at gözlüğüyle bakarsan iş ayrı.. 🙂

      http://www.trf1.net/formula1_haberler/51795-raikkonen-kendi-surus-stilini-sorguluyor.html
      http://www.trf1.net/formula1_haberler/80102-raikkonen-en-hizli-turumda-hata-yaptim.html
      http://www.trf1.net/formula1_haberler/69885-raikkonen-hatalar-yaptim.html

      Sendeki bu nefret yahudilere karşı hitlerde yoktu. 🙂
      Seni bi fan değilde bir taraftar olarak görüyorum objektiflikten uzak bir Alonso cusun. 🙂 Buna da koca bir yuh de 🙂

      1. altına imzamı atarım +1000000

      2. “raikkonen’in lotus’u uçurması” F1’den anlamayanların düştüğü bir ilizyondur. lotus’tayken raikkonen iyi sürmediğini defalarca söylemiştim. grosjean’ın bile o kadar puan alıp podyuma çıktığı, sıralamalarda ilk 3’e girdiği lotusla -hem de takım emirlerine ve bariz 2. pilot olmasına rağmen- raikkonen sürekli lastik koruyarak, eksik pit yaparak vs biraz puan almayı başardı. yoksa o lotus 2 tane biri liderin yarış dışı kalmasıyla diğeri de eksik pitle alınan zaferlerden çok çok daha fazlasını hakediyordu. bir de alonso’nun altında görseydik o lotusu. şampiyon olması işten bile değildi.

        F1 pilotunun görevi ne araç verilirse verilsin onu en hızlı şekilde finişe götürmektir, araç bana uymadı deyip işten sıyrılmak değil.

        1. Kaptan Mağara Adamı avatarı
          Kaptan Mağara Adamı

          ” lotus’tayken raikkonen iyi sürmediğini defalarca söylemiştim. grosjean’ın bile o kadar puan alıp podyuma çıktığı, sıralamalarda ilk 3’e girdiği lotusla -hem de takım emirlerine ve bariz 2. pilot olmasına rağmen- raikkonen sürekli lastik koruyarak, eksik pit yaparak vs biraz puan almayı başardı ”

          Cevap 1: Yorum sahibi Herhangi bir tarih vermediği için Lotusta ki 2 yıllık döneme bakıyoruz.
          Sene 2012. Arkadaş Raı nın ıyı surmediğini idda ediyor. Örnek olarak da GRo nun o kadar puan aldığı bir araçta KIMI nın yaptıkları başarı değil diyor. Raıkkonen o sezon 207 puanla üçüncü oluyor. Örnek gösterdiği GRO taa 8. sırada. KIMI nın aldığı puanın yarısından bile daha az almış. Demek ki Raı Lotus’u gayet iyi sürmüş. Fakat Arkadaşın istatistik bilgisinden muaf olduğu aşikar. !!

          Cevap 2: ” Gro 2. pilot olmasına rağmen ” arkadaş burada algı operasyonu yaparak bu küçük cümlede çok şey anlatıyor. Sankı Lotus Gro yu KIMI nın emrine vermiş ve KMI ye yardımcı olması için tutmuş gibi aktarıyor. Böylelikle KIMI nin yaptığı işi küçümsüyor. Sorun bakalım arkadaşa ilerde doğduğu çocuguna ALO ısmını verecek kadar kör fanatık olmuş bu kişinin desteklediği pilot Massa yı nasıl kullanmış. 2. pilotlugu en iyi ALO bilir. Zira 2. pilot Alo nun en büyük dayanağıdır. Çok ekmeğini yemiştir.

          Cevap 3: ” raikkonen sürekli lastik koruyarak, eksik pit yaparak vs biraz puan almayı başardı ” alın işte klasik küçümseme zırvaları. Biraz dediği puanlar ilk sene 207 ikinci sene 183. Ayrıca Rai nin aldığı puanları küçümseme ve itibarsızlaştırma politikları. Yok lastik saklamış da vs. vs. Arkadaşa bi zahmet sorun. KIMI nın yaptklarının hangisi illegal. Ama o senin Aile babası olan pilotun ALO, 2007 de daha fazla puan alabilmek için ferrarinin planlarını çaldığında, Mclareni eğer beni 1. pilot yapmazsanız herşeyi söylerim diyerek tehdit ettiğinde aynısını onun için söylebilmiş mi acaba. Bu adam utanmadan bunları gördüğü halde Kımı nin 2007 şampıyonluguna laf da etmiştir zamanında..

          Cevap 4: Alo Lotusta o sene şampıyon olurmuş. Redbull ile aradaki fark ortadayken bu son yazdığına bi daha bak. ALO efendi 5 yılda ferraride şampıyon olsaymış. O zaman nerdeymiş. Son yarışta Petrovu geçemezken Hala gelmiş Lotusda şampıon olurdu diyosun.

          uzun oldu biraz. Aslında söyliyeceklerim çok basit. bu arkadaş için
          ”’ Üfürükten Teyyare Selam Söyle o Yare ”

          1. Strong_Union avatarı

            Hikayeci hikayeci başka birşey değil kendi yazıp kendi inanan cinslerden 🙂 Adam 2012 yılında lotus e21 de aynı şasiyle tam 20 yarış geçirmiş, bir kazaya karışmamış, tek başına aldığı puanla mercedes takımını geçmiş, lotusa ciddi katkı sağlamış, Hamiltonu Buttonu Webberi Massayı geçmiş o araçla hala kötü. 2013de lotusu 6. söz sahibi takım yapmış, ilk yarı vettelle şampiyonluğa oynamış, tamamen yetenekleriyle geçişler yapmış aracın hızı olmadığı için virajlarda ataklar yapmış yine kötü. Madem bir pit eksik yapıyordu gro niye yapamıyordu. japonyada redbullardan daha erken yedi lastiklerini avustralyada falan. Ayrıca Rai çinde 4. lüğe düştü herkesle aynı pite girerek 2. oldu. 2012 de bu lastik stratejiside yoktu ama 1 galibiyet 7 podyum aldı bunlar havadan geldi demi 🙂

            Raikkonen işten sıyrılsaydı şuan ferrariden ayrılmıştı ama kalıp mücadele edecek. Ayrıca raikkonen lider araç isteyen bir insan olsa ona lastikler sertleşene kadar mükemmel his veren lotusu bırakmazdı

          2. hay ağzına sağlık bee eteklerdeki taşlar dökülsün artık 😀

          3. Hay ağzına sağlık; Kaptan Mağara Adamı
            tek laf edecek kelime bile bırakmamışsın.. Gerçi bu royal’ımızı birçok kişinin dediği gibi kaale dahi almamak gerek. yazıp yazıp gider işte..

        2. Alonso o Lotus ile şampiyon olamazdı. Mercedes’in ikinci yarıdan beri yavaş yavaş kaybolan avantajıyla Lotus en iyi ikinci araç olmuş olabilir. Ama Red Bull başka bir dünyadan gibiydi.

          1. Kaptan Mağara Adamı avatarı
            Kaptan Mağara Adamı

            Aynen. Bende onu söylüyorum. Her aklı başında f1 takipçisi bilir bunu. Ama bazı ALO fanları – ki bu arkadaş içlerinde en akıllıları olarak geçiniyor – bunu göremeyecek kadar kör.

    3. RoyalHunt

      senin yorumları genelde seviyorum da bu yorum olmamış. vettel kendisi için yapılmış olan arabayla takım arkadaşına yenildi, kimi alonso için yapılmış araçla takım arkadaşına yenildi. alo ön lastikleri daha çok aşındırır kimi arka lastikleri. zıt iki sürüş tarzı demek. adam bahane buluyor ama bir yerde de haklı.

      nekadar kötü bir sezon geçirirse geçirsin kimi yi bukadar kötüleyemezsiniz. kötülerseniz taraflı bakıyorsunuz demektir. kendisini sonuna kadar kanıtlamış birisidir.

      yenildi alonsoya yalnız bunun bahanesi olamaz.. dediklerim yanlış anlaşılmasın

      1. işte bu araç şunun için yapıldı bunun için yapıldı muhabbetleri bahane değil. araç kimin için yapılırsa yapılsın bir pilotun görevi aracı gidebildiği kadar hızlı sürmektir. 2007’de ferrari’ye oturduğu sene şampiyon oldu (bana göre ne kadar şaibeli olsa da) şimdi massa ile sürüşleri benzerdi araç uydu diyeceksen derim ki o zaman 2009’un yarısında geliştirilmeye başlanan 2010 aracıyla alonso nasıl massa’ya bu kadar fark attı? yıllardır massa neden bir kez araç bana uymuyor demedi de alonso çok iyi dedi?

        kimi 2008’de de iyi değildi, 2009’un ilk yarısında da iyi değildi. “kendisini sonuna kadar kanıtlamış” cümlesinden kilometrelerce uzakta bir pilot. gridde kendini kanıtlamış pilot 2 tanedir. alonso ve hamilton.

        kimi’nin sıkıntısı şu; bu sene araçları sürmesi zor, ve o da ya 2005teki mclarenini, ya da 2013’te sakin sakin sürdüğü lotus’unu istiyor, ama öyle bir dünya yok.

    4. F1 tarihinde bu kadar araçtan şikayet eden başka bir pilot

      Ben çoook gördüm. Doğumgününde Red Bull mu istemişti neydi?

      1. keşke raikkonen de aracın hakkını verse de sonra çıkıp aracın performansından şikayet etse. raikkonen ben bu aracı süremem, bana uymuyor, sürüş stilimi değiştirmem vs. gibi bir F1 pilotunun ağzından çıkmaması gereken acınası şikayetler ediyor. iki durum arasında fark var.

        1. İki durum arasında fark var elbette. Birisi maaşını alıp koltuğunu elde etmesine rağmen daha fazla performans için takıma laf ediyor, diğeri performansını gösterebilmesi için aracın farklı olması gerektiğini söylüyor.

          Raikkonen’in mazereti bana da saçma geliyor ama görünüşe göre Alonso ile karşılaştıracaksan Raikkonen çiçektir çiçek. En azından takıma laf etmiyor. Bkz Alain Prost.

          1. Belki de bu sene zayıf kaldığını kabullendiğinden şikayet etmiyordur. Ama Raikkonen daha önce de takımına saydıran bir pilot değildi. Adam konuşmayı geç öğrenmiş. 🙂

      2. Senin görmemen abes olurdu zaten Günay.hele söz konusu alonso ise.

        1. Herşeyi görür, herşeyi duyar, herşeyi bilirim 😛

          İnan pilot ayırt etmiyorum. Kimde ne gördüysem söylerim. İyi, veya kötü. Bak zamanında benzer bir habere ne yazmışım;

          “GP2’de ilk senesinde başarılı olan pilotlar tercih ediliyor. Aynı aracı 4 sene sürüp ezberledikten sonra çaylaklara karşı dedem de şampiyon olur.

          F1’de ise araç her sezon baştan değişiyor, sezon içerisinde de zaman zaman köklü değişikliklere uğruyor. Hatta pistlere özel aero değişiklikleri GP2’de olmayan bir şey.

          Kilit noktanın hızlı uyum olduğunu düşünüyorum. Geçen aylarda Alonso yaptıysa Raikkonen’in de yapabilmesi gerek, bunun için para alıyorlar demiştim. Ancak taraftar tepkili oldu 🙂 Amacım laf sokmak olsaydı günahım kadar sevmediğim Alonso dururken Raikkonen’e laf etmeye uğraşacak değildim elbet…

          Bir F1 pilotunun yarışın içinde dahi oluşabilecek değişikliklere anında adapte olması gerekmez mi?”

          1. Tabiki gerekir. Tıpkı 2005 ingiltere tc si bozulan alonsonun anında tepki vererek diğer araçlarla hemen hemen aynı tempoyu tutturabilmesi gibi.aynı şey kiminin başına gelse yaparmiydi , hiç sanmıyorum 🙂 adam yine 2005 almanyada ön lastikte ki vibrasyonu kontrol edemiyor. NOT : Ne demek istediğimi anlamayanlar cevabını yarın alacaktır.

            1. ön lastikteki vibrasyon da kontrol edilemez mi ya. bu kimi de hiçbir şeyi yapamıyor değil mi?
              zaten herkesin başına gelir ön lastikte vibrasyon olayı. herkes de bi güzel kontrol eder. kimsenin süspansiyon dağılmaz öyle değil mi?

              hepsi kiminin suçu. çok hızlı gidiyor, mclaren yıllarında süspasnsiyon kanat şasi hepsini dağıtıyordu. bu kadar da hızlı gidilmez değil mi.

              1. vibrasyon olayı tamamen kendi hatası idi. ralf e tur bindirme esnasında aceleciliğinin kurbanı olup lastikleri yakmıştı yanlış hatırlamıyorsam .kontrolden kastım inip lastiği değiştirsin değil. . şimdi de o sene lastik değiştirme kuralından bahsedersiniz kullanılmış lastiğin bu kuralın dışında olduğunu atlarsınız ya ( gerçi bu birazda takımla alakalı )neyse. veya daha hızlı giderek illa yarışı alacağım diye basıp gitmek yerine daha yavaş turlarla en kötü ikinici veya üçüncü olabileceği bir yarışta son turda veda ediyor. haa gerçi kimi için yarışı kazanamıyorsa ikinciliğin veya üçüncülüğün bir anlamı yoktu değilmi.

            2. bir de torku kontrol edemiyor değil mi.
              onu kontrol etse hızlanacak ama torku kontrol edemiyor değil mi?

  18. Bu senaryo bir sezon daha oynanır. Ferrari’nin tek pilot stratejisini değiştirdiğini sanmıyorum. Sonra Raikkonen emekli olur zaten ve yerine gelen çaylak zaten şikayet edemez.

  19. Çünkü:

    “It gives you your own kind of freedom.”

    http://www.youtube.com/watch?v=2APztnPKryw

  20. Kimi bence haklı. Ferrari gibi bir takımda, takım pilota sürüş stiline uyan bir araç verir, pilot da birikimlerini kullanarak aracın gelişmesine yardımcı olur.

    Ferrari gibi bir takım pilotlarına milyon dolarlar verdikten sonra onların sürüş stiline uyacak bir araç yapsın bir zahmet. O kadar para bayılmışsa, düzgün araç yaparlar artık.

  21. F_Alonso Diaz avatarı
    F_Alonso Diaz

    Ne öğrendiniz acaba çok merak ediyorum, 20 yarışta yapamadığınız ne kalmış olabilir şase bile değiştirdikten sonra ….

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir