İspanya'da Red Bull'lar Şaşırtmadı – Pole Webber'in!

yazar:

kategori:

Red Bull’un Avustralyalı sürücüsü Webber, antrenman seanslarının aksine sıralamaların 3 seansında da takım arkadaşından daha iyi dereceler elde ederek sürpriz yaptı.

Webber, sıralamaların son bölümünde elde ettiği 1.19.995’lik derecesiyle 1.20’nin altına inen tek isim oldu ve pole pozisyonunu kazandı.

Red Bull takımı da sıralamalarda 5’te 5 yaparak tek turda diğerlerine oranla açık ara önde olduğunu bir kez daha kanıtladı.

Mclaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton, tüm hafta sonu olduğu gibi Red Bull’ların ardından en hızlı isim oldu ve Webber’in 0.9 sn gerisinde 3. sırada yer aldı.

Kendi evinde yarışacak olan Ferrari pilotu Fernando Alonso 4.lüğü elde ederek şampiyona lideri Jenson Button’un 5. sırada kalmasına neden oldu.

Mercedes GP ile zor yarışlar geride bırakan Michael Schumacher, bu sezon ilk kez takım arkadaşını geride bıraktı ve yarışa takım arkadaşının 2 sıra önünden 6. sıradan başlayacak.

Renault ile iyi yarışlar çıkaran Robert Kubica 7. olurken onu Nico Rosberg takip etti.

Bu sene beklenilen performansı gösteremeyen Ferrari pilotu Felipe Massa 9. sırada kalırken son seansa kalmayı başaran Sauber sürücüsü Kamui Kobayashi 10. sırada kaldı.

Poz  Pilot         Takım                   Q1        Q2        Q3            
1. Webber Red Bull-Renault 1:21.412 1:20.655 1:19.995
2. Vettel Red Bull-Renault 1:21.680 1:20.772 1:20.101
3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.723 1:21.415 1:20.829
4. Alonso Ferrari 1:21.957 1:21.549 1:20.937
5. Button McLaren-Mercedes 1:21.915 1:21.168 1:20.991
6. Schumacher Mercedes 1:22.528 1:21.557 1:21.294
7. Kubica Renault 1:22.488 1:21.599 1:21.353
8. Rosberg Mercedes 1:22.419 1:21.867 1:21.408
9. Massa Ferrari 1:22.564 1:21.841 1:21.585
10. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:22.577 1:21.725 1:21.984
11. Sutil Force India-Mercedes 1:22.628 1:21.985
12. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:22.211 1:22.026
13. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:22.857 1:22.131
14. Petrov Renault 1:22.976 1:22.139
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:22.699 1:22.191
16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:22.593 1:22.207
17. Liuzzi Force India-Mercedes 1:23.084 1:22.854
18. Barrichello Williams-Cosworth 1:23.125
19. Trulli Lotus-Cosworth 1:24.674
20. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:24.748
21. Glock Virgin-Cosworth 1:25.475
22. di Grassi Virgin-Cosworth 1:25.556
23. Chandhok HRT-Cosworth 1:26.750
24. Senna HRT-Cosworth 1:27.122

2. Seans

Sıralamaların 2. seansında da Red Bull ve Webber en önde yer almayı başarırken onları 3 ve 4. sırada Mclaren pilotları yer aldı. Mclaren’de Button takım arkadaşı Hamilton’u geride bırakmayı başardı.

5. sıradaki Alonso’yu Mercedes’ten Michael Schumacher ve Renault’dan Robert Kubica takip ettiler.

2. seansta elenen isimler Sutil, De la Rosa, Hulkenberg, Petrov,  Buemi, Alguersuari ve Liuzzi oldular.

5 sıra cezası alan Petrov yarışa 19. sıradan başlayacak.

1. Seans

Sıralamaların ilk seansında 1.21.412 ile Red Bull pilotu Mark Webber en hızlı isim olurken onu takım arkadaşı Vettel takip etti.

Red Bull pilotlarının ardından Mclaren Mercedes sürücüleri yer alırken kendi evinde yarışacak olan Ferrari pilotu Fernando Alonso 5. sırada kaldı.

Alonso’yu sürpriz bir şekilde kendi evinde yarışan bir diğer isim, Sauber pilotu Pedro De la Rosa takip ederken Mercedes GP sürücüsü Nico Rosberg 7., Renault pilotu Robert Kubica 8. sırada kaldı.

Bu hafta sonu nispeten daha iyi seanslar geçiren Michael Schumacher ise 9. sırada kaldı.

İlk seansta Trulli, Kovalainen, Glock, Di Grassi, Chandhok ve Senna elenirken, elenen diğer isim sürpriz bir şekilde Williams pilotu Rubens Barrichello oldu.


Yorumlar

  1. Yusuf  Hitay avatarı

    bunu söylemekten hoşlanmıyorum ancak ben demiştim 🙂

  2. ''katafalk kaya'' Aynen öyle.Moto gp'de pist rekoru hemen hemen her sene her yarışta sürekli kırılıyor.Kırdıklarındada track lap record diye grafik çıkarıyolar.Aslında f1'in moto gp grafiklerinden alabileceği çok fazla ayrıntı var 🙂

  3. serkan birol avatarı

    acaba yakııt yükü yüzünden mi böylefark var

  4. Kürşat ŞAHİNKAYA avatarı
    Kürşat ŞAHİNKAYA

    GOOOO SCHUMİ GOOO GOOO GOOO

  5. dun siralamalarda rekor diye massa'nin 2007'deki en iyi pole derecesini verdiler. 1:20.597 idi derecesi; ki o da dun kirilmis oldu. herhangi bir seansta en iyi dereceyi de dedigin gibi 1:19.965 vettel kirdi.

    ama sen de soyledin, pist rekoruna sahip olmak icin o turun yarista atilmasi gerekiyor. yoksa ben de bir ara bakmistim pist-pist, yil-yil tur zamanlarina; ne alex wurz'lar ne ricardo zonta'lar (salliyorum isimleri) 3. 5. pilotlar rekor veya rekora cok yakin turlar atmis olabliyorlardi.

    su anda pist rekoru 1:21.670 (2008) ile raikkonen (2008)'e ait olarak gorunuyor. ama muhtemelen yagis olmazsa bu rekor kirilacaktir bugun.

    bu arada motogp'de mi sbk'da mi ne "best pole" mu ne gorunuyordu. f1'de de bu bilgi verilmesi lazim artik bence.

  6. Son bir düzeltme, atılan turun pistin "resmi" rekoru olması için "yarış esnasında atılması gerekiyormuş.

  7. 2. antramanda "1:19.965" ile Sebastian kırmış rekoru pardon.

  8. Bu arada Kimi Raikkonen'in 1:21.670'lik 2008'de yaptığı en iyi derece (pist rekoru) Mark Webber'in derecesinden yavaş. Mark Catalunya'nın rekorunu kırmış oldu. 1999'da Mika Hakkinen ise 1:22.088 ile pole'u kapmış.

  9. Massathebest arkadaşım bazı şeyleri tek bir parçadan ibaret gibi gösterme.Bahreyn sıralamalarının son sektöründe yaptığı hata sonucu Fernando massanın gerisinde kaldı.Fernando massayı daha ilk virajda geçti.Bahreynin en hızlı turu Fernandoya ait hemde tam olarak en yakın rakibine 1.1 saniye farkla.Yarış sonunda bu iki pilot arasındaki fark tam olarak 16.099 saniyedir.Bu rakamlardan da anlaşılacağı üzere Bu yıl Massa Herzaman her yerde Fernandodan yavaş kalmıştır.son 1.5 ayda ne oldu deyip gittikçe geride kalıyor derken zaten en başından beri geride olduğunu unutmuşsun.Massa Bahreynde hızlı değildi.Bahreyn fastestlap listesini inceleyip sonuca bakmak yeterlidir.

  10. can bundy (spa 2000) avatarı
    can bundy (spa 2000)

    weber ilk virajı lider dönemez.

  11. Yarın yarışta umarım yağış görmeyiz ve yarışı domine ederiz.Eğer kuru zeminde geçen bir yarış olursa red bull pilotları tüm gride +1 tur fark atabilir 🙂 Yağmur gelmezse rutin bir yarış bizi bekliyor olucak 😉

  12. daha önceden de gördüğümüz bir tablo oldu, gerçi bu sefer farklar cok daha fazla ama malum RBR nin esrarengiz süspansiyon yükseklğinden dolayıbu farkın oldugunu düşünüyorum. Yarısta farklar daha da azalacaktır ama gne red bull lar önde olabilirler ki bu pistte geçiş yapmak pek kolay gözükmüyor.

  13. murat levent avatarı

    Benim ilgimi çeken sadece RB ların diğer araçlardan ayrılmaları, yani bunlara yaklaşan bir tek araç yok, diğer yandan 3.lük ve arkası biribirne çok yakın. İllegal bişey olabilirmi bu Rb da.

  14. raikkonen_the_best_of_f1 avatarı
    raikkonen_the_best_of_f1

    beklediğim gibi geçti tek fark ben Vettel'in polede olmasını bekliyordum ama Webber polede seneye koltuğu Raikkonen'e kaptırmıcak gibi görünüyor

    RedBull gerçekten çok hızlıydı diğerlerinin yetişemeyeceği kadar hızlı bi ara acaba hile falan var mı diye düşünmeden edemedim 🙂 ama gerçekten mükemmel bi hafta sonu geçiriyolar
    Mclaren takımı da iyi gelişmiş farkı kapatmak için ama RedBull gelişmeyide aşmış artık ne yaptılar acaba

    yarın normal şartlarda dayanıklılık sorunu olmadığı sürece RedBull'dan duble bekliyorum bu takım hak ediyor

  15. bu izleyemediğim 3. sıralama turları oldu. red bull ların hızı açık bişekilde söylemeliyim ki korkutucu. en yakın rakibe atılan fark yaklaşık 1 sn. bu gidişle diğerleri 2. lik için yarışır. izleyemediğim için yorumlardan çıkardığım sonuç alonso nun yapabileceğinin en iyisini yaptığı. start çok önemli. alonso artık startlardaki şanssızlığını yıkar umarım. gerçi kirli tarafta ve önündekilerde geçilmesi zor rakipler.

  16. sıralama beklendiği gibi sıradan geçti redbull yine ilk çizgide hamilton 3 .Tek değişen şey schumacherin hızıydı.
    İlk sektörde hata yapmasa belki5,4 bile olabilirdi.Mercedesle Schumi startta Button'ı ve Alonso'yu geçerse podyumu zorlayabilir.Yağmursuz kuru bi yarış olur umarım…

  17. elif çivici avatarı

    Korktugum şey güncellemelerin bizi yavaşlatmış olmasıydı,evet yavaşlatmamış belki ama hiç bir şey de kazandırmamış gibi duruyor.Alonso kendi evinde alabilecegi en iyi sonucu aldı,ama podyum şansı biraz düşük,hem kirli yerden kalkıyor hem de önünde Hamilton un olmasını işini zorlaştıracak.Massa nın baya bi şansa ihtiyacı var,kendisini toparlaması gerek.Redbull desen uçuyor zaten bu adamlar benzin yerine redbull koyuyor araca mübarek.Webber virajı lider döner fakat tempo olarak Vettel geçer onu pitlerden sonra,teknik bir arıza yaşamadıkları sürece,3.lük mücadelesi izlemeye devam edeceğiz.

  18. fatih küskü avatarı
    fatih küskü

    arkadaşım,tabii ki hiçbir takım geriye gitmez performans olarak,ama pist üzerindeki durumlar bazen sizi 1 saniye daha hızlı da yaapr;1 saniye yavaş da,dün bile 1.19 lara inen pilotların bugun yine aynı dereceyle polu almaları da çok normal değil ama piste dün gece yağmur yağmış ve doğal olarak çok da iyi bir tutunma olmamış ve bu nedenle de çok iyi dereceler gelmemiştir,başka bir açıklaması olamaz.
    red bullar sıralamalar için özel bir formül bulmuşlar,legal ya da illegal değişen birşey yok,fark aynı,ama yarışta böyle her tur 1 saniye hızlı gidebilme ihtimalleri bana göre çok az,ama ilk 2 de bitirmeleri muhtemel,acaip şeyler olmazsa,podyum son basamagını da lewis alonso button dan biri tamamlar.

  19. erhan aydın avatarı

    düşünebiliyormusunuz mclaren ve ferrari barcelona testinden bu yana hız olarak geriye gitmiş;bunun açıklaması olabilirmi?testlerde massa 1.20.539 yapmış şimdi ise….?ama bende bazı arkadaşlarıma katılıyorum;yarış performansı daha farklı olacak

  20. burak bocek avatarı

    Ne yani yapılan güncellemeler sadece takımın sıralama hızıma mı etki edyor?Yarın neler olacağını kimse bilemez.Sıralamada 1 sn fark atan adam herhalde yarışta 1sn fark yiyecek değil.Normal şartlarda başkasının kazanmasını beklemek hayalcilik olur ve evet yarın göreceğiz

  21. m-sc efsane avatarı

    Red Bullun sıralamalarda attığı bu büyük fark başını yakabilir.. diğer takımlar haklı olarak illegal birşeyler yaptıklarından şüphelenip fıa ya baskı yapacaklarını düşünüyorum.. bu fark gerçekten normal değil…

  22. m-sc efsane avatarı

    Red Bullun sıralamalarda attığı bu büyük fark başını yakabilir.. diğer takımlar haklı olarak illegal birşeyler yaptıklarından şüphelenip fıa ya baskı yapacaklarını düşünüyorum.. bu fark gerçekten normal değil…

  23. _bianconera_  avatarı

    Şu bir gerçek ki Mercedes güncellemeyi her iki pilotunu da göz önünde bulundurarak yapar.Rosberg'i göz önünde bulundurmaması intihar olur kaldı ki şu ana kadar takıma en çok puanları o kazandırdı.Güncellemelere gelince bi arkadaşın dediği gibi Alonso-Massa farklı stillere sahip ama Rosberg-Schumi benzer araç ayarlarını benimsiyor.

  24. MagicAlonso avatarı

    massathebest Alonsonun bahreynde massadan 0.6 sn fark yemesinin sebebi Alonsonun son turunda hata yapması ve sutile takılmasıydı.kaldıki o hafta sonu massa ile başabaş hatta çok ufak da olsa önünde görünüyordu.Massa sezon başından itibaren Alonsodan yavaştı umarım hızlanır bu ferrari adına iyi olur.Fakat şu durumda geri kalmasını derhal gönderilmesine bağlamak saçmalık olur.Ne yani ilk yarıştan itibaren ferrari massayı göndermeyi kafasına koydu ve aracı ona göre mi hazırlıyor.Alonso avustralyada çok iyi performans sergilerken massa nerdeydi yada malezyada problemli araçla button ve massa yı kovalarken.Fakat şu bir gerçek ki massa kendisini toparlamazsa sene sonunda ferrariden postalanır bu aşikar

  25. rosberg den açıklama geldi çok zorlandım virajlarda önden kayma yaşadım.gerçi önden kayma hep vardı.schumide öndn kayma yaşamıştır.araçlar aynı çünkü bu bi bahane değil rosberg için ama belki schuminin aracına göre rosbergin ayarları yanlış yapılmış olabilir çünkü önden kayma sorunu mercedeste hep vardı.
    herşeye rağmen schumi iyi iş yaptı.

  26. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    sadece ilk yarışta sıralamalarda geride bırakabildi massa alonsoyu ki o hafta boyunca birbirlerine çok yakındı ikili… Alonso'da son hız turunda istediğini çıkaramamıştı ancak yarışta neler olduğunu biliyoruz. Şu yarışa kadar Massa'nın Alonsoya karşı üstünlük kurabildii bir yarış veya hava koşulu bile olmadı, ki bahrain ile avusturya gp arasında nasıl bir güncelleme yapıldı? Alonso'ya uygun parçalar mı getirildi? Massa'da alışık olduğu araçta birden bu kadar mı devasa değişiklik oldu??

    Sene başından beri malesef Massa'nın performansı Alonso'nun performansına göre geride. Bunun sebebini sadece araçta aramamak lazım!

    Schumi olayına gelirsekte adam bas bas bağırıyordu bu araç bana göre uygun değil diye. Hatta her virajda çektiği işkenceyi görebiliyorduk. İstediği yere gitmiyordu araba. Şimdi önden kayma problemi aşıldı ve Schumi aracı istediği gibi kontrol edebilmeye başladı. Rosberg'te sorunlardan şikayetçiydi ve yapılan gelişmelerden o da memnun!

    Bence öküzün altında buzağı aramamak gerek, çünkü herşey yerli yerinde…

  27. schumi-rosberg olayında şaibe yok.zaten aralarındaki fark çok az 0,11 sn.belkide rosbergin ayarları burada iyi değildi.aracın sadece schumiye göre ayarlanması diğer pilotu kaale almamak helede şampiyonada 2.iken intihar olur.mantıklı değil.koskoca mercedes böyle bi şey yapabilirmi

  28. araçta yapılan güncellemelerin, pilotların sürüşüne yaptığı etki üzerinde ne kadar önemli olduğunu söylemek istiyorum. elbette mercedes schumi rosberg'i geçsin, ya da rosberg schumi'ye geçilsin diye değil, schumi perormansını yükseltebilsin, gerçek sürüşünü ortaya koyabilsin diye bu güncellemeleri yaptı. yapılan güncellemenin pilotun stiline uyup uymamasının önemini vurguluyorum.

  29. dediğin gibi olmuş olabilir, neden olmasın? o zamanlar kimi de araçta yapılan güncellemelerin kendisine uymadığını söylüyordu.

    kaza ile alakalı olduğunu da sanmıyorum. bahreyn'de pole alan vettel'in yalnızca 0,140 saniye gerisinde, alonso'nun ise 0,350 saniye önündeydi. o sıralama da kazadan sonraki bir tarihte yapıldığına göre, kaza ile alakalı olmasa gerek.

  30. massathebest, dediklerinin doğruluk payı var.Alonso ile Massa; Schumi ile Rosber arasında şöyle bir fark var: Alonso ile Massanın stilleri neredeyse tamamiyle farklı iken Schumi ile Rosbergin stilleri çok benzer.Dediğin gibi yeni güncellemeler daha çok bu pilotların stillerine göre yapılıyor bunda hemfikiriz.Bir hususta Schumiye haksız etmezsen iyi olur.Rosbergle aralarında çok fazla fark yoktu normal koşullarda.Yeni güncellemelerle aşağı yukarı aynı beklenen buydu.Ama gel gör ki Kubicanın Rosbergi geçmesi bende hiç iyi bir intiba uyandırmadı.

  31. Schumacher ile Rosberg arasında normal bir fark var (Button ile Hamilton farkı ile aynı hemen hemen). Bence aracın tamamen Schumacher'e göre ayarlandığı düşüncesi yanlış. Ross Brawn riske sokmak istemeyecektir Rosberg'den gelen puanları. Keza Ferrari için de aynı şey geçerli.

  32. kingofspain avatarı

    @ Massathebest,o zaman senin yorumundan yola çıkarsak,Ferrari Kimi'yi harcadı yüzünü Massa ya çevirdi.Çünkü ikisininde sürüşü farklıydı.Bu durumdada Santander geldi Kimi gitti diyen arkadaşların tezi,Ferrari'nin aracını Kimi ye değilde Massa ya göre ayarlaması olarak ortaya çıkıyor.2007nin en çok yarış kazanan ve dünya şampiyonu olan pilotu 2008 ve 2009 da yarışmayımı unuttu?O zaman Kimi'nin bileti 2008 de kesildi ve gideceği o zaman belliydi.Massa'nın bence bir psikolojik tedavi görmesi lazım.Bunu sakın yanlış anlamayın.Ancak o kazadan sonra (Allah hiç birinin ve hiç kimsenin başına vermesin önce sağlık) bir destek alması gerek diye düşünüyorum.Kariyerinin en olgun ve en hızlı döneminde kaza yaptı ve o eski agresif Massa'yı göremiyorum ben. 🙁

  33. en az senin kadar schumi taraftarıyım. ama bu gerçek olanları söylemeye engel değil. aracın kendisine uymadığını, bu yüzden geride kaldığını, bu haftasonu için yapılan değişikliklerin kendi sürüş tarzına uygun hale geldiğini bizzat schumi'den duyduk. ana sayfada hala bununla ilgili schumi'nin sözleri duruyor. geride kaldığında "araç schumi'ye uymuyor" demiyor muyduk? şimdi neden araç güncellemesinin schumi'nin performansına etki ettiğini "saçmalık" olarak düşünüyorsun?

  34. _bianconera_  avatarı

    @massathebest
    Yorumun mantık dışı.
    Yani Mercedes sırf Schumi'yi mutlu etmek adına mı böyle bir hamle yaptı.Var mı böyle saçma birşey Rosberg'te istedi dingil mesafesinin uzatılmasını önden kaymanın düzeltilmesini.Rosberg öndeyken araç normal Schumi öne geçince araç ona göre ayarlanmış mı oluyor.Saçmalık sadece…

  35. tifosi_sercan  avatarı
    tifosi_sercan

    Tamam belki bundan önceki yarışlarda Redbull diğer takımlarla daha dengeliydi yarış performansı açısından ama 0.9 sn farkta hiçbir zaman olmamıştı…
    Yarışta kaybetsin kaybetsin 0.4..
    Yarım sn gene hızlılar…

  36. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    Lewis;
    "Burada olmak harika. Onlar muhtemelen düzlükte bizim kadar hızlı değiller ve bu bizim için bonus. Yarın ne kadar hızlı olduklarını göreceğiz."
    "Diğerlerine oranla iyi bir farka sahipler ancak daha az yere basma gücünün olması gereken pistlerde biz avantaj sağlayıp aradaki farkı kapatabiliriz."

  37. Red Bullar ne yapmış böyle? En yakın takıma 0.7 saniyelik bir fark ve birbirlerine de çok yakınlar iki takım arkadaşı. Mark'ı, Vettel'i ve Red Bull'u tebrik etmeliyim. Şunu da söylemek gerekir ki Webber aracı "güzelce" kullanabiliyor.

    Alonso'nun sırasından memnunum diyebilirim. Çünkü ben kendisinden 1 sıra daha düşük olacğaını bekliyordum.

    Schumacher de tam anlamıyla geri döndü desek yeridir.

  38. buraya yazıyorum redbullar bu hızla bir yere tostlarlar başka türlü olmayacak :))
    alonso hamilton webber podyum zor ama hadi hayırlısı

  39. ilk 4 yarışta,sıralamada ve antrenmanlarda açıkça schumi'ye üstünlük kurmuş olan rosberg bir anda antrenmanlar da dahil olmak üzere takım arkadaşının gerisinde kalıyor. bu yalnızca pilotajla açıklanamaz. 1,5 ay önce (bahreyn) sıralamada alonso'ya büyük fark atan massa, bugün 0,650 saniye fark yiyor ve her geçen haftasonunda fark daha da açılıyo. felipe'nin yıllardır sıralama ve tek turdaki başarısını hepimiz biliyoruz. aracını sürmeyi mi unuttu 1,5 ayda? araç üzerinde yapılan güncelleme gelişimler, alonso'nun stiline uygun olarak yapılıyor ve sonucunda doğal olarak alonso giderek hızlanırken massa giderek yavaşlıyor. felipe ve alonso'nun stilleri oldukça farklı. buna da yapacak bir şey yok; massa takımdan gönderilecek ve takım tamamen yüzünü alonso'ya dönmüş durumda. ve massa'nın da aracı üstediği yönde hazırlatmaya gücü yetmez. şu ana dek takım arkadaşından geri kalan schumacher'in takımından isteyip aldığı değişiklikler ve bir anda rosberg'i geçmesi, araç güncellemelerinin öneminin ne kadar büyük olduğunun en açık kanıtı.

    red bull herkesi hallaç pamuğu gibi atmaya devam ediyor. tebrik ederim.

  40. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    Arkadaşım yarın yarışda göreceksin
    Evet RedBullar sıralamalarda iyiler ama yarışta bahsettiğim gibi araçlar dengeleniyor.
    Bu yıl birçok yarışda McLarer ve Ferrai RedBull'u geçebildi.
    Benim anlatmaya çalıştığım bu geçilemezler (sıralamalarda evet) diye bir kaide yok.
    Yarın izleyip göreceğiz.
    Zaten eğer RedBull yarış performansınıda geliştirmişse bu sezon bitmiştir.

  41. burak bocek avatarı

    Bence yağmur çamur olmazsa yada sorun yaşamazlarsa maviler kimse 1.lük için ümütlenmesin

  42. kingofspain avatarı

    Hamilton'ın şansı varsa,Alonso'nun ve Button'nında şansı var demektir.Yapma Zübeyir ÖZCAN.Bu Redbull'un yakalanması imkansız.Hani B şasisi?Bumuydu yani?Birde Massa'nın bu durumu nedir?Alonso ya geçilmesi değil yani diğerlerine karşıda biraz yavaş kalmaya başladı.Bu kaza bu kadar etkiledimi onu? :S:S:S

  43. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    aslında felipe massa hakkında tam olarak bilemiyorum kendi performansımı? cuma antrenmanlarından beri dengeden şikayetçiydi.

  44. schumi tebrikler.sonunda başardı rosbergi geçmeyi.
    rbr duble yapar.mclaren ler ve alonso podtum mücadelesi yaparlar.
    bizim mercedesler ise malum en iyimser bile şartlarda podyuma bile çıkamazlar

  45. redbull virajlarda düzlükleren daha hızlı gidiyor yok böyle bir yere basma kuvveti helal valla çok stabiller

  46. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    Niye daha sezon öncesi derecelere ulaşılamadı gibi soru var ortada.
    Bunun sebebi araçların sıralama turlarına yarış setup'ı ile çıkılıyor olması.
    Redbull hiç bir takımın henüz çözemediği bir şekilde sıralamalarda çok ciddi bir avantaja sahip.
    Ancak yarışda araçlar kısmen dengeleniyor.
    Ben yarın için ciddi şekilde umutluyum.
    Hamilton eğer ilk virajdan ilk 3 de çıkarsa ilk galibiyeti için önemli bir adım atmış olur.

  47. efendimayin  avatarı

    Schumacher gerek cevabı verdi sonunda.

  48. tifosi_sercan  avatarı
    tifosi_sercan

    Yarışta bu kadar devasa fark atacaklarını düşünmüyorum ama yarışı kazanacaklardır bu gerçeği değiştiremeyiz 🙂 Startta geçtik geçtik…

  49. İnanılmaz bir fark eğer Hamilton startta geçemezse önden gidip 3. ye bile tur bindirebilirler 🙂

    Schumacherden de şansı yaver giderse 4.lük bekliyorum

  50. Bence RBlerin bu kadar hızlı olmasının tek sebebi yol tutus üstünlükleri.Sert lastikte o kadarda fark yok cünkü.

  51. Acaba Redbull araçlarında ne gibi yenilemeler yapıldı benim merak ettiğim bu,birkaç yıldır yapılan aerodinami kısıtlamaları,motor kısıtlamaları derken bu kadar fark uzun zamandır olmuyordu,beyan ettiklerine göre araçlarında herhangi bir sistemde kullanmıyorlar sadece aero yapılanmasıyla rakiplerine 1 sn fark atmaları beni düşündürüyor…Yaptılarsada helal olsun ne diyelim..

  52. burak ayarlar konusunda güncellemeler yeni olduğu için blkide denge konussunda veya ayarlar konusunda özellkle f kanat etkilemiş olabilir ama böyle olmamalıydı kesinlikle daha iyi olmalıydı.

  53. Redbull tek turda hızlıydı şu ana kadar ama burda hızlı falan değiller. Tek turda arada 1 sn fark varsa buna hız demek saçma olur başka bir şey bulmak gerek. Eğer yağmur yağmazsa onları değil durdurmak yaklaşmak bile mümkün olmayabilir. Ancak şu bir gerçek sert hamurda o kadar iyi değiller. O yüzden yarış içerisinde belki bir ihtimal lastikler onları etkileyebilir.

    Schumiye ve nico gelince bence yeni şasi nicoya yaramadı değil sadece schumi istediği gibi bir araca sahip oldu. Bu da onunla nico arasındaki pilotaj farkını ortaya çıkardı. Aradan geçen 4 yarışta da araca yavaş yavaş uyum sağlamaya başladı. Bu saatten sonra schuminin yarışta ve sıralamalarda nicoya kolay kolay geçileceğini düşünmüyorum.

  54. Schumacherin ilk sectordeki hatası 0.2 saniyeye mal oldu.ona ragmen 5. olması umut verici.RBler cok hızlı demistim bu farka sasırmayan tek kisi benim heralde cünkü son 2 entremanlarda yarım saniye hızlı oldukları belliydi.Alonsoya gelince bnce limitlerine kadar zorlayarak attı o turu mclaren bariz 2. en hızlı arac.

  55. tifosi_sercan  avatarı
    tifosi_sercan

    Redbull özellikle son seansta başka gezegende olduğunu gösterdi. Nasıl durdurulur bilemiyorum. Alonso mclarenlere yakındı ilk iki seansta 3. olacak diye seviniyordum Lewis attı dışarı son anda kursağımda kaldı 🙂 Bu ikisi podyumun son basamağı için çekişecek büyük ihtimal. Schumi'nin performansı da iyi gözüktü. Massa acilen toparlanmalı…

  56. Bu Red Bull herzaman beni ters köşe ediyorlar.Bi daha onlarla ilgili yorum yapmayacağım 🙂

  57. kingofspain avatarı

    Ben bu Redbull da o bahsi edilen ister legal ister illegal deyin ayar sisteminin olduğunu düşünüyorum.FIA McLaren'nin F-duct ve Ferrari'nin bu motor konusuna izin verilmesinin nedenide budur.Ferrari ve McLaren'ler oldukça yakın,hep Ferrari bir gıdım öndeydi,bu sefer Mclaren öne geçti.Bu saatten sonra,sezonda bitti,Mercedes'in şansıda bitti,Massa nında iddası bitti.Evet biraz erken ama durum bunu gösteriyor.Ferrari düzlüklerde ve speed traplerde iyi ancak,Ferrari McLaren'in önündemi?, McLaren Ferrari'nin önündemi gibi sığ bir çekişmenin içine girdiğimizde sonuç bize hiç umulmayan bir rakip tarafından en az 0.8 olarak geri dönüyor.Rosberg ise,ne oldu Rosberg?derecenmi etkilendi?yarış dışı mı kaldın?Aracın hasarmı aldı?Ne ceza ceza diye inliyorsun?Schumacher'İn performansı ve aracı ona göre ayarlamaları dokunmuş.

  58. rbr damgasını vurdu.hemde ezici.
    mercedes kan kaybına devam renaultda mercedese yetişti schumi iyiydi rosbreg den 0,11 sn hızlı.rosberge ne oldu anlayabilmiş değilim ayarlar ilgili sıkıntı olabilir emin değilim.yada yeni araca uym sorunu oldu.
    dikkat çeken massa çok far yedi alonso dan

  59. burak bocek avatarı

    Görkem katılıyorum bendee yavaştan Massa'dan ümidi kesicem artık.Türkiye'de de böyle olura yandık yani.Ne oldu bu adama anlamıyorum.Speed trapler yada apeks yada sektördeki maksimum hız umrumda değil ya ortalama hızımız berbat Redbula göre haksız mıyım?bence biz bu sistem için çok uğraştık ve tabi motor gümncellemesini yetiştirmek falan belki aerodinamik açıdan çok zaman kaybettik gelişim için

  60. reddbull çok hızlı.ferrariye gelirsek 1 ve 2. seansta ferrariler mclarenlerin gerisinde kaldı.ama son seansta alonso başarılı bi şekilde 4.sırayı aldı.massa içinde burada başarılı bi sıralama seansı geçirdi demek isterdim ama öyle olmadı massa bugün iyi değildi.normal şartlarda yarış için ferrari mclarenle çekişebilir ama reddbull la çekişecek hıza sahip değil.

  61. Rebdull Renault u tebrik ederim hak eden kazansın Takımımı tebrik ederim Renault u bir ferrariyi birde mercedesi geride bırakmak güzel bişey buda gelişimi gösterir Monoco ve Türkiyede daha iyi olacağız

  62. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    Alonso ve Massa S3'ten 281 km-s ile geçtiler. Speed Trap'te ise 311 km-s hıza ulaştılar.

  63. Korkutucu düşündürücü inanılmaz kusursuz tek diyebileceğim bunlar

  64. forever-Mclaren   avatarı
    forever-Mclaren

    normal şartlarda redbuular yarında duble yapar ancak dolu depoyla 1 sn fark atacaklarını sanmam enfazla 0,5 olur…

  65. burak bocek avatarı

    Benim anlamadığım antreman turunda daha iyi tur attık bu bize 3.luk getirirdi bu ayarı nasıl hiç tutturamadık ve nasıl oluyorda dereceleri bu kadar zor geliştirdiler.Birde kış testinde burada 1:20.5li dereceler atılmadı mı ya.Neden bu kadar kötü anlamadım.Neyse hayırlısı bari podyuma çıksak teselli:)

  66. Cihan Çelik avatarı

    Red Bull adeta uçuyor, Mclaren Ferrari'ye oranla ufak bir farkla önde Alonso ve Hamilton yapabileceklerinin en iyisi yaptılar bence, yarışın zevkli geçmesi dileğiyle, saygılar..

  67. biri redbullu durdursun 🙂

  68. Redbull beklendiği gibi aldı polü ve webber 1:19:995 gibi ulaşılması zor bi tur attı.Araç üstü görüntü izlediyseniz redbull uçuo resmen.Bide rakipleri gibi sistem falan bularak değil normal bi araçla bunları yapıo.Schumachere gelince ilk sektörde hata yaptı.Eğer yapmasaydı 5. olabilirdi.Mercedes'in yeni şasisi rosberge yaramamış yarın bizi ilginç bi yarış bekliyor.
    Yarışla ilgili tahminim;
    1.Vettel
    2.Weber
    3.Hamilton/Alonso(bi ihtimalde schumacher)

  69. Görkem Yılmaz avatarı
    Görkem Yılmaz

    ferrari iyi gelişim gösteremedi ama artık düzlüklerde birilerine kolay kolay geçilmeyecek. felipe massa'nın performansından memnun değilim artık. sevindiğim tek şey schumacher'in 6.sırada daha iyi pozisyonda ve rosberg'in önünde olması. bu seferde schumacher için yapılan şasi rosberg'e uymuyor galiba gerçi rosbergde önden kayan otomobilleri sevmediğini söylemiş ama eski şasiyle schumiden iyiydi.

  70. Güzel bir sıralama oldu.Vettel poleden başlamadığı tek yarışı kazanmıştı yarında favori.Hamilton galibiyeti zorlayabilecek durumda,ferari hali kötü bana kalırsa alonso podyumda bitirirse iyi olur.Massa ise;üzülerek söylüyorum işi bu saatten sonra zor Türkiye'den sonra açılabilir.Schumacherde eskisi gibi tüm seanslarda takım arkadaşını geçmiş oldu.

  71. Alonsomania  avatarı

    alonso kirli tarafta massa biraz daha önde olsaydı ii olurdu

  72. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    Mclarenle arada çok fark olmayacağını biliyordum içim rahattı ama, RedBULL!!! bence bunların aracı için beygir gücü değil BOĞA gücü tabiri kullanılmalı! İnşallah Matador iki boğayıda devirir!!!

  73. Alonsomania  avatarı

    redbull uçtu resmen ya… McLaren ler Ferrari den iyiydi sanki

  74. burak bocek avatarı

    Redbullu durdurmak imkansız.Çok iyi bir update ile gelmişler.Ne yaptılar bilmiyorum ancak herkes fark kapanır derken dahada açılmış.Sanki Mclaren hız olarak Ferrari den artık önde gibi.Gerçi Alonso Hamilton farkı çok ufak ancak f10un suyu sıkılmış hali bu kadar herhalde.Çok büytük bir fark var tek turda ben yarış perfonmansına pek güvenmiyorum diğerlerinin Redbullu yakalamak için.Startta birşeyler olmazsa kopup giderler.Alonso-Hamilton bence podyumun son basamağpı için çekişir.Sezon boyu tek şansı diğerlerinin Redbulların sorun yaşamadını beklemek:)

  75. Burak Erdoğan avatarı
    Burak Erdoğan

    Fark bekliyorduk ama bu kadarını beklemiyorduk.

  76. Sir Jack B.  avatarı

    Ohaa bee oha!

  77. Zübeyir ÖZCAN avatarı
    Zübeyir ÖZCAN

    Red Bull harbici uçuyor sıralamalarda.
    Lewis bu sefer gayet iyi bir yerden başlıyor.
    Umarım yarışda ikiden fazla geçiş izletmeden bitirir. 🙂

  78. espoir(Al10so)  avatarı
    espoir(Al10so)

    YOK ARTIK!!!!!!!

  79. ikinci seansta en yakın rakiplerine bile yarım saniye fark attılar, tek turda rakipsizler ancak özellikle sert lastiklerde fark kapanıyor, yarış hızında ise çok uzakta değiller. bakalım polü kim alacak

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir