Mühendisi Slade: "Raikkonen Tekrar Formunun Zirvesinde"

yazar:

kategori:

Slade: “Hâlâ sahneye çıktığında süper yıldız olan aynı o genç çocuk olduğunu düşünüyorum. Hiç olmadığı kadar zinde ve gördüğüm kadarıyla kesinlikle formunun zirvesinde.”

İngiliz yarış mühendisi, Raikkonen’in gerçek temposunun, Avustralya’daki sıralama hatası ve Malezya’daki 5 sıra grid cezası ile nedeniyle maskelendiğini düşünüyor.

Slade, Raikkonen’in yaşadığı hidrolik direksiyon sorunu ile geçen sene Caterham’da Jarno Trulli’nin yaşadığının aynı olmadığını belirtti. Bilindiği gibi Trulli, bu sorun yüzünden uzunca bir süre aracıyla boğuşmak zorunda kalmıştı.

Raikkonen’in sürüş stili için Slade: “Aslında çok yumuşak. Bu da, direksiyon girdilerinde daha agresif olan diğer pilotlara göre bir aracı daha keskin kullanabildiği anlamına geliyor. Bunun O’nun iyi yönlerinden biri olduğunu düşünüyorum”

Fin pilotun doğal yeteneği için Slade: “Etrafında olanlardan etkilenmiyor. Gelişim için ihtiyaç duyduklarımız konusunda geri bildirimde çok iyi. Çok bağımsız düşünebiliyor ve insanların onun için bir şeyler yapmalarını istemiyor. Kendi kaskını kendi giymek istiyor; telsiz bağlantısını kendi hallediyor; insanların etrafında telaşlanmasını istemiyor. bütün bunlar, işini çok iyi yapmasında ona net bir kararlılık sağlıyor. Bazı zamanlarlar oldu ki sıralama sürüşüne 1 dakika var ve aracı askıda ama o, sorunu halledeceğimizi varsayarak yerinde oturuyor. Diğer pilotlar (aynı durumda) bocalar ama Kimi’yi uyandırmak için neredeyse kaskına tıklatmanız gerekir ve işine başlar.”

Slade geçmişte birçok Formula 1 şampiyonu ile çalıştı ki bunlar Mika Hakkinen (1998-2001), Kimi Raikkonen (2002-2006), Fernando Alonso (2007) ve Michael Schumacher (2011).

Slade’e göre bunların arasında en iyi ilişkiyi Raikkonen ile kurdu.

Slade: “Hepsiyle iyi anlaşsam da muhtemelen en yakın ilişkiye sahip olduğum Kimi’dir. O kalibrede adamlarda, ortaya koyduğunuz çabanın, bağlılıklarıyla geri döndüğünü bilirsiniz. İşte bu, her şeyi çaba harcamaya değer kılar.”

Hiçbir zaman basınla yakından ilişki içinde olmayı sevmeyen Raikkonen, bu sene bu konuda biraz daha gayretli bir tutum sergiliyor.

Slade: “Sadece aracın içinde olmak; hızlı sürmek ve mühendisleriyle çalışarak daha hızlı sürmek istiyor. Geri kalanını rahatsız edici ve kafa karıştırıcı buluyor. Diğer işleri de yapmak gerek ve anladığım kadarıyla bunu (basınla ilişkileri) yapması gerektiğine ikna olursa, bu konuda da çok iyidir. Ama o sadece mümkün olduğu kadar az yapmak istiyor. Bunu anlayabiliyorum. Tamamen hemfikirim demek istemiyorum ama neden durumu böyle gördüğünü anlayabiliyorum. Sonuçta takımlar onu alıyor ve ne aldıklarını biliyorlar.”

Öte yandan Raikkonen’in soğukkanlı görüntüsüne rağmen Avustralya GP’de mavi bayraklar sırasında telsizden kızgın olduğu anlaşılıyordu.

O konu için Raikkonen: “Neler olduğunu merak ediyordum. Çünkü bana mavi bayraklar sallıyorlardı ama liderlerle aradaki farkın bir tura hiç de yakın olmadığını biliyordum. Arkamdaki araçlar için sallandığını düşündüm ama bir süre devam etti. Yani neden hâlâ salladıklarını anlamaya çalışıyordum.”


Yorumlar

  1. Tamam bakalım öyle diyosan öyle olsun 🙂
    Ama kalbim hala Kimi'nin hakkıydı diyor 🙂
    Bir yarışı ve pilotu bu kadar temiz savunduğun için teşekkür ederim gerçekten bu şekilde konuşmaları yapabilmek güzel birşey… 🙂
    Noktalama işeratleri konusunda sanırım Rocco Junior'du birisi daha isyan etmişti ona kızmıştım hatta :p elimden geldiğince dikkat ediyorum ama bu işi çözemiyorum bir türlü bende 🙁

    İyi akşamlar saygılar selamlar…

  2. Merhaba Hakan Ağabey. İnşallah Kimi bu sene seni çoook mutlu eder.

  3. İşin yakalamakla bitmediğini bilmeyecek kadar F1 cahili değilim. Şartları okuyabiliyorum. Spa Pisti, yağmur, yağmurda Kimi'yi yakalayan Lewis, yağmurda sürülemeyen F2008, o sezon yağmurda çok iyi bir Lewis. Hepsini birleştirince ortaya kaçınılmaz olarak Lewis galibiyeti çıkıyor.

    Bir tek Eau Rouge'da değil, 2009 öncesi araçlarla her yerde araç takibi zordu, ancak imkansız değildi. O yarışta Kimi ilk turda Massa'yı, ikinci turda da Lewis'i Eau Rouge'da hava koridoruna girerek düzlükte geçmişti. Eau Rouge'da araç takibinin onlarca örneği çok rahat bulunabilir.

    Lewis'in, "Bana yer bırakmadı" dediği olayda Kimi viraja yarış çizgisinden girmiştir. Ancak yanında rakip varsa ki burada yanında Lewis var, orada biraz daha sağa kayabilirdi. Kimi yarış çizgisinden gidince Lewis'e yer kalmamıştı. Kesinlikle eminim ki Lewis orada şikanı kesmese kaza kaçınılmazdı. Lewis şikanı kesince ne yaptı, Kimi'nin önüne geçmesini bekledi. Ben de önüne almasını bekliyordum ve beklediğimi yapınca da "Tamam" dedim. Çünkü;

    … Hamilton şikanda kestikten sonra ilk virajda atak yaparken ben ayakta bas bas bağırmıştım hayır geçemez şikanı kesti diye…

    demişsin ya, işte ben bunu bilmiyordum. Demekki benim gibi Lewis de bilmiyordu. Daha kötüsü, demekki McLaren'in en tepesindeki isimleri de bilmiyordu. Hatta daha daha kötüsü demekki FIA'nın yarışlardaki en yetkili ismi olan FIA yarış direktörü Charlie Whiting de bilmiyordu.

    Lewis'in konuyla ilgili açıklamasını da verdim. "Uzayıp gitmesini mi bekleseydim? diyor.

    Kimi'nin arkadan dokundurma olayında, ilk virajda Lewis içeriden viraja dalıp öne geçince Kimi arkadan geliyor ve ön kanadı Lewis'in arka lastiklere çok hafif dokunuyor. Hatta öndeki aracın dönen tekerleklerine Kimi'nin ön kanat değince Kimi'nin ön lastikleri belki 0.1 saniyeliğine yerden kesiliyor 🙂

    Lewis'in Bus Stop'da yaptığı hile değil; geç firenajla öne geçip, virajda gördüğü boşluğa dışarıdan burnunu sokarak yarış çizgisindeki rakibine agresif ve nefis bir ataktır.

    Spa 7 km'lik uzunluğa sahip bir pist. Tek farkı Eau Rouge'da yapıyorsa Kimi'nin alnından öpmek gerekir 🙂

    Ben, hatta eminim bir çok McLaren taraftarı da Kimi'nin gidişine üzülmüş, en büyük rakibinde McLaren sürücülerine karşı galip gelmesine ise pek üzülmemiştir. Ama Kimi'ye karşı kızgınlığım yok mudur? Vardır. O da Ron amcanın etrafında pervane olmasına rağmen yeni anlaşma imzalamaması, Ron amcanın "Ferrari'ye mi gideceksin?" sorusuna "Hayır" cevabını verip, sonra kapağı Ferrari'ye atmasıdır. İşte bu sebeple 2010 sezonu için McLaren-Kimi dedikoduları varken bir yandan heyecanlandım ancak takımın onurlu davranıp böyle bir şeye kalkışmamasını istedim.

    O cezada işin çok daha başka bir boyutu da var. Ancak şimdi ona girersek çoook uzar 🙂

    Not: Noktalama işareti kullanmanın çok büyük faydası vardır :p

  4. sen kimsin ki benim F1 bilgimi sorguluyorsun… ben bildiğimi söyler gördüğümü söyler onu savunurum Herşeyi %100 bildiğimi iddaa etmem ama doğru olduğunu düşünüyorsam savunmaktan da çekinmem ama sana ne kadar bilgili olduğumu sorgulamak sana mı düştü? Bak onur nasıl uzun uzadıya yazmış güzelce hiç bir yerinde benim F1'den anlamadığı iddaa etmiş mi hadi canım başka kapıya germe adamı bak bakalım senden başka şahsıma laf eden var mı kimsenin şahsına bilgisine laf etmem taa ki benim sınırıma karışana kadar…

  5. Mehmet  Mehmetoğlu avatarı
    Mehmet Mehmetoğlu
    eğer o arkasında kalsa Kimi muhtemelen pist dışına çıktığı noktalar da o kadar amansız zorlamıcaktı Lewis zorlayarak o yarış dışı kalacaktı…

    Bu cümle Formula 1'den zerre kadar anlamadığının bir kanıtı. Tamemen Varsayımlar ve Ütopyalara göre konuşuyorsun.

  6. Mehmet  Mehmetoğlu avatarı
    Mehmet Mehmetoğlu
    eğer o arkasında kalsa Kimi muhtemelen pist dışına çıktığı noktalar da o kadar amansız zorlamıcaktı Lewis zorlayarak o yarış dışı kalacaktı…

    Bu cümle Formula 1'den zerre kadar anlamadığının bir kanıtı. Tamamen varsayımlar ve ütopyalara göre konuşuyorsun.

  7. 🙂 kendince haklı olduğun noktalar var ben o sezonu tam olarak izleyemedim görevim gereği zorlu dönemler geçirmiştim neyse geçelim yarışa

    http://www.youtube.com/watch?v=kl2tIFxSEGA

    bak burda Rene farkı ne kadar hızlı kapatıyor ama Gilles yakalanıyor ama geçildiği yeri her defasında geri alıyor yani aslında yakalamakla bitmiyordu iş
    Neyse konumuza bakarsak eau rogue da araç takip etmek çok daha zordur yanılıyor muyum tamam düzlük uzun fakat sonuçta atak yapan taraf olmak istemezsin orada Hamilton şikanda kestikten sonra ilk virajda atak yaparken ben ayakta bas bas bağırmıştım hayır geçemez şikanı kesti diye ilk virajın sonunda temas olduğunu hatırlamıyorum benim aklımda kalana göre temas yaşanmamış cm lerle kurtulmuştu Kimi'nin ön kanat… ve bence hala da Kimi'nin hakkıdır o yarış Hamilton Kimi bana yer bırakmadı demiş iyi hoş güzel de videolar da defalarca izledim Raikkonen2in ona bırakacak yeri yok ki nasıl bıraksın Hamilton bariz o viraj da hile yapmıştır sonuçta eğer o arkasında kalsa Kimi muhtemelen pist dışına çıktığı noktalar da o kadar amansız zorlamıcaktı Lewis zorlayarak o yarış dışı kalacaktı…

    Fia ile ilgili söylediklerine harfiyen katılıyorum bende hiçbir zaman Ferrari'yi sevmedim Kimi Ferrari'ye geçtiğinde inanılmaz üzülmüştüm sonuçta ben yarışı kazandıktan sonra buz gibi konuşan bir takımı tercih ederdim Ferrari'yle gelse de şampiyonluk iddaa ediyorum Kimi eğer Mclaren de kalsaydı 2 sene üst üste şampiyon olurdu Lewis nasıl geldi babasının çiftliği gibi kuruldu Kimi zaten orda olmanın avantajını harika kullanırdı bence…

    Ayrıca demişsin ya Spa sürüşünle fark yaratabileceğin ender pistlerden birisi diye bence Kimi farkı eau rogue da yaratıyordu nedense bana hep orada farklı ama daha hızlı bir çizgi izliyormuş gibi gelir tabi öyle aman aman farklı bir çizgi değil ama aracı biraz erken frenleyip sonra gazı kökleyerek gidiyor gibi gelmişti bir kaç farklı yarış videosunda tekrar izlerken…

  8. Onur merhaba…
    2008 de mclaren yağmurlu havalarda uçuyordu. yarış boyunca kuru havada açtığı 6 saniye farka güvenerek kontrollü giden ve yağmura kadar da o farka güvenerek hareket eden kimi bunun bedelini yağmur la beraber yarışı kaybederek ödedi. kimide öne geçince ve farkı 6 saniyeye çıkarınca böyle giderse nşa da hamiltonun kendisini yakalamayacağını biliyordu. ama yağmur işi bozmuş oldu. gerçekten çok üzüldüğüm yarışlardan biridir. hamiltonu seven oğlumla beraber seyrediyordum. benin yıkılmam onun çılgınca sevinmesi de rahatsızlığımın artmasına sebep olmuştu. ama hayat bu gökten 40 damla yağmur yağarmış 39 u gam 1 i mutluluk…o yarış bizim için bittiği an kader oldu.
    inanıyorum ki kimi bundan sonra daha mantıklı tutarlı hareket ederek eldeki malzemeye göre en iyisini yapmaya çalışacaktır. bu araçla şampiyon olamayacağını biliyor. ha yarın ne olur Allah bilir. benim için önemli olan sıralamaya göre yarışı daha üst sıralarda bitirmesidir. eğer aracın şu anki durumu ile rakip araçların durumu arasında fark aynı kalırsa kimi bu sene yarış veya yarışlar kazanabilir.
    kimi tüm kalbimle söylüyorum gerçekten sevilmeye değer bir insan…organik bir insan:)

  9. Ben de şöyle düşünüyorum,Hamilton eğer orda şikanı kesmeseydi start düzlüğünde Raikkonen'e o kadar yakın olamazdı.

  10. 2008 Fransa McLaren'lere ceza yağmuruydu 🙂

    – Bir önceki yarış olan Kanada GP'de o aptal kaza nedeniyle Fransa'da Lewis'e 10 sıra grid cezası

    – Sıralamalarda Red Bull'lardan birini (Webber'di sanırım) engellediği gerekçesiyle Heikki'ye 5 sıra grid cezası

    – Ve son olarak da senin bahsettiğin ceza

    Fransa 2008

  11. Onur abi hatırlarsan o sezon Fransa'da Hamilton Vettel'e atak yapmıştı 7.virajdan önce. Lewis viraja önde girmesine rağmen Vettel'e temas ederim düşüncesiyle yarım şikan olan 7.virajı kesiyordu önde olmasına ve atak yapan olmasına rağmen FIA birkez daha ceza vermişti avantaj sağladı diye. FIA o sezon Hamilton şampiyon olmasın diye saçma sapan cezalar vermişti Hamilton'a ama ilahi adalet sene sonunda Lewis Hamilton dedi…

  12. Selam crasher kardeşim. Dün gece çok geç geldim. Bugün de detaylı bir cevap yazabilmek için gün içerisinde bir şeyler yazmadım. Al bakalım 🙂

    Belçika 2008

    Yarış öncesi puan durumu:

    1. Lewis 70
    2. Massa 64
    3. Kimi 57

    Lewis ilk cepteydi. Yanında şampiyonadaki en büyük rakibi Massa olacaktı. Hemen arkalarında Heikki (3.) ve Kimi (4.) vardı.

    Start öncesi yarış kontrol, pist'in büyük çoğunluğunu kuru, ilk viraj ile üçüncü viraj arasını ıslak olarak duyurdu.

    Lewis ve Kimi güzel start aldılar. İlk viraja Lewis önde girdi. Hemen arkasındaki iki Ferrari viraja yanyana girdiler ve Kimi kaçış alanına taşıp hemen pist'e geri döndü. Eau Rouge'u tırmanırken takım arkadaşı yakalayan Kimi, düzlükte atak yaparak ikinciliğe oturdu. İkinci turun başında Lewis, ıslak olan La Source'da yarım spin attı. Lewis durumu çabucak toparladı ancak aracı tekrar hızlanana kadar zaten hemen arkasında olan Kimi O'na yetişmişti. Eau Rouge'u Lewis önde geçti ancak düzlükte Lewis'in hava koridorundaki Kimi atağa kalktı ve düzlüğün sonunda liderliği aldı.

    (Hızlanıyorum) İlk pitstop'u Lewis 11, Kimi ise 12. turda yaptı. Pitstop'lardan sonra Kimi farkı biraz daha açmıştı (Kimi-Lewis farkı 6 saniye civarındaydı.)

    İkinci pitstop'lara aynı turda (25. tur) geldiler. Bu sefer Lewis farkı kapatmaya başlamıştı. Fark önce 3 saniye, ilerleyen turlarda ise 1 saniye civarına kadar düşmüştü. Ancak Lewis, Kimi'ye atak yapacak kadar yaklaşamıyordu.

    Hava raporu ekranlarına düşen bilgiye göre son 10 turda yağmur ihtimali vardı.

    Basın toplantısında Lewis; "Atak yapmak için farkı kapatmaya çalışıyor ama başaramıyordum. Tek şansımın yağmur olduğunu biliyordum. Sürekli göğe bakıyor, yağmur umuyordum."

    (Kelimesi kelimesine değil ama mealen budur.)

    (Yavaşlıyorum :p) 38. turda Lewis'in istediği olmuş, ilk ince yağmur damlaları pist'e düşmeye başlamıştı. 39 ve 40. turlarda Lewis, yarımşar saniyeden, toplamda 1 saniye Kimi'den çalarak farkı 0.8-0.9 saniyeye kadar indirdi. 41. turun sonunda Bus Stop'ta arkayı hafif kaybedip kontrayla toparladı, fark çok az da olsa açılmıştı.

    42. turda Lewis, farkı hemen 1 saniyeye indirdi. Takvimin en uzun pist'tinde turlarına devam ederlerken Lewis, Blanchimont'da artık Kimi'yi yakalamıştı. Kimi'nin vites kutusuna kadar gelen Lewis, Bus Stop'da atağa kalktı. Şikana yanyana girdiler. Lewis dışarıda Kimi içerideydi. Şikanın içerisinde ufak bir temas yaşamışlardı. Lewis'in pist üstünde yoluna devam edeceği yer kalmamıştı. Sürmeye devam ettiği taktirde kaza yaşanacağı açıktı. O da şikanı kesip start-finiş düzlüğüne çıktı.

    Basın toplantısında Lewis; "Kimi şikanda üzerime sürdü. Ya kerb'lerin üzerinden devam edip çarpacaktım ya da şikanı kesecektim. Düzlüğe çıkınca da geçmesine izin verdim."

    (Kelimesi kelimesine değil ama mealen budur.)

    'Virajı kesen, elde ettiği avantajı geçtiği sürücüye geri verir' kuralı gereği düzlüğün başında yavaşlayıp Kimi'nin geçmesine izin verdi. Çizgiyi aynı anda geçtiler. Kimi, Lewis'in önüne geçince Lewis hemen atağa kalktı. İlk viraj için Kimi dışarıya geçip içeriyi Lewis'e bıraktı. Lewis içeriden temiz bir atakla Kimi'yi geçti. Virajın tam ortasında Kimi'nin ön kanadı Lewis'in arka lastiklerine ufak bir öpücük kondurdu.

    Bu sırada McLaren pit duvarı hemen FIA yarış direktörü Charlie Whiting’le temasa geçti. Whiting’e (yanılmıyorsam iki kez), Lewis'in şikanı kestiğini, ancak düzlükte Kimi'nin geçmesine izin verdiğini söyleyip, sorun olup olmadığını sordular. Whiting de cevap olarak bir sorun olmadığını söyledi. McLaren kurmayları gelen cevap ile rahatlamışken iki sürücünün pist üzerindeki mücadelesi kaldığı yerden devam ediyordu.

    Artık pist tamamen ıslaktı ve ıslanan pist'te iki sürücü de viraj çıkışlarında hızlanmada arkalarını kaydırıyor, kontralarla hemen toparlıyorlardı. Her ikisi de kazanmak için yarışıyorlardı.

    Araçlarını pistte tutmakta da zorlanan sürücüler Pouhon'da kaçış alanına çıkmıştı. Fagnes'de önünde pist dışından piste dönmeye çalışan Rosberg'i bulan Lewis, virajı alamayıp çimlere çıkınca Kimi tekrar liderliğe yükseldi. Stavelot'a ilerleyen Kimi spin attı. Liderlik tekrar Lewis'e geçmiş oldu.

    Tur devam ediyordu. Blanchimont'un çıkışında Lewis dışa açılmış, kerb'lerin üstünden geçmişti. Kimi ise kaçış alanına kadar çıktı. Pist'e geri dönmek isterken de aracın kontrolünü kaybedip karşı taraftaki duvara çarptı. Kimi yarış dışı kalmıştı.

    Lewis son tura başlamıştı. Temposunu düşüren Lewis, Eau Rouge'da üstüste iki sefer kontrayla aracını toparlayınca hızını iyice düşürmek zorunda kaldı. Turun sonunda damalı bayrak ilk olarak Lewis için sallanıyordu.

    Yarış, Ramazan Ayı'na denk gelmişti. Ezana sayılı dakikalar kalmışken TRF1.net'e iftarımı zehir edecek bir haber düştü. Lewis-Kimi mücadelesi inceleniyordu. Ferrari, Bus Stop'daki olay nedeniyle protestoda bulunmuştu.

    Hakem heyeti iki sürücü arasındaki mücadeleyi tekrar izledikten sonra şu sonuca varmıştı: Lewis, virajı kesip avantaj sağlamıştır. Elde edilen bu avantaj, rakibe yerini geri vermekle ortadan kalkmaz. Bu avantajı geri vermenin yolu önlerindeki ilk viraja kadar atak yapmamak şeklinde olmalıdır. (2008 Formula 1 sezonu, takip ettiğim 11. sezondu. 11 sezondur ben kuralın bu şekilde olduğunu bilmiyordum.)

    Verilecek ceza pit'ten geçme vaya 10 saniye dur-kalk cezası olacaktı. Ancak yarış bittiği ve bu cezayı uygulayamayacakları için Lewis'e 25 saniye ceza verilmişti.

    Cezadan sonra Lewis; "Şikanı kesmek zorunda kaldığım için düzlükte yavaşladım ve beni geçmesine izin verdim. Önümde kaybolup gitmesini izleyecek değildim. Beni geçtikten sonra atağa kalkıp O'nu geçtim."

    (Kelimesi kelimesine değil ama mealen budur.)

    McLaren temyize gitmeyi denedi. Ancak FIA, pit'ten geçme veya 10 saniye dur-kalk cezalarının temyizinin olmadığı için bu cezanın da temyizinin olamayacağını belirtti.

    Yarış sonrası-ceza öncesi puan durumu:

    1. Lewis 80
    2. Massa 72
    3. Kubica 58
    4. Kimi 57

    Ceza sonrası puan durumu:

    1. Lewis 76
    2. Massa 74
    3. Kubica 58
    4. Kimi 57

    2008 Spa'nın son turları, son yılların en nefes kesici mücadelelerinden biriydi. Yarışı 3 defa, son turlarıysa sayısını bilmediğim kadar izledim. Lewis de Kimi de elde edeceği puandan çok galibiyete odaklanmaları, Kimi'nin ikinci gelmesi halinde puan farkı kapanmayacak hatta 2 puan daha açılacak olduğunu bildiği için asılmaya devam etmesi bu mücadeleyi doğurdu.

    Yarış sonrası-kaza olmasaydı puan durumu:

    1. Lewis 80
    2. Massa 70
    3. Kimi 65

    Yarış kazasız devam etseydi ne olurdu onu ancak Rabbim bilir. Ancak, Kimi'den çok Lewis'in kazanmaya yakın olduğuna inanırım. Hatta şuna inanıyorum ki Lewis değil ilk viraj, Eau Rouge'un çıkışına kadar Kimi'nin ardında bekleseydi yine Kimi'yi geçerdi. Üfürmüyorum, 2008'deki yağmurlu yarışlardan çıkarım yapıyorum. O sezon F2008 yağmurda sürülmesi çok zor bir araçtı. İngiltere'yi hatırlayın; Kimi 3, Massa 5 kez spin atmıştı. Lewis ise yağmurda çok iyi sürüyordu. Basın açıklamasında "Yağmuru bekliyordum" demesi de sanırım bunu doğruluyor.

    crasher kardeşim, inan Kimi'siz geçen iki sezonda da Spa yarışlarında aklıma hep şu geldi; Kimi olsaydı ne olurdu? Ve Kimi'nin geri dönüşü açıklanınca inan aklıma Spa yarışı geldi. Dilerim hangi yarış olursa olsun, bir McLaren sürücüsünün kazanamadığı yarışı Kimi kazanır.

    İsteyen istediğini desin, verilen cezanın gerçek nedeni Lewis'in puan farkını açmasını önlemektir!

    FIA 🙂

  13. emiko emiko avatarı

    Schumi ,Kimi, Alonso belkide Button Vettel, Hamilton , Massa gibi pilotlardan en büyük farkı kazalara az karışmaları ve soğukkanlı olmaları.Hamiltona bakın kaç defa kazaya karışmıştır.

  14. Nebuchadnezzar  avatarı
    Nebuchadnezzar

    Şu raikkonen haberlerinin yorumlarına gıpta etmemek elde değil.Ortalık hiç karışmıyor.Provake eden yok hakaret eden yok , alay eden yok , laf çakan yok. Keşke Alonso haberleri de böyle olsa.İnşallah o günleri bu sitede göreceğim.

    Raikkonen araç sürmenin dışındaki işleri rahatsız edici ve kafa karıştırıcı olarak görüyor haklı ama o işler de F1 in vazgeçilmezleridir.Basınla iyi ilişkiler kurmak , organizasyonlara katılmak , sponsor toplantıları vs.vs.
    Sezon başında Ferrari Alonso ve Massayı noel baba kılığına sokmuştu.Biz bile bunun eziyet olduğundan çekilmez bir durum olduğundan bahsetmiştik.

  15. erdal altundag avatarı
    erdal altundag

    Egri oturup dogru konusalim.2008spada kimi hariaydi.taki yagmur son 5 turda vuran kadar.hamilton her tur 1 sn kapatarak geldi yetisti.acemiligi heyacani ile yapamasi gereken yerde atagi yapti ve bir cuval inciri berbat etti.orda o yasanlalar tmemen yanlis yerde atak yapilmasindn mutevellit oldu.hamilton biraz mizikcilik yapti evet ama butun bunlar olmasa dogru yerde hamilton kimiyi kesinlikle gecerdi.cunki cok hizliydi.

    dogru yerde temiz bir atak yapsa kimi 2.bitirecekti ama yaris sonrasi kimi nin aciklamasini sinan kardesim yapmis.dolayii ile kimi icin ha 2.olmak ha yaris disi kalmak bir farki yok.

    crasher gerisine imzami tarim bak:))

  16. Evet o söylediğin 2002 den 2005 e kdr olan kısma bakarken benimde dikkatimi çekmışti ama şimdi şöyle bakalım Kimi katıldığı 7 yarışın 4 ünü kazanmış ve birisinde son tura kadar lider gitmiştir Schumi 1991 den beri yarışıyor Kimi den epey fazla yarışa katılmıştır… oran oranti meselesi bana göre 🙂 iyi geceler

  17. yalnız spanın kralı kimi değil schumidir.5 galibiyeti vede 24.cü başladığı yarışta 5 olarak pistin tarihine geçen yine schumidir.kimi ise 2.cidir.busene schumi kimseye o yarışı vermeyecektir.

  18. Off bir sen biliyorsun deme yer verdikten sonra sonra ki virajda atak yapmaması lazımdı adam ivmeyi kaybetmeden cm lerle ölçülebilecek kadar geri de kaldı yani yerini tam olarak vermedi konumunu monumunu aldı ondan sonra yer verdi hayatım da ayakta izlediğim tek yarış olan yarışın hileli kısmını göremeyecek kadar kör müyüz acaba doğru Hamilton'a rengi için ceza verildi hasbinallah yaa ayrıca Raikkonen tur bindirirken kaza yaptı hamilton şanslıydı aynı pozisyonda kendisi ucuz yırtmıştı ama eğer o şikan da hile yaparak öne geçmeseydi herşeyin çok daha farklı olabileceğine adım gibi eminim hatta ve hatta Hamilton ilk virajda da gazı geç açıp Kimi'nin önünü tıkamıştır neredeyse arkadan bindirecekti Raikkonen o kadar yaklaştı cm lerle ölçülebilecek bir farkla kurtuldu

    istersen aç kural kitabını oku şikan da avantaj sağladıktan sonra yerin nasıl verildiğini yer verdikten sonra nelerin yapılacağını oku tekrar tartışalım bu konuyu
    iyi geceler

  19. Mehmet  Mehmetoğlu avatarı
    Mehmet Mehmetoğlu

    Hamilton o şikanı kestikten sonra yavaşladı ve kimi geçti sonra hamilton ilk virajda atak yaptı ve geride bıraktı fianın ceza vermesine bakmayın o sezon hamilton yarıştığı için ceza almadı bir tek. kiminin kaza yaparak yarış dışı kaldığınıda unutmayın o şikanı kesmese raikkonen kazanacak demek mantıksız çünkü son 2 turda yağmur bastırmış ve raikkonen bir kere spin atmış ardından bus stop virajına gelmeden arkadan kayma yaşayarak duvara çarpıp yarış dışı kalmıştır.

  20. bu gece rüyamda spa yarışını izliyordum. o kadar istiyorumki kiminin orda bi daha kazanmasını neyse kimi kaza yaptı ve gerilere düştü kaybetti. rüyada bile ne kadar üzüldüğümü anlatamam. nasıl olur diyodum sürekli. çok sevdiğim bir pist ve sevdiğim pilotun bu sene kazanmasını çok istiyorum.

  21. crasher söylediklerinin hepsine katılıyorum bende bu sene spa yarışını iple çekiyorum kiminin birinciliğinden başka birşey düşünemiyorum bile 🙂 lewisle girdiği son tur mucadelesini de gayet güzel açıklamışsın eğer ki lewis orda avantaj sağlayacak biçimde şikanı kesmeseydi kesinlikle kimiye atak yapamazdı ve geçemezdi ayrıca kiminin o son tur kazasıyla ilgili de birşey söylemek isterim yarıştan sonra açıklama yapmıştı benim için 2. olmanın hiç bi önemi yok demişti ki yağmurlu pistte sınırları zorlayıp kaza yapmıştı zaten..

  22. Yok estağfurullah öyle birşey düşünmem zaten 🙂 Bu konu da Kimi'yi savunmaktan onur duyarım 🙂

  23. Kardeş şu an çıkmam gerekiyor. Yazdığını gördüm. Eve dönünce nasip olursa bir şeyler yazacağım. Sakın kaçtığımı sanma he 🙂

  24. 2002 yi izlemedim izlemediğim sezonlara bakmak için de direk google a baktım ama sıralama sonucu olduğunu dikkat etmemişim tekrar k bakmayın 🙂 2003 te yarış olmadığını da bilmiyordum onu da öğrendim 2004 ü kazandığını biliyordum 🙂

    Bana kalırsa bariz hileli bir atak son şikan da eğer yerini tam olarak geri verseydi eau rogue da arkada olup düzlük sonunda atak yapan Kimi değil Lewis olacaktı dolayısıyla işler farklı gelişecekti yanılıyor muyum? O yarıştan sonra Lewis'e ceza verilerek zaten o atağın hileli olduğunu gösterildi

  25. Sabahın bu saatinde nerden çıkıyor bu haberler.

    Gökhan'ın rüyasına ak sakallı dede giriyor. Haberin kaynağı işte o dede 🙂

  26. Spa Pisti, aracına rağmen pilotajınla güzel işler yapabileceğin ender pistlerden biridir. Daha önce de dediğim gibi, ne 2004'deki yarışı McLaren ne de 2009'daki yarışı Ferrari kazanmıştır. O yarışları kazanan Kimi'dir.

    2002'deki yarış Sinan'ın dediği gibiydi. Sorun -yanılmıyorsam- motordu.

    Yalnız bir şey rica edeceğim: Şu 'hileli atak'ı biraz açsana, tartışalım 🙂

  27. Raikkonen'in bir kaybı olmadı zaten. Aksine ben onun 2 yıllık Ralli kariyerinin, sürüşünü dahada geliştirdiğine inanıyorum.

  28. o zaman özür dilerim vikipedia'ya bakmıştım demek ki yanlış fark etmişim olsun sonuçta diğer türlü de kötü denmesi imkansız 🙂

  29. 2002 deki yarışta kimi yarış dışı kalmıştı yanlız.Sıralmalara 2. sıradan başladı.

  30. İşte adam budur 🙂 ukalalık yapmaz çok konuşmaz ama işinde harikadır…
    Bu sezon yine Spa da 1. lik en kötü şartlar altında podyum bekliyorum adamımdan yapabilir biliyorum

    2002 senesinde Schumi nin hemen arkasında bitirmiş (izlemedim bilmiyorum sadece araştırmaya dayanan bir sonuç)
    2003 te yarış yok
    2004 te kötü ötesi kötü Mclaren le yine kazanmayı bilmiş
    2005 te yine kazanmış
    2006 da malesef yarış yoktu
    2007 de yine kazanmasını bildi
    2008 de Lewis eğer son şikanı keserek avantaj sağlamamış olsa da o yarışı kazanacağına adım gibi emindim

    son olarakta yarıştığı son 2009 sezonun da Ferrari nin gelişimi durdurulmuş aracıyla bir galibiyet daha alarak gerçekten bu pistte efsane olduğunu kanıtlamıştır şu anda katldığı 7 Belçika Gp sinin 4 ünde 1.lik bir tane 2 lik ve bir tane son turda hileli bir atakla öne geçen adamla verdiği 1 lik mücadelesinde yarış dışı bence bir pistte olabilecek en iyi sonuçları almıştır ve alacaktır da buna gerçekten inanıyorum 🙂

    Go Kimi gooo 🙂 🙂 🙂

  31. .İnsan herşeyi aklında tutmak istiyor,ama ortaya gelince başta ne demişti bu adam?

    Sizin kitap okuduktan sonra ki halinizi görmeyi çok isterim :))

  32. bence başlık ve giriş cümlesi türkçe ve geri kalanı ingilizce olmalı ki daha farklı şeyleri geliştirelim abi… bilmeyen okumaz ve sıkılmaz…

  33. "Etrafında olanlardan etkilenmiyor. Gelişim için ihtiyaç duyduklarımız konusunda geri bildirimde çok iyi. Çok bağımsız düşünebiliyor ve insanların onun için bir şeyler yapmalarını istemiyor. Kendi kaskını kendi giymek istiyor; telsiz bağlantısını kendi hallediyor; insanların etrafında telaşlanmasını istemiyor. bütün bunlar, işini çok iyi yapmasında ona net bir kararlılık sağlıyor. Bazı zamanlarlar oldu ki sıralama sürüşüne 1 dakika var ve aracı askıda ama o, sorunu halledeceğimizi varsayarak yerinde oturuyor. Diğer pilotlar (aynı durumda) bocalar ama Kimi'yi uyandırmak için neredeyse kaskına tıklatmanız gerekir ve işine başlar"

    En nihayetin de bu paragraf,neden sevildiğini açık ve net bir şekilde ortaya koyuyor.
    Ferrari de de böyle olduğu için,basın çok yaygara çıkarmıştı 'Buz gibi' diye,
    Sonuçta kişiliği oturmuş ve bu etrafında ki insanlar tarafından artık benimsenmiş.
    Araç için geri bildirimi eksik diyenlere de cevap olmuştur.
    Nerede hangi takımda olursa olsun hiç değişmemesi kendi işine odaklanması muhteşem.
    Er geç özlediğimiz beklediğim pozisyonda göreceğimize eminim.
    N

  34. Kimi'yi uyandırmak için neredeyse kaskına tıklatmanız gerekir ve işine başlar"

    bu adam çok ayrı bi pilot 2004 senesinden beri f1 izlerim schumiyi 2006 senesinde f1'i bırakana kadar tutmustum sonra yerine raikkonen gelince onada ayrı bi sempati duydum.bütün pilotlarla arası harikadır karakteri dolağısıyla.

  35. EVET KİMİ 10 NUMARA PİLOT.İNŞALLAH GELİŞİP YARIŞ BİLE KAZANACAKTIR.

  36. Haber gayet açık ve söylndiği gibi uzun değil! Kimi Raikkonen le ilgili 10 sayfa haber çıksa yinede uzun olmaz! Beğenmeyen Kimiyle ilgili haberleri okumasın arkadaşım…

  37. EFSANE_SUMI_AYRTON ... avatarı
    EFSANE_SUMI_AYRTON …

    Kimiyi ferraride şampıyon oldugu için ve çok yetenekli bir pilot oldugu için sevmişimdir,devam kimi sen bu griddeki en yetenekli pilotlardan birisin..
    SUMİ,ALONSO,KİMİ, SONRA DİĞERLERİ GELİR..

  38. Evet ama,bazen gerçekten çok uzun oluyor.İnsan herşeyi aklında tutmak istiyor,ama ortaya gelince başta ne demişti bu adam? durumunda kalıyoruz mesela bu haberdeki gibi 😀

    Yinede teşekkürler.

    Sorun bende sanırım.

  39. bence böle daha iyi ben yazıyı gayet beğendim. Bu arada Kimi ile ilgili haberlerde ne kadar uzun olursa okadar sevinirim 🙂 çünkü Kimi ile ilgili başka haber çıkana kadar diğerini yani önceki haberini defalarca okuyorum bazan onun için uzun olması memnun edici

  40. – Kısacık haber değil; çoğu Slade'in konuşmaları zaten. Ayrıca uzun olsun da biraz okumayı alışkanlık haline getirelim; sadece başlıklara bakıp yorum yapmayalım. Toplumsal mesajımızı da böylece vermiş olalım.
    – Uzatma gibi bir durum olamaz. Okumadan ekleme yapmamız da pek mantıklı değil; adamlar Türkçe açıklama yapmıyorlar; çevirirken mecburen okumamız gerekiyor.
    – Nereden kontrol ediyorsunuz bilmiyorum ama oralarda kırpılmış halini görebilirsiniz. Adamın söyledikleri bunlar açıkçası.
    – Özgeçmiş için bir şey diyemiyorum. Bahsetmek gerekince haliyle yazıyoruz.

    Açıklayıcı olmuştur umarım….

  41. F1 gridinde şu anda Kimi den saf hız olarak boy ölçüşecek değil yanına yaklaşacak pilot yok.

  42. Raikkonen dilerim sağlam bir aracın olur ve gerçek pilotun ne demek olduğunu cümle aleme gösterirsin.Az olsun temiz olsun ama alnının teriyle olsun.

  43. Ya arkadaş sen neden kısacık haberleri uzatıyorsun?Ayrıca siz haber pompalıyorsunuz.Okumadan siteye pat pat pat,koyup çekip gidiyorsunuz.Öğleden sonra haber yok.Sabahın bu saatinde nerden çıkıyor bu haberler.

    Ve gökhan kamil senin haberlerin istinasız uzun.her yerde kontrol ediyorum hepsi kısacık.her yerde adamların bir özgeçmişini yazmak zorundamısın?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir