Kanada GP Sıralamalarında Hamilton Egemenliği!

yazar:

kategori:

Formula 1 2008 sezonunun 7. yarışı Kanada GP’ye Mclaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton ilk sıradan başlayacak.

Hamilton, Formula 1 kariyerinin ilk pole pozisyonunu ve galibiyetini aldığı Montreal’de sıralamalarda 1.17.888’lik derecesi ile pole pozisyonunu çok rahat fark ile  kazanmayı başardı ve Ferrarilerin pole pozisyon zaferlerine sonunda "dur" dedi. Hamilton bu sene Avustralya’dan sonra ilk kez yarışa pole pozisyonundan başlayacak.

Hamilton’u yaklaşık yarım saniye geriden BMW Sauber ile çok iyi iş çıkaran Robert Kubica takip etti. Ferrari pilotlarından Kimi Raikkonen, Hamilton’un yaklaşık 0.9 sn gerisinde kaldı ve yarışa 3. sıradan başlayacak.

Sıralamalarda iyi iş çıkaran pilotlardan ikisi kuşkusuz Renault’tan Fernando Alonso ve Williams’tan Nico Rosberg oldu. Alonso 4. sıradan yarışa başlayacak. Rosberg ise 6. sıradaki Massa’nın önünde 5. sıradan Kanada yarışına başlayacak. Böylece yarın gridde ilk 5 çizgide 5 farklı araç yer alacak.

Mclaren Mercedes’ten Heikki Kovalainen’in 7. sırada kaldığı sıralamalarda Heidfeld 8, Barrichello 9. oldu. 2. seansın sonunda spin atarak aracına hasar veren Mark Webber yarışa 10. sıradan başlayacak.

 1.  Hamilton     McLaren-Mercedes     1:16.909  1:17.034  1:17.886   19
 2.  Kubica       BMW Sauber           1:17.471  1:17.679  1:18.498   14
 3.  Raikkonen    Ferrari              1:17.301  1:17.364  1:18.735   23
 4.  Alonso       Renault              1:17.415  1:17.488  1:18.746   22
 5.  Rosberg      Williams-Toyota      1:17.991  1:17.891  1:18.844   26
 6.  Massa        Ferrari              1:17.231  1:17.353  1:19.048   23
 7.  Kovalainen   McLaren-Mercedes     1:17.287  1:17.684  1:19.089   25
 8.  Heidfeld     BMW Sauber           1:18.082  1:17.781  1:19.633   21
 9.  Barrichello  Honda                1:18.256  1:18.020  1:20.848   25
10.  Webber       Red Bull-Renault     1:17.582  1:17.523             15
11.  Glock        Toyota               1:18.321  1:18.031             19
12.  Nakajima     Williams-Toyota      1:17.638  1:18.062             19
13.  Coulthard    Red Bull-Renault     1:18.168  1:18.238             19
14.  Trulli       Toyota               1:18.039  1:18.327             16
15.  Piquet       Renault              1:18.505  1:18.393             18
16.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   1:18.916                       10
17.  Sutil        Force India-Ferrari  1:19.108                       12
18.  Fisichella   Force India-Ferrari  1:19.165                       12
19.  Button       Honda                1:23.565                        3
20.  Vettel       Toro Rosso-Ferrari

2. Seans

Kanada sıralamalarında 2. sektörde en hızlı isim yine Mclaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton oldu. Massa ve Raikkonen’in 2 ve 3. olduğu 2. seansta Alonso ve Webber iyi iş çıkararak 4. ve 5. sırada yer aldılar. Ancak Webber seansın sonunda 2. seansta kaza yaptı ve aracına zarar verdi ve son seansta yer alamayacak.

Barrichello da son seansa kalarak takımı çok iyi iş çıkardı.

2. seansta elenen isimler Glock, Nakajima, Coulthard, Trulli ve Piquet oldular.

1. Seans 

Kanada GP için yapılan sıralama turlarının ilk 20 sakikalık seansı geride kaldı. İlk seansı Mclaren’den Lewis Hamilton 1.16.909 ile lider tamamlarken onu yaklaşık 0.250 sn geriden Felipe Massa takip etti.

İlk seansı Kovalainen 3, Raikkonen 4, Alonso 5. sırada tamamladılar.

İlk seans sonunda elenen isimler Bourdais, Sutil, Fisichella, Button ve 3. antrenmanlardaki kazası nedeniyle sıralamalara katılamayan Vettel oldu. Jenson Button’un vites kutusu problemi yaşadığı tahmin ediliyor.


Yorumlar

  1. yağmur yok diyor yayında. bu arada fia piltoları 10. virajı dışardan alması konusunda uyarmış 🙂

  2. http://www.weatheroffice.gc.ca/radar/index_e.html?id=que adresindende görüleceği gibi şuanda yağmur yok (linkte meteoroloji radarı var yağış alan bölgeler mavi-yeşil tonlarda)

  3. hala yağmur ayarı diyenler var.Biz monaco için aynı şeyleri söyleyince neler söylenmişti.Neyse diyorum.Hakeden kazansın

  4. bu arada canlı montreal kamerası linki veren abdullah kardeşime de teşekkür ederim, çok faydalı ve heyecan verici oldu 🙂 bulutların hızına ve havanın rengine bakarsak havanın kopmasının an meselesi olduğunu düşünüyor gibiyim ama belli olmaz tabi.

  5. son tahminlere göre yaklaşık yareışın başlamasından bir saat sonra fırtına kopabilirmiş. hava cidden kapanmaya başlamış bu arada 😀 sabırsızlandım şimdi 😀

    http://www.montrealcam.com/en-svpm.html

  6. şu dakika itibariyle montreal'de bulutlar hızla havayı kaplamaya başladılar, gökyüzü iyice beyaz oldu.. öğleden sonra yağmur ihtimali %80 olarak tahmin ediliyor..

  7. Rakkathebest  avatarı

    yagmura goremı yapıldı bılmıorumda kesın oledır kesınde yagmaz…. yarıs lewıs ın

  8. mutlu kökçü avatarı
    mutlu kökçü

    meteoroloji genel müdürlüğünün sitesine baktım…burda da hafif sağanak yağışlı dio…bnmde kafam karıştııı
    …forza ferrari…

  9. Ferrarinin yarışı gitti o zaman tabi yagmura göre ayar yapıldıysa.

  10. mutlu kökçü avatarı
    mutlu kökçü

    arkadaslar trt nin hava durumuna baktım…montreal bugün açık ve bulutlu gösterio galiba yağmur yağmıcak…

  11. belki alonso ve rosberg de hamininki gibi bir yol bulmuslardır burada 🙂

  12. Arkadaşlar bu yarışta kirli tarafla temiz taraf arasında çok fark var.Çoğu pilot temiz tarafa kaçmaya çalışacaktır.Temiz taraftakiler çok avantajlı

  13. Rakkathebest  avatarı

    lewis hafif fln degıl arkadaslar en fazla 2 3 tur ozamaan kadar sc gırmedıyse zaten 20 sn fark olmus olur yagmur yagmassakı (yagmaz) ferrarı podyum goremıcek malesef

  14. tahsin emre bırak bu işleri sen fernando gibi bir pilot varmı o pistte ayrıca lemis daha dünkü çocuk kardeş bunları unutma

  15. Teşekkürler Abdullah hocam, sayfada durduğu yer değişmiş.farkedememişim..oysa çok aramıştım 😛

  16. sayfanın üstünde bulunan "canlı yayın rehberi" tam aradığınız şey olsa gere.

  17. arkadaşlar afedersiniz konu ile alakasız ama, sitede " yarişi ve sıralama turlarini burdan izleyin" diye bi bölüm haber başlığı ferlan vardı..şimdi bulamıyorum bunu..yardimci olabilir misniz..yarişi net üzerinden nerden nasil izleyebilirim?

  18. benim bildiğim alo kimiyi geçebilir gerçi o bu pistin ilk virajını pek sevmiyor ilk virajta kaza olabilir…

  19. tolga soydan avatarı

    kimi temiz tarafta alonsoya geçilmeyi bırak kubicayı geçebilir.gerçi bu aralar ikiside iyi start alamıyo ama =)

  20. serkan kesinlikle böyle demedik zaten bi tahmindi!!!

  21. son 4 yarışın verilerini inceledim kovalainen ile hamilton arasındaki dereceler çok yakın ama kanadada 1.2 sn fazla olması ve en büyük rakibine bile 0.6sn fark atması hafif olduğuna işaret ediyor bekleyip görücez alonso risk alıp raikkoneni geçmeye çalışa bilir ama çarpışabilirlerde.

  22. ferhat korkut avatarı
    ferhat korkut

    şaşırtıcı derecede hızlıydı alonsoş,bütün seanslarda bunu gösterdi,yarış için güzel haber alonsonun önde olması güzel ve bol geçişli bir yarış bekliyorum.Ferrarilerin biraz yavaş kalması ilginçti ama yarışa ağırlıklarını koyacaklardır bundan eminim sanırım biraz ağırlar,ne olursa olsun polu alan hamilton u tebrik ediyorum bütün pilotlara başarılar.

  23. erdem akyols avatarı

    önce hamiltona tebrikler zorlu sartlarda gercekten ii di ferrariler casino cikisi gözle görülür sekilde cok berbat vites ayarlarini düzeltmeliler dikkatinizi cekmissen mclarenlri 1. vites cok uzun olucan orda sorun yok ferrarilerin kisa cok cabuk devirlenio buda zorlanmalarini saglio…Hamilton 3. pit yapabilir… kovalainenden bile 1.2 sn hizli…

  24. lewise tebrikler güzel bir tur attı,çok fazla hafif olduğunu sanmıyorum belki 2-3 turluk fark olabili,heikide sorun vardı sanırım sert lastikle tur attı ve aracı yeterince dengede değildi,sıralamadan sonrada biraz serzenişte bulundu lewise,aralarındaki bu farkın birazda bundan kaynaklandığını düşünüyorum,yağmurdan çok kaza olması yüzde 90 gibi bu pistte,alonsoya da tebrikler belki oda biraz hafiftir ama bu renoyla çok iyi nelsonu görüyorsunuz glock bile bugün kendini aştı ama onda hiç ışık yok,son sürat duvara doğru gidiyor…

  25. bu arada cnnturk ü tebrik ediyorum basın toplantısını izletmediler yarın bol reklamlı zevkli bir yarış izleyecez herhalde umarım ferrari 3.sektördeki sorunu biraz azaltabilir kimi 2005 kanada

  26. serkan temizel avatarı
    serkan temizel

    ''Hamilton pole pozisyonunu bir ara Robert Kubica'ya kaptırdıktan sonra tekrar kazandı. İngiliz pilot son turunda bu kadar zaman bulmasına şaşırdı.

    Hamilton "Turuma başladığımda bana 1. sırada olduğumu söylediler ancak Kimi'nin bana yakın olduğunu hissediyordum ve beni geçebileceğini düşündüm ve kendimi zorladım. Bu turda 0.5 – 0.6 sn buldum ve bu inanılmaz." dedi.''

    ne hafifliği ne de ferrarinin yağmur ayarları bu farka sebep oldu, burda hamiltonın açıklamaya çalışıp da anlatamadığı şey yeteneğidir, yetenek asla kelimelere dökülemez.. kimi ve massanın 10.virajın çıkışında arkaları dans ederken, hamilton sanki raylar üzerinde gidermiş gibi bir stabiliteye ve bunun sağladığı kusursuz bir çekişe sahipti ve bu çekiş, önünde uzanan 1 kmlik düzlük boyunca rahatlıkla 0.5 sn kazandırabilir, daha fazlasını istiyosanız, son şikandaki en yüksek apex hızının kime ait olduğuna bakın.. ferrariler kuru zemin ayarlarında ve lewis hafif fln diil..

  27. Direksiyonun altında ayar yapmakta başka facia kardeşim yapsanıza onu direksiyonun üzerine neden koca ferrari bu sistemi kullanırki avantaj nedir??Garip.

  28. bugün sıralamaları canlı izleyememiştim şimdi izledim ve bazı şeyleri farkettim. ferrariler sadece "U" viraj çıkışında tutunamıyorlar. diğer bütün sert ve yavaş viraj çıkışlarında gayet iyiler. bir iki kontra nadir gördüm yani. kanat açılarına yine baktım aynen yüksekti açılar. U viraj çıkışındaki hataları bence o viraja giriş açısı ve o girişin düzgünlüğü de etkiliyor. e kanatlar ve ayarlar yağmur için desek bu biraz olsun açıklıyor. bence hami daha hafif olabilir tabiki ama çok çok büyük bi fark oldunu sanmıyorum en fazla 15 tur 😛

  29. mehmet ali tan avatarı
    mehmet ali tan

    herkez hamilton la alakalı hafif falan diyor hafta sonun tek 1.15 li derecesi onun q1 de onun q2 de yine onun bunu anlamak mühendis olmaya gerek yok ferrariler vraj çıkışlarında resmen tutunamıyor bu bariz bişekilde belli.yarın yarışı güvenlik aracı belirleyecek.bakalım kim şanslı olacak

  30. Siralamalara gelirsek Hamilton cok iyi is cikardi ve tebrikleri hakediyor, ama ben Hamilton Kubica ve Alonso`nun hafif olduklarini dusunuyorum, Raikkonen startta Kubica`nin onune gecebilirse yarisin 1 numarali favorisi haline gelir. Ferrari`lerin hizlari iyiydi aslinda, Ama hem Raikkonen hem Massa 3. sektor zamanlarinda hep hata yaptilar, temiz bir hizli tur atamadilar Q3 boyunca, U viraji dogru gecemediler bence, en dogru Hamilton Kubica ve Alonso gecti onlarda odullerini aldi zaten, Yarinki yaris cok eglenceli olacak gibi, Hakeden iyi olan kazansin..

  31. Monaco oncesi Ferrari pilotlarinin direksiyon altindaki bir kolla bir seyleri kapatip actiklarini, duzlugu cok olan pistlerde bunun pek sorun olmayacagini ancak bazi pistlerde cok sorun olabileceginden bahsetmistim, Zira pilot direksiyonu en hassas hissedecegi yerde bir elini direksiyondan cekip o kolu ayarliyor. FeRRaRi TR arkadasim bu sistemin cok eskiden beri oldugunu ve bir kanat ayari olabileceginden bahsetmisti, Bugun Serhan Acar`in verdigi bilgiye gore bu kol on-arka fren dengesini degistirmeye yariyormus ve direksiyon uzerinden kontrol etmeyen tek takim Ferrari`ymis. Bunuda ogrenmis olduk…

  32. kaan kaanhan avatarı

    hami 3 pit mi yapacak acaba dicem ama adam hep iyidi baştan beri, pilotlar pistin azizliğine uğradıysa yetenekler ön plana çıkmıştır, baştan aşşa sıralamada yeteneklileri işaret ediyor, kötü arabayla Alonso 4. oldu. yinede ne olduğunu tam anlayamadım bende ilginçç.

  33. Rakkathebest  avatarı

    http://www.theweathernetwork.com/weather/CAQC0363
    From Saturday Evening to Sunday Afternoon we expect 1-3 mm of rain.
    fakat nem oranı cok fazla yuksek degılsede monaco tarzı bı durum olma ıhtımalı var….sımdı yagsada yagmasada ne olacagı bellı degıl cunku pıstten sıkayetcıler…yagarsa yagmur setupı yapanlar mı var (buna heıkkı de dahıl!!) neler olcak acaba

  34. Yarış yine de Alonso ve Kubica etrafında şekillenecek her ne kadar ikisinin de birincilik için mücadelesi olmayacaksa da. Neden? Çünkü Kiminin Alonso ve Kubicanın gerisinde kaydettiği her tur Kimi için dezavantaj olacak. Alonso arabasıyla kolay dayanamaz ama Kubica Kimiye geçilmemek için her şeyi yapacak zaten agresif 2si de yani eğlenceli olacak gibi. Bir kaç hata görebiliriz startta, karmaşa dahil buna.

  35. arkadaşlar benimki sadece bi tahmindi ama ne olur ön fotoğraflara bakın kanat açıları dierleriyle ve testlerle aynı deil gibi geldi. tabi göslerim bozuk ondan da olabilir 😀

  36. Rakkathebest  avatarı

    erdal rtl 00.00 da tekrarını verıyor da ayrıca yagmur fln yagmaz canada da bence… neden bugunu rıske atsınlar yagmur yagacak dıye?takımlarında cogunun katılmadıgı bır durumda ferrarı neden yagmur set up ı yapsın yad ayaptı ??ayrıca son sektorde ortalama0,3 kaybedıyorlardı ve casıno vırajından sonra arac hızlanmıyordu…. cok garıp su camdan ıcerı bakan uzaylı kadar garıp yane

  37. Arkadaşlar Hamilton tekrar 3pitstop yapabilir.Monaco arka lastikleri çok zorladığına göre, Mclaren dahada çok zorladığına göre mantıklı birşey yapmış olabilirler:S

  38. serkan temizel avatarı
    serkan temizel

    raikkonen açıklamasında pistin her geçen tur daha kötü bi hal aldığını söyledi ancak hamilton son turunda bile önceki derecesini geliştirebiliyodu, hamilton farklı bir pistte gitmediğine göre ortada başka bi olay var, bence ferrariler henüz bilmediğimiz bi konuda sorun yaşıyolar, burada birinci ve ikinci sökterde daha hızlı oldukları söylenmiş ama hamilton son turunda 2. sektörden 0.2 sn daha iyi bir zamanla geliyodu.. yağmur ihtimali o kadar kesin diilken ferrariler yağmur ayarlarıyla çıkmazlar, bu kadar çılgın olabileceklerini düşünmüyorum, o strateji fernandoya yakışırdı, ferrariye diil.. heikkideki sorunu çok merak ediyorum, ve herkesin sorun yaşadığı bu 'zor şartlar' altında 0.6 sn fark ile pol'ü almasından dolayı kutluyorum, ne de olsa yetenek zor şartlar altında ortaya çıkar..

  39. tahsin emre arkadaşım, ben bu konuda birşeyler söylemek isterim. kimi yarın temiz taraftan kalkacak ve bu pistte temiz taraftan kalkmak diğer pistlere göre çok daha avantajlı bir durum. mesela massa da kirli taraftan kalkacak ve massa'nın diğer taraftan çıkış yapan pilota geçilmesi hiç te sürpriz olmaz benim için. ayrıca yarış için geçerli olacak araç ayarları sıralama günü yapılır, sıralama bittikten sonra araçlarda ufak tefek ayarlar haricinde her hangi bir değişikliğe izin verilmez. amacım seni eleştirmek değil, sadece bildiğim kadarını paylaşmak istedim..

  40. sıralamaların öneminin tabiki farkındayız ama emin ol yarış daha önemli!!!

  41. erdal nasıl karar verdin kiminin kubica'yı geçeceğine bence kimi dikkat etmeyipte alonsoya geçilmesin yenildiğiniz zaman hemen öndeki takımlar hafif olur zaten ferrari fark atsa diğerleri ferrari hafif dese hemen ortalığı ververeye verirsiniz. burda açık olan bir şey varsa oda ferrariler çok yavaş kaldı hemen diyeceksiniz yapmur ayarları falan yaptılar sıralamalarda yağmur yok neden yapmur ayarları yapsınlarki.

  42. benim hamiltonun on board kamerasindan dan gördüme göre . U viraji baya icten aliyordu, sag ön lastik nerdesye virajin bütün körbünü kullandi..ve hizlanmasini iyi gerceklestirdi.
    ayrica ferrari neden busefer lastik kapaklarini kullanmadi onu hic anlamadim,hele bu piste frenlerin bu kadar önemli olmasi.. bmw bile ilk defa monacoda kullandi ve simdi kanada da 2 nci kez kullaniyor.

  43. ya ferrarilerin bu kadar yavaş kalması pek hayra alamet değil bence. ant.larda istikrarlı ve hızlıydılar massanın sorunu haricinde. eğer yarın yarıştaki yağmur beklentilerine göre hareket edip fazla yük ve kanat açısı farkıyla çıktılarsa herşey ferrariye dönebilir. ferrarinin fotolarını inceledim sanki kanat açıları biraz deiştirilmiş gibi. yanlışım varsa kusura bakmayın tabiki ama bu benim nacizane görüşüm. birde şöyle bişi var kanat açıların ilk iki sektör için belirleyici faktör deil sandığım kadarıyla yada tam terside olabilir 😀 ama çekişteki problemin acilen çözülmesi lazım gerek ekip gerek pilotlarımız tarafından. ama her ne kdar kötü bi gün geçirmiş olsak da tebrikler hami Ve en büyük tebrik "KUBİ". """Forza Ferrari"""

  44. erdal altundag avatarı
    erdal altundag

    aynı fıkırde oldugum bazı arkadaslarım var.hamıltonun son turuna kadar kımı ve massa ılk 2 sektorde derecelerı gelıstırerek gelıp son sektorde aldıklarını fazlasıyla verdıler.bu da ayar ve stratejı farklılıgı oldugunu gosterır.ancak son turunda hamılton super bı hızla tum sektorlerde aldı basını gıttı.neden…???bunun nedeni ecu dedıklerı sıstemle alakalı da olabılır.kalkıs devrıyle alakasıda olabılır..yanı ılk drag (kı bu starrta avantaj demek).ama yarıs farklı bısey.eger yagmur yagar ferrarıler daha agırsa ve buna gore stratejıyı gelıstırdılerse bence duble bıle yaparlar.neden cunkı kubıcanın bı kere cok hafıf oldugu kesın.bu hamılton ıcın de gecerlı.yoksa kova dan ıkı gomlek ustun oması gerek bu derece ıcın.massa dan pek umıtlı olmsamda ferrarı duble bıle yapabılır.startta kuvetle muhtemel kımı kubıca yı gecer(delılık yapmamak kaydıyla)sratejısını bılmıyorum ama hmılton hafıfse ve yagmurda kesınse cok gerılere duser.gerısı allah kerım.tatıldeyım ve yarıs startıyla benımde bandırma yenıkapı ferıbotum start alacak.bu yuzden yarısı seyredemıycem.13 yıldır ılk defa bır yarısı canlı seyredemıycem.bu yuzden cok uzgunum.umarım cnn yarısı tekrar verır. saygılarımla

  45. Şener  SALİH avatarı
    Şener SALİH

    Herkes mclaren mercedeslerin hafif olduklarını yazıyor fakat ferrari pilotlarının memnuniyetsizliğine bakılırsa bence çok fazla fark yok atrıca hamiltonun son turundan önce fark o kadar fazla değildi ve en iyi turundan yalnızca 3 veya 4 tur sonra bu dereceyi yaptı söylenen bilgiye göre 5 turluk benzin yükü 0,3 sn fark oluşturuyorsa hamiltonun kubicadan 10 diğerlerinden 15 tur önce pite girmesi lazım

  46. webber : "Motokros bisikletlere ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum, bir Formula 1 aracı için burası gerçekti değil. Çimde sürmelisiniz ya da U virajın içinde"

    belki de felipe de webber gibi düşünüp U virajda iyice içeri girerek hatta ön tekerini biraz çime sokarak geçmiştir o virajdan, kimbilir??

  47. pınar arkadaş f2008 alonsonun altıda olsa falan gibi şeyler yazmış bende birşey demek istedim bu çok büyüttüğünüz alonso geçen yıl bir çaylak yüzünden takım gitmesine birşey demedi yani buda demek oluyorki hamilton alonso'dan daha iyi bir pilot ve sıralama sonuçlarına göre alonso bariz hafif ve bazı arkadaşlar alonso'dan pol beklemiş. gülüyorum size lütfen gerçekçi yorumlar yapalım benim dün akşamki yorumlarımdada söylediğim gibi hamilton kubica ve massa arasında geçer diyorum ama massa yerine raikkonen geldi bu arada ferrarinin o direksiyonun altındaki buton fren ayarıymış diğer takımlarda direksiyondan kontrol ediliyormuş ama ferrari farklı yerde kullanıyormuş hamilton'u kubica'yı ve raikkoneni tebrik ederim.

  48. tolga soydan avatarı

    hamiltonun daha hafif olduğu kesin.U ve 10.viraj çok bozulduğundan turlar biraz şansla atıldı ve lewis daha iyi gitti bozuk yerlerde.böyle bi yer nasıl yarış yapılır anlamak mümkün değil.2 turda asfalt bitiyo.yarın 70 turda nolucak acaba.inşallah ciddi bi kaza olmaz

  49. hem rai hem de felipe kötü derecelere 10. virajın etkisinin fazlaca olduğunu söylemiş. tamam bunu zaten izlerken anladık ama insan düşünmeden edemiyor, hami de aynı virajdan geçti aynı düzlükte gitti, aynı lastikleri kullandı. bu kadar fark yaratan ne oldu?? ferrari'ye uymayan neydi acaba?? yağmur sebebiyle downforce'u arttırmışsak o virajda yüksek downforce'lu ferrari, düşük downforce'lu mclaren'den geride kalmamalı hatta çok az bile olsa biraz avantaj bile sağlayabilmeli. ayrıca yine yüksek downforce etkisiyle son şikanda biraz daha avantaj elde etmemiz gerekliydi. eğer aradaki fark komple olarak uzun düzlükteki hızdan kaynaklanıyorsa hami ile rai ve felipe arasındaki 7-8 km/s. hız farkı o düzlükte bu kadar fark yapmaya yeter mi?? hala şaşkınım sıralamalar bittiğinden beri :))

  50. Rakkathebest  avatarı

    birisi bu farkın nerden geldıgını acıklayabılırmı?muhtemelen stratejı etkısıde var eger yoksa hamılton 20 ıncı turda 2 ıncı ye tur bındırır… 3 antrememanda ıyı derece yapan ferrarı resmen sıralamada rezıldı….ama neden ne ?

  51. Hamilton uçtu resmen. Ama hafifmiş gibi bir izlenim bıraktı bende. 2.ye 0.6 takım arkadaşına 1.2sn fark atması normal koşullarda pek mümkün değil. Eğer eşit benzin yüküyle bunu başardıysada ayakta alkışlarım Hamilton u.

  52. evet ferrari tr arkadaşım. seans bitmeden yeni turuna başlamıştı hatta ben pilotların turu bittiğinde bile felipe yine gelecek diye bekledim ancak turu bitmeden pite gitmiş galiba. demek ki o turda da iyi sektör dereceleri ile gelmiyordu. zaten yumuşak lastiği 2 nci zaman turunda tekrar kullanmak pek fayda sağlamıyor doğal olarak.

  53. Toyotalar yine spin şov yaptı bu sefer Trulli sayesinde…

  54. Bekir Abdullah avatarı
    Bekir Abdullah

    yarın inşallah güzel bir yarış olur.
    Hakkeden Ferrari kazanır:)).Trulli sıralamanın yıldızı oldu , uzun zamandır bu kadar zırt pırt spin atan görmemiştim.

  55. ogun savaş avatarı

    Sektör zamanlarında 3. de resmen Lewis uçuşa geçmiş sanırım çekiş kontrolsüz piste en iyi Lewis uyum sağlamış.Nico ve Alonso yetenekleriyle bu gün çok ii sıralama geçirmiş oldular onları da tebrik etmek lazım

  56. MAssa Q1 deki derecesini elde etmek için toplam 10 tur attı bu da bazı sorunların olduğu kanısını bırakıyor bende Ferrariler bir çok kez tur attı ama bir türlü geliştiremediler derecelerini..

  57. massathebest. Felipe o hatayı yaptı ama 1 temiz tur daha hakkı vardı onu da kullanamadı. Yanılıyor muyum?

  58. toyotada da vardı sanırım o parçadan. otobüslerdeki motor freni gibi 😀

  59. serhan acar frenlerle ilgili bir şey olduğunu söyledi ama hem rai hem massa istinasız tüm yarışlarda o aletle/kolla/butonla (ne olduğu belli değil) uğraşıp duruyorlar. diğer pilotların böyle bir problemi yok görüldüğü kadarıyla. ağır frenleme anında konsantrasyonu bozacağı muhtemel ancak ön lastiğini çime çıkarmasının hatasını da felipe'de buluyorum ben. iyice içerden alayım derken biraz fazla içeri girdi gibi.

  60. massathebest arkadasım massa nın çime çıkmasının nedeni o uyduruk direksiyon altı butondan.hangi pilot odaklanabilirki direksiyonu bırakıp elini daracık yere sokuyosun.diğer takımlar gibi koysunlar direksiyona

  61. fernando alonso yasin kardeş fernando alonsoooo gücünü ve tecrübesini anlasınlar artık AH ŞİMDİ fernando alonso f 2008 kokpiyinde olacakki ozaman görürler fernando alonsooooooooo

  62. Ve alonsonun büyüklügünü dimi.:)

  63. 315 yaptı Q1 de sanırım cok asırı yavas sayılmaz alonso:D

  64. Speedtrapte Alonso 309 yapabildi sadece, bu da Renaultun durumunu gösteriyor.

  65. benim anlamdığım son sektörde nasıl bu kadar kaybettik yada hami nasıl bu kadar uçtu? adam kendi takım arkadaşına bile 0,3 saniye fark atmış. speed trap felipe 314, rai 316 heikki 317 hami ise 322. id1984 arkadaşın dediği gibi ferrari ya downforce artırarak yağmur hazırlığı yapmış yada oldukça benzin almış demek kalıyor geriye. ama aynı farkı ilk 2 seansta da yediğimize bakarsak bunun sebebi fazla benzinden ziyade ayarlarla alakalı olması daha kuvvetli.

  66. Hamilton resmen uçtu 1.seanstan beri en yakın rakibinden 0.3 0.4 sn daha hızlıydı 2.seanstada öyle 3.seanstada ilk turu çok iyidi ve baya bi süre geçen olmadı taki Kubica 0.012 ile geçene kadar ama Hamilton bitirici darbeyi en yakın rakibine nerdeyse 0.7 sn fark atarak koydu Ferrarinin okadar da ağır olduğunu düşünmüyorum eğer yağmur yağarsa ağır pilotların pekde avantajlı olucağını düşünmüyorum sonuçta yağmur yağdıktan sonra lastik değiştirmeler olucak ve az benzini olan fullicek ama Ferrarilerden biraz daha hafif olabilir 3-4 tur gibi ama pek fazla bişi farketmez starttan itibaren alır götürür yarışı Kubicada umarım iyi bir start alır ve Kimiye geçilmez buda çok önemli..Kovalainen Massa ile hemen hemen aynı yakıt yüküne sahip belki 1-2 tur fazla benzini olabilir hafta boyunca yavaştı Hamiltondan..Kimi 1 ya da 2 tur daha hafif MAssadan bence..

  67. Şener  SALİH avatarı
    Şener SALİH

    özür diliyorum raikkonen yazacağıma kovalainen yazmışım

  68. Şener  SALİH avatarı
    Şener SALİH

    Pol tahminlerinde benzin almayacaklarını unutmuyorsunuz dimi:))
    sıralamalar iyiydi hoştu fakat tek birşey hiç hoşuma gitmedi o da hamiltonun kovalainenle tokalaşmaması herkesle tokalaştı onunla yok tokalaşmadı aralarında ne var anlamadım
    Mercedes in pol alması gerçekten güzel şayet mclaren mercedeslerin depoları burada ifade edildiği kadar boş değilse önümüzdeki dönemler ferrari açısından kabus olabilir

  69. Sinan Şahin avatarı

    son sektörde kimi ve massa son pitten sonra 2-3 defa derece yaptılar ama hamilton sanırım 1 kez derece yaptı. değişik bir strateji olacak gibi?

  70. id1984 _ arkadasın dedigi gibi olabilir.0.6 saniye çok fazla bir fark depo ile ilgili olamaz.

  71. Tebrikler Hamilton, aracın hakkını verdi. Fazlasıyla.

  72. ramazan hacifazlioglu avatarı
    ramazan hacifazlioglu

    Böyle bi durumda ağırlık ne kadar etkili olabilir ki, en fazla 3 dört turluk benzin alır fazladan ki bu zaman farkıyla istediği avantajı sağlar. ferrariler casino dan sonra istedikleri gibi hızlanamıyorlar pilotlarla alakası yok bence tamamen motorla ilgili bi şey söz konusu. sanırım yeteri kadar çabuk deviri toparlayamıyor.

  73. Kimi-number one   avatarı
    Kimi-number one

    bencede ferrariler daha ağırr.. bakalım görücez yarın..

  74. id1984 _ kesinlikle sana katılıyorum

  75. evet tahminlerde gittik.:) 1:15:8 demiştim 1:17:8 pol.:)

  76. Utku zaten ben hep Hamilton'ı destekledim. Tabiki yetenekli, olmasa zaten burada işi ne?

  77. Arkadaşlar yarın büyük bi ihtimalle yağmur yağacakk ne 3 pitsopundan bahsediyorsunuz..kısaca şunu desenize ''ferrari yağmura göre hazırlık yapıyoo'' daha fazla downforce üzerine çalışmış olabilirler baksanıza 1-2 sektörlerde mclarenden biras daha hızlılar…Mclaren ise tam tersiii..saygılar

  78. utku ne bu hava tavvv tabiki ferrari en hızlı araç monaco ve burası mclarenın kaleleri bunlardada hızlı olamazsa atsın kendını bızım bogaz koprusunden ayrıca ılk ıkı sektorde barız rai üstünlüğü vardıı fernando süpper giancarloya cok uzulyrmm becereksız nelsonun altındakı onda olcaktı Q3 te neler yapardık su becerıksız nelsonu neden takımda tutyolar

  79. önce pole derecesi olarak bir çoğumuzu ters köşeye yatırdı pilotlar, benim tahminim hemen hemen 2 saniye daha kötü. ben bu kadar yavaş bir pole olacağını tahmin etmemiştim. ama hami de ,612 farkla çok rahat bir pole aldı. sıralama boyunca önce massa'nın ilk 2 sektörde kazandığını son sektörde fazlaca kaybettiğini görüp endişelendim ancak aynı sorun rai için de geçerli olunca sıkıntının araçtan olduğunu düşünmeye başladım. bence de ferrari daha ağır gibi ama ilk 2 seansta da 2 ferrari pilotu da son sektörde 0,3 saniye gibi zaman kaybettiler hami karşısında. massa'nın son turunda ,160 geriden gelirken casino virajında yaptığı hata da tuz biber ekti tura. adam lastiklerini çime kadar çıkardı. ve sonuçta kirli taraf, 6 ncılık ve ilk 2 viraj için kuvvetle muhtemel bir kaza olasılığı.. rai'de iyi bir iş çıkararak hem temiz taraftan hem de 3 ncü cepten yarışa başlamayı kazandı, bence yarın yağmur ve bol Sc olmazsa galibiyet hami ve kimi arasında gider gelir gibi. bu kadar fark bana hami'nin 3 pit-stop yapabileceğini düşündürüyor ama sadece tahmin tabi. massa önce iyi bir kalkış yapmalı ardından da ilk 2 virajda kazaya karışmamalı..

  80. hamilton son sektörde gerçekten inanılmazdı. tebrikler mclaren ve hamiltoncu arkadaşlar.

  81. ferranin son şikanla ilgili sorunu var sanırım.mclarene gore 0.5 sn yavaslar.2seansta massa mclarenlere 0.8 sn kaybetti.hamiltonda en kotu ihtimal 2.liğini gorup son şikanda çok risk aldı.ferrariler bu kadar geride olmasaydı risk alacagını sanmam

  82. Hamiltonu tebrik ederim.ama bu kadar fark olması deposundan kaynaklanıyor olabilir.Ferrarilere gelince 'U' virajda çok zaman kaybettiler Kubica ile bmw yine gününde yarış heyecanlı olacak ama U viraja bir çare bulmaları lazım bu kadar zaman kaybedilmemeli.

  83. ferrari tr lewis daha kabiliyetli diyorsun yani

  84. Eğer Hamilton dolu depoyla bu turu attıysa ne diyim valla maşallah, yarın hata yapmadığı sürece kimse yanına bile yaklaşamaz! ama ben Kimi'nin biraz daha dolu oldğunu düşünüyorum. Eğer startta pistin temiz tarafından kalkma avantajınıda kullanıp kubicayı geçerse 1.lik için şansı olabilir. sutil'e dikkat Kimi 😀 Kubica'da çok iyiydi. Aslında bu yarış değişik birini 1. görmek fena olmaz 😉

  85. Çetin Küpücü avatarı
    Çetin Küpücü

    Alonso'nun ne işi var orada ya.Vallahi Süper tebrik kendi takımım adına.Hiç beklemiyordum.

  86. kiminin polü alacağını düşündüğüm bir anda ilk iki sektörde kazandığı zamanı son sektörde kaybetti.. ferrariler son sektörde gerçekten çok yavaş kaldı.. hamiltonı tebrik ediyorum, güzel bir sürüşle aldı polü.. kubica için birden heyecanlanmıştım ama lewis izin vermedi buna.. heidfeld yine iyi değildi.. bmw dünya şampiyonluğuna sadece kubicayla oynuyor.. heidfeld bir an önce kendine gelmeli yoksa çok şey kaybedecek.. massa nın böyle gerilerde kalmasına şaşırdım ama belki benzin yüküdür bunun sebebi düşünüyorum.. bakalım yarın herşey açıkça belli olacak.. keyifli bir yarış ve seyir zevki bol bir yarış diliyorum..

  87. Ferrari 3. sektörde yavaş diyorlar. Bunun sebebi açık şekilde U viraj dönüldükten sonraki ivmelenmede hızlanamamaları ve aracı kontrol edememelerinden geliyor bence…

    Hamilton bunu iyi yapıyor. Tur atarken onboardlarda bu kadar hata yapıyor diyorum ama aracı iyi kontrol ediyor ve son turunda frenajda hata yapmasına rağmen 0.6 sn iyi yaptı.

    Ferrari kazansın hamilton da ikinci olsun 😀

  88. Kimi-number one   avatarı
    Kimi-number one

    yarın herşey olur walla.. o yuzden şimdiden bişey söylemek zor..

  89. tuğba aycan avatarı

    tebrikler hamilton mclarenciyim ama doğruyu söylemek gerekirse kubica alsın çok istedim ama olmadı…

  90. Evet ferrariler biraz daha ağır gibi duruyolar ama Hamilton inanılmaz şeyler yaptı bugün 3 seansı da domine etti resmen, yarın bi sorun yaşamazsa alır götürür gibi yarışı. Kovalainen'de de sorun mu var bilmiyorum iki McLaren arasında bu kadar fark olması çok enteresan. Ferrari'nin sorunu bariz bi şekilde hairpin çıkışında traction. Ben oturduğum yerden fark ettim net bi şekilde hızlanamıyolar, McLaren de tam tersi viraj çıkışı iyi çekiş sağladı.

  91. Antreman turlarındada bu boyleydiii..Mclaren son sektörde çok hızlıı..

  92. Güzel bir sıralama turu oldu, heyecanlıydı. Zaten pist de oldukça kaliteli (asfaltı kötü ama). Özellikle hairpin öncesi araç içi kamera devreye girerken tüylerim ürperdi kim bilir pilotlar nasıl tırsıyordur.

    Sıralama yıldızı bence Alonso, Rosberg ve Kubicaydı. Kubica cidden şaşırttı. Alonso aracı limitlerin üstünde kullandı. Hamilton kendinden bekleneni yaptı.

    Yarın mükemmel bir yarış seyredeceğiz umarım, hava yağmurlu olursa x2 daha artar heyecan.

  93. abi hani ferrari en hızlı araçtı son viraj öncesi hızlarda lewis ile rai arasında 10km/h fark var yay lewisin aracı kuş kadar hafif ya da …..

  94. üzüldüm 0,6 saniye çokk.Keşke kubica 1.olsaydı

  95. Kimi-number one   avatarı
    Kimi-number one

    bakalım yarın nolcak.. çok çekişmelii 🙂 herkes birbirne yakınn hadi hayırlısııı.. Kiminin basına bişey gelmesinde..

  96. mutlu kökçü avatarı
    mutlu kökçü

    ferrari 2. sektörde hızlı ama 3. sektörde cok yavasss…inş yarın ferrari için ii olur…
    forza ferrari

  97. Ferrari tr iyi espiri:D well done fernando welldone ben pole bekliyodum alonsodan bugun zuhahahah:D şaka bi yana gerçekten alonso mükemmel bmw li heidfiellden boyle pıstlerde mclarenli heikkiden daha iyi adım adım zirveye RENAULT F1 TEAM

  98. erdal altundag avatarı
    erdal altundag

    sıralamaların sonları muthıstı.hamılton a tebrıkler.super bı son tur attı.raıkonen se ılk 2 sektorde cok ıyı gıtmesıne ragmen neden se son sektorde aldıgını hep verdi.yarısı alabılmsı ıcın bıraz sabırlı olması gerek.zamansız agresıf ataklar yapmaya calısırsa sonu australıa ve monaco gıbı olabılır.super bır yarıs olacagı sıralaladan bellı.son olrak kubıca yada tebrıkler.umarım hafıf degıldır

  99. Ferrariler Ön kapakları kullanmadı. HAdi hayırlısı. HAmilton gerçekten çok agresif sürüyor Kubica da öyle. Çok çekişmeli bir yarış geçecek ama bu pistin parçalanmasından dolayı atak yapmaktan çekinecekler gibi.

    Alonso'da geçen sene bulduğu yolu hala kullanıyor 😛

    Tebrikler Hamilton. Ferrariler sanki daha ağır gibi çünkü bu kadar geride kalmalarını beklemiyordum. Zevkli bir yarış izlememizi umut ediyorum

  100. ferrari kimi avatarı

    Ferrari son sektorde çok ama çok yavaş…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir