Vettel: Maranello’nun Onuncu Şampiyonu Olmak İstiyorum!

yazar:

kategori: ,

Sebastian Vettel, Ferrrari’deki ilk röportajını verdi.

Soru: Başarının uzun zaman alacağından endişeli değil misin ?

Cevap: “Herhangi bir planım yok. Formula 1’de planlar nadirdir. Toro Rosso ile yarışıp kazandıktan sonra yine bir İtalyan takım ile yarış kazanmak önemlidir!”

Soru: Ama kendinize bir amaç belirlediniz değil mi ?

Cevap: “Tabi ki. Bugüne kadar dokuz pilot Ferrari dünya şampiyonu oldu. Ve ben Maranello’nun onuncu şampiyonu olmak istiyorum.”

Soru: Kendi aracına kadın isimleri vermesi geleneğine devam edecek misiniz?

Cevap: “Henüz bilmiyorum. Ülke ve insanları daha iyi tanımak gerekir. Toro Rosso ile yarıştığım son İtalyan araca Julia adını vermiştim. Bu yıl değiştirmek istemesem de aracın şasisini değiştirmek zorundaydık. Ama aracın adı Suzy’di.”

Soru: Ne zaman 2014 yılında şampiyonluk için mücadele edemeyeceğini anladın ?

Cevap: “Kış testlerinden sonra bir sürü sorun çıktı. Açıkçası hız avantajımız yoktu ve Mercedes bunu doğruladı. Formula 1’de geçirdiğim yıllardan çok şey öğrendim ve sabrettim. Açıkçası bu sezon ritmimi bulamadım”

Soru: Özetle ne tür problemler yaşadın ?

Cevap: “Araca güvenemiyordum. Eğer aracı ne kadar limitlerinde hissederseniz hangi noktada fren veya ne zaman gaza basacağını bilirsiniz. Ama bu sezon araç öngörülemeyendi”

Soru: Peki neden ?

Cevap:  “Günümüzde artık herşey elektronik. Hatta aracın kontrolleri ve davranışlarının tersine döndüğünü söyleyebiliriz. Modern Formula 1 mühendislerden oluşan bir rüya”

Soru: Ancak takım arkadaşınız Mercedes’in sorunlarından faydalanıp üç yarış kazandı ?

Cevap: “Daniel’in galibiyetini farklı koşullar geliştirdi. Üç yarışta farklı senaryolar vardı. Bu üç yarışın sadece birinde şansım yoktu ancak geri kalanında benzer tempodaydık”

Soru: Ne zaman Ferrari’ye geçmeye karar verdin ?

Cevap:  “Sezon ortasında. Kararımı Red Bull’a karşı almamıştım. Sadece yeni bir mücadeleye ihtiyacım vardı. İçimden bir ses başka şeyler yapmam gerektiğini söyledi. Ve Ferrari’ye geçerek çocukluk hayalimi gerçekleştirdim”

Soru: Ne zaman sözleşme imzaladınız ?

Cevap: “Tarihini tam hatırlamıyorum ancak eylül ayındaydı.”

Soru: Ricciardo’nun güçlü yönleri nelerdir ? eski takım arkadaşın Mark ile arasında ne türlü farklar var ?

Cevap: “Öncelikle Daniel’in daha genç olması bile yeni nesilden olduğu anlamına geliyor. Benim Mark ile iyi bir ilişkim olmadığı biliniyor. Ama biz birbirimize saygı gösterdik ve takım için herşeyi yapmaya çalıştık. Daniel ile yıllardır konuşuyoruz ve hiçbir sorunumuz yok.”

Soru: 12 ocakta baba oldunuz, bu sizin Formula 1 tutumunuzu etkiledi mi ?

Cevap:  “Etkilediyse sadece olumlu yöndedir. Ben sadece baba olmaktan gurur duyuyorum”

Soru: 21 Eylülde Singapur’da ikinci oldun. Bu sezonun en iyi sonucuydu..

Cevap: “Herşeyin iyi gittiği nadir hafta sonlarından birisiydi. Sıralamalarda pole pozisyonunu alabilmek için şansım vardı. Ama küçük bir hata yaptım ve pole’ü kaçırdım. Bu beni kızdırdı. Yarışta ikinci olabilmek için fırsatım vardı ve bunu başardım”

Soru: Resmen evlisiniz. Bu konuda birkaç soru sorabilir miyiz ?

Cevap: Biliyor musun ben bu konularda konuşmayı sevmiyorum. Şimdi Ferrari ile ikinci evliliğimi yapmaya hazırım!”

Soru: İsviçre’ye taşınacak mısınız ?

Vettel: “Ben orada yıllarca yaşadım. Ülkede yaşamak çok hoş. İnsanlar hakkında çok şey biliyorum. Tabi ki orada özgür hissediyorum. Fakat taşınma planım yok”


Yorumlar

“Vettel: Maranello’nun Onuncu Şampiyonu Olmak İstiyorum!” için 43 yanıt

  1. italyan torro rosso ile ilk yarışını kazanan vettel

    şimdi italyan devi ferrariyi uyandırmaya geliyor

  2. 4 yıldız apoletli maranellonun yeni kralı geldi yol açın

  3. Yorumlar fena…

    Vettel Red Bull’dan neden ayrıldı? 1. Motor kötü 2. Ricciardo 3. (Belki) Kelaj bırakıyor.
    Vettel Ferrari’ye neden gitti? 1. Çok para veriyorlar 2. Ne yaparsan yap veya yapma kral muamelesi yapıyorlar 3. Belki motoru daha iyi olur.

    Ekleme veya çıkarma yapmak isteyen?

    1. Alonso.Diaz #ForzaJules avatarı
      Alonso.Diaz #ForzaJules

      4.Cocukluk hayali,5.bir daha bu firsat ayaga gelmez ?

  4. Herkes neşteri almış eline Vettel i doğramış bu haberde gene…:D Maşallah milletçe ordinaryus profesör kıvamındayız 😀

    Bu vettel çekememezliliği nedir yahu??? Biraz tarafsız olun yahu….

    Adam sökeeee sökeeee şampıyonlukları ald mI???…Cevap : Aldıııı….

    1. Bence Vettel 2012’de boş beleş, yeteneksiz birisi olmadigini kanitladi. Ama ilk çizgi disindan gelip de zafer alabilmesi gerekiyor

      1. Aynen sana katılıyorum…Ferrarı de vettelın cok daha olgunlastıgını ve yeteneklerını gelıstırdıgını görücez…Tabi ki ferrarı arkalarda surunen bır arac yapmazsa gene 😀

    2. Vet’i eleştirenler bu sene ki performasından eleştirebilirler (araç sorunları dışın da) alışamadı kendini iyi hissetmedi ric ondan iyi bir sezon geçirdi vesaire.Ama sen her noktanın dışına ”gereğinden fazla” çıkıp pilotaj muhabbetlerine girersen kusura bakma formula 1’den anlamıyorsun. Herkezden tek ricam hakkaniyetli yorumlar yapsınlar. Vet için de söylüceğim yeni takımın da başarılar inşşallah her şey güzel olucak ferrari de başarı için tüm takımı kesip biçmeye devam ediyor yeni adamlar alıyor ferrari açık açık vettele büyük oranda önem veriyor başarılar bekliyor inşallah yeni başarılara vesile olur. Bir de yorumlar da okumuştum tam hatırlamıyorum ama RBR domine dönemleri mercedesin bu seneki dönemin den iyiymiş. Açıkçası güldüm. RBR 4 sene üst üste şampıyon olduğu zaman MClaren,Ferrari bu takımlar ile rekabet içindeydiler ki RBR’nin en sondan başlayıp 1-2’ye oturma şansı imkansız öyle bir şey olmuyordu 5 6 kalksan bile muhtemelen mclaren veya ferrari kazanıyordu ve mclaren de ferrari de hızlı bir takımdı.Bu sene hiç bir takım mercedesi zorlamadı Vettel ise hamilton alonso button ile sürekli bir rekabet içindeydi. Şimdi size soruyorum bir tek rosberg ile rekabet mi kolay (Hamiltonun asla iyi sürüşüne bu seneki başarısına bir lafım yok) 3 diğer kişi iki takımla ile rekabet etmek mi kolay. Pek uzun yazmayı sevmesem de bu yazıları yazmayı uygun gördüm.

      Cumanız mübarek olsun.

  5. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
    Lewis-Hamilton(#TeamLH)

    Hamiltonda bu sene 1 saniye hızlı araç vardı ama vettelin hiç bir rekorunu kıramadı vettel üstün araçla çok daha başarılıydı yavaş araçla kimse şampiyon felan olamaz

    Her şeyine tamam derim burada dur.

    Redbull 4 sefer domine eden araç verdi Vettel’e.

    Mercedes daha yeni hızlı araç veriyor.O yüzden Vettel’in rekorlarla Hamilton’ı karıştırma.

    1. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
      Lewis-Hamilton(#TeamLH)
      1. hamiltonun mercedesi vettelin red bulluna göre daha dayanıklıydı ve biraz daha hızlıydı red bull hiç bir zaman mercedes kadar duble yapamadı bunda webberin beceriksizliklerinide katmak gerekir tabikide

        vettel en üzt düzey rbr ye 2013 sezonun ikinci yarısında kavuştu ve 9 yarış arka arkaya kazandı ve zirve yaptı

        hamilton sadece 5 yarış arka arkaya kazandı önümüzdeki sene mercedes gene üstün araç verecek hamiltonun altına bakalım arka arkaya 10 yarış kazanabilecek mi vettelin diğer rekorlarını kırabilecekmi izleyip göreceğiz

        1. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
          Lewis-Hamilton(#TeamLH)

          1) Mercedes dayanıklı olsa bu sene okadar sorun yaşamazlardı.
          Redbull en dayanıklı araçları yaptı sadece 2012’de magneti marelli parçaları sorun olmuştu o kadar.

          2)Gelelim duble konusuna Mercedes’te üst düzey iki pilot var tabi duble yapacaklar.
          Ama Redbull’da Webber 2010’dan sonra döküldü resmen.Vettel’in yanında güçlü bir pilot olsaydı onlar daha fazla duble yapardı.

          3)Arka arkaya yarış kazanma meselesi;
          Avusturya’da kendi elinde olmadan yarış dışı.
          Monako Gp kendi elinde omadan yarış dışı.(Pol önemli olduğu için)
          Kanada Gp kendi elinde olmadan yarış dışı.
          Avusturya kendi hatası.
          Almanya kendi elinde olmadan sıralamada geriye düştü.
          Macaristan kendi elinde olmadan araç yandı.
          Belçika Rosberg hile yaptı.

          Şunlardan sonra Hamilton’ın sadece tek hatasıyla yarışa geriden başladı.
          Artı Webber gibi takım arkadaşı ve RBR gibi saglam araç olsaydı bu sene kimseye nefes aldırmazdı.

          1. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
            Lewis-Hamilton(#TeamLH)

            Avustralya yarış dışı.

            Monoka kendi elinde olmadan pol alamadı.

            Yanlış yazdıklarım olmuş düzelttim. 🙂

          2. Senin derdin nedir dostum hamiltonu bize kabul ettirmeyemi çalışıyorsun diyelim ki hamilton vettelden çok çok iyi nolacak hayatınmı değişecek hamilton mutluluk kaynağınmı f1 de rakamlar konuşur kimin rakamları iyiyse o öndedir şumide 5 şampiyoluk üst üste çekerken altında traktörmü vardı açık ara en iyi ve hızlı araç altındaydı kim 8 şampiyonluk ve 93 yarış ve 68 pol alirsa şumiyi geçer rakamsal istatistik vetteli hamilton ve alonsonun önüne atıyor

        2. Onur Gentas avatarı

          Yanına Webber’i koyarsan araçta da sorun yaşamaz ise 21 yarışıda kazanabilir. Arkadaşlar şu Webber gerçeğini görün artık. Adam ciddi anlamda başarısız bir pilottu. Vettel’e söyleyecek sözüm yok ama bir pilot en azından takım arkadaşını zorlayabilmeli. Sonuçta altında aynı araç var.

          1. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
            Lewis-Hamilton(#TeamLH)

            Webber’in hakkını yemeyelim şimdi.

            2010’da gayet güzel mücadele etti o yıldan sonra adama yapmadıklarını bırakmadılar.

            Adamın kanadını aldılar Vettel’e verdiler.

            Vettel’e yol ver dediler.

            2010 Türkiye Vettel’e sahip çıktılar.

            Her şeyde Vettel önce oldu.

            Webber’de dayanamadı psikolojik olarak çöktü zaten.

            1. Onur Gentas avatarı

              İstediğin kadar say 4 senede hiçbir şey yapamıyorsan rakibine karşı vasatlıktan ileri gidemezsin. Madem sıkıntılısın ayrılırsın takımdan olur biter.

              1. katılıyorum. ne kadar bastırılsan da altında 4 sene boyunca açık ara en iyi araç var, şampiyonayı bir kez bile 2. bitirememiş. zorla 3, 4, 5, 6. gibi sıralarda bitirmiş sezonları. bu webberin vasat bir pilot olduğunun açık kanıtıdır.

  6. yenilenin hep bahanesi vardır. aracı bulamadım, limitleri göremedim, hızlı gidemedim. ee? gideydin? 😀 bir de kazandığı yarışlara yaptığı yorumlara bakarmısınız, aynı tempodaydık güvenlik aracı girdi. komedi.

    bourdais’i saymıyorum, kariyerinde henüz 2. takım arkadaşına yenildi. webber de bastırılmış vasat bir pilottu zaten. ancak onun bile vetteli yendiği çoğu an vardı.

    ferrari 2007-2008 gibi bir seviyeye gelse bile vettele yetmez. diğerlerine yakın araçla şampiyonluğu kazanamaz. ferrarinin aşırı üstün bir araç yapması lazım, takım arkadaşını da bastırması lazım ki vettel polü alsın, öyle 50 tur en önde kendi kendine turlasın. gerçekten şimdiye kadar f1’de yaptığı tek şey bu. yaptığı geçişlerin hiçbir şey olmadığını son yarışta ricciardo sondan 4. olunca gördük. kendi 8. de kaldı. ricciardo sondan başlamasaydı ooo vettel sondan başladı 8 oldu hani geçiş yapamıyordu yea. olacaktı. amerikada 7.liğe çıktı diye destan yazılmıştı.

    önümüzdeki 2 yıl değil şampiyonluk, aşırı şanslı olmazsa yarış bile kazanamacağını düşünüyorum. toro rosso’daki kazandığı yarış bile rb’deki kazandığı yarışlar gibi olmuştu, sıralamadaki yağmurdan dolayı şansa bir pole aldı, ve yarış boyunca önde tek başına turladı.

    1. sıralamadaki yağmurdan dolayı şansa bir pole aldı, ve yarış boyunca önde tek başına turladı.

      Bir insan bu kadar yanli olamaz.Vettel ve Kimi kazanınca şans bal, Hamilton, Alonso, Riccardo kazanınca soke soke.

      İnşallah başkan ya

      1. E sana görede hep Raikkonen Vettel, bu yanlı olmuyormu ?

        1. İşte oyle değil ön yargılar gözünüzü kör ediyor.
          Benim bir tane yorumumu gösterirmisin Hamilton bala, Alonso şansa kazandı dediğim.

          Bu arkadaşın yorumları tek düzedir.Sonuç odaklı konuşur, hele ki sonuç sevmediği desteklemediği bir pilot ise.

          Hamilton gider brezilya da spin atar buna takımın suçu der, Kimi kanada da spin atar takim teknik sorun der bu arkadaş torku kontrol edemiyor pilot hatasi der.

          Bu bakış açısı çürümüş bir arkadaşımiz.Genellikle es geçiyorum yorumlarını ancak bazen bayagi bir açılıyor bende tepkimi gösterdim.

          1. sen de okuduğunu anlama açısı çürümüş bir arkadaşsın. ne güzel kelimeler bunlar. çürümüş 🙂

            1-virajdan çıkarken spin atmak ile frenlemede spin atmanın farkını bir araştırırsan
            2-pite girilecek turda bitmiş ve ısınmış lastiklerle, arka frenlerin ERS tarafından kontrol edilmesiyle yapılan bir frenlemede atılan spinle, normal lastiklerle viraj çıkışında spin atmanın farkını ayırabilirsen ne dediğimi de anlarsın.

            o hataya hiçbir zaman direk takım hatası da demedim yine okuduğunu anlamamışsın. hamilton’a push dedikten sonra kaç tur atması gerektiğini söylemeyen takımın da, lastiklerinin bitmiş ve ısınmış olduğunu farkedemeyen pilotun da hatası vardır.

            hamilton bala alonso şansa kazandı diyemezsin de zaten, favori pilotun yenildiği zaman her seferinde bahane üretirsin. sezon başında yaptığın yorum şu;

            “Alonso’yu da gördük 2007 de ne kadar yarışçı olduğunu.Kendini zor attı Renaulta.Ben Alonso’nun Kimi den en az 2 3 kat daha çalışkan olduğunu düşünüyorum, ancak Kimi’de saf yetenek hani sınıflarda bazı zeki çocuklar olur hiç çalışmazlar ama hep yüksek onu alırlar işte öyle.Alonsonun Kimi’yi buna rağmen yenemiyeceğını düşünüyorum.He olurda yenerse elini öperiz :-)”

            hani nerede ben göremedim el öpme falan? alonso daha iyiydi yendi değil, “kimi’nin kolu bozuk, sorun yaşıyor o yüzden yendi yoksa kimi daha iyi pilot” tarzı yorumlar mı yoksa el öpmekten kastın?

            1. Alonso”nun bu sene Kimi’yi yendiğini belirttim helal olsun yine belirtiyorum.Sen dikkat etmemişsin demekki o yorumuma.

              Hamilton ne dedi?Brezilya yarışında limitlerinin üzerine çıktığını söylemedimi.Yani sorun Hamilton’un fazla zorlamasıyla olmuş.Hamilton bunu kendi ağzıyla söyledi.

              Sen ne diyorsun hala bunun takımın suçu olduğunu söylüyorsun.Fren ısısı lastik performansıni en iyi Pilot bilir.Bunları göze almadı ise pilot suçludur.

              Kimi birden fazla güç geldiğini söyledi takımda bunun teknik bir sorun olduğunu doğruladı.

              İki olayda bakış açına bak, birinde pilot suçlu olduğunu kabul ediyor sen suçlu olmadığnı takımında suçlu olduğunu söylüyorsun.

              Diğerinde takim teknik sorun diyor Sen torku kontrol edemiyor diyorsun.
              Bakış açın çürümüş seni anlatan bir durum.

              İns royalcan ya aa yeah..

              1. hala lastik performansı diyor. kimi’yi 1 tur fazla pistte tutunca ferrari ve santanderi 10 paragraf eleştirmeyi bilirsin, şimdi hamilton 1 tur fazla kalınca lastik ısısını bilmeli tamamen pilotun hatasıdır. yok yahu? o zaman 40 tur sslerle turlatsınlar raikkonen’i spin atarsa pilot suçudur de. eminim ki raikkonenin suçu dersin.

                brezilyada yarıştaki telsiz konuşmalarını da mı dinlemedin? ona böyle bir aracı veren takımı çıkıp medyaya suçlayacak değil heralde. hem de tek bir yarış kalmışken ve 2. olması yeterliyken.

                anlayana telsizde adam diyeceğini dedi: “hammer time dediğinizde kaç tur atacağımı da söyleyin, lastikler bitti”

              2. Yahu tamam Hamilton senin desteklediğin pilot olduğu için spin atamaz atarsa da bu takımın hatasıdır.Zaten son iki yarış kaldığı için bunu kendi hatasiymiş gibi kabul eder

      2. Alonso.Diaz #ForzaJules avatarı
        Alonso.Diaz #ForzaJules

        Olur. Oyle olunabileceginin bir numarali ornegide sensin.

    2. torro rosso,da tek başına turlarken yarışta italya yarışında hamilton alonso raikonen nerdeydi

      torro rosso 3.ncü oldu 4.ncü oldu 5.nci 7.nci oldu bunlar tesadüfmü

      2008 hamilton haybeye şampiyon oldu değilmi son yarışı hepimiz izledik vettel son yarışın yıldızımıydı evet hamiltonu geçti son yarışta o torro rosso ile evet bunlar tesadüfse

      alonso hamilton raikonen bunlar hep tesadüf şampiyon oldu hadi alonso neyse diyelim
      ama raikonen ve hamilton tamamen tesadüf ve sansına şampiyon oldular hamilton 2008 ve bu sene 2014 yılında raikonen 2007yılında son yarışlarında şampiyon oldular
      hamiltonun altında muazzam bir mercedes olmasına rağmen

    3. vettel’in kariyer geçmişine bakıp kazandıklarına ve yaptıklarına bakıp söylediklerine gülmek gerekiyorsa; vettel’i bu şekilde yargılayan bir yorumu okuyunca ne yapmak lazım bilemedim.

      toro rosso’daki galibiyeti beğenilmez, o döneme kadar en hızlı sürücülerden birisi olarak gösterilen webber’i yener beğenilmez, art arda poleler ve galibiyetler kazanır beğenilmez, geçiş yapamıyor denir en geriye düşerek takır takır geçer şampiyonluğu alır beğenilmez, en hızlı turu atar beğenilmez, pole kazandığında parmak göstererek kutlama yapar beğenilmez….

      bazı sürücülerin adı çıkacağına canı çıksın.

      başka arkadaşlar da söylemiş. Alonso yapar kahraman olur, Hamilton yapar kahraman olur. Vettel yapınca araç yaptı olur ya da hava koşulları yardım eder.

      Hulkenberg adında çok yetenekli bir sürücümüz var. Adamın yanlış hatırlamıyorsam daha bir podyumu yok ama şampiyon olmuş gibi konuşulur.

      Vettel takım arkadaşını ezerse onun takım arkadaşı vasat olur, Alonso yenerse tam tersi.

      Bırakın bu çekememezliği. Vettel kariyerinin geride kalan bölümünde takım arkadaşlarına yenilir ve ezilirse dediğinizde haklı olursunuz ancak araçların tamamen değiştiği bir sezonda takım arkadaşına yenildi diye bu fırsatı bu şekilde değerlendirmekten vazgeçin.

      1. Lewis-Hamilton(#TeamLH) avatarı
        Lewis-Hamilton(#TeamLH)

        #Direnpatron

      2. Valla bu kapak olmuş Abdullah Bey…

      3. çekememezlik mi?

        çekememezlik şudur;

        Soru: “Başarının uzun zaman alacağından endişeli değil misin?

        Cevap: “Herhangi bir planım yok. Formula 1’de planlar nadirdir. Toro Rosso ile yarışıp kazandıktan sonra yine bir İtalyan takım ile yarış kazanmak önemlidir!”

        Soru: “Ancak takım arkadaşınız Mercedes’in sorunlarından faydalanıp üç yarış kazandı?”

        Cevap: “Daniel’in galibiyetini farklı koşullar geliştirdi. Üç yarışta farklı senaryolar vardı. Bu üç yarışın sadece birinde şansım yoktu ancak geri kalanında benzer tempodaydık”

        —-

        toro rosso’daki galibiyeti beğenilmez diyorsun, adam daha şu haberin röportajında ricciardo’nun kazandığı 3 yarışı beğenmiyor.

        araçların değiştiği sezonda yenilmek ne zamandan beri makul görünüyor o kısmı ben kaçırmışım. yaptığın yorumla kendinle çelişiyorsun. geçen o kadar savunmadın mı bu seneki araçları sürmenin kolaylığını? bu kadar sürmesi kolay olan araçlara vettel niye “uyum sağlayamadı”?

        webber iyi bir pilot değil. bunu cümle alem biliyor. bastırıldığı da biliniyor. buna rağmen son yarışta şampiyonluğu zorla aldığı da, takımın vettel tshirtlerinin hazır olduğu da biliniyor. vettel’in tüm kazandığı yarışlar gridin gerisine aşırı üstün bir araçla, veya şansla geldi. 2010’daki araçları sezondaki 19 yarıştan 15’inde pole aldı. 2011’i zaten geç. 2012’de dayanıksız mclaren aradan çıkınca sadece ferrariyle mücadele etti. onu da son yarışta kılpayı alabildi. 2013, geç. aracının en iyi olmadığı ve takım arkadaşının iyi olduğu ilk sezonda hiç kazanamadı ve yenildi.

        alonso’nun, hamilton’ın kimi’nin en iyi olmayan bir araçla şanslarının yardımı olmadan çok iyi performans gösterip kazandığı yarışlar vardır. vettelin yoktur. hamilton ve alonso hiçbir takım arkadaşından performans olarak geride kalmamıştır, hep önde olmuşlardır. vettel ilk rekabetçi takım arkadaşına yenilmiştir ve performans olarak sezonun 90%ı geride kalmıştır. olayın özeti budur.

        1. Bu seneki Ricciardo’nun galibiyetlerini yüceltip bunu Vettel’i vurmak için kullanıyorsan, bunun karşısında Vettel’in 2008’deki galibiyetini beğenmiyorsan buna gerçekten gülünür.

          bu sene araçların daha kolay sürülebilir olduğu konusu ayrı bir şey; aracın bir sürücünün istediği gibi olmaması apayrı bir şey. her kolay araç herkesin istediği gibi olacak diye bir durum yok. nasıl bir alaka kurdunuz anlamadım?

          webber’in iyi bir pilot olmadığını bilen cümle alemi neyle kanıtlayacaksınız? bunun için somut verileriniz nelerdir?

          Hamilton ve Alonso hiç bir zaman takım arkadaşının gerisinde kalmamıştır?

          2007 Formula 1 sezonu. Takım içerisindeki her türlü sıkıntının iyice tavan yaptığı macaristan yarışına kadar çifte dünya şampiyonu deneyimli Alonso ve çaylak takım arkadaşı Lewis Hamilton’u kıyaslamak gerekirse:

          Alonso – Hamilton
          1.lik 3 2
          2.lik 3 4
          3.lük 1 3

          p.d 3 1

          p.d = podyum dışı

          Macaristan’a kadar kazanılan puanlar:

          1 Lewis Hamilton 70
          2 Fernando Alonso 68

          sezon sonunu da değerlendirirsek öyle ya da böyle hamilton önde yer alıyor. Gerçekler bunlar değil mi?

          Hamilton 2011’de McLaren’de senin deyiminle çoğu kişiye göre vasat olan takım arkadaşı Jenson Button’a geçildi mi? 2012’de de zorla geçmedi mi?

          Ha Vettel’in pek hatırlanmayan bir yarışı daha var. Ona da bir kulp bulunur ama yine de yazayım. Toro Rosso ile çıktığı yarım dönemde, ilk senesinde Çin GP’de 17. sıradan başladığı ıslak yarışta 4. olmayı başardı. Ha ne önemi var? hiç. 17. sıradan başlasa da yağmurlu koşullar vardı, tek pit stop yaptı, şansı yaver gitti falan filan…

          çok da uzatmaya gerek yok daha fazla. dedim ya bazı insanların düşüncelerini değiştirmek çok zor oluyor. Sizin için de durum böyle.

          Bu sene çok fazla Vettel’i savunur modda bulundum ama Vettel fanlığıyla bir alakam bulunmamaktadır 😀

          İyi günler

          1. bunun fikir değiştirmekle alakası yok. o zaman senin de fikirlerin değişmiyor dikkat ettiysen.

            bilerek “performans olarak gerisinde kalmamıştır” dedim, sezon sonu puanları karşılaştırmışsın. 2012’de 2 puanla önde bitirdi hamilton, ancak performans olarak belkide 200 puan öndeydi. 2011 sezonunda da çok daha öndeydi performans olarak. böyle bir karşılaştırma yapmaman için özellikle performans olarak yazdım ama işe yaramamış. vettel ise, puan durumuna bakmıyorum, takım arkadaşından zayıftı. 2007’de ne alonso hamiltondan, ne de hamilton alonso’dan zayıftı. dünyanın en iyi 2 pilotunu aynı takıma koyarsan illaki biri geride kalır, ancak buna biri zayıftı denmez.

            vettel-ricciardo durumunda ise vettel zayıftı. sezon sonu puana bakarak söylenen birşey değil. ricciardo bariz daha iyi bir pilottu. kalsaydı 2015’te ise yine önde olacağına eminim. 4 kez şampiyon olan bir pilot için takım arkadaşından sezonun 90%ında geride olman böyle araç uyumu bahaneleriyle örtülemez.

            webber’in iyi bir pilot olmadığına kanıt istemek maldonado’nun iyi pilot olmadığına kanıt istemeye benziyor. bu gibi şeylerin kanıtı olmaz, bilinir.

            aracı sürme konusu; bu araçları sürmek, limitlere taşımak kolay dememiş miydin? bu sezon ricciardo aracı limitlerine taşımış, “sürmesi kolay” olan araçları vettel limitlere getirememiş. illaki birinden vazgeçmen lazım ikisini de savununca saçma duruyor, ya benim dediğim gibi araçları sürmek zor, ricciardo daha iyi bir pilot olduğundan dolayı daha iyi sürdü, ya da araçları sürmek kolay, vettel araçların sürmesi kolay olduğu halde yenildiği için bahane buldu. yenilince araç bana uymuyor diye kestirip atacaksak her pilot yapsın bunu, hepsi de yenilmez olsun?

            dikkat edersen bu aralar takım arkadaşına yenilen pilot yok, her yenilenin araçla uyum sorunu var. ee, o zaman gridde kimse kimseden üstün değil? alo rai’yi araç yüzünden yendi, ricciardo vettel’i kurallar sayesinde yendi. böyle bahane üretmek benim yapacağım iş değil.

            galibiyeti beğenilmedi diye savunduğun vettel takım arkadaşının 3 galibiyetini beğenemiyor. 2008 monzayı kazandım diye hava atıyor, takım arkadaşının kazandığı 3 yarış sorulunca farklı şartlar vardı diyor. toro rosso’da çok normal şartlarda kazanmış gibi.

            vettel’i 2010-2013 arası yenilmez gören, onun yanına kim otursa yenilir heheh diye kestirip atan birçok kişi kayboldu. o sıralar ben yine aynı şeyi söylüyordum. vettel o kadar iyi değil. ne olduğu meydana çıktı, “araç uymuyor” bahaneleri başladı. vettel o kadar iyi pilot olsaydı, 2014’te ricciardo’yu yenerdi. bu kadar basit. ha yine puan olarak değil, performans olarak yenerdi, biz de şu şu yarışlarda yarış dışı kaldı, yoksa ricciardo’dan daha iyiydi derdik. ancak ikisinin de tamamladığı tüm yarışlarda da geride kaldı.

            1. Onur Gentas avatarı

              Acikcasi banada bu arac uymadi laflari sacma geliyor. Sen dunya sampiyonu olmus bir pilotsan arac bana uymadi demen bahane uydurmaktan baska birsey degil. Bu yetenek konusunda eksikleri oldugunu gosterir. Vettel’e bu sene mercedes arac verip yanina takim arkadasi olarak da Webber’i koysaydik gene araca alismada sorun yasarmiydi acaba?

          2. ha bu arada ricciardo’nun galibiyetlerini büyütmüyorum, vettel 2008’de kazandım demesine rağmen takım arkadaşının galibiyetlerini basit görüyor, ona örnek veriyorum. yani gülünecek birşey yok.

            ricciardo’nun performansı? veya 3 kez kazanmasına rağmen vettelin hiç kazanamaması? evet bu büyütülecek birşey.

      4. Araçların tamamen değiştiği bir sezonda, sadece Vettel mi yeni araç kullanıyordu Abdullah? diğer tüm pilotlar 5 senedır 1.6 turbo versıyonlarla yarıstılar sanırım..Böyle bır savunma ergumanı olmaz değişen araçlar herkes için handikap oldu çabuk alışan, bu yeni aracı daha iyi süren her pilot takım arkadaşını yendı gayet net ve basit..

        Arkadaş ile girdiğin tartışmaya paralel konuşmayacağım senı verdıgın cevapta en az o arkadaş kadar yanlı ve tek taraflı..

        İnsanların Vetteli başka araç ve başka takım arkadaşlarına karşın bir üstünlüğünü görmediği için tatmin olmaması gayet normal değilmi? Redbull takımı hariç tek galibiyeti ve webber harıcınde bir üstünlüğü yok karısında cıkan ilk dişli rakibe yenılmısse bırakın da ınsanlar bıraz begenmemezlık yapsın…

        Bana görede Vettelin Ricardoya yenılmemesı gerekirdi, keza Raikkonenede yenılmemesı gerekki benım gozumde hakıkı şampiyon olabilisin, ha bu sızı ne kadar enterese eder veya ne kadar onemı vardır tabıkı bilinmez yanı bana gore sampıyon olsa ne olur olmasa ne olur dıyebılırsın…. ben boyle dusunuyorum dıye neden çekemez olayım ki, sende buna karar veremezsin.

        1. Bu söyledıklerım ilk yorumuna hıtaben, 2. sinde birazdaha elle tutulur anlamlar cıkarbılır, ilk yorumun zaten talihsiz acıklama derler ya bence oyle olmus, yanı senın yorum standartlarında dusüs var benden kazçmaz uyarıyorum bıdahakına affetmem boylede kısa kesmem :d

          1. açıkçası şimdi ilk yorumumu tekrar okudum ancak garipsenecek bir durum görmedim. o arkadaşın genel yaklaşımının üzerine yapılan kısa bir yorumdu. yorum yorumu açtıkça konu hakkındaki düşüncemi de daha da açıklama gereği hissettim.

            Vettel’in art arda kazandığı tüm başarılar tabi ki beni de fazlasıyla sıktı. Ama herkese hakkını vermek lazım. Vettel 4 sene Red Bull ile en büyük takımları, en iyi olarak tabir edilen sürücüleri yendiği için bu kadar sevilmiyor. Bir nevi çekememezlik oluyor.

            Bu sporu yeni takip etmiyorum. Az çok son 15 yılda olanları hatırlayabiliyorum. Başarılı olan asla sevilmez. İnsanlar yeri geliyor Senna’yı, Schumacher’i, Prost’u ya da Lauda’yı bile sorguluyor ki Vettel’in de kariyer basamaklarında elde ettiği başarılar ile ve rekorlarla öyle olması çok normal. Tabi ki Vettel’in bu sene yenilmesi kabul edilemez gibi görünebilir ancak Formula 1’deki 20 sürücünün en az 6-7 tanesi iyi araçla kazanabilecek potansiyele sahip. Ricciardo da onlardan birisi.

            Bu seneki aracı söylememin nedeni şuydu. Başarıyı getiren sürücü + araç uyumu kombinasyonudur. Vettel son 4-5 senede kuralları en iyi değerlendiren sürücüydü belki de. Aracına uydu. Bu seneki kurallara göre hazırlanan araç ona uymamış olamaz mı? Geçen seneki araçlarla devam edilseydi Ricciardo gelip Vettel’i ilk yarışlardaki gibi üstün bir şekilde geride bırakabilir miydi? Ya da geride bırakabilir miydi?

            Bu sorular illaki havada kalacak çünkü bunu göremeyeceğiz. Ricciardo bu sene aracını maksimum düzeyde kullanarak Vettel’i geçti ve çok başarılı bir sezon geçirerek takımdaki yerini edindi. Vettel ise takım arkadaşı karşısında yenildi. Buna diyecek bir şey yok.

            Ama yukarıda da açıkladım. Bu durumla herkes karşılaşabilir. Ricciardo kaç senedir F1’de yarışıyordu. Deneyimsiz bir sürücü değildi. 2007’de Hamilton’un takım arkadaşı Alonso karşısında gösterdiği başarı en az bu seneki mücadelede olduğu kadar şaşırtıcıdır bana göre.

            Neyse. benden bu kadar. Her türlü uzun, kısa, karşı eleştirilere açığım. Yeter ki saygısızlık olmasın. Sonuçta kimse elinde verilerle konuşmuyor, birinci elden olaylara vakıf olmuyor. Kendi düşüncelerimizi dile getiriyoruz sadece.

            1. Senın f1 uzantını veya kalıtenı tartısmıyorum, bilgilerinide, benım yazındakı alakadar oldugum ve anlamsız buldugum tek sey ‘ ‘Yenı araç ile yenılen bır pılotu kımse kotuleyemez demen” buna katıyen katılmıyorum, bu yenılgıye sebep olan seydır işte uyum saglayamamak adı ustunde işte bırazdaha gosterseymıs kendını uyum saglayıp yenılmeseymıs gayet net :))

              Şükür kimseye saygısızlıgım olmadı olmazda 😉 ki fıkrılerı elle tutulur olan kısıler ıle daha cok paylasım ıcıne gırıyorum sende bu kısılerdensın demek bu oluyor Abdullah :))

      5. +5k Abdullahcım.
        Olay basit bulunduğu takımlar ve pilot idollü F1 sevdasına sahip kişiliklerin kahramanlarını yenmesinde. Toro Rosso ve Redbull’da yaptıklarını görmemek takım isimlerinde saklı ancak artık değişecek o bir Ferrari pilotu. Göreceksin saçma sapan şeyler yapsa bile daha başarısız olsa bile daha iyi bir pilot olacak artık. 🙂
        Aynı Fernando’nun görüldüğü, misliyle küfredildiği ancak Scuderia pilotu olduğunda kahraman olduğu gibi.
        Beceriksizlik ise aynı beceriksizliği yaşına, tecrübesine rağmen Kimi de yaşıyor kaç defa yaşadı ancak geçtiği takımlar, hazırda kitle nedeniyle aynı derecede eleştirilmiyor biliyorsun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir